abonnement Unibet Coolblue
pi_175289884
Hebben jullie ook last bij inname van alcohol (soms na een half glas) van een gloeiende hitte op het gezicht gepaard met een all over rode gloed in het gezicht en soms hals/nek. Het is heel vervelend in gezelschap met anderen want het lijkt net alsof je niet tegen alcohol kunt terwijl dat niet de oorzaak is, vaak verdwijnen de klachten gedeeltelijk naarmate er meer alcohol geconsumeerd wordt en de tijd verstrijkt.

Onderzoek leert mij dat histamine een aanjager is van bovengenoemde klachten, dit kan bestreden worden met anti-histamine blokkers volgens sommige bronnen.

Hoe gaan jullie hier mee om en hebben jullie tips?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_175290140
Oplossing geef je zelf al gewoon meer zuipen _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_175290216
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:09 schreef Geerd het volgende:
Oplossing geef je zelf al gewoon meer zuipen _O_ _O_ _O_
Niet echt de oplossing als je op vrijdag middag gaat borrelen met collega's.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_175290328
https://www.alcoholinfo.n(...)antwoord/?vraag=3780
Alcohol heeft (naast een vaatvernauwende) een directe vaatverwijdende invloed. Dit kan een warmtegevoel geven en leiden tot het roder worden van de huid.
pi_175290549
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:18 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
https://www.alcoholinfo.n(...)antwoord/?vraag=3780
Alcohol heeft (naast een vaatvernauwende) een directe vaatverwijdende invloed. Dit kan een warmtegevoel geven en leiden tot het roder worden van de huid.
Dat wist ik wel.

Dit topic heb ik geopend in het licht van mogelijke oplossingen of hoe je er mee om kunt gaan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_175290588
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:18 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
https://www.alcoholinfo.n(...)antwoord/?vraag=3780
Alcohol heeft (naast een vaatvernauwende) een directe vaatverwijdende invloed. Dit kan een warmtegevoel geven en leiden tot het roder worden van de huid.
Klopt ik krijg het ook altijd iets warmer na alcohol. Na 1 slok al.
5 Ferrari's op videoband!
pi_175290791
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat wist ik wel.

Dit topic heb ik geopend in het licht van mogelijke oplossingen of hoe je er mee om kunt gaan.
Je kan er mee omgaan door meer te zuipen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Spellchecker zaterdag 25 november 2017 @ 00:57:57 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zaterdag 25 november 2017 @ 01:11:11 #9
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_175292586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 22:57 schreef phpmystyle het volgende:

Onderzoek leert mij dat histamine een aanjager is van bovengenoemde klachten, dit kan bestreden worden met anti-histamine blokkers volgens sommige bronnen.

anti-histamine, of histamine blokkers. Niet "anti-histamine blokkers" want die zouden je anti-histamine juist weer ongedaan maken.
pi_175294391
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 22:57 schreef phpmystyle het volgende:
Hebben jullie ook last bij inname van alcohol (soms na een half glas) van een gloeiende hitte op het gezicht gepaard met een all over rode gloed in het gezicht en soms hals/nek. Het is heel vervelend in gezelschap met anderen want het lijkt net alsof je niet tegen alcohol kunt terwijl dat niet de oorzaak is, vaak verdwijnen de klachten gedeeltelijk naarmate er meer alcohol geconsumeerd wordt en de tijd verstrijkt.

Onderzoek leert mij dat histamine een aanjager is van bovengenoemde klachten, dit kan bestreden worden met anti-histamine blokkers volgens sommige bronnen.

Hoe gaan jullie hier mee om en hebben jullie tips?
Kijk jij dan altijd in een spiegel als jij alcohol tot je neemt?
pi_175294587
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 09:00 schreef torentje het volgende:

[..]

Kijk jij dan altijd in een spiegel als jij alcohol tot je neemt?
anderen kijken naar je toch? In de kroeg heb je best kans om uitgelachen te worden.
Ik wordt van bier een soort rood/bonte koe, en mijn gezicht jeukt dan vreselijk, dus ik drink geen bier in openbaar
  zaterdag 25 november 2017 @ 13:17:12 #12
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175297997
Ik heb dat - als niet alcohol drinker - ook. Dat ik al van een half glas een warme gloed krijg en ook rood word.

Maar wisten jullie dat een beetje alcohol je net knapper maakt. Dat komt dus net dóór dat blosje op je wangen. Dat zou dan bij 2 maximaal 3 drankjes verspreid over een avond zijn. Meer niet want dan beginnen de negatieve gevolgen van drank je net weer minder aantrekkelijk te maken.

^O^ B:)B *O*
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175304443
Kan een teken zijn van rosacea.

Kan ook te maken hebben met wat je vaker ziet bij Aziaten. Asian flush, ofwel je breekt een bepaalde stof niet goed af en dat veroorzaakt die flush. Op een bepaalde manier ben je dan eigenlijk intolerant voor alcohol. De stof die minder efficiënt wordt afgebroken is schadelijk voor je lichaam.

Ik heb het ook vaak al na een glas wijn. Maar ook bij overgangen van warm naar koud, soms door stress of iets anders... bij mij komt het door een gevoelige rosacea huid denk ik.
pi_175304465
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 09:00 schreef torentje het volgende:

[..]

Kijk jij dan altijd in een spiegel als jij alcohol tot je neemt?
Je voelt het ook wel. Gloeiende wangen.
pi_175306910
quote:
Ja, hoewel ik een behoorlijk lichte huid heb is derhalve mijn roodheid een stuk feller.
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Kan een teken zijn van rosacea.

Kan ook te maken hebben met wat je vaker ziet bij Aziaten. Asian flush, ofwel je breekt een bepaalde stof niet goed af en dat veroorzaakt die flush. Op een bepaalde manier ben je dan eigenlijk intolerant voor alcohol. De stof die minder efficiënt wordt afgebroken is schadelijk voor je lichaam.

Ik heb het ook vaak al na een glas wijn. Maar ook bij overgangen van warm naar koud, soms door stress of iets anders... bij mij komt het door een gevoelige rosacea huid denk ik.
Mijn huid neigt wel enigszins naar rosacea, echter ben ik daarvoor langs een arts geweest en die zei dat daar geen sprake van is. Heb ook geen ontstekingen en mijn huis is verder vrij gaaf.

Maar zijn er middelen om dit te bestrijden?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_175308228
Ja, onthouding van alcohol schijnt goed te helpen.
pi_175312497
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja, hoewel ik een behoorlijk lichte huid heb is derhalve mijn roodheid een stuk feller.

[..]

Mijn huid neigt wel enigszins naar rosacea, echter ben ik daarvoor langs een arts geweest en die zei dat daar geen sprake van is. Heb ook geen ontstekingen en mijn huis is verder vrij gaaf.

Maar zijn er middelen om dit te bestrijden?
Het wordt vaak niet herkend. Misschien heb je ook enkel voortekenen en geen full blown rosacea klachten.

Vooral triggers vermijden zodat het niet erger wordt:
http://www.dr-jetskeultee.nl/13-uitlokkers-van-rosacea/

Behandelingen:
http://www.dr-jetskeultee.nl/het-behandelen-van-rosacea/
  dinsdag 5 december 2017 @ 14:43:01 #19
37248 BertV
Handgemaakt
pi_175508294
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 22:40 schreef Lokasenna het volgende:
Ja, onthouding van alcohol schijnt goed te helpen.
Anti-histamine slikken is voor velen logischer.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_175508361
1) niet drinken.
2) indien toch alcohol consumeren, foundation smeren.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_175517196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:43 schreef BertV het volgende:

[..]

Anti-histamine slikken is voor velen logischer.
True. Je hebt ook wel soorten alcohol met minder histamine. Gin bijvoorbeeld gaat het tegen.

Overigens heb ik ontdekt dat ik bij JP chenet (wijn) geen rode wangen krijg.
pi_175600244
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 09:23 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

anderen kijken naar je toch? In de kroeg heb je best kans om uitgelachen te worden.
Ik wordt van bier een soort rood/bonte koe, en mijn gezicht jeukt dan vreselijk, dus ik drink geen bier in openbaar
word
  zaterdag 9 december 2017 @ 17:59:14 #23
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_175601796
Soms, ene keer kan ik aardig wat drinken en gebeurd er niets. Andere keer krijg ik flink rode/ warme wangen na 2 glazen al :D (vooral met wijn heb ik gemerkt)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')