abonnement Unibet Coolblue
pi_175494545
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:55 schreef Kaizen_ het volgende:
Herkenbaar dit.

Zelf ben ik altijd degene die de tickets besteld voor de hele groep. Meestal kijk ik eerst op bijvoorbeeld Ticketswap om ergens goedkoper kaarten te scoren. Als ik tien kaarten haal voor de groep en ik kan ¤10 per kaartje besparen, scheelt dat toch aardig veel geld.

Het duiveltje op mijn schouder zegt dan weleens dat ik m'n vrienden de volle mep moet laten betalen. Lekker snelle winst voor mij. Echter doe ik dit dus nooit. Zulke dingen komen altijd wel boven water.

Wat ik wel doe is simpelweg afronden naar boven, maar dan kijkend op de centen. Krijg ik van iedereen ¤79,40, dan wil ik weleens afronden naar ¤80. Niet te moeilijk, dat kan je zien als de moeite die ik heb genomen om tickets te bestellen. En in dit voorbeeld gebeurt het ook weleens dat een 1e-hands ticket ¤90 kost, dus ik iedereen alsnog geld bespaar. Hierover is het wel belangrijk gewoon eerlijk te zijn tegen de groep. Als ze dus vragen of het precies ¤80 heeft gekost, ga je niet liegen. Dat is het grote verschil..

Sowieso je vriend confronteren met dit gedrag. Hij doet iets verkeerd, namelijk zonder het te vertellen jullie oplichten. Ook al gaat het om een minimaal bedrag, het is gewoon niet netjes t.o.v. je vrienden. Hoe je hier achter bent gekomen? Boeit niet, je hoeft je hierover niet te verantwoorden.

[..]

Dat zou zíjn probleem moeten zijn, gezien hij aan het centenjatten is bij zijn goede vrienden..
Ik ben principieel tegen het me laten betalen voor zoiets kleins Daarom vind ik het een goed idee om te rouleren zodat niet altijd weer één en dezelfde persoon tijd en moeite moet steken in het bestellen van kaarten/tickets voor de vriendengroep. Zo kun je de lasten verdelen. Klussen bij een vriend zou misschien een ander verhaal zijn, maar waarom zou mijn vriendengroep me dan een paar centen moeten betalen, voor mijn moeite? Ik vind dat gedoe en een soort van inhalig. Ook al gaat het maar om een afrondingsverschil van een halve euro. Ik vertel een ieder op de cent nauwkeurig wat een kaartje gekost heeft.
  maandag 4 december 2017 @ 21:40:19 #52
468611 Vilan
Weergegeven
pi_175497706
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:58 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Het heeft met een betaling te maken
de persoon heeft concertkaartjes met korting gekocht maar verrekend de volledige prijs.
ik ben daar namelijk achter gekomen
maar als hij erachter komt dat ik daarachter ben gekomen dan zijn de poppen aan het dansen en voelt hij zich gesnapt
Lekker boeiend of hij zich gesnapt voelt. Gewoon lekker zeggen.
Niemand is ook iemand
  maandag 4 december 2017 @ 21:41:51 #53
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_175497743
Als het aan je knaagt MOET je er iets van zeggen.


Ga jij je ongelukkig voelen om zijn/haar gevoelens te sparen?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_175499672
Iemand die tegen je liegt om zichzelf meer geld toe te eigenen ten koste van jou is geen vriend. Wellicht wel ziek. Gierig of niet, niet aan jou willen uitgeven is wat anders dan aan jou willen verdienen. Wat een kutgast, zeg. Er wat van zeggen en als hij zijn excuses niet aanbiedt en zijn gedrag aanpast ermee kappen.
pi_175500995
TS pleegt hele Mossad operaties op de transacties van z'n kameraadski, maar als Rutte de BTW met 50% verhoogt op alles wat ie in de supermarkt haalt, doet ie nix. Know your enemy buddy. Je kan de gierigheid van je mattie ook wel een keer normaal aankaarten zonder dat je doet alsof ie je spaargeld heeft verzwendeld.
  dinsdag 5 december 2017 @ 07:38:53 #56
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_175502347
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 19:23 schreef Vida. het volgende:
Ik ben principieel tegen het me laten betalen voor zoiets kleins Daarom vind ik het een goed idee om te rouleren zodat niet altijd weer één en dezelfde persoon tijd en moeite moet steken in het bestellen van kaarten/tickets voor de vriendengroep. Zo kun je de lasten verdelen. Klussen bij een vriend zou misschien een ander verhaal zijn, maar waarom zou mijn vriendengroep me dan een paar centen moeten betalen, voor mijn moeite? Ik vind dat gedoe en een soort van inhalig. Ook al gaat het maar om een afrondingsverschil van een halve euro. Ik vertel een ieder op de cent nauwkeurig wat een kaartje gekost heeft.
Vooral dat laatste inderdaad, wees gewoon 100% eerlijk over de kosten. Uiteindelijk praat je over een paar centen of - whooptidoo - 'n paar Euro..

Stel dat jij in mijn vriendengroep zit en duidelijk maakt dat je dat afronden maar karig vind; No problem, dat doen we dat niet meer en kunnen we hier en daar rouleren met tickets bestellen.

Het hoeft niet moeilijk en ingewikkeld te zijn, TS. ;)

De grootste en heftigste discussies hierover spelen zich enkel in je hoofd af.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_175505842
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 19:23 schreef Vida. het volgende:

[..]

Ik ben principieel tegen het me laten betalen voor zoiets kleins Daarom vind ik het een goed idee om te rouleren zodat niet altijd weer één en dezelfde persoon tijd en moeite moet steken in het bestellen van kaarten/tickets voor de vriendengroep. Zo kun je de lasten verdelen. Klussen bij een vriend zou misschien een ander verhaal zijn, maar waarom zou mijn vriendengroep me dan een paar centen moeten betalen, voor mijn moeite? Ik vind dat gedoe en een soort van inhalig. Ook al gaat het maar om een afrondingsverschil van een halve euro. Ik vertel een ieder op de cent nauwkeurig wat een kaartje gekost heeft.
Ik ook. Als mensen vervolgens denken: ach, ik maak er 80 euro van, dan is het prima. Maar met 79,60 ben ik ook tevreden. Dat is immers wat het mij heeft gekost.

Wel grappig trouwens: ik heb vrienden die praktisch zijn en niet te pietluttig en er inderdaad 80 euro van maken. En ik heb vrienden die het gewoon zakelijk en precies willen houden en 79,60 overmaken (gewoon geen gezeur of scheve gezichten op termijn). Zelf hoor ik ook tot de tweede soort, maar voelt ook wel weer een beetje te precies. Lastig om het goed te doen :P Maar als 'schuldeiser' zou ik wel het echte bedrag noemen. Aan de 'terugbetaler' de keuze wat hij wil doen.
Somebody that I used to know
pi_175513351
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:25 schreef Salvad0R het volgende:
TS pleegt hele Mossad operaties op de transacties van z'n kameraadski, maar als Rutte de BTW met 50% verhoogt op alles wat ie in de supermarkt haalt, doet ie nix. Know your enemy buddy. Je kan de gierigheid van je mattie ook wel een keer normaal aankaarten zonder dat je doet alsof ie je spaargeld heeft verzwendeld.
Dit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_175519908
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:39 schreef CoolGuy het volgende:
Hij heeft geen auto, dus hij moet alles op de fiets doen. Hadden we het een keer over inkopen en ik heb daar geen idee van, want mijn vrouw doet dat altijd. Komt ze dus ook bij de winkel waar hij altijd die flessen water koopt, en toen hij daar achter kwam vroeg hij gewoon doodleuk of zij die dan niet voor hem kon meenemen (elke week) EN ook even bij hem thuis te droppen. :D 8)7
Als je goede vrienden bent en je gaat toch elke week naar die specifieke winkel in duitsland kun je toch best een zooitje van die flessen voor hem meenemen? ik zie het probleem niet... misschien ben je een beetje paranoïde om wat ie eerder flikte maar dit is toch wel okay? Als het een beetje op de weg is dan drop je ze zelf af, en als het niet op de weg is fietst ie langs jullie i.p.v. helemaal naar Duitsland, scheelt toch! Plus dat als je die zooi met de auto meeneemt je in 1x genoeg mee kan nemen voor een hele maand.
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 09:11:35 #60
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175522485
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 00:22 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Als je goede vrienden bent en je gaat toch elke week naar die specifieke winkel in duitsland kun je toch best een zooitje van die flessen voor hem meenemen? ik zie het probleem niet... misschien ben je een beetje paranoïde om wat ie eerder flikte maar dit is toch wel okay? Als het een beetje op de weg is dan drop je ze zelf af, en als het niet op de weg is fietst ie langs jullie i.p.v. helemaal naar Duitsland, scheelt toch! Plus dat als je die zooi met de auto meeneemt je in 1x genoeg mee kan nemen voor een hele maand.
Als het nodig was, dan ja. Als hij zelf niet kon, dan ja. Als hij het zelf niet kon betalen, had ik het ook nog betaald voor ´m ook. Maar dat is allemaal niet zo. Hij is er altijd op uit om het voor hem zo goedkoop mogelijk te hebben, en het zal echt niet de eerste keer zijn dat hij zoiets doet en dan ´toevallig net even geen geld in huis heeft´.

Hij heeft meer dan geld genoeg, als hij niet daarheen wil fietsen dan koopt ie maar een scooter of een auto, het is niet zo dat hij het voor het geld hoeft te laten, maar hij zet de verwarming nog niet aan in de winter, dus een auto voor de deur zal hij helemaal niet doen, en dan zou mijn vrouw daar voor moeten opdraaien? Denk het niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_175523517
En Ts, nog aangekaart ? en wat is de uitkomst?
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 6 december 2017 @ 10:35:36 #62
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_175523661
quote:
8s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:40 schreef genakt het volgende:
Had je zelf je kaartje moeten halen luie zwerver.

Ga niet zeiken over die paar euro.
Dit idd :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 6 december 2017 @ 11:50:14 #63
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175524981
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja hoor, dat dat niet zo was en hoe ik daar bij kwam. Nu vergeet ik niet veel, en dus kan ik heel veel voorvallen gewoon nog op tafel gooien, en dat deed ik dus ook, en toen vroeg ik hem of dat soms ook allemaal 'toeval' was, want het leek er toch echt op dat het pure gierigheid was, waarvan hij wist dat hij zo was, ik wist dat, en hij wist dat ik dat wist, maar toevallig allemaal de dingen die wijzen op gierigheid waren dan 'toeval'? I don't think so. Toen hebben we elkaar toch een paar maanden niet gesproken.

Dit is al jaren geleden. Een kleine 2 jaar geleden probeerde hij datzelfde nog een keer. Wij wonen vlak aan de Duitse grens, mijn vrouw (toen vriendin) IS Duits, en die gaat dus vaak in Duitsland inkopen doen.

Hij heeft geen auto, dus hij moet alles op de fiets doen. Hadden we het een keer over inkopen en ik heb daar geen idee van, want mijn vrouw doet dat altijd. Komt ze dus ook bij de winkel waar hij altijd die flessen water koopt, en toen hij daar achter kwam vroeg hij gewoon doodleuk of zij die dan niet voor hem kon meenemen (elke week) EN ook even bij hem thuis te droppen. :D 8)7

Dit van iemand die echt meer dan genoeg geld heeft he, en een baan, dus het is niet zo dat hij om geld verlegen zit, in tegendeel. Als dát het geval was geweest, sure, no problem, regelen we. Maar in dit geval is het gewoon pure gierigheid.

Heeft ie niet aan mij gevraagd, maar aan mijn vrouw, toen ik net naar het toilet was gegaan. Dat vertelde ze me dus toen hij weer naar huis was, en toen heb ik hem verteld dat hij niet moet denken dat hij mijn vrouw voor zijn karretje kan spannen, en dat hij zelf maar een auto koopt als hij het makkelijk wil hebben, in plaats van altijd maar de gierige flikker uit te hangen.

Oh man, ik kan je verhalen vertellen over hem :D
Geen verhalen vertellen over zo een loser, en wat maakt het van jou door met zo iemand om te gaan, zelfs als vriend te bestempelen?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175527754
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:11 schreef CoolGuy het volgende:
Als het nodig was, dan ja. Als hij zelf niet kon, dan ja. Als hij het zelf niet kon betalen, had ik het ook nog betaald voor ´m ook. Maar dat is allemaal niet zo. Hij is er altijd op uit om het voor hem zo goedkoop mogelijk te hebben, en het zal echt niet de eerste keer zijn dat hij zoiets doet en dan ´toevallig net even geen geld in huis heeft´.

Hij heeft meer dan geld genoeg, als hij niet daarheen wil fietsen dan koopt ie maar een scooter of een auto, het is niet zo dat hij het voor het geld hoeft te laten, maar hij zet de verwarming nog niet aan in de winter, dus een auto voor de deur zal hij helemaal niet doen, en dan zou mijn vrouw daar voor moeten opdraaien? Denk het niet.
Waarom wil je dat alleen doen als het nodig is? Beetje tijd en geld en milieuvervuiling besparen door dingen samen te doen hoeft toch niet alleen als het niet anders kan?

Auto of scooter kopen alleen om af en toe flessen water te kopen is natuurlijk een beetje onzin... terwijl het me ook niet relaxed lijkt als ie elke naar Duitsland moet fietsen. (ik heb wel een hekel aan mensen die niet gewoon water uit de kraan drinken maar goed).

Elkaar beetje helpen wat is daar mis mee? en je doet net alsof hij het alleen uit gierigheid vraagt, maar hij bespaart toch niets? Hij deed het eerst op de fiets dus dat was ook gratis, en hij betaalt je natuurlijk wel voor die flessen. Dus hij wint niks, behalve dat ie niet meer door de kou naar Duitsland moet fietsen. Als ie vroeger met de auto ging, dan had ie geld bespaart ja, maar dat is niet het geval.

Groetjes je verpauperde vriend
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 14:17:39 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175528163
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:59 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Waarom wil je dat alleen doen als het nodig is? Beetje tijd en geld en milieuvervuiling besparen door dingen samen te doen hoeft toch niet alleen als het niet anders kan?

Auto of scooter kopen alleen om af en toe flessen water te kopen is natuurlijk een beetje onzin... terwijl het me ook niet relaxed lijkt als ie elke naar Duitsland moet fietsen. (ik heb wel een hekel aan mensen die niet gewoon water uit de kraan drinken maar goed).

Elkaar beetje helpen wat is daar mis mee? en je doet net alsof hij het alleen uit gierigheid vraagt, maar hij bespaart toch niets? Hij deed het eerst op de fiets dus dat was ook gratis, en hij betaalt je natuurlijk wel voor die flessen. Dus hij wint niks, behalve dat ie niet meer door de kou naar Duitsland moet fietsen. Als ie vroeger met de auto ging, dan had ie geld bespaart ja, maar dat is niet het geval.

Groetjes je verpauperde vriend
Nee, HIJ spaart tijd uit, ten koste van mijn vrouw. HIJ heeft het makkelijker, ten koste van mijn vrouw. Hij kan de boodschappen ook laten bezorgen door de supermarkt he, hoeft ie ook niet te fietsen, hoeft mijn vrouw ook niet voor hem te rijden, maar ja, kost geld he, dus dan dan valt dat alternatief af.

Het IS ook niet relaxed om elke keer naar Duitsland te fietsen, maar hij doet het, want dat is goedkoper dan een alternatief (behalve dan mijn vrouw proberen voor hem te laten gaan), en dat is waar het om draait.

Nee, DIE vraag stelt ie niet uit gierigheid, maar uit gemakszucht, want het alternatief is zelf fietsen, en als ie dat niet wil is het alternatief een ander vervoersmiddel, of bezorgdienst supermarkt, maar dat kost geld en dat wil hij niet uitgeven. Tot in het extreme, en met extreem bedoel ik echt extreem.

Dat terwijl hij dat voor het geld niet hoeft te doen, want geld heeft ie genoeg. Nou, ik ga niet continue voor iemand anders naar de winkel rijden als de enige reden daarvoor is dat dat voor hem/haar makkelijker is en geen geld hoeft uit te geven voor een alternatief.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_175528477
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:17 schreef CoolGuy het volgende:
ik ga niet continue voor iemand anders naar de winkel rijden
Je hoeft niet voor hem naar de winkel te rijden, dat doe je toch al, je hoeft alleen als je daar toch bent een paar flessen water voor hem mee te nemen. En je bent wel erg bezig met wat hij volgens jou allemaal wil en probeert te doen en wat zijn motivatie is. Feit blijft dat je een vriend met minieme moeite een wekelijkse fietstocht naar Duitsland kan besparen.

(bezorgen Duitse supermarkten in Nederland trouwens?)
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 14:41:42 #67
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175528773
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:29 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Je hoeft niet voor hem naar de winkel te rijden, dat doe je toch al, je hoeft alleen als je daar toch bent een paar flessen water voor hem mee te nemen. En je bent wel erg bezig met wat hij volgens jou allemaal wil en probeert te doen en wat zijn motivatie is. Feit blijft dat je een vriend met minieme moeite een wekelijkse fietstocht naar Duitsland kan besparen.

(bezorgen Duitse supermarkten in Nederland trouwens?)
Ik ken hem dan ook al 20 jaar, en toen hij mij vertelde dat hij nog nooit met zijn huisdier(en) bij de dierenarts was geweest omdat dat geld kost (ja, dat vertelde hij me), op een ander moment vertelde dat het geen toeval is dat hij regelmatig rond etenstijd naar een vriend van hem thuis gaat omdat ze hem dan 9 van de 10 keer vragen of hij mee eet (waardoor het hem niets kost, zijn eigen woorden, en inmiddels doet hij dat niet meer want ze hadden dat door en hebben daar wat van gezegd), en ik heb in die 20 jaar al heel wat meer van dit soort dingen heb zien flikken, dan moet hij het zelf weten als hij dat geintje bij anderen probeert te doen en dan heeft ie geluk als dat bij die mensen lukt, maar hij gaat niet mijn vrouw voor zijn karretje spannen.

Maar goed, volgens jouw redenering is het dan ook raar dat die mensen hem niet meer laten mee eten want ja, koken gingen ze toch al, en het bespaard hem de moeite om helemaal te moeten koken, en hij hoeft ook geen eten te kopen en zo. Lekker makkelijk.

Ja, en feit blijft dat ik dat niet doe. Leer er mee omgaan.

Nee, maar de Nederlandse wel. De Duitse supermarkt is vanaf zijn voordeur ongeveer 4km weg. De lokale AH is ongeveer 1,5km weg. Alleen bij de AH zijn die flessen water een paar cent per fles duurder, en dús gaat hij naar Duitsland, vanwege die paar cent, dus bezorgen is helemaal uit den boze want dat maakt alles nóg duurder.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_175551845
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ken hem dan ook al 20 jaar, en toen hij mij vertelde dat hij nog nooit met zijn huisdier(en) bij de dierenarts was geweest omdat dat geld kost (ja, dat vertelde hij me), op een ander moment vertelde dat het geen toeval is dat hij regelmatig rond etenstijd naar een vriend van hem thuis gaat omdat ze hem dan 9 van de 10 keer vragen of hij mee eet (waardoor het hem niets kost, zijn eigen woorden, en inmiddels doet hij dat niet meer want ze hadden dat door en hebben daar wat van gezegd), en ik heb in die 20 jaar al heel wat meer van dit soort dingen heb zien flikken, dan moet hij het zelf weten als hij dat geintje bij anderen probeert te doen en dan heeft ie geluk als dat bij die mensen lukt, maar hij gaat niet mijn vrouw voor zijn karretje spannen.

Maar goed, volgens jouw redenering is het dan ook raar dat die mensen hem niet meer laten mee eten want ja, koken gingen ze toch al, en het bespaard hem de moeite om helemaal te moeten koken, en hij hoeft ook geen eten te kopen en zo. Lekker makkelijk.

Ja, en feit blijft dat ik dat niet doe. Leer er mee omgaan.

Nee, maar de Nederlandse wel. De Duitse supermarkt is vanaf zijn voordeur ongeveer 4km weg. De lokale AH is ongeveer 1,5km weg. Alleen bij de AH zijn die flessen water een paar cent per fles duurder, en dús gaat hij naar Duitsland, vanwege die paar cent, dus bezorgen is helemaal uit den boze want dat maakt alles nóg duurder.
hahaha schitterend die vriend van jou!
1 ding staat vast, die kent totaal geen schaamte _O- _O-
pi_175616101
En, TS?
Protège moi de mes désirs.
pi_175626397
Helemaal met CoolGuy eens in dit topic 14.gif
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:51 schreef -Chakotay- het volgende:
Wat zegt het over vriendschap als je opeens merkt dat een vriend of vriendin niet eerlijk naar je is? Vooral als het gaat om financiële afhandelingen?
Er iets van zeggen wekt wantrouwen, dus misschien beter maar niks zeggen, terwijl het wel aan mij knaagt.
Ik vind zoiets gewoon een naaistreek. Sowieso ben ik nogal van de principes en voor mij geldt ook "afspraak is gewoon afspraak"

Eerlijkheid en betrouwbaarheid zijn toch wel 2 van de belangrijkste pijlers binnen een vriendschap, want mij betreft.
Verder heb ik ook vrienden met makkes, maar binnen een sociale relatie is het ook wel een beetje geven en nemen maar dan moet je hier wel zelf voor kunnen kiezen.

In sommige dingen ben ik "rijker" (en "rijk" bedoel ik hier ook wel figuurlijk) en kan ik meer geven. In andere opzichten is de ander rijker en dan geeft die vaak ook weer wat meer.
  Spellchecker zondag 10 december 2017 @ 18:13:05 #71
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175626597
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 10:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
En, TS?
TS is al 17 dagen niet online geweest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')