abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:38:28 #1
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175278874
Geef vrouw lichte tik als ze zich misdraagt

Er is commotie ontstaan nadat in de Al Ihsaan Moskee in de Kolonel Begaultlaan in Wilsele tijdens een vrijdaggebed gezegd is dat je als mannelijke moslim je vrouw een ‘lichte tik met een miswak (een dunne houten tandenborstel, red.)’ mag geven als alle andere voorgeschreven zaken niet helpen. De moskee postte het bericht op haar website, maar haalde het na de commotie onmiddellijk offline.

Het vrijdaggebed waarvan sprake vond plaats op 4 november 2016. Zoals de Al Ihsaan Moskee altijd doet, zet ze dat ook online. Daarin vallen de volgende passages te lezen: ‘Om de vrouw te beschermen tegen agressiviteit heeft Allah de Verhevene een stappenplan omschreven in de Koran.’ Het stappenplan waarvan later nog sprake is, wordt al een eerste keer aangehaald. Even later gaat het verder. ’Het inbouwen van een ‘stappenplan’ door bijvoorbeeld eerst het gesprek aan te gaan. Over te gaan tot seksuele onthouding (dit is voor mannen vaak een reden om snel tot inkeer te komen). Als dat niet helpt, wordt er aangespoord om de echtgenote te attenderen door een symbolische lichte tik te geven met een miswak (een dunne lichte houten tandenborstel van 20 cm) en dit niet in het gezicht of op intieme gedeelten’.



Krankzinnig
Iets wat absoluut niet door de beugel kan voor Lorin Parys (N-VA). “Ik ben gewonnen voor een open dialoog met alle geloofsgemeenschappen. We moeten in Leuven bruggen bouwen om aangenaam te kunnen samenleven en ik wil dus een gesprek met de imam in kwestie. Maar teruggaan naar de middeleeuwen zal zonder ons zijn. Wij brengen het Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen op de hoogte, net als justitie. Het is echt gestoord om in een preek die gehouden wordt in een gebouw van de stad in een moskee erkend door de stad, uit te leggen dat je vrouwen best een tik geeft, en dit niet in het gezicht of op intieme gedeelten. Is het zo moeilijk om te preken dat je vrouwen gewoon niét slaat, ook niet met een miswak? Je kan moeilijk verbolgen zijn over alles wat komt bovendrijven met #metoo, maar hier je ogen voor sluiten. En wat me dan nog meer zorgen baart, is dat die preek gewoon online staat. Er is blijkbaar geen enkel besef van hoe krankzinnig dit is”, aldus Parys. Ook schepen van diversiteit Denise Vandevoort (sp.a) was niet opgezet met deze boodschap. “Dit kan natuurlijk niet. Ik vind het ook terecht dat dit wordt aangekaart, want dit kan niet de bedoeling zijn. Ik hoor ook dat wij de moskee zouden erkend hebben, maar dat is de taak van de provincie. Zij erkennen én subsidiëren”, aldus Vandevoort. Toen wij de mensen van de moskee op deze publicatie wezen, werd de tekst onmiddellijk verwijderd.

Uit context
“Wij nemen akte van en hebben begrip voor het feit dat er aanstoot wordt genomen aan een preek die bij ons op de website stond. In deze preek staat een letterlijk citaat uit de koran en het wordt uit zijn context gehaald. De imam heeft juist gepoogd te vertellen dat geweld tegen vrouwen niet kan en hen aangespoord tot respect en communicatie tussen man en vrouw. Dat was zijn oprechte intentie. Al Ihsaan is een erkende moskee, die veel waarde hecht aan de geldende normen en waarden in België, zoals de gelijkheid tussen man en vrouw, de rechtstaat en haar wetten. Wij spannen ons altijd in voor de Leuvense samenleving en gaan in dialoog met iedereen. We bieden onze oprechte verontschuldigingen aan bij iedereen die zich gekwetst voelt door de letterlijke tekst. We hebben begrip voor de reacties en willen verder geen aanleiding geven tot ophef. We zijn een gematigde geloofsgemeenschap, die gelijkheid tussen man en vrouw respecteert. We hebben het gebed offline gehaald, om verder niemand meer te bruuskeren”, vertelt Mimoun El Harrasi, comitévoorzitter van Al Ihsaan.

https://m.hln.be/regio/le(...)-misdraagt~aaf96775/
pi_175278898
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Geef vrouw lichte tik als ze zich misdraagt

Er is commotie ontstaan nadat in de Al Ihsaan Moskee in de Kolonel Begaultlaan in Wilsele tijdens een vrijdaggebed gezegd is dat je als mannelijke moslim je vrouw een ‘lichte tik met een miswak (een dunne houten tandenborstel, red.)’ mag geven als alle andere voorgeschreven zaken niet helpen. De moskee postte het bericht op haar website, maar haalde het na de commotie onmiddellijk offline.

Het vrijdaggebed waarvan sprake vond plaats op 4 november 2016. Zoals de Al Ihsaan Moskee altijd doet, zet ze dat ook online. Daarin vallen de volgende passages te lezen: ‘Om de vrouw te beschermen tegen agressiviteit heeft Allah de Verhevene een stappenplan omschreven in de Koran.’ Het stappenplan waarvan later nog sprake is, wordt al een eerste keer aangehaald. Even later gaat het verder. ’Het inbouwen van een ‘stappenplan’ door bijvoorbeeld eerst het gesprek aan te gaan. Over te gaan tot seksuele onthouding (dit is voor mannen vaak een reden om snel tot inkeer te komen). Als dat niet helpt, wordt er aangespoord om de echtgenote te attenderen door een symbolische lichte tik te geven met een miswak (een dunne lichte houten tandenborstel van 20 cm) en dit niet in het gezicht of op intieme gedeelten’.

581?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Krankzinnig
Iets wat absoluut niet door de beugel kan voor Lorin Parys (N-VA). “Ik ben gewonnen voor een open dialoog met alle geloofsgemeenschappen. We moeten in Leuven bruggen bouwen om aangenaam te kunnen samenleven en ik wil dus een gesprek met de imam in kwestie. Maar teruggaan naar de middeleeuwen zal zonder ons zijn. Wij brengen het Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen op de hoogte, net als justitie. Het is echt gestoord om in een preek die gehouden wordt in een gebouw van de stad in een moskee erkend door de stad, uit te leggen dat je vrouwen best een tik geeft, en dit niet in het gezicht of op intieme gedeelten. Is het zo moeilijk om te preken dat je vrouwen gewoon niét slaat, ook niet met een miswak? Je kan moeilijk verbolgen zijn over alles wat komt bovendrijven met #metoo, maar hier je ogen voor sluiten. En wat me dan nog meer zorgen baart, is dat die preek gewoon online staat. Er is blijkbaar geen enkel besef van hoe krankzinnig dit is”, aldus Parys. Ook schepen van diversiteit Denise Vandevoort (sp.a) was niet opgezet met deze boodschap. “Dit kan natuurlijk niet. Ik vind het ook terecht dat dit wordt aangekaart, want dit kan niet de bedoeling zijn. Ik hoor ook dat wij de moskee zouden erkend hebben, maar dat is de taak van de provincie. Zij erkennen én subsidiëren”, aldus Vandevoort. Toen wij de mensen van de moskee op deze publicatie wezen, werd de tekst onmiddellijk verwijderd.

Uit context
“Wij nemen akte van en hebben begrip voor het feit dat er aanstoot wordt genomen aan een preek die bij ons op de website stond. In deze preek staat een letterlijk citaat uit de koran en het wordt uit zijn context gehaald. De imam heeft juist gepoogd te vertellen dat geweld tegen vrouwen niet kan en hen aangespoord tot respect en communicatie tussen man en vrouw. Dat was zijn oprechte intentie. Al Ihsaan is een erkende moskee, die veel waarde hecht aan de geldende normen en waarden in België, zoals de gelijkheid tussen man en vrouw, de rechtstaat en haar wetten. Wij spannen ons altijd in voor de Leuvense samenleving en gaan in dialoog met iedereen. We bieden onze oprechte verontschuldigingen aan bij iedereen die zich gekwetst voelt door de letterlijke tekst. We hebben begrip voor de reacties en willen verder geen aanleiding geven tot ophef. We zijn een gematigde geloofsgemeenschap, die gelijkheid tussen man en vrouw respecteert. We hebben het gebed offline gehaald, om verder niemand meer te bruuskeren”, vertelt Mimoun El Harrasi, comitévoorzitter van Al Ihsaan.

https://m.hln.be/regio/le(...)-misdraagt~aaf96775/

Ik ben een Nikon :-)
Je bent wat autistisch. Ik ook!
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:41:13 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175278924
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je bent wat autistisch. Ik ook!
Ongetwijfeld ;) . Ik ben zo vrij een nieuwe te openen.
pi_175278942
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ongetwijfeld ;) . Ik ben zo vrij een nieuwe te openen.
Ik wist niet hoe dat moest,
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:43:19 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175278958
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is iets anders en moeilijk uit te leggen. Hou zie jij jezelf? Kijkend naar cultuur?
Westers. Maar wel met interesse naar de Oosterse cultuur. In die zin dat ik alleen al die gastvrijheid en de ouderenzorg erg mooi vind. Ik had ook graag voor mijn ouders willen zorgen, helaas kon dat niet. Maar het gaat me hier allemaal te makkelijk dat ouders niet meer bij hun kinderen kunnen wonen. Het is een grote uitzondering geworden. Waarom....?
pi_175279002
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Westers. Maar wel met interesse naar de Oosterse cultuur. In die zin dat ik alleen al die gastvrijheid en de ouderenzorg erg mooi vind. Ik had ook graag voor mijn ouders willen zorgen, helaas kon dat niet. Maar het gaat me hier allemaal te makkelijk dat ouders niet meer bij hun kinderen kunnen wonen. Het is een grote uitzondering geworden. Waarom....?
Ja. Ik heb er gewoond. Harder heb ik weinig meegemaakt. Ook de liefde en aardigheid. Ben jij Aziatisch?
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:48:04 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175279065
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Ik heb er gewoond. Harder heb ik weinig meegemaakt. Ook de liefde en aardigheid. Ben jij Aziatisch?
Nee, Twents! Jaroon, ik moet zo weg, had graag de discussie voortgezet!
pi_175279084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je bent bijzonder slecht geïnformeerd voor een Kapitein mijn beste. Uithuwelijking en eerwraak is aan de orde van de dag onder de christenen en Yazidis's van Irak, de Hindoes van Suriname en India, net zoals verkrachting en geweld. Je hebt een aparte definitie van "uitgebannen".

wat begrijp je niet aan "zo goed als"?
Dat het hier en daar voorkomt ontkent niemand.
quote:
Ja, wanneer een blanke tientallen mensen afschiet en de "politie niet uitgaat van een terroristisch aanslag" snap ik dat je denkt dat alleen moslims terroristische aanslagen plegen. De laatste terroristische aanslag in Nederland was door een westerling op een moskee trouwens, maar dat terzijde.

Ja dat klopt. Wat een zegen he? Dat er zo nu en dan een niet islamitisch warhoofd een aanslag pleegt. Dan kun je daar naar wijzen en roepen "zullie doen het ook!!!!1!"
quote:
Vrijheid van meningsuiting, ruimte tot discussie en dialoog met vinger wijzen naar jezelf met in de Islamitische wereld gigantisch hervormd en beter inderdaad, absoluut.
Wat probeer je te zeggen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175279085
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, Twents! Jaroon, ik moet zo weg, had graag de discussie voortgezet!
Twents is altijd fout. Misschien kunnen we later praten.
pi_175279173
Wat is er erg aan een lichte tik met een stokje? :')
pi_175279188
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:54 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wat is er erg aan een lichte tik met een stokje? :')
Dat je het met een woord moet kunnen.
pi_175279232
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:54 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wat is er erg aan een lichte tik met een stokje? :')
Ik heb echt met geweld dingen gedaan. Met een stokje slaan pas er niet in. Zie dat ook nooit als normaal.
pi_175279494
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Westers. Maar wel met interesse naar de Oosterse cultuur. In die zin dat ik alleen al die gastvrijheid en de ouderenzorg erg mooi vind. Ik had ook graag voor mijn ouders willen zorgen, helaas kon dat niet. Maar het gaat me hier allemaal te makkelijk dat ouders niet meer bij hun kinderen kunnen wonen. Het is een grote uitzondering geworden. Waarom....?
Je kent duidelijk m'n moeder niet.
pi_175279954
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:12 schreef zovty het volgende:

[..]

Je kent duidelijk m'n moeder niet.
Wie wel. En Oosters kan best hard zijn.
pi_175279999
Mijn Oosterse papa durf je niet zo te noemen als schoonvader. Ik kende weinig mensen die zoveel tatoeages hebben.
pi_175280042
Weer anders. Vrouwen doen het vaak goed. Die geven wel om kinderen. Midden in de ellende wel nadenken.
pi_175280428
Krijg het bijna niet uit mijn strot maar ik ben het zowaar eens met de imam . Het idee dat je onder geen enkele voorwaarde een vrouw mag slaan brengt een hoop schade met zich mee

Iemand die nooit is gecorrigeerd vormt een gevaar voor zichzelf en de samenleving


A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_175280513
Feministen be like:

"Geef vrouwen een lichte tik..."



"...vind ik als moslim."

Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175280638
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:09 schreef 2thmx het volgende:
Feministen be like:

"Geef vrouwen een lichte tik..."

[ afbeelding ]

"...vind ik als moslim."

[ afbeelding ]
Sad but true.
pi_175281960
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:03 schreef Ali_boo het volgende:
Krijg het bijna niet uit mijn strot maar ik ben het zowaar eens met de imam . Het idee dat je onder geen enkele voorwaarde een vrouw mag slaan brengt een hoop schade met zich mee

Iemand die nooit is gecorrigeerd vormt een gevaar voor zichzelf en de samenleving


Die zin. Wat een onzin.
pi_175281979
Ik denk dat we mensen al Ali even moeten corrigeren.
pi_175282329
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:03 schreef Ali_boo het volgende:
Krijg het bijna niet uit mijn strot maar ik ben het zowaar eens met de imam . Het idee dat je onder geen enkele voorwaarde een vrouw mag slaan brengt een hoop schade met zich mee

Iemand die nooit is gecorrigeerd vormt een gevaar voor zichzelf en de samenleving


quote:
Iemand die nooit is gecorrigeerd vormt een gevaar voor zichzelf en de samenleving
En wie of wat is nu, heden ten dage, het grootste gevaar voor de samenleving?
pi_175286886
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

[..]

En wie of wat is nu, heden ten dage, het grootste gevaar voor de samenleving?
Mensen die niet inzien dat ze gevaarlijk zijn voor anderen.
pi_175287374
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Mensen die niet inzien dat ze gevaarlijk zijn voor anderen.
En dat is het ergste niet. We denken na en gaan dan iets doen. Maar niet tegen mensen die kwetsbaar zijn,
pi_175289421
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

wat begrijp je niet aan "zo goed als"?
Dat het hier en daar voorkomt ontkent niemand.

"zo goed als?" Je hebt wel een gevoel voor humor, dan wel een creatieve terminologie. Ik probeerde je eigenlijk nog te sparen door de christelijke en tribale stammen in Afrika en de Latijns Amerikaanse landen waar het ook nog steeds buitenproportioneel vaak voorkomt niet te benoemen omdat het punt wel gemaakt was dat het een religie en volk overschrijdend probleem is, maar nee, meneer wil het vooral benoemen als een Islamitisch probleem en daarbuiten 'zo goed als uitgebannen'.

quote:
Ja dat klopt. Wat een zegen he? Dat er zo nu en dan een niet islamitisch warhoofd een aanslag pleegt. Dan kun je daar naar wijzen en roepen "zullie doen het ook!!!!1!"
Wat had je dan verwacht dat ik jouw creatieve terminologie en selectieve verontwaardiging had overgenomen? Als het vanuit de Islamitische kringen komt kan je dat mooi een probleem vanuit de Islam noemen, als het vanuit het westen of welk ander niet-Islamitisch verschijnsel komt een 'warhoofd' noemen met 'zo nu en dan een aanslag'? Heerlijk he om dan te zeggen dat je er niets mee te maken hebt, niet aangesproken te voelen, te bagatelliseren en je handen er van af te trekken.

Hoewel ik wel eerlijk moet bekennen, de gemiddelde moslim in het Midden-Oosten kijkt naar het Westen als hoe jij kijkt naar het Midden-Oosten, beiden hebben weinig tot geen goed woord voor de ander en hebben de excessen benoemd tot de norm. Nofi maar volgens mij besef je dat niet eens.

Dan hoop ik nog eens oprecht dat je toch niet in de waan bent dat je met "zullie doen het ook!!!!" dat je daarmee iets inhoudelijks, dan wel nuttigs zegt?
quote:
Wat probeer je te zeggen?
Dat de vrijheid van meningsuiting en dialoog in de Islamitische wereld beter geregeld moet worden, ben ik helemaal met je eens. Waar ik het niet mee eens ben is je selectieve verontwaardiging en je ogen sluit voor de rest.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 22:36:15 ]
pi_175296219
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:54 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wat is er erg aan een lichte tik met een stokje? :')
Oproep om je vrouw in elkaar ranselen met een tandenborstel.

Hoeveel gekker kan het nog worden in deze wereld?
pi_175298306
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:54 schreef JubaUrbicus het volgende:
Wat is er erg aan een lichte tik met een stokje? :')
Tijdens de seks ? Niets.
Buiten de seks ? Beetje zielig als je dat als man nodig hebt.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 25 november 2017 @ 13:36:55 #29
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175298353
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175298377
Elkaar slaan is nooit normaal.
pi_175298405
quote:
What the...
I´m back.
pi_175298531
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_175298732
Slaan als opvoedkundig gegeven. Hoe zit dat precies?
Ik heb als kind regelmatig 'een pak op mijn broek' gehad van mijn ouders. Niet leuk, maar ik wist waarom het gebeurde.
Ook heb ik eens een pak slaag gekregen van een leraar. En dat pikte ik dus niet. Ik beet, schopte, sloeg terug. Zo klein als ik was. Natuurlijk delfde ik het onderspit. Kreeg geen klappen van mijn ouders, maar moest wel zonder eten naar bed.
Mensen kun je niet vergelijken met dieren. Maar bedenk eens wat er gebeurt als je als mens regelmatig een dier (hond, tijger, olifant of welk dier dan ook) aftuigt om hem dingen aan of af te leren.

Werkt niet. Op den duur keert het slachtoffer zich tegen haar of zijn kwelgeest en dan kunnen mensen als Baantjer, Morse of Miss Marple in actie komen.

Bovendien, hoe zouden we het vinden als onze werkgevers ook zo 'pedagogisch verantwoord' met hun personeel zouden omgaan?
Te laat? Vijf klappen met een dikke stok op je kont. Fout gemaakt? Tien klappen met de stok.
Ik denk dat werkend Nederland continue aan het staken is in zulke gevallen.
Kom op mensen, lijfstraffen zijn niet meer van deze tijd.
En tuurlijk mag je je kind een corrigerende tik geven als ze echt niet willen luisteren, en je hond of je kat kan je ook straffen met fysiek 'geweld' , bij katten bij het nekvel pakken en zachtjes schudden, bij honden een flinke klap op het achterlijf. Altijd met de hand, nooit met een stok of iets dergelijks.
Kinderen moeten leren waar hun grenzen liggen, als ze desondanks toch blijven vuurtje stoken, voor auto's springen of wat voor levensbedreigende spelletjes dan ook, geef ze een flinke klap voor hun kont. Of trek ze eens flink aan die flaporen.
Als ze thuiskomen met een scheur in hun broek, of een gat in hun kop, tja eigen schuld, dikke bult.

Maar je vrouw slaan omdat ze niet doet wat jij wilt, ja hallo, waar zijn we dan mee bezig. Je vrouw is een autonoom wezen.
Of ga je je cheffin ook aftuigen als haar gedrag jou niet aanstaat?
Of je moeder?
Kunnen we, met deze gedachtekronkel, dan ook rechtvaardigen om moslims af te tuigen? Want die gastjes weten echt niet hoe het hoort. Toch?
Of Trump? Want die spoort ook niet helemaal.

:P
pi_175298833
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:00 schreef Hiddendoe het volgende:
Slaan als opvoedkundig gegeven. Hoe zit dat precies?
Ik heb als kind regelmatig 'een pak op mijn broek' gehad van mijn ouders. Niet leuk, maar ik wist waarom het gebeurde.
Ook heb ik eens een pak slaag gekregen van een leraar. En dat pikte ik dus niet. Ik beet, schopte, sloeg terug. Zo klein als ik was. Natuurlijk delfde ik het onderspit. Kreeg geen klappen van mijn ouders, maar moest wel zonder eten naar bed.
Mensen kun je niet vergelijken met dieren. Maar bedenk eens wat er gebeurt als je als mens regelmatig een dier (hond, tijger, olifant of welk dier dan ook) aftuigt om hem dingen aan of af te leren.

Werkt niet. Op den duur keert het slachtoffer zich tegen haar of zijn kwelgeest en dan kunnen mensen als Baantjer, Morse of Miss Marple in actie komen.

Bovendien, hoe zouden we het vinden als onze werkgevers ook zo 'pedagogisch verantwoord' met hun personeel zouden omgaan?
Te laat? Vijf klappen met een dikke stok op je kont. Fout gemaakt? Tien klappen met de stok.
Ik denk dat werkend Nederland continue aan het staken is in zulke gevallen.
Kom op mensen, lijfstraffen zijn niet meer van deze tijd.
En tuurlijk mag je je kind een corrigerende tik geven als ze echt niet willen luisteren, en je hond of je kat kan je ook straffen met fysiek 'geweld' , bij katten bij het nekvel pakken en zachtjes schudden, bij honden een flinke klap op het achterlijf. Altijd met de hand, nooit met een stok of iets dergelijks.
Kinderen moeten leren waar hun grenzen liggen, als ze desondanks toch blijven vuurtje stoken, voor auto's springen of wat voor levensbedreigende spelletjes dan ook, geef ze een flinke klap voor hun kont. Of trek ze eens flink aan die flaporen.
Als ze thuiskomen met een scheur in hun broek, of een gat in hun kop, tja eigen schuld, dikke bult.

Maar je vrouw slaan omdat ze niet doet wat jij wilt, ja hallo, waar zijn we dan mee bezig. Je vrouw is een autonoom wezen.
Of ga je je cheffin ook aftuigen als haar gedrag jou niet aanstaat?
Of je moeder?
Kunnen we, met deze gedachtekronkel, dan ook rechtvaardigen om moslims af te tuigen? Want die gastjes weten echt niet hoe het hoort. Toch?
Of Trump? Want die spoort ook niet helemaal.

:P
wat is her verschil tussen dieren en mensen dan?
Een tik kan zeker goed zijn. Maar altijd met alleen de hand.
pi_175298884
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:07 schreef tailfox het volgende:

[..]

wat is her verschil tussen dieren en mensen dan?
Een tik kan zeker goed zijn. Maar altijd met alleen de hand.
Mensen kunnen redeneren, logisch denken enz.
Dieren kunnen alleen maar instinctief reageren.
pi_175298929
Mensen die geweld moeten gebruiken om iemand te corrigeren :')
Twiddel
pi_175298936
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Mensen kunnen redeneren, logisch denken enz.
Dieren kunnen alleen maar instinctief reageren.
schelden en schreeuwen is zelfde als slaan
pi_175299060
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:13 schreef tailfox het volgende:

[..]

schelden en schreeuwen is zelfde als slaan
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:13 schreef tailfox het volgende:

[..]

schelden en schreeuwen is zelfde als slaan
Nee hoor, van schelden en schreeuwen hoef je niet naar de EHBO.
  zaterdag 25 november 2017 @ 14:22:26 #39
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175299100
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:00 schreef Hiddendoe het volgende:
Slaan als opvoedkundig gegeven. Hoe zit dat precies?
Ik heb als kind regelmatig 'een pak op mijn broek' gehad van mijn ouders. Niet leuk, maar ik wist waarom het gebeurde.
Ook heb ik eens een pak slaag gekregen van een leraar. En dat pikte ik dus niet. Ik beet, schopte, sloeg terug. Zo klein als ik was. Natuurlijk delfde ik het onderspit. Kreeg geen klappen van mijn ouders, maar moest wel zonder eten naar bed.
Mensen kun je niet vergelijken met dieren. Maar bedenk eens wat er gebeurt als je als mens regelmatig een dier (hond, tijger, olifant of welk dier dan ook) aftuigt om hem dingen aan of af te leren.

Werkt niet. Op den duur keert het slachtoffer zich tegen haar of zijn kwelgeest en dan kunnen mensen als Baantjer, Morse of Miss Marple in actie komen.

Bovendien, hoe zouden we het vinden als onze werkgevers ook zo 'pedagogisch verantwoord' met hun personeel zouden omgaan?
Te laat? Vijf klappen met een dikke stok op je kont. Fout gemaakt? Tien klappen met de stok.
Ik denk dat werkend Nederland continue aan het staken is in zulke gevallen.
Kom op mensen, lijfstraffen zijn niet meer van deze tijd.
En tuurlijk mag je je kind een corrigerende tik geven als ze echt niet willen luisteren, en je hond of je kat kan je ook straffen met fysiek 'geweld' , bij katten bij het nekvel pakken en zachtjes schudden, bij honden een flinke klap op het achterlijf. Altijd met de hand, nooit met een stok of iets dergelijks.
Kinderen moeten leren waar hun grenzen liggen, als ze desondanks toch blijven vuurtje stoken, voor auto's springen of wat voor levensbedreigende spelletjes dan ook, geef ze een flinke klap voor hun kont. Of trek ze eens flink aan die flaporen.
Als ze thuiskomen met een scheur in hun broek, of een gat in hun kop, tja eigen schuld, dikke bult.

Maar je vrouw slaan omdat ze niet doet wat jij wilt, ja hallo, waar zijn we dan mee bezig. Je vrouw is een autonoom wezen.
Of ga je je cheffin ook aftuigen als haar gedrag jou niet aanstaat?
Of je moeder?
Kunnen we, met deze gedachtekronkel, dan ook rechtvaardigen om moslims af te tuigen? Want die gastjes weten echt niet hoe het hoort. Toch?
Of Trump? Want die spoort ook niet helemaal.

:P
Laat die arme Donald er aljeblieft buiten. Die arme man. Zijn grootste opponnent, little fat boy in Noord Korea, iemand wiens regime, dus onder zijn leiding, jaarlijks honderdduizenden mensen laat opsluiten en "met harde hand" laat heropvoeden, daar hoor je nooit wat over.
Donald is tenminste een echte vent, die met andere mannen een grapje maakt. grijp ze bij de poes, en die gewoon van echte vrouwen houdt. En zo een man wordt dan gedemoniseerd! Ook hier, door jou, jullie.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175299104
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:20 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

[..]

Nee hoor, van schelden en schreeuwen hoef je niet naar de EHBO.
Je kan iemand wel geestelijk mishandelen.
pi_175299133
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan iemand wel geestelijk mishandelen.
Klopt, maar dat is wel wat anders. Of bedoel je dat wanneer ik tegen jou loop te krijsen, dat je dan meteen naar de psieg moet?
Gewoon terugschreeuwen.
pi_175299168
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is wel wat anders. Of bedoel je dat wanneer ik tegen jou loop te krijsen, dat je dan meteen naar de psieg moet?
Gewoon terugschreeuwen.
Niet iedereen kan dat. Dan sta je dus steeds bijv. aan te horen dat je debiel bent. Dat is wel mishandeling.
pi_175299186
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet iedereen kan dat. Dan sta je dus steeds bijv. aan te horen dat je debiel bent. Dat is wel mishandeling.
Ben je debiel? Nee dus. Dat is slechts de mening van de schreeuwer.
Lach hem of haar uit. Steek je middelvinger op.
Kom op zeg, je weet toch zelf het beste wat je kunt.
pi_175299198
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ben je debiel? Nee dus. Dat is slechts de mening van de schreeuwer.
Lach hem of haar uit. Steek je middelvinger op.
Kom op zeg, je weet toch zelf het beste wat je kunt.
Dat doen wij. Er zijn mensen die dat niet kunnen. Net als meisjes die misbruikt worden.
pi_175299222
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat doen wij. Er zijn mensen die dat niet kunnen. Net als meisjes die misbruikt worden.
Waar. Heel triest. Maar dat komt omdat ook onze wereld nog steeds een kotsverwekkend vrouwbeeld heeft.
pi_175299256
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waar. Heel triest. Maar dat komt omdat ook onze wereld nog steeds een kotsverwekkend vrouwbeeld heeft.
Misschien wel. Zoals ik veel eerder eens aangaf......de omgang met Thaise vrouwen. Ik weet het niet.
  zaterdag 25 november 2017 @ 14:33:59 #47
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175299287
Vind ook dat als een vrouw slaat ze te ver is gegaan en vind het dan ook begrijpelijk als een man dan eens terugslaat.
Het slaan door een vrouw is gewoon misbruik van de goedheid van en in de man, van zijn respekt voor vrouwen en zijn liefde voor zwakkeren.
Want je kunt je toch geen mens bij zijn volle verstand voorstellen die een grote hond of een wolf oid gaat slaan. Want die is sterker. Maar wel slaan sommige vrouwen een man, terwijl ze ook geen kans hebben tegen die man.
Was laatst ergens in een uitgaansgelegenheid daar waren 2 vrouwen aan het vechten. De uitsmijter scheidt de vrouwen en zet de aanstookster, degene die begon met slaan, buiten. De vrouw wilt niet en slaat de man. Die reageert eerst niet en draagt haar naar buiten. Dan krabt zij hem in het gezicht, tot bloedens toe. Hij slaat een klap en ze was bewusteloos. Lof voor die man!

*O* *O* *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 26-11-2017 20:03:31 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175299288
Je hebt dan nu "me too" en dan al vele jaren lang mensen die sexueel misbruikt worden. Dat mensen er voor op vakantie gaan.
pi_175299295
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Misschien wel. Zoals ik veel eerder eens aangaf......de omgang met Thaise vrouwen. Ik weet het niet.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Misschien wel. Zoals ik veel eerder eens aangaf......de omgang met Thaise vrouwen. Ik weet het niet.
Thaise vrouwen. Hoe bedoel je? Hoertjes?
Of de gewone huis- tuin en keuken Thaismeisjes?
pi_175299322
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 14:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

[..]

Thaise vrouwen. Hoe bedoel je? Hoertjes?
Of de gewone huis- tuin en keuken Thaismeisjes?
Mijn ex is een Thai. Ik heb het over de Thai die misbruikt worden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')