abonnement Unibet Coolblue
pi_175261603
Twee weken geleden vertrokken we op reis en heb ik de stekker van mijn desktop pc uitgetrokken om eventuele blikseminslag te vermijden.

Sinds mijn terugkeer start mijn pc niet meer normaal op, echt zeer eigenaardig.
Ik stak de stekker in het oorspronkelijke stopcontact als voordien en niets gebeurde.
Daarna probeerde ik eens een ander stopcontact en toen lukte het wel.

Maar nu moet ik precies elke dag opnieuw van stopcontact wisselen om hem te doen opstarten.
Misschien niet onbelangrijk: ik wissel tussen een stekkerdoos (die in nog een ander stopcontact zit) en een stopcontact in de muur.

Ook om af te sluiten is er een probleem...
Ik sluit af gelijk anders (windows teken -> shutdown), maar de voeding blijft draaien alsook de CPU en GPU fans.
Scherm gaat uit, maar de verlichting van mijn USB toetsenbord blijft branden. Dus het lijkt alsof mijn moederbord helemaal niet afsluit.
Het enige dat helpt is de schakelaar achteraan de voeding af zetten.

Allemaal sinds mijn terugkeer dus...
Is de voeding stervende?
Ik heb de CMOS batterij er ook even uitgehaald en terug ingestoken, maar geen effect...

Specs:
Windows 7
Gigabyte GA-Z68AP-D3
OCZ 520W
Intel 2500K i5
Nvidia MSI 770GTX
paar HDD's en SSD's
en 8 GB ram

Die voeding gaat wel al zeker 10 jaar mee bedenk ik mij net...
De rest is geüpdatet in 2011 of later

Thanks!
pi_175261817
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:10 schreef TopGear90 het volgende:
Maar nu moet ik precies elke dag opnieuw van stopcontact wisselen om hem te doen opstarten.
Misschien niet onbelangrijk: ik wissel tussen een stekkerdoos (die in nog een ander stopcontact zit) en een stopcontact in de muur.
Da's wel érg letterlijk wisselstroom :+

Anyway, klinkt erg vaag. Het zou best aan de voeding kunnen liggen idd, maar da's eigenlijk een "best guess".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175263662
Cmos jumper in en uitschakelen? (of andersom eigenlijk :+ )
pi_175264314
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 18:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Cmos jumper in en uitschakelen? (of andersom eigenlijk :+ )
Voordat ik dit probeerde startte hij al niet op... Daarna ook niet... RIP?

Net eens de paperclip voeding test gedaan en de voeding springt een seconde aan en gaat daarna weer uit... Dus quasi zeker dat het de voeding is?

[ Bericht 10% gewijzigd door TopGear90 op 23-11-2017 19:18:31 ]
pi_175264872
Klinkt wel heel erg als een defecte voeding. Zou ik iig als allereerste vervangen.
pi_175266737
Ok nieuwe voeding besteld... Dit weekend eens testen.
pi_175281703
Ben ook wel benieuwd, je bent niet bepaald de eerste die zoiets is overkomen na een vakantie als ik even google erover.
pi_175283453
Begrijpen wie begrijpen kan... kom net terug thuis met nieuwe voeding en probeer de pc nog een keertje voordat ik de nieuwe monteer.

Hij start gewoon op alsof hij nooit anders gedaan heeft en sluit ook perfect af...meerdere keren na elkaar... |:(

Nu sta ik hier mooi met een nieuwe (uitgepakte) voeding }:|
Zal nog wel even wachten met retourneren tot na het weekend in het geval hij zich toch bedenkt
pi_175284948
Hmm kan zijn dat iets toch moest "opladen" of juist ontladen, maar inderdaad best apart.. computers, ze houden je altijd voor de gek.

Vast boos op je geweest dat je 't twee weken moedersziel alleen hebt gelaten.
pi_175479323
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:52 schreef TopGear90 het volgende:
Begrijpen wie begrijpen kan... kom net terug thuis met nieuwe voeding en probeer de pc nog een keertje voordat ik de nieuwe monteer.

Hij start gewoon op alsof hij nooit anders gedaan heeft en sluit ook perfect af...meerdere keren na elkaar... |:(
Wat kan, maar redelijk zeldzaam, is dat de computer weer even moest acclamatiseren. Is de kamertemperatuur ook anders geweest tijdens je afwezigheid?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')