abonnement Unibet Coolblue
pi_175214447
Heel kort de achtergrond van mijn vraag, 2 maanden geleden ben ik erachter gekomen dat mijn toenmalige vriendin, 8 jaar relatie en 2 kinderen, gevoelens heeft gekregen voor een andere jongen. Ik ben daar vrij snel achter gekomen maar de leugens en het bedrog blijven pijnlijk. Inmiddels ben ik blij dat het gebeurd is want het heeft de keuze om de relatie te verbreken makkelijk gemaakt (het liep al heel lang niet meer goed) en nee relatietherapie zou niet meer hebben geholpen.

Inmiddels hebben wij ons huis verkocht, afspraken over de omgang (50/50 aka co-ouderschap) gemaakt en allebei een nieuw huis gekocht, in 2 maanden tijd :X

Grootste probleem nu is dat wij tot eind januari nog een gezamenlijke woning hebben. Mijn ex wil niet meer samen zijn met mij in 1 huis, dat is haar probleem maar ik kan haar de kinderen ook niet ontzeggen dus ik heb daar een regeling over getroffen met haar. Op de dagen dat ik thuis ben is zij bij haar nieuwe vriend en andersom ben ik bij familie.

Nu blijkt dat het nieuwe vriendje van mijn ex op de dagen dat ik er niet ben in ons huis slaapt. In het bed waar ik ook slaap... Ik vind dit behoorlijk respectloos en ook voor de kinderen behoorlijk verwarrend. Ik heb aangegeven wat ik hiervan vind maar dat gaat het ene oor in en het andere oor weer uit.

Wat zouden jullie doen? Los laten en verantwoordelijkheid ex of toch harder optreden? Situatie is nu dat ik niet wil dat hij in huis is als ik er ook ben. Dus op het moment dat ex thuis komt op haar dag moet haar nieuwe vriend in de auto wachten totdat ik weg ben O-) is dit kinderachtig? In principe wil ik de eer aan mijzelf houden maar het is soms verdomd lastig -O-
  dinsdag 21 november 2017 @ 11:37:04 #2
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175214549
Misschien een klein beetje kinderachtig, maar fuck it, in dit geval vind ik dat je daar wel recht op hebt.

Niet harder optreden, wel zo snel mogelijk zorgen dat jullie geen huis meer hoeven te delen. Hou het bij dat 'kinderachtige' dingetje en voorkom escalatie.
Dat is voor de kinderen het beste in deze nare situatie en uiteindelijk ook voor jezelf. Hoe minder jij je druk maakt om haar en bezig gaat aan je nieuwe leven hoe beter. Ze is die moeite niet waard.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 11:37:10 #3
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_175214551
Ik begrijp dat je hier niet op zit te wachten! Ik zou er wel wat van zeggen, maar hier wellicht niet te lang over doorgaan. De situatie laten escaleren is alleen maar nog meer onwenselijk voor de kinderen.

Hou in je achterhoofd dat het over een paar maanden achter de rug is!

[ Bericht 1% gewijzigd door noodgang op 21-11-2017 11:51:29 ]
pi_175214568
Respectloze actie van je ex :N
pi_175214572
Die vent is minder schuldig dan je vriendin dat begrijp je? Ook al kun je dat gedrag allemaal niet netjes noemen, hij had geen relatie met jou.

Mja, je ego is wat gekrenkt.... Waarom kan je ex jou ook niet meer onder ogen komen dan eigenlijk? Tjah... Je kunt je bed ook laten weghalen. O.i.d. maar het zal wel een gezamenlijk bed zijn.... Tjah, waarschijnlijk batsen ze er ook in TS.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 21 november 2017 @ 11:42:21 #6
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_175214643
Ik zou hier wel het gesprek over blijven aangaan.

Nog geen eens zozeer om dit dingetje, maar ook los hiervan zijn jullie beide aan jullie kinderen verplicht om een vriendelijke verstandhouding met elkaar te hebben.
Ene oor in, andere oor uit is onacceptabel.
pi_175214703
Zeg die andere vent dat die niet welkom is in jou huis en als je er nog een keer achterkomt dat die daar is geweest dat die een flinke stomp op zijn neus kan verwachten.
pi_175214725
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:37 schreef noodgang het volgende:
Ik begrijp dat je hier niet op zit te wachten! Ik zou er wel wat van zeggen, maar hier wellicht niet te lang over doorgaan. Om de situatie te laten escaleren is alleen maar nog meer onwenselijk voor de kinderen.

Hou in je achterhoofd dat het over een paar maanden achter de rug is!
Dit ja, het is allemaal al erg genoeg zo!
pi_175214739
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:45 schreef jatochneetoch het volgende:
Zeg die andere vent dat die niet welkom is in jou huis en als je er nog een keer achterkomt dat die daar is geweest dat die een flinke stomp op zijn neus kan verwachten.
Opzicht mag je dat best eisen lijkt me, het is immers jouw huis.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175214751
Heb je vooraf afspraken gemaakt over hoe die deal van om-en-om het huis te bewonen precies ingevuld zou worden...?

Dus op basis waarvan je een recht kunt claimen bepaald gebruik op de dagen dat jij er niet bent en je ex het huis heeft, wel of niet toe te staan...?

Als dat vooraf niet geregeld is, is het lastig achteraf alsnog zulk een regel te willen uit-onderhandelen en de kans is eerder groot dat dat enkel tot escalatie en ontevredenheid en ruzie aan _alle_ kanten zal leiden...
als de deal gewoon om-en-om gebruiken is, moet je eigenlijk ook accepteren dat jij geen recht heeft je in te mengen in het gebruik van de woning als jij er niet bent (tenzij dit gebruik bv schade aan de woning doet of als jij de woning onopgeruimd overgdragen krijgt)

Zeker als er hier kinderen in het spel zijn, zou ik hierover zeker geen conflict laten oplopen, maar juist heel duidelijk maken dat jij je verder niet meer met het persoonljke leven en haar invulling van je ex-partner bemoeit...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175214761
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:38 schreef ludovico het volgende:
Die vent is minder schuldig dan je vriendin dat begrijp je? Ook al kun je dat gedrag allemaal niet netjes noemen, hij had geen relatie met jou.

Mja, je ego is wat gekrenkt.... Waarom kan je ex jou ook niet meer onder ogen komen dan eigenlijk? Tjah... Je kunt je bed ook laten weghalen. O.i.d. maar het zal wel een gezamenlijk bed zijn.... Tjah, waarschijnlijk batsen ze er ook in TS.
Achter een vrouw aangaan die een relatie met kinderen heeft, dan ben je wel ene behoorlijke lul hoor.
pi_175214860
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:48 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Achter een vrouw aangaan die een relatie met kinderen heeft, dan ben je wel ene behoorlijke lul hoor.
Die vrouw zit zelf dik te flirten, weet jij veel of ze kinderen heeft, en dan zegt ze opeens dat ze inderdaad kinders heeft en een man maar dat de relatie al voorbij is terwijl jullie al seks hebben gehad...

De grootste lul is die vriendin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175214863
Wat een gaar wijf :') 14.gif
Ik zou gewoon op je strepen gaan staan TS, die vent hoeft niet in jouw bed te slapen :').

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2017 11:54:38 ]
pi_175214891
Lastig. Sla die fucker in elkaar. Als de kinderen niet thuis zijn dan.
pi_175214893
Ik zou mij mn huis niet uit laten jagen. Wil zij niet onder 1 dak zijn, blijft ze de hele week maar weg. Je gaat toch niet in een bed liggen waar die nacht daarvoor iemand anders je ex/moeder van je kinderen heeft liggen neuken?
pi_175214925
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:31 schreef magrec het volgende:
Grootste probleem nu is dat wij tot eind januari nog een gezamenlijke woning hebben
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:47 schreef RM-rf het volgende:
als de deal gewoon om-en-om gebruiken is, moet je eigenlijk ook accepteren dat jij geen recht heeft je in te mengen in het gebruik van de woning als jij er niet bent
Dit.
Het huis is nog steeds van jullie samen. Dus heeft zij net zoveel rechten als jij om te doen en laten in dat huis als jij dat hebt lijkt mij.

Ik zou het lekker laten gaan, over twee maanden ben je er van af.
pi_175214988
Respectloze actie van je ex. Dat ze in de dagen dat jij het huis bent maar met haar vriendje slaapt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175215325
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die vrouw zit zelf dik te flirten, weet jij veel of ze kinderen heeft, en dan zegt ze opeens dat ze inderdaad kinders heeft en een man maar dat de relatie al voorbij is terwijl jullie al seks hebben gehad...

De grootste lul is die vriendin.
Hij is altijd op de hoogte geweest van de hele situatie. D
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:33:53 #19
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175215563
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Misschien een klein beetje kinderachtig, maar fuck it, in dit geval vind ik dat je daar wel recht op hebt.
Ach ik zou denk ik zo kinderachtig zijn het 2 persoonsbed te demonteren en er een 1 persoonsbed voor in de plaats te zetten. :@
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_175215780
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:57 schreef nanuk het volgende:

[..]

[..]

Dit.
Het huis is nog steeds van jullie samen. Dus heeft zij net zoveel rechten als jij om te doen en laten in dat huis als jij dat hebt lijkt mij.

Ik zou het lekker laten gaan, over twee maanden ben je er van af.
Ja dat klopt, echter bij de mediator wel afgesproken dat zij hier terughoudend in zou zijn. Maar mooie praatjes bij de mediator en doen wat je zegt blijkt toch lastig te zijn. Daarnaast zou ik als ik de nieuwe partner van mijn ex zou zijn toch ook niet heel lekker slapen in een bed waar ook iemand anders slaapt. Misschien moet ik iets met de kussensloop doen })
pi_175216243
Toch vreemd altijd hoe snel vrouwen het respect voor hun man of vriend kunnen verliezen. Andersom zie je dat zelden in die mate.

Vaak backstabberij, de man financieel proberen uit te kleden, er proberen voor te zorgen dat hij de kinderen zo weinig mogelijk mag hebben, etc. Ook hele normale 'lieve' meisjes kunnen in een heks veranderen op het moment dat ze hun man of vriend ineens als minderwaardig beschouwen. Waar ze zich 2 jaar eerder nog met veel liefde en plezier door lieten vol spuiten.

Vervelende situatie TS. Ik zou toch proberen hard op te treden. Ik zou dit niet zomaar over mijn kant laten gaan. Gewoon geen respect voor jou als persoon, jullie huis en de kinderen.
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:28:54 #22
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175216575
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:10 schreef matigeuser het volgende:
Toch vreemd altijd hoe snel vrouwen het respect voor hun man of vriend kunnen verliezen. Andersom zie je dat zelden in die mate.
Zeg onder welke steen leef jij? Andersom gebeurt dat net zo goed hoor.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:29:09 #23
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_175216583
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik zou mij mn huis niet uit laten jagen. Wil zij niet onder 1 dak zijn, blijft ze de hele week maar weg. Je gaat toch niet in een bed liggen waar die nacht daarvoor iemand anders je ex/moeder van je kinderen heeft liggen neuken?
Dit dus
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:33:05 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175216657
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die vrouw zit zelf dik te flirten, weet jij veel of ze kinderen heeft, en dan zegt ze opeens dat ze inderdaad kinders heeft en een man maar dat de relatie al voorbij is terwijl jullie al seks hebben gehad...

De grootste lul is die vriendin.
En meteen de-facto bij dat vrouwtje intrekken?

Als ik TS was zou ik eens een vaderschapstest overwegen.
And so is the past
  Spellchecker dinsdag 21 november 2017 @ 13:38:25 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175216742
Hij slaapt in het bed waar jij ook in slaapt?
Waarom niet in het bed waar zij ook slaapt?
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:39:42 #26
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_175216755
Ik vind het nogal respectloos van je ex ook. Het is al heel wat dat je er akkoord mee bent gegaan dat jullie om en om in het huis blijven (en de ander elders slaapt die paar dagen), maar wat zij nu doet slaat alles. Probleem is echter dat de kinderen voorop staan en je maakt het voor hun waarschijnlijk alleen maar moeilijker op de lange termijn als je nog meer de ruzie gaat opzoeken. Ik zou gewoon nog een keer rustig benoemen hoe jij je voelt en dat je niet wil dat hij in jullie bed slaapt. Meer kan je niet doen. Denk maar zo: nog maar eventjes volhouden en dan is het januari....en dan is het voor de kinderen handig dat jullie nog wel enigszins door een deur kunnen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_175216775
Gewoon lekker de hele week in JOUW huis blijven. Koekoek, als zij met haar nieuwe vriend wil neuken zoekt ze maar een eigen plek.
pi_175216923
Jezus wat een kutactie van haar :')
Zou dat niet over mijn kant laten gaan.
  dinsdag 21 november 2017 @ 14:03:20 #29
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175217148
Ik snap de reactie van velen dat je het niet moet pikken, maar wat zijn de gevolgen van het niet pikken en amok gaan maken?

Ouders gaan al scheiden, ze zitten nu ineens met een rare nieuwe vent opgescheept en dan ook nog eens laaiende ruzie tussen de ouders? Voor de kinderen is dit al afschuwelijk, maak het niet nog afschuwelijker.
Maar ook voor de ts zelf, als nu scheiding relatief netjes gaat wil je dat niet frustreren, voor je het weet zit je in een vechtscheiding en komen alle afspraken op losse poten te staan. Wordt het een ellelang en ellendig verhaal.

Iemand in dit verhaal moet zich als verantwoordelijke volwassene gedragen en helaas voor de ts moet hij daarvoor blijkbaar niet bij zijn ex zijn.
Wat ze doet vind ik ronduit schandalig, maar de harde werkelijkheid is dat de ts er niets aan kan doen, geen poot heeft om op te staan. Met een stevige tegen reactie wordt het alleen maar erger.

Ts, wees blij dat je van dit rare mens af bent. Richt je op je toekomst.
Gun haar geen reactie, gun het haar niet dat ze je overstuur ziet. Doe gewoon net alsof het je geen donder kan schelen, ze niets meer betekend voor je.
Schud een keer met je hoofd, mompel wat over sneuneuzen gedrag en haal je schouders op, iig in haar bijzijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 21 november 2017 @ 14:20:34 #30
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175217511
Gewoon een 1 persoonsbed weg zetten, meer is er toch niet nodig.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_175217622
quote:
Ts, wees blij dat je van dit rare mens af bent. Richt je op je toekomst.
Gun haar geen reactie, gun het haar niet dat ze je overstuur ziet. Doe gewoon net alsof het je geen donder kan schelen, ze niets meer betekend voor je.
Schud een keer met je hoofd, mompel wat over sneuneuzen gedrag en haal je schouders op, iig in haar bijzijn.
Dat is ook wat ik het liefste zou willen doen maar dat is verdomd lastig :( en ik begrijp de reacties ook wel om het hard aan te pakken maar zo werkt het inderdaad niet vanwege de kinderen. Ik heb al een periode alleen in huis gezeten maar als de kinderen aangeven mama te missen dan moet ik toch mijn ego opzij zetten. De 1e keer dat ik hoorde dat hij in huis zou slapen was ik al bijna zover om de politie te bellen...Ex is in staat om het zover te laten komen maar dat wil ik de kinderen ook niet aan doen.
  dinsdag 21 november 2017 @ 14:28:08 #32
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175217649
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Met een stevige tegen reactie wordt het alleen maar erger.

Ik snap je wel maar niets doen geeft ook geen garantie dat het niet erger wordt.
Zeker als zij al zo snel laat merken dat ze maling heeft aan wat dit met de kinderen doet.

Heb er ook geen serieuze oplossing voor hoor, maar er op rekenen dat ze na 1 vinger niet je hele hand pakt is wat naief.

Ts, is het bij de mediator afgerond, of volgt daar nog een afspraak waar dit bij besproken kan worden?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_175217757
Leuk voor de kinderen dit, wat een teringwijf.
Die kerel is ook een klootzak, maar waarschijnlijk zit hij over 3 jaar in dezelfde situatie.
Maar misschien een geintje uithalen en het hele bed onderspuiten 😁.
pi_175217802
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:28 schreef Elpis het volgende:
Ik snap je wel maar niets doen geeft ook geen garantie dat het niet erger wordt.
Zeker als zij al zo snel laat merken dat ze maling heeft aan wat dit met de kinderen doet.
Degene die klaagt over dat samenwonen is TS, nergens is duidelijk of de kinderen er problemen mee hebben en het is eigenlijk ook een beetje doorzichtig om daarover te gaan klagen als het er vooral om gaat dat de ex-partner dat niet wil.

Dat is vaak ook de grootste fout die ouders kunnen maken in een echtscheidingsproces, de kinderen gaan 'gebruiken' als chantage-materiaal... die kinderen moeten er gewoon aan wennen dat hun ouders uit elkaar zijn, maar juist dat _is_ gewoon zo, geen zin daarover te gaan liegen of een 'sprookje' ophouden alsof de ouders weer bij elkaar kunnen komen, wat in dit geval ook totaal onterecht is, TS zelf geeft ook aan dat alles heel erg snel en zonder enige twijfels van zijn kant gegaan is, hij ook nergens overwogen heeft die relatie te redden.

De opties die TS heeft qua boze reatie, ruziemaken tot zelfs geweldadig handelen tegen die nieuwe vriend maken gewoon enkel schade...

De beste optie is wel dit rationeel en koel via die mediator te spelen en bv op een moment waarop zijn ex-partner van hem wat wil hebben of een tegemoetkoming vraagt, juist dat te gebruiken als reden waarom hij niet geneigd is toeschietelijk te zijn.
En dan een sterkere onderhanelingspositie in te nemen, eventueel met ook een duidelijk onderhandelingsdoel om beter uit de echtscheiding te komen (bv weigeren partner-alimentatie aangezien dit bewijst dat de ex-partner zelf al een duurzaam huishouding met iemand anders heeft)

'emotioneel' te gaan reageren is bijna altijd een handelswijze waaruit je zelf slechter uitkomt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175217899
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]

degene die klaagt is TS, nergens is duidelijk of de kinderen er problemen mee hebben en het is eigenlijk ook een beetje doorzichtig om daarover te gaan klagen als het er enkel om gaat dat de ex-partner dat niet wil
(dat is vaak de grootste fout die ouders kunnen maken in een echtscheidingsproces, de kinderen gaan 'gebruiken' als chantage-materiaal... die kinderen moeten er gewoon aan wennen dat hun ouders uit elkaar zijn, maar juist dat _is_ gewoon zo, geen zin daarover te gaan liegen of een 'sprookje' ophouden alsof de ouders weer bij elkaar kunnen komen, wat in dit geval ook totaal onterecht is, TS zelf geeft ook aan dat alles heel erg snel en zonder enge twijfels van zijn kant gegaan is, hij ook nergens overwogen heeft die relatie te redden)

De opties die TS heeft qua boze reatie, ruziemaken tot zelfs geweldadig handelen tegen die nieuwe vriend maken gewoon enkel schade...

De beste optie is wel dit rationeel en koel via die mediator te spelen en bv op een moment waarop zijn ex-partner van hem wat wil hebben of een tegemoetkoming vraagt, juist dat te gebruiken als reden waarom hij niet geneigd is toeschietelijk te zijn.
En dan een sterkere onderhanelingspositie in te nemen, eventueel met ook een duidelijk onderhandelingsdoel om beter uit de echtscheiding te komen (bv weigeren partner-alimentatie aangezien dit bewijst dat de ex-partner zelf al een duurzaam huishouding met iemand anders heeft)

'emotioneel' te gaan reageren is bijna altijd een handelswijze waaruit je zelf slechter uitkomt.
Weet niet hoe oud die kinderen zijn maar ik zou het als kind niet zo tof vinden dat pappa even snel is ingeruild voor een ander en die direct in huis rond loopt. Ik vind het not dun.
Gewoon even wachten tot je beiden eigen plek hebt is blijkbaar te veel gevraagd.
pi_175218024
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:26 schreef magrec het volgende:
De 1e keer dat ik hoorde dat hij in huis zou slapen was ik al bijna zover om de politie te bellen...Ex is in staat om het zover te laten komen maar dat wil ik de kinderen ook niet aan doen.
De politie gaat hier niets aan doen, zij is namelijk ook eigenaar van de hut en mag uitnodigen wie ze wil.

Ik zou het verder niet pikken, ik vind het echt not-done. Als ze dat niet wil begrijpen dan zit er maar 1 ding op, gewoon lekker in je eigen bed blijven liggen de hele week. Dan kan ze kiezen om ernaast te komen liggen of elders (andere kamer of ander huis) te gaan slapen. Ik zou daar geen enkele concessie aan doen, jouw huis jouw kamer jouw bed. Jammer voor haar.
  dinsdag 21 november 2017 @ 14:54:01 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_175218163
Ik snap dat je pissig bent, maar ik zou de eer aan mezelf houden.
Kind in jouw bed laten slapen en jij in het bed van je kind, heb je iig niet het ranzige gevoel er van.

Verder even op je kiezen bijten tot het over is.
***
pi_175218197
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:40 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Weet niet hoe oud die kinderen zijn maar ik zou het als kind niet zo tof vinden dat pappa even snel is ingeruild voor een ander en die direct in huis rond loopt. Ik vind het not dun.
Gewoon even wachten tot je beiden eigen plek hebt is blijkbaar te veel gevraagd.
je weet niks van die kinderen, maar vind het wel nodig voor hen te bepalen wat zij zouden vinden... tja :{

ik raad juist aan voor de TS te gaan handelen alsof hij voor zijn kinderen moet denken, zeker in een situatie waar het eigenlijk gewoon om het bezwaar dat hij zélf kennelijk emotioneel voelt als hij eraan denkt dat zn ex-partner een nieuwe gevonden heeft...

Juist dan moet je dat eigen gevoel niet gaan verstoppen achter een "jamaar, ik vind dat enkel wegens de kinderen"
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Spellchecker dinsdag 21 november 2017 @ 14:55:25 #39
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175218201
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap dat je pissig bent, maar ik zou de eer aan mezelf houden.
Kind in jouw bed laten slapen en jij in het bed van je kind, heb je iig niet het ranzige gevoel er van.

Verder even op je kiezen bijten tot het over is.
Lekker voor dat kind .... :N
pi_175218204
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:54 schreef Brighteyes het volgende:
Kind in jouw bed laten slapen en jij in het bed van je kind, heb je iig niet het ranzige gevoel er van.

Verder even op je kiezen bijten tot het over is.
En je kind in de (nog bijna warme) lichaamssappen van je ex-partner en haar scharrel laten liggen. Dan zou ik er toch echt zelf gaan liggen, hoe goor ik dat ook vind.
  Spellchecker dinsdag 21 november 2017 @ 14:56:58 #41
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175218231
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:55 schreef Coritchando het volgende:

[..]

En je kind in de (nog bijna warme) lichaamssappen van je ex-partner en haar scharrel laten liggen. Dan zou ik er toch echt zelf gaan liggen, hoe goor ik dat ook vind.
Ik zou denk ik mijn eigen beddengoed meenemen en dat wat erop ligt in haar slaapkamer dumpen.
  dinsdag 21 november 2017 @ 14:57:28 #42
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175218235
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:26 schreef magrec het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik het liefste zou willen doen maar dat is verdomd lastig :( en ik begrijp de reacties ook wel om het hard aan te pakken maar zo werkt het inderdaad niet vanwege de kinderen. Ik heb al een periode alleen in huis gezeten maar als de kinderen aangeven mama te missen dan moet ik toch mijn ego opzij zetten. De 1e keer dat ik hoorde dat hij in huis zou slapen was ik al bijna zover om de politie te bellen...Ex is in staat om het zover te laten komen maar dat wil ik de kinderen ook niet aan doen.
Is er een mogelijkheid dit huis delen eerder te stoppen? Dat je tijdelijk in een vakantiehuis gaat zitten, of bij ouders of vrienden? Ergens niet te ver weg zodat je een goede omgangsregeling met je kinderen kan hebben?
Wat afstand creëren tussen jou en haar zodat dit niet escaleert? Want dit is echt een klote situatie zo.

Klinkt misschien niet eerlijk, ook in mijn achterhoofd roept een stemmetje laat dat mens lekker opdonderen naar haar nieuwe lover. Maar je moet jezelf in bescherming nemen, in een positie plaatsen waarin je minder geprovoceerd wordt.
Het is van groot belang dat jij en je kinderen hier met zo min mogelijk kleerscheuren uit komen. Kalm blijven is essentieel en zo wordt dat je aardig moeilijk gemaakt.
Als er dus een mogelijkheid is je te onttrekken aan deze situatie zou ik dat persoonlijk met beide handen aangrijpen.

Is dat niet mogelijk zorg dan dat je een plek hebt waar je heen kan als je het idee hebt dat het je teveel wordt. Waar je wat steun hebt en die je helpen ermee om te gaan, geen gekke dingen te doen. Zorg in zijn geheel voor zoveel mogelijk afleiding, positieve dingen die maken dat je deze kut periode wat beter trekt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175218269
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:55 schreef RM-rf het volgende:
zeker in een situatie waar het eigenlijk gewoon om het bezwaar dat hij zélf kennelijk emotioneel voelt als hij eraan denkt dat zn ex-partner een nieuwe gevonden heeft...
Ik heb niet het idee dat het TS om die vriend gaat, maar om het feit dat die vriend ineens het huis wat hij betaalt inneemt en als bonus ook nog even zijn mannenpap op zijn hoofdkussen deponeert.

TS zou overigens WEL goed om moeten gaan met die vriend. Dus niet buiten laten wachten en ander kinderachtig gedoe. Hoewel ik niet denk dat het een blijvertje is, moet je die verwachting wel hebben. En dat betekent dat deze meneer ook een deel van de opvoeding gaat doen, of je dat nu wilt of niet. Dan kan je maar beter 'on speaking terms' zijn met zo iemand.
pi_175218288
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:56 schreef maily het volgende:

[..]

Ik zou denk ik mijn eigen beddengoed meenemen en dat wat erop ligt in haar slaapkamer dumpen.
Dan kan je nog beter gewoon een luchtbed en slaapzak meenemen. Dat hoeslaken houdt niet veel tegen.
pi_175218305
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Is er een mogelijkheid dit huis delen eerder te stoppen? Dat je tijdelijk in een vakantiehuis gaat zitten, of bij ouders of vrienden? Ergens niet te ver weg zodat je een goede omgangsregeling met je kinderen kan hebben?
Wat afstand creëren tussen jou en haar zodat dit niet escaleert? Want dit is echt een klote situatie zo.

Klinkt misschien niet eerlijk, ook in mijn achterhoofd roept een stemmetje laat dat mens lekker opdonderen naar haar nieuwe lover. Maar je moet jezelf in bescherming nemen, in een positie plaatsen waarin je minder geprovoceerd wordt.
Het is van groot belang dat jij en je kinderen hier met zo min mogelijk kleerscheuren uit komen. Kalm blijven is essentieel en zo wordt dat je aardig moeilijk gemaakt.
Als er dus een mogelijkheid is je te onttrekken aan deze situatie zou ik dat persoonlijk met beide handen aangrijpen.
Waarom zou TS dat moeten doen en niet de ex-partner?
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:03:56 #46
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175218360
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:00 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Waarom zou TS dat moeten doen en niet de ex-partner?
Komt die dan over alsof ze redelijk is? Niet echt of wel soms?
Dat vragen/eisen van haar betekend escalatie.
Ik begrijp echt de emotie wel, maar die volgen gaat het enkel erger maken.

De ts moet aan zichzelf denken, hij heeft er baat bij als de scheiding makkelijk en netjes gebeurd. De boel niet escaleert.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175218426
Is er een kamer die op slot kan? Daar een bed of matras in leggen en daar slapen. Zodra je weer weg moet, deur op slot.
pi_175218433
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Komt die dan over alsof ze redelijk is? Niet echt of wel soms?
Dat vragen/eisen van haar betekend escalatie.
Ik begrijp echt de emotie wel, maar die volgen gaat het enkel erger maken.

De ts moet aan zichzelf denken, hij heeft er baat bij als de scheiding makkelijk en netjes gebeurd. De boel niet escaleert.
Maar TS heeft er ook baat bij als hij niet overlopen wordt. Want dan gaat het straks nog veel erger worden. TS mag, binnen het redelijke, best zijn grenzen aangeven. Ex is niet de enige partij.

Ik vind hem in je bed laten slapen over de grens. Ik vind hem in je huis op de grens. En dat hij normaal met die vent moet omgaan voor de grens.

Ofwel, je mag verwachten dat TS de vriend normaal behandelt en hem (met tegenzin) in zijn huis laat. En that's it.

Maar dat is mijn mening, ik ben redelijk explosief en laat niet over mij heen lopen. Waai met alle winden mee normaal, maar trap me niet in de spreekwoordelijke ballen want dan is het klaar.
pi_175218521
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:58 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat het TS om die vriend gaat, maar om het feit dat die vriend ineens het huis wat hij betaalt inneemt en als bonus ook nog even zijn mannenpap op zijn hoofdkussen deponeert.
HIj heeft gewoon een afspraak gemaakt met zn ex-partner het gebruik van die woning om-en-om te doen, en kennelijk daarbij niet uitgesloten dat die nieuwe vriend er mocht slapen.
Bij een direkte vraag naar welke afspaken kwam een onduidelijk antwoord, dat ze "bij de mediator wel afgesproken dat zij hier terughoudend in zou zijn"

Lastig als je bepaalde afspraken achteraf opeens wilt wijzigen, maar dat had je vooraf dan duidelijker en exacter moeten afspreken;

Dat zal sowieo iets zijn waar TS heel goed op moet letten, ik durf te wedden dat dit geen 'vriendschappelijke' scheiding gaat worden (als de ex-partner kennelijk al problemen heeft TS te zien en hij uit het huis moet als zij bij de kinderen is)... dan draait het heel vaak om heel duidelijke en letterlijke afspraken te maken en ook de ander strak daaraan te houden....

Achteraf boos te gaan doen of heel emotioneel te worden of al helemaal kinderachtige spelletjes te gaan spelen brengen je dan meestal helemaal niks.

Overigens zou ik overwegen dat echtelijk bed direkt al te verkopen via marktplaats en een tijdelijk kampeerbed te gaan gebruiken...
Als die woning sowieso verkocht wordt moet dat bed sowieso weg en aan te nemen valt dat die nieuwe partner kennelijk ook al een tweepersoonsbed heeft als de ex daar de andere helft van de tijd slaapt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175218528
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je weet niks van die kinderen, maar vind het wel nodig voor hen te bepalen wat zij zouden vinden... tja :{

ik raad juist aan voor de TS te gaan handelen alsof hij voor zijn kinderen moet denken, zeker in een situatie waar het eigenlijk gewoon om het bezwaar dat hij zélf kennelijk emotioneel voelt als hij eraan denkt dat zn ex-partner een nieuwe gevonden heeft...

Juist dan moet je dat eigen gevoel niet gaan verstoppen achter een "jamaar, ik vind dat enkel wegens de kinderen"
Kan jij niet lezen ofzo, ik doe aannames, waar bepaal ik dingen voor hun.

Maar hoe oud zijn de kinderen ts, geven ze aan wat zij ervan vinden ?
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:12:09 #51
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175218539
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:06 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Maar TS heeft er ook baat bij als hij niet overlopen wordt. Want dan gaat het straks nog veel erger worden. TS mag, binnen het redelijke, best zijn grenzen aangeven. Ex is niet de enige partij.

Ik vind hem in je bed laten slapen over de grens. Ik vind hem in je huis op de grens. En dat hij normaal met die vent moet omgaan voor de grens.

Ofwel, je mag verwachten dat TS de vriend normaal behandelt en hem (met tegenzin) in zijn huis laat. En that's it.

Maar dat is mijn mening, ik ben redelijk explosief en laat niet over mij heen lopen. Waai met alle winden mee normaal, maar trap me niet in de spreekwoordelijke ballen want dan is het klaar.
Vertel eens, hoe gaat het erger worden om haar met haar nieuwe leven gewoon in haar sop gaar te laten koken ipv een escalatie aan te gaan?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Vis een optie? dinsdag 21 november 2017 @ 15:13:52 #52
70532 loveli
N
pi_175218569
De nieuwe relatie van je ex is statistisch gezien gedoemd om te mislukken, want het is een relatie tussen 2 mensen die niet eerlijk kunnen zijn en gebaseerd op leugens. De kans dat een dergelijke relatie de grens van 2 jaar overleeft, is uit m'n hoofd 5%.

Deze man zal dus naar alle waarschijnlijkheid binnen 2 jaar uit het leven van je kinderen zijn verdwenen. Je kunt je afvragen in hoeverre je ze moet behoeden om een band met hem aan te gaan. Tot nu toe blijkt uit niets dat hij het goed met je kinderen voor heeft, hij lijkt alleen aan zichzelf te denken.

Is het mogelijk om contact tussen hem en je kinderen te beperken?

Je mag best aardig zijn, maar je hoeft echt niet over je te laten lopen of hem in je bed te dulden. Zolang het jouw huis is, mag je volgens mij juridisch bepalen dat hij het huis niet binnenkomt (huisvredebreuk enzo). Dat zou ik als ik jou was navragen bij een jurist.

Wat vinden je kinderen van hem?
crap in = crap out
pi_175218602
Ik vind dat ze hem best langs mag laten komen als jij er niet bent, want je leven op pauze moeten zetten door praktische zaken is gewoon een beetje jammer. Dan zal je beide af en toe op je tong moeten bijten.

Oftewel, hij mag komen, maar zij zorgt ervoor dat jij er niet mee geconfronteerd word. Dus in mijn ogen blijft hij maar lekker in die auto zitten, of rijd hij een blokje om of weet ik veel wat. Hij had ook een uur later kunnen komen. Vind dit vooral een trieste actie van haar. Naar jou, en naar haar nieuwe geliefde.
  Vis een optie? dinsdag 21 november 2017 @ 15:22:53 #54
70532 loveli
N
pi_175218708
De grootste slachtoffers zijn de kinderen, want die leren op deze manier niet dat het verkeerd is om een andere partner in huis te halen. Het voorbeeld van je ouders is toch het eerste wat je leert over relaties. Ze zouden op z'n minst het fatsoen ( :') ) moeten hebben te wachten tot alles officieel geregeld is.
crap in = crap out
pi_175218868
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vertel eens, hoe gaat het erger worden om haar met haar nieuwe leven gewoon in haar sop gaar te laten koken ipv een escalatie aan te gaan?
Kinderen te laat op komen halen, kinderen helemaal niet op komen halen, niet thuis zijn als hij de kinderen komt halen, moeilijk doen over de afsluiting van de financiën en ga zo maar door.
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:37:40 #56
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175218990
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:30 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Kinderen te laat op komen halen, kinderen helemaal niet op komen halen, niet thuis zijn als hij de kinderen komt halen, moeilijk doen over de afsluiting van de financiën en ga zo maar door.
Dat zijn idd zaken waar hij wel een lijn moet trekken. Wat alleen maar lastiger wordt als dit escaleert.
De kans dat wat jij beschrijft gebeurd wordt met rasse schreden groter als er escalatie plaats vindt, dan is de kans redelijk aanwezig dat de tot nu toe relatief fatsoenlijke scheiding een nare vechtscheiding gaat worden en ook daarna het ellende blijft.

Is dat het waard? Naar mijn mening niet. Een scheiding is een hoop gedoe, kies waarover je knokt zorgvuldig. Dit is zo'n ding waarop je enkel verliest.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175219145
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat zijn idd zaken waar hij wel een lijn moet trekken. Wat alleen maar lastiger wordt als dit escaleert.
De kans dat wat jij beschrijft gebeurd wordt met rasse schreden groter als er escalatie plaats vindt, dan is de kans redelijk aanwezig dat de tot nu toe relatief fatsoenlijke scheiding een nare vechtscheiding gaat worden en ook daarna het ellende blijft.

Is dat het waard? Naar mijn mening niet. Een scheiding is een hoop gedoe, kies waarover je knokt zorgvuldig. Dit is zo'n ding waarop je enkel verliest.
Dit is het eerste waarin ze over TS heenloopt. Het volgende is de afwas laten staan want dat kan TS toch doen? Daarna mag TS op dinsdag ook elders gaan slapen. Daarna wil ze graag dat hij helemaal vertrekt zodat ze bij de kinderen is. Als klapper mag hij daarna zijn kids niet meer zien.

Waar ligt de grens?

Natuurlijk, pick your battles. Maar in je bed laten slapen en dat over je kant laten gaan? Die battle moet je aangaan.
pi_175219250
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:45 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Dit is het eerste waarin ze over TS heenloopt. Het volgende is de afwas laten staan want dat kan TS toch doen? Daarna mag TS op dinsdag ook elders gaan slapen. Daarna wil ze graag dat hij helemaal vertrekt zodat ze bij de kinderen is. Als klapper mag hij daarna zijn kids niet meer zien.

Waar ligt de grens?

Natuurlijk, pick your battles. Maar in je bed laten slapen en dat over je kant laten gaan? Die battle moet je aangaan.
Dit dus, niet over je heen laten lopen, zou ook die mediator eens contacten ipv topics openen op Fok.
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 15:52:12 #59
441859 crew  Lenny77
pi_175219286
Los van het feit dat het op niet veel trekt, wel 2 kleine opmerkingen over de aannames weer.
Ik lees hier partneralimentatie en het huis van TS.
Wie zegt dat? Het huis is ook van haar. Zij werkt misschien ook gewoon fulltime en heeft evenveel betaald aan alles.
Het is niet ZIJN huis, maar voorlopig nog HUN huis.
Maar feit blijft dat het zeker niet netjes is.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 21 november 2017 @ 16:01:52 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_175219498
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:55 schrevef maily het volgende:

[..]

Lekker voor dat kind .... :N
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:55 schreef Coritchando het volgende:

[..]

En je kind in de (nog bijna warme) lichaamssappen van je ex-partner en haar scharrel laten liggen. Dan zou ik er toch echt zelf gaan liggen, hoe goor ik dat ook vind.
Ik mag toch hopen dat zowel TS als de ex iedere keer bij het wisselen het bed verschonen. :o :X
***
  Vis een optie? dinsdag 21 november 2017 @ 16:01:58 #61
70532 loveli
N
pi_175219503
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:52 schreef Lenny77 het volgende:
Het is niet ZIJN huis, maar voorlopig nog HUN huis.
En zolang er iets van dat huis op naam van TS staat, heeft hij er iets over te zeggen.
crap in = crap out
pi_175219513
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:52 schreef Lenny77 het volgende:
Los van het feit dat het op niet veel trekt, wel 2 kleine opmerkingen over de aannames weer.
Ik lees hier partneralimentatie en het huis van TS.
Wie zegt dat? Het huis is ook van haar. Zij werkt misschien ook gewoon fulltime en heeft evenveel betaald aan alles.
Het is niet ZIJN huis, maar voorlopig nog HUN huis.
Maar feit blijft dat het zeker niet netjes is.
Zeker, daarom kan en mag je haar (en nieuwe vent) de toegang ook niet ontzeggen. Dat lijkt me een duidelijke grens.
pi_175219516
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:52 schreef Lenny77 het volgende:
Los van het feit dat het op niet veel trekt, wel 2 kleine opmerkingen over de aannames weer.
Ik lees hier partneralimentatie en het huis van TS.
Wie zegt dat? Het huis is ook van haar. Zij werkt misschien ook gewoon fulltime en heeft evenveel betaald aan alles.
Het is niet ZIJN huis, maar voorlopig nog HUN huis.
Maar feit blijft dat het zeker niet netjes is.
HUN huis. Dus ZIJN huis én HAAR huis. Heel normaal om te eisen dat haar nieuwe vriend niet in ZIJN en HAAR huis komt. Net zoals het redelijk zou zijn dat zij eist van hem niet met een nieuwe vriendin in HUN huis te neuken.
  Vis een optie? dinsdag 21 november 2017 @ 16:03:37 #64
70532 loveli
N
pi_175219550
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:02 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Zeker, daarom kan en mag je haar (en nieuwe vent) de toegang ook niet ontzeggen. Dat lijkt me een duidelijke grens.
Waarom mag je die vent de toegang niet ontzeggen?
crap in = crap out
  dinsdag 21 november 2017 @ 16:03:46 #65
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175219555
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:45 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Dit is het eerste waarin ze over TS heenloopt. Het volgende is de afwas laten staan want dat kan TS toch doen? Daarna mag TS op dinsdag ook elders gaan slapen. Daarna wil ze graag dat hij helemaal vertrekt zodat ze bij de kinderen is. Als klapper mag hij daarna zijn kids niet meer zien.

Waar ligt de grens?

Natuurlijk, pick your battles. Maar in je bed laten slapen en dat over je kant laten gaan? Die battle moet je aangaan.
Hoe wil je dan die battle aangaan?
Stomp die gast op zijn neus, scheld je ex voor rotte vis uit? Politie wordt gebeld, jij (nou ja ts dan als hij dit advies zou opvolgen) wordt uit je eigen huis gezet. Met een beetje pech mag je er helemaal niet meer in omdat je als risico wordt gezien en je geeft haar munitie om de omgangsregeling met je kinderen te kunnen minimaliseren.

Je kan niets in deze situatie, ze heeft het recht om uit te nodigen wie ze wil en te slapen met wie ze wil. Frustrerend, boosmakend, maar je kan er geen donder aan doen.
Je kan schreeuwen, stampen, slaan, niets ervan zal helpen, zal maken dat zij niet meer die vent in je bed mag laten slapen. Het enige wat zal gebeuren is dat je jezelf ermee hebt, je het jezelf veel moeilijker maakt dan nodig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 21 november 2017 @ 16:05:36 #66
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175219599
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:02 schreef PJR het volgende:

[..]

HUN huis. Dus ZIJN huis én HAAR huis. Heel normaal om te eisen dat haar nieuwe vriend niet in ZIJN en HAAR huis komt. Net zoals het redelijk zou zijn dat zij eist van hem niet met een nieuwe vriendin in HUN huis te neuken.
Je kan eisen wat je wil, maar je hebt geen poot om op te staan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Vis een optie? dinsdag 21 november 2017 @ 16:07:51 #67
70532 loveli
N
pi_175219635
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoe wil je dan die battle aangaan?
Stomp die gast op zijn neus, scheld je ex voor rotte vis uit? Politie wordt gebeld, jij (nou ja ts dan als hij dit advies zou opvolgen) wordt uit je eigen huis gezet. Met een beetje pech mag je er helemaal niet meer in omdat je als risico wordt gezien en je geeft haar munitie om de omgangsregeling met je kinderen te minimaliseren.

Je kan niets in deze situatie, ze heeft het recht om uit te nodigen wie ze wil en te slapen met wie ze wil. Frustrerend, boosmakend, maar je kan er geen donder aan doen.
Je kan schreeuwen, stampen, slaan, niets ervan zal helpen, zal maken dat zij niet meer die vent in je bed mag laten slapen. Het enige wat zal gebeuren is dat je jezelf ermee hebt, je het jezelf veel moeilijker maakt dan nodig.
TS kan ook heel kalm die gast de toegang tot zijn huis ontzeggen en rustig de politie bellen wegens huisvredebreuk. Hij hoeft niet te stampen en schreeuwen. Hij hoeft ook geen vreemde in zijn bed te laten slapen.
crap in = crap out
pi_175219660
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:07 schreef loveli het volgende:

[..]

TS kan ook heel kalm die gast de toegang tot zijn huis ontzeggen en rustig de politie bellen wegens huisvredebreuk. Hij hoeft niet te stampen en schreeuwen. Hij hoeft ook geen vreemde in zijn bed te laten slapen.
Dat gaat niet werken, het is hun huis. Mediator inschakelen lijkt mij de beste eerste stap.
  Vis een optie? dinsdag 21 november 2017 @ 16:10:00 #69
70532 loveli
N
pi_175219671
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:09 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dat gaat niet werken, het is hun huis. Mediator inschakelen lijkt mij de beste eerste stap.
Heeft hij daar dan niets over te zeggen?
crap in = crap out
pi_175219693
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:10 schreef loveli het volgende:

[..]

Heeft hij daar dan niets over te zeggen?
Politie gaat niks doen, afspraak is beiden om en om in het huis. Als het haar beurt is moet hij wegblijven.
  dinsdag 21 november 2017 @ 16:14:32 #71
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175219771
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:07 schreef loveli het volgende:

[..]

TS kan ook heel kalm die gast de toegang tot zijn huis ontzeggen en rustig de politie bellen wegens huisvredebreuk. Hij hoeft niet te stampen en schreeuwen. Hij hoeft ook geen vreemde in zijn bed te laten slapen.
Nee dat kan niet. Die gast is er op uitnodiging van zijn ex, de mede eigenaar. Ook nog eens op de dagen dat zij het huis heeft.
De politie komt daar echt niet voor. Dit is geen huisvredebreuk.

En als hij nu die gast gaat vertellen dat hij eruit moet gaat het mis. Gast wil niet, zegt dat ex dat wel bepaald en de ts niet. Ex boos, roept dat de ts weg moet, het huis is nu van haar. Ja, zal vast heel kalm en vriendelijk gaan...

Als er al politie komt in die situatie dan komen ze voor de ts. En dat kan enorme gevolgen hebben voor de ts, vooral mbt zijn rol als vader in het leven van zijn kinderen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175219856
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:52 schreef Lenny77 het volgende:
Los van het feit dat het op niet veel trekt, wel 2 kleine opmerkingen over de aannames weer.
Ik lees hier partneralimentatie en het huis van TS.

over welke quote heb je het daar dan?

Ik ben de enige poster geweest die de kwestie van partner-alimentatie eerder ter sprake bracht, maar nergens in verband met een bewering dat het enkel 'zijn' huis zou zijn... integendeel.

Ik heb eerder uitgelegd dat het gegeven dat de ex van de TS kennelijk al een duurzaam huishouden met de nieuwe vriend voert een reden kan zijn geen partner-alimentatie toe te kennen (aangezien partner-alimentatie enkel opgelegd kan worden als de ex geen egen inkomen of duurzaam huishouden met iemand anders voert)

In die zin is het gegeven dat hij dit eventueel later kan aantonen een erg gunstige omstandigheid voor de TS en ipv erover te janken kan hij er blij mee zijn en het later rationeel rtoepassen in een situatie dat het hem direkt veel voordeel kan opleveren...

Ik heb dat ook gemeld als voorbeeld hoe rationaal en zakelijk te handelen vaak slimmer is dan emotioneel...
Hoe lulig misschien het gevoel is dat je ex met een neuwe vriend slaapt en zelfs in jullie eigen vroeger samen gedeelde bed...
Maar die tijd is gewoon voorbij en het slimste is dat ook snel achter je te laten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 21 november 2017 @ 16:20:53 #73
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175219902
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

over welke quote heb je het daar dan?

Ik ben de enige poster geweest die de kwestie van partner-alimentatie eerder ter sprake bracht, maar nergens in verband met een bewering dat het enkel 'zijn' huis zou zijn... integendeel.

Ik heb eerder uitgelegd dat het gegeven dat de ex van de TS kennelijk al een duurzaam huishouden met de nieuwe vriend voert een reden kan zijn geen partner-alimentatie toe te kennen (aangezien partner-alimentatie enkel opgelegd kan worden als de ex geen egen inkomen of duurzaam huishouden met iemand anders voert)

In die zin is het gegeven dat hij dit eventueel later kan aantonen een erg gunstige omstandigheid voor de TS en ipv erover te janken kan hij er blij mee zijn en het later rationeel rtoepassen in een situatie dat het hem direkt veel voordeel kan opleveren...

Ik heb dat ook gemeld als voorbeeld hoe rationaal en zakelijk te handelen vaak slimmer is dan emotioneel...
Hoe lulig misschien het gevoel is dat je ex met een neuwe vriend slaapt en zelfs in jullie eigen vroeger samen gedeelde bed...
Maar die tijd is gewoon voorbij en het slimste is dat ook snel achter je te laten
Hier geheel mee eens.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175219907
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

over welke quote heb je het daar dan?

Ik ben de enige poster geweest die de kwestie van partner-alimentatie eerder ter sprake bracht, maar nergens in verband met een bewering dat het enkel 'zijn' huis zou zijn... integendeel.

Ik heb eerder uitgelegd dat het gegeven dat de ex van de TS kennelijk al een duurzaam huishouden met de nieuwe vriend voert een reden kan zijn geen partner-alimentatie toe te kennen (aangezien partner-alimentatie enkel opgelegd kan worden als de ex geen egen inkomen of duurzaam huishouden met iemand anders voert)

In die zin is het gegeven dat hij dit eventueel later kan aantonen een erg gunstige omstandigheid voor de TS en ipv erover te janken kan hij er blij mee zijn en het later rationeel rtoepassen in een situatie dat het hem direkt veel voordeel kan opleveren...

Ik heb dat ook gemeld als voorbeeld hoe rationaal en zakelijk te handelen vaak slimmer is dan emotioneel...
Hoe lulig misschien het gevoel is dat je ex met een neuwe vriend slaapt en zelfs in jullie eigen vroeger samen gedeelde bed...
Maar die tijd is gewoon voorbij en het slimste is dat ook snel achter je te laten
Misschien kan TS opheldering geven wanneer hij online is. Ben ook wel benieuwd, wanneer zij geen inkomen heeft dan staat hij op dit punt nu sterk want zij woont gewoon al samen.
  Vis een optie? dinsdag 21 november 2017 @ 16:23:05 #75
70532 loveli
N
pi_175219946
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee dat kan niet. Die gast is er op uitnodiging van zijn ex, de mede eigenaar. Ook nog eens op de dagen dat zij het huis heeft.
De politie komt daar echt niet voor. Dit is geen huisvredebreuk.

En als hij nu die gast gaat vertellen dat hij eruit moet gaat het mis. Gast wil niet, zegt dat ex dat wel bepaald en de ts niet. Ex boos, roept dat de ts weg moet, het huis is nu van haar. Ja, zal vast heel kalm en vriendelijk gaan...

Als er al politie komt in die situatie dan komen ze voor de ts. En dat kan enorme gevolgen hebben voor de ts, vooral mbt zijn rol als vader in het leven van zijn kinderen.
Als ik kijk naar wat het wetboek over huisvredebreuk zegt, staat er dat er sprake is van huisvredebreuk als de rechtshebbende heeft gevorderd dat een persoon het pand verlaat. Op het internet vind ik zo snel geen bron die vertelt dat als er 2 rechthebbenden zijn, de een de ander kan overrulen.

Ik zou het liever aan een jurist vragen dan aan de alwetende Fok-ker.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')