abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175383324
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:30 schreef tsagld het volgende:

[..]

Deze data gaan over de return over een 30-jaars periode, en zegt niets over de groei per jaar.
Onjuist, deze data gaat over de gemiddelde return per jaar over een 30-jaars periode. Stop je je geld dus 30 jaar weg in aandelen met dividend herinvestering, dan ben je zo'n beetje verzekerd van ~10% rendement per jaar. Iemand met 10 miljoen in aandelen verdient dus 1 miljoen gratis per jaar met niks doen. Daarover betaalt hij 1,2% vermogensbelasting dus 12% belasting over dit rendement van 10%, 1 miljoen euro. Belachelijk, maar niemand die eigenlijk een fuck geeft hierom in de politiek.

quote:
Maar dit doet er niet toe. Als ik een jaar heb met 10% verlies, moet ik nog steeds 5% belasting betalen. Dat is pas onzinnig.
Het werkelijke rendement. Zo moet het zijn. Mee eens?
Belasting op werkelijk rendement zou mooi zijn, alhoewel er waarschijnlijk zo'n 1000 manieren zijn om werkelijk rendement en vermogen te verbergen door het in een BV te gooien via via, Caribische eilanden, hier en daar. Dat moet ook aangepakt worden.

De overheid is door en door corrupt, dus ik verwacht niet dat er ooit iets gaat veranderen. De afschaffing van de dividendbelasting laat maar weer eens zien dat de rijkerds zelfs onder het huidige stelsel met 12% belasting op vermogen alleen maar meer willen en de politiek hiervoor buigt.
pi_175383998
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:09 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Onjuist, deze data gaat over de gemiddelde return per jaar over een 30-jaars periode. Stop je je geld dus 30 jaar weg in aandelen met dividend herinvestering, dan ben je zo'n beetje verzekerd van ~10% rendement per jaar. Iemand met 10 miljoen in aandelen verdient dus 1 miljoen gratis per jaar met niks doen. Daarover betaalt hij 1,2% vermogensbelasting dus 12% belasting over dit rendement van 10%, 1 miljoen euro. Belachelijk, maar niemand die eigenlijk een fuck geeft hierom in de politiek.

[..]

Belasting op werkelijk rendement zou mooi zijn, alhoewel er waarschijnlijk zo'n 1000 manieren zijn om werkelijk rendement en vermogen te verbergen door het in een BV te gooien via via, Caribische eilanden, hier en daar. Dat moet ook aangepakt worden.

De overheid is door en door corrupt, dus ik verwacht niet dat er ooit iets gaat veranderen. De afschaffing van de dividendbelasting laat maar weer eens zien dat de rijkerds zelfs onder het huidige stelsel met 12% belasting op vermogen alleen maar meer willen en de politiek hiervoor buigt.
Je hebt het over 30 jaar, laten we de AEX is pakken. Average van 7.52% sinds 1986 (tot eind 2016), mediaan van 6%. Daarnaast moet je een aantal kosten meerekenen, zoals de investeerders het TER noemen (total expense ratio). Tegenwoordig met index beleggen is die relatief laag. Maar laten we een gemiddelde nemen van ongeveer 1% historisch gezien, zeker in het begin waren beheerkosten hoog. Dan zitten we nog op 6.52% effectief redenement. En dan moet je bedenken dat 90% van de beheerde fondsen onder de gemiddelde markt performen.

En hij verdient geen 1 miljoen gratis met niks doen. Hij neemt risico's, was hij bijvoorbeeld in 2007 begonnen met beleggen, had hij in 2009 ineens hoge kosten gehad aan iets (medisch bijvoorbeeld in Amerika) dan had hij wel 40% van zijn kapitaal hebben kunnen verliezen.

Als je het zo oneerlijk vindt, waarom ga jij dan niet beleggen? Als die 10% rendement toch gegarandeerd is, kan jij vast wat geld lenen tegen 5% rente, dit dan beleggen. Gratis 5% rendement per jaar toch?
Aha.
pi_175384117
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:42 schreef Buitenspel het volgende:

[..]

Je hebt het over 30 jaar, laten we de AEX is pakken. Average van 7.52% sinds 1986 (tot eind 2016), mediaan van 6%. Daarnaast moet je een aantal kosten meerekenen, zoals de investeerders het TER noemen (total expense ratio). Tegenwoordig met index beleggen is die relatief laag. Maar laten we een gemiddelde nemen van ongeveer 1% historisch gezien, zeker in het beginnken dat 90% van de beheerde fondsen onder de gemiddelde markt performen. waren beheerkosten hoog. Dan zitten we nog op 6.52% effectief redenement. En dan moet je bede

En hij verdient geen 1 miljoen gratis met niks doen. Hij neemt risico's, was hij bijvoorbeeld in 2007 begonnen met beleggen, had hij in 2009 ineens hoge kosten gehad aan iets (medisch bijvoorbeeld in Amerika) dan had hij wel 40% van zijn kapitaal hebben kunnen verliezen.

Als je het zo oneerlijk vindt, waarom ga jij dan niet beleggen? Als die 10% rendement toch gegarandeerd is, kan jij vast wat geld lenen tegen 5% rente, dit dan beleggen. Gratis 5% rendement per jaar toch?
Ik beleg al, alleen ben ik niet geboren als miljonair dus bij mij gaat het niet zo snel. Werken wordt hier in Nederland met 52% belast, dus het wordt haast onmogelijk om fatsoenlijk vermogen op te bouwen. De mensen die al rijk zijn, worden alleen maar rijker. Terwijl een pleb zoals ik 60 uur per week kan gaan werken om die 120.000 euro per jaar binnen te harken, die vervolgens met 52% belast wordt, minus alle andere uitgaven die extra hoog gemaakt zijn door allerlei belastingen, om zo over 30 jaar misschien ook ooit tot de rijken te horen :')

Inkomstenbelasting naar een vlakke 35%, vermogensbelasting verdubbelen.
  woensdag 29 november 2017 @ 17:31:37 #129
415174 spiritusbus
licht ontvlambaar
pi_175386232
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:47 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ik beleg al, alleen ben ik niet geboren als miljonair dus bij mij gaat het niet zo snel. Werken wordt hier in Nederland met 52% belast, dus het wordt haast onmogelijk om fatsoenlijk vermogen op te bouwen. De mensen die al rijk zijn, worden alleen maar rijker. Terwijl een pleb zoals ik 60 uur per week kan gaan werken om die 120.000 euro per jaar binnen te harken, die vervolgens met 52% belast wordt, minus alle andere uitgaven die extra hoog gemaakt zijn door allerlei belastingen, om zo over 30 jaar misschien ook ooit tot de rijken te horen :')

Misschien moet je niet zo slap uit je nek lullen met je 52% belasting.
pi_175388781
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:47 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Wat denk je dat de rijke mensen dan met hun vermogen doen, in Nederland houden? Laat me niet lachen. Die gaan mooi naar een ander land, of gaan gebruik maken van slimmigheidjes in de wet. Zoals Panama Papers en Paradise Papers.
Aha.
pi_175389312
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:31 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Misschien moet je niet zo slap uit je nek lullen met je 52% belasting.
belastingschijven-2017.jpg
pi_175389390
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:27 schreef Buitenspel het volgende:

[..]

Wat denk je dat de rijke mensen dan met hun vermogen doen, in Nederland houden? Laat me niet lachen. Die gaan mooi naar een ander land, of gaan gebruik maken van slimmigheidjes in de wet. Zoals Panama Papers en Paradise Papers.
Precies, zelfs 25% belasting op hun gratis opbrengsten uit vermogen is hen nog te veel. Hoe rijker, hoe gieriger. Daar moet ook maar eens wat aan gedaan worden. Als je in Nederland wilt wonen of werken, dan ga je ook maar flink belasting betalen. Niet zomaar alleen de voordelen en geen nadelen/kosten.
pi_175389599
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:22 schreef Jaarsma93 het volgende:
Naast dat ik dit net als bovenstaanden een beetje veel moeite voor weinig vind, Hierbij nog wat tips:

1. De belastingdienst is niet gek en je bent niet de enige die denkt even wat geld elders te stallen. Grote contante opnamen en grote bankoverboekingen in de week voorafgaand 1 Jan en die teruggebeokt worden binnen afzienbare tijd (+-1 maand) waardoor mensen magisch onder de vrh grens komen worden dan ook gemeld bij de belastingdienst door de banken.
2. Bij grote overboekingen (boven de belastingvrije schenkingsgrens) gaat er een signaal naar de belastingdienst voor schenkbelasting

Kortom, die dit niet te kort op 1 Jan en boek het niet te snel weer terug en doe dit bij voorkeur middels meerdere boekingen zodat de bank het niet doorgeeft.
Alhoewel je gelijk hebt dat ze bij de BD niet gek zijn, melden de banken dit niet aan de BD maar aan DNB, voor wat betreft punt 2.
Punt 1 wordt niet door de banken gemeldt, maar mag de BD zelf uitzoeken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 29 november 2017 @ 20:29:25 #134
415174 spiritusbus
licht ontvlambaar
pi_175390201
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:50 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja precies, het gedeelte vanaf 67k ja. Niet doen alsof je over je hele inkomen 52% af moet tikken.
pi_175390614
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:29 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ja precies, het gedeelte vanaf 67k ja. Niet doen alsof je over je hele inkomen 52% af moet tikken.
Al het inkomen boven de 67k wordt met 52% belast en als je minder dan dat verdient, dan ga je nooit rijk worden. Belastingen weerhouden mensen er dus van om rijk te worden.

Tegelijkertijd heeft iemand met 10 miljoen in aandelen, een gemiddeld rendement van 7.5% en een vermogensbelasting van 1.2% rendement dus 6.3% aan gratis geld ieder jaar. 630.000 euro voor niks doen. Als je niet al je geld gewoon in het buitenland gestald hebt ergens waar je nog minder belasting betaalt.

De mensen met 10 miljoen in aandelen zijn dus de mensen die de meeste invloed hebben op de politiek in Nederland.
  woensdag 29 november 2017 @ 22:34:10 #136
415174 spiritusbus
licht ontvlambaar
pi_175393337
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:44 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Al het inkomen boven de 67k wordt met 52% belast en als je minder dan dat verdient, dan ga je nooit rijk worden. Belastingen weerhouden mensen er dus van om rijk te worden.

Tegelijkertijd heeft iemand met 10 miljoen in aandelen, een gemiddeld rendement van 7.5% en een vermogensbelasting van 1.2% rendement dus 6.3% aan gratis geld ieder jaar. 630.000 euro voor niks doen. Als je niet al je geld gewoon in het buitenland gestald hebt ergens waar je nog minder belasting betaalt.

De mensen met 10 miljoen in aandelen zijn dus de mensen die de meeste invloed hebben op de politiek in Nederland.
Trek anders dit topic even helemaal uit het verband met je domme gezwets.
pi_175397117
Laten we weer even naar het onderwerp vanuit de OP gaan.
Take all that you have and turn it into something you were missing.
pi_175397535
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:54 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Precies, zelfs 25% belasting op hun gratis opbrengsten uit vermogen is hen nog te veel. Hoe rijker, hoe gieriger. Daar moet ook maar eens wat aan gedaan worden. Als je in Nederland wilt wonen of werken, dan ga je ook maar flink belasting betalen. Niet zomaar alleen de voordelen en geen nadelen/kosten.
Hoezo gieriger? Wat zou jij doen als je een paar miljoen op de bank had.

De wet is zoals hij is, en als persoon kan je daar maximaal gebruik van maken. Of dit ethisch is, is wat anders. Maar als jij elk jaar een ton aan belasting puur over je vermogen moet betalen, dan ga jij ook manieren zoeken om dit te verminderen.
Aha.
  donderdag 30 november 2017 @ 09:18:16 #139
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_175397805
Betaal je zorgverzekering alvast voor het hele jaar. Is er weer +- 1200/1500 euro van de 10.000 euro af. En je krijgt ook nog 2% korting op je zorgverzekering. (toch weer paar euro)
pi_175480121
Op paypal zetten
pi_175484002
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 22:59 schreef r0dawa het volgende:
Op paypal zetten
Zou je nog steeds op moeten geven. Ineens flink vermogen erbij (terugboeken/eigen inbreng huis etc) is toch vragen vd belastingdienst hoe dat kan
pi_175485498
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 22:59 schreef r0dawa het volgende:
Op paypal zetten
Is ook een bank en is dus vrij gemakkelijk traceerbaar en moet je zelfs opgeven, anders pleeg je fraude, welke ook nog een gemakkelijk traceerbaar is. Zelfs je cash geld moet je officieel opgeven ij de belastingdienst, als dit hoger is dan 522 euro.
pi_175485695
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:03 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Is ook een bank en is dus vrij gemakkelijk traceerbaar en moet je zelfs opgeven, anders pleeg je fraude, welke ook nog een gemakkelijk traceerbaar is. Zelfs je cash geld moet je officieel opgeven ij de belastingdienst, als dit hoger is dan 522 euro.
Onder de 15.000 houden. Niemand doet je wat. Daaarboven waarschijnlijk ook niet
  maandag 4 december 2017 @ 11:29:19 #144
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_175485964
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:18 schreef egelhond het volgende:
Betaal je zorgverzekering alvast voor het hele jaar. Is er weer +- 1200/1500 euro van de 10.000 euro af. En je krijgt ook nog 2% korting op je zorgverzekering. (toch weer paar euro)
Één van de weinige on-topic tips die niet riekt naar belastingontduiking en misschien enigszins in het straatje van TS past. Zoveel mogelijk aankopen of betalingen vooraf doen kan helpen. Zelf deed ik dit ook met de gemeentebelastingen toen dat nog een korting opleverde (nu niet meer).

Ik snap echt niet waarom je risico wil lopen door het geld naar anderen over te maken; nog los van de ethische aspecten en risico op een boete vind ik die 30-60 euro de moeite niet om van iemand anders afhankelijk te zijn. Al helemaal geen familie.

Zet het op een rekening bij een bank als Argenta en je maakt niet eens verlies (los van inflatie, maar dat is er sowieso al en verschilt erg per persoon).
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_175486051
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:19 schreef Theov het volgende:
Ik ga binnenkort verhuizen naar het buitenland, kan je het zomaar 10.000 overmaken naar je ouders om niet over het bedrag te komen? o
Dat zou ik niet doen: want dan is het niet meer jou ¤ 10.000 maar van je ouders. Dan kun je beter dat beetje belasting betalen.
pi_175488691
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:29 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Één van de weinige on-topic tips die niet riekt naar belastingontduiking en misschien enigszins in het straatje van TS past. Zoveel mogelijk aankopen of betalingen vooraf doen kan helpen. Zelf deed ik dit ook met de gemeentebelastingen toen dat nog een korting opleverde (nu niet meer).

Ik snap echt niet waarom je risico wil lopen door het geld naar anderen over te maken; nog los van de ethische aspecten en risico op een boete vind ik die 30-60 euro de moeite niet om van iemand anders afhankelijk te zijn. Al helemaal geen familie.

Zet het op een rekening bij een bank als Argenta en je maakt niet eens verlies (los van inflatie, maar dat is er sowieso al en verschilt erg per persoon).
inderdaad, de zorgverzekering vooruit betalen is een goed idee.
Ik heb wat contante inkomsten gestald op iemands ander's rekening en die paar duizend die ik eroverheen ben daar betaal ik dan maar belasting over.
pi_175488849
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:59 schreef Theov het volgende:

[..]

inderdaad, de zorgverzekering vooruit betalen is een goed idee.
Ik heb wat contante inkomsten gestald op iemands ander's rekening en die paar duizend die ik eroverheen ben daar betaal ik dan maar belasting over.
bij welke verzekeraar kan dat dan?
pi_175488857
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:46 schreef plesner het volgende:
Gewoon in de laatste week van het jaar wat spullen online kopen en meteen betalen voor het bedrag boven de grens (bijvoorbeeld BOL.com). Vervolgens deze retourneren binnen de 14 dagen, zorgt er in ieder geval voor dat je tijdens de peildatum van 1 Jan onder de grens uitkomt.

Ook ik betaal geen vermogensbelasting, kan ik het missen jazeker. Voor mij is het meer een principe kwestie aangezien ik al lang belasting over het geld betaald heb.
dank je voor de tip, maar ik ga echt niet voor x.000 euro iets kopen en het dan retourneren - het zijn geen spijkerbroeken waar we het dan over hebben :)

quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:20 schreef 6star6lord6 het volgende:
Misschien offtopic en een domme vraag. Maar kan je het geld niet op een buitenlandse rekening storten die van jou zelf is?

Dus dat je een Nederlands paspoort hebt maar een Zwitserse rekening. En de rekening staat op jouw naam.
geen domme vraag... buitenlandse rekeningen moet je ook opgeven, en ik ja ik heb binnenkort in het buitenland een rekening nodig maar ook die moet ik opgeven/daar weten ze van af.
Goed idee, maar het werkt zo niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 08:43 schreef Buitenspel het volgende:

[..]

Dan ga ergens anders wonen.

Je hebt vast gestudeerd, wat vond je van het geld dat je toen kreeg? Wat vonden je ouders van al die jaren kinderbijslag, wat vond je van de zorgtoeslag die je altijd hebt gehad? Allemaal belachelijk?

Het zijn mensen als jou die alleen maar kunnen klagen zonder ergens bij na te denken. Daar moeten we naar mijn idee vanaf, niet van de belastingen.
- ik ga inderdaad ergens anders wonen
- ga eens een week werken zou ik zeggen en kijk naar je salarisstrook. Dan praten we nog eens.
- ik klaag niet, ik wil alleen belasting betalen over mijn spaargeld
pi_175488922
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:11 schreef r0dawa het volgende:

[..]

bij welke verzekeraar kan dat dan?
Bijna allemaal
Een + voor: Jobmaniac, Lab services, Tilli kassa, ABV Consultancy, Havinga kozijnen, MDF Training, Fredbuurman, WPC-meubelshop, BNAB, Luehof outdoor, Doner Town, Coffee Company, E&G Partyverzorging, Wiebke Weihnachten, Lacy Lion, personal fitness
pi_175489566
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:11 schreef Theov het volgende:

[..]

dank je voor de tip, maar ik ga echt niet voor x.000 euro iets kopen en het dan retourneren - het zijn geen spijkerbroeken waar we het dan over hebben :)

[..]

geen domme vraag... buitenlandse rekeningen moet je ook opgeven, en ik ja ik heb binnenkort in het buitenland een rekening nodig maar ook die moet ik opgeven/daar weten ze van af.
Goed idee, maar het werkt zo niet.

[..]

- ik ga inderdaad ergens anders wonen
- ga eens een week werken zou ik zeggen en kijk naar je salarisstrook. Dan praten we nog eens.
- ik klaag niet, ik wil alleen belasting betalen over mijn spaargeld
Ik werk inmiddels een jaar of 4, en ik zie precies wat er afgehouden word. Ik zie ook alle mensen om me heen, die allemaal zonder armoede kunnen leven. Daar betaal je voor.

En natuurlijk ben ik het niet overal mee eens, ik vind niet dat een single moeder met 2 kinderen 2000 euro per maand moet krijgen, en als ze dan een dag gaat werken per week ze minder zou krijgen.

Ik vind dat dat de bijstand geen cash geld moet geven aan mensen (950 per maand ofzo?) maar moet werken met voedselbonnen, kledingbonnen etc.

Maar ik betaal graag belasting zodat we niet de praktijken krijgen zoals bijvoorbeeld in Amerika.
Aha.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')