abonnement Unibet Coolblue
pi_175249134
Hallo iedereen,
Ik kom uit Oostenrijk en ben net bezig met het schrijven van mijn bachelorscriptie (ik studeer geschiedenis). Alhoewel Wenen een leuke stad is wil ik graag mijn master studie (Archival Studies) in het buitenland afsluiten. Nederland lijkt me een goede keuze voor mijn plan, vooral ook omdat ik mijn Nederlands wil verbeteren. Vandaag heb ik met een vriendin van mij gepraat over haar beslissing om naar Leiden te gaan studeren en ze vertelde me dat ze tot nu toe (ze is in september met haar studie begonnen) nog geen woning heeft gevonden omdat ze uit Duitsland komt. Is het echt zo moeilijk om in Leiden een woning te krijgen als buitenlandse student? Heeft iemand al ervaringen gemaakt met het zoeken (en vinden) van een woning in Leiden als buitenlandse student?
Alvast bedankt!
pi_175249959
Ik denk dat het grootste probleem de taalbarrière is.
Spreekt jouw vriendin ook goed Nederlands?
pi_175249991
Leiden lijkt me inderdaad niet de meest 'buitenlandse studenten' vriendelijke stad... Toch veel koorknaapjes daar.
pi_175250007
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:37 schreef jatochneetoch het volgende:
Ik denk dat het grootste probleem de taalbarrière is.
Spreekt jouw vriendin ook goed Nederlands?
Zolang je Engels kan lijkt het me geen probleem.
pi_175250030
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:39 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Zolang je Engels kan lijkt het me geen probleem.
Dan moet je opeens Engels gaan praten in je eigen huis. Veel mensen hebben daar geen zin in, aangezien er zich ook genoeg Nederlanders aanbieden op de kamermarkt.
  woensdag 22 november 2017 @ 22:46:30 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_175250155
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 22:40 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Dan moet je opeens Engels gaan praten in je eigen huis. Veel mensen hebben daar geen zin in, aangezien er zich ook genoeg Nederlanders aanbieden op de kamermarkt.