abonnement Unibet Coolblue
pi_175453631
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

2019, dus nog langer de tijd. Had trouwens best digitaal verstuurd kunnen worden. Het is slechts een voucher. De kaartjes moeten via de website aangevraagd worden.
Klopt, bedoelde te zeggen ruim een jaar geldig maar vergiste me in het jaartal.
pi_175453688
Ik was op zoek naar de internetpagina op de website van FNC over de exit/continuïteits- strategie maar kon hem zo gauw niet vinden. Is die weggehaald? of kijk ik er overheen?
pi_175453811
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik moest wel lachen toen ik bij de open reacties wel een reactie zag van de stichting crowdfunders belangen. Dit is de club die GVE inhuurt sinds ze weg zijn bij de vereniging van CF platformen. De reactie van deze stichting is doorspekt met gehengel naar regelgeving waar zij zelf in de toekomts geld aan kunnen verdienen. Dus geen crowdfundersbelangen (investeerders belangen die men zegt te verdedigen) maar portemonnee belangen van de Stichting bestuurders. Deze stichting heeft zover ik weet nog nooit met een CF investeerder gesproken en krijgt door het platform wat haar inhuurt betaald.
Ik erger me met name aan de volgende naar mijn stellige overtuiging door GVE ingefluisterde passage over Collin:
5.2:
Ons is ter ore gekomen dat één of meerdere Nederlandse crowdfundingplatforms een systeem hanteren waarbij alvorens het te financieren project van de geldvrager publiekelijk geopend wordt voor deelname door geldgevers, de geldvrager reeds van een aantal geldgevers (vaak vrienden en familieleden van de geldvrager) een deelnamegarantie heeft verkregen. Dit leidt ertoe dat op of snel na het moment waarop het te financieren project van de geldvrager publiekelijk geopend wordt voor deelname door (andere) geldgevers het betreffende crowdfundingplatform al op zijn website kan laten zien dat het project al voor een behoorlijk percentage van het totaal op te halen bedrag is gefinancierd. Op deze 6
manier wordt een sfeer gecreëerd die zou kunnen leiden tot het door deze andere geldgevers overhaast (fear of missing out) deelnemen aan het project, zonder dat zij voldoende tijd hebben genomen om alle toepasselijke voorwaarden en relevante informatie over het project en de geldvrager te kunnen bestuderen. Wij vinden dit een zeer onwenselijke situatie en verzoeken u dan ook om wet- of regelgeving op te stellen


A fijn wiens appelen men vaart wiens appelen men eet. :( :R
Ik vind het wel een fijn gegeven dat ook de innercircle risico loopt op deze manier; zorgt toch ook voor wat sociale druk op de ondernemer om de boel niet te bedonderen.
pi_175453973
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik was op zoek naar de internetpagina op de website van FNC over de exit/continuïteits- strategie maar kon hem zo gauw niet vinden. Is die weggehaald? of kijk ik er overheen?
Zie de OP voor alle bekende exitstrategieen of https://www.fundingcircle(...)mst-back-up-servicer

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 03-12-2017 07:14:33 ]
pi_175455806
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 10:06 schreef ETphonehome het volgende:
[...]
Dankjewel. Nu weet ik helemaal zeker dat ik niet meedoe.

M.b.t. de pitch 'Werkbruggen Garage':
Hij heeft een positief eigen vermogen en geen hoge schulden. Dat is positief. Maar als garagehouder weet je toch dat je geld opzij moet leggen voor het moment dat de garagebrug vervangen moet worden? Waarom is daar niet voor gespaard, vraag ik mij dan af. Volgens FNC is het bedrijf 11 jaar geleden opgericht, maar elders lees ik dat het bedrijf in april 2013 is opgericht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wellicht wordt bedoeld dat het bedrijf sinds 2013 op deze locatie zit. Want in 2007 had dezelfde ondernemer ook al een garagebedrijf, maar op een ander adres in Rotterdam.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou wel verklaren waarom er onvoldoende geld is voor deze reguliere vervangingsinvestering. Ging jouw vraag aan FNC hierover?

[ Bericht 9% gewijzigd door Groepfunder op 02-12-2017 20:12:10 ]
pi_175464778
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:24 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Vlasstraat is ook bij mij op 1 dec niet uitbetaald. En ook bij mij staat dit project niet meer op de Mijn investeringen pagina ...

https://investeren.sameni(...)traat-3-a-te-utrecht

Op de projectpagina lijkt hij 500 euro te missen ineens...
Vreemd.
Vlasstraat staat weer tussen de investeerders projecten van SiG/de lijst in de dashboards
pi_175465546
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:35 schreef Royve het volgende:

[..]

Ik heb hier even naar gekeken maar ik denk niet dat ik hieraan ga beginnen. Er staat bijvoorbeeld in de overeenkomst dat als geïncasseerde bedragen onvoldoende zijn om de servicekosten te dekken dan zal de Investeerder het tekort voldoen op eerste verzoek daartoe door het platform

En ook de incasso kosten komen te koste van de investeerder als ze deze niet kunnen verhalen op de geldnemer.

En dat alles voor welgeteld 4%! ;)
Ik ben hier ook niet ingestapt. Ik vermoed dat 95% van de investeerders niet begrijpt hoe de spreiding bij L&S werkt. Ze proberen het op hun site niet eens uit te leggen (omdat het te ingewikkeld is voor de gemiddelde consument), je moet ze er echt over mailen. Zoiets kan echt alleen in NL waar crowdfunding niet onder toezicht staat. En mensen stappen gewoon blind in.
pi_175465790
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 10:25 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ik ben hier ook niet ingestapt. Ik vermoed dat 95% van de investeerders niet begrijpt hoe de spreiding bij L&S werkt. Ze proberen het op hun site niet eens uit te leggen (omdat het te ingewikkeld is voor de gemiddelde consument), je moet ze er echt over mailen. Zoiets kan echt alleen in NL waar crowdfunding niet onder toezicht staat. En mensen stappen gewoon blind in.
Hoe werkt de spreiding dan volgens de reactie die jij hebt ontvangen van L&S?
pi_175465874
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 10:42 schreef wouterde het volgende:

[..]

Hoe werkt de spreiding dan volgens de reactie die jij hebt ontvangen van L&S?
quote:
De crux zit hem in het feit dat het totaal van de vorderingen op een geldnemer het profiel van de betreffende lening vormen, maar onderling kunnen verschillen in looptijd / profiel. Hierbij is de verdeling op basis van de uitstaande hoofdsom op enig moment wel pro rata, zodat de risico's volledig gespreid zijn onder alle investeerders.

Om te illustreren hoe dit werkt zie onderstaand versimpeld voorbeeld:

1) Wij geven een lening uit aan geldnemer 1 met een hoofdsom van EUR 10.000 en een looptijd van 3 jaar
2) Investeerder 1 investeert EUR 10.000 op basis van het profiel van deze lening en ontvangt een vordering van EUR 10.000 met een looptijd van 3 jaar op geldnemer 1
3) Wij geven een jaar later een lening uit aan geldnemer 2 met een hoofdsom van EUR 20.000 en een looptijd van 5 jaar
4) Het resultaat van het spreidingsproces is dat Investeerder 1 een vordering heeft op geldnemer 1 met een hoofdsom van EUR 10.000 / EUR 30.000 = EUR 3.333,33 die 2 jaar loopt en een vordering heeft op geldnemer 2 met een hoofdsom van EUR 20.000 / EUR 30.000 = EUR 6.666,66 die 2 jaar loopt, waarbij het profiel van beide vorderingen gelijk is aan de laatste twee jaar van het profiel van de eerste lening
5) De overige vorderingen zijn in totaal gelijk aan het profiel van de tweede lening
Leg dit maar eens uit aan een consument met 100 leningen en herinvesteren en dan ook nog eens met achterstanden en defaults.
pi_175467861
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:05 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dankjewel. Nu weet ik helemaal zeker dat ik niet meedoe.

M.b.t. de pitch 'Werkbruggen Garage':
Hij heeft een positief eigen vermogen en geen hoge schulden. Dat is positief. Maar als garagehouder weet je toch dat je geld opzij moet leggen voor het moment dat de garagebrug vervangen moet worden? Waarom is daar niet voor gespaard, vraag ik mij dan af. Volgens FNC is het bedrijf 11 jaar geleden opgericht, maar elders lees ik dat het bedrijf in april 2013 is opgericht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wellicht wordt bedoeld dat het bedrijf sinds 2013 op deze locatie zit. Want in 2007 had dezelfde ondernemer ook al een garagebedrijf, maar op een ander adres in Rotterdam.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou wel verklaren waarom er onvoldoende geld is voor deze reguliere vervangingsinvestering. Ging jouw vraag aan FNC hierover?
Mijn vraag aan FNC ging over het ontbreken van de jaarcijfers van 2014, wat de laatste maanden steeds vaker voorkomt, ook bij bedrijven die al voor 2014 opgericht zijn. Dan vraag ik me af: waarom wordt dit weggelaten, investeren op cijfers van 1 jaar + voorlopige cijfers van 2016, terwijl we eind 2017 zitten wordt wat mij betreft wel erg karig met informatie om een goede beslissing op te nemen. Nog geen antwoord gehad, het betreffende project staat nu op 8%, dus het antwoord zal waarschijnlijk wel op tijd komen om alsnog te beslissen om te investeren in de nieuwe bruggen van de surinaamse garage.
pi_175468389
Update van speelhal (KoM)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals gebruikelijk horen we van KoM zelf niets en moeten de investeerders dit direct van de ondernemer te horen krijgen.

Lastig zaak trouwens om dit nog tot een succes te brengen. Het lijkt een aflopende zaak zoals het nu gaat.

[ Bericht 5% gewijzigd door dyna18 op 03-12-2017 13:50:12 ]
pi_175468604
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:42 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik vind het wel een fijn gegeven dat ook de innercircle risico loopt op deze manier; zorgt toch ook voor wat sociale druk op de ondernemer om de boel niet te bedonderen.
Tuurlijk is het goed voor de andere investeerders als de innercircle zijn stee(tje) bijdraagt. Daarom zie ik deze opmerking van de partner van GvE ook als niets anders dan dat men bij GvE een stok in het wiel van Collin wil steken. Je merkt regelmatig dat deze concurrenten elkaar het licht in de ogen niet gunnen en elkaar als het ook maar enigszins mogelijk is dwars proberen te zitten.
pi_175468959
Wellicht een interessante discussie op deze zondag.
Het was te verwachten, maar onderstaand project zit nu echt in de problemen. Alleen op de wijze hoe het gaat, brengt veel vraagtekens met zich mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe zit het met de hoofdsprakelijke aansprakelijkheid van Dhr. Schirpenbach?
Is het realistisch dat een investeerder een onderneming overneemt die financieel zwaar in de problemen zit?
Zou dit een constructie kunnen zijn om met het geld er vandoor te gaan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175469188
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 13:42 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Wellicht een interessante discussie op deze zondag.
Het was te verwachten, maar onderstaand project zit nu echt in de problemen. Alleen op de wijze hoe het gaat, brengt veel vraagtekens met zich mee.
En weer lijkt KoM op geen enkele manier de investeerders te betrekken bij deze beslissing. Zonder afstemming gaan ze akkoord met een half jaar niets aflossen.

Lekker makkelijk, want het is toch niet hun geld...
pi_175469192
Bedoelen ze vader of zoon Rensink?
pi_175469365
Hoe houden jullie het overzicht tussen alle projecten en platformen? Ik heb crowdfundpanel geprobeerd maar mis hier toch wel een aantal dingen en de kosten worden ook niet goed verrekend.

Ik ben nu zelf wat aan het proberen in een Excel bestand maar het gaat nog niet van harte...
pi_175469854
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 13:42 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Wellicht een interessante discussie op deze zondag.
Het was te verwachten, maar onderstaand project zit nu echt in de problemen. Alleen op de wijze hoe het gaat, brengt veel vraagtekens met zich mee.

Hoe zit het met de hoofdsprakelijke aansprakelijkheid van Dhr. Schirpenbach?
Is het realistisch dat een investeerder een onderneming overneemt die financieel zwaar in de problemen zit?
Zou dit een constructie kunnen zijn om met het geld er vandoor te gaan?

Klungelen Op Megaschaal kennnende zal het vervallen van de hoofdelijke aansprakelijkheid van dhr. Schirpenbach gewoon geaccepteerd worden. Ik zit in een ander project bij KoM: 2 vennoten, 2xHA (ongeveer de enige zekerheid), 1 van de vennoten stapt uit de v.o.f., en KoM kondigd doodleuk via een update aan dat er een nieuwe versie van de leenovereenkomst beschikbaar is, waar nu nog maar 1x HA in voorkomt.

Ik heb hier destijds gemaild over dit eenzijdig aanpassen van het leningcontract, en antwoord gehad, kort gezegd kwam dat hier op neer: tja, als een van de vennoten uit het bedrijf stapt kunnen we daar als platform eigenlijk niet zo veel mee, en accepteren we het maar, en dat kunt u als investeerder beter ook maar doen.

Als je je v.o.f. bij de bank gefinancierd hebt, en een van de vennoten stapt uit wordt er altijd een nieuwe risicoanalyse gemaakt, waarna een nieuwe leenovereenkomst aangeboden wordt (of niet natuurlijk, afhankelijk van de uitkomst van de analyse), met hoogst waarschijnlijk andere voorwaarden en rentepercentages.

Verder was dit diervoer consortium een "disaster waiting to happen" wat mij betreft.

[ Bericht 8% gewijzigd door ETphonehome op 03-12-2017 14:31:13 ]
pi_175471359
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 13:42 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Wellicht een interessante discussie op deze zondag.
Het was te verwachten, maar onderstaand project zit nu echt in de problemen. Alleen op de wijze hoe het gaat, brengt veel vraagtekens met zich mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe zit het met de hoofdsprakelijke aansprakelijkheid van Dhr. Schirpenbach?
Is het realistisch dat een investeerder een onderneming overneemt die financieel zwaar in de problemen zit?
Zou dit een constructie kunnen zijn om met het geld er vandoor te gaan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.oozo.nl/bedri(...)7/schipper-groep-b-v

http://sbrtrading.com/trading/nl/home-2/
pi_175473027
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 13:42 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Wellicht een interessante discussie op deze zondag.
Het was te verwachten, maar onderstaand project zit nu echt in de problemen. Alleen op de wijze hoe het gaat, brengt veel vraagtekens met zich mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe zit het met de hoofdsprakelijke aansprakelijkheid van Dhr. Schirpenbach?
Is het realistisch dat een investeerder een onderneming overneemt die financieel zwaar in de problemen zit?
Zou dit een constructie kunnen zijn om met het geld er vandoor te gaan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat frappant is, is dat door Schirpenbach op 18-7-2017 om 10:57 bij het project tranche 2 schrijft:

"Daar we niet meer afhankelijk zijn van een grote afnemer verdeeld zich de omzet per klant ook veel mooier over veel meer klanten. De nu grootste afnemer doet ca. 5 a 6% van onze totale omzet."

Vier maanden later staat de boel op omvallen omdat er één grote klant is afgehaakt. Iets klopt er naar mijn mening niet.

Ook blijken er met de nieuwe investeringsimpuls wel leningen te worden afgelost, maar uiteraard die van KOM niet.

Het eenzijdig alles regelen van KOM begrijp ik wel, want dit betekent dat ze weer een half jaar geen default hebben op ik meen drie of vier projecten, geen gedoe hebben met incasso en vervelende vragen van investeerders. En met een beetje mazzel rekt KOM het naar driekwart tot een heel jaar en dan vraag ik mij af of KOM dan nog wel bestaat.

KOM is bij uitstek hét crowdfundplatform waar je als lener naartoe kunt als je een middelgrote som geld nodig hebt en waarbij je zelf maar een beetje moet kijken of en hoe je die terugbetaald.
pi_175473044
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 14:00 schreef Royve het volgende:
Hoe houden jullie het overzicht tussen alle projecten en platformen? Ik heb crowdfundpanel geprobeerd maar mis hier toch wel een aantal dingen en de kosten worden ook niet goed verrekend.

Ik ben nu zelf wat aan het proberen in een Excel bestand maar het gaat nog niet van harte...
Excel doet het voor mij. Iedere dag noteer ik van welke lening ik welk bedrag krijg. Je moet het wel consequent bijhouden, maar dan voldoet het prima.
pi_175473231
quote:
Grappig is dat Schipper eerst in de houtbouw zat en na hun faillissement verder zijn gegaan in de branche Financiële holdings.

https://www.faillissement(...)hipper-houtbouw.aspx
pi_175473300
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 17:04 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Wat frappant is, is dat door Schirpenbach op 18-7-2017 om 10:57 bij het project tranche 2 schrijft:

"Daar we niet meer afhankelijk zijn van een grote afnemer verdeeld zich de omzet per klant ook veel mooier over veel meer klanten. De nu grootste afnemer doet ca. 5 a 6% van onze totale omzet."

Vier maanden later staat de boel op omvallen omdat er één grote klant is afgehaakt. Iets klopt er naar mijn mening niet.

Haha. Ik had die vraag destijds gesteld. Het antwoord is natuurlijk dikke onzin. De grootste afnemer is namelijk Dierservice en die is verantwoordelijk voor veel meer omzet dan 5 a 6%.

Het is gewoon wachten tot de hele zooi klapt.
pi_175473464
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 17:23 schreef Baklapper het volgende:

[..]

Haha. Ik had die vraag destijds gesteld. Het antwoord is natuurlijk dikke onzin. De grootste afnemer is namelijk Dierservice en die is verantwoordelijk voor veel meer omzet dan 5 a 6%.

Het is gewoon wachten tot de hele zooi klapt.
Ik ben dan ook voorstander van het laten klappen. Stel dat het bedrijf echt levensvatbaar is, dan komt er een investeerder of een overname kandidaat die de boel overneemt. Als er nu niemand geloof in heeft, dan klapt het toch wel maar dan over een half jaar. Voordeel is dat de waarde van het bedrijf nu hoger is dan over een half jaar als het klapt. Dat is gunstig voor de investeerders om nog een deel van hun investering terug te zien. Daarbij komt in dit specifieke geval dat de HA uitgewonnen kan worden. Kortom: mij lijkt het beste dat KOM maandag het faillissement aanvraagt maar dat doet KOM niet want daar hebben ze werk en gedoe mee en daar zijn ze geen crowdfundplatform voor begonnen.
  maandag 4 december 2017 @ 07:31:44 #274
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175482894
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 16:38 schreef wouterde het volgende:
Tijdelijk bij Lenderspender 10¤ gratis bij eerste investering
Hoe snel kun je eigenlijk uitstappen bij Lenderspender?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_175483069
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 07:31 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Hoe snel kun je eigenlijk uitstappen bij Lenderspender?
Niet, maar dat ik zo wat bij elk platform zo.
pi_175483090
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 07:31 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Hoe snel kun je eigenlijk uitstappen bij Lenderspender?
Je kunt het vergelijken met een 60 mnd project. Maandelijks uitbetaling van aflossing en rente. Je kunt er ook voor kiezen dit maandelijks te laten herinvesteren.
pi_175484222
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 17:32 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Ik ben dan ook voorstander van het laten klappen. Stel dat het bedrijf echt levensvatbaar is, dan komt er een investeerder of een overname kandidaat die de boel overneemt. Als er nu niemand geloof in heeft, dan klapt het toch wel maar dan over een half jaar. Voordeel is dat de waarde van het bedrijf nu hoger is dan over een half jaar als het klapt. Dat is gunstig voor de investeerders om nog een deel van hun investering terug te zien. Daarbij komt in dit specifieke geval dat de HA uitgewonnen kan worden. Kortom: mij lijkt het beste dat KOM maandag het faillissement aanvraagt maar dat doet KOM niet want daar hebben ze werk en gedoe mee en daar zijn ze geen crowdfundplatform voor begonnen.
In de meeste gevallen blijft er bij een faillissement niets meer te verdelen voor de investeerders. Bij deze mensen die verstand hebben van hoe geld/waardevolle goederen weggesluisd worden bij een faillissement zal er zeker niets meer te halen zijn. Dus hoewel ik alle mensen afgeraden heb in deze diervoeder projecten van KOM te investeren, denk ik dat nu je er eenmaal inzit je maar beter de boel kan laten leven. Elke euro die er nu nog uit komt aan rente de komende maanden is in de pocket. Als de club nu failleert sta je naar mijn stellige overtuiging met lege handen dan wel als ik het goed lees met lege dozen in je handen!
pi_175484856
geld binnen van AGD betreffende CFS
Harm krijgt het zelfs nog voor elkaar er wat extra uit te slepen.

Hulde!!

CF platforms zouden moeten vechten om deze gozer binnen te halen op de recovery afdeling.
pi_175485220
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:18 schreef bleyenburg het volgende:
geld binnen van AGD betreffende CFS
Harm krijgt het zelfs nog voor elkaar er wat extra uit te slepen.

Hulde!!

CF platforms zouden moeten vechten om deze gozer binnen te halen op de recovery afdeling.
Laten we Han ook in de hulde betrekken. w/
pi_175485480
duizendmaal excuus

Ik bedoel uiteraard HAN van Aygodutch
pi_175485558
Nu open op Collin https://www.collincrowdfund.nl/mundo-sportivo/ en bijna weer vol.
Ik dacht dat er vanaf vandaag bij Collin een rubriek zou zijn met toekomstige projecten om in te zien. Heb net even met de computer op de site gekeken maar ik kon deze nieuwe rubriek niet vinden!
Zie ik iets over het hoofd of is die nieuwe rubriek er gewoon nog niet?
pi_175485841
Nieuwe op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Wocozon
12mnd, 7%
ook 48-uurs termijn gaat 6 december 10 uur live
pi_175485975
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:23 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Wocozon
12mnd, 7%
ook 48-uurs termijn gaat 6 december 10 uur live
Hoewel Raymond van Hooft en Roland van der Klauw de directeuren zijn van Wocozon BV zijn zij door de specifieke bedrijfsstructuur met bovenliggende stichting geen aandeelhouder en daarom ligt een privé aansprakelijkheid in deze aanvraag niet voor de hand.

tja... nul, nul zekerheden
pi_175486287
Het dierenspul bij KOM was een zekerheid qua disaster.
de vraag was alleen, wanneer...
wel die vraag is nu dus ook beantwoord.
pi_175486346
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:30 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Hoewel Raymond van Hooft en Roland van der Klauw de directeuren zijn van Wocozon BV zijn zij door de specifieke bedrijfsstructuur met bovenliggende stichting geen aandeelhouder en daarom ligt een privé aansprakelijkheid in deze aanvraag niet voor de hand.

tja... nul, nul zekerheden
Plak er een STAK boven en KoM vraagt niet meer om zekerheden, wat een grap.
pi_175486741
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:49 schreef Certeco het volgende:

[..]

Plak er een STAK boven en KoM vraagt niet meer om zekerheden, wat een grap.
KOM laat ik sowieso voorbijgaan.
pi_175486921
quote:
12s.gif Op maandag 4 december 2017 12:05 schreef peterc het volgende:

[..]

KOM laat ik sowieso voorbijgaan.
Heb je de balanscijfers 31-12-2017 gezien?
Totaal activa 381.796
Totaal passiva (min)- 381.796 _O-
Pecunia non olet
pi_175487029
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Heb je de balanscijfers 31-12-2017 gezien?
Totaal activa 381.796
Totaal passiva (min)- 381.796 _O-
Volgens Exsysting klopt het wel:
quote:
De balans zoals hierboven gepresenteerd komt op deze wijze uit Twinfield. Twinfield geeft altijd de creditstand als een
negatief getal. Hierdoor lijkt het niet in evenwicht, maar dat is hij wel.
pi_175487406
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:49 schreef Certeco het volgende:

[..]

Plak er een STAK boven en KoM vraagt niet meer om zekerheden, wat een grap.
Dus eigenlijk hebben we hier een bv met:
1. een negatief eigen vermogen
2. nog nooit winst gemaakt tot nu toe, maar dat gaat over 2017 wel gebeuren
3. geen andere b.v.'s die meetekenen
4. geen H.A. of andere zekerheden
5. 10 woningbouwvereningen die de b.v. liever tegen 7% laten lenen, dan er zelf geld uit hun reserves in te steken, laten we zeggen tegen 5%.

En dat alles resulteerd dan in een A- voor 7%. Juist ja.
pi_175488125
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:46 schreef bleyenburg het volgende:
Het dierenspul bij KOM was een zekerheid qua disaster.
de vraag was alleen, wanneer...
wel die vraag is nu dus ook beantwoord.
Wat is er gebeurd en is dit bij alle zaken het geval? ik zit er overigens niet in.
pi_175488726
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:44 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Dus eigenlijk hebben we hier een bv met:
3. geen andere b.v.'s die meetekenen

En dat alles resulteerd dan in een A- voor 7%. Juist ja.
De dochter b.v.'s hoeven in principe niet mee te tekenen, want als de moeder omvalt , vallen de deelnemingen ook in de boedel. Toch?
Verder helemaal met je eens. Ik sla 'm heel gauw over, ondanks dat het verhaal op zich misschien niet eens zo kansloos is.

Terugkomend op die balanspresentatie: het was natuurlijk een kleine moeite geweest om het direct zo te presenteren dat het voor iedereen logisch overkomt. En dat het EV niet positief lijkt waar het eigenlijk negatief is.

En zouden ze, na dozijnen projecten, nog steeds niet doorhebben dat 'hoofdelijk aanspraakelijk' geen goed Nederlands is :6

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 04-12-2017 14:08:12 ]
Pecunia non olet
pi_175488974
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:02 schreef obligataire het volgende:

[..]

De dochter b.v.'s hoeven in principe niet mee te tekenen, want als de moeder omvalt , vallen de deelnemingen ook in de boedel. Toch?
Je hebt gelijk vwb de dochters, zou in principe in de boedel moeten vallen, maar iets zegt me dat eventuele resultaten omhoog gestuwd worden naar de STAK, die niet meetekend.
pi_175489158
Vrijdag 12uur nieuw 5* project op HCN:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175489988
Nieuwe FNC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Royve op 04-12-2017 15:36:34 ]
pi_175490540
Woensdag 12 uur een 4* project op HCN:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175490619
Ondertussen antwoord gehad van FnC mbt het aanleveren van jaarcijfers over 2014: de minimale eisen van FnC zijn dat een bedrijf 2 jaar oud moet zijn (en dus ook over die 2 jaar cijfers aan moet leveren).
Als een bedrijf ouder is, kan het bedrijf ook cijfers aanleveren over het voorgaande jaar (2014 in dit geval dus), maar als ze dit niet doen gaat FnC hier niet om vragen.
Tja, ik vind het mager zat. Het project wat voor mij de aanleiding was voor de vraag (de surinaamse garagehouder uit Rotterdam) loopt langzaam, ik haak nog niet definitie af, maar wacht even met investeren om te zien of er betere projecten voorbijkomen de komende 2 weken.

Overigens heb ik bij FnC 1 project met achterstand (op een totaal van ruim 50 projecten), dit bedrijf heeft in November 2 keer betaald, dus de achterstand is een maand kleiner geworden. Nog 3/12 te gaan nu.

Alles bij elkaar is de informatie in pitches bij FnC beknopt, updates over projecten met problemen komen iig wel structureel, en wat daarin vermeld wordt wordt ook nagekomen.
Voorlopig ga ik door met mijn tactiek om in projecten met een beperkt bedrag te investeren.
Hoe de netto rendementen per platform uit gaan komen? Dat moeten we over een jaar of drie nog maar eens op een rijtje zetten.
pi_175490663
[quote]0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:12 schreef Royve het volgende:
Nieuwe FNC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wellicht ook even paar k reserveren voor een nieuwe site.
pi_175490764
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:52 schreef FINONAF het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 4 december 2017 15:12 schreef Royve het volgende:
Nieuwe FNC

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wellicht ook even paar k reserveren voor een nieuwe site.
Haha dat dacht ik ook, geen cijfers over 2014 bekend en het geld is ook nodig om een lening te herfinancieren, vaag verhaal wat mij betreft. Toch een A rating...?
pi_175490773
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:58 schreef Royve het volgende:

[..]

Haha dat dacht ik ook, geen cijfers over 2014 bekend en het geld is ook nodig om een lening te herfinancieren, vaag verhaal wat mij betreft. Toch een A rating...?
En waarom een bedrijfsauto? Gaan ze de teksten fysiek naar hun klanten brengen??
pi_175491011
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:46 schreef Royve het volgende:
Woensdag 12 uur een 4* project op HCN:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is jullie mening hierover?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')