abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175259523


Welkom in het centrale topic van "Depressie & Angst".


quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
quote:
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-5 zijn de angststoornissen zoals ze in het DSM-IV vermeld werden, opgesplitst in drie categorieën:
1) de angststoornissen
2) de obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen (ocgs)
3) de trauma- en stressorgerelateerde stoornissen

Angststoornissen in het DSM-5:
Paniekstoornis
Agorafobie
Specifieke fobie
Sociale angststoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Separatieangststoornis
Selectief mutisme
Angststoornis door een middel of medicatie
Angststoornis door een andere medische aandoening
angststoornis (niet anders omschreven)

Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Obsessieve-compulsieve stoornis (OCD)
Stoornis in de lichaamsbeleving
Hoarding (het dwangmatig verzamelen van dingen)
Trichotillomanie (het regelmatig uittrekken van het eigen haar)
Excoriation disorder/Dermatillomanie (het regelmatig pulken aan de eigen huid)

Trauma- en stressorgerelateerde stoornissen
Reactieve hechtingsstoornis
Ontremde sociale engagementstoornis
Posttraumatische stressstoornis
Acute stressstoornis
Aanpassingsstoornissen

quote:
FOK! heeft nu ook zijn eigen IRC-kanaal voor de mensen in "Depressie & Angst". Hier kunnen we gezellig chatten/ tips geven en het met elkaar erover hebben.

Indien jij ook gezellig mee wilt praten met ons kun je ons bereiken via de volgende link:

http://irc.fok.nl/

En dan in principe

/join #dna

Heb je vragen omtrent IRC?
PM de volgende users:
zomertje
RBWO

quote:

  donderdag 23 november 2017 @ 14:40:11 #2
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175259861
Centraal gezet :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175260107
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:40 schreef Samzz het volgende:
Centraal gezet :).
je bent de beste
pi_175278613
Depressie is erger dan kanker: Met kanker kun je nog plezier hebben in het leven, met depressie niet, nooit.
pi_175278627
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:22 schreef JaJammerJan het volgende:
Depressie is erger dan kanker: Met kanker kun je nog plezier hebben in het leven, met depressie niet, nooit.
Ben ik nep depressief dan?
pi_175278629
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:22 schreef JaJammerJan het volgende:
Depressie is erger dan kanker: Met kanker kun je nog plezier hebben in het leven, met depressie niet, nooit.
Wat een onzin.
Mon 'en!
pi_175278632
Vind zo'n vergelijking heel erg fout. :'(
pi_175278667
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:24 schreef Fripsel het volgende:
Vind zo'n vergelijking heel erg fout. :'(
Waarom? Liever een kort, maar nog enigszins gelukkig leven met kanker. Dan een lang bestaan zonder enig plezier met depressie. Ik denk dat de meesten het daarin kunnen vinden.
pi_175278674
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:23 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Waarom?
pi_175278693
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:22 schreef JaJammerJan het volgende:
Depressie is erger dan kanker: Met kanker kun je nog plezier hebben in het leven, met depressie niet, nooit.
Nou wat een pretje was kanker toch, we hebben echt nog veel plezier gehad :')
pi_175278706
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:27 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat je niet kan stellen dat iemand met een depressie nooit blij kan zijn.
Mon 'en!
pi_175278736
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:28 schreef 8777 het volgende:

[..]

Nou wat een pretje was kanker toch, we hebben echt nog veel plezier gehad :')
Ik zeg niet dat kanker prettig is, dwaas :')
pi_175278755
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:29 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Omdat je niet kan stellen dat iemand met een depressie nooit blij kan zijn.
Ligt aan de vorm van depressie dan. Ik weet dat ik liever kanker had met nog maar een jaar te leven, dan deze troep die ik nu heb.
pi_175278784
Vraagje. Ik snap niets van cijfers en belastingdingen enzo. Het maakt me paniekerig. Nu heb ik in 2015 al aan Maatschappelijk Werk om hulp gevraagd daarbij en het is me al meerdere keren toegezegd. Maar tot nu toe zeggen alle Maatschappelijk Werkers die ik fysiek spreek dat ik dat 'zelf moet leren doen'.

Ik kan het er niet bij hebben.

Zijn er organisaties die daarbij kunnen helpen, als Maatschappelijk Werk weigert?
Mon 'en!
pi_175278818
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:32 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ligt aan de vorm van depressie dan. Ik weet dat ik liever kanker had met nog maar een jaar te leven, dan deze troep die ik nu heb.
Mijn partner heeft beiden gehad. Kanker maakte hem fysiek zó ziek dat het hem depri maakte. De depressie die hij jaren later kreeg was 'peanuts' vergeleken bij fysieke pijn en dagelijkse angst om dood te gaan, zegt hij.
Mon 'en!
pi_175278875
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:33 schreef bloempjuh het volgende:
Vraagje. Ik snap niets van cijfers en belastingdingen enzo. Het maakt me paniekerig. Nu heb ik in 2015 al aan Maatschappelijk Werk om hulp gevraagd daarbij en het is me al meerdere keren toegezegd. Maar tot nu toe zeggen alle Maatschappelijk Werkers die ik fysiek spreek dat ik dat 'zelf moet leren doen'.

Ik kan het er niet bij hebben.

Zijn er organisaties die daarbij kunnen helpen, als Maatschappelijk Werk weigert?
Ja. Zoek eens op 'formulierenbrigade'. Zoiets is er denk ik wel in elke woonplaats.
pi_175278961
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:38 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja. Zoek eens op 'formulierenbrigade'. Zoiets is er denk ik wel in elke woonplaats.
Goed plan. :)
Mon 'en!
pi_175279000
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:33 schreef bloempjuh het volgende:
Vraagje. Ik snap niets van cijfers en belastingdingen enzo. Het maakt me paniekerig. Nu heb ik in 2015 al aan Maatschappelijk Werk om hulp gevraagd daarbij en het is me al meerdere keren toegezegd. Maar tot nu toe zeggen alle Maatschappelijk Werkers die ik fysiek spreek dat ik dat 'zelf moet leren doen'.

Ik kan het er niet bij hebben.

Zijn er organisaties die daarbij kunnen helpen, als Maatschappelijk Werk weigert?
Bij vrijwilligerscentrales zijn vaak ook aanbiedingen van mensen die je daarbij kunnen helpen. Of de centrale kan jouw vraag daar uitzetten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175279017
Ik heb mezelf weer eens een effectieve schop gegeven om dingen te gaan doen :@

Lichaamsbeweging, kleine cursus en nu lekker aan het poetsen *O* Ook weer even streng voor mezelf met medicatie, slordigheid daarin heeft toch echt een te groot effect merk ik.

Superfijn dat m'n vriend ook meedenkt hierin...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175279020
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:32 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ligt aan de vorm van depressie dan. Ik weet dat ik liever kanker had met nog maar een jaar te leven, dan deze troep die ik nu heb.
Houd het dan bij je eigen ervaringen en roep niet dat het voor iedereen zo is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175279092
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:28 schreef 8777 het volgende:

[..]

Nou wat een pretje was kanker toch, we hebben echt nog veel plezier gehad :')
:*

Ik vind het zo kut voor jou wat jullie is overkomen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175279132
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:43 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Goed plan. :)
Ik weet niet of je ergens woont waar een soort buddysysteem bestaat? Veel mensen zijn in "iets" niet helemaal goed, sommige steden hebben initiatieven waar mensen elkaar op die manier wat helpen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175279263
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik weet niet of je ergens woont waar een soort buddysysteem bestaat? Veel mensen zijn in "iets" niet helemaal goed, sommige steden hebben initiatieven waar mensen elkaar op die manier wat helpen.
Ik had me aangemeld bij stichting MEE, die mensen met een (lichte) beperking helpen bij dagelijkse dingen, maar mijn Maatschappelijk Werkster vindt het niet goed dat ik met hen in zee ga (ik heb 'alleen maar' een zware paniekstoornis en (nog) geen andere diagnose). Ook vindt zij dat ik zelfredzaam zou moeten zijn. Dus elke keer als ik een nieuwe organisatie aanschrijf, krijg ik van haar op mijn flikker. En dat maakt me dan weer extra paniekerig.

Twijfel nog steeds of het antwoord dan niet 'kappen met die Maatschappelijk Werkster' zou moeten zijn.
Mon 'en!
pi_175279282
Of die maatschappelijk werkster even uitleggen dat zij er voor jou is en niet andersom :D

Beetje pretentieus?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175279284
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:28 schreef 8777 het volgende:

[..]

Nou wat een pretje was kanker toch, we hebben echt nog veel plezier gehad :')
Ja, ik vond een langzaam wegterend familielid echt zoveel gezelliger dan een chagrijnige depressivo. :Y

Wat een kortzichtigheid, JaJammerJan!
Mon 'en!
pi_175279296
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Of die maatschappelijk werkster even uitleggen dat zij er voor jou is en niet andersom :D

Beetje pretentieus?
Ik weet niet of ik dat durf :)
Mon 'en!
pi_175279386
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb mezelf weer eens een effectieve schop gegeven om dingen te gaan doen :@

Lichaamsbeweging, kleine cursus en nu lekker aan het poetsen *O* Ook weer even streng voor mezelf met medicatie, slordigheid daarin heeft toch echt een te groot effect merk ik.

Superfijn dat m'n vriend ook meedenkt hierin...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat het een effectieve schop is. Misschien heeft vriend even net iets langer nodig? Frustrerend is het wel.
Kun je geen wekker zetten voor je medicatie? :*

Ik heb echt vrij bot iedereen knetterhard op pauze geramd deze week. Omdat iedereen me altijd maar zo door pusht. En mezelf ook echt even de ruimte gegeven om op een rij te krijgen waarvan ik baalde. En ik ben er ook best depri van geweest maar...

-Vriend en ik lijken weer op een lijn te zitten
-Ik heb van Elvi een hele goede tip gehad voor een coach in Breda
-Ergens in het zwarte gat ontstond er een creatief concept.

Dus ik heb een plan van aanpak:

Mbt therapie:
-Volgende week begin ik toevallig bij mijn nieuwe trauma therapeut bij Psyq, laat ik haar maar even een kans geven
-prioriteit nummer 1 is om met mijn maatschappelijk werker een huisarts uit te zoeken en een zorgverzekeraar via de gemeente te regelen. Helaas zijn de gemeente polissen nog niet bekend.
-Als het dan niet klikt met mijn nieuwe therapeuten kan ik zonder dat Psyq het weet (thnx voor de tip) met mijn nieuwe huisarts in overleg of ik bij die coach aangemeld kan worden

De psychiater:
-ik doe alsof ik dom ben en begin even niet over zijn fouten. Leg hem uit dat ik 5 soorten medicatie slik met allemaal een verschillende startdatum. Vraag of we daar in ieder geval een rechte lijn in kunnen proberen te trekken. Resultaat: ik heb een net overzicht voor mijn nieuwe huisarts.

Vrijwilligerswerk:
-ik wil nog steeds beginnen bij het bejaardentehuis
-ik denk dat ik een goed concept heb bedacht waar de sociale dienstverlening wel eens wat aan zou kunnen hebben. Wat ik heb voorgelegd aan een paar vrienden. En niemand verklaarde me voor gek, en iedereen zegt, je bent gek als je het niet probeert. Dus ik wil dit eigenlijk in mijn eigen tijd verder uitwerken, pitchen aan mijn jobcoach en duimen dat ik dit als vrijwilligerswerk voort zou mogen zetten. Dan kan ik me bewijzen in "mijn wereldje" zonder dat ik mijn studie hoef af te maken. En als ze de potentie niet zien heb ik het in ieder geval geprobeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 14:40:35 ]
pi_175279414
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:01 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dat durf :)
Het maakt me boos, die van mij zitten me er juist over achterna. Het hoort bij haar takenpakket op je erbij te helpen. ;(
pi_175279535
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:07 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Fijn dat het een effectieve schop is. Misschien heeft vriend even net iets langer nodig? Frustrerend is het wel.
Kun je geen wekker zetten voor je medicatie? :*

Ik heb echt vrij bot iedereen knetterhard op pauze geramd deze week. Omdat iedereen me altijd maar zo door pusht. En mezelf ook echt even de ruimte gegeven om op een rij te krijgen waarvan ik baalde. En ik ben er ook best depri van geweest maar...

-Vriend en ik lijken weer op een lijk te zitten
-Ik heb van Elvi een hele goede tip gehad voor een coach in Breda
-Ergens in het zwarte gat ontstond er een creatief concept.

Dus ik heb een plan van aanpak:

Mbt therapie:
-Volgende week begin ik toevallig bij mijn nieuwe trauma therapeut bij Psyq, laat ik haar maar even een kans geven
-prioriteit nummer 1 is om met mijn maatschappelijk werker een huisarts uit te zoeken en een zorgverzekeraar via de gemeente te regelen. Helaas zijn de gemeente polissen nog niet bekend.
-Als het dan niet klikt met mijn nieuwe therapeuten kan ik zonder dat Psyq het weet (thnx voor de tip) met mijn nieuwe huisarts in overleg of ik bij die coach aangemeld kan worden

De psychiater:
-ik doe alsof ik dom ben en begin even niet over zijn fouten. Leg hem uit dat ik 5 soorten medicatie slik met allemaal een verschillende startdatum. Vraag of we daar in ieder geval een rechte lijn in kunnen proberen te trekken. Resultaat: ik heb een net overzicht voor mijn nieuwe huisarts.

Vrijwilligerswerk:
-ik wil nog steeds beginnen bij het bejaardentehuis
-ik denk dat ik een goed concept heb bedacht waar de sociale dienstverlening wel eens wat aan zou kunnen hebben. Wat ik heb voorgelegd aan een paar vrienden. En niemand verklaarde me voor gek, en iedereen zegt, je bent gek als je het niet probeert. Dus ik wil dit eigenlijk in mijn eigen tijd verder uitwerken, pitchen aan mijn jobcoach en duimen dat ik dit als vrijwilligerswerk voort zou mogen zetten. Dan kan ik me bewijzen in "mijn wereldje" zonder dat ik mijn studie hoef af te maken. En als ze de potentie niet zien heb ik het in ieder geval geprobeerd.
Eeh, moeten jullie dan de politie of zo niet bellen? Of bewaren jullie hem om de uitkering te innen oid? :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175279824
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:59 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik had me aangemeld bij stichting MEE, die mensen met een (lichte) beperking helpen bij dagelijkse dingen, maar mijn Maatschappelijk Werkster vindt het niet goed dat ik met hen in zee ga (ik heb 'alleen maar' een zware paniekstoornis en (nog) geen andere diagnose). Ook vindt zij dat ik zelfredzaam zou moeten zijn. Dus elke keer als ik een nieuwe organisatie aanschrijf, krijg ik van haar op mijn flikker. En dat maakt me dan weer extra paniekerig.

Twijfel nog steeds of het antwoord dan niet 'kappen met die Maatschappelijk Werkster' zou moeten zijn.
Beetje rare maatschappelijk werkster. Ik zou zeggen dat ze misschien beter een andere baan kan kiezen buiten het sociale werk als ze zo ontevreden is dat ze zich af reageert op de cliënten.
En dan weggaan. En een klacht indienen.
pi_175279857
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Eeh, moeten jullie dan de politie of zo niet bellen? Of bewaren jullie hem om de uitkering te innen oid? :?
Ze gebruiken het lijk als bank :P
pi_175279972
Wel jammer dat dan die ene typo de enige reactie is op zoveel constructief denkwerk. :@

En die zinsverneuking komt dus vaak door mn medicijnen. Verklaart ook meteen mijn frustratie ermee.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 14:42:10 ]
pi_175280047
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:39 schreef Fripsel het volgende:
Wel jammer dat dan die ene typo de ene reactie is op zoveel constructief denkwerk. :@
Hey ik wilde nog reageren hoor, maar zat mobiel :{w

Als je je concept verder kunt uitwerken en daarmee verder komt in 'het wereldje' dan zou je eventueel (later) ook met de verworven competenties alsnog een diploma kunnen halen zonder daarvoor echt naar school te gaan. Maar dat is meer als je echt nog een papiertje wilt hebben.
pi_175280083
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:43 schreef Elvi het volgende:

[..]

Hey ik wilde nog reageren hoor, maar zat mobiel :{w

Als je je concept verder kunt uitwerken en daarmee verder komt in 'het wereldje' dan zou je eventueel (later) ook met de verworven competenties alsnog een diploma kunnen halen zonder daarvoor echt naar school te gaan. Maar dat is meer als je echt nog een papiertje wilt hebben.
De enige reden dat ik dat papiertje zou willen is omdat ik weet dat de buitenwereld het graag ziet zeg maar. Ik hoef daar voor mezelf niks in te bewijzen. :@ Klinkt dat raar?
pi_175280137
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:44 schreef Fripsel het volgende:

[..]

De enige reden dat ik dat papiertje zou willen is omdat ik weet dat de buitenwereld het graag ziet zeg maar. Ik hoef daar voor mezelf niks in te bewijzen. :@ Klinkt dat raar?
Nee dat is niet raar, ik denk dat veel mensen er zo over denken.
pi_175280173
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:22 schreef JaJammerJan het volgende:
Depressie is erger dan kanker: Met kanker kun je nog plezier hebben in het leven, met depressie niet, nooit.
Appels met peren vergelijken? Ik denk dat je niet voor een ander kan bepalen wat erger is.
Het lijkt mij allebei verrot, maar vergelijking heb ik gelukkig niet, ik ken (gelukkig) alleen de depressie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:33 schreef bloempjuh het volgende:
Vraagje. Ik snap niets van cijfers en belastingdingen enzo. Het maakt me paniekerig. Nu heb ik in 2015 al aan Maatschappelijk Werk om hulp gevraagd daarbij en het is me al meerdere keren toegezegd. Maar tot nu toe zeggen alle Maatschappelijk Werkers die ik fysiek spreek dat ik dat 'zelf moet leren doen'.

Ik kan het er niet bij hebben.

Zijn er organisaties die daarbij kunnen helpen, als Maatschappelijk Werk weigert?
Hier kunnen ze volgens mij in de bibliotheek helpen met zulke dingen.
Je hebt bij hen om hulp gevraagd, als zij dat niet kunnen bieden vind ik het logisch dat je verder kijkt.
Misschien anders gewoon niet vertellen aan die maatschappelijk werkster?
Ongeacht of je wel of geen diagnose hebt, het lukt je niet met die formulieren, dat zegt volgens mij niet zoveel over je zelfredzaamheid, toch?
En zelfredzaamheid kan toch ook zijn dat je hulp vraagt?
Kom voor jezelf op hoor!

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb mezelf weer eens een effectieve schop gegeven om dingen te gaan doen :@

Lichaamsbeweging, kleine cursus en nu lekker aan het poetsen *O* Ook weer even streng voor mezelf met medicatie, slordigheid daarin heeft toch echt een te groot effect merk ik.

Superfijn dat m'n vriend ook meedenkt hierin...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt goed DancingPhoebe!
Alarm op je telefoon instellen voor je medicatie? Of bijvoorbeeld bij je tandenborstel of brood leggen, zodat je het tegenkomt 's morgens (als dat het moment is dat je het inneemt)?

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:07 schreef Fripsel het volgende:

Ik heb echt vrij bot iedereen knetterhard op pauze geramd deze week. Omdat iedereen me altijd maar zo door pusht. En mezelf ook echt even de ruimte gegeven om op een rij te krijgen waarvan ik baalde. En ik ben er ook best depri van geweest maar...

-Vriend en ik lijken weer op een lijn te zitten
-Ik heb van Elvi een hele goede tip gehad voor een coach in Breda
-Ergens in het zwarte gat ontstond er een creatief concept.

Dus ik heb een plan van aanpak:

Mbt therapie:
-Volgende week begin ik toevallig bij mijn nieuwe trauma therapeut bij Psyq, laat ik haar maar even een kans geven
-prioriteit nummer 1 is om met mijn maatschappelijk werker een huisarts uit te zoeken en een zorgverzekeraar via de gemeente te regelen. Helaas zijn de gemeente polissen nog niet bekend.
-Als het dan niet klikt met mijn nieuwe therapeuten kan ik zonder dat Psyq het weet (thnx voor de tip) met mijn nieuwe huisarts in overleg of ik bij die coach aangemeld kan worden

De psychiater:
-ik doe alsof ik dom ben en begin even niet over zijn fouten. Leg hem uit dat ik 5 soorten medicatie slik met allemaal een verschillende startdatum. Vraag of we daar in ieder geval een rechte lijn in kunnen proberen te trekken. Resultaat: ik heb een net overzicht voor mijn nieuwe huisarts.

Vrijwilligerswerk:
-ik wil nog steeds beginnen bij het bejaardentehuis
-ik denk dat ik een goed concept heb bedacht waar de sociale dienstverlening wel eens wat aan zou kunnen hebben. Wat ik heb voorgelegd aan een paar vrienden. En niemand verklaarde me voor gek, en iedereen zegt, je bent gek als je het niet probeert. Dus ik wil dit eigenlijk in mijn eigen tijd verder uitwerken, pitchen aan mijn jobcoach en duimen dat ik dit als vrijwilligerswerk voort zou mogen zetten. Dan kan ik me bewijzen in "mijn wereldje" zonder dat ik mijn studie hoef af te maken. En als ze de potentie niet zien heb ik het in ieder geval geprobeerd.
Duidelijk overzicht Fripsel!
En succes met je concept! Zou tof zijn als je je daarmee bezig kan houden als vrijwilligerswerk!
Niet geschoten is altijd mis, dus zet hem op!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_175280177
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:47 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee dat is niet raar, ik denk dat veel mensen er zo over denken.
Ik vond ook dat mijn school altijd best een elitaire houding had, dat hielp niet mee. Ze waren de beste Communicatie en Multimedia Design opleiding van het land. De Flair was echt niet goed genoeg. Net als een poster ontwerpen voor de bloemist om de hoek.

Zie je me er al tussen zitten? :')

Ik zou dolgelukkig zijn met een poster mogen maken voor de bloemist. Ik zou in mijn broek pissen van blijheid als ik ooit bij de Flair aan de slag mag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 14:50:58 ]
pi_175280182
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:39 schreef Fripsel het volgende:
Wel jammer dat dan die ene typo de enige reactie is op zoveel constructief denkwerk. :@

En die zinsverneuking komt dus vaak door mn medicijnen. Verklaart ook meteen mijn frustratie ermee.
Oi, ook niet helemaal eerlijk he, zo'n reactie. Mensen denken vaak en veel met je mee en zijn erg ondersteunend.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175280223
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Oi, ook niet helemaal eerlijk he, zo'n reactie. Mensen denken vaak en veel met je mee en zijn erg ondersteunend.
Als iemand een openlijke oprechte lap tekst typt in zo'n topic vind ik het persoonlijk lullig om met alleen een grapje te reageren. Sla dan over. :@ Maar meningen verschillen blijkbaar.
  vrijdag 24 november 2017 @ 15:05:46 #40
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175280463
Een keer een grapje moet kunnen, toch. Lach er even om en dan weer verder met je doelen en de serieuze reacties die je erop hebt.

Die doelen zien er trouwens goed uit, succes ^O^.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175280571
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:53 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Als iemand een openlijke oprechte lap tekst typt in zo'n topic vind ik het persoonlijk lullig om met alleen een grapje te reageren. Sla dan over. :@ Maar meningen verschillen blijkbaar.
Jup, dat is het inderdaad. Meningen verschillen. Ik denk dat jij en ik elkaar vaak genoeg getroffen hebben in dit topic om te weten: DP heeft nu eenmaal duffe humor, dat zegt niets over hoe ze mij of mijn post ervaart.

Zoveel mensen, zoveel manieren van doen. Je kunt niet (hier niet en out there niet) verwachten dat mensen altijd reageren op de manier die jij verkiest. Dat geldt voor iedereen. Iedereen doet maar wat en vooral vanuit zijn eigen zijn. Het is geen doen om steeds maar te moeten denken "hoe zou de ander dat ervaren" want dan blijf je bezig en ben je nooit oprecht en jezelf. Soms sluit de reactie dus niet aan bij hoe je het zelf graag ziet. So be it, daar loopt iedereen de hele dag tegenaan. Dat wil niet zeggen dat de persoon gelijk slechte intenties naar je toe heeft. De kans dat een persoon (ik in dit geval) het NIET lullig bedoeld is vele male groter.

Voor mij hielp het besef echt heel veel dat mensen "ook maar wat doen". Soms pakt dat wat ongelukkig uit. Dat maakt de ander niet meteen de grootste cunt known to mankind. Dat maakt de ander menselijk. En wanneer de ander doorgaans positief op mij reageert kijk ik naar de bigger picture en de intentie. Dat prevaleert dan toch echt bij mij. Niet dat ene ding dat ik toevallig niet zo goed trek. Dat maakt me veel meer gelijk aan iedereen: iemand tussen de iemanden die (doorgaans) ook maar gewoon hun best doen. Geen slachtoffer van of onderdanig aan. Het scheelt zoveel piekeren en druk maken om, waar ik niets mee op schoot en mezelf alleen maar slechter van ging voelen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175280849
Dan mag ik nog steeds zeggen dat ik het niet fijn vind icm de medicatie die ik slik en dan kun je dat ook gewoon accepteren van me in plaats van maar door gaan nadat ik dus al gezegd heb, meningen verschillen.

En met meningen verschillen bedoel ik dus ook, dan doe je het de volgende keer weer, prima. Maar dan weet je dus ook wat ik er van denk.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 15:28:08 ]
pi_175281108
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:01 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ja, ik vond een langzaam wegterend familielid echt zoveel gezelliger dan een chagrijnige depressivo. :Y

Wat een kortzichtigheid, JaJammerJan!
Ga je nou beweren dat mensen niet liever tijd doorbrengen met een wegterend familielid dan een chagrijnige depressivo?
pi_175281166
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:35 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Mijn partner heeft beiden gehad. Kanker maakte hem fysiek zó ziek dat het hem depri maakte. De depressie die hij jaren later kreeg was 'peanuts' vergeleken bij fysieke pijn en dagelijkse angst om dood te gaan, zegt hij.
Fysieke pijn heb je goede medicijnen tegen en je lichaam went aan de pijn. Pijn houdt je ook niet tegen om nog van zaken te genieten.
En je zegt het zelf al, de depressie en angst die in dit geval gepaard ging met de kanker was erg. Stel hij had alleen pijn en geen angst of depressie samen met de kanker. Hoe erg was het dan?
pi_175281189
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:38 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ga je nou beweren dat mensen niet liever tijd doorbrengen met een wegterend familielid dan een chagrijnige depressivo?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor deze herinnering, dan kan ik de grond weer even kussen dat ik zelf in ieder geval op een bank zit.
pi_175281253
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:41 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Fysieke pijn heb je goede medicijnen tegen en je lichaam went aan de pijn. Pijn houdt je ook niet tegen om nog van zaken te genieten.
En je zegt het zelf al, de depressie en angst die in dit geval gepaard ging met de kanker was erg. Stel hij had alleen pijn en geen angst of depressie samen met de kanker. Hoe erg was het dan?
Ik vind je erg kort door de bocht. Je kan niet zo stellen dat het een of het ander erger is.
Je kan alleen bedenken hoe jij dat zelf vindt, maar dat betekent niet dat iedereen dat zo ziet. Er is niet een goed antwoord op de vraag wat erger is...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_175281267
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:38 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ga je nou beweren dat mensen niet liever tijd doorbrengen met een wegterend familielid dan een chagrijnige depressivo?
Denk je dat dit het juiste topic is voor dit soort hersenspinsels? Misschien kun je deze discussie beter aan gaan in F&L.
  vrijdag 24 november 2017 @ 15:46:44 #48
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175281276
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:46 schreef Elvi het volgende:

[..]

Denk je dat dit het juiste topic is voor dit soort hersenspinsels? Misschien kun je deze discussie beter aan gaan in F&L.
Dit inderdaad. Bij deze dan ook meteen even die discussie de kop in drukken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 24 november 2017 @ 15:47:19 #49
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175281290
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:38 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ga je nou beweren dat mensen niet liever tijd doorbrengen met een wegterend familielid dan een chagrijnige depressivo?
Deze discussie gaan we hier dus niet voeren. Terug ontopic.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175281364
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:*

Ik vind het zo kut voor jou wat jullie is overkomen.
Ik ook.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')