abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175243517
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2017 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
  woensdag 22 november 2017 @ 17:46:52 #2
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_175243610
Ha, had ik even geen zin in de OP! :P Dank Zwab! :P
Bovenstaande is mijn mening, ook wanneer er niet expliciet 'ik vind' of soortgelijk in de post vermeld staat. Oh, en zwarte piet is racisme.
pi_175243721
Ik had echt een intens belabberd loopje vandaag. Misschien dat de moeheid van zondag 30km er nu pas inkwam of zo, of de premarathonfantoompijntjesperiode is begonnen maar dat zou wel erg vroeg zijn.

Zaterdag de 25km in Meijendel, ik hoop dat ik dan weer helemaal fit ben. Met mijn trainer afgesproken dat ik hem als pittige duurloop loop, ik heb een tempo meegekregen voor de eerste 20km en de laatste 5 op marathontempo. Ik vind het wel een beetje gek dat er maar één drankpost onderweg is. Was dat vorig jaar ook zo? Dat is toch veel te weinig voor 25km..?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_175244061
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind het wel een beetje gek dat er maar één drankpost onderweg is. Was dat vorig jaar ook zo? Dat is toch veel te weinig voor 25km..?
Één post halverwege, is altijd zo. Komt goed.
pi_175244293
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:10 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Één post halverwege, is altijd zo. Komt goed.
Mja het komt ook vast wel goed, maar het is relaxter om wat vaker te drinken, ik wil eigenlijk ook een beetje een marathonsimulatie doen qua gelletjes etc.
Ga je toevallig nog kijken? Zin om een flesje water aan te geven? ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_175244320
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja het komt ook vast wel goed, maar het is relaxter om wat vaker te drinken, ik wil eigenlijk ook een beetje een marathonsimulatie doen qua gelletjes etc.
Ga je toevallig nog kijken? Zin om een flesje water aan te geven? ;)
Ik kom inderdaad meerdere mensen aanmoedigen, maar ik kan nog niet zeggen waar ik sta en hoe laat :@
pi_175249154
Ha, ik mag ook op woensdagavond promoveren - ofwel een groepje hoger. Strenge mensen hoor. Ik loop verdulleme intervalletjes op 5:00 min\km en heb al een tijdje geen pijntjes meer. Desondanks willen ze volgende week even naast me komen lopen om te kijken hoe het gaat. Beeeeeeetje betuttelend wel.

En tof, ik kreeg van een fotograaf een hardloopfoto opgestuurd van afgelopen zondag. Hij vond mijn techniek mooi om te zien en had me op de kiek gezet :D :D Wie had dat gedacht?

quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:38 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

We zijn nu een kleine 5 maanden verder. Inmiddels meer gevonden?
Zwab! Hoe gaat het?

Ik ben nog geen stap verder. Als ik had geweten dat jij er zo'n belang bij hebt, had ik beter mijn best gedaan.
reis ver I drink bier | eet soepstengels | denk na I lach hard I duik diep I kom terug
pi_175251567
Omdat ik hier wat advies en tips had gevraagd rondom spierknopen in mijn kuiten in de voorbereiding op mijn eerste marathon:

Kort:

Zondag de marathon van Valencia gelopen, doel erg hoog gesteld. Tot km 35 ging het nog, daarna kwam de man met hamer en die sloeg genadeloos op mijn kuiten en hamstrings. Wandelen, rekken, hardlopen (rinse and repeat) was het gevolg.

Het doel uiteindelijk (net) niet behaald, maar gefinisht en helemaal tevreden! Spierknopen waren geen probleem uiteindelijk (leken even op te spelen maar zakten weg), kramp wel ;) Ik had het al vaak gehoord, die laatste 10k... nu weet ik wat ze bedoelen.

Vandaag voor het eerst weer trappen kunnen lopen zonder me te hoeven ondersteunen met de leuning. Maar ondanks dat alles geen moment gedacht 'Nooit meer!'

Dus ook al ben ik hier niet heel actief (ik lees vooral mee), toch heb ik ook hier mijn inspiratie opgedaan en tips gehad... dank daarvoor dus! ;)

Lang:

SPOILER
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')