abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175254607

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Zwarte Piet, een archetype onder vuur.

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De alternatieve Sinterklaas van Dick Maas.



quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.

En verder!

8} oO/ <O) c_/
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175254639
#100. Hier moet ik gepost hebben
pi_175254640
https://www.geenstijl.nl/(...)is_weer_sinterklaas/
Het Friese verzet tegen "Swarte Pyt" is wel degelijk van Friese komaf en is al jaren oud.
De uitspraak "Swarte Pyt, 't ken net" is inmiddels net zo legendarisch als "Fryslan Boppe".
En van Friese makelij. Dus geen translate-truukje van een stel grachtengordel-hipsters.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175254650
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)is_weer_sinterklaas/
Het Friese verzet tegen "Swarte Pyt" is wel degelijk van Friese komaf en is al jaren oud.
De uitspraak "Swarte Pyt, 't ken net" is inmiddels net zo legendarisch als "Fryslan Boppe".
En van Friese makelij. Dus geen translate-truukje van een stel grachtengordel-hipsters.
het is wat.
pi_175254719
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)is_weer_sinterklaas/
Het Friese verzet tegen "Swarte Pyt" is wel degelijk van Friese komaf en is al jaren oud.
De uitspraak "Swarte Pyt, 't ken net" is inmiddels net zo legendarisch als "Fryslan Boppe".
En van Friese makelij. Dus geen translate-truukje van een stel grachtengordel-hipsters.
Nou dan ga jij er toch gezellig met je kinderen tussen staan. <O) :Y

Als je ze zo leuk vind.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:03:41 #6
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175254740
Voor zover ik heb kunnen zien en lezen waren het ook voornamelijk van die Erkenbrand klojo's die daar de bussen hebben lopen tegenhouden.

Daar wil je toch niet mee geassocieerd worden?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 23 november 2017 @ 10:04:10 #7
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175254751
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou dan ga jij er toch gezellig met je kinderen tussen staan. <O) :Y

Als je ze zo leuk vind.
Net al uitgelegd, demonstratie-vak was niet bij de kinderen in de buurt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175254761
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Net al uitgelegd, demonstratie-vak was niet bij de kinderen in de buurt.
Ze kunnen op elke dag van het jaar demonstreren. Dit is geen demonstreren, maar provoceren.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:05:44 #9
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175254774
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:04 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ze kunnen op elke dag van het jaar demonstreren. Dit is geen demonstreren, maar provoceren.
Die discussie hebben we ook al gehad. Je demonstreert waar en wanneer het (in jouw ogen) onrecht plaatsvind.

Niet ervoor of erna, dan is de impact veel en veel kleiner.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175254779
_O_ _O_ _O_ audio bestand :P

"ik wil dat er bij elk concert van K3 ook een vak wordt ingericht waar mensen kunnen demonstreren tegen het dubbelzinnige gebruik van seksmetaforen in kleuterliedjes"

denieuwsbv twitterde op woensdag 22-11-2017 om 12:58:09 Volgens @PieterDerks is ‘het is een kinderfeest’ een stopwoordje, een dooddoener om het verder maar nergens meer over te hebben... https://t.co/VxopcINkxS reageer retweet


[ Bericht 3% gewijzigd door Slayage op 23-11-2017 10:12:04 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175254785
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Net al uitgelegd, demonstratie-vak was niet bij de kinderen in de buurt.
Dat was het dus wel, A locatie tussen de kinderen
pi_175254786
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:04 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ze kunnen op elke dag van het jaar demonstreren. Dit is geen demonstreren, maar provoceren.
Andere dagen van het jaar kan je geen kinderpret bederven.
pi_175254789
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Die discussie hebben we ook al gehad.
Ja dus ze zijn verkeerd bezig. Punt. Klaar. Alleen agressie opwekken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:07:09 #14
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175254805
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:06 schreef Slayage het volgende:
_O_ _O_ _O_

denieuwsbv twitterde op woensdag 22-11-2017 om 12:58:09 Volgens @PieterDerks is ‘het is een kinderfeest’ een stopwoordje, een dooddoener om het verder maar nergens meer over te hebben... https://t.co/VxopcINkxS reageer retweet
Correct.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175254812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:06 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Andere dagen van het jaar kan je geen kinderpret bederven.
Nee, ze doen het gewoon om iedereen over de pis te krijgen, en daarna zielig te doen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_175254824
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:06 schreef Slayage het volgende:
_O_ _O_ _O_

denieuwsbv twitterde op woensdag 22-11-2017 om 12:58:09 Volgens @PieterDerks is ‘het is een kinderfeest’ een stopwoordje, een dooddoener om het verder maar nergens meer over te hebben... https://t.co/VxopcINkxS reageer retweet
Klopt.

Wel relevant, want het lijkt me niet wenselijk om de kinderen er nu echt bij te betrekken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 23 november 2017 @ 10:09:14 #17
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175254840
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Net al uitgelegd, demonstratie-vak was niet bij de kinderen in de buurt.
Helaas heeft KOZP zich in eerdere jaren ook niets aangetrokken van een demonstratievak.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:10:14 #18
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175254856
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Correct.
Klopt. Dus laat de kinderen er lekker buiten en voer de discussie op een andere plek en op een ander moment.
pi_175254859
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Helaas heeft KOZP zich in eerdere jaren ook niets aangetrokken van een demonstratievak.
Straks ook niet meer, want ze hebben besloten om onaangekondigd te komen. Dus klaar.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:11:40 #20
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175254879
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Straks ook niet meer, want ze hebben besloten om onaangekondigd te komen. Dus klaar.
En wiens schuld is dat?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175254883
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou dan ga jij er toch gezellig met je kinderen tussen staan. <O) :Y

Als je ze zo leuk vind.
Daar gaat het niet om. Mijn mening doet er niet toe. Voor mijn part blijft alles hetzelfde.
Het gaat om het principe dat je mag demonstreren in NL. Zeker als je toestemming hebt gehad van de burgemeester. Men ging weg in een bus met de wetenschap dat "de rechtmatige organisator" een vak voor je had geregeld in Dokkum.
Net zoals dat bij de supporters van een gast-voetbalclub gebeurt.
En onderweg word je tegengehouden. En iedereen vindt dat begrijpelijk en OK. Want je mag geen kinderfeest verstoren. Nu was dat vak zodanig geplaatst dat het kinderfeest niet werd verstoord. Bovendien had die burgemeester dan dat vak niet moeten organiseren.
Iedereen laat zijn onderbuik borrelen, en geeft de sympathie aan de blokkeer-Friezen.
Maar juridisch klopt er niks van. Dat is een eindconclusie van het nuchtere verstand.
Hoezeer dit ook indruist tegen mijn eigen mening over Zwarte Piet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175254904
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En wiens schuld is dat?
escalatie veroorzaakt verdere escalatie. dat is het gevaar.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175254912
Ik heb de kinderopvang van mijn dochtertje met één mailtje zover gekregen dat ze alle zelf geknutselde zwarte pieten vandaag vervangen voor gekleurde regenboogpietjes.

*O* . :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175254916
#100 *O* tijd voor taart:


of deze:

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 23 november 2017 @ 10:14:26 #25
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175254923
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

escalatie veroorzaakt verdere escalatie. dat is het gevaar.
Juist, en hier zijn het toch duidelijk de blokkeerders die de escalatie gezocht hebben.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175254947
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:13 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb de kinderopvang van mijn dochtertje met één mailtje zover gekregen dat ze alle zelf geknutselde zwarte pieten vandaag vervangen voor gekleurde regenboogpietjes.

*O* . :+ .
Hoeveel brandbommen zou je anders gegooid hebben?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175254950
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Juist, en hier zijn het toch duidelijk de blokkeerders die de escalatie gezocht hebben.
de blokkeerders zijn uiteraard van mening dat "die inboorlingen hun dorpen aanvielen en zij zich genoodzaakt voelden om zichzelf te verdedigen".

wanneer het oorlog is maakt het niet meer uit wie als eerst schoot.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175254979
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Mijn mening doet er niet toe. Voor mijn part blijft alles hetzelfde.
Het gaat om het principe dat je mag demonstreren in NL. Zeker als je toestemming hebt gehad van de burgemeester. Men ging weg in een bus met de wetenschap dat "de rechtmatige organisator" een vak voor je had geregeld in Dokkum.
Net zoals dat bij de supporters van een gast-voetbalclub gebeurt.
En onderweg word je tegengehouden. En iedereen vindt dat begrijpelijk en OK. Want je mag geen kinderfeest verstoren. Nu was dat vak zodanig geplaatst dat het kinderfeest niet werd verstoord. Bovendien had die burgemeester dan dat vak niet moeten organiseren.
Iedereen laat zijn onderbuik borrelen, en geeft de sympathie aan de blokkeer-Friezen.
Maar juridisch klopt er niks van. Dat is een eindconclusie van het nuchtere verstand.
Hoezeer dit ook indruist tegen mijn eigen mening over Zwarte Piet.
Kijk dit zijn de slachtoffers van Kick-out-Zwarte-Piet. ----->

https://i0.wp.com/media.n(...)erklaas-in-gouda.jpg

Nou, klopt jezelf dan maar op de borst, hoor? Dat was sarcastisch.

...en dan jezelf nog afvragen, waarom iedereen je haat. Nou, daarom dus.

Kick out Zwarte Piet heeft nog nooit op de aangewezen plaats gestaan om te demonstreren, en dat weten die Friezen ook.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_175254996
KZOP zorgt elk jaar voor escalatie, wie denkt dat ze zich dit jaar braaf zouden gedragen is erg naief
pi_175255006
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Kijk dit zijn de slachtoffers van Kick-out-Zwarte-Piet. ----->

https://i0.wp.com/media.n(...)erklaas-in-gouda.jpg

Nou, klopt jezelf dan maar op de borst, hoor? Dat was sarcastisch.

...en dan jezelf nog afvragen, waarom iedereen je haat. Nou, daarom dus.
_O-
  donderdag 23 november 2017 @ 10:19:30 #31
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175255007
Waarom zou de KOZP zich nog aan de regels houden nu? Die 'stoere Friezen' hebben toch maar mooi laten zien dat het toch geen reet uit maakt.

Ook al probeer je nog zo netjes alles te regelen, heb je afspraken gemaakt met de lokale autoriteiten etc, uiteindelijk wordt je toch tegengehouden door een paar voor eigen rechter spelende extreem-rechtse eikels.

Ik snap serieus niet dat mensen niet begrijpen dat dit alleen maar voor verdere escalatie gaat zorgen en daar godverdomme nog trots op zijn ook. :|W
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 10:19:48 #32
213457 engine
pi_175255012
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:13 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb de kinderopvang van mijn dochtertje met één mailtje zover gekregen dat ze alle zelf geknutselde zwarte pieten vandaag vervangen voor gekleurde regenboogpietjes.

*O* . :+ .
*O*
Zo simpel kan het soms zijn.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175255042
kan dit even in de OP gezet worden ?

Demonstranten G20 Hamburg opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme,
samen met Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe Eeuw.

https://www.rijksoverheid(...)ingsbeeld-terrorisme

snip

Enkele relatief nieuwe
extreemlinkse antiracistische
actiegroepen bestaan voornamelijk uit
actievoerders met een
migrantenachtergrond. Zij strijden
tegen (in hun ogen) racistische en
koloniale symbolen in de Nederlandse
maatschappij, zoals Zwarte Piet, de
VOC, straatnamen en standbeelden. De
bekendste actiegroepen hiervan zijn
Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe
Eeuw

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175255044
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:19 schreef DustPuppy het volgende:
Waarom zou de KOZP zich nog aan de regels houden nu? Die 'stoere Friezen' hebben toch maar mooi laten zien dat het toch geen reet uit maakt.

Ook al probeer je nog zo netjes alles te regelen, heb je afspraken gemaakt met de lokale autoriteiten etc, uiteindelijk wordt je toch tegengehouden door een paar voor eigen rechter spelende extreem-rechtse eikels.

Ik snap serieus niet dat mensen niet begrijpen dat dit alleen maar voor verdere escalatie gaat zorgen en daar godverdomme nog trots op zijn ook. :|W
Dit gaat escaleren, en dan geldt alleen nog het recht van de sterkste.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_175255048
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:19 schreef DustPuppy het volgende:
Waarom zou de KOZP zich nog aan de regels houden nu? Die 'stoere Friezen' hebben toch maar mooi laten zien dat het toch geen reet uit maakt.

Ook al probeer je nog zo netjes alles te regelen, heb je afspraken gemaakt met de lokale autoriteiten etc, uiteindelijk wordt je toch tegengehouden door een paar voor eigen rechter spelende extreem-rechtse eikels.

Ik snap serieus niet dat mensen niet begrijpen dat dit alleen maar voor verdere escalatie gaat zorgen en daar godverdomme nog trots op zijn ook. :|W
Ze houden zich nooit aan regels dus afspraken maken met ze heeft geen nut
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 10:24:54 #36
213457 engine
pi_175255103
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:22 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Ze houden zich nooit aan regels dus afspraken maken met ze heeft geen nut
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  donderdag 23 november 2017 @ 10:25:28 #37
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_175255109
Escalatie begint met jij-bakken.

Iedereen moet gewoon aangesproken worden op eigen verantwoordelijkheid. Een betere wereld begint bij jezelf. Dus:

Snelweg blokkeren is niet oké.
Een Pietenhuis dichtlijmen is niet oké.
Demonstreren is wel oké. Niet luisteren naar de politie is niet oké.
Demonstraten uitjouwen en bedreigen is niet oké.

En het belangrijkste: wat de ander doet is nooit een excuus om eigen wangedrag te rechtvaardigen.

Pas als mensen dat begrijpen zal de escalatie stoppen.
pi_175255121
100 topics vol met zwarte piet onzin, hoe heeft het zover kunnen komen :D
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_175255124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:19 schreef DustPuppy het volgende:

Ook al probeer je nog zo netjes alles te regelen, heb je afspraken gemaakt met de lokale autoriteiten etc, uiteindelijk wordt je toch tegengehouden door een paar voor eigen rechter spelende extreem-rechtse eikels.
Goed afgekeken van de antifa.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_175255129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:25 schreef Jovatov het volgende:
Escalatie begint met jij-bakken.

Iedereen moet gewoon aangesproken worden op eigen verantwoordelijkheid. Een betere wereld begint bij jezelf. Dus:

Snelweg blokkeren is niet oké.
Een Pietenhuis dichtlijmen is niet oké.
Demonstreren is wel oké. Niet luisteren naar de politie is niet oké.
Demonstraten uitjouwen en bedreigen is niet oké.

En het belangrijkste: wat de ander doet is nooit een excuus om eigen wangedrag te rechtvaardigen.

Pas als mensen dat begrijpen zal de escalatie stoppen.
Dat is wel waar, maar dat gebeurt nooit.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 10:27:43 #41
213457 engine
pi_175255153
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:25 schreef Jovatov het volgende:
Escalatie begint met jij-bakken.

Iedereen moet gewoon aangesproken worden op eigen verantwoordelijkheid. Een betere wereld begint bij jezelf. Dus:

Snelweg blokkeren is niet oké.
Een Pietenhuis dichtlijmen is niet oké.
Demonstreren is wel oké. Niet luisteren naar de politie is niet oké.
Demonstraten uitjouwen en bedreigen is niet oké.

En het belangrijkste: wat de ander doet is nooit een excuus om eigen wangedrag te rechtvaardigen.

Pas als mensen dat begrijpen zal de escalatie stoppen.
^O^
Dat is wel de kern inderdaad. Niet je eigen acties verantwoorden met "maar hun deden dit".
En ja, dat geldt voor beide kanten.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175255166
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoeveel brandbommen zou je anders gegooid hebben?
De vraag is meer of er misschien toch een tokkie-ouder bij die kinderopvang zit die morgen besluit de deuren te gaan blokkeren tot zwarte piet weer gewoon zwarte piet is en zeikerds zoals ik zijn opgerot.

:') . _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 10:29:01 #43
213457 engine
pi_175255172
Maar, om het positief te houden, ik heb goede hoop dat we in deel 100 de oplossing gaan vinden :D
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  donderdag 23 november 2017 @ 10:29:18 #44
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175255177
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Straks ook niet meer, want ze hebben besloten om onaangekondigd te komen. Dus klaar.
En dan zijn ze in strijd met de wet. Prima plan, dan kan de ME ze gewoon wegmeppen. Dat geeft leuke plaatjes voor de internationale pers. Uiteindelijk is een groot deel van KOZP daar naar op zoek, iedereen blij dus.

Jammer dat mensen het niet een beetje volwassener kunnen benaderen. Of beter nog, zoals kinderen.
pi_175255207
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:19 schreef DustPuppy het volgende:

Ik snap serieus niet dat mensen niet begrijpen dat dit alleen maar voor verdere escalatie gaat zorgen en daar godverdomme nog trots op zijn ook. :|W
ze snappen het niet omdat ze deze hele kwestie bekijken als een pro ZP vs anti ZP discussie. omdat zij zich identificeren met de pro pieten, identificeren ze zich ook met de blokkeerders, omdat zij ook pro pieten zijn.

zelfs onze politici doen er aan mee en willen/kunnen ze niet inzien wat een escalatie deze actie was en wat voor precedent werking het zou kunnen veroorzaken. terwijl de casus vrij simpel is, een snelweg blokkeren is strafbaar, dus dien je die plegers aan te pakken, maar de politie heeft de plegers laat staan aangepakt, heeft ze zelfs gefaciliteerd met ondersteuning van de politiek.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175255232
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Kijk dit zijn de slachtoffers van Kick-out-Zwarte-Piet. ----->

https://i0.wp.com/media.n(...)erklaas-in-gouda.jpg

Nou, klopt jezelf dan maar op de borst, hoor? Dat was sarcastisch.

...en dan jezelf nog afvragen, waarom iedereen je haat. Nou, daarom dus.

Kick out Zwarte Piet heeft nog nooit op de aangewezen plaats gestaan om te demonstreren, en dat weten die Friezen ook.
Dat laatste is volgens mij niet waar. Het is juist zo dat pro-Pieten vaak begonnen te schreeuwen en antwoorden, waardoor er juist commotie ontstond waar door het kinderfeest werd verpest.
Nogmaals: allemaal los van mijn eigen mening, die luidt: "Niet moeilijk doen", maar zorg dan dat je niet onnodig de boel polariseert. En er is hier op fok te veel sympathie voor polarisatie-acties van de pro-Pieten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175255236
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:25 schreef Jovatov het volgende:
Escalatie begint met jij-bakken.

Iedereen moet gewoon aangesproken worden op eigen verantwoordelijkheid. Een betere wereld begint bij jezelf. Dus:

Snelweg blokkeren is niet oké.
Een Pietenhuis dichtlijmen is niet oké.
Demonstreren is wel oké. Niet luisteren naar de politie is niet oké.
Demonstraten uitjouwen en bedreigen is niet oké.

En het belangrijkste: wat de ander doet is nooit een excuus om eigen wangedrag te rechtvaardigen.

Pas als mensen dat begrijpen zal de escalatie stoppen.
hear, hear
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175255248
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
100 topics vol met zwarte piet onzin, hoe heeft het zover kunnen komen :D
ik ben best trots op mijn mede fokkers eigenlijk dat ze deze discussie serieus nemen :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 23 november 2017 @ 10:34:23 #49
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175255272
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat laatste is volgens mij niet waar. Het is juist zo dat pro-Pieten vaak begonnen te schreeuwen en antwoorden, waardoor er juist commotie ontstond waar door het kinderfeest werd verpest.
Nogmaals: allemaal los van mijn eigen mening, die luidt: "Niet moeilijk doen", maar zorg dan dat je niet onnodig de boel polariseert. En er is hier op fok te veel sympathie voor polarisatie-acties van de pro-Pieten.
Vorig jaar in Rotterdam zijn er een klein aantal KOZP'ers terug naar hun vak begeleid omdat ze stonden te demonstreren op een plek waar het niet mocht.

De escalatie begon pas echt toen Pro-Pieten de groep die in hun aangewezen vak stonden te protesteren aanviel.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 23 november 2017 @ 10:36:40 #50
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175255309
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:34 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Vorig jaar in Rotterdam zijn er een klein aantal KOZP'ers terug naar hun vak begeleid omdat ze stonden te demonstreren op een plek waar het niet mocht.

De escalatie begon pas echt toen Pro-Pieten de groep die in hun aangewezen vak stonden te protesteren aanviel.
Ik snap dat jij het zo beleeft, maar kun je je niet verplaatsen in de neutrale Nederlander die het hele gebeuren zo debiel vindt dat de discussie wie zich het achterlijkst gedraagt niet ter zaken doet?
  donderdag 23 november 2017 @ 10:37:19 #51
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175255323
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:36 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik snap dat jij het zo beleeft, maar kun je je niet verplaatsen in de neutrale Nederlander die het hele gebeuren zo debiel vindt dat de discussie wie zich het achterlijkst gedraagt niet ter zaken doet?
Diezelfde Nederlanders die een blokkade van de A7 een strakke actie vinden?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175255361
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:19 schreef DustPuppy het volgende:
Waarom zou de KOZP zich nog aan de regels houden nu? Die 'stoere Friezen' hebben toch maar mooi laten zien dat het toch geen reet uit maakt.

Ook al probeer je nog zo netjes alles te regelen, heb je afspraken gemaakt met de lokale autoriteiten etc, uiteindelijk wordt je toch tegengehouden door een paar voor eigen rechter spelende extreem-rechtse eikels.

Ik snap serieus niet dat mensen niet begrijpen dat dit alleen maar voor verdere escalatie gaat zorgen en daar godverdomme nog trots op zijn ook. :|W
Het is niet alleen een burgerrecht maar een burgerplicht je land en je cultuur te verdedigen tegen degene die hem aanvallen.

In elk ander land zou men op dezelfde wijze reageren.

Dan vind ik het stoppen van wat bussen op de snelweg nu niet bepaald shockerend te noemen. Het was een prima ludieke actie, humorvol en effectief. Om daar nu telkens over te blijven janken. We gaan hier toch niet de Amerikaanse Democraten na-apen die tot op de dag van vandaag tranen met tuiten blijven huilen over hun verlies? :')
pi_175255382
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Diezelfde Nederlanders die een blokkade van de A7 een strakke actie vinden?
Waar haal je vandaan dat de meerderheid het een strakke actie vind?
Volgens mij heeft de meerderheid begrip voor de actie, omdat het anders waarschijnlijk in Dokkum uit de hand gelopen was. Het verleden heeft al meermaals aangetoond dat deze demonstraties niet vlekkeloos verlopen.
En volgens mij is een meerderheid ook voor een onderzoek naar vervolging, beetje dubbel maar het kan wel.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:41:05 #54
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175255389
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Diezelfde Nederlanders die een blokkade van de A7 een strakke actie vinden?
Nee, want die zijn niet neutraal in de discussie. Godver, ik type toch geen Spaans.
pi_175255395
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:36 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik snap dat jij het zo beleeft, maar kun je je niet verplaatsen in de neutrale Nederlander die het hele gebeuren zo debiel vindt dat de discussie wie zich het achterlijkst gedraagt niet ter zaken doet?
Ga jij als neutrale Nederlander mensen aanvallen die een andere mening hebben over een bepaald gebeuren. Als iedereen in zijn eigen vak blijft (zoals ook 2 rivaliserende voetbalclubs) is er niks aan de hand.
Een kinderfeest kan ook slagen als je je kind uitlegt dat er mensen zijn (in een bepaald vak) die iets willen veranderen en dat kenbaar willen maken. Pas als je fysiek de aanval opent wordt het feest verpest. Als je met je kind naar een voetbalwedstrijd gaat is het ook wel uit te leggen dat er een vak is dat anders denkt, en andere sympathieen heeft dan jij en je kind.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175255396
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee, want die zijn niet neutraal in de discussie. Godver, ik type toch geen Spaans.
De meesten kijken gewoon met verbazing naar de extremen aan beide zijden en lachen erom
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:43:01 #57
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175255417
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De meesten kijken gewoon met verbazing naar de extremen aan beide zijden en lachen erom
Ik kijk ook met verbazing naar beide kanten, maar ik begrijp ook de implicatie van hetgeen gebeurd is en wat dat voor de toekomst betekent.

En daar kan ik niet echt om lachen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175255418
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:36 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik snap dat jij het zo beleeft, maar kun je je niet verplaatsen in de neutrale Nederlander die het hele gebeuren zo debiel vindt dat de discussie wie zich het achterlijkst gedraagt niet ter zaken doet?
Nee, dat doet er ook niet toe. Wie zich het achterlijkst gedraagt. De uitkomst is hetzelfde.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:43:48 #59
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175255431
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:19 schreef DustPuppy het volgende:
Waarom zou de KOZP zich nog aan de regels houden nu? Die 'stoere Friezen' hebben toch maar mooi laten zien dat het toch geen reet uit maakt.

Ook al probeer je nog zo netjes alles te regelen, heb je afspraken gemaakt met de lokale autoriteiten etc, uiteindelijk wordt je toch tegengehouden door een paar voor eigen rechter spelende extreem-rechtse eikels.

Ik snap serieus niet dat mensen niet begrijpen dat dit alleen maar voor verdere escalatie gaat zorgen en daar godverdomme nog trots op zijn ook. :|W
Zo te lezen houden die mensen zich domweg niet aan de afgesproken regels van de demonstratie en is dit een reden geweest om ze maar helemaal tegen te houden. Ze gaan er vast niet vriendelijker door worden nu ze nu zijn dwars gezeten. Steeds verder gaan doen ze toch wel lijkt mij. Gezien het grote aantal spook/roetpieten begrijp ik sws niet waarom ze niet genoegen nemen met veranderingen en nog immer willen blijven doordrammen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_175255445
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:19 schreef DustPuppy het volgende:
uiteindelijk wordt je toch tegengehouden door een paar voor eigen rechter spelende extreem-rechtse eikels.
Dat is al ontkracht. Het waren gewone Friezen en er waren geen extreem rechtse figuren bij.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 23 november 2017 @ 10:44:57 #61
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175255457
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zo te lezen houden die mensen zich domweg niet aan de afgesproken regels van de demonstratie en is dit een reden geweest om ze maar helemaal tegen te houden.
Nee, de reden om ze tegen te houden is al meerdere keren uitgelegd. Dit was het niet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 23 november 2017 @ 10:45:08 #62
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175255463
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ga jij als neutrale Nederlander mensen aanvallen die een andere mening hebben over een bepaald gebeuren. Als iedereen in zijn eigen vak blijft (zoals ook 2 rivaliserende voetbalclubs) is er niks aan de hand.
Een kinderfeest kan ook slagen als je je kind uitlegt dat er mensen zijn (in een bepaald vak) die iets willen veranderen en dat kenbaar willen maken. Pas als je fysiek de aanval opent wordt het feest verpest. Als je met je kind naar een voetbalwedstrijd gaat is het ook wel uit te leggen dat er een vak is dat anders denkt, en andere sympathieen heeft dan jij en je kind.
Owja, dat kun je wel uitleggen ja. Maar kinderen die in Sint en Piet geloven (die zijn nog best jong) kunnen het misschien wel erg eng en imponerend vinden als er een groep boze mensen staan te schreeuwen langs de kant. En daarmee doel ik niet alleen op KOZP, maar ook de anti-anti's.

En spandoeken met 'rot op zwarte piet' en Pietafbeeldingen met rode kruizen er doorheen, verhogen de vreugde ook niet voor de kinderen.

Doe die discussie gewoon lekker elders en op een ander moment.
pi_175255479
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat laatste is volgens mij niet waar. Het is juist zo dat pro-Pieten vaak begonnen te schreeuwen en antwoorden, waardoor er juist commotie ontstond waar door het kinderfeest werd verpest.
Nogmaals: allemaal los van mijn eigen mening, die luidt: "Niet moeilijk doen", maar zorg dan dat je niet onnodig de boel polariseert. En er is hier op fok te veel sympathie voor polarisatie-acties van de pro-Pieten.
Moeten we dan wat meer sympathie krijgen voor Kozp die door de overheid is opgenomen in >Dreigingsbeeld Terrorisme< en op de AIVD-lijst als links-extremistische organisatie is gezet ?

en dit maar accepteren ?
Sinterklaascircus gestopt na bedreigingen om Zwarte Piet
ROTTERDAM - Een Sinterklaascircus in de Rotterdamse wijk Spangen is vervroegd gestopt nadat de initiatiefnemer via Facebook werd bedreigd.

,,Steek die tent maar in de fik", schreef iemand over de circustent waar vrijwilligers shows gaven voor kinderen uit de omgeving.

hij moest maar ,,eens opletten wat ze met zijn tent zouden doen."
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 23 november 2017 @ 10:47:09 #64
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175255503
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is al ontkracht. Het waren gewone Friezen en er waren geen extreem rechtse figuren bij.
Volgens deze extreem rechtse figuren klopt dat niet. Die zeggen namelijk zelf dat ze er bij waren.

Dat antifa ze niet kent zegt hooguit iets over hun status, niet over hun gedachtegoed.
pi_175255521
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:39 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is niet alleen een burgerrecht maar een burgerplicht je land en je cultuur te verdedigen tegen degene die hem aanvallen.

"je cultuur" ..... het kleurtje van Piet......
Cultuur verandert. Of vind jij van niet?
Dus alles moet bij het oude blijven. Moet de roe weer terug?
Iemand gaat met een bus weg om zijn mening kenbaar te maken. Er is een vak voor hem gereserveerd.
Geheel legitiem. Net als een Cambuur-supporter die met de bus naar Enschede gaat om de wedstrijd "FC Twente - Cambuur" bij te wonen.
Goh, het is dan de burgerplicht om de Cambuur-cultuur buiten het Tukkerland te houden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:48:25 #67
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175255533
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:44 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, de reden om ze tegen te houden is al meerdere keren uitgelegd. Dit was het niet.
O nee ?
Wat was dan de reden dat men de bussen tegenhield door middel van blokkade ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 23 november 2017 @ 10:48:54 #68
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175255539
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:46 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Moeten we dan wat meer sympathie krijgen voor Kozp die door de overheid is opgenomen in >Dreigingsbeeld Terrorisme< en op de AIVD-lijst als links-extremistische organisatie is gezet ?

en dit maar accepteren ?
Sinterklaascircus gestopt na bedreigingen om Zwarte Piet
ROTTERDAM - Een Sinterklaascircus in de Rotterdamse wijk Spangen is vervroegd gestopt nadat de initiatiefnemer via Facebook werd bedreigd.

,,Steek die tent maar in de fik", schreef iemand over de circustent waar vrijwilligers shows gaven voor kinderen uit de omgeving.

hij moest maar ,,eens opletten wat ze met zijn tent zouden doen."
De organisator heeft allang aangegeven, net als de wijkagent en andere betrokkenen, dat de bedreiging niet de reden was om het circus te stoppen. Er kwam gewoon geen hond op af.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:49:42 #69
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175255548
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]

O nee ?
Wat was dan de reden dat men de bussen tegenhield door middel van blokkade ?
Over wie heb je het nu? Wat was de reden dat de politie het tegenhield of wat was de reden dat de demonstranten het tegenhielden?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 23 november 2017 @ 10:50:41 #70
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175255568
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"je cultuur" ..... het kleurtje van Piet......
Cultuur verandert. Of vind jij van niet?
Dus alles moet bij het oude blijven. Moet de roe weer terug?
Iemand gaat met een bus weg om zijn mening kenbaar te maken. Er is een vak voor hem gereserveerd.
Geheel legitiem. Net als een Cambuur-supporter die met de bus naar Enschede gaat om de wedstrijd "FC Twente - Cambuur" bij te wonen.
Goh, het is dan de burgerplicht om de Cambuur-cultuur buiten het Tukkerland te houden.
Ja maar Tukkerland!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175255569
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:46 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Moeten we dan wat meer sympathie krijgen voor Kozp die door de overheid is opgenomen in >Dreigingsbeeld Terrorisme< en op de AIVD-lijst als links-extremistische organisatie is gezet ?

en dit maar accepteren ?
Sinterklaascircus gestopt na bedreigingen om Zwarte Piet
ROTTERDAM - Een Sinterklaascircus in de Rotterdamse wijk Spangen is vervroegd gestopt nadat de initiatiefnemer via Facebook werd bedreigd.

,,Steek die tent maar in de fik", schreef iemand over de circustent waar vrijwilligers shows gaven voor kinderen uit de omgeving.

hij moest maar ,,eens opletten wat ze met zijn tent zouden doen."
Deze extremen worden voldoende aangevallen. Ook bij Fok, ook bij mij.
Het goedpraten van blokkades op de snelweg wordt vergoeilijkt, dus dat is nogal vreemd, en behoeft correctie.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 23 november 2017 @ 10:51:19 #72
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175255582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Over wie heb je het nu? Wat was de reden dat de politie het tegenhield of wat was de reden dat de demonstranten het tegenhielden?
De reden van de Friesen om de toegang tot Dokkum via de autoweg af te sluiten. Wat de politie er over zegt heb ik al te uit en te na gelezen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 10:52:45 #73
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175255620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Deze extremen worden voldoende aangevallen. Ook bij Fok, ook bij mij.
Het goedpraten van blokkades op de snelweg wordt vergoeilijkt, dus dat is nogal vreemd, en behoeft correctie.
Daadwerkelijk dreigen met geweld valt toch echt in een hele andere categorie als een snelweg blokkeren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175255633
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 19:11 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij heb jij hier aardig zicht op.. kun jij een grove schatting maken?
Dat is lastig. Ik kan alleen af gaan op het aantal mensen dat op komt dagen bij een demonstratie en wat mijn eigen familie en kennissen er van vinden.

Ik ken helemaal niemand die er echt een probleem mee heeft, ik ken 1 iemand die er een ongemakkelijk gevoel bij heeft maar het niet af zou willen schaffen en op demonstraties komen niet meer dan enkele tientallen mensen op draven waarvan een aanzienlijk deel blanke beroepsactivist.

Dus ik zou inschatten dat het echt een hele beperkte minderheid is van nog geen 5% die er echt vanaf wil waarvan het merendeel uit de regio Amsterdam komt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 november 2017 @ 10:56:27 #75
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175255681
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:51 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De reden van de Friesen om de toegang tot Dokkum via de autoweg af te sluiten. Wat de politie er over zegt heb ik al te uit en te na gelezen.
Dat is toch al besproken hier?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175255703
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daadwerkelijk dreigen met geweld valt toch echt in een hele andere categorie als een snelweg blokkeren.
Hier wat filmpjes:
https://www.facebook.com/miguelheilbr
Het komt toch dreigend over.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175255707
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"je cultuur" ..... het kleurtje van Piet......
Cultuur verandert. Of vind jij van niet?
Dus alles moet bij het oude blijven. Moet de roe weer terug?
Iemand gaat met een bus weg om zijn mening kenbaar te maken. Er is een vak voor hem gereserveerd.
Geheel legitiem. Net als een Cambuur-supporter die met de bus naar Enschede gaat om de wedstrijd "FC Twente - Cambuur" bij te wonen.
Goh, het is dan de burgerplicht om de Cambuur-cultuur buiten het Tukkerland te houden.
Ik heb niets tegen verandering, maar ik ben tegen de oneerlijke wijze waarop deze discussie gevoerd wordt.

Deze discussie heeft niets van doen met de kleur van zwarte piet. Dit is een raciale discussie geworden waarin de figuur van zwarte piet een stok is geworden om mee te slaan.

Nogmaals, ik voel me als blanke een en twintigste eeuwse man niet verantwoordelijk voor het slavenverleden van mijn verre voorouders. Slavernij is fout en van alle tijden (ook in Afrika, gepleegd door zwarte mensen) maar je kunt het nageslacht daar geen verwijt opleggen. Laat staan dat je hiervoor ieder jaar een kinderfeest verziekt.

Ik kwam laatst met de uitspraak: zij die het hakenkruis bij een ander proberen neer te leggen dragen hem zelf. Je zou dit ook op racisme kunnen toepassen. Racisme bij een ander proberen neer te leggen, op zo'n wijze dat men het zelf niet doorheeft aan racisme te doen.

Ik ben ervan overtuigt dat het uiterlijk van zwarte piet allang was veranderd zonder deze zinloze discussie. Bovendien, laat mensen het toch zelf lekker bepalen. De toenemende vertruttingsdrift in onze samenleving mag wat mij betreft echt wel enkele toontjes lager.
pi_175255711
dit is pas topic 99 jongens, dus we hebben nog geen 100 topics over dit onderwerp gehad.

Geen enkel probleem jongens, niets aan de hand! Kijk als het er nu 100 zouden zijn, dan zou dat genant zijn, maar 99, dat gaat wel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175255750
Dan komen mijn taart en toetertjes in het volgende deeltje weer
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 10:59:52 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175255758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hier wat filmpjes:
https://www.facebook.com/miguelheilbr
Het komt toch dreigend over.
Je vergelijkt een gespannen sfeer op de snelweg met vergaande bedreigingen en daadwerkelijke acties... denk nou eens na.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 23 november 2017 @ 10:59:56 #81
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175255759
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is toch al besproken hier?
quote:
[
Waarom zou de KOZP zich nog aan de regels houden nu? Die 'stoere Friezen' hebben toch maar mooi laten zien dat het toch geen reet uit maakt.

Ook al probeer je nog zo netjes alles te regelen, heb je afspraken gemaakt met de lokale autoriteiten etc, uiteindelijk wordt je toch tegengehouden door een paar voor eigen rechter spelende extreem-rechtse eikels.

Ik snap serieus niet dat mensen niet begrijpen dat dit alleen maar voor verdere escalatie gaat zorgen en daar godverdomme nog trots op zijn ook.
Mijn punt was dat deze club echt niet escaleert omdat ze nu niet niet konden demonstreren. Ze gaan gewoon hun eigen gang en zijn niet voor welke rede dan ook vatbaar.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 11:00:41 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175255774
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
dit is pas topic 99 jongens, dus we hebben nog geen 100 topics over dit onderwerp gehad.

Geen enkel probleem jongens, niets aan de hand! Kijk als het er nu 100 zouden zijn, dan zou dat genant zijn, maar 99, dat gaat wel.
Er waren nog andere topics voor deze reeks ^.^
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175255776
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Deze extremen worden voldoende aangevallen. Ook bij Fok, ook bij mij.
Het goedpraten van blokkades op de snelweg wordt vergoeilijkt, dus dat is nogal vreemd, en behoeft correctie.
Ze staan op de AIVD-lijst als links-extremistische organisatie, ze saboteren gebouwen, ze dreigen tenten in de fik te steken, ze dreigen kentekens na te trekken en de autobezitters een bezoekje te brengen, dit kozp clubje is tuig van de richel.

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 23 november 2017 @ 11:02:42 #84
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175255815
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

[..]

Mijn punt was dat deze club echt niet escaleert omdat ze nu niet niet konden demonstreren. Ze gaan gewoon hun eigen gang en zijn niet voor welke rede dan ook vatbaar.
Het punt is dat je geen andere optie open laat. Escalatie is de enige weg, omdat de wettige manieren geblokkeerd worden (letterlijk en figuurlijk).
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175255820
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er waren nog andere topics voor deze reeks ^.^
Nee, de reeks is van 98 naar 100 gesprongen.
Word automatisch opgehoogt en waarschijnlijk heeft TS dat vervolgens ook nog zelf gedaan.

We hebben er nog geen 100 -O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175255822
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:00 schreef StaceySinger het volgende:

ze dreigen kentekens na te trekken en de autobezitters een bezoekje te brengen, dit kozp clubje is tuig van de richel.

[ afbeelding ]
soort zoekt soort :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 11:05:44 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175255868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het punt is dat je geen andere optie open laat. Escalatie is de enige weg, omdat de wettige manieren geblokkeerd worden (letterlijk en figuurlijk).
Los van het feit dat deze club al meerdere delicten achter zijn naam heeft staan; ben je nou daadwerkelijk geweld aan het goedpraten?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 23 november 2017 @ 11:06:04 #88
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175255870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het punt is dat je geen andere optie open laat. Escalatie is de enige weg, omdat de wettige manieren geblokkeerd worden (letterlijk en figuurlijk).
Welnee natuurlijk zijn er altijd meer opties. En aan de wet hielden ze zich toch al niet getuige de demonstraties op plaatsen waar ze géén toestemming voor hadden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 23 november 2017 @ 11:06:45 #89
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175255887
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Los van het feit dat deze club al meerdere delicten achter zijn naam heeft staan; ben je nou daadwerkelijk geweld aan het goedpraten?
Waar de neuk lees je dat nou weer?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175255890
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 23:18 schreef MadJackthePirate het volgende:
Persoonlijk vind ik, mijn mening, dat de opmerkingen over het kroeshaar en de lippen best wel hout snijden. Het was me eerlijk gezegd zelf niet eens opgevallen voordat iemand het zei, maar ik snap het. Dat mag van mij wel verdwijnen. Maar zwarte piet is gewoon zwart geschminkt in mijn herinnering, dat is zijn hele uiterlijke kenmerk (en dat pakje dan). En sowieso, negers lijken niet op een egaal zwart persoon, dus laat dat commentaar dan maar zitten.

Zo zie ik het.
Anderzijds kun je ook redeneren dat het verschil met de gewone donkere Nederlander niet groot genoeg kan zijn. Uit onderzoek is gebleken dat kinderen ZP helemaal niet associeren met negers maar zien als een clowneske figuur. Het lijkt me goed om dat zo te houden, ook wat betreft de roetveegpieten e.d.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 23 november 2017 @ 11:07:34 #91
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175255897
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Welnee natuurlijk zijn er altijd meer opties. En aan de wet hielden ze zich toch al niet getuige de demonstraties op plaatsen waar ze géén toestemming voor hadden.
Is ook al besproken, maar goed. Ik snap na 99 topics dat het een herhaling van zetten wordt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 11:08:27 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175255916
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:06 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waar de neuk lees je dat nou weer?
Escalatie... bij mij heeft dat toch echt maar één betekenis.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 23 november 2017 @ 11:11:10 #93
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175255954
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Escalatie... bij mij heeft dat toch echt maar één betekenis.
Ik zeg dat acties als de blokkade de KOZP die kant opjaagt. En dat je daarom die actie niet moet aanmoedigen.

Als 2 mensen een onenigheid hebben die jij persoonlijk redelijk debiel vind, ga je dan ook net zo lang stoken tot het tot geweld komt of probeer je te de-escaleren?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175255961
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

soort zoekt soort :P
Nou ik wens je veel succes met je kozp vrienden, maar ik denk dat als je op die AIVD-lijst als links-extremistische organisatie staat je niet erg blij mag zijn.Dat is toch wel een dingetje c_/
Die aivd tracken alles en ze staan zo op je stoep. :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175256042
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:11 schreef StaceySinger het volgende:

Die aivd tracken alles en ze staan zo op je stoep. :7
mooi toch!? :)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 11:19:11 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175256073
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik zeg dat acties als de blokkade de KOZP die kant opjaagt. En dat je daarom die actie niet moet aanmoedigen.

Als 2 mensen een onenigheid hebben die jij persoonlijk redelijk debiel vind, ga je dan ook net zo lang stoken tot het tot geweld komt of probeer je te de-escaleren?
KOZP is allang die kant op gegaan. Ze staan echt niet zonder reden op die lijst van de AIVD. Met die actie is erger tussen tig kinderen misschien wel voorkomen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 23 november 2017 @ 11:20:56 #97
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175256106
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

KOZP is allang die kant op gegaan. Ze staan echt niet zonder reden op die lijst van de AIVD. Met die actie is erger tussen tig kinderen misschien wel voorkomen.
Omdat de Pro-Pieten met vuurwerk wilden gaan gooien inderdaad.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175256140
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Omdat de Pro-Pieten met vuurwerk wilden gaan gooien inderdaad.
Heb je daar bewijs van?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175256147
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Omdat de Pro-Pieten met vuurwerk wilden gaan gooien inderdaad.
BRON ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 23 november 2017 @ 11:23:08 #100
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175256163
Yup there it is again.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175256173
Het is toch te zot voor worden dat de politie van Arnhem Noord een foto heeft verwijderd op fb van agenten verkleed als zwarte pieten en ook nog eens daarvoor zijn excuses heeft gemaakt (!) :')

:') x 100000000000,5
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_175256175
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:22 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

BRON ?
de burgemeester :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 11:24:50 #103
213457 engine
pi_175256196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:23 schreef TLC het volgende:
Het is toch te zot voor worden dat de politie van Arnhem Noord een foto heeft verwijderd op fb van agenten verkleed als zwarte pieten en ook nog eens daarvoor zijn excuses heeft gemaakt (!) :')

:') x 100000000000,5
Vind ik persoonlijk heel normaal.

Waren ze ook geschminkt? Anders beetje overbodig inderdaad :')
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175256206
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:23 schreef TLC het volgende:
Het is toch te zot voor worden dat de politie van Arnhem Noord een foto heeft verwijderd op fb van agenten verkleed als zwarte pieten en ook nog eens daarvoor zijn excuses heeft gemaakt (!) :')

:') x 100000000000,5
waar staat dat ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175256221
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:23 schreef TLC het volgende:
Het is toch te zot voor worden dat de politie van Arnhem Noord een foto heeft verwijderd op fb van agenten verkleed als zwarte pieten en ook nog eens daarvoor zijn excuses heeft gemaakt (!) :')

:') x 100000000000,5
niet te zot als je beseft hebt dat zwarte piet een racistische stereotype is van een zwarte man ;)

als je van mening bent dat zwarte piet gewoon zwart is, omdat hij gewoon zwart is, is het inderdaad te zot voor woorden dat ze excuses ervoor aanbieden :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 23 november 2017 @ 11:26:43 #106
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175256230
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175256235
Zwarte piet is racisme heeft zn FB pagina haast leeggehaald. Daar was iemand die het had over vuurwerk meenemen naar Dokkum. Dus de anti kant!
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175256262
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:25 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waar staat dat ?
nos.nl
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 23 november 2017 @ 11:29:46 #109
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175256296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:26 schreef maryen65 het volgende:
Zwarte piet is racisme heeft zn FB pagina haast leeggehaald. Daar was iemand die het had over vuurwerk meenemen naar Dokkum. Dus de anti kant!
De burgemeester zegt de Pro kant. Waarom zou ze dat doen? Zit ze in het complot?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175256313
quote:
Toch zal niemand deze gewelddadige intenties toebedelen aan alle pro-pieten (80% zag ik in een enquete). Het vreemde is dat gewelddadige intenties van anti-pieten wel worden geassocieerd met alle anti-Pieten. Tenminste dat blijkt keer op keer. Ook in deze discussie.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175256316
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:29 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De burgemeester zegt de Pro kant. Waarom zou ze dat doen? Zit ze in het complot?
Zou het niet weten, ik ben geen BNW gekkie
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  donderdag 23 november 2017 @ 11:32:24 #112
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175256342
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Toch zal niemand deze gewelddadige intenties toebedelen aan alle pro-pieten (80% zag ik in een enquete). Het vreemde is dat gewelddadige intenties van anti-pieten wel worden geassocieerd met alle anti-Pieten. Tenminste dat blijkt keer op keer. Ook in deze discussie.
De 'No True Scotsman Fallacy' in optima forma.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 11:37:20 #113
213457 engine
pi_175256417
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Toch zal niemand deze gewelddadige intenties toebedelen aan alle pro-pieten (80% zag ik in een enquete). Het vreemde is dat gewelddadige intenties van anti-pieten wel worden geassocieerd met alle anti-Pieten. Tenminste dat blijkt keer op keer. Ook in deze discussie.
Daarom is ook deze discussie zinloos. Mensen hebben allang een mening en zoeken daar vanzelf wel argumenten bij. Lekker de oogkleppen op en er tegenaan!
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  donderdag 23 november 2017 @ 11:40:31 #114
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175256475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:23 schreef TLC het volgende:
Het is toch te zot voor worden dat de politie van Arnhem Noord een foto heeft verwijderd op fb van agenten verkleed als zwarte pieten en ook nog eens daarvoor zijn excuses heeft gemaakt (!) :')

:') x 100000000000,5
Dat is inderdaad totale kolder. Het waren keurige Pieten die niet eens op politie leken.

  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 11:45:48 #115
213457 engine
pi_175256601
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is inderdaad totale kolder. Het waren keurige Pieten die niet eens op politie leken.

[ afbeelding ]
Dat is helemaal geen totale kolder. Laat ze dat lekker in hun eigen tijd doen. Politie dient neutraal te blijven.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 11:47:00 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175256639
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:45 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen totale kolder. Laat ze dat lekker in hun eigen tijd doen. Politie dient neutraal te blijven.
De politie doet hier leuk mee met een feest en hebben schijt aan die hele discussie. Dat zouden er meer moeten doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175256644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is inderdaad totale kolder. Het waren keurige Pieten die niet eens op politie leken.

[ afbeelding ]
Kanttekening:
Een groep mensen mag zich in de vrije tijd uitdossen als Zwarte Piet.
Ook als die toevallig allemaal collega's zijn bij de politie.
Echter: hun versjes refereerden aan hun ambt als politie-agent.
Dan zou je er vraagtekens bij kunnen zetten.
Wat dat betreft is het niet allemaal zwart-wit.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175256662
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:45 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

. Laat ze dat lekker in hun eigen tijd doen.
Pardon? Ging dit binnen werktijd? Bron?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175256711
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Pardon? Ging dit binnen werktijd? Bron?
Wel opvallend dat ze op een politieauto zitten.
Make my day!
pi_175256727
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is inderdaad totale kolder. Het waren keurige Pieten die niet eens op politie leken.

[ afbeelding ]
dit zijn de "foute" pieten tegenwoordig ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 11:51:29 #122
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175256734
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175256735
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:45 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen totale kolder. Laat ze dat lekker in hun eigen tijd doen. Politie dient neutraal te blijven.
ja maar het is een kinderfeest...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175256744
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Net al uitgelegd, demonstratie-vak was niet bij de kinderen in de buurt.
Ik weet het niet hoor.......

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175256766
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Pardon? Ging dit binnen werktijd? Bron?
ze gebruiken toch duidelijk gebruik van een dienstauto. dus mijn belastinggeld, om een racistische figuur te propageren })
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 11:53:05 #126
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175256769
Dus de politie mag nu al geen zwarte piet meer spelen? Als Mark Rutte thuis voor zwarte piet speelt mag dat ook niet?

Wat een totale flauwekul
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 11:53:49 #127
213457 engine
pi_175256782
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Pardon? Ging dit binnen werktijd? Bron?
Dat weet ik trouwens niet. Dat was een slechte aanname van mijn kant.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De politie doet hier leuk mee met een feest en hebben schijt aan die hele discussie. Dat zouden er meer moeten doen.
Nee, die moeten neutraal blijven en nergens "schijt aan hebben". Zou wat zijn.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175256784
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is inderdaad totale kolder. Het waren keurige Pieten die niet eens op politie leken.

[ afbeelding ]
waar staat die foto op facebook ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175256795
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus de politie mag nu al geen zwarte piet meer spelen? Als Mark Rutte thuis voor zwarte piet speelt mag dat ook niet?

Wat een totale flauwekul
wat is er mis met de piet in je profielplaatje? waarom moet hij er uitzien als een neger? oh wacht dat is de folklore, sorry 8}
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 11:55:41 #130
213457 engine
pi_175256817
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus de politie mag nu al geen zwarte piet meer spelen? Als Mark Rutte thuis voor zwarte piet speelt mag dat ook niet?

Wat een totale flauwekul
Thuis is wat anders als op een dienstauto. Thuis moeten ze lekker zelf weten. Verder vind ik het niet verstandig.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175256820
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

ze gebruiken toch duidelijk gebruik van een dienstauto. dus mijn belastinggeld, om een racistische figuur te propageren })
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 11:55:57 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175256826
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:53 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dat weet ik trouwens niet. Dat was een slechte aanname van mijn kant.

[..]

Nee, die moeten neutraal blijven en nergens "schijt aan hebben". Zou wat zijn.
Neutraal? Jij gaat niet beslissen wat wel en niet kan, net zo min als al die racisten die er keer op keer een probleem van maken.

Zou wat zijn, als we iedere keer als een groep mafkezen wat eist meteen een kant moeten kiezen :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 11:56:10 #133
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175256830
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat is er mis met de piet in je profielplaatje? waarom moet hij er uitzien als een neger? oh wacht dat is de folklore, sorry 8}
Hij ziet er helemaal niet uit als een neger.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 23 november 2017 @ 11:56:25 #134
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175256836
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Is ook al besproken, maar goed. Ik snap na 99 topics dat het een herhaling van zetten wordt.
ontwijking :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 11:57:37 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175256859
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Neutraal? Jij gaat niet beslissen wat wel en niet kan, net zo min als al die racisten die er keer op keer een probleem van maken.

Zou wat zijn, als we iedere keer als een groep mafkezen wat eist meteen een kant moeten kiezen :')
dat bedoelt hij met neutraal he ... geen kant kiezen enzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175256861
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hij ziet er helemaal niet uit als een neger.
8} 8} 8}
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 23 november 2017 @ 11:58:10 #137
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_175256874
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:53 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dat weet ik trouwens niet. Dat was een slechte aanname van mijn kant.

[..]

Nee, die moeten neutraal blijven en nergens "schijt aan hebben". Zou wat zijn.
Ik hoor je wel als instanties ketikoti, ramadan of een ander feest benoemt en ze een fijne dag wenst.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 11:58:23 #138
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175256881
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

8} 8} 8}
Hij heeft een bril op en is blank, alleen heeft ie een kek mutsje en een kraagje. Nou, och jee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 23 november 2017 @ 11:58:45 #139
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175256889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor.......

[ afbeelding ]
Jij weet t wél maar hij wil t niet weten :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 11:59:09 #140
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175256903
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat bedoelt hij met neutraal he ... geen kant kiezen enzo
Dus de politie mag geen waardeoordelen meer hebben en alleen nog maar handelen op de wet?

Dat wordt geen katjes meer uit bomen redden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175256904
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor.......

[ afbeelding ]
Ik lees het straatnaambordje. Er staat "Legeweg" What's in a name...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:01:27 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175256961
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat bedoelt hij met neutraal he ... geen kant kiezen enzo
Dus omdat een groep mafketels een gek idee hebben, kiest de politie meteen een kant als ze zich verkleden als ZP?

Kijk, zo verwoest je een traditie pas echt. Door dingen te gaan verbieden door mensen meteen een kant op te duwen als ze niet met je onzin meedoen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 12:03:00 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175256995
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dus de politie mag geen waardeoordelen meer hebben en alleen nog maar handelen op de wet?

Dat wordt geen katjes meer uit bomen redden.
dat staat er niet echt he?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:03:26 #144
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175257010
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat staat er niet echt he?
Nee, maar 'neutraal' impliceert geen waardeoordelen hebben.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 12:03:32 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175257013
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus omdat een groep mafketels een gek idee hebben, kiest de politie meteen een kant als ze zich verkleden als ZP?

Kijk, zo verwoest je een traditie pas echt. Door dingen te gaan verbieden door mensen meteen een kant op te duwen als ze niet met je onzin meedoen.
dat staat er ook niet echt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175257015
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:53 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waar staat die foto op facebook ?
Die is er nu af he.... :P

Maar het was de facebook pagina van Politie Arnhem-Noord.

Er stond ook een rijmje bij:
quote:
Vandaag zijn wij bewapend met pepernoten
wees dus lief, anders krijg je op de kloten
Bij verdacht situaties bel 112, dan nemen wij
misschien wel een cadeautje mee
https://www.gelderlander.(...)pietenfoto~a1b89060/
quote:
We verwijderen niet vaak posts van ons Facebookaccount, maar vandaag hebben we het bericht van gisteren en de foto van zwarte pieten rond een politieauto, verwijderd.
In Nederland wordt een flinke discussie gevoerd over de kleur van de pieten. In die discussie vallen termen als 'racisme' maar ook 'het behoud van Nederlandse tradities'. De gemoederen raken soms behoorlijk verhit, we zagen het dit weekend gebeuren in de buurt van Dokkum.
We willen hier een duidelijk statement afgeven. Iedereen moet op de politie kunnen rekenen: voorstanders én tegenstanders van zwarte piet en mensen die hier geen mening over hebben of willen hebben.
Gisteren boden we de kinderen van onze collega's een leuke middag aan tijdens het jaarlijkse Sinterklaasfeest. We hadden ook twee blauwe pieten, maar die stonden niet op deze foto omdat ze op dat moment elders waren.
Achteraf gezien is het niet handig geweest om als politie een foto te plaatsen waaruit je zou kunnen opmaken dat we partij zouden kiezen.
Overigens werd naast de foto een rijmpje geplaatst die te ruig van toon was.
Excuses aan iedereen die zich hieraan gestoord heeft.
https://www.facebook.com/search/top/?q=politie%20arnhem%20noord
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:05:02 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175257040
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat staat er ook niet echt
Je bent me kwijt :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 12:05:24 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175257047
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nee, maar 'neutraal' impliceert geen waardeoordelen hebben.
nee het impliceert neutraliteit

als je bv gezellig met het ene kanp gaat lopen keuvelen dan moet je dat (als agent zijnde) ook met het andere kanp doen

kun je best een waardeoordeel hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:06:15 #149
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175257065
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee het impliceert neutraliteit

als je bv gezellig met het ene kanp gaat lopen keuvelen dan moet je dat (als agent zijnde) ook met het andere kanp doen

kun je best een waardeoordeel hebben
Dus je kunt dan kiezen voor 1 van de 2 kanten.

Wie weet hebben deze agenten dat dan ook wel gedaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 12:06:51 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175257076
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dus je kunt dan kiezen voor 1 van de 2 kanten.

Wie weet hebben deze agenten dat dan ook wel gedaan.
ze moeten helemaal niet kiezen ... voor oom agent heb je mensen die de wet overtreden en mensen die dat niet doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 12:07:13 #151
213457 engine
pi_175257082
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee het impliceert neutraliteit

als je bv gezellig met het ene kanp gaat lopen keuvelen dan moet je dat (als agent zijnde) ook met het andere kanp doen

kun je best een waardeoordeel hebben
Ja precies!

Je hoeft alleen dat oordeel niet naar buiten uit te dragen. Wat je wel doet als je je verkleedt.
Ik probeer ook niet te zeggen dat zoiets per definitie niet kan. Vind het alleen niet handig als je weet dat het zo gevoelig ligt.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 12:08:06 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175257097
hypothetisch he, geen idee of dat hier wel of niet het geval is natuurlijk maar ik vind dat je best neutraliteit mag verwachten van de politie

beetje raar om daar nu zo gek over te doen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:08:06 #153
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175257098
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze moeten helemaal niet kiezen ... voor oom agent heb je mensen die de wet overtreden en mensen die dat niet doen
Ja, dus als je niet mag kiezen mag je geen waardeoordeel hebben.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 12:08:58 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175257113
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja, dus als je niet mag kiezen mag je geen waardeoordeel hebben.
jawel

een agent kan prima zeggen dat hij propiet is ofzo maar het mag geen invloed op zijn werkzaamheden hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:09:05 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175257115
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee het impliceert neutraliteit

als je bv gezellig met het ene kanp gaat lopen keuvelen dan moet je dat (als agent zijnde) ook met het andere kanp doen

kun je best een waardeoordeel hebben
Als agenten gewoon een Sinterklaasfeest willen vieren zoals het ieder jaar gaat, hebben ze daar ook alle recht op. Deze hele discussie begint meer en meer te verzanden in een groep die anderen (eventueel met geweld) hun wil op wil leggen en de rest die als antwoord gewoon de middelvinger geeft. Zoals het ooit begonnen is.

Ik blijf erbij dat anti's ook de keuze hebben om het gewoon te negeren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:09:10 #156
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175257119
Wat is jullie mening eigenlijk over Black Friday? Mag dat ook al niet?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175257140
quote:
9s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is jullie mening eigenlijk over Black Friday? Mag dat ook al niet?
:')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:10:40 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175257148
quote:
9s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is jullie mening eigenlijk over Black Friday? Mag dat ook al niet?
Tuurlijk niet, is racisme. Of zoiets.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 12:11:13 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175257161
quote:
9s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is jullie mening eigenlijk over Black Friday? Mag dat ook al niet?
Amerikaanse bullshit moet je in Amerika laten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175257172
Als dit mag:

quote:
Vandaag zijn wij bewapend met pepernoten
wees dus lief, anders krijg je op de kloten
Bij verdacht situaties bel 112, dan nemen wij
misschien wel een cadeautje mee
mag dit dan ook?

quote:
Ik doe buitenshuis een hoofddoek om,
De één vindt het goed, de ander stom.
Maar verder werk ik in de wijk,
en behandel iedereen gelijk.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:11:54 #161
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175257178
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

jawel

een agent kan prima zeggen dat hij propiet is ofzo maar het mag geen invloed op zijn werkzaamheden hebben
Ik denk dat in zijn werkzaamheden toch echt wel een mate van subjectiviteit nodig is. Anders is het moeilijk om ordehandhaving toe te passen.

Natuurlijk wil je die subjectiviteit beperken en daarom is het de vraag of wat die agenten doen verstandig is. Maar als ze zich tien jaar geleden als Piet voor die auto hadden geprofileerd had niemand gejankt, dus is dat selectieve verontwaardiging? Misschien. Maar tegelijkertijd, inderdaad, moet je in dat werkveld ook begrip hebben voor de maatschappelijke discussie en die niet tarten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175257193
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:07 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ja precies!

Je hoeft alleen dat oordeel niet naar buiten uit te dragen. Wat je wel doet als je je verkleedt.
Ik probeer ook niet te zeggen dat zoiets per definitie niet kan. Vind het alleen niet handig als je weet dat het zo gevoelig ligt.
Ligt helemaal niet gevoelig > alleen bij een zooitje van huis en haard ontvloden lieden die op de Terrorisme lijst v/d Aivd staan
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 12:13:25 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175257218
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Als dit mag:

[..]

mag dit dan ook?

[..]

[ afbeelding ]
beide prima lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:13:54 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175257224
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

Amerikaanse bullshit moet je in Amerika laten
De ZP-discussie is den beginselen ook een Amerikaans iets. Het is gebaseerd op de Amerikaanse situatie waar racisme weldegelijk een probleem is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 12:14:48 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175257248
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De ZP-discussie is den beginselen ook een Amerikaans iets. Het is gebaseerd op de Amerikaanse situatie waar racisme weldegelijk een probleem is.
racisme is in Nederland ook een probleem

verder weet ik niet precies waar je naar toe wilt tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175257266
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De ZP-discussie is den beginselen ook een Amerikaans iets. Het is gebaseerd op de Amerikaanse situatie waar racisme weldegelijk een probleem is.
suggereer je dat racisme in nderland geen probleem is?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:17:29 #168
274204 crew  Mexicanobakker
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:18:16 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175257315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

racisme is in Nederland ook een probleem

verder weet ik niet precies waar je naar toe wilt tbh
Muah, dat valt reuze mee. Hier ben je als zwarte echt niet per definitie minderwaardig. Het is niet compleet uitgebannen, maar doen alsof het een groot probleem is, is ook weer wat overdreven.

Waar ik naartoe wil is dat de oorsprong van deze discussie gewoon op onzin gebaseerd is. Het zijn ook vooral personen die uit verre oorden komen die het hardst roepen, de overgrote minderheid van de Antillianen en Surinamers.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175257321
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Net als Zwarte Piet dus geen racistische grondslag.
het is lastig heh, je illusies loslaten 8}
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:19:19 #171
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175257343
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is lastig heh, je illusies loslaten 8}
Jij ziet er racisme in, maar ZP heeft geen racistische grondslag, dat is meermaals bewezen.

Dat jouw perceptie daarover anders is zal ik nooit iets aan kunnen veranderen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175257354
Ik had gehoopt vandaag wat op joop te lezen over de nogal gewelddadige oproep van anti-pieten om een stel kut racistische kinderen die het gore lef hadden om sinterklaas te vieren in een circustent samen met die tent te verbranden en de daarop volgende stopzetting van sinterklaas voor minder bedeelde kinderen.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)interklaasbestand-ad
Maar helaas.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:20:24 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175257379
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is lastig heh, je illusies loslaten 8}
Racisme is het indelen van mensen op basis van ras, waarbij één groep bevoordeeld wordt. Wat ZP daarmee te maken heeft is nog nooit aan mij uitgelegd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 23 november 2017 @ 12:22:44 #174
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175257436
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Racisme is het indelen van mensen op basis van ras, waarbij één groep bevoordeeld wordt. Wat ZP daarmee te maken heeft is nog nooit aan mij uitgelegd.
Er is sowieso maar één menselijk ras, dat is allang wetenschappelijk vastgesteld. Mensen die zeuren over racisme maken zelf een onderscheid wat er niet is.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 12:23:35 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175257461
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Muah, dat valt reuze mee. Hier ben je als zwarte echt niet per definitie minderwaardig. Het is niet compleet uitgebannen, maar doen alsof het een groot probleem is, is ook weer wat overdreven.
dat doe ik ook niet, ik zeg dat het ook in Nederland een probleem is, ik heb verder geen oordeel gegeven over de grootte ervan

quote:
Waar ik naartoe wil is dat de oorsprong van deze discussie gewoon op onzin gebaseerd is. Het zijn ook vooral personen die uit verre oorden komen die het hardst roepen, de overgrote minderheid van de Antillianen en Surinamers.
het zijn vooral Nederlanders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175257471
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Jij ziet er racisme in, maar ZP heeft geen racistische grondslag, dat is meermaals bewezen.
het is bewezen zelfs, toe maar... en in welke laboratorium is dit onderzocht en welke technieken zijn toegepast om tot deze conclusie te komen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 23 november 2017 @ 12:24:19 #177
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175257475
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als agenten gewoon een Sinterklaasfeest willen vieren zoals het ieder jaar gaat, hebben ze daar ook alle recht op. Deze hele discussie begint meer en meer te verzanden in een groep die anderen (eventueel met geweld) hun wil op wil leggen en de rest die als antwoord gewoon de middelvinger geeft. Zoals het ooit begonnen is.

Ik blijf erbij dat anti's ook de keuze hebben om het gewoon te negeren.
Fijn om te weten dat je er een voorstander van bent dat kleurpieten ook gewoon OK bevonden worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:24:39 #178
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175257485
Het grootste probleem is dat elke oplossing zowat wordt gezien als 'geen goede oplossing'

of zou de discussie vanuit de KOZP-zijde voorbij zijn als ALLE pieten tijdens intochten, etc, roetpieten worden?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:24:40 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175257486
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:22 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Er is sowieso maar één menselijk ras, dat is allang wetenschappelijk vastgesteld. Mensen die zeuren over racisme maken zelf een onderscheid wat er niet is.
Tenzij er echt duidelijk kan worden aangetoond dat ze gelijk hebben, is dat idd het geval.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:25:44 #180
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175257513
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is bewezen zelfs, toe maar... en in welke laboratorium is dit onderzocht en welke technieken zijn toegepast om tot deze conclusie te komen?
Bewijs hoeft niet per definitie op experimenten gebaseerd te zijn.
Bijna elk onderzoek naar de oorsprong wijst uit dat ZP geen racistische grondslag heeft, zover ik weet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175257556
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Bewijs hoeft niet per definitie op experimenten gebaseerd te zijn.
Bijna elk onderzoek naar de oorsprong wijst uit dat ZP geen racistische grondslag heeft, zover ik weet.
Zelfs al was ZP bedacht door de KKK. Het huidige verhaal is dat het geen neger is en als kind heb ik ze ook nooit zo gezien.
pi_175257577
Telkens weer blijkt dat de anti-racisten/piethaters zelf de grootste racisten zijn.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 12:29:40 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175257580
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zelfs al was ZP bedacht door de KKK. Het huidige verhaal is dat het geen neger is en als kind heb ik ze ook nooit zo gezien.
zwart van de schoorsteen was voor mij ook verklaring genoeg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:30:06 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175257587
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Fijn om te weten dat je er een voorstander van bent dat kleurpieten ook gewoon OK bevonden worden.
Als er een goede reden is om iets anders te introduceren, hoor je mij niet klagen.

Probleem is dat een kleine groep schreeuwende racisten en wat SJW'ers die er een probleem van maken niet in de categorie goede reden vallen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:32:15 #185
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175257606
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als er een goede reden is om iets anders te introduceren, hoor je mij niet klagen.

Probleem is dat een kleine groep schreeuwende racisten en wat SJW'ers die er een probleem van maken niet in de categorie goede reden vallen.
Ik vind dat best een begrijpelijke reden om wát concessies te doen eigenlijk, alleen moet dat nooit en te nimmer ten koste gaan van onze eigen identiteit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175257611
Als je in de vriendelijke kindervriend Zwarte Piet een negroïde slaaf ziet dan ben je wel behoorlijk ziek in je hoofd. Het is gewoon de omgedraaide wereld. Piet-haters zijn de echte racisten.
pi_175257626
Camerabewaking voor Dordts Sinterklaashuis na vernieling

Sinterklaas krijgt beveiliging voor zijn tijdelijke onderkomen in Dordrecht. Na vernielingen aan het pand aan het Steegoversloot wil de organisatie toekomstige vandalisme door tegenstanders van Zwarte Piet voorkomen door camera’s op te hangen. ,,Maar het moet geen burcht worden’’, stelt VVV-directeur Erik Zindel.

Een beveiligingsbedrijf uit Capelle aan den IJssel bood vandaag aan om het pand gratis te beveiligen. Het Sinterklaashuis nam dat voorstel zonder al te veel twijfel aan. ,,Je wilt niet dat er nog een keer ernstige vernielingen worden aangericht. Als camera’s dat helpen voorkomen, dan maken we er dankbaar gebruik van’’, aldus Zindel.

https://www.ad.nl/dordrec(...)vernieling~ab74dc2f/

08.00 uur Op de redactie van deze krant komt een anonieme e-mail binnen van mensen die claimen verantwoordelijk te zijn voor de vernieling en de stickers. Zij zeggen de deuren te hebben dichtgelijmd in de hoop dat het door tijdgebrek niet meer mogelijk was om de pieten zwart te schminken.

Met de volgens hen ‘ludieke en satirische actie’ wilden ze ‘duidelijk maken dat ze het schandalig vinden dat er in een leuke, multiculturele stad als Dordrecht nog altijd Sinterklaas wordt gevierd
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:35:34 #188
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175257656
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:32 schreef Braindead2000 het volgende:
Als je in de vriendelijke kindervriend Zwarte Piet een negroïde slaaf ziet dan ben je wel behoorlijk ziek in je hoofd. Het is gewoon de omgedraaide wereld. Piet-haters zijn de echte racisten.
De perceptie is best te begrijpen hoor. Vind het feit dat mensen die perceptie hebben geen racistische uiting. Het geeft enkel aan dat racisme op andere punten gewoon weldegelijk een probleem is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:37:00 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175257681
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik vind dat best een begrijpelijke reden om wát concessies te doen eigenlijk, alleen moet dat nooit en te nimmer ten koste gaan van onze eigen identiteit.
Concessies zijn er in de loop van de jaren al geweest. Ik zou ook echt totaal niet weten wat je verder nog kan doen. Nu is het verhaal dat pieten wit beginnen en door de schoorsteen steeds zwarter worden (hoop ik maar). Prima zou je zeggen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175257688
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:32 schreef Braindead2000 het volgende:
Als je in de vriendelijke kindervriend Zwarte Piet een negroïde slaaf ziet dan ben je wel behoorlijk ziek in je hoofd. Het is gewoon de omgedraaide wereld. Piet-haters zijn de echte racisten.
Toch kunnen andere mensen het anders "aanvoelen".
Zie hier een krantenbericht uit februari 1945, waar zwarte Amerikaanse bevrijders(!!) zich beklaagden over de aanwezigheid van Zwarte Piet:
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175257703
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Toch kunnen andere mensen het anders "aanvoelen".
Zie hier een krantenbericht uit februari 1945, waar zwarte Amerikaanse bevrijders(!!) zich beklaagden over de aanwezigheid van Zwarte Piet:
[ afbeelding ]
Dus? Ze hadden geen weet dus telt hun oordeel niet.

Het zijn altijd mensen van buiten die hun eigen stereotypen meenemen in hun wereldvisie. En dat is dom.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:38:49 #192
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175257705
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De perceptie is best te begrijpen hoor. Vind het feit dat mensen die perceptie hebben geen racistische uiting. Het geeft enkel aan dat racisme op andere punten gewoon weldegelijk een probleem is.
Van iemand die zonder context voor het eerst een ZP ziet kan ik nog best begrip opbrengen, maar iemand die hier al jaren woont en alle details kent...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175257724
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:38 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dus? Ze hadden geen weet dus telt hun oordeel niet.
Het is geen kwestie van een "weet". Iets kan verschillende interpretaties hebben. Je kunt in dezelfde beeltenis iets anders zien.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:40:14 #194
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175257726
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Van iemand die zonder context voor het eerst een ZP ziet kan ik nog best begrip opbrengen, maar iemand die hier al jaren woont en alle details kent...
Dat geeft aan dat er op andere vlakken wel racisme is. Als dat er niet zou zijn zou er geen enkele reden zijn om te doen alsof zwarte piet minderwaardig zou zijn
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175257735
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van een "weet". Iets kan verschillende interpretaties hebben. Je kunt in dezelfde beeltenis iets anders zien.
Uiteraard maar wat buitenstaanders vinden moeten wij geen boodschap aan hebben. Of gaan we morgen even een onderzoek houden onder de bewoners van Groenland of China wat ze ervan vinden? Lekker belangrijk
pi_175257746
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat geeft aan dat er op andere vlakken wel racisme is. Als dat er niet zou zijn zou er geen enkele reden zijn om te doen alsof zwarte piet minderwaardig zou zijn
Zoals Mr Hiddema al eens aangaf in een betoog;

Veel van die racisme clubjes zijn maar voor 1 ding opgericht, namelijk subsidies krijgen vanuit de staat voor hun stichting anti-.... etc vul maar in.
pi_175257749
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 23 november 2017 @ 12:41:47 #198
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175257751
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als er een goede reden is om iets anders te introduceren, hoor je mij niet klagen.

Probleem is dat een kleine groep schreeuwende racisten en wat SJW'ers die er een probleem van maken niet in de categorie goede reden vallen.
Je hebt niet door dat er ook kleurpieten waren bij de politie, die enkel niet op de foto stonden? Dat ik daarnaar verwijs?

En je hebt ook niet door dat er meer is dan alleen dat uiterste standpunt van sommige anti pieten? En dat jij jezelf aan het andere uiterste einde van het spectrum bevind? En je daarmee jezelf diskwalificeert en al zeker niet naar voren moet dringen om te bepalen wat dan wel goede redenen zouden zijn? Want die zijn er volgens jou gewoonweg nooit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:43:16 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175257766
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat geeft aan dat er op andere vlakken wel racisme is. Als dat er niet zou zijn zou er geen enkele reden zijn om te doen alsof zwarte piet minderwaardig zou zijn
Racisme is geen groot probleem, dat geloof ik gewoon niet. De meeste mensen praten het zichzelf gewoon aan, om wat voor reden dan ook.

Discriminatie speelt wel, en daarbij moet je op zoek gaan naar de bron, niet een onschuldig feest.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175257767
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De perceptie is best te begrijpen hoor. Vind het feit dat mensen die perceptie hebben geen racistische uiting. Het geeft enkel aan dat racisme op andere punten gewoon weldegelijk een probleem is.
Die perceptie van de piethaters is hetzelfde als in elke aap een neger zien. Daar heb je toch ook geen begrip voor? Het zijn juist de piethaters die in en in racistisch zijn. Zij zijn degenen die een karikatuur van een neger in hun hoofd hebben en dat op van alles projecteren.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:43:52 #201
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175257772
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zoals Mr Hiddema al eens aangaf in een betoog;

Veel van die racisme clubjes zijn maar voor 1 ding opgericht, namelijk subsidies krijgen vanuit de staat voor hun stichting anti-.... etc vul maar in.
Subsidie hoeft niet, maar rechts kijkt vaak weg op dit probleem of doet er lacherig over. Wegkijken is van alle kanten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175257776
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Racisme is geen probleem, dat geloof ik gewoon niet. De meeste mensen praten het zichzelf gewoon aan, om wat voor reden dan ook.

Discriminatie speelt wel, en daarbij moet je op zoek gaan naar de bron, niet een onschuldig feest.

In de meeste gevallen draait het niet om racisme maar om geld. Zie Sylvana Simons lekker roeptoeteren dat alles racisme is puur om de knaken. Idem met die anti clubjes.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:44:24 #203
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175257778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die perceptie van de piethaters is hetzelfde als in elke aap een neger zien. Daar heb je toch ook geen begrip voor? Het zijn juist de piethaters die in en in racistisch zijn. Zij zijn degenen die een karikatuur van een neger in hun hoofd hebben en dat op van alles projecteren.
Waarom relateer jij een aap aan een neger, dan?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175257785
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Waarom relateer jij een aap aan een neger, dan?
Dat doe ik niet.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 12:44:51 #205
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175257786
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:43 schreef Nattekat het volgende:

Discriminatie speelt en daarbij moet je op zoek gaan naar de bron, niet een onschuldig feest.
Eens. :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 12:53:47 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175257897
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Racisme is geen groot probleem, dat geloof ik gewoon niet. De meeste mensen praten het zichzelf gewoon aan, om wat voor reden dan ook.

Discriminatie speelt wel, en daarbij moet je op zoek gaan naar de bron, niet een onschuldig feest.
hoe kan discriminatie nu wel een probleem zijn en racisme niet _O-

racisme is een gegeven, hoe groot dat probleem is verschilt per persoon, daar valt niet echt wat over te zeggen zonder bij mensen in hun hoofd te kijken

discriminatie ... in Nederland ... mweh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175257922


We draaien het om. Wie is hier nou racistischer? Mensen die geen enkel probleem hiermee hebben of mensen die zeggen "negers horen zich niet wit te schilderen"?
pi_175257926
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe kan discriminatie nu wel een probleem zijn en racisme niet _O-

racisme is een gegeven, hoe groot dat probleem is verschilt per persoon, daar valt niet echt wat over te zeggen zonder bij mensen in hun hoofd te kijken

discriminatie ... in Nederland ... mweh
Maarja wat is racisme he? Als ik tegen een bruin iemand hey bruine roep, is dat racisme? Ik vind van niet, die man is bruin, kan hem moeilijk witte noemen (bij wijze van)

Als een kind naar een neger roept; Die lijkt op een aap. Is dat racisme of lijkt die toevallig echt op een aap?
pi_175257940
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:56 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]

We draaien het om. Wie is hier nou racistischer? Mensen die geen enkel probleem hiermee hebben of mensen die zeggen "negers horen zich niet wit te schilderen"?
Nee dat is kalk. Hebben ze ook aan de binnenkant van de handen, daarom zijn die wit :')
pi_175257941
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 07:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het in de kern ook helemaal niet om Zwarte Piet.
Klopt, zwarte piet biedt een mooie gelegenheid om mensen tegen elkaar op te zetten.
Dat is de werkelijke bedoeling er achter, alleen blijft de vraag 'waarom' onbeantwoord.
Het is ook niet alleen in Nederland, overal is wel een prachtige gelegenheid te vinden om de samenleving op scherp te zetten en dat gebeurt dan ook.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175257947
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:57 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Klopt, zwarte piet biedt een mooie gelegenheid om mensen tegen elkaar op te zetten.
Dat is de werkelijke bedoeling er achter, alleen blijft de vraag 'waarom' onbeantwoord.
Het is ook niet alleen in Nederland, overal is wel een prachtige gelegenheid te vinden om de samenleving op scherp te zetten en dat gebeurt dan ook.
GELD zie filmpje hierboven.
pi_175257968
GordonDarroch twitterde op donderdag 23-11-2017 om 11:34:56 As arguments go, “let’s not talk about Zwarte Piet during Sinterklaas season” is right up there with “the aftermath of a mass shooting is the wrong time to discuss gun control.” #sinterklaasbestand https://t.co/Jh7QtMnr4X reageer retweet
NadiaBouras twitterde op donderdag 23-11-2017 om 08:40:31 'Gelieve niet te storen als we een feestje vieren met racistische stereotyperingen'. https://t.co/bArSNUUgxc reageer retweet
Robin_V21 twitterde op donderdag 23-11-2017 om 11:16:48 De bestrijding van racisme mag nooit on hold worden gezet. Punt. Doei Sinterklaasbestand…🚮 #Sinterklaasbestand https://t.co/QwYdoxurbx reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175257973
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:56 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]

We draaien het om. Wie is hier nou racistischer? Mensen die geen enkel probleem hiermee hebben of mensen die zeggen "negers horen zich niet wit te schilderen"?
Heb Afrikanen ook nog nooit met een witte slaaf gezien.
pi_175257985
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maarja wat is racisme he? Als ik tegen een bruin iemand hey bruine roep, is dat racisme? Ik vind van niet, die man is bruin, kan hem moeilijk witte noemen (bij wijze van)

Als een kind naar een neger roept; Die lijkt op een aap. Is dat racisme of lijkt die toevallig echt op een aap?
niggah please 8}
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175257986
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Heb Afrikanen ook nog nooit met een witte slaaf gezien.
Heb dat weleens tegen een donkere vriend gezegd, zijn reactie; Klopt wij waren beter in het plukken van katoen :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 13:01:20 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175257997
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe kan discriminatie nu wel een probleem zijn en racisme niet _O-

racisme is een gegeven, hoe groot dat probleem is verschilt per persoon, daar valt niet echt wat over te zeggen zonder bij mensen in hun hoofd te kijken

discriminatie ... in Nederland ... mweh
Racisme is een vorm van discriminatie en imo ook een stuk kwalijker dan alle andere vormen.

Iemand om z'n huiskleur een aap noemen is een hele milde vorm van racisme, en ik denk ook dat dat automatisch het grootste probleem is. Dan mag je best de persoon die dat zegt een klap voor z'n hersens geven, maar het 'slachtoffer' moet dan ook niet meteen vol in de slachtofferrol gaan duiken. Dat werkt juist averechts, mensen nemen daadwerkelijk racisme en discriminatie minder serieus zo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 13:01:50 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175258003
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maarja wat is racisme he? Als ik tegen een bruin iemand hey bruine roep, is dat racisme? Ik vind van niet, die man is bruin, kan hem moeilijk witte noemen (bij wijze van)

Als een kind naar een neger roept; Die lijkt op een aap. Is dat racisme of lijkt die toevallig echt op een aap?
als jij naar iemand toeloopt met 'hey bruine!' is de kans groot dat die persoon dat racistisch opvat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175258004
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Heb Afrikanen ook nog nooit met een witte slaaf gezien.
meh. slavernij was vroegah zo normaal. blanken waren ongetwijfeld ook ooit slaven van zwarte afrikanen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175258006
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Racisme is een vorm van discriminatie en imo ook een stuk kwalijker dan alle andere vormen.

Iemand om z'n huiskleur een aap noemen is een hele milde vorm van racisme, en ik denk ook dat dat automatisch het grootste probleem is. Dan mag je best de persoon die dat zegt een klap voor z'n hersens geven, maar het 'slachtoffer' moet dan ook niet meteen vol in de slachtofferrol gaan duiken. Dat werkt juist averechts, mensen nemen daadwerkelijk racisme en discriminatie minder serieus zo.
Maar bewijs maar eens dat ik iemand een aap noem op basis van kleur. Miss lijkt die wel op een aap? Leven en laten leven.
pi_175258013
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

als jij naar iemand toeloopt met 'hey bruine!' is de kans groot dat die persoon dat racistisch opvat
Andersom heb ik dat nooit zo gevoeld maar misschien dat ik als blanke niet zo'n softy ben, zou kunnen.
  donderdag 23 november 2017 @ 13:03:40 #221
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175258031
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:02 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Andersom heb ik dat nooit zo gevoeld maar misschien dat ik als blanke niet zo'n softy ben, zou kunnen.
Noem je negers nu ook nog mietjes?
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 13:03:44 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175258032
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Racisme is een vorm van discriminatie en imo ook een stuk kwalijker dan alle andere vormen.

Iemand om z'n huiskleur een aap noemen is een hele milde vorm van racisme, en ik denk ook dat dat automatisch het grootste probleem is. Dan mag je best de persoon die dat zegt een klap voor z'n hersens geven, maar het 'slachtoffer' moet dan ook niet meteen vol in de slachtofferrol gaan duiken. Dat werkt juist averechts, mensen nemen daadwerkelijk racisme en discriminatie minder serieus zo.
racisme is 'ik houd niet van zwartjens'

daar heb ik geen moeite mee tot die persoon me geen eten verkoopt omdat ik een zwartje ben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175258035
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

als jij naar iemand toeloopt met 'hey bruine!' is de kans groot dat die persoon dat racistisch opvat
Tegenwoordig wel.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 13:04:17 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175258042
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:02 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Andersom heb ik dat nooit zo gevoeld maar misschien dat ik als blanke niet zo'n softy ben, zou kunnen.
is er ooit iemand naar je toegekomen met 'hey witte!' dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 13:04:29 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175258047
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:01 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maar bewijs maar eens dat ik iemand een aap noem op basis van kleur. Miss lijkt die wel op een aap? Leven en laten leven.
Ik beschrijf nu heel letterlijk de situatie dat het daadwerkelijk zo is :P
En daaronder zeg ik ook leven en laten leven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 13:04:35 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175258051
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Tegenwoordig wel.
altijd al, tegenwoordig zeggen ze er wat van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175258055
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Tegenwoordig wel.
Ja ernaartoe lopen en roepen ey witte is een beetje :')
  donderdag 23 november 2017 @ 13:04:51 #228
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175258057
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

is er ooit iemand naar je toegekomen met 'hey witte!' dan?
Ronald Koeman knikt instemmend.
pi_175258065
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

is er ooit iemand naar je toegekomen met 'hey witte!' dan?
Ja ik was vroeger echt wit van haar kleur en ook heel wit in het gezicht. Mij boeide dat geen fuck, ik wist meteen dat ze mij moesten hebben :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 13:05:48 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175258073
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

racisme is 'ik houd niet van zwartjens'

daar heb ik geen moeite mee tot die persoon me geen eten verkoopt omdat ik een zwartje ben
Dat is min of meer wat ik zeg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 13:07:20 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175258089
Kaaskop is overigens een veelgebruikte manier van allochtonen om autochtonen aan te spreken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 13:07:27 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175258092
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is min of meer wat ik zeg.
nee dat is compleet het tegenovergestelde dude

laat ik het anders zeggen, ik kom zelf wel eens racistische mensen tegen maar ik heb nog nooit het idee gehad gediscrimineerd te worden

in NL niet iig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 13:07:49 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175258099
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:07 schreef Nattekat het volgende:
Kaaskop is overigens een veelgebruikte manier van allochtonen om autochtonen aan te spreken.
meer iets van Belgen en Duitsers
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175258103
Vriendin gehad met rood haar, hoe vaak die wel geen rooie werd genoemd, of spook omdat ze ook nogal wit was
pi_175258104
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:07 schreef Nattekat het volgende:
Kaaskop is overigens een veelgebruikte manier van allochtonen om autochtonen aan te spreken.
Jup en wij noemde de negers katoenplukkers op school, zo ging dat. Die wisten ook wel dat dat gewoon zo ging op school etc.
  donderdag 23 november 2017 @ 13:08:15 #236
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175258105
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:05 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja ik was vroeger echt wit van haar kleur en ook heel wit in het gezicht. Mij boeide dat geen fuck, ik wist meteen dat ze mij moesten hebben :P
Maar dan waren het mede-blanken die dat riepen, in een overwegend blanke omgeving?

En hoewel ik de racisme 'slachtoffers' niet wil verdedigen, dat is natuurlijk wel net ff anders.
pi_175258107
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

meer iets van Belgen en Duitsers
Lol nee vooral Turken en Marokkanen juist.
pi_175258110
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

als jij naar iemand toeloopt met 'hey bruine!' is de kans groot dat die persoon dat racistisch opvat
Een willekeurig onbekende zo noemen, ja, maar dan weet je ook dat je met een leeghoofd te maken hebt.
Op de werkvloer deden we niet anders over en weer maar weet je ook wie het zegt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 13:08:47 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175258111
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Lol nee vooral Turken en Marokkanen juist.
nee die hebben hele andere termen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175258112
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:08 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Maar dan waren het mede-blanken die dat riepen, in een overwegend blanke omgeving?

En hoewel ik de racisme 'slachtoffers' niet wil verdedigen, dat is natuurlijk wel net ff anders.
Nee hoor. Zelfs Aziaten riepen dat en de negers etc. Lekker boeiend. Als je je daarom al druk moet maken heb je een zwaar leven.
pi_175258116
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:07 schreef Bottendaal het volgende:
Vriendin gehad met rood haar, hoe vaak die wel geen rooie werd genoemd, of spook omdat ze ook nogal wit was
die rooien zouden geen ziel hebben, aldus southpark :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175258118
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

altijd al, tegenwoordig zeggen ze er wat van
Ligt eraan of het een vreemde(ling zeker die verdwaald is zeker) het zegt of een kennis of vriend. Dat nog geeneens, het is maar hoe degene het opvat. Vroeger werd best vaak tegen een kleurling het grapje gemaakt "ben je naar de zonnebank geweest" en dat werd toen lang niet zo ernstig opgevat.
pi_175258124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee die hebben hele andere termen _O-
In mijn middelbare schooltijd (veel turken en marokkanen) hoorde ik dat continu of witte etc
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 13:10:08 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175258135
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

In mijn middelbare schooltijd (veel turken en marokkanen) hoorde ik dat continu of witte etc
ik neem het van je aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175258139
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ligt eraan of het een vreemde(ling zeker die verdwaald is zeker) het zegt of een kennis of vriend. Dat nog geeneens, het is maar hoe degene het opvat. Vroeger werd best vaak tegen een kleurling het grapje gemaakt "ben je naar de zonnebank geweest" en dat werd toen lang niet zo ernstig opgevat.
Een neef van mij noemen wij nog steeds blacky, dat is zijn bijnaam sinds hij 7 is ofzo (nu in de 40 ergens). Die geeft geen neuk. Zo heeft iemand anders weer de bijnaam Jezus omdat die op Jezus lijkt etc.
pi_175258159
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

meh. slavernij was vroegah zo normaal. blanken waren ongetwijfeld ook ooit slaven van zwarte afrikanen
Klopt, maar Afrikanen waren nooit zo ''ontwikkeld'' en ''beschaafd'' als de Europeaan, Arabier, Aziaat etc.

Dus blanken werden wel tot slaaf gemaakt en verkocht op de Arabsiche slavenmarkt. Vooral Slavische vrouwen.

Die Afrikaanse koningen hadden hun eigen bevolking vaak tot slaaf gemaakt en verkochten ze zelfs aan de blanken en arabieren.
pi_175258170
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:11 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Klopt, maar Afrikanen waren nooit zo ''ontwikkeld'' en ''beschaafd'' als de Europeaan, Arabier, Aziaat etc.

Dus blanken werden wel tot slaaf gemaakt en verkocht op de Arabsiche slavenmarkt. Vooral Slavische vrouwen.

Die Afrikaanse koningen hadden hun eigen bevolking vaak tot slaaf gemaakt en verkochten ze zelfs aan de blanken en arabieren.
Jup maarja wat moeten wij met die info anno 2017? Ik denk niks. We kunnen er niks aan veranderen wat mensen 200-300 jaar geleden uitspookten weet je wel.
pi_175258175
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Heb Afrikanen ook nog nooit met een witte slaaf gezien.
Misschien moet je eens wat geschiedenislessen nemen
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-vs-3249915-a1512441

opvallende quote
quote:
Waar is het op gebaseerd?

De conservatieve zwarte econoom en schrijver Thomas Sowell (86) beweerde zes jaar geleden in een artikel in Jewish World Review dat er in Noord-Afrika meer Europese slaven werden gehouden dan dat er (door blanke handelaren en reders) Afrikaanse slaven werden verscheept naar het grondgebied van wat nu de VS is. Dat artikel wordt nog steeds gedeeld op internet. De eigenzinnige Amerikaan Sowell noemde het stereotiepe beeld van 'de blanke slavenhouder versus zijn zwarte slachtoffer' als voorbeeld van selectieve geschiedschrijving.
misschien moeten wij eens naar Afrika gaan om compensatie, helaas valt er niets te halen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_175258192
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

die rooien zouden geen ziel hebben, aldus southpark :P
Lol, ze legde met kleding en make up ook nog extra accent erop dus ze kreeg flink wat commentaar, positief en negatief, daar kickte ze ook wel op dus medelijden was niet nodig
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 13:14:27 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175258198
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat is compleet het tegenovergestelde dude

laat ik het anders zeggen, ik kom zelf wel eens racistische mensen tegen maar ik heb nog nooit het idee gehad gediscrimineerd te worden

in NL niet iig
Racisme is een vorm van discriminatie. Iemand die discrimineert kan je dan weer racist of seksist of (...) noemen.

Iemand kan racistisch zijn en er niet naar handelen. Als het een woord was had je die persoon ook een *discriminerend iemand* kunnen noemen omdat hij racist is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 23 november 2017 @ 13:15:34 #251
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175258216
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175258229
quote:
Leuk maar we leven in Nederland. Misschien eens stoppen steeds die vergelijking met USA te maken etc.
pi_175258250
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

is er ooit iemand naar je toegekomen met 'hey witte!' dan?
Mensen bijnamen geven is van alle tijden > de kromme> de neus> de schele >de manke>
de gesjochte>de schele>de roetmop>de kwatta>de rooie>de witte>de ragnicht>de aso>de mafkees>de latexnicht>abortuskind>achterbaksestoephoer>zattekop>eenoog>patjepeeër>luldebehanger
en ga zo maar even door :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175258255
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Een neef van mij noemen wij nog steeds blacky, dat is zijn bijnaam sinds hij 7 is ofzo (nu in de 40 ergens). Die geeft geen neuk. Zo heeft iemand anders weer de bijnaam Jezus omdat die op Jezus lijkt etc.
Vroeger in de buurt hadden we een Pinda en Spekkie, de een was molukker en de andere een vette blanke, waren de beste vrienden en iedereen en zijzelf noemde hen bij die naam. Nooit heb ik toen gejank gehoord over racisme.
pi_175258266
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:17 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Vroeger in de buurt hadden we een Pinda en Spekkie, de een was molukker en de andere een vette blanke, waren de beste vrienden en iedereen en zijzelf noemde hen bij die naam. Nooit heb ik toen gejank gehoord over racisme.
Dit idd. Zo noemde wij een gozer uit India Kalkhandje :D De binnenkant van zn handen was zo wit, leek wel kalk :D
pi_175258276
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Mensen bijnamen geven is van alle tijden > de kromme> de neus> de schele >de manke>
de gesjochte>de schele>de roetmop>de kwatta>de rooie>de witte>de ragnicht>de aso>de mafkees>de latexnicht>abortuskind>achterbaksestoephoer>zattekop>eenoog>patjepeeër
en ga zo maar even door :)
Die van mij waren, lange, slingernek en jawel.. zwarte piet.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 13:19:26 #257
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175258300
Ik was altijd de kleine. Dat ik na de puberteit plotseling de langste van de groep was heeft dat een beetje de das om gedaan :')

Maar goed, vond het prima. #teamruggegraat
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175258303
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:19 schreef Nattekat het volgende:
Ik was altijd de kleine. Dat ik na de puberteit plotseling de langste van de groep was heeft dat een beetje de das om gedaan :')
Lekker aan de hormonen gezeten pik?
pi_175258320
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:14 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Lol, ze legde met kleding en make up ook nog extra accent erop dus ze kreeg flink wat commentaar, positief en negatief, daar kickte ze ook wel op dus medelijden was niet nodig
schaarse dingen krijgen sowieso altijd extra aandacht en zijn gewild daardoor.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 13:21:39 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175258336
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Lekker aan de hormonen gezeten pik?
Hoe lang je wordt zit in je genen hè. Je kan nog zo veel groeihormonen innemen, maar als de rek eruit is, is het afgelopen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175258352
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoe lang je wordt zit in je genen hè. Je kan nog zo veel groeihormonen innemen, maar als de rek eruit is, is het afgelopen.
Hoe lang ben je nu? Ik 1.92/1.93 (soms 1.99 als ik op mn stijve lul lig in de ochtend)
pi_175258353
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Mensen bijnamen geven is van alle tijden > de kromme> de neus> de schele >de manke>
de gesjochte>de schele>de roetmop>de kwatta>de rooie>de witte>de ragnicht>de aso>de mafkees>de latexnicht>abortuskind>achterbaksestoephoer>zattekop>eenoog>patjepeeër>luldebehanger
en ga zo maar even door :)
niks mis mee, als het maar niet racistisch is :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175258445
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:18 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dit idd. Zo noemde wij een gozer uit India Kalkhandje :D De binnenkant van zn handen was zo wit, leek wel kalk :D
Ik herinner me opeens hoe die derde van dat vriendengroepje heette: Kalkman. _O- Komen we niet uit dezelfde buurt?
pi_175258448
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik herinner me opeens hoe die derde van dat vriendengroepje heette: Kalkman. _O- Komen we niet uit dezelfde buurt?
Lijkt mij sterk :D Waar ergens?
pi_175258462
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:27 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk :D Waar ergens?
Tarwewijk, Rotterdam-Zuid.
pi_175258464
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Tarwewijk, Rotterdam-Zuid.
Nee Brabant hier
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 13:28:33 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175258470
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hoe lang ben je nu? Ik 1.92/1.93 (soms 1.99 als ik op mn stijve lul lig in de ochtend)
1.97.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175258514
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

1.97.
Gelooft niemand Hans
pi_175258555
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

niks mis mee, als het maar niet racistisch is :P
Heikneuter :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 13:34:23 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175258566
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Gelooft niemand Hans
Vast.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175258582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:12 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Misschien moet je eens wat geschiedenislessen nemen
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-vs-3249915-a1512441

opvallende quote

[..]

misschien moeten wij eens naar Afrika gaan om compensatie, helaas valt er niets te halen
zeg wijneusje, misschien moet jij even beter lezen de volgende keer. Je ziet toch dat ik dat benoem, maar dan onder de noemer arabieren...Die daar dus de ISLAMITISCHE SLAVENHANDEL zijn gestart...

Verder zijn er nogal verschillen tussen de noord- en west-Afrikaanse civilisaties.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 13:35:42 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175258591
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Mensen bijnamen geven is van alle tijden > de kromme> de neus> de schele >de manke>
de gesjochte>de schele>de roetmop>de kwatta>de rooie>de witte>de ragnicht>de aso>de mafkees>de latexnicht>abortuskind>achterbaksestoephoer>zattekop>eenoog>patjepeeër>luldebehanger
en ga zo maar even door :)
ja racisme is ook iets van alle tijden he, ik zie je punt niet echt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 13:36:37 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175258604
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Racisme is een vorm van discriminatie.
andersom
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175258628
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:17 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Vroeger in de buurt hadden we een Pinda en Spekkie, de een was molukker en de andere een vette blanke, waren de beste vrienden en iedereen en zijzelf noemde hen bij die naam. Nooit heb ik toen gejank gehoord over racisme.
logisch.... die Molukkers wist al van jou dat je het niet zou begrijpen... die sociale intelligentie heb je niet, Braindead dus.
Als je geliefde het ok vind poepie genoemd te worden dan is dat geen bewijs dat iedereen dat ok vind.
Maar als anderen boos worden die je zo aanspreekt , dan ga je boos zijn ? En je vind dat jou onrecht wordt aangedaan ?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 13:40:03 #275
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175258656
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

andersom
Dat zou wel heel raar zijn.

Discriminatie is onderscheid maken op o.a. ras, geloof, afkomst, sekse, haarkleur, accent, whatever.
Racisme is onderscheid maken op ras.

Zoek maar op, zat bronnen die dit bevestigen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175258659
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

logisch.... die Molukkers wist al van jou dat je het niet zou begrijpen... die sociale intelligentie heb je niet, Braindead dus.
Maar als je geliefde het ok vind poepie genoemd te worden dan is dat geen bewijs dat iedereen dat ok vind.
Maar als anderen boos worden die je zo aanspreekt , dan ga je boos zijn ? En je vind dat jou onrecht wordt aangedaan ?
Ik had ook niet verwacht dat iemand als jij die zich eeuwig gekwetst voelt en een gekwetste wereld om zich heen ziet het zou begrijpen.
pi_175258697
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

logisch.... die Molukkers wist al van jou dat je het niet zou begrijpen... die sociale intelligentie heb je niet, Braindead dus.
Als je geliefde het ok vind poepie genoemd te worden dan is dat geen bewijs dat iedereen dat ok vind.
Maar als anderen boos worden die je zo aanspreekt , dan ga je boos zijn ? En je vind dat jou onrecht wordt aangedaan ?
Wat je dus eigenlijk zegt is dat iedere kleurling zich gediscrimineerd moet voelen en als hij dat niet zo voelt er iets aan zijn bovenkamer mankeert?
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 13:42:45 #278
213457 engine
pi_175258713
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat je dus eigenlijk zegt is dat iedere kleurling zich gediscrimineerd moet voelen en als hij dat niet zo voelt er iets aan zijn bovenkamer mankeert?
Nee, hij zegt juist dat als iets voor één geldt, dat niet meteen voor alle anderen ook geldt.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 13:43:44 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175258732
NWS / Ban op Doornroosje: 'Ongevraagde kus prins is seksueel misbruik'

Dit nieuws heeft zo veel overlapping met heel dat ZP-gedoe... Het kenmerkt een beetje de koers die we momenteel bevaren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175258754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat je dus eigenlijk zegt is dat iedere kleurling zich gediscrimineerd moet voelen en als hij dat niet zo voelt er iets aan zijn bovenkamer mankeert?
Ik zeg dat jij Braindead ben. Zoek je bovenkamer eens op
Ik ben zelf een kleurling die niet pinda genoemd wenst te worden.
Maar in jouw discriminerende redenering ben ik daarom erg fout.
Nooit gehoord van empathie? Anders gezegd.. rekening houden met mensen.?
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 13:46:06 #281
213457 engine
pi_175258771
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:43 schreef Nattekat het volgende:
NWS / Ban op Doornroosje: 'Ongevraagde kus prins is seksueel misbruik'

Dit nieuws heeft zo veel overlapping met heel dat ZP-gedoe... Het kenmerkt een beetje de koers die we momenteel bevaren.
Nee, dat is overdreven en dit terecht. Klein verschil.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175258801
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:42 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Nee, hij zegt juist dat als iets voor één geldt, dat niet meteen voor alle anderen ook geldt.
Dat zeg ik toch ook. Tegenwoordig ligt men in een stuiptrekking zodra er ook maar 1 opmerking gemaakt wordt over huidskleur of iets wat via via via met huidskleur te maken zou kunnen hebben. Vroeger was dat minder.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 13:48:16 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175258809
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik zeg dat jij Braindead ben. Zoek je bovenkamer eens op
Ik ben zelf een kleurling die niet pinda genoemd wenst te worden.
Maar in jouw discriminerende redenering ben ik daarom erg fout.
Nooit gehoord van empathie? Anders gezegd.. rekening houden met mensen.?
Sommige mensen zoeken veel te makkelijk de slachtofferrol op en roepen bij het kleinste dingetje meteen al "racisme, discriminatie, nazi!!!!1!!1". Dan is het absoluut niet zo heel erg raar als je dan niet meer serieus genomen wordt als het daadwerkelijk gebeurt.

Dan kan je de mensen die je niet meer serieus nemen daarvan de schuld geven, of naar jezelf kijken. Je kan ook op een normale manier in gesprek gaan als je iets niet fijn vindt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175258820
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik zeg dat jij Braindead ben. Zoek je bovenkamer eens op
Ik ben zelf een kleurling die niet pinda genoemd wenst te worden.
Maar in jouw discriminerende redenering ben ik daarom erg fout.
Nooit gehoord van empathie? Anders gezegd.. rekening houden met mensen.?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 13:49:09 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175258823
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:46 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Nee, dat is overdreven en dit terecht. Klein verschil.
De basis is echt precies hetzelfde. Een mafkees die ergens iets achter zoekt wat helemaal niet bestaat en het aan de rest wil opdringen .
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175258865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik zeg dat jij Braindead ben. Zoek je bovenkamer eens op
Ik ben zelf een kleurling die niet pinda genoemd wenst te worden.
Maar in jouw discriminerende redenering ben ik daarom erg fout.
Nooit gehoord van empathie? Anders gezegd.. rekening houden met mensen.?
Denk je dat ik nooit beledigd ben?
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 13:53:06 #287
213457 engine
pi_175258880
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De basis is echt precies hetzelfde. Een mafkees die ergens iets achter zoekt wat helemaal niet bestaat en het aan de rest wil opdringen .
Prima.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 13:53:22 #288
213457 engine
pi_175258885
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Denk je dat ik nooit beledigd ben?
Constant waarschijnlijk.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  donderdag 23 november 2017 @ 13:56:05 #289
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175258938
quote:
AD publiceert resultaten oliebollentest voortaan in zomer
Discussie over kwaliteit deegballen verpest bakkersfeest

Het AD publiceert pas begin juli de resultaten van de beroemde oliebollentest. Dit heeft AD-hoofdredacteur Hans Nijenhuis in een bericht op de voorpagina van de krant laten weten.

Nijenhuis stelt dat al het gedoe rondom de oliebollentest ‘het bakkersfeestje rondom oud en nieuw verpest’. “Ieder jaar zien we weer huilende bakkers in de media, omdat ze te horen hebben gekregen dat hun bol een zompige meelbal is die smaakt naar een kartonnen doos die te lang op de vochtige zolder van je grootvader heeft gelegen.” Nijenhuis pleit daarom voor een #oliebollenbestand: “Laten we met elkaar afspreken om niet meer over oliebollen te praten, zodra de oliebollenkraam in het land is.”

Minister-President Mark Rutte is het helemaal met Nijenhuis eens: “Een oliebol is een oliebol, daar kan ik niks aan veranderen.”

Bron: De Speld
Nice :D
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175259261
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik zeg dat jij Braindead ben. Zoek je bovenkamer eens op
Ik ben zelf een kleurling die niet pinda genoemd wenst te worden.
Maar in jouw discriminerende redenering ben ik daarom erg fout.
Nooit gehoord van empathie? Anders gezegd.. rekening houden met mensen.?
Ik beschreef een situatie in een vroeger tijdperk.
Rekening houden met mensen op internet is lastig omdat je anders bijna niks meer kan zeggen als je ervan uitgaat dat er allerlei mensen in soorten en maten aanwezig zijn die iets als vervelends kunnen ervaren.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 14:41:56 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175259919
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zou wel heel raar zijn.

Discriminatie is onderscheid maken op o.a. ras, geloof, afkomst, sekse, haarkleur, accent, whatever.
Racisme is onderscheid maken op ras.

Zoek maar op, zat bronnen die dit bevestigen.
racisme is jezelf superieur voelen aan ... discriminatie (onderscheid maken) vloeit daaruit voort maar is niet per definitie het gevolg

je kunt prima een racist zijn zonder te discrimineren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 15:18:12 #292
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175260680
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

racisme is jezelf superieur voelen aan ... discriminatie (onderscheid maken) vloeit daaruit voort maar is niet per definitie het gevolg

je kunt prima een racist zijn zonder te discrimineren
Ik raad je echt aan om de betekenis van en het verschil tussen beide woorden op te zoeken.
Je eigen ras suprieur vinden is ook gewoon discriminatie richting mensen die je zo benadeelt.

Dat gezegd hebbende; is het al tijd om te zeggen dat #100 echt niet nodig is? :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175260886
Het vak voor de anti-Pieten is maar één straatbreedte lang voor wat betreft de route.
Gemakkelijk om met je kind dit gedeelte te mijden. Als je van te voren aangeeft waar dit vak zich bevindt. Much ado about nothing. Beter was geweest de bus gewoon door te laten. Nu heb je elk jaar zo'n gedoe.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175261026
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het vak voor de anti-Pieten is maar één straatbreedte lang voor wat betreft de route.
Gemakkelijk om met je kind dit gedeelte te mijden. Als je van te voren aangeeft waar dit vak zich bevindt. Much ado about nothing. Beter was geweest de bus gewoon door te laten. Nu heb je elk jaar zo'n gedoe.
Zoals de 'discussie' al een paar jaar aan het escaleren is, wordt de kans steeds groter dat volgend jaar of het jaar daarna demonstraties tijdens de intocht en op de route van de intocht preventief verboden worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 15:35:01 #295
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175261040
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het vak voor de anti-Pieten is maar één straatbreedte lang voor wat betreft de route.
Gemakkelijk om met je kind dit gedeelte te mijden. Als je van te voren aangeeft waar dit vak zich bevindt. Much ado about nothing. Beter was geweest de bus gewoon door te laten. Nu heb je elk jaar zo'n gedoe.

De enige reden dat ik de locatie ken is doordat er foto's van werden gepost... verder is dit natuurlijk een belachelijke plek, je zit op een belangrijke toegangsroute richting de markt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175261081
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

niks mis mee, als het maar niet racistisch is :P
Bijnamen gaan toch vaak over uiterlijke kenmerken, dus eventuele kleur van degene is snel in de naam inbegrepen zonder dat het racistische bedoeld is
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_175261120
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De enige reden dat ik de locatie ken is doordat er foto's van werden gepost... verder is dit natuurlijk een belachelijke plek, je zit op een belangrijke toegangsroute richting de markt.
Tsja, volgende keer dan maar een plek ver weg van de route?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 15:40:29 #298
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175261149
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Tsja, volgende keer dan maar een plek ver weg van de route?
Kijk, wat een geniaal idee.
Hmm... ik heb het rode vak aan de verkeerde kant van die straat ingetekend _O-

En nu stil, want #100 is natuurlijk niet de bedoeling O-)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175261174
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:40 schreef Nattekat het volgende:

En nu stil, want #100 is natuurlijk niet de bedoeling O-)
Ik denk niet dat KOZP daar mee akkoord gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 23-11-2017 15:48:30 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175261302
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik denk niet dat KOZP daar mee akkoord gaat.
Maar dan heb ik meer begrip voor een burgemeester, dan van de week. Dan zit het iig juridisch snor.
Bij de inhuldiging van Willem Alexander hadden de anti-monarchisten geloof ik, ook een plek ver buiten de officiële feestelijkheden. Dan heb je aan de democratische verplichtingen voldaan.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 15:50:26 #301
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175261308
Alsof de discussie ophoudt als wij hier stoppen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 15:51:33 #302
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175261322
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alsof de discussie ophoudt als wij hier stoppen.
Ja
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')