abonnement Unibet Coolblue
pi_175276050
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:16 schreef Protoplanet het volgende:
Jopie _O_
pi_175276064
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb volgens mij alleen maar tegen je herhaald dat dit niet goed was.

Je verzekerde ons dat je omgeving je goed in de gaten hield, maar die hadden dus niet door dat het echt mis was? Waardoor ging het nou uiteindelijk wel de goede kant op?
Er was een verschil tussen posts in een topic en DM/PM. Het een was "buiten", het andere "binnen". Ik voelde me heel veilig, vandaar dat ik zei dat er goed op me gelet werd.

Verder kwam ik in hun nabijheid ook heel semi-normaal over, de eerste dagen. Na een week niet slapen liep ik een keer ergens buiten en toen stopte alles. Ik ging op zwart en mijn lichaam ging vol autistisch. Kon niet meer zeggen dan "Vuur, vuur, vuur, water, water, zwart, zwart, nu, nu, punt, punt..

Toen werd ik gevonden door buren, bij het oversteken van een druk kruispunt. Dat was het moment dat iedereen tegelijk werd ingeschakeld en alle verhalen bij elkaar kwamen. Toen waren het geen gekke momenten meer, maar een periode van gekte. Toen ben ik in slaap gevallen en heb 14 uur geslapen. Daarna werd alles weer normaal.

Als ik met iemand in gesprek ging, dan was ik puur met die ander bezig en vol liefde. Pas als ik weer alleen was, hoorde ik stemmen, sprak de tv tegen me en werd ik bestuurd door bacteriën en een diamant in mijn hoofd. Whoop whoop..

Lief dat je het geprobeerd hebt, maar ik las alles in metaforen, reageerde dus niet op wat je zei, maar op het gevoel dat je bij me opwekte. Je zorgen gaven mij alleen maar het gevoel van warmte en liefde, ik werd er dus niet door gealarmeerd. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, anders dan zo. :@
pi_175276075
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:44 schreef Prisha het volgende:

Jopie fijn dat je er weer bent. Ik zag je in die spiraal zitten, je postjes werden vreemder en vreemder, het was eng om te zien.

Gelukkig weer de goede kant op. O+ *O*
We hebben samen sterren gekeken. O+

Bedankt! O+
pi_175276174
Ow, en er was iets met ondertitels en namen. Die spraken waarheid.. Het was dus heel belangrijk wat je ondertitel was... :@
  vrijdag 24 november 2017 @ 11:14:49 #30
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_175276472
Goeie shit man! Welkom terug :)
pi_175276645
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:07 schreef Jopie78 het volgende:
Het duurde een beetje lang voordat mensen doorhadden dat ik om hulp vroeg
Kun je niet wat telefoonnummers van hulpverleners/familie achterlaten bij de mods? Want het was hier op het forum dus wel duidelijk dat je een psychose had en misschien had je dan sneller hulp kunnen krijgen.

En je kunt die contrastvloeistof wel de schuld geven (is dat een geregistreerde bijwerking?) maar je had toch al eerder psychoses gehad?
pi_175276678
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:54 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

We hebben samen sterren gekeken. O+

Bedankt! O+
dat is dan wel mooi O+
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_175276811
Holy shit, ik weet nog dat ik een paar van die berichten van je las en ik dacht: die moet echt een lethal dose aan shrooms/LSD hebben ingenomen. :D Niet dus. Blij voor je dat je weer terug in de realiteit bent en dat alles goed met je gaat. Was je niet bang op sommige momenten, of was helemaal niets van je bewustzijn meer 'helder'?
Feyenoord Rotterdam
pi_175276924
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:23 schreef Fokpop het volgende:

Kun je niet wat telefoonnummers van hulpverleners/familie achterlaten bij de mods? Want het was hier op het forum dus wel duidelijk dat je een psychose had en misschien had je dan sneller hulp kunnen krijgen.

En je kunt die contrastvloeistof wel de schuld geven (is dat een geregistreerde bijwerking?) maar je had toch al eerder psychoses gehad?
Heb vorig jaar kanker gehad en ben toen heel vaak gescand. Heb daarna een aantal keren enorm hoofdpijn gehad (alsof er iets knapte in mijn hoofd) en dus 1 keer een korte psychose. Maar dat was allemaal vlak na een scan. Koorts is wel een bijwerking van de vloeistof, en temparatuursverschillen kunnen je hoofd weer in de war gooien. Heb ook 8 uur lang aan een spoeling van water gelegen, om mijn nier te beschermen.

Het zou van alles kunnen zijn, maar het gebeurde in het ziekenhuis. Laat niet voor niets mijn hoofd nakijken, om zeker te weten of daar niet ook een tumor of iets raars verstopt zit. Weet in ieder geval wel dat ik niet depressief was, of angstig/gestrest, dus het zou heel raar zijn om dan zomaar een psychose te krijgen.

En ik snap je idee, maar dat is een slecht idee. De enige reden dat ik hier wel bleef posten, was omdat ik me hier veilig voelde. Als mensen hier achter mijn rug om anderen zouden benaderen, dan zou ik hele angstig geworden zijn. Er zijn daarnaast zat mensen hier die mijn privegegevens hebben en mij zelf hebben benaderd, nadat ze mijn posts hebben gelezen. Dat vangnet heb ik hier dus al, maar dat werkt alleen met mensen van wie ik iets aanneem. Heb overigens van een aantal mods een dm gekregen en heb daar wel iets mee gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 24-11-2017 11:49:54 ]
pi_175276988
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:31 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Holy shit, ik weet nog dat ik een paar van die berichten van je las en ik dacht: die moet echt een lethal dose aan shrooms/LSD hebben ingenomen. :D Niet dus. Blij voor je dat je weer terug in de realiteit bent en dat alles goed met je gaat. Was je niet bang op sommige momenten, of was helemaal niets van je bewustzijn meer 'helder'?
Ik "droomde", dus in mijn hoofd was er weinig aan de hand. Men zegt dat ik wel veel gehuild heb, maar op die momenten lag ik in gedachten te slapen, of was ik er even niet.

Kan me wel dezelfde gebeurtenissen herinneren, maar voor mij gebeurde er andere dingen. Liepen gesprekken anders, voelde ik geen emotie. Alsof mijn hersengolven meerdere sporen aanhielden. Best wel een beetje als een goede trip inderdaad, maar ik verzeker je dat ik niets anders gebruikt heb dan koffie.
  vrijdag 24 november 2017 @ 11:49:55 #36
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175277076
Hoe manifesteert zoiets zich dan? hoe is die psychose gestart? zo te lezen niks met drugs misbruik te maken.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175277224
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:40 schreef Jopie78 het volgende:
Er zijn daarnaast zat mensen hier die mijn privegegevens hebben en mij zelf hebben benaderd, nadat ze mijn posts hebben gelezen. Dat vangnet heb ik hier dus al, maar dat werkt alleen met mensen van wie ik iets aanneem. Heb overigens van een aantal mods een dm gekregen en heb daar wel iets mee gedaan.
Dat zeg je wel, maar je hebt ondanks die berichten geen hulp gezocht en je bent dus 9 dagen doorgelopen met een psychose totdat je door buren gevonden werd terwijl je bij een druk kruispunt wartaal aan het uitslaan was. Dus dat werkt niet erg goed. Wat had er in de tussentijd wel niet kunnen gebeuren?

Snap wel dat het ook enigszins kan remmen om je hier te uiten, maar zo'n psychose verberg je niet zomaar dus dikke kans dat mensen het toch wel merken. En niet iedereen hoeft 'je privégegevens' te weten. Niemand hoeft je achternaam te weten of waar je woont of hoe je er uit ziet of wat je in het dagelijkse leven doet. Niemand hoeft achter je rug om te overleggen. Alleen een paar mods of andere mensen die je vertrouwt moeten een paar telefoonnummers hebben van familie en hulpverlening die ze kunnen bellen en kunnen zeggen "Koos heeft weer een psychose". Die familie en hulpverlening weet dan al genoeg. Kies gewoon mensen die je vertrouwt, zowel aan de fok-kant als de hulpverlenerskant.

En wat betreft de oorzaak van die psychose, een en ander kan er natuurlijk aan bijgedragen hebben dat je je weer slecht of angstig voelde, maar als je eerder al psychoses gehad hebt dan ben je daar gevoelig voor en kan het dus gewoon weer gebeuren, ook als je nooit meer contrastvloeistof krijgt ingespoten. En dan zou het dus fijn zijn als mensen iets voor je kunnen doen. (en dan bedoel ik niet ik persoonlijk, want ik ken je verder niet en ik mag je ook niet bijzonder in nuchtere toestand, maar ik vind het desondanks frustrerend om te zien dat het zo slecht met je gaat en mss gevaar loopt en er niemand iets aan kan doen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Fokpop op 24-11-2017 12:12:25 ]
pi_175277351
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:49 schreef 2NutZ het volgende:
Hoe manifesteert zoiets zich dan? hoe is die psychose gestart? zo te lezen niks met drugs misbruik te maken.
Ik zat in het ziekenhuis rustig wat met een vrouw te praten, die zelf wat in de war was. Toen ze niet meer in het zicht was, wist ik niet meer zeker of ik haar nou wel of niet had gezien. Zo gebeurde er nog een aantal dingen die raar waren. Eenmaal thuis 's avonds was ik er ineens van overtuigd dat die vrouw dood was en dat ik haar als enige kon zien.

Daarna begon ik boodschappen te zien in tv programma's en reclames, klikten mijn vingers alles aan wat maar licht gaf op mijn scherm, waardoor ik dacht dat alles vanzelf leek te gebeuren. Op dit punt werd mijn hoofd heel warm, waardoor ik een ijspack op mijn hoofd heb gelegd. Dat zorgde voor verkoeling en nam de angst weer weg. Had het idee dat ik goed voor mezelf aan het zorgen was.

Voor mijn gevoel ben ik toen op de bank in slaap gevallen.. Blijkbaar niet dus.
  vrijdag 24 november 2017 @ 12:08:30 #39
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175277400
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:06 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ik zat in het ziekenhuis rustig wat met een vrouw te praten, die zelf wat in de war was. Toen ze niet meer in het zicht was, wist ik niet meer zeker of ik haar nou wel of niet had gezien. Zo gebeurde er nog een aantal dingen die raar waren. Eenmaal thuis 's avonds was ik er ineens van overtuigd dat die vrouw dood was en dat ik haar als enige kon zien.

Daarna begon ik boodschappen te zien in tv programma's en reclames, klikten mijn vingers alles aan wat maar licht gaf op mijn scherm, waardoor ik dacht dat alles vanzelf leek te gebeuren. Op dit punt werd mijn hoofd heel warm, waardoor ik een ijspack op mijn hoofd heb gelegd. Dat zorgde voor verkoeling en nam de angst weer weg. Had het idee dat ik goed voor mezelf aan het zorgen was.

Voor mijn gevoel ben ik toen op de bank in slaap gevallen.. Blijkbaar niet dus.
wow scary shit dit :o moet er niet aan denken man...
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175277488
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:59 schreef Fokpop het volgende:

[..]


Ho ho.. Geen hulp gezocht!? Ik heb vanaf de eerste dag hulp gezocht. Heb het ziekenhuis gebeld, de dokter, mijn ouders, broer, zus, vrienden.. Ik was de enige die wist dat ik in een psychose zat, de rest wilde mij niet geloven. Ben steeds op zoek gegaan naar hulp, maar men dacht dat ik drugs had gebruikt, of gewoon vervelend was. En er zijn zat mensen hier die mij persoonlijk bij gestaan hebben, je oordeel is dus onnodig.

Overigens wel knap dat je tussendoor ook nog een mening over mijn persoon weet weg te werken..
pi_175277586
Je scan was schoon! *O*

En fijn dat je er weer bent. Het is toch best eng om zo te moeten toekijken hoe iemand hmmm afglijdt of te merken dat iemand het slecht heeft, en je kunt eigenlijk niks doen.
Berichten leken je ook te triggeren. Maar je bent er weer, en de oorzaak lijkt duidelijk. En bij een eventuele volgende keer, hopen van niet, zal je directe omgeving de signalen veel sneller oppakken.

Wat ik wil zeggen eigenlijk, ik ben blij dat je er weer bovenop bent. :*
pi_175277633
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:20 schreef mootie het volgende:
Je scan was schoon! *O*

En fijn dat je er weer bent. Het is toch best eng om zo te moeten toekijken hoe iemand hmmm afglijdt of te merken dat iemand het slecht heeft, en je kunt eigenlijk niks doen.
Berichten leken je ook te triggeren. Maar je bent er weer, en de oorzaak lijkt duidelijk. En bij een eventuele volgende keer, hopen van niet, zal je directe omgeving de signalen veel sneller oppakken.

Wat ik wil zeggen eigenlijk, ik ben blij dat je er weer bovenop bent. :*
O+ :*

Toen PeZu zei dat jullie je allemaal zorgen maakten begon het wel te dagen!
pi_175277651
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:13 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ho ho.. Geen hulp gezocht!? Ik heb vanaf de eerste dag hulp gezocht. Heb het ziekenhuis gebeld, de dokter, mijn ouders, broer, zus, vrienden.. Ik was de enige die wist dat ik in een psychose zat, de rest wilde mij niet geloven. Ben steeds op zoek gegaan naar hulp, maar men dacht dat ik drugs had gebruikt, of gewoon vervelend was. En er zijn zat mensen hier die mij persoonlijk bij gestaan hebben, je oordeel is dus onnodig.
Okay, je wou wel hulp maar je kon dat blijkbaar toch niet overtuigend communiceren en je zegt zelf dat niemand wist dat je een psychose had. Terwijl het hier op fok voor iedereen zo klaar als een klontje was dat je een psychose had. Sla de reacties er maar op na.
quote:
Overigens wel knap dat je tussendoor ook nog een mening over mijn persoon weet weg te werken..
Weet je dat ook weer.
pi_175277664
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:22 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

O+ :*

Toen PeZu zei dat jullie je allemaal zorgen maakten begon het wel te dagen!
Pezu was onze woordvoerder :D
pi_175277726
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:23 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Okay, je wou wel hulp maar je kon dat blijkbaar toch niet overtuigend communiceren en je zegt zelf dat niemand wist dat je een psychose had. Terwijl het hier op fok voor iedereen zo klaar als een klontje was dat je een psychose had. Sla de reacties er maar op na.

[..]

Weet je dat ook weer.
Niemand geloofde het. Het was voor mij ook helder. Het duurde gewoon even voordat iedereen meeging in het idee. Nu niet meer, nu weet men hoe te handelen.

En joh, als het jouw ego helpt om te oordelen, voel je door mij niet gehinderd. Toch mooi als je je een beetje kan ontladen op sterkere mensen.
pi_175277730
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:24 schreef mootie het volgende:

Pezu was onze woordvoerder :D
Deed-ie goed! O+
pi_175278562
-doe eens normaal-

[ Bericht 97% gewijzigd door STING op 24-11-2017 13:19:27 ]
pi_175278610
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:28 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Niemand geloofde het. Het was voor mij ook helder. Het duurde gewoon even voordat iedereen meeging in het idee. Nu niet meer, nu weet men hoe te handelen.

En joh, als het jouw ego helpt om te oordelen, voel je door mij niet gehinderd. Toch mooi als je je een beetje kan ontladen op sterkere mensen.
Haha sterkere mensen :') Ben je al weer vergeten waar dit topic over gaat?

ok sorry, zal het scheldwoord even achter wegen laten, maar punt blijft staan
pi_175279657
Mad.
pi_175279883
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:13 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ho ho.. Geen hulp gezocht!? Ik heb vanaf de eerste dag hulp gezocht. Heb het ziekenhuis gebeld, de dokter, mijn ouders, broer, zus, vrienden.. Ik was de enige die wist dat ik in een psychose zat, de rest wilde mij niet geloven. Ben steeds op zoek gegaan naar hulp, maar men dacht dat ik drugs had gebruikt, of gewoon vervelend was. En er zijn zat mensen hier die mij persoonlijk bij gestaan hebben, je oordeel is dus onnodig.

Overigens wel knap dat je tussendoor ook nog een mening over mijn persoon weet weg te werken..
Hoezo denken je familie en vrienden eerder aan drugs dan aan een psychose dan? Zeker omdat het al eerder is gebeurd.

Vind het ook eng dat de crisisdienst je om dezelfde reden afwimpelde. :o Waar moet een mens met een psychose (waarvan dat ook nog niet bekend is, bijvoorbeeld bij de eerste keer) dan heen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')