Wat scheelt aan kosten?quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Staat een concurrent in de EU scheelt dat aan kosten.
Onderdelen halen in goedkopere landen. Dat voordeel heeft het VK niet.quote:
Hoezo niet? Welke onderdelen precies en wat heeft dat met de EU te maken die deze onderdelen zeer waarschijnlijk evenmin zelf produceert?quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onderdelen halen in goedkopere landen. Dat voordeel heeft het VK niet.
De EU produceert genoeg. En anders hebben ze toch handelsdeals? Het VK niet.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hoezo niet? Welke onderdelen precies en wat heeft dat met de EU te maken die deze onderdelen zeer waarschijnlijk evenmin zelf produceert?
Wat houdt het VK precies tegen om handelsdeals te sluiten? En welke onderdelen produceert de EU dan die het VK zou weerhouden hoogwaardige industrieen op te zetten? Zitten er niet genoeg laagwaarde fabrieken in opkomende markten?quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
De EU produceert genoeg. En anders hebben ze toch handelsdeals? Het VK niet.
Hoho, de resterende staalarbeiders denken dat de Brexit een goed excuus is voor protectionisme en nieuwe staatssteun voor de resterende staalfabrieken.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:06 schreef Ulx het volgende:
Industrie gaat het niet worden voor het VK tenzij de complete keten daar staat.
Handelsdeals zijn complex en duren erg lang om uit te onderhandelen als je er als land zelf ook serieus voordeel van wilt hebben. Daarnaast ontbeert het VK eigenlijk iedere industriële infrastructuur. Ze hebben hun maakindustrie decennia lang verwaarloosd. Dat is niet zomaar weer opgebouwd...quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat houdt het VK precies tegen om handelsdeals te sluiten? En welke onderdelen produceert de EU dan die het VK zou weerhouden hoogwaardige industrieen op te zetten? Zitten er niet genoeg laagwaarde fabrieken in opkomende markten?
Je hebt gewoon onderdelen nodig. Niet elke fabriek maakt zelf de moertjes, schroefjes boutjes en nippeltjes.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat houdt het VK precies tegen om handelsdeals te sluiten? En welke onderdelen produceert de EU dan die het VK zou weerhouden hoogwaardige industrieen op te zetten? Zitten er niet genoeg laagwaarde fabrieken in opkomende markten?
Ik snap je punt maar ik betwijfel in hoeverre de EU die wel produceert, en al zouden zij dat doen, in hoeverre dit het VK zou tegenhouden om het met uitgebreide supply chains op te zetten in andere markten.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je hebt gewoon onderdelen nodig. Niet elke fabriek maakt zelf de moertjes, schroefjes boutjes en nippeltjes.
Klopt allemaal, maar je moet ergens beginnen toch, natuurlijk zal je tegelijkertijd een overbruggingsfase moeten bedenken. Maar kom op het VK zit toch vol met die briljante mensen en de beste Universiteiten? Gaan ze met al die intelligentie nu echt blijven gokken op een dienstensector die nooit meer op dezelfde manier kan profiteren als toen het VK nog lid was van de EU?quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Handelsdeals zijn complex en duren erg lang om uit te onderhandelen als je er als land zelf ook serieus voordeel van wilt hebben. Daarnaast ontbeert het VK eigenlijk iedere industriële infrastructuur. Ze hebben hun maakindustrie decennia lang verwaarloosd. Dat is niet zomaar weer opgebouwd...
Mischien omdat de productiviteit in het VK zo'n 25% lager ligt dan in Frankrijk, Nederland of Duitsland en of jij daar aan twijfelt is niet zo relevant, het is een feit dat vrijwel ieder bedrijf dat producten maakt in het VK afhankelijk is van import uit de EU. De auto industrie voorop.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik snap je punt maar ik betwijfel in hoeverre de EU die wel produceert, en al zouden zij dat doen, in hoeverre dit het VK zou tegenhouden om het met uitgebreide supply chains op te zetten in andere markten.
Ze hebben nog geen flauw benul wat slim zou zijn om te gaan doen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt allemaal, maar je moet ergens beginnen toch, natuurlijk zal je tegelijkertijd een overbruggingsfase moeten bedenken. Maar kom op het VK zit toch vol met die briljante mensen en de beste Universiteiten? Gaan ze met al die intelligentie nu echt blijven gokken op een dienstensector die nooit meer op dezelfde manier kan profiteren als toen het VK nog lid was van de EU?
Begin dit jaar en voor de jaarwisseling was er een groot industrieel plan van May en kornuiten, rekende op verzet binnen de Conservatieve Partij omdat er flink veel overheidsinvesteringen mee gepaard gingen, hoe dan ook had ze op dat moment zo'n sterke positie dat het zeer serieus werd genomen en ze er ook hard aan kon werken, het werd in verschillende media ook bediscussieerd door economen en CEO's, en zeer serieus, veel zagen het wel zitten en wilden het risico nemen. Maar de afgelopen verkiezingen veranderde alle, het Cameron-kliekje in de vorm van Johnson kwam binnen en zorgde ervoor dat ze op enorme oppositie in haar eigen partij gaat richten, die oppositie is niet zo zeer tegen een Brexit maar meer hoe het VK er uit moet zien in de komende jaren. En bij dat Cameron en Johnson kliekje zitten nu eenmaal veel mensen die veel belangen hebben in die dienstensector en dat eerst maar even zoveel mogelijk willen uitmelken voordat ze echt iets gaan veranderen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze hebben nog geen flauw benul wat slim zou zijn om te gaan doen.
Boeiende visie. Maar klinkt wat onzinnig.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Begin dit jaar en voor de jaarwisseling was er een groot industrieel plan van May en kornuiten, rekende op verzet binnen de Conservatieve Partij omdat er flink veel overheidsinvesteringen mee gepaard gingen, hoe dan ook had ze op dat moment zo'n sterke positie dat het zeer serieus werd genomen en ze er ook hard aan kon werken, het werd in verschillende media ook bediscussieerd door economen en CEO's, en zeer serieus, veel zagen het wel zitten en wilden het risico nemen. Maar de afgelopen verkiezingen veranderde alle, het Cameron-kliekje in de vorm van Johnson kwam binnen en zorgde ervoor dat ze op enorme oppositie in haar eigen partij gaat richten, die oppositie is niet zo zeer tegen een Brexit maar meer hoe het VK er uit moet zien in de komende jaren. En bij dat Cameron en Johnson kliekje zitten nu eenmaal veel mensen die veel belangen hebben in die dienstensector en dat eerst maar even zoveel mogelijk willen uitmelken voordat ze echt iets gaan veranderen.
Het gaat om compleet nieuwe industrieeen, nogmaals je bekijkt het alleen vanuit de oude situatie, alles wat ik hierboven beschrijf gaat om nieuwe markten aanboren.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien omdat de productiviteit in het VK zo'n 25% lager ligt dan in Frankrijk, Nederland of Duitsland en of jij daar aan twijfelt is niet zo relevant, het is een feit dat vrijwel ieder bedrijf dat producten maakt in het VK afhankelijk is van import uit de EU. De auto industrie voorop.
Als je met SEZ's werkt en dat in bilaterale afspraken vastlegt zijn er voor specifieke Goederen afspraken te maken, en ja dan heeft het VK ook enige verantwoordelijkheid bij dat op gang brengen in die landen, het probleem lijkt me niet zo zeer de duur van het transport maar meer de prijs van het transport. Dan moet je elders op de value chain voordelen gaan zoeken en dat is toch een groot deel van de supply chain zoveel mogelijk in een land houden voordat het naar het VK komt.quote:Verder werkt JIT niet zo daverend als goederen er weken over doen om zelfs je land maar te bereiken en dan door douane formaliteiten moeten waarvan je niet kan bepalen hoe lang ze duren. Daarbij zullen onderdelen uit andere landen of de EU in de toekomst import tarieven hebben.
Dat industrieele plan was er echt, had ze ook zo'n topambtenaar voor maar ben zijn naam even kwijt, maar die lag dus niet Goed bij de Cameron-groep maar kon op haar volledige steun rekenen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Boeiende visie. Maar klinkt wat onzinnig.
Oh, er zijn vast wat plannen met leuke protectionistische ideetjes langsgekomen. Maar je focus op Cameron is wat onzinnig, zijn rol was eigenlijk heel rap na het referendum volledig uitgespeeld en hij kon het nou niet bepaald goed vinden met pro-Brexit-malloot Johnson. Die overigens ook verdomde weinig voor elkaar heeft gekregen als landelijk politicus, laat staan zijn partij zo slim bespelen...quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat industrieele plan was er echt, had ze ook zo'n topambtenaar voor maar ben zijn naam even kwijt, maar die lag dus niet Goed bij de Cameron-groep maar kon op haar volledige steun rekenen.
Ik bedoelde niet letterlijk Cameron maar meer de groep Tories die hij vertegenwoordigde. En daar staat Johnson ook voor van wie het allerminst duidelijk is, tot de dag van vandaag, of hij echt Hoopte dat Brexit zou slagen of via een nipt verslagen positie een hoge ministerpost onder Cameron had kunnen bekleden. Ik zou het niet slim bespelen willen noemen, maar de man heeft nu eenmaal een machtige positie binnen zijn partij, en May kan gewoon weinig doen zonder voldoende steun.quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, er zijn vast wat plannen met leuke protectionistische ideetjes langsgekomen. Maar je focus op Cameron is wat onzinnig, zijn rol was eigenlijk heel rap na het referendum volledig uitgespeeld en hij kon het nou niet bepaald goed vinden met pro-Brexit-malloot Johnson. Die overigens ook verdomde weinig voor elkaar heeft gekregen als landelijk politicus, laat staan zijn partij zo slim bespelen...
Compleet nieuwe industrieen in een land wat al decennia alleen maar achteruit gaat op industrieel gebied en wat een 25% lagere productiviteit heeft en een enorm tekort een goed opgeleid personeel. En dat neem jij serieus.quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het gaat om compleet nieuwe industrieeen, nogmaals je bekijkt het alleen vanuit de oude situatie, alles wat ik hierboven beschrijf gaat om nieuwe markten aanboren.
[..]
Als je met SEZ's werkt en dat in bilaterale afspraken vastlegt zijn er voor specifieke Goederen afspraken te maken, en ja dan heeft het VK ook enige verantwoordelijkheid bij dat op gang brengen in die landen, het probleem lijkt me niet zo zeer de duur van het transport maar meer de prijs van het transport. Dan moet je elders op de value chain voordelen gaan zoeken en dat is toch een groot deel van de supply chain zoveel mogelijk in een land houden voordat het naar het VK komt.
Natuurlijk. Het heeft nu een dienstensector die evenmin nog iets waard is op de lange termijn. Bovendien kan het de investeringskennis van de financiele dienstensector nog steeds gebruiken om die markten in kaart te brengen en de beste strategieen op te zetten.quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Compleet nieuwe industrieen in een land wat al decennia alleen maar achteruit gaat op industrieel gebied en wat een 25% lagere productiviteit heeft en een enorm tekort een goed opgeleid personeel. En dat neem jij serieus.
Omdat je ten eerste geen werkgelegenheid creeert in eigen land en ten tweede omdat die markten vaak bij lange na niet klaar zijn om de top van de supply chain in te vullen.quote:Als je het grootste deel van een supply chain in een ver land hebt waarom dan niet gewoon de hele productie daar doen? Lijkt mij toch wat logischer.
#hoedan komt bij mij op. Dit kon allemaal al de afgelopen 50 jaar en er is nooit iets van terecht gekomen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het heeft nu een dienstensector die evenmin nog iets waard is op de lange termijn. Bovendien kan het de investeringskennis van de financiele dienstensector nog steeds gebruiken om die markten in kaart te brengen en de beste strategieen op te zetten.
[..]
Omdat je ten eerste geen werkgelegenheid creeert in eigen land en ten tweede omdat die markten vaak bij lange na niet klaar zijn om de top van de supply chain in te vullen.
Omdat met de EU die noodzaak er niet was en het VK een heel andere strategische positie invulde dan nu het geval zal zijn als ze geen lid van de Europese Unie meer zijn.quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
#hoedan komt bij mij op. Dit kon allemaal al de afgelopen 50 jaar en er is nooit iets van terecht gekomen.
Maar overheidssteun is ook onder de WTO niet toegestaan dus hoe willen ze dat dan gaan realiseren? Zoals gezegd, #hoedan.quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Omdat met de EU die noodzaak er niet was en het VK een heel andere strategische positie invulde dan nu het geval zal zijn als ze geen lid van de Europese Unie meer zijn.
Hoe zie jij de toekomst van het VK dan?quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar overheidssteun is ook onder de WTO niet toegestaan dus hoe willen ze dat dan gaan realiseren? Zoals gezegd, #hoedan.
Het is allemaal luchtfietserij, er zit gewoon helemaal niets concreets achter.
Ja. Het VK is aardig fucked.quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:46 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe zie jij de toekomst van het VK dan?
Alle opties zijn behoorlijk lastig.
Mwah... Lange overgangsperiode gevolgd door een handelsakkoord en de economie kan blijven draaien zoals het is, inclusief dienstensector.quote:
Ik zie alleen maar een daling in het VK van zowel de economie als de levensstandaard.quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:46 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe zie jij de toekomst van het VK dan?
Alle opties zijn behoorlijk lastig.
Handelsakkoord gaat niet beter worden dan CETA en daar vallen services niet onder dus dat gaat heel lastig worden.quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:58 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Mwah... Lange overgangsperiode gevolgd door een handelsakkoord en de economie kan blijven draaien zoals het is, inclusief dienstensector.
Dan kunnen ze niet vasthouden aan de valse brexit-beloftes, maar je ziet toch al dat ze er nu realistischer in staan dan pak-hem-beet een jaar geleden..
Welke overheidssteun en waar is niet toegestaan onder de WTO? May kwam zelf al eerder met een industrieel plan op de proppen voor de verkiezingen en toen de situatie er voor haar wat beter uitzag. Ik heb even gezocht maar ze schijnt het nog steeds te proberen:quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar overheidssteun is ook onder de WTO niet toegestaan dus hoe willen ze dat dan gaan realiseren? Zoals gezegd, #hoedan.
Het is allemaal luchtfietserij, er zit gewoon helemaal niets concreets achter.
Het VK zal straks moederziel alleen en ronddobberend in de Atlantische Oceaan het gevecht moeten aangaan tegen Rusland, China en de VS. Maar ze hebben er wel wat voor teruggekregen: zelf de vorm van de bananen in de winkels bepalen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 19:46 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe zie jij de toekomst van het VK dan?
Alle opties zijn behoorlijk lastig.
Je doet nog steeds alsof de luchtfietserij in het VK ergens op zoiets als realiteit gebaseerd is, overigens zijn jouw FT links niet te lezen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 01:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Welke overheidssteun en waar is niet toegestaan onder de WTO? May kwam zelf al eerder met een industrieel plan op de proppen voor de verkiezingen en toen de situatie er voor haar wat beter uitzag. Ik heb even gezocht maar ze schijnt het nog steeds te proberen:
https://www.ft.com/content/f365582b-7b87-3313-994d-49e4883fbea6
En paper:
https://www.gov.uk/govern(...)people-across-the-uk (255 pagina's)
Overigens de naam die ik vergeten was eerder die was van Greg Clark de business secretary.
En eerder in Februari waar ik het aanvankelijk over had (mochten de ideeen wat verschillen):
https://www.ft.com/content/40665648-c6e3-11e6-8f29-9445cac8966f
https://www.ft.com/content/1f21764e-54fe-11e7-80b6-9bfa4c1f83d2
En samenwerken:
https://www.ft.com/content/9df85594-5f3c-11e7-91a7-502f7ee26895
Vast wel, gewoon wat meer snoeien.quote:
de NHS had £4 bn nodig, maar kreeg slechts £1.6 bn toegekend in Hammond's budget, overige public sector ook meer cuts en het ging al zo lekker...quote:Op zaterdag 2 december 2017 21:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vast wel, gewoon wat meer snoeien.
Mooi voorbeeld, de regering kondigt met veel bombarie aan dat ze woningbouw gaan stimuleren en haalt stiekem 3 miljard weg bij woningbouw programma's om de kosten van Brexit (ambtenaren en consultants vooral) te dekken.
Vandaar dat ik zo moet lachen om met het idee dat men deze regering en hun plannen serieus neemt.
En die 4 miljard was nodig om het huidige nivo, wat al onvoldoende is, te handhaven. En gegeven de inflatie nu gaat de NHS er gewoon miljarden op achteruit volgend jaar.quote:Op zaterdag 2 december 2017 22:00 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
de NHS had £4 bn nodig, maar kreeg slechts £1.6 bn toegekend in Hammond's budget, overige public sector ook meer cuts en het ging al zo lekker...
Heb je de link van de overheid gelezen? Best concreet. Geen regering zou het concreter publiceren dus ik neem aan dat ze het op papier nog verder hebben uitgewerkt. Jouw link is overigens van 1 Feb 2016 en heeft weinig met dit plan te maken.quote:Op zaterdag 2 december 2017 20:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je doet nog steeds alsof de luchtfietserij in het VK ergens op zoiets als realiteit gebaseerd is, overigens zijn jouw FT links niet te lezen.
Er is een vaag plan onthuld wat uitblinkt in onduidelijkheden en huidige policies onder een, vage, noemer brengt aldus het Lagerhuis.
https://www.theguardian.c(...)of-existing-policies
quote:Op zondag 3 december 2017 09:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Heb je de link van de overheid gelezen? Best concreet. Geen regering zou het concreter publiceren dus ik neem aan dat ze het op papier nog verder hebben uitgewerkt. Jouw link is overigens van 1 Feb 2016 en heeft weinig met dit plan te maken.
Een aanname inderdaad, maar dat heeft alleen betrekking op wat ik niet (!!) citeerde, wat op de overheidssite staat, en wat je hierboven gewoon kan lezen, is al aardig concreet.quote:
Dit is ook wat ze in de onderhandelingen zo zwak maakt. Ze zijn er zelf ook gewoon niet uit wat ze willen. Net zo goed als je niet kunt onderhandelen over de prijs van een voorwerp als de koper nog niet weet of 'ie er 30 of 500 euro voor over heeft.quote:Op zondag 3 december 2017 18:53 schreef Ulx het volgende:
Beweer je nou dat je denkt dat de britse regering een plan heeft?
Zoals je hierboven had kunnen lezen is er wel degelijk een plan. Een behoorlijk Goed uitgewerkt plan zelfs waar ze al sinds begin vorig jaar (of misschien zelfs al sinds 2016) mee dwepen. Het probleem is dat dit plan veel publieke investeringen vergt, overheidsinterventies, met het resultaat van de vorige verkiezingen heeft May haar positie binnen de eigen partij zodanig zien verzwakker dat er veel meer infighting is om dit plan te voorkomen vooral van de economisch liberale tak waar types als Cameron en Johnson spokes person voor zijn.quote:Op zondag 3 december 2017 19:04 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dit is ook wat ze in de onderhandelingen zo zwak maakt. Ze zijn er zelf ook gewoon niet uit wat ze willen. Net zo goed als je niet kunt onderhandelen over de prijs van een voorwerp als de koper nog niet weet of 'ie er 30 of 500 euro voor over heeft.
In die zin is brexit voor mij het ultieme bewijs van de stupiditeit van het populisme. Inhoudsloos boegeroep zonder een alternatief te kunnen formuleren. The day after wist iedereen met kennis van zaken al: "they're fucked".
Schijnbaar.quote:Op zondag 3 december 2017 18:53 schreef Ulx het volgende:
Beweer je nou dat je denkt dat de britse regering een plan heeft?
Als je de links niet leest krijg je inderdaad zo'n indruk.quote:Op maandag 4 december 2017 05:46 schreef Ulx het volgende:
Kortom: Ze hebben een paar balletjes opgegooid en ze hebben geen idee of iets blijft plakken.
En dat is het plan.
Ik kijk gewoon wat de resultaten zijn. Misschien hadden ze een plan maar werkt het niet. Was het gewoon een dom plan. Dat kan ook.quote:Op maandag 4 december 2017 06:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je de links niet leest krijg je inderdaad zo'n indruk.
Het plan moet nog ten uitvoering worden gebracht. Dat is de hele discussiequote:Op maandag 4 december 2017 06:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon wat de resultaten zijn. Misschien hadden ze een plan maar werkt het niet. Was het gewoon een dom plan. Dat kan ook.
Als ze nu gaan overwegen te starten met het uitvoeren, dan zijn ze natuurlijk wel rijkelijk laat.quote:Op maandag 4 december 2017 09:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het plan moet nog ten uitvoering worden gebracht. Dat is de hele discussie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |