abonnement Unibet Coolblue
pi_175233610
Filet americain O+ Ik denk dat ik die drie weken nog uitzit en dan los ga op de echte.
Net zoals een steak tartare en een broodje Paling. :9

Hier is vandaag het water tussen 9 en 3 afgesloten en daarna moeten we drie dagen het water koken. Niet heel handig.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175233653
Ahh lekker Kris, ik heb ook al helemaal bedacht wat ik allemaal wil eten na de bevalling (in juni pas :') ).

Balen van het water! Gelukkig niet zo lang als in Vlaardingen laatst :p volgens mij hebben ze daar 5 dagen hun water moeten koken :X
pi_175233761
Oh lekker dan Kris -O-
Wij zaten laatst een paar uur zonder water en toen kreeg ik het al benauwd...al was dat wel vanwege een storing, dus onaangekondigd, maar toch.

Volgens mij slaapwandelt onze baby nu al :') heb het idee dat-ie elke nacht weer een stukje naar boven kruipt, om gedurende de dag weer te zakken.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175233775
@Jagar gefeliciteerd! :*

@Kris balen, zeg! Wat is de aanleiding voor het afsluiten van het water? Kan je niet beter een paar liter water halen in de supermarkt? ;)

@Twist Slaapwandelende baby in buik _O-

Ik wil zo graag weer sushi en wijn. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 27% gewijzigd door arvensis op 22-11-2017 09:00:48 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_175233905
Werkzaamheden in de hele wijk. Overleven we ook wel weer. En ik haal inderdaad gewoon wat water in de supermarkt. :)

Twist, kleine avonturier gaat gewoon nu al op pad. :P Hij lag al vibi toch?

Duman, wat een positief nieuws! Dat geeft rust. :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175235172
Duman, klinkt als een heel fijn gesprek zo! :Y ^O^

quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 08:56 schreef Krisvc het volgende:
Twist, kleine avonturier gaat gewoon nu al op pad. :P Hij lag al vibi toch?
Volgens 2 vk's wel, maar de 3e zei vorige week toch weer bibi, dus weet het niet zo goed nu :')

Morgen weer controle, dus dan hoor ik het vast :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175235415
Duman, meedenkende leidinggevenden zijn zo fijn! Scheelt inderdaad een hoop stress!

Okay, vibi = vast in bekkeningang ofzoiets toch? Wat is dan bibi? Kan er even niet opkomen :?
pi_175235524
- Vibi: vast ingedaald
- Bibi: beweeglijk in de bekkeningang
:)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 22 november 2017 @ 10:39:05 #69
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_175235538
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:32 schreef Aure het volgende:
Duman, meedenkende leidinggevenden zijn zo fijn! Scheelt inderdaad een hoop stress!

Okay, vibi = vast in bekkeningang ofzoiets toch? Wat is dan bibi? Kan er even niet opkomen :?
BIBI= beweeglijk in bekkeningang

heeft dat niet iets te maken met stuit? of zeg ik nu iets raars :')

Ik kom net van de VK.
Weer 1kg afgevallen en baarmoeder met een groeispurt, hartstikke goed dus :P
De baby schopt iig al aardig.
pi_175235642
En zucht... De Samen Bevallen-cursusleidster vroeg gisteren: 'Zoals jullie misschien wel weten zijn er heel veel 'huismiddeltjes' die ervoor zouden zorgen dat de bevalling op gang wordt gebracht, maar dat is behalve eentje eigenlijk allemaal onzin. Wie weet wat die ene is?'.

En omdat iedereen heel schaapachtig zat te kijken konden we het niet laten en staken we van wal: Sperma bevat prostaglandine, wat de baarmoedermond weekmaakt. En fysieke opwinding, tepelstimulatie en klaarkomen zorgen voor oxytocine, wat ook stimulerend werkt, dus tsja, seks is geen garantie op een spoedige bevalling, maar wel theoretisch bevallingsopwekkend.

Dus. Ik denk niet dat we nog van onze reputatie af komen. :')

En ik geloof ook dat ik me een tikkie uitgebreider heb ingelezen dan de andere cursisten. :') Ik weet niet of we de cursus afmaken.. Volgende week staat er nog wat puftechniek op het programma, maar daarna nóg drie avonden - ik geloof niet dat het heel veel toevoegt. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_175235666
Fijn van je werkgever, Duman! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_175236035
Hoe reageerde de rest Mini? >:) Heb je überhaupt al nieuwe kennis over gehouden aan de cursus?

Ik kreeg het net op mijn heupen en heb zelf het wiegje in elkaar gezet. Dat man dat best vanavond na zijn werk wilde doen was simpelweg niet goed genoeg. Dus nu ben ik 1,5 uur aan het worstelen geweest en heb ik echt last van m'n heupen. :') Als man zoiets in elkaar zet ziet het er altijd veel makkelijker uit. Dus nu paracetamol en even languit op de bank.

Ook eindelijk de kleertjes in de kast op de babykamer kunnen leggen. O+ Al had ik dat misschien beter morgen pas kunnen doen als ik vantevoren had bedacht dat ik het wiegje in elkaar wilde zetten. :P

Happy hormones. *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175237768
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:39 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

BIBI= beweeglijk in bekkeningang

heeft dat niet iets te maken met stuit? of zeg ik nu iets raars :')
Nee, 'bibi' en 'vibi' (en 'bbbi' heb je ook nog) hebben in principe niets te maken met stuitligging, alleen met de mate van ingedaald zijn :)

Fijn dat alles weer goed was :)

Mini, nee die reputatie raken jullie nu zeker niet meer kwijt nee :P
Al heb ik ook wel eens begrepen dat er echt zeer grote hoeveelheden sperma nodig zijn om echt iets op gang te brengen en er zijn wel degelijk andere middelen/stoffen die dat ook kunnen, dus vind het ook wel een beetje vreemd dat de cursusleidster er zo de nadruk op legt.
Misschien probeert ze jullie wel gewoon expres uit je tent te lokken >:)


Kris, happy hormones zijn ook belangrijk :Y
Alleen jammer dat je het er letterlijk van op je heupen krijgt :*

Poeh, moet zeggen dat de dagen met de Minion alleen toch wel steeds zwaarder worden :{ Voor m'n gevoel is ze ook echt heel vervelend aan het doen, terwijl ze zich waarschijnlijk gewoon verveeld met een mama die niet zoveel meer kan ;( (normaal gesproken kan het me niet snel gek genoeg zijn qua spelen ;) )
En dan zijn we ook nog steeds allebei snotverkouden en daardoor moe, echt gezellig hier :') hopelijk doet ze nu wel braaf d'r dutje, dan hebben we allebei even rust
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175238395
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:20 schreef twist02 het volgende:
Duman, klinkt als een heel fijn gesprek zo! :Y ^O^

[..]

Volgens 2 vk's wel, maar de 3e zei vorige week toch weer bibi, dus weet het niet zo goed nu :')

Morgen weer controle, dus dan hoor ik het vast :)
Ik sneak even binnen.
M. ging hier ook steeds van vibi naar bibi en weer terug. Volgens mijn vk was dat bij een 2e helemaal niet raar, is gewoon iets meer ruimte voor die bewegingen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175238610
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:06 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik sneak even binnen.
M. ging hier ook steeds van vibi naar bibi en weer terug. Volgens mijn vk was dat bij een 2e helemaal niet raar, is gewoon iets meer ruimte voor die bewegingen :)
Ah, dank je! ^O^
De derde vk (vorige week) leek het inderdaad ook al niet heel vreemd te vinden. Plus ze gaf aan dat-ie wel echt zo goed als ingedaald lag, maar nét niet helemaal vast. Was ook geen enkel probleem als m'n vliezen zouden breken enzo, dus het zal inderdaad wel goed zijn :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175239448
Van harte gefeliciteerd weledelgeleerde Dr. Trut! *O* Hoe ging het, was je erg nerveus?

Bevallen, ahhh, dat moet ook nog ja. :P Ik heb alleen nog steeds echt geen idee of ik het nu gewoon wil proberen of met een geplande KS. Zucht. Zou er een cursus bestaan speciaal voor vaginale bevalling na KS?

Oh ja en geboortekaartjes. O+ Moet ik ook eens tijd voor maken. Binnenkort maar eens in verdiepen. Sowieso is tijd een ding, ik had gisterochtend vrij genomen om de babykamer te schilderen maar helaas, ik was in plaats daarvan de hele ochtend bezig om nog last minute een conferentieposter aan te passen. }:|

Ik heb overigens net mijn kinkhoestvaccinatie laten zetten. Weer een check van mijn lijstje. :Y
pi_175242276
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:08 schreef minilot het volgende:
Inzake geboortekaartjes, ik verwacht één dezer dagen een proefontwerp van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..en daar ben ik best een beetje hyper over! O+

[..]

Oh jee. Wat vond je er taai aan, dan? Kan ik me vast een beetje voorbereiden op vanavond :)
Eigenlijk had ik moeten zeggen twee avonden. Op de eerste avond was er een invalster die het praktijkdeel met ons oefende. De keer daarop was de gewone cursusleidster er weer die het nog even allemaal op haar manier wou doen. :{
Begrijpelijk wel dat je overweegt ermee te stoppen, die wens hadden wij soms ook wel. Inclusief grappen dat na de cursus de bevalling vooral zou meevallen. :D

Jagartrut gefeliciteerd! *O*

Ik las nog een en ander over de kraamzorg en dat sommigen opzien tegen een vreemde in huis. Nou heb ik er ook wel tegen opgezienl, maar ik begin te wennen aan het idee. :) Sowieso bedacht ik me dat onze katten na een aantal dagen vast wel gewend zijn. En als ik verwacht dat de katten wennen, dan kan ik het vast zelf ook.
Onze wegroestende wasmachine moest al wel redelijk snel weg, dat vond ik echt niet kunnen met kraamzorg. En de gangkast heb ik pas flink opgeruimd zodat ze niet aangevallen wordt door de stofzuiger wanneer de kast opengaat. ;)

Respect hoor Kris voor het zelf bouwen van je ledikant! Ik heb flinke nesteldrang maar het opbouwen zie ik mezelf niet doen zonder tranen. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175242825
:'( :'( :'(

Ik was met m'n moeder en L. onderweg naar het sinterklaasfeest op m'n werk. Maar bij de opvang wilde de auto niet meer starten en nu sta ik al een uur op de anwb te wachten. En ik ben er een beetje klaar mee en zit tegen tranen te vechten. Ik wil gewoon even een tijdje normaal, zonder gebroken tenen of buikgriep of kapotte auto. En straks staat alles weer op z'n kop als de baby er is en ik heb er gewoon even geen energie meer voor. :'(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175243019
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:00 schreef Krisvc het volgende:
:'( :'( :'(

Ik was met m'n moeder en L. onderweg naar het sinterklaasfeest op m'n werk. Maar bij de opvang wilde de auto niet meer starten en nu sta ik al een uur op de anwb te wachten. En ik ben er een beetje klaar mee en zit tegen tranen te vechten. Ik wil gewoon even een tijdje normaal, zonder gebroken tenen of buikgriep of kapotte auto. En straks staat alles weer op z'n kop als de baby er is en ik heb er gewoon even geen energie meer voor. :'(
Ah Kris, dikke knuffel voor jou :*

Ik kan me zo voorstellen da tje hier nou net even niet op zit te wachten. Hopelijk is de anwb er snel! En huil vanavond maar even lekker uit, met chocola ofzo
pi_175243167
Dr. Jagärtrut! Gefeliciteerd!! *O* *O*
pi_175243210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:00 schreef Krisvc het volgende:
:'( :'( :'(

Ik was met m'n moeder en L. onderweg naar het sinterklaasfeest op m'n werk. Maar bij de opvang wilde de auto niet meer starten en nu sta ik al een uur op de anwb te wachten. En ik ben er een beetje klaar mee en zit tegen tranen te vechten. Ik wil gewoon even een tijdje normaal, zonder gebroken tenen of buikgriep of kapotte auto. En straks staat alles weer op z'n kop als de baby er is en ik heb er gewoon even geen energie meer voor. :'(
Ach Kris, dat is een heel geldige reden voor tranen, hoop dat de anwb er snel is! Extra pepernoten voor jou!
pi_175243230
Kris hopelijk is de anwb er snel. Aan deze woorden heb je natuurlijk niets, Máár hopelijk vind je snel een beetje rust in je hoofd en kun je heerlijk genieten van je newborn baby, want Hey, je bent gewoon een baby ook aan het bakken. Dus huilen mag! :* :*
pi_175243320
Oh ik vergeet helemaal onze eigen DrTrut te feliciteren *O* hoe leuk klinkt dat DrTrut.

Ik zit te wachten tot mijn man me van kantoor komt ophalen, het was een lange dag. Merk wel dat ik echt echt heel vermoeid ben na werken, moet er vaak ook de dag erna nog van bijkomen. Niet fijn.

Duman, wat fijn dat gesprek met je leidinggevende. Geeft toch een stukje rust en waardering voor je inzet :*

Deed Minion dat dutje nog Twist? Logisch toch ook dat het zwaarder word, einde zwangerschap en nog een kleintje rondlopen.

Ik heb weer gelachen om het verslag van minilot. Zo'n cursus lijkt me echt vreselijk. En niet heel nuttig ook ofzo, schijnbaar doen mensen het vaak ook voor de sociale contacten. Andere mensen in dezelfde fase schept een band enzo, blijkbaar. :P

Oh en in spoiler want dit hoort eigenlijk in het buikentopic. Kijk nou hoe leuk die buik al voorbij mn jas/vestding piept O+ Ik ga vanaf nu deze jas elke dag aandoen, ik word er helemaal vrolijk van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175243380
Songeur mooie babybol! Wat draag je altijd van die leuke kleding! O+
pi_175244046
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:00 schreef Krisvc het volgende:
:'( :'( :'(

Ik was met m'n moeder en L. onderweg naar het sinterklaasfeest op m'n werk. Maar bij de opvang wilde de auto niet meer starten en nu sta ik al een uur op de anwb te wachten. En ik ben er een beetje klaar mee en zit tegen tranen te vechten. Ik wil gewoon even een tijdje normaal, zonder gebroken tenen of buikgriep of kapotte auto. En straks staat alles weer op z'n kop als de baby er is en ik heb er gewoon even geen energie meer voor. :'(
Maar dat is toch ook gewoon ronduit k*t allemaal, ik snap heel goed dat je het even niet meer trekt. Is de anwb inmiddels geweest? Laat je vanavond maar even lekker in de watten leggen door je man :*

Songeur, wat een mooi buikje, leuk om dat punt voorbij te zijn ;)

Ik heb vandaag ook niet helemaal mijn dag, hoe dichterbij "de" dag komt hoe enger ik het begin te vinden, niet eens zozeer de bevalling maar meer wat er na volgt, of ik wel een goede moeder zal zijn en of ik wel voor een baby kan zorgen. Zelfs dingen als "had ik hier wel aan moeten beginnen?" En zodra ik dat voel voel ik me weer schuldig naar de baby en kan ik wel janken :') Stomme angsten waarschijnlijk door die rothormonen, maar toch hoor ik zo'n gemeen stemmetje in mijn achterhoofd die me dat soort dingen in loopt te fluisteren :( Ik voel me zo stom als ik zo denk, hele zwangerschap nergens last van gehad en ineens slaan mijn emoties op hol..
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175244071
Oh nee Kris, begrijpelijk dat je er even doorheen zit. Ook niet zwanger zijn die dingen die je noemt al lastig zat om mee om te gaan.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175244135
Rena stomme hormonen, je bent al een bonus mama. Die gedachtes komen vaak voor heb ik gelezen! Laat je niet gek maken door dat stemmetje, jij kunt dit O+ :* :*
pi_175244336
Anwb is geweest. Accu is op. Hij is nu gestart, ben naar huis gereden en hen hem hij de garage neergezet. Die plaatst morgen een nieuwe accu. Moet ik alleen L. morgen nog naar de opvang zien te krijgen. Geen idee hoe dat gaat op de fiets.

Rena, dat zijn geen leuke gedachtes. Maar ik denk dat bijna iedereen die gedachtes wel herkent. Komt goed. Echt, echt, echt. :*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 22 november 2017 @ 19:17:57 #89
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175245401
quote:
15s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:09 schreef rena het volgende:
Ik heb vandaag ook niet helemaal mijn dag, hoe dichterbij "de" dag komt hoe enger ik het begin te vinden, niet eens zozeer de bevalling maar meer wat er na volgt, of ik wel een goede moeder zal zijn en of ik wel voor een baby kan zorgen. Zelfs dingen als "had ik hier wel aan moeten beginnen?" En zodra ik dat voel voel ik me weer schuldig naar de baby en kan ik wel janken :') Stomme angsten waarschijnlijk door die rothormonen, maar toch hoor ik zo'n gemeen stemmetje in mijn achterhoofd die me dat soort dingen in loopt te fluisteren :( Ik voel me zo stom als ik zo denk, hele zwangerschap nergens last van gehad en ineens slaan mijn emoties op hol..
Rena, ik had die gedachtes ook op het allerlaatst terwijl daarvoor nooit. Mijn verloskundige glimlachte wijs toen ik het vertelde en noemde het de laatste stap of zoiets. De nacht erop ben ik bevallen. :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175246524
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 17:29 schreef Songeur het volgende:
Deed Minion dat dutje nog Twist? Logisch toch ook dat het zwaarder word, einde zwangerschap en nog een kleintje rondlopen.
Ja, was een heerlijke 1,5u rust O+ en daarna was het gelukkig ook een stuk gezelliger :)
Het is ook wel logisch inderdaad, maar ik baal soms van mezelf en m'n korte lontje richting haar ;( ik hou mezelf maar voor dat het allemaal bij die beruchte laatste loodjes hoort en vanzelf goedkomt :)

En wat een prachtige bol heb je! O+ Heerlijk is dat zo hè; een overduidelijke babybump die toch (denk ik?) nog niet echt heel erg in de weg zit of zwaar is O+

Och Kris, zulke dingen zijn normaal gesproken al zenuwslopend, laat staan nu ja...! :{
Vanavond hopelijk even rustig aan doen en bijkomen. En is er niet iemand die je kan bellen voor vervoer morgen? Anders duim ik in elk geval voor een heerlijk rustige dag voor je morgen, als L. op de opvang is! :*

Rena, hoe goedkoop het ook klinkt, ook dit "hoort erbij" inderdaad. Zulke gedachten zijn écht niet gek :*

Mijn goudeerlijke '2 cents' (want je lijkt me iemand die dat wel kan hebben ;) ): baby's en kinderen kunnen je op een manier aan jezelf laten twijfelen die je eerder niet voor mogelijk hield. En dat klinkt cru, maar ik zeg het echt met de allerbeste bedoelingen van de wereld. Ik ben echt zo nuchter als je maar zijn kunt en heb normaal gesproken méér dan genoeg zelfvertrouwen, maar hoe vaak die kleine meid van ons mij me al onzeker heeft laten voelen... Zij is echt de enige die dat voor elkaar krijgt (en d'r broertje straks ook weer waarschijnlijk).
Maar zij is óók de enige die me zó kan laten genieten van de kleinste dingen en me zó uiteen kan laten spatten van trots O+ En voor mij zijn dat 2 kanten van dezelfde medaille: je kunt niet het een hebben zonder het ander. En ik maak me vanaf dag 1 al geen illusies: ik ben écht geen perfecte moeder. Maar als ik dat heerlijk meisje rond zie lopen, kan ik maar 1 ding denken: Ik doe vast een hele hoop dingen 'fout', maar ik moet er minstens zoveel goed doen ;)

En als ik naga hoe liefdevol je hier al over je bonusdochter praat, weet ik zeker dat het bij jou ook echt wel goedkomt! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175246919
Jullie zijn lief O+ Het is 'fijn' om te horen dat het geen rare gedachtes zijn, als ik het wurmpje in mijn armen heb ben ik het hopelijk gauw weer vergeten. En mijn bonusmeisje en ik gaat inderdaad ook heel goed en die heb ik ook helemaal moeten leren kennen, alleen kon zij al praten, dat is misschien waar ik nu ook een beetje angstig voor bent; zo'n klein mensje wat je nog helemaal niet kent, zonder gebruiksaanwijzing :P Heb er net ook even met manlief over gepraat en die zei ook ongeveer wat jullie zeiden. :*

Twist, voor jou ook wel pittig nu nog met zo'n kleintje wat rondloopt, ik kan me voorstellen dat de middagdutjes nu heilig zijn ;)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175247198
Songeur mooi jonguh. O+

Aargh Kris, wat ontzettend stom van de auto zeg. -O- En succes morgen vast op de fiets met dit rotweer. Is het ver?

Rena, vervelend die gedachtes zeg, maar kennelijk hoort het er een beetje bij. Dat trekt vast zo weer recht na de bevalling. O+

Ik ben vanmiddag naar de VK geweest en heb de uitslag van de groeiecho gehad. Wel echt een kleinere baby lijkt tot nu toe, op het P20 lijntje ongeveer met hoofd en buik en P54 met de beentjes. Allemaal prima verder, het verbaast me alleen een beetje omdat Wolk wat groter was (P50 tijdens de zwangerschap en 3995 gram bleek eenmaal geboren). Met 32 weken nog een groeiecho.

Oh en kijk nou. Vorige week donderdag bloed geprikt voor die lunchcurve en mijn arm ziet er nu nog zo uit. Ugh. Loopt nog helemaal door aan de achterkant ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175247282
LuDann zo! Ben je mishandeld door de prikker? :o Ben benieuwd hoe groot de baby bij 32 wk is, kan het zijn dat hij/zij dan toch groter blijkt?
pi_175247407
Ik herken het ook wel van rena. Denk veel aanstaande moeders en zeker wanneer het zo dichtbij de termijn komt.
Of het idee dat je er helemaal niet klaar voor bent of iets.
Maar meestal komt het gewoon goed. :P
En in dit geval heeft rena toch al ervaring als bonusmoeder en dat is al heel veel waard.

Ik vind een baby krijgen ook weer doodeng en vraag mij echt af hoe ik ooooit nog 5 minuten rust ga hebben of een nacht goed slaap of ooit met mijn vreselijke ongeduld leer omgaan of 2 kinderen mee de deur uit ga krijgen als de oudste naar school moet. Hoe dan? :? :')

Onzekerheid mag je best eens hebben (dat houdt je alert en zegt ook wat over toeweiding) maar laat het niet overheersen. :)
pi_175247640
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:36 schreef BellaaElisa het volgende:
LuDann zo! Ben je mishandeld door de prikker? :o Ben benieuwd hoe groot de baby bij 32 wk is, kan het zijn dat hij/zij dan toch groter blijkt?
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:36 schreef BellaaElisa het volgende:
LuDann zo! Ben je mishandeld door de prikker? :o Ben benieuwd hoe groot de baby bij 32 wk is, kan het zijn dat hij/zij dan toch groter blijkt?
Nou echt he. En dit is dan niet eens de arm waar ik 2 keer in geprikt ben.

De baby kan groter zijn bij 32 weken ja, ze kunnen groeispurtjes krijgen enzo. Het is vooral een check om te kijken of baby hetzelfde lijntje volgt. Tot nu toe wel, bij de 20 weken echo zat hij/zij ook al op P20 kennelijk. Dat zou het verder niet verontrustend maken dus. Het is pas zorgelijk als een baby van P60 ofzo opeens naar P20 gaat, dan klopt er iets niet.
pi_175249382
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:42 schreef vencodark het volgende:

en vraag mij echt af hoe ik ooooit nog 5 minuten rust ga hebben of een nacht goed slaap of ooit met mijn vreselijke ongeduld leer omgaan of 2 kinderen mee de deur uit ga krijgen als de oudste naar school moet. Hoe dan
Haha dit!! Exact dit. Laat je me weten hoe je t doet, wat de truc is :p

Oh en Rena volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken. Onzekerheid is helemaal niet gek en dat kleine mensje maakt je straks mama en het zal je verbazen hoe snel het voelt alsof het altijd zo geweest is.
pi_175249428
Jeetje Lu. Je arm! Last van of valt het mee? Kon hij/zij niet prikken ofzo.

Oooh held! Terwijl ik dit typ besef ik me (door het woordje prikken :’) ) dat ik met 27 weken bloed moet prikken. En dat staat nog niet in mn agenda.
pi_175252890
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:42 schreef vencodark het volgende:
Ik herken het ook wel van rena. Denk veel aanstaande moeders en zeker wanneer het zo dichtbij de termijn komt.
Of het idee dat je er helemaal niet klaar voor bent of iets.
Maar meestal komt het gewoon goed. :P
En in dit geval heeft rena toch al ervaring als bonusmoeder en dat is al heel veel waard.

Ik vind een baby krijgen ook weer doodeng en vraag mij echt af hoe ik ooooit nog 5 minuten rust ga hebben of een nacht goed slaap of ooit met mijn vreselijke ongeduld leer omgaan of 2 kinderen mee de deur uit ga krijgen als de oudste naar school moet. Hoe dan? :? :')

Onzekerheid mag je best eens hebben (dat houdt je alert en zegt ook wat over toeweiding) maar laat het niet overheersen. :)
Vooral dat laatste is goed om op te slaan :) Na een nacht goed slapen voelt het al weer anders dan gisteren gelukkig. Stomme hormonen!

LuDann, je arm :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175253302
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:51 schreef LuDann het volgende:

[..]


[..]

Nou echt he. En dit is dan niet eens de arm waar ik 2 keer in geprikt ben.

De baby kan groter zijn bij 32 weken ja, ze kunnen groeispurtjes krijgen enzo. Het is vooral een check om te kijken of baby hetzelfde lijntje volgt. Tot nu toe wel, bij de 20 weken echo zat hij/zij ook al op P20 kennelijk. Dat zou het verder niet verontrustend maken dus. Het is pas zorgelijk als een baby van P60 ofzo opeens naar P20 gaat, dan klopt er iets niet.
Jeetje, jouw arm. Arme jij.
Weten jullie eigenlijk het geslacht niet Lu?
pi_175253405
Kris, is het gelukt om peuter met de fiets naar het kdv te brengen? Balen van de auto maar gelukkig is het 'maar' de accu en niet een of andere dure reparatie.

Rena, fijn dat je goed geslapen hebt. En die onzekerheden kennen we allemaal dus niks gek dat je dat zo voelt (of even voelde). Het is zoiets ongrijpbaars en ook life-changing. Je vindt er je weg in en toch zul je te maken krijgen met een 'nieuw' soort onzekerheid. Maar het is ook zo overweldigend mooi en rijk en bijzonder.

Ik bracht Twix net weer extra naar het kdv. Ik ben er sip van maar hij kwam daar binnen lopen en zag dat er een jongetje was die er nooit is op Twix' vaste dag maar wel op sommige dagen dat hij nu extra gaat. "Oh ja mama, jippie, V.ik ook hier spelen!" En hij stak twee armen in de lucht, sprong omhoog en riep hoera. V.ik kwam ook meteen naar Twix toe en ze gingen samen bouwen O+.
Toch wel fijn voor mijn falende moedergevoel dat mijn allerliefste het zo naar zijn zin heeft op het kdv, ook op de extra dagen.
pi_175253545
Jeetje Lu, dit prikken ging niet helemaal lekker zeker!

Malteser, altijd een geruststelling om te weten dat je kindje het naar zijn zin heeft op de opvang :) Is dit de eerste keer dat je Twix weer zelf naar de opvang kan brengen?
pi_175253612
@Malteser: nee klopt, we weten het geslacht niet. Vooral man wil het niet weten en ik vind het wel prima zo. Al heb ik wel geprobeerd stiekem te spieken bij de 20 weken echo, maar zonder succes. :P

Wat fijn dat Twix het zo naar zijn zin heeft op het KDV. O+ En je bent geen falende moeder natuurlijk, je haalt het straks gewoon weer in allemaal.

En die arm, ik heb wel vaker flinke blauwe plekken van bloedprikken hoor, maar dit slaat wel alles ja. Het deed eigenlijk meteen al zeer al heb ik geen idee wat ze nu anders deed dan de anderen. Heeft een paar dagen zeer gedaan, nu niet meer. Nu ziet het er alleen nog dramatisch uit. :+
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 09:03:36 #103
382129 crew  Donna
pi_175253649
Even ego; Goedgekeurd bij de controle gisteren en over 3 weken bij de volgende controle even overleggen voor de OGTT suikertest. Op dit moment vond de VK het ook niet zo verstandig. Als ik over 3 weken nog iedere ochtend spuug dan kan ik 'gewoon' een lunchcurve prikken bij hun op de praktijk. Fijne geruststelling.
  donderdag 23 november 2017 @ 09:13:20 #104
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175253749
Fijn Donna, goedgekeurd en dat Je die test niet hoeft. Die schijnt nogal belastend te zijn lees ik overal. Ik heb mijn arts er nog niet over gehoord, misschien komt dat nog.

LuDann, naar aanleiding van jouw verhaal over de groei van je kindje bedacht ik me dat ik niet meer ben teruggekomen op het guo dat ik kreeg nav het seo. Dat laatste onderzoek wees uit dat het bovenbeen op de p2.3 zat - een indicatie voor verder onderzoek. Nou, dat is dus gedaan en de gynaecoloog zag een prachtig gezond kind dat goed groeit en tegelijk gewoon wat kleiner is. Ze zat nu met alle onderdelen op de P20 gemiddeld, been nu P9. Dus wel gerustgesteld, alleen kan ik het nog niet helemaal plaatsen met het formaat van onze zoon, geboren met 41 weken precies en 4145 gram. Die zat boven de P60 geloof ik. Maar ja, je kinderen hoeven natuurlijk geen kopietjes van elkaar te zijn toch?
pi_175253915
Dames, hoe intstaat een beetje gal spugen? Komt dat door een lege maag? Of zuurbranden?
pi_175254090
Ik heb geen idee stropdaz maar als je je dit afvraagt lijkt het me al genoeg reden om even aan de bel te trekken bij de vk. Just checking.

DonnaRush wat fijn dat je bent goedgekeurd! En wat klote zeg dat je nog steeds overgeeft. :{

LuDann je arm! Au :o



Wie kan wat afvinken?! :D Ik kreeg gisteren de eerste: het is vast een tweeling! :') :D *O* Moest wel lachen. Het ligt er bij mij heeeel erg aan wie het zegt.

Andere gekke opmerkingen tot nu toe:
- “Was het helemaal gepland/verwacht?” (Kon ik nog hebben van deze persoon, hij vroeg het redelijk zachtaardig. Denk dat ie het niet had zien aankomen.)
- “In mei uitgerekend. Dan is je nieuwe huis nog niet af. Wel zo gepland?” (Viespeuk van m’n werk. Via email. Heb de mail gedelete. Opbokken.)
- “Ben je al aangekomen?” :D
- “Heb je al een echo gehad?” (Gisteren. Ben 16 wkn zwanger.) :') :D
Dit, dat, alles.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 09:35:48 #107
382129 crew  Donna
pi_175254121
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:27 schreef stropdaz het volgende:
Dames, hoe intstaat een beetje gal spugen? Komt dat door een lege maag? Of zuurbranden?
Geen idee. Ik heb het dus iedere ochtend, maar als ik eerst eet, komt dat er weer uit plus daarna gal. Dus dan maar alleen gal. :{w
pi_175254322
Geel gal braak je dus volgens mij als je maag (nog) leeg is?!
pi_175254358
Wow, Lu, wat een plek. Ik vroeg me vannacht trouwens ineens af (ja, je denkt nog eens ergens aan als je wakker ligt :P) of je misschien van andere mensen hulp kan krijgen met bijvoorbeeld het klussen in huis? Laatst lezend over de situatie met je man, je moeder, je vader en dan ook nog eens je werk en Wolk erbij lijkt het me allemaal wat veel. Ik gok dat er zomaar anders ook lieve Fokkers zijn die je een dagje willen helpen? Dat je de babykamer ineens een stuk af kan hebben. Ik zou je graag zelf komen helpen, maar dat zou op het moment neerkomen op op je bank ploffen en je chocola opeten.

Malteser, zorgen dat Twix ergens is waar hij het naar zijn zin heeft is toch juist een heel goede moeder zijn? Ik merk dat L. de dagen op de opvang ook echt nodig heeft na weer 5 dagen thuis met alleen maar volwassenen. Dat is ook goed zorgen voor. :*

Rena, wat fijn dat het na een nacht goed slapen weer wat beter voelt. Fijn dat je man je er ook in gerust heeft kunnen stellen. :* Morgen de dag der dagen. :D

Donna, een goede controle! *O* Gelukkig denkt je vk met je mee en kijkt ze naar de situatie in plaats van protocol.

Aventura, gelukkig lag alles wat meer op één lijn bij de GUO. En ja, niet ieder kindje is hetzelfde. Al vind ik dat ook lastig om te beseffen, je verwacht dat het kopietjes van elkaar zijn. Verder geen reden tot zorgen dus en nu lekker verder broeden.

Stropdaz, ik ken het alleen van zo leeg zijn dat je dan maar gal gaat spugen. Dit is het eerste wat Google me vertelt.

De Bingo valt hier mee Philo, ik heb alleen ben je er klaar voor/klaar mee gehad. Moet ook zeggen dat ik sommige dingen niet heel raar vind om te vragen. De borstvoedingsvraag stel ik zelf ook, al steek ik hem zelf in als: weet je al wat voor voeding je wil gaan geven? Maar ik vind dat eigenlijk ook een heel normaal gespreksonderwerp.

L. vanochtend op de fiets op de opvang afgezet. Het fietsen an sich ging wel, maar die fiets door ons huis slepen, kind erin tillen, fiets netjes wegzetten - dagaatniemeerzogoed. Dus thuis eerst een half uur harde buiken en krampen gehad. Man haalt haar weer op, dus ik doe vandaag helemaal niks meer.

Ik heb het wel in m'n hoofd gehaald dat ik ons geboortekaartje niet meer leuk vind. Maar er is verder sowieso niks anders dat ik wel leuk vind, laat staan iets wat man óók leuk vind. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175254744
Trouwens goed lijntje dit.

Thanks. Voedselvergiftiging zal het wel niet zijn denk ik.
Maar stel je krijgt dit eens tijdens de zwangerschap is dat dan gevaarlijk voor de baby?
pi_175254776
Rustig aan Kriscv! :* Krijg je vandaag je auto weer terug??
Haha vinden je hormonen het kaartje niet meer leuk? Laptop op schoot en de rest van de dag doorzoeken met een kopje thee?

Sommige vragen vind ik ook niet raar hoor. Of ik bv wil geven ook niet, net als de vraag of ik thuis of ih zkh wil bevallen. Zolang het bij een neutrale, niet veroordelende vraag blijft is het prima. :)
Dit, dat, alles.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 10:06:31 #112
382129 crew  Donna
pi_175254792
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:03 schreef stropdaz het volgende:
Trouwens goed lijntje dit.

Thanks. Voedselvergiftiging zal het wel niet zijn denk ik.
Maar stel je krijgt dit eens tijdens de zwangerschap is dat dan gevaarlijk voor de baby?
Nee overgeven is niet gevaarlijk voor de baby. Overmatig overgeven wel, dan moet je erop letten dat je niet uitdroogt en tijdig aan de bel trekken.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 10:07:14 #113
382129 crew  Donna
pi_175254807
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:45 schreef Krisvc het volgende:

L. vanochtend op de fiets op de opvang afgezet. Het fietsen an sich ging wel, maar die fiets door ons huis slepen, kind erin tillen, fiets netjes wegzetten - dagaatniemeerzogoed. Dus thuis eerst een half uur harde buiken en krampen gehad. Man haalt haar weer op, dus ik doe vandaag helemaal niks meer.

Ik heb het wel in m'n hoofd gehaald dat ik ons geboortekaartje niet meer leuk vind. Maar er is verder sowieso niks anders dat ik wel leuk vind, laat staan iets wat man óók leuk vind. :')
Doe maar lekker rustig aan vandaag! :*
pi_175254871
LuDann wow :o ik heb ook vaak blauwe plekken met bloedprikken, maar dit is inderdaad wel extreem..!

Rena, fijn dat het nu al weer beter voelt! :*

Malteser, kan me voorstellen dat zoiets op zo'n moment inderdaad fijn is om te zien O+

Donna, wat fijn dat ze zo meedenken ^O^

Aventura, dat vergelijken vind ik ook wel logisch hoor, ook al weet je rationeel gezien best dat het ook anders kan zijn. Maar fijn dat het gewoon een gezond, maar wat kleiner kindje is :)

Die bingo! :D Ik kan er wel een paar afstrepen ja. Vind het vooral altijd grappig als je op dezelfde dag zowel "Oh, wat een bescheiden buikje" en "Wow, wat een buik!" hoort _O-

Kris, lekker bijkomen en niks doen nu dus :*
Qua geboortekaartje: vind je het echt helemaal niks meer, of bepaalde dingen niet? Want in veel gevallen kun je vrij eenvoudig zelf kleine wijzigingen aanbrengen hè? Is dat een idee?

Hier weer controle gehad en goedgekeurd :)
Ventje ligt nu wel echt (weer?) vast (en protesteerde hevig toen de vk dat probeerde te voelen :D ), bloeddruk loopt heel langzaam iets op (maar da's juist een goed teken).
En meteen alvast een klein plannetje gemaakt m.b.t. overtijd lopen en strippen e.d. Dat vindt vooral m'n gemoedsrust erg fijn, want hoewel ik nog niet eens bij m'n UD ben, voel ik toch al weer een beetje de dreiging van een inleiding. Hoeft totaal niet weer zo te gaan natuurlijk, maar de vk snapte me precies en dit helpt wel enorm daarbij O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175254876
Dankje DonnaRush. Fijn om te horen.

Collega zei dat als je griep of voedselvergiftiging krijgt tijdens zwangerschap dit zeer schadelijk is voor de foetus. Dit klopt dus niet?
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 10:14:50 #116
382129 crew  Donna
pi_175254931
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:11 schreef stropdaz het volgende:
Dankje DonnaRush. Fijn om te horen.

Collega zei dat als je griep of voedselvergiftiging krijgt tijdens zwangerschap dit zeer schadelijk is voor de foetus. Dit klopt dus niet?
Dat is toch iets heel anders?
Hoge koorts in de eerste weken van je zwangerschap kan inderdaad gevaarlijk zijn en voedselvergiftiging ook (want dan ligt uitdroging wel sneller op de loer en het is afhankelijk van wat je precies hebt gegeten, rauw vlees bijv/), maar dat is iets heel anders dan (gal) spugen door zwangerschapshormonen.

Het is maar net wat de oorzaak is. Bij twijfel altijd de VK even bellen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Donna op 23-11-2017 10:22:16 ]
pi_175254932
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:34 schreef Philomijn het volgende:
Ik heb geen idee stropdaz maar als je je dit afvraagt lijkt het me al genoeg reden om even aan de bel te trekken bij de vk. Just checking.

DonnaRush wat fijn dat je bent goedgekeurd! En wat klote zeg dat je nog steeds overgeeft. :{

LuDann je arm! Au :o

[ afbeelding ]

Wie kan wat afvinken?! :D Ik kreeg gisteren de eerste: het is vast een tweeling! :') :D *O* Moest wel lachen. Het ligt er bij mij heeeel erg aan wie het zegt.

Andere gekke opmerkingen tot nu toe:
- “Was het helemaal gepland/verwacht?” (Kon ik nog hebben van deze persoon, hij vroeg het redelijk zachtaardig. Denk dat ie het niet had zien aankomen.)
- “In mei uitgerekend. Dan is je nieuwe huis nog niet af. Wel zo gepland?” (Viespeuk van m’n werk. Via email. Heb de mail gedelete. Opbokken.)
- “Ben je al aangekomen?” :D
- “Heb je al een echo gehad?” (Gisteren. Ben 16 wkn zwanger.) :') :D
Mag ik je buik even voelen :r
Die horen we het meest.
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 10:28:05 #118
382129 crew  Donna
pi_175255159
Ik kom trouwens niet heel ver in de bingo :P
pi_175255611
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 10:14 schreef 8777 het volgende:

[..]

Mag ik je buik even voelen :r
Die horen we het meest.
Nou, het is al heel wat als ze het vragen, sommige mensen gaan er ook gewoon gelijk voor :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175255754
Donna, fijn dat je weer bent goedgekeurd en de test nu niet hoeft, zelfs ik zonder de misselijkheid had erg moeite om het binnen te houden dus ik denk dat het bij jou echt niet te doen was geweest :o :*

Twist, ook weer goedgekeurd *O* Jullie krijgen zo te horen een pittig kereltje, heerlijk :D Onze dame is nu in de avonden echt lekker aanwezig, papa geniet er van dat hij haar nu zo goed kan voelen O+

Kris; wees jij maar eens lekker lief voor jezelf vandaag, dat heb je verdient :*

Malteser; dat lijkt me wel geruststellend, dat Twix het zo naar zijn zin heeft op het kdv, ook al had je het liever niet zo gehad :*

Ik heb over een uurtje weer check up, ben benieuwd, heb zelf het idee dat er nog niks op het punt van beginnen staat. Voel me verder prima :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')