abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:19:59 #1
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175212061


Wat :?
Een VUURWERK topic!!!

Waarom dan :?
Omdat het oud en nieuw is en iedereen dan traditioneel gezien vuurwerk afsteekt!

Wat kan ik hier doen dan? :?

Praten over alle soorten vuurwerk ! Van kippenscheten tot professioneel siervuurwerk!
Wat je gekocht hebt of wellicht gaat kopen, verkooppunten, veiligheid
aanraders en tips geven en/of ontvangen over wat je juist niet moet kopen!
Gewoon dom lullen over... naja... vuurwerk? *O*

Wat mag niet :?
Ik quote:
quote:
Het wordt niet getolereerd als er handleidingen of iets dergelijks worden uitgewisseld om zelf zwaar vuurwerk in elkaar te freubelen of zgn extreem zware vuurwerkbommen te maken.
1. Flamen, bashen en baggeren wordt standaard niet getolereerd.
2. Aankopen van en (ver)handelen in illegaal vuurwerk
3. Geen vuurwerk verkopen hier, dat mag ook niet.

Wanneer mogen mensen vuurwerk ophalen?
Er was even discussie over, maar volgens mij is het ook dit jaar gewoon 3 dagen van te voren

Hoe zit het dit jaar dan?

Oudjaarsdag valt op Zondag, dus kopen vanaf Donderdag de 28e. *O* *O* *O*

En stoken vanaf 18:00 in de gebieden waarin dat is toegestaan voor de geldende APV in de betreffende gemeente.

Oude vuurwerk topics vind je hier
Topicreeks: Het grote Vuurwerk topic !

Handige linkjes
Vuurwerk Startpagina
Vuurwerkcrew
FreakPyromaniacs
Vuurwerk-folders
Vuurwerkfilmpjes
Vuurwerk - informatie van de rijksoverheid

(Heb je meer linkjes voor de OP of andere nuttige toevoegingen? Meld het een MOD!)

En nu :D
AFTELLEN!


Owja, en blijven posten! Houd het gezellig en pas op je vingers (en ogen... en andere ledematen)




Aantal dagen en uren naar 01/01/2018:





Fire Away!

[ Bericht 1% gewijzigd door Gibson88 op 21-11-2017 09:25:45 ]
pi_175212078
Wat is je punt? heb je ook gelezen wat ik heb mee genomen? wat ik heb meegenomen is niet illegaal in Nederland.
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:21:34 #3
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175212081
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:18 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Mag je mij uitleggen wat daar illegaal aan is. Is gewoon vuurwerk wat in Nederland is goedgekeurd. Ik doelde op knallers van 5 gram of meer en shells.
Je wilt zelf een Funke cake gaan halen gaf je aan.
Dat vuurwerk is helemaal niet goedgekeurd in Nederland
pi_175212088
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je wilt zelf een Funke cake gaan halen gaf je aan.
Dat vuurwerk is helemaal niet goedgekeurd in Nederland
Funke potten waren geen weekendrammers toen. Lees je eerst even goed in voordat je gaat blaten.
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:24:09 #5
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175212126
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:22 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Funke potten waren geen weekendrammers toen. Lees je eerst even goed in voordat je gaat blaten.
Je gaf aan dat je er volgende week ook eentje op zou gaan halen.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik ga volgende week effe langs denk ik om eentje mee te pikken.
Dus wie blaat er nou?>
pi_175212173
het is gewoon CE keurmerk vuurwerk met max 500gram per cake.
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:28:04 #7
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175212177
En trouwens, wat ben jij een schijnheilig boontje.
Moet ik hier even wat DM's uit september van je plaatsen?

Maar als jij met 2 maten wilt meten, prima.
pi_175212243
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:28 schreef tja77 het volgende:
En trouwens, wat ben jij een schijnheilig boontje.
Moet ik hier even wat DM's uit september van je plaatsen?

Maar als jij met 2 maten wilt meten, prima.
Ja prima dan report ik je meteen bij de mods wegens het openbaar maken van privegegevens ;)
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:32:49 #9
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_175212248
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:28 schreef tja77 het volgende:
En trouwens, wat ben jij een schijnheilig boontje.
Moet ik hier even wat DM's uit september van je plaatsen?

Maar als jij met 2 maten wilt meten, prima.
Doe maar niet.
Aan het typen...
pi_175212267
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:32 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Doe maar niet.
Et Voila
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:34:28 #11
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175212279
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
het is gewoon CE keurmerk vuurwerk met max 500gram per cake.
CE keurmerk zegt geen flikker.
Je hebt ook cobra's met CE.



Het vuurwerk is niet getest in Nederland.
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:35:55 #12
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175212305
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:32 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja prima dan report ik je meteen bij de mods wegens het openbaar maken van privegegevens ;)
Privegegevens?
Je biedt mij iets aan en vraagt mij om zaken, en je gaat je nu ineens gedragen als iemand die absoluut tegen illegaal vuurwerk is.
Maar zoals ik al zei, je meet met 2 maten.
pi_175212307
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:34 schreef tja77 het volgende:

[..]

CE keurmerk zegt geen flikker.
Je hebt ook cobra's met CE.

[ afbeelding ]

Het vuurwerk is niet getest in Nederland.
Dat zijn flashknallers. Die zijn sowieso niet toegestaan.
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:48:09 #14
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175212521
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:36 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dat zijn flashknallers. Die zijn sowieso niet toegestaan.
Wat blaat je dan met je CE?
CE zegt helemaal niks, en ook kruitinhoud of kruitsamenstelling niet.

Dus nee, niet iedere cake van <500 gram met CE keurmerk is legaal in Nederland.
Het vuurwerk moet getest worden door het NFI. Ieder cake, pijl, rotje, grondbloem moet getest worden voordat het mag worden geïmporteerd.
Als jij op je eigen houtje een cake gaat halen in Belgie of Duitsland die weliswaar CE keurmerk heeft en binnen de gestelde klasse valt (in Nederland klasse 2) dan ben je nog steeds illegaal bezig.
Lees je eerst eens in, voordat je hier onzin gaat lopen verkopen.
pi_175212545
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:48 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wat blaat je dan met je CE?
CE zegt helemaal niks, en ook kruitinhoud of kruitsamenstelling niet.

Dus nee, niet iedere cake van <500 gram met CE keurmerk is legaal in Nederland.
Het vuurwerk moet getest worden door het NFI. Ieder cake, pijl, rotje, grondbloem moet getest worden voordat het mag worden geïmporteerd.
Als jij op je eigen houtje een cake gaat halen in Belgie of Duitsland die weliswaar CE keurmerk heeft en binnen de gestelde klasse valt (in Nederland klasse 2) dan ben je nog steeds illegaal bezig.
Lees je eerst eens in, voordat je hier onzin gaat lopen verkopen.
CE is voldoende. IL&T keurt steekproefgewijs
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:56:04 #16
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175212700
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:49 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

CE is voldoende. IL&T keurt steekproefgewijs
Nee, onzin.
Er worden jaarlijks cakes afgekeurd die gewoon een CE keurmerk hebben maar niet door de test komen. Veel mensen zijn elk jaar teleurgesteld als ze in de voorverkoop een mooie cake voor een zacht prijsje op de kop kunnen tikken maar die afgekeurd wordt.
Elk stukje consumentenvuurwerk is getest voor het de verkoop ingaat.
Sterker nog, van alle 1000 cakes, pijlen, grondbloemen, rotjes (per soort) moet de importeur er 20 afstaan. Dus elk stuk vuurwerk kan 20 keer worden getest. Niet steekproefgewijs dus.
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:01:13 #17
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175212820
quote:
Bepalen of vuurwerk illegaal is, is lastig. Het hoeft er niet afwijkend uit te zien en wordt ook soms normaal aangeboden. Als vuistregel geldt: illegaal vuurwerk is al het vuurwerk dat niet in de legale handel en binnen de vastgestelde verkoopdagen in Nederland wordt verkocht. Voorbeelden van bekend illegaal vuurwerk zijn strijkers, Bengaals vuur, mortierbommen, Chinese rollen, lawinepijlen en Cobra’s. Het meest gevaarlijke zijn de Big Five.
Maar dat geldt voor jou natuurlijk niet?

Blijf jezelf vooral wijs maken dat je niet illegaal bezig bent.
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:03:15 #18
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175212862
quote:
Mag ik vuurwerk in het buitenland kopen?
Ja, maar alleen als het voldoet aan de eisen van de Nederlandse wet en er vooraf melding van wordt gedaan bij de Inspectie Leefomgeving en Transport. U mag vuurwerk alleen naar Nederland brengen tijdens de toegestane verkoopdagen. In bijvoorbeeld België en Duitsland gelden ook eisen aan de verkoop van zwaarder vuurwerk. Zo wordt u in België aan de hand van je paspoort of identiteitsbewijs geregistreerd.
Je hebt natuurlijk ook melding gedaan bij het ILT?
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:03:28 #19
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_175212873
Voor alle regels en wetgeving omtrent vuurwerk in Nederland.
Aan het typen...
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:08:15 #20
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175212985
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:03 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Voor alle regels en wetgeving omtrent vuurwerk in Nederland.
Hier iets uitgebreider

https://www.politie.nl/themas/vuurwerk.html
pi_175213036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:08 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hier iets uitgebreider

https://www.politie.nl/themas/vuurwerk.html
U herkent goedgekeurd vuurwerk aan:

een Nederlandse gebruiksaanwijzing.
dat u het alleen op 29, 30 en 31 december kunt kopen. Valt een van deze dagen op een zondag? Dan mag vuurwerk ook worden verkocht op 28 december.(omdat er geen Nederlandse Importeur is die Funke verkoopt kan ik niets aan doen)
de aanduiding 'geschikt voor particulier gebruik’.
een vermelding of afbeelding die duidelijk maakt welke effecten u kunt verwachten van het soort vuurwerk.
de naam, de handelsnaam (of handelsmerk) en de naam en plaats van de vestiging van de fabrikant en de importeur (of handelaar).
het toegekende artikelnummer en productiejaar.
CE-keurmerk op nieuw vuurwerk.


Dit zit allemaal op die Funke cakes hoor.
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:17:11 #22
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175213153
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:10 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

U herkent goedgekeurd vuurwerk aan:

een Nederlandse gebruiksaanwijzing.
dat u het alleen op 29, 30 en 31 december kunt kopen. Valt een van deze dagen op een zondag? Dan mag vuurwerk ook worden verkocht op 28 december.(omdat er geen Nederlandse Importeur is die Funke verkoopt kan ik niets aan doen)
de aanduiding 'geschikt voor particulier gebruik’.
een vermelding of afbeelding die duidelijk maakt welke effecten u kunt verwachten van het soort vuurwerk.
de naam, de handelsnaam (of handelsmerk) en de naam en plaats van de vestiging van de fabrikant en de importeur (of handelaar).
het toegekende artikelnummer en productiejaar.
CE-keurmerk op nieuw vuurwerk.


Dit zit allemaal op die Funke cakes hoor.
Het feit dat je het importeert maakt het al illegaal.
Ten eerste omdat je het niet tijdens de laatste 3 dagen van het jaar doet, en ten tweede omdat je geen melding doet bij het ILT.

Daarnaast is het Funke, een merk dat in Nederland bekend staat als leverancier van illegaal vuurwerk, en wat door geen enkele importeur van Nederlands consumenten vuurwerk Nederland wordt ingebracht. Kortom, bij het zien van het merk Funke, gaan de alarmbellen al rinkelen.

Als een agent jouw Funke cake ziet, dan mag jij aantonen hoe jij er aan gekomen bent. Want in Nederland is het niet te krijgen. Dan kan er een CE keurmerk opzitten en een Nederlandse handleiding, maar dat maakt het nog geen legaal stuk vuurwerk.
pi_175213347
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:10 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

U herkent goedgekeurd vuurwerk aan:

een Nederlandse gebruiksaanwijzing.
dat u het alleen op 29, 30 en 31 december kunt kopen. Valt een van deze dagen op een zondag? Dan mag vuurwerk ook worden verkocht op 28 december.(omdat er geen Nederlandse Importeur is die Funke verkoopt kan ik niets aan doen)
de aanduiding 'geschikt voor particulier gebruik’.
een vermelding of afbeelding die duidelijk maakt welke effecten u kunt verwachten van het soort vuurwerk.
de naam, de handelsnaam (of handelsmerk) en de naam en plaats van de vestiging van de fabrikant en de importeur (of handelaar).
het toegekende artikelnummer en productiejaar.
CE-keurmerk op nieuw vuurwerk.


Dit zit allemaal op die Funke cakes hoor.
Maar het is niet goedgekeurd voor de Nederlandse markt. Voor de hele EU is CE goed genoeg, in Nederland zijn er extra controles door het ILT. Dus ondanks dat alles klopt wat jij aangeeft, is het nog steeds illegaal in Nederland en kun je er gewoon voor worden gepakt.
Trotse Twentenaar
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:39:44 #24
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175213580
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:26 schreef zlotka het volgende:

[..]

Maar het is niet goedgekeurd voor de Nederlandse markt. Voor de hele EU is CE goed genoeg, in Nederland zijn er extra controles door het ILT. Dus ondanks dat alles klopt wat jij aangeeft, is het nog steeds illegaal in Nederland en kun je er gewoon voor worden gepakt.
Daarnaast wijkt Nederland van de Europese klasse (1 t/m 4).
En hanteren ze uitzonderingen op die klassen.
Veel van Klasse 2 mag in Nederland, echter niet alles.
pi_175213691
Volgens mij is dat hele nieuwe vuurwerkbesluit met ingang van 2017 er op ingesteld om binnen de EU de regels voor vuurwerk voor particulier gebruik over alle lidstaten gelijk te trekken.

Zoals ik mij kan herinneren zou het bijkomend/beoogd effect ook zijn dat het vuurwerk uit het buitenland(EU-lidstaat) daarmee automatisch toegestaan is in Nederland. (vrij verkeer van goederen)

Het ILT is er op ingesteld geïmporteerd vuurwerk, bestemd voor de Nederlandse markt, te testen op kwaliteit voor dat het in de handel wordt gebracht. Dit gaat niet op voor vuurwerk dat je in het buitenland koopt om zelf af te steken.

Het is naar mijn weten niet verboden om vuurwerk tot [..] kg bij je te hebben, in huis of in de auto zou niet uitmaken? Buiten de verkoopdagen om.

Ik durf het allemaal niet met zekerheid te zeggen. In de praktijk heeft het invoeren van vuurwerk uit Duitsland in ieder geval nooit tot problemen geleid tijdens aanhouding/inspectie van de politie. (anekdotisch)

Sinds de invoering van het nieuwe vuurwerkbesluit is de aandacht van de politie ook verschoven van grenscontroles op vuurwerk naar illegale handel op het web.

De website van de douane heeft het volgende te melden, maar gaat denk ik uit van vuurwerk bestemd voor de Nederlandse markt (handel) en geldt dus niet voor particulieren.

quote:
9.3 Voorwaarden bij invoer

Het vuurwerkbesluit geeft een aantal voorwaarden waaraan de invoer van vuurwerk moet voldoen. Deze voorwaarden hebben betrekking op het product en op de melding aan de ILT.

Degene die vuurwerk binnen het grondgebied van Nederland brengt, moet zorgen (Vuurwerkbesluit, artikel 1.3.1):

dat op de verpakking de klasse is vermeld waarin het vuurwerk wordt ingedeeld op basis van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen. Dit kunnen de volgende klassen zijn:

klasse 1.1G met het UN-nummer 0333
klasse 1.2G met het UN-nummer 0334
klasse 1.3G met het UN-nummer 0335
klasse 1.4G met het UN-nummer 0336
klasse 1.4S met het UN-nummer 0337

dat het vuurwerk vergezeld gaat van een schriftelijke verklaring waarin degene die het vuurwerk Nederland binnenbrengt, verklaart dat de aanduiding van de gevarenklasse overeenkomt met de eigenschappen van dat verpakte vuurwerk.
dat het vuurwerk en de verpakking voorzien zijn van een aanduiding 'Geschikt voor particulier gebruik', 'Niet geschikt voor particulier gebruik' of 'Intended for indoor use' en 'For professional use only'. Deze eis geldt niet als wordt aangetoond dat het betreffende vuurwerk binnen 48 uur weer buiten het grondgebied van Nederland zal worden gebracht.
dat de fabrikant op het vuurwerk en de verpakking een artikelnummer heeft vermeld ter identificatie van het vuurwerk en het productiejaar.

Meldingsplicht in- en uitvoer

Degene die vuurwerk binnen of buiten het grondgebied van Nederland brengt, is verplicht dit schriftelijk aan de ILT te melden (Vuurwerkbesluit Wm, artikel 1.3.2). Deze melding moet ten minste drie werkdagen voorafgaand aan het binnen of buiten Nederland brengen van vuurwerk worden gedaan. In de periode van 15 december tot 1 januari is het toegestaan om deze melding ten minste 24 uur van tevoren te doen.

https://www.belastingdien(...)toffen-vuurwerk.html
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:58:08 #26
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175213826
Overigens gingen die Funke cakes bij Zena schijnbaar wel als warme broodjes.
Het gros is al uitverkocht, en de vraag is of er nog een nieuwe levering komt.
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 11:19:42 #27
8781 crew  Frutsel
pi_175214215
Veel vuurwerk wat je volgens mij bij LIDL of ALDI uit Duitsland haalt mag officieel ook niet in NL maar wordt vooralsnog oogluikend toegestaan. Veel mensen denken volgens mij dat als er een NL'se beschrijving op staat dat het dan is toegestaan maar volgens mij is dat ook onzin?
pi_175214323
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:46 schreef Faazz het volgende:
Volgens mij is dat hele nieuwe vuurwerkbesluit met ingang van 2017 er op ingesteld om binnen de EU de regels voor vuurwerk voor particulier gebruik over alle lidstaten gelijk te trekken.

Zoals ik mij kan herinneren zou het bijkomend/beoogd effect ook zijn dat het vuurwerk uit het buitenland(EU-lidstaat) daarmee automatisch toegestaan is in Nederland. (vrij verkeer van goederen)

Klopt, maar lidstaten mogen binnen deze richtlijnen zelf hun regels opstellen wat ze wel en niet toestaan. Dit doet alleen volgens mij nagenoeg geen enkel land behalve Nederland.
Trotse Twentenaar
  dinsdag 21 november 2017 @ 11:53:01 #29
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_175214836
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:19 schreef Frutsel het volgende:
Veel vuurwerk wat je volgens mij bij LIDL of ALDI uit Duitsland haalt mag officieel ook niet in NL maar wordt vooralsnog oogluikend toegestaan. Veel mensen denken volgens mij dat als er een NL'se beschrijving op staat dat het dan is toegestaan maar volgens mij is dat ook onzin?
Als jij een cake in Duitsland koopt en je wordt niet aangehouden bij de grens is er geen enkele diender in NL die kan zien dat het ding uit Duitsland komt dus kunnen ze er niets aan doen. Dit geldt alleen niet voor elk stukje Duits vuurwerk.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 12:01:06 #30
8781 crew  Frutsel
pi_175214999
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:53 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Als jij een cake in Duitsland koopt en je wordt niet aangehouden bij de grens is er geen enkele diender in NL die kan zien dat het ding uit Duitsland komt dus kunnen ze er niets aan doen. Dit geldt alleen niet voor elk stukje Duits vuurwerk.
Nee klopt, maar ik doelde dan ook op de grens, volgens mij pakken ze je eerder op hoeveelheid dan op wat je hebt gehaald.
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:04:56 #31
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_175215054
iemand ervaring met Lild/Aldi vuurwerk is het goed?
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 12:22:36 #32
8781 crew  Frutsel
pi_175215380
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:04 schreef KingRadler het volgende:
iemand ervaring met Lild/Aldi vuurwerk is het goed?
Het is prima voor de prijs.
pi_175215581
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:39 schreef tja77 het volgende:

[..]

Daarnaast wijkt Nederland van de Europese klasse (1 t/m 4).
En hanteren ze uitzonderingen op die klassen.
Veel van Klasse 2 mag in Nederland, echter niet alles.
Niet al het vuurwerk in NL word getest door het IL&T. Dat zijn steekproeven om te kijken of importeurs niet de grenzen opzoeken.
De normen voor geluid en brandende delen die zij aanhouden zouden dezelfde moeten zijn als de normen volgens het protocol dat gebruikt word door Nobo's die CE keurmerken afgeven.
Het RACT houd per tube anderen kruit gewichten aan voor 'Batterij Enkelschotsbuizen' namelijk 15 gram per tube, CE is 25 gram. De combinatie met een mine maakt 25 gram per tube in het RACT wel mogelijk.
CE Categorie F2 met Nederlandse gebruiksaanwijzing uit welk EU land dan ook is gewoon legaal tijdens de verkoopdagen of om thuis (t/m 25kg) te hebben. Het verbieden van consumentenvuurwerk dat aan de Nederlandse eisen voldoet is in strijd met de EU-richtlijn.
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:39:34 #34
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_175215689
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:04 schreef KingRadler het volgende:
iemand ervaring met Lild/Aldi vuurwerk is het goed?
Bedoel je het Weco spul uit Duitsland ? Zou je toch echt even op een website moeten kijken.
Aan het typen...
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:42:53 #35
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_175215757
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:39 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Bedoel je het Weco spul uit Duitsland ? Zou je toch echt even op een website moeten kijken.
Ik zou liever van iemand horen wat zijn ervaringen zijn dan naar een dikke sample video te kijken ;)
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:46:18 #36
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_175215816
En er zijn zeker wel goede Duitse cakes te koop hoor, loopt wel ergens een topic op VWC over gode DLD cakes.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:46:55 #37
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_175215837
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:42 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Ik zou liever van iemand horen wat zijn ervaringen zijn dan naar een dikke sample video te kijken ;)
Mijn ervaring met Weco is dat het erg wisselt qua kwaliteit. Vuurpijl: schoot de lucht in, kwam naar beneden en enkele meters boven het dak van mijn huis ontplofte die, Batterij/Cakeje: ook erg wisselend qua knalhoogte, snelheid van afvuren.
Aan het typen...
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:54:17 #38
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_175215969
Angry Wolf, Black Ice, Night Howler zijn 3 cakes die ik vorig jaar had van Weco en dat waren echt goede cakes.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 13:30:45 #39
8781 crew  Frutsel
pi_175216610
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:54 schreef smegmanus het volgende:
Angry Wolf, Black Ice, Night Howler zijn 3 cakes die ik vorig jaar had van Weco en dat waren echt goede cakes.
Angry Wolf en NightHowler zijn toch één en dezelfde?

Maar waren inderdaad favorieten, ik verwacht wel dat ze er dit jaar weer bij zijn.
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:43:26 #40
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175216818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:34 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Niet al het vuurwerk in NL word getest door het IL&T. Dat zijn steekproeven om te kijken of importeurs niet de grenzen opzoeken.
Van elke stukje vuurwerk dat in Nederlands de verkoop ingaat worden van elke 1000 exemplaren er 20 beschikbaar gesteld om te testen.
Het is dus onmogelijk dat iets niet getest wordt.
Buiten die test (van TNO) zijn er ook nog steekproeven (ILT) waar jij op doelt.

quote:
CE Categorie F2 met Nederlandse gebruiksaanwijzing uit welk EU land dan ook is gewoon legaal tijdens de verkoopdagen of om thuis (t/m 25kg) te hebben. Het verbieden van consumentenvuurwerk dat aan de Nederlandse eisen voldoet is in strijd met de EU-richtlijn.
Nee, want volgens jouw redenatie zouden knallers met 0,5 gram flash (categorie F2) ook toegestaan moeten zijn. Om maar niet te spreken over Romeinse kaarsen.
Nederland hanteert buiten de EU norm, een eigen norm (het vuurwerkbesluit) die strenger is dan de Europese F2 klasse.

Dit valt onder klasse F2 volgens de Europese norm.

- Categorie 2;

quote:
1.Batterijen of combinaties
Niet meer dan 500 gram, als dit alleen fonteinen zijn niet meer dan 600 gram.
Niet meer dan 25 gram als het om flashknallers gaat;
Niet meer dan 100 gram als het om buskruitknallers gaat.
2.Knallers
Niet meer dan 0,5 gram flash (of 1 gram slowflash) als het om flashknallers gaat;
Niet meer dan 6 gram buskruit als het om buskruitknallers gaat.
3.Vuurpijlen
Niet meer dan 75 gram netto effectlading.
Niet meer dan 2 gram flash (of 4 gram slowflash) als knallading of burst;
Niet meer dan 10 gram buskruit als knallading of burst
4.Singleshots
Niet meer dan 25 gram netto effectlading.
Niet meer dan 2 gram flash (of 4 gram slowflash) als knallading of burst;
Niet meer dan 10 gram busruit als knal of burstlading.
5.Mijnen
Niet meer dan 50 gram.
Maximaal 5 devices met niet meer dan 1 gram flash als knallading of burst.
In Nederland zul je echter geen pijlen van 75 gram vinden, geen knallers met 0,5 gram flash of tot 1 gram slowflash.
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:51:45 #41
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_175216973
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Angry Wolf en NightHowler zijn toch één en dezelfde?

Maar waren inderdaad favorieten, ik verwacht wel dat ze er dit jaar weer bij zijn.
Geen idee, zou kunnen.. deze had ik nog in mijn hoofd. Heb eigenlijk nooit gezeik gehad met Duits vuurwerk, wel met NL cakes waarvan de bombettes op 5m klapten.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:59:43 #42
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_175217102
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:51 schreef smegmanus het volgende:

[..]

Geen idee, zou kunnen.. deze had ik nog in mijn hoofd. Heb eigenlijk nooit gezeik gehad met Duits vuurwerk, wel met NL cakes waarvan de bombettes op 5m klapten.
Mijn ScretSalute ramde bij mij alle 54 shots in 1 klapt de lucht in. Ik kan je vertellen dat ik toen wel ff een wtf momentje had.
Aan het typen...
  dinsdag 21 november 2017 @ 14:35:17 #43
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_175217782
Bij mij klapte een big19 in 1x uit elkaar.
Was een harde biem.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 14:41:42 #44
8781 crew  Frutsel
pi_175217921
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:35 schreef smegmanus het volgende:
Bij mij klapte een big19 in 1x uit elkaar.
Was een harde biem.
een hele karton? :P

ik had afgelopen jaar eigenlijk niets wat haperde of verkeerd afging.
  dinsdag 21 november 2017 @ 14:45:07 #45
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_175217986
Gelukkig geen karton :o
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_175218496
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:46 schreef Faazz het volgende:
Volgens mij is dat hele nieuwe vuurwerkbesluit met ingang van 2017 er op ingesteld om binnen de EU de regels voor vuurwerk voor particulier gebruik over alle lidstaten gelijk te trekken.

Zoals ik mij kan herinneren zou het bijkomend/beoogd effect ook zijn dat het vuurwerk uit het buitenland(EU-lidstaat) daarmee automatisch toegestaan is in Nederland. (vrij verkeer van goederen)
Shit die nooit zal gebeuren. Nederlanders kunnen helaas niet met leuk vuurwerk omgaan omdat er altijd kleine groepjes zijn die het moeten verpesten. En ja teveel dicht op elkaar gebouwt + anti-nederland straatcultuur ja zulke mensen moet je geen mortieren geven dat is vragen om problemen helaas.

Ik vind zelf gewoon dat al het vuurwerk wat duurder is dan 100 euro per stuk legaal moet zijn. Weet je tenminste dat mensen het op de juiste manier afsteken. Dan maar geen losse knallen meer.
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:32:51 #47
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175218903
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:10 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Shit die nooit zal gebeuren. Nederlanders kunnen helaas niet met leuk vuurwerk omgaan omdat er altijd kleine groepjes zijn die het moeten verpesten. En ja teveel dicht op elkaar gebouwt + anti-nederland straatcultuur ja zulke mensen moet je geen mortieren geven dat is vragen om problemen helaas.

Ik vind zelf gewoon dat al het vuurwerk wat duurder is dan 100 euro per stuk legaal moet zijn. Weet je tenminste dat mensen het op de juiste manier afsteken. Dan maar geen losse knallen meer.
Er is dit jaar ook de roep om een totaalverbod op knalvuurwerk.
Echter produceert een legale knalcake of siercake een harder volume dan een legaal buskruit rotje. Ook draagt het geluid van een cake veel verder omdat de knal in de lucht plaatsvindt. Dus een cake geeft feitelijk gezien veel meer overlast.
Bij de traditie van het vuurwerk horen gewoon knallen, en als iedereen zich aan de afsteek tijden zou houden, zou de roep om een gedeeltelijk dan wel geheel verbod afnemen.

Maar ja, we leven in een alles behalve tolerant land, vol met zeikneuzen en klagers.
pi_175218936
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:32 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er is dit jaar ook de roep om een totaalverbod op knalvuurwerk.
Echter produceert een legale knalcake of siercake een harder volume dan een legaal buskruit rotje. Ook draagt het geluid van een cake veel verder omdat de knal in de lucht plaatsvindt. Dus een cake geeft feitelijk gezien veel meer overlast.
Bij de traditie van het vuurwerk horen gewoon knallen, en als iedereen zich aan de afsteek tijden zou houden, zou de roep om een gedeeltelijk dan wel geheel verbod afnemen.

Maar ja, we leven in een alles behalve tolerant land, vol met zeikneuzen en klagers.
Echter is er veel meer overlast door losse knallen. Van mij mag je prima 3" salute cakes legaliseren en cobra's illegaal houden. Niemand gaat een cake van 200 euro in een prullenbak stoppen. :')

Het probleem zijn gewoon losse knallen omdat het goedkoop is. En ja het houden aan de regels gaat helaas niet in deze nieuwe Nederlandse cultuur.

Waarom worden er in andere landen geen dingen opgeblazen? Of mensen die de hele tijd cobra's/nitraten/vlinders en weet ik veel wat in steegjes flikkeren waar honderden mensen op een kluitje zitten? Nogal wiedes dat er dan overlast is. En ze moeten iemand pakken dus dan maar de liefhebbers die zich wel aan de regels houden.
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:44:21 #49
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175219108
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:34 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Echter is er veel meer overlast door losse knallen. Van mij mag je prima 3" salute cakes legaliseren en cobra's illegaal houden. Niemand gaat een cake van 200 euro in een prullenbak stoppen. :')

Het probleem zijn gewoon losse knallen omdat het goedkoop is. En ja het houden aan de regels gaat helaas niet in deze nieuwe Nederlandse cultuur.

Waarom worden er in andere landen geen dingen opgeblazen? Of mensen die de hele tijd cobra's/nitraten/vlinders en weet ik veel wat in steegjes flikkeren waar honderden mensen op een kluitje zitten? Nogal wiedes dat er dan overlast is. En ze moeten iemand pakken dus dan maar de liefhebbers die zich wel aan de regels houden.
De overlast zit hem vooral buiten 31 december 18:00 uur en 1 januari 02:00 uur.
Waarom denk je dat er geen dingen opgeblazen worden in andere landen?

http://www.fr.de/leben/re(...)uerwerk-auf-a-401015

Omdat het daar ook gebeurt.
pi_175219143
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:44 schreef tja77 het volgende:

[..]

De overlast zit hem vooral buiten 31 december 18:00 uur en 1 januari 02:00 uur.
Waarom denk je dat er geen dingen opgeblazen worden in andere landen?

http://www.fr.de/leben/re(...)uerwerk-auf-a-401015

Omdat het daar ook gebeurt.
Jup overlast van dingen die al strafbaar zijn op tijden die al strafbaar zijn. Maar er moet een zondebok zijn en dat is dus maar het legale vuurwerk voor de mensen die het op legale tijden afsteken.

Toch had ik het idee dat er in Nederland meer werd vernield dan in andere landen. Kan ook komen omdat we dichtbevolkt zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')