abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175300085
Maar wat ga je met dat raam doen? Het zit toch lager dan de hoogte van de werkbank?
pi_175304552
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 15:16 schreef Glider76 het volgende:
Maar wat ga je met dat raam doen? Het zit toch lager dan de hoogte van de werkbank?
Klopt. Dat gaan we dichtmaken met een plaatje. Of heb je een beter idee ?
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_175307088
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:41 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Klopt. Dat gaan we dichtmaken met een plaatje. Of heb je een beter idee ?
Maar er zit toch ook nog een raam in wat naar binnentoe opoengaat? En waar zitten je glaslatten, voor als ooit het glas vervangen moet worden?
pi_175309800
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:40 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Maar er zit toch ook nog een raam in wat naar binnentoe opoengaat? En waar zitten je glaslatten, voor als ooit het glas vervangen moet worden?
Plaatje komt aan de achterkant van het werkblad naar beneden, tot de vensterbank. Het raam blijft dus hetzelfde werken als in de huidige keuken
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_175339851
Slopen/strippen van keuken rond de 250 euro. Of je doet het in 1 dag met een sloopcontainer.

Leidingwerk verleggen en extra groepen. Reken op 150 per onderdeel.

Uiteindelijk kom je altijd duurder uit omdat je toch wat meer wensen hebt, maar een streefprijs is niet te noemen. Voor ongeveer wat jij genoemd hebt, had ik offerte van 2000 euro of zo. Uiteindelijk het dubbele geworden omdat ik ook meer groepen wilt hebben (alvast maar extra groep voor boiler), op elke hoek stopcontacten en nog meer wensen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:52 schreef Rtificial het volgende:
Tja, ik denk aan 4-6 dagen werk, is 1600-2400¤.
Dan wat materiaal, neem nog eens 500¤.
Afvoer van de keuken naar het containerpark, is grotendeels hout, dus ik neem aan dat je dat met 50¤ redt.

Een dikke 2500¤ dus. Dat is mijn gok.
Hout van keuken is spaanplaat. Wordt niet als hout gezien helaas, maar als sloopafval.


*keuken op marktplaats/weggeven had ik over nagedacht. Uiteindelijk maar zelf gesloopt. En gezien hoe moelijk het was om te slopen, ben ik er blij mee. Ik zie niet in dat een koper deze onbeschadigt kan demonteren.
  maandag 27 november 2017 @ 15:45:40 #31
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_175339969
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:39 schreef athlonkmf het volgende:

Hout van keuken is spaanplaat. Wordt niet als hout gezien helaas, maar als sloopafval.

Ah okay, bij ons mocht ik dat soort spullen de laatste keer gewoon nog bij het hout gooien, maar daar had ik dan gelukt bij :-)
pi_175340165
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:45 schreef Rtificial het volgende:

[..]

Ah okay, bij ons mocht ik dat soort spullen de laatste keer gewoon nog bij het hout gooien, maar daar had ik dan gelukt bij :-)
Ligt een beetje aan de grofvuilmedewerker.

Als je zelf een container huurt moet je aan de regels houden helaas.
pi_175342579
Gewoon op de aanhanger naar de stort. Is gratis voor particulieren hier !
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 17:52:09 #34
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175342755
Zijn er nu al afdoende vrije groepen beschikbaar voor al het electra; vaatwasser e.d. ?
Is er al wel een speciale kookgroep aanwezig in de meterkast ?
pi_175343764
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Zijn er nu al afdoende vrije groepen beschikbaar voor al het electra; vaatwasser e.d. ?
Is er al wel een speciale kookgroep aanwezig in de meterkast ?
Oude keuken heeft zo te zien een vaatwasser fornuis groep verwacht ik zal men ook moeten aanleggen.
pi_175351504
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Zijn er nu al afdoende vrije groepen beschikbaar voor al het electra; vaatwasser e.d. ?
Is er al wel een speciale kookgroep aanwezig in de meterkast ?
Er zal idd een kookgroep aangelegd moeten worden. Is dat erg duur? In het eiland komt inductie en een ‘gewone’ oven.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 07:22:11 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175354260
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 23:00 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Er zal idd een kookgroep aangelegd moeten worden. Is dat erg duur? In het eiland komt inductie en een ‘gewone’ oven.
Wat voor vast opgestelde apparatuur heb je met een eigen vermogen groter of gelijk aan 2000 watt ?

Moet je denken aan vaatwasser, oven, Quooker, steamer, kookplaat, warmhoudladen enzovoort..

En hoeveel vrije ruimte heb je in de huidige meterkast ? Is deze kast nog eenvoudig uit te bereiden ?
pi_175395682
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 07:22 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat voor vast opgestelde apparatuur heb je met een eigen vermogen groter of gelijk aan 2000 watt ?

Moet je denken aan vaatwasser, oven, Quooker, steamer, kookplaat, warmhoudladen enzovoort..

En hoeveel vrije ruimte heb je in de huidige meterkast ? Is deze kast nog eenvoudig uit te bereiden ?
Er komen 4 apparaten in de keuken: koelvries, vaatwasser, oven en inductieplaat. Volgens mij is er wel genoeg ruimte in de meterkast maar dat weet ik niet zeker !
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_175725233
Nou heren en dames,

er is een offerte binnen. Schrik echt van de prijs. Had zelf geen rekening gehouden met nieuwe meterkast a 1000 euro. De huidige keuken zit blijkbaar aan gipsplaten vast waardoor dit opnieuw moet worden gemaakt.

Wat vinden jullie van de genoemde prijzen per onderdeel? Ik ga denk ik zelf de keuken afbreken en afvoeren, dat scheelt alweer een slok op een borrel.

everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_175726112
Foto van je meterkast, kunnen we zien of het niet met de oude af kan.

Of hij moet vervangen worden ivm nen1010
.
pi_175726448
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:27 schreef Fer het volgende:
Foto van je meterkast, kunnen we zien of het niet met de oude af kan.

Of hij moet vervangen worden ivm nen1010
Heb geen foto, ik woon er nog niet. Was wel samen met hem daar van de week. Hij liet me zien dat er nog maar 1 'lege' groep was, en dit niet voldoende is. Is 20 jaar oud.

Is 950 ex btw een 'normale' prijs voor een nieuwe meterkast? En heb je ook een idee over de overige kosten?
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_175726776
Afgezien van de meterkast zijn het normale prijzen, niet goedkoop, maar ook niet onredelijk.

Slopen kun veel op besparen, omdat je het zelf vaak gratis mag afvoeren en een aannemer de hoofdprijs betaalt bij de gemeente.

Meterkast weet ik niet, kan wel goedkoper. Maar ik heb ook een 20 jaar oude, daar kan nog veel bij hoor, als ik wil.
.
pi_175726991
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:47 schreef Fer het volgende:
Afgezien van de meterkast zijn het normale prijzen, niet goedkoop, maar ook niet onredelijk.

Slopen kun veel op besparen, omdat je het zelf vaak gratis mag afvoeren en een aannemer de hoofdprijs betaalt bij de gemeente.

Meterkast weet ik niet, kan wel goedkoper. Maar ik heb ook een 20 jaar oude, daar kan nog veel bij hoor, als ik wil.
Kan het niet erbij dan kan er wel eentje naast.
Het is een nieuwe maar toch 1 aardlek maar?
pi_175727168
Of het veel is, hangt af van hoeveel er aangepast moet worden. De verkoopprijs voor de kast zelf zal zo rond de 500 euro ex liggen. Maar dan ligt hij nog bij de groothandel of bezorgd op adres van de installateur en moet hij nog opgehangen worden.

Hoeft er aan het bestaande leidingwerk nauwelijks wat veranderd te worden, dan is demonteren van de oude kast en monteren + aansluiten van de nieuwe kast 1,5 a 2 uur werk. Moet er veel leidingwerk worden aangepast, komt er zo een paar uur bij.

Verder vind ik de kosten voor aanpassen/verplaatsen van de bestaande aansluitingen nogal aan de hoge kant. Een extra groep of kookgroep via de kruipruimte aanleggen is geen bijvoorbeeld geen 2 uur werk per groep als je over fatsoenlijk gereedschap beschikt. Na aftrek van materiaalkosten rekent deze installateur er wel ongeveer 2 bruto uurlonen voor.

En ook het verleggen van een bestaande aansluiting is niet 1 a anderhalf uur werk per aansluiting.

Halen we globaal de materiaalkosten af van het kostenplaatje, dan blijft er geld over voor minstens 45 a 50 manuren aan het genoemde uurloon van 45 euro ex btw. Dus een ruime werkweek aan voorbereidende werkzaamheden.
pi_175728681
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:47 schreef Fer het volgende:
Afgezien van de meterkast zijn het normale prijzen, niet goedkoop, maar ook niet onredelijk.

Slopen kun veel op besparen, omdat je het zelf vaak gratis mag afvoeren en een aannemer de hoofdprijs betaalt bij de gemeente.

Meterkast weet ik niet, kan wel goedkoper. Maar ik heb ook een 20 jaar oude, daar kan nog veel bij hoor, als ik wil.
Als bedrijf betaal je juist een stuk minder voor afvoeren van afval bij de gemeente ;) enige is dat je meestal als particulier een aantal kg gratis krijgt per jaar.

Verder vind ik die groepenkast bizar duur... 950 euro ex BTW slaat nergens op voor een normale groepenkast Inc montage.

Ik zie nu pas die offerte, vind het ook een hoop geld voor t werk, zeker de groepenkast en de keuken slopen vind ik erg duur.
pi_175735950
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Of het veel is, hangt af van hoeveel er aangepast moet worden. De verkoopprijs voor de kast zelf zal zo rond de 500 euro ex liggen. Maar dan ligt hij nog bij de groothandel of bezorgd op adres van de installateur en moet hij nog opgehangen worden.

Hoeft er aan het bestaande leidingwerk nauwelijks wat veranderd te worden, dan is demonteren van de oude kast en monteren + aansluiten van de nieuwe kast 1,5 a 2 uur werk. Moet er veel leidingwerk worden aangepast, komt er zo een paar uur bij.

Verder vind ik de kosten voor aanpassen/verplaatsen van de bestaande aansluitingen nogal aan de hoge kant. Een extra groep of kookgroep via de kruipruimte aanleggen is geen bijvoorbeeld geen 2 uur werk per groep als je over fatsoenlijk gereedschap beschikt. Na aftrek van materiaalkosten rekent deze installateur er wel ongeveer 2 bruto uurlonen voor.

En ook het verleggen van een bestaande aansluiting is niet 1 a anderhalf uur werk per aansluiting.

Halen we globaal de materiaalkosten af van het kostenplaatje, dan blijft er geld over voor minstens 45 a 50 manuren aan het genoemde uurloon van 45 euro ex btw. Dus een ruime werkweek aan voorbereidende werkzaamheden.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Denk je dat er onderhandelingsruimte is? Weet niet of dat gebruikelijk is. Ik weet wel dat veel aannemers en klusbedrijven het werk voor het uitzoeken hebben. Er zijn er veel die niet eens gereageerd hebben op een offerte aanvraag ..
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:11:23 #47
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_175736650
Er is altijd onderhandelingsruimte, maar hoeveel, dat hangt af van hoe veel werk de klusser heeft :)
Ik vind de prijzen over het algemeen redelijk, maar de sloop en groepenkast vind ik vrij hoog.
De sloop, inclusief verwijderen gipsplaten en tegels kan je prima zelf doen eigenlijk. Dat scheelt al.
Normale prijs voor zo'n groepenkast is ongeveer 300 euro excl BTW. Er is dan natuurlijk nog wel wat werk om alles aan te sluiten, maar met totaal 7 groepjes valt dat ook nog wel mee. Om daar nu een dikke 600 euro, of ruim anderhalve dag werk voor te rekenen vind ik vrij veel.
pi_175745665
Ik vind de prijzen redelijk, echter is vooral de meterkast op het eerste gezicht, en ongezien veel te duur.Hij telt eerder al 120 euro voor de kookgroep, dus die mag hij bij de kast niet meer tellen.

Bij een groepenkastleverancier kost een Hager 6 groep 1 kookgroep bedraad op 380¤ ex btw
Dan heb je wel een beltrafo en een stopcontact in de meterkast zelf (handig voor het modem of net wat ook) Als hij die dan 1 op 1 uit kan wisselen is het zo gebeurd en verdient hij er dus redelijk wat aan, voor hetzelfde geld zijn er diverse draden net te kort en moeten er her en der net nieuwe draden naar diverse centraaldozen., en dan komt er behoorlijk wat extra werk bij.

Dat kunnen wij van afstand niet zien, maar misschien heeft de aannemer dat wel gezien.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')