abonnement Unibet Coolblue
pi_175278419
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:04 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Ben jij ex moslim?
Nee. Mijn broer was getrouwd met een moslim. Als homo. Nee. Grap. Met een moslima dius. Ik ben onbedoeld bekeerd. En op huwelijksreis moest ik iemand gaan beveiligen. Die was besneden en had een blanke vriend. Alles bij elkaar........een gave reis. Burkina Bé zijn geweldig.
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:08:31 #277
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175278432
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Mijn broer was getrouwd met een moslim. Als homo. Nee. Grap. Met een moslima dius. Ik ben onbedoeld bekeerd. En op huwelijksreis moest ik iemand gaan beveiligen. Die was besneden en had een blanke vriend. Alles bij alkaar........een gave reis. Burkina Bé zijn geweldig.
was getrouwd?
"Hoka Hey!"
pi_175278446
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:08 schreef matspontius het volgende:

[..]

was getrouwd?
Ze zijn nu gescheiden.
pi_175278454
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In een ander hadith wijst Mohammed het slaan van kamelen af.
Heel verstandig van Mohammed.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:09:32 #280
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175278455
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:02 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ja het is hier heel anders. Het slaan van je partner is hier namelijk verboden. Dat er mensen zijn die het toch doen, willen doen of vinden dat het moet kunnen is een ander verhaal. Dat probleem lost zich namelijk niet op met deze belachelijke grens. Dat probleem geldt in de islamitische gemeenschap net zo goed, alleen krijgen ze hier van een schijnbaar gematigde imam de verantwoording om het in bepaalde situaties wel te doen.

Daarnaast is het helemaal geen keestie van 'hier'. Die moskee zit in België. Het is alleen maar normaal om de mensen daar aan dezelfde standaard te houden als andere Belgen. Er is hier geen sprake van in een ander land je eigen normen opleggen, er is sprake van in eigen land burgers aan de norm te houden.

Daarnaast is het zo dat er nog steeds gestreden wordt tegen problemen met de huidige norm. Er wordt gestreden tegen mafkezen die vinden dat het gewoon moet kunnen om vrouwen op hun plek te zetten en dat vrouwen dat eigenlijk een beetje nodig hebben. Maar als de betreffende mafkees een imam is dan moeten we hem een aai over de bol geven, omdat hij zich verzet tegen erger?
Slaan is in islamitisch recht dus ook verboden. Dat is het punt wat iedereen hier mijlenver mist.

Er wordt gezegd slaan is nooit goed, sterker nog is verboden. Er worden vele voorbeelden gegeven van afkeur van slaan en hoe een goede man zijn vrouwen niet slaat.
Er is alleen een grijs gebied voordat de wet met consequenties komt, dat is hier echt hetzelfde. Jij neemt het ze kwalijk dat ze over dat grijze gebied spreken en ook daar zelfs de wet in betrekken om iemand beter te kunnen beschermen. Die zich dan kan beroepen op dat traject.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:10:08 #281
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175278468
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:17 schreef LXIV het volgende:
Ja, dus? ik denk dat wanneer lichte fysieke straffen voor vrouwen in Nederland weer salonfähig worden er veel ellende voorkomen gaat worden.
En dat is slechts een kwestie van afwachten.
Andersom mag dan ook?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_175278472
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Slaan is in islamitisch recht dus ook verboden. Dat is het punt wat iedereen hier mijlenver mist.

Er wordt gezegd slaan is nooit goed, sterker nog is verboden. Er worden vele voorbeelden gegeven van afkeur van slaan en hoe een goede man zijn vrouwen niet slaat.
Er is alleen een grijs gebied voordat de wet met consequenties komt, dat is hier echt hetzelfde. Jij neemt het ze kwalijk dat ze over dat grijze gebied spreken en ook daar zelfs de wet in betrekken om iemand beter te kunnen beschermen. Die zich dan kan beroepen op dat traject.
De werkelijkheid is dat geweld wel een rol speelt. Zeker tegen vrouwen.
pi_175278476
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Mijn broer was getrouwd met een moslim. Als homo. Nee. Grap. Met een moslima dius. Ik ben onbedoeld bekeerd. En op huwelijksreis moest ik iemand gaan beveiligen. Die was besneden en had een blanke vriend. Alles bij elkaar........een gave reis. Burkina Bé zijn geweldig.
Ik had dat idee vanwege je usernaam 'jaroon'
Mishien heb je dat veranderd van harun naar jaroon ;)
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:10:50 #284
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175278478
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ze zijn nu gescheiden.
Ja, dat snap ik. Had de scheiding iets met het moslimgeloof te maken?
"Hoka Hey!"
pi_175278492
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:10 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Had de scheiding iets met het moslimgeloof te maken?
Nee. Gewoon een erg slechte relatie.
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:14:19 #286
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175278513
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De koran is niet de echt de bron om Mohammed als persoon te leren kennen. Eerder de hadith. Maar dat iemand het zelf wil lezen ipv op allerlei websites dingen half verzamelt juich ik alleen maar toe.
Als je kwaad wilt, kun je teksten uit hun context halen en ermee gaan zwaaien. En daar krijg je ellende van. Wat mij betreft lees je in de Koran/Bijbel etc. wat je wilt lezen. Ben je vredelievend, dan lees je manieren om vredelievend te leven. Ben je kwaadaardig, dan vallen je enkel de oproepen tot geweld op.
pi_175278523
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Slaan is in islamitisch recht dus ook verboden. Dat is het punt wat iedereen hier mijlenver mist.

Er wordt gezegd slaan is nooit goed, sterker nog is verboden. Er worden vele voorbeelden gegeven van afkeur van slaan en hoe een goede man zijn vrouwen niet slaat.
Er is alleen een grijs gebied voordat de wet met consequenties komt, dat is hier echt hetzelfde. Jij neemt het ze kwalijk dat ze over dat grijze gebied spreken en ook daar zelfs de wet in betrekken om iemand beter te kunnen beschermen. Die zich dan kan beroepen op dat traject.
Een tik geven met een stokje is gewoon slaan. Maar ik begrijp dus dat, omdat je hier niet bestraft wordt voor elke tik die je je vrouw geeft, het blijkbaar oké is om je zoon te leren dat het toegestaan is je vrouw op die manier een tik te geven, als ze na het onthouden van seks nog steeds haar plaats niet kent. Het feit dat je je vrouw behandelt als een incompetent mens, dat opvoeding en verzorging nodig heeft, is blijkbaar ook prima.
pi_175278540
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als je kwaad wilt, kun je teksten uit hun context halen en ermee gaan zwaaien. En daar krijg je ellende van. Wat mij betreft lees je in de Koran/Bijbel etc. wat je wilt lezen. Ben je vredelievend, dan lees je manieren om vredelievend te leven. Ben je kwaadaardig, dan vallen je enkel de oproepen tot geweld op.
Geheel met je eens. Ben je een naar mens dan pak je dat uit een tekst. Of niet.
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:16:45 #289
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175278542
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De werkelijkheid is dat geweld wel een rol speelt. Zeker tegen vrouwen.
Dat ontken ik nergens.

Daarom ben ik er juist een voorstander van dat dit ook in preken wordt besproken. Vind ik het juist te wijzen op dat (verplichte!) traject, te wijzen op dat daar buiten treden verboden is. Te wijzen of het feit dat in de islamitische bronnen geweld jegens vrouwen wordt afgekeurd, dat een goede moslim man dat niet dient te doen. En dat de vrouw die het toch overkomt ook religieus in haar recht staat daar wat aan te doen.

Het is iets wat veelste lang en veelste vaak niet is gedaan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:17:13 #290
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175278548
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:15 schreef AnanYaw het volgende:
Het feit dat je je vrouw behandelt als een incompetent mens, dat opvoeding en verzorging nodig heeft, is blijkbaar ook prima.
Het komt ook ontzettend neerbuigend naar de vrouw over. Alsof ze niet luistert en op haar plaats gezet moet worden. Een kind dat niet beter weet en even moet voelen.

Mensen toch, een huwelijk bestaat uit twee personen. De man en de vrouw. Slaan is, zoals gezegd, een zwaktebod. En ook nog eens een vorm van geweld dat je al helemáál niet als voorbeeld moet geven aan je kinderen.
pi_175278596
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat ontken ik nergens.

Daarom ben ik er juist een voorstander van dat dit ook in preken wordt besproken. Vind ik het juist te wijzen op dat (verplichte!) traject, te wijzen op dat daar buiten treden verboden is. Te wijzen of het feit dat in de islamitische bronnen geweld jegens vrouwen wordt afgekeurd, dat een goede moslim man dat niet dient te doen. En dat de vrouw die het toch overkomt ook religieus in haar recht staat daar wat aan te doen.

Het is iets wat veelste lang en veelste vaak niet is gedaan.
Dan zijn we het eens. Ik zeg soms dingen dan misschien anders.
pi_175278598
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het komt ook ontzettend neerbuigend naar de vrouw over. Alsof ze niet luistert en op haar plaats gezet moet worden. Een kind dat niet beter weet en even moet voelen.

Mensen toch, een huwelijk bestaat uit twee personen. De man en de vrouw. Slaan is, zoals gezegd, een zwaktebod. En ook nog eens een vorm van geweld dat je al helemáál niet als voorbeeld moet geven aan je kinderen.
Is het ook inderdaad en dat idee wordt met deze preek verankerd. Dat de tik die is toegestaan niet heel pijnlijk is vind ik daarom echt niet als winst aan te merken.

In de tijden dat het hier oké was om je vrouw te slaan werd er ook onzin geleerd over dat de stok niet dikker dan je duim mocht zijn. Daar hebben feministen gelukkig heel hard tegen gestreden en dat zou hier ook moeten gebeuren.
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:23:11 #293
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175278617
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:15 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Een tik geven met een stokje is gewoon slaan. Maar ik begrijp dus dat, omdat je hier niet bestraft wordt voor elke tik die je je vrouw geeft, het blijkbaar oké is om je zoon te leren dat het toegestaan is je vrouw op die manier een tik te geven, als ze na het onthouden van seks nog steeds haar plaats niet kent. Het feit dat je je vrouw behandelt als een incompetent mens, dat opvoeding en verzorging nodig heeft, is blijkbaar ook prima.
Nogmaals, het gaat hand in hand met vele voorbeelden waarin ook dat tikje afgekeurd werd, waarin bij erger wordt ingegrepen. Met voorbeelden van wat neergezet wordt als de beste onder de moslim mannen die zich uitspreken tegen geweld naar vrouwen en zelf nooit slaan, ook dat tikje niet.

Dat traject verbied tikken of slaan uit emotie. Iemand die na 2/3 maanden nog zo boos is dat hij wil lellen komt niet zoveel voor. Waarbij er binnen die 2/3 maanden vol ingezet wordt op met praten het oplossen en anderen zich er ook mee bemoeien om escalatie te voorkomen.

Het is gericht op welk geweld dan ook te voorkomen, niet als hoe voedt je een vrouw op.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175278624
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:21 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Is het ook inderdaad en dat idee wordt met deze preek verankerd. Dat de tik die is toegestaan niet heel pijnlijk is vind ik daarom echt niet als winst aan te merken.

In de tijden dat het hier oké was om je vrouw te slaan werd er ook onzin geleerd over dat de stok niet dikker dan je duim mocht zijn. Daar hebben feministen gelukkig heel hard tegen gestreden en dat zou hier ook moeten gebeuren.
Sexueel misbruik werd in de jaren 70 ook al normaal gezien. Tijden veranderen gelukkig. Wel vreemd omdat je denkt dat je in denken al verder bent.
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:25:57 #295
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175278653
De moslims zouden veel meer moeten opkomen voor de waarden en normen die de Westerse wereld kan leren van hen. Zoals je normaal kleden buiten, de enorme gastvrijheid en de zorg voor familieleden en ouderen. Daar valt voor het Westen zóveel te leren. Dat is hier allemaal overboord gegooid als zijnde hoeft-niet-meer.
pi_175278691
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:25 schreef Boca_Raton het volgende:
De moslims zouden veel meer moeten opkomen voor de waarden en normen die de Westerse wereld kan leren van hen. Zoals je normaal kleden buiten, de enorme gastvrijheid en de zorg voor familieleden en ouderen. Daar valt voor het Westen zóveel te leren. Dat is hier allemaal overboord gegooid als zijnde hoeft-niet-meer.
Dat kan je ook zeggen over een Boeddhisten. Maar er valt wel veel te leren. Ook van moslims. Iets anders is dat het bij bijv. Marokkanen vaak mis gaat in dit land.
pi_175278698
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat hand in hand met vele voorbeelden waarin ook dat tikje afgekeurd werd, waarin bij erger wordt ingegrepen. Met voorbeelden van wat neergezet wordt als de beste onder de moslim mannen die zich uitspreken tegen geweld naar vrouwen en zelf nooit slaan, ook dat tikje niet.

Dat traject verbied tikken of slaan uit emotie. Iemand die na 2/3 maanden nog zo boos is dat hij wil lellen komt niet zoveel voor. Waarbij er binnen die 2/3 maanden vol ingezet wordt op met praten het oplossen en anderen zich er ook mee bemoeien om escalatie te voorkomen.

Het is gericht op welk geweld dan ook te voorkomen, niet als hoe voedt je een vrouw op.
Die voorbeelden van de beste moslims zijn niks meer dan vriendelijke opvoeders. Deze preek en teksten zijn een bevestiging van het idee dat een man oordeelt of zijn vrouw zich misdraagt.

Dat hij dat bij voorkeur zonder geweld doet en als geweld dan moet niet in emotie en niet te hard, maakt het niet opeens oké of strevenswaardig. Dat maakt het iets minder pijnlijke idioterie.

Dit is echt 100% wat één of andere red pill idioot zou kunnen zeggen. Dit zijn de patriarchale verhoudingen waar anti-feministen naar terug willen.
pi_175278740
Ik heb ook een aanvaring gehad met Christenen in Afrika. Je moet mensen die denken dat ze moslim zijn niet iets anders gaan vertellen. Dan ben je debiel.
  vrijdag 24 november 2017 @ 13:31:54 #299
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_175278749
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat kan je ook zeggen over een Boeddhisten. Maar er valt wel veel te leren. Ook van moslims. Iets anders is dat het bij bijv. Marokkanen vaak mis gaat in dit land.
Ik heb het eigenlijk over de cultuur.
pi_175278774
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk over de cultuur.
Dat is iets anders en moeilijk uit te leggen. Hou zie jij jezelf? Kijkend naar cultuur?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')