abonnement Unibet Coolblue
pi_175266794
Hey Fokkers,

'Hoe is het?', wees eens eerlijk, hoe vaak krijg je deze vraag? Ik durf te wedden dat je de 'hoe is het?' vraag dagelijks krijgt en beantwoord met 'ja goed'. Maar hoe zou jij reageren wanneer iemand de zelfde vraag stelt, maar dan oprecht. Bijvoorbeeld: Hoe gaat het nu echt met je?, zal je deze vraag ook beantwoorden met 'ja goed', of denk je wat langer na over je antwoord en ga je er serieus op in, omdat er daadwerkelijke interesse in jou wordt getoond?

Dit is een vraag die naar mijn mening te weinig wordt gesteld en absoluut een verschil kan maken. Ik daag mijzelf iedere week opnieuw uit om binnen een week, aan drie verschillende mensen te vragen hoe het nu echt met hen gaat. Hierom wil ik jullie allemaal uitdagen om dit de komende week bij 3 verschillende mensen te doen. Heb oprecht interesse en vraag: Hoe gaat het nu echt met je?. Je zal merken dat dit veel voor een ander kan betekenen.

- J
pi_175266929
Zo irritant van die mensen die dan het halve levensverhaal van de zieke tante van de buurvrouw van de kapper uit de doeken doen.

Als antwoord op die vraag langer is dan èèn (vol)zin koop je maar een dagboek. Vrienden die ergens mee zitten kunnen altijd aankloppen (en dat weten ze).
pi_175267023
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:47 schreef Deshain het volgende:
Zo irritant van die mensen die dan het halve levensverhaal van de zieke tante van de buurvrouw van de kapper uit de doeken doen.

Als antwoord op die vraag langer is dan èèn (vol)zin koop je maar een dagboek. Vrienden die ergens mee zitten kunnen altijd aankloppen (en dat weten ze).
Is (jouw) tijd belangrijker dan een goed gesprek waar iemand echt wat aan kan hebben?
pi_175267233
Zelf vind ik het meestal een irritante vraag, toch altijd hetzelfde antwoord wat gegeven word. Ik vind het leuker als er luchtiger gereageerd kan worden. Oppervlakkiger, plezieriger. Zoals heb je weer is niks gedaan van het weekend?
pi_175269483
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:50 schreef JordyKoning het volgende:

[..]

Is (jouw) tijd belangrijker dan een goed gesprek waar iemand echt wat aan kan hebben?
Vanzelfsprekend. Ik heb echt wat aan mijn tijd namelijk. Daarnaast weet ik heel goed tegen wie ik mijn hart kan luchten (en goede gesprekken mee kan hebben) en wie niet en zit ik er helemaal niet op te wachten dat mensen mij dergelijke vragen stellen met de verwachting dat ik diep in ga op mijn persoonlijke problemen. En met mij nog een hoop anderen, vermoed ik.

Verder is het ook gewoon beetje een groet die je niet al te letterlijk moet nemen. Als een verkoopmedewerker "goede middag" zegt is het ook niet meteen aan jou om de voors en tegens van de middag even flink te overwegen.
Conscience do cost.
pi_175272079
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:42 schreef JordyKoning het volgende:
Hey Fokkers,

'Hoe is het?', wees eens eerlijk, hoe vaak krijg je deze vraag? Ik durf te wedden dat je de 'hoe is het?' vraag dagelijks krijgt en beantwoord met 'ja goed'. Maar hoe zou jij reageren wanneer iemand de zelfde vraag stelt, maar dan oprecht. Bijvoorbeeld: Hoe gaat het nu echt met je?, zal je deze vraag ook beantwoorden met 'ja goed', of denk je wat langer na over je antwoord en ga je er serieus op in, omdat er daadwerkelijke interesse in jou wordt getoond?

Dit is een vraag die naar mijn mening te weinig wordt gesteld en absoluut een verschil kan maken. Ik daag mijzelf iedere week opnieuw uit om binnen een week, aan drie verschillende mensen te vragen hoe het nu echt met hen gaat. Hierom wil ik jullie allemaal uitdagen om dit de komende week bij 3 verschillende mensen te doen. Heb oprecht interesse en vraag: Hoe gaat het nu echt met je?. Je zal merken dat dit veel voor een ander kan betekenen.

- J
Als je wilt hebben dat anderen geïnteresseerd zijn in jou, dan moet je eerst beginnen met je te interesseren in anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Begripvol op 25-11-2017 15:23:45 ]
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_175278533
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:51 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Als je wilt hebben dat anderen geïnteresseerd zijn in jou dan moet beginnen met je eerst te interesseren in anderen.
Dit sluit totaal niet aan op wat ik zeg
pi_175291378
In plaats van mensen te vragen of het goed met ze gaat, ze vragen (bij voorkeur vroeg in de ochtend) wat hun grote ethische vraag is vandaag. Dat kan interessante en kleurrijke discussies tot gevolg hebben; Vooral als je doordrukt en je best doet als een filosofiedrammer te werk te gaan. Bonuspunten als je ervoor kan zorgen dat die persoon zijn verbinding van het openbaar vervoer daardoor mist.
pi_175293878
Waarom dwing je de ander om zich te openen door een directe vraag? Doe je dit voor de ander of voor jezelf? Heb je het nodig om pijn van de ander te horen?

Waarom open je jezelf niet en laat het dan aan de ander waar die over wil praten? De deugd zit hem in het luisteren naar de behoefte, niet in het sturen van de vraag!
pi_175294784
Ik probeer zo veel mogelijk eerlijk te antwoorden op die vraag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 26 november 2017 @ 21:51:29 #11
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_175327765
Ik antwoord meestal met:"Mwoa, stabiel."

En dat is een prima antwoord om te kunnen geven.
Op het scherp van de snede.
pi_175350925
Dus omdat jij aan 3 verschillende mensen zoiets vraagt vanwege je eigen uitdaging vraag je van anderen om hezelfde te doen. Zo kan ik ook een topic gaan starten dat ik 3 mensen vraag om koeienstront te eten en of andere mensen dat ook bij 3 andere mensen willen doen.

En je denkt dat er een verschil is maar jouw vraag is net zo kut. Als mensen echt ergens over willen praten met jou dan doen ze dat wel. En anders zeggen ze gewoon tegen jou 'ja gaat goed' en tegen hun echte vrienden/vriendinnen praten ze er wel over hoe het echt met ze gaat.

Het enige verschil dat je maakt is dat je irritant bent of onnodig een pijnlijk punt raakt. Iemand die bij iedereen probeert de meest negatieve emoties naar boven te brengen helpt niks, als dat wel nuttig is gaan die mensen vaak naar een psycholoog en dan gaat het gestructureerd, zonder gekloot van een persoon die denkt dat hij goed bezig is.
Fylax is op televisie geweest
  maandag 27 november 2017 @ 22:38:35 #13
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_175351066
ja, goed.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_175370048
quote:
Dus omdat jij aan 3 verschillende mensen zoiets vraagt vanwege je eigen uitdaging vraag je van anderen om hezelfde te doen. Zo kan ik ook een topic gaan starten dat ik 3 mensen vraag om koeienstront te eten en of andere mensen dat ook bij 3 andere mensen willen doen.

En je denkt dat er een verschil is maar jouw vraag is net zo kut. Als mensen echt ergens over willen praten met jou dan doen ze dat wel. En anders zeggen ze gewoon tegen jou 'ja gaat goed' en tegen hun echte vrienden/vriendinnen praten ze er wel over hoe het echt met ze gaat.

Het enige verschil dat je maakt is dat je irritant bent of onnodig een pijnlijk punt raakt. Iemand die bij iedereen probeert de meest negatieve emoties naar boven te brengen helpt niks, als dat wel nuttig is gaan die mensen vaak naar een psycholoog en dan gaat het gestructureerd, zonder gekloot van een persoon die denkt dat hij goed bezig is.
Zo zie je maar dat iemand met zijn denkwijze over een paar vriendelijke woordjes zoals, hoe gaat het met je, er nog een vijand van kan maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')