abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175211887
De standaardvisie op de westerse maatschappij luidt dat vrouwen (nog steeds) worden onderdrukt en achtergesteld. Denk aan 't glazen plafond voor carrièrevrouwen, maar ook aan ondervertegenwoordiging in de media en wat dies meer zij. Daarom heb je organisaties die opkomen voor 'vrouwenrechten' en wordt met 'seksediscriminatie' in de politiek standaard vrouwendiscriminatie bedoeld.

Mannenrechtenbeweging
In reactie op wat sommigen zien als doorgeslagen feminisme, is een beweging voor mannenrechten ontstaan die betwist dat vrouwen systematisch worden achtergesteld. Dit zou o.a. moeten blijken uit het feit dat:
- Vrijwel alle daklozen man zijn;
- Vrijwel alle zelfmoordplegers man zijn;
- Vrijwel alle riskante banen met levensgevaar door mannen worden uitgevoerd.

Specifiek met betrekkingen tot huwelijken stelt de mannenrechtenbeweging dat:
- Bij het verdelen van de huwelijksboedel en bij het overeenkomen van alimentatieregelingen vrouwen disproportioneel worden bevoordeeld;
- In voogdijzaken vrijwel altijd de vrouw wint.

Deze twee punten verschillen uiteraard per land (en wetgeving), maar ze verklaren (voor een deel) waarom minder vaak huwelijken worden afgesloten.

MGTOW-beweging
Men Going Their Own Way (MGTOW) gaat een stap verder en stelt dat mannen zichzelf zouden moeten terugtrekken uit de huwelijksmarkt of zelfs geheel relaties met (westerse) vrouwen moeten vermijden. Naast de hierboven genoemde punten, speelt mee dat veel (westerse) vrouwen leven conform dit advies van een Facebook-topvrouw:

quote:
When looking for a life partner, my advice to women is date all of them: the bad boys, the cool boys, the commitment-phobic boys, the crazy boys. But do not marry them. The things that make the bad boys sexy do not make them good husbands. When it comes time to settle down, find someone who wants an equal partner. Someone who thinks women should be smart, opinionated and ambitious. Someone who values fairness and expects or, even better, wants to do his share in the home. These men exist and, trust me, over time, nothing is sexier.

Citaat van Sheryl Sandberg (COO van Facebook) uit 'Lean In: Women, Work, and the Will to Lead' (bron)
Kortweg, komt 't erop neer dat vrouwen wordt aanbevolen om:
- Tot pakweg hun dertigste seksrelaties aan te gaan met de seksueel meest aantrekkelijke ~20%* van de mannen;
- Na hun dertigste een man te zoeken die feministisch is ingesteld en financieel (en anderszins) aan 't huishouden kan bijdragen.

*dit percentage is gebaseerd op o.a. dit (over OKCupid) en dit (over Tinder) onderzoek.

Dit behelst een commodificatie van (relaties met) mannen, waarbij alles draait om: what's in it for me?

MGTOW'ers draaien deze vraag om en concluderen dat, binnen deze parameters, een relatie met een (westerse) vrouw niet voordelig is.

Meer over MGTOW
De MGTOW-beweging is nu nog vooral een Amerikaanse toestand, maar begint ook in Nederland voet aan de grond te krijgen. Bijvoorbeeld Sid Lukkassen schreef er in Nederland al eens over (overigens zonder MGTOW expliciet te noemen). Wie zich erin wil verdiepen, is echter vooral op Engelstalige bronnen aangewezen:
- The Manipulated Man (pdf), een boek van Esther Vilar waarin zij beschrijft hoe 't in moderne westerse maatschappijen juist vrouwen zijn die mannen onderdrukken en niet omgekeerd.
- The Anatomy of Female Power (pdf), een boek van Chinweizu Ibekwe, een Nigeriaanse 'black power'-strijder die ook voor de belangen van mannen opkwam.
- Sandman, een Youtube-kanaal met bijna 100k subscribers;
- MGTOW subreddit.

Niet mijn OP
pi_175211957
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:55 schreef Copycat het volgende:
Die jochies die denken een dociel vrouwtje uit Azië te halen, komen waarschijnlijk van een koude kermis thuis. Waarna ze hun broek mogen afgeven en een rok kunnen dragen.
Mijn Nederlandse ex waar ik een paar jaar mee heb samengewoond was een stuk onderdaniger en traditioneler dan mijn Chinese vriendin.

Maar je merkt aan alles in dit topic dat het volgens de jochies hier nooit goed kan zijn, alle vrouwen zijn geëmancipeerde golddiggers, Nederlandse vrouwen zijn nijlpaarden met een pittig kort kapsel en daarom kun je maar beter voor een buitenlandse gaan maar heb je als man een Aziatische vriendin dan moet er wel iets goed mis met je zijn want anders kies je wel voor een Nederlandse. Oh en natuurlijk alleen adonissen kunnen echte vrouwen scoren.

Zo ben je ook wel heel erg bezig om je eigen probleem te creëren :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2017 09:11:01 ]
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:24:33 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175212136
Daarom, dat koloniale idee strookt absoluut niet met de realiteit. Gelukkig maar.

In alles sijpelt liters afgunst en frustratie door, hoe hard ze ook roepen blij hun eigen weg te gaan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 21 november 2017 @ 10:47:47 #4
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175213705
'In welk tijdperk werden kinderen door vreemd opgevoed en waren moeders aan het werk? Ben niet zo heel erg thuis in historie, en dan heb ik het niet alleen over de laatste 100 jaar natuurlijk, want wij zijn er al een tijdje.'


In bijna ieder tijdperk en zelfs nu nog komt het vrij veel voor.

Bij de jager verzamelaar gold dat zogende moeders meerdere kinderen zoogde. Want overleven was niet simpel, elk individu dat kon moest voedsel vergaren e.d. Er bleven oppassers achter, maar niet teveel. Kinderen waren meer van de groep dan van de biologische ouders.

Toen we over gingen op de landbouw stedelijke samenleving zag je veel minnen (voor wie wat meer vermogend was) en waren vaak opa, oma en oudere kinderen (nog te jong om volledig te werken) degene die de kleintjes onder beheer hadden.

Dat zie je nu nog op veel plekken, dat opa en oma voor de kinderen zorgen en de ouders werken. In Azië zie je bv vrij vaak dat ouders hun kinderen enkel in het weekend zien, als ze het geluk hebben dat ze redelijk dichtbij kunnen werken.

Al met al, het kerngezin zoals we hier kennen is vrij modern en uitzonderlijk. In de geschiedenis gold vaker wel dan niet dat daar de luxe niet voor was. En waar er wel luxe genoeg was is het heel erg lang de gewoonte geweest een min of gouvernante te hebben. Vermogende vrouwen zoogde hun eigen kinderen niet, dat was een teken van armoede. Daar werd een arme moeder voor ingehuurd, die haar eigen kinderen bij oma achterliet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 21-11-2017 11:07:25 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175213918
Haha, Chewie die zich met z'n Chinese importbruid een ware casanova waant, maar dat dan niemand hem serieus neemt en hij supermad wordt :'). Mooi topic, deel 1. Deel 2 daarentegen lijkt me typisch zo'n deel waarin Chewie en Copycat, ten faveure van de reeks, eindelijk genegeerd worden.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175214165
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:04 schreef 2thmx het volgende:
Haha, Chewie die zich met z'n Chinese importbruid een ware casanova waant, maar dat dan niemand hem serieus neemt en hij supermad wordt :'). Mooi topic, deel 1. Deel 2 daarentegen lijkt me typisch zo'n deel waarin Chewie en Copycat, ten faveure van de reeks, eindelijk genegeerd worden.
Niet zo aub. Laten we deze reeks een beetje gemoe-of geva-derlijk houden.
pi_175214216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet zo aub. Laten we deze reeks een beetje gemoe-of geva-derlijk houden.
Chewie is alleen in dit topic om wat in het wilde weg te schelden, kijk deel 1 er maar op aan. Dan lijkt me het advies om hem (en Copycat, die hier enkel komt trollen) te negeren een zegen voor de reeks.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  dinsdag 21 november 2017 @ 11:21:35 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175214250
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:19 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Chewie is alleen in dit topic om wat in het wilde weg te schelden, kijk deel 1 er maar op aan. Dan lijkt me het advies om hem (en Copycat, die hier enkel komt trollen) te negeren een zegen voor de reeks.
Sommige FOK!kers mogen wél trollen in serieuze fora, live with it.
And so is the past
  dinsdag 21 november 2017 @ 11:22:04 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175214258
Ja, tegengas geven is ook echt trollen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175214328
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:19 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Chewie is alleen in dit topic om wat in het wilde weg te schelden, kijk deel 1 er maar op aan. Dan lijkt me het advies om hem (en Copycat, die hier enkel komt trollen) te negeren een zegen voor de reeks.
Trollen?
Haha! Ik vind jou juist 1 grote trol. Je frustratie en zuurgraad druipt er van af.
Make my day!
pi_175214358
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 10:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
'In welk tijdperk werden kinderen door vreemd opgevoed en waren moeders aan het werk? Ben niet zo heel erg thuis in historie, en dan heb ik het niet alleen over de laatste 100 jaar natuurlijk, want wij zijn er al een tijdje.'

In bijna ieder tijdperk en zelfs nu nog komt het vrij veel voor.

Bij de jager verzamelaar gold dat zogende moeders meerdere kinderen zoogde. Want overleven was niet simpel, elk individu dat kon moest voedsel vergaren e.d. Er bleven oppassers achter, maar niet teveel. Kinderen waren meer van de groep dan van de biologische ouders.

Toen we over gingen op de landbouw stedelijke samenleving zag je veel minnen (voor wie wat meer vermogend was) en waren vaak opa, oma en oudere kinderen (nog te jong om volledig te werken) degene die de kleintjes onder beheer hadden.

Dat zie je nu nog op veel plekken, dat opa en oma voor de kinderen zorgen en de ouders werken. In Azië zie je bv vrij vaak dat ouders hun kinderen enkel in het weekend zien, als ze het geluk hebben dat ze redelijk dichtbij kunnen werken.

Al met al, het kerngezin zoals we hier kennen is vrij modern en uitzonderlijk. In de geschiedenis gold vaker wel dan niet dat daar de luxe niet voor was. En waar er wel luxe genoeg was is het heel erg lang de gewoonte geweest een min of gouvernante te hebben. Vermogende vrouwen zoogde hun eigen kinderen niet, dat was een teken van armoede. Daar werd een arme moeder voor ingehuurd, die haar eigen kinderen bij oma achterliet.
Altijd wel bijzonder hoe sociaal-culturele fenomenen als 'natuurlijk' worden beschouwd. En zelfs als er een bepaalde norm zou zijn voor hoe de mens in de natuur functioneert ten aanzien van de opvoeding van kinderen slaat het nergens op om die te projecteren op het heden.
  dinsdag 21 november 2017 @ 11:31:35 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175214442
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:27 schreef Chai het volgende:

[..]

Altijd wel bijzonder hoe sociaal-culturele fenomenen als 'natuurlijk' worden beschouwd. En zelfs als er een bepaalde norm zou zijn voor hoe de mens in de natuur functioneert ten aanzien van de opvoeding van kinderen slaat het nergens op om die te projecteren op het heden.
Het leuke is juist dat de natuur van de mens heel divers is. We zijn een flexibele soort.
Ik vind het daarom altijd jammer dat er veel mensen zijn die zeggen dit of dat is de natuur van de mens. Je mist daarmee zoveel, dat wat de mens als soort zo interessant maakt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175214446
Deze nog even ter herinnering voor wie 't boek van Esther Vilar (genoemd in de OP) te lang vindt:

Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  dinsdag 21 november 2017 @ 11:45:27 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175214702
Ook weer "een beetje" confirmation bias! :) Het is overigens geen 'boek', maar een pamflet. Op goodreads staat wel een aardige deconstructie van haar argumenten, als je er in geïnteresseerd bent.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175214721
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:45 schreef SicSicSics het volgende:
Ook weer "een beetje" confirmation bias! :) Het is overigens geen 'boek', maar een pamflet. Op goodreads staat wel een aardige deconstructie van haar argumenten, als je er in geïnteresseerd bent.
Stuur maar een linkje :s).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  dinsdag 21 november 2017 @ 11:47:17 #16
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175214741
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175214784
quote:
83 reviews :+, waarvan de meeste positief. Op welke review doel je?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  dinsdag 21 november 2017 @ 11:53:53 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175214852
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:50 schreef 2thmx het volgende:
83 reviews :+, waarvan de meeste positief. Op welke review doel je?
Oh, excuus.
Die van A. (één ster) vond ik wel aardig en Arto Bendiken (drie sterren), nemen de moeite om er serieus doorheen te gaan. Zonder 'Open je Ogen!!!' retoriek.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175214920
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Oh, excuus.
Die van A. (één ster) vond ik wel aardig en Arto Bendiken (drie sterren), nemen de moeite om er serieus doorheen te gaan. Zonder 'Open je Ogen!!!' retoriek.
Zal ze t.z.t. eens doornemen. Dat boek verdient sowieso wel een serieuze bespreking in dit topic, wellicht kunnen die reviews daarin meegenomen worden :s).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175220646
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:35 schreef Chewie het volgende:
Overigens scheld ik [...] idioten [...] racist [...] racistje [...] inceltjes [...], ik moet alleen nogal lachen om zoveel frustratie.
Had geloof ik beloofd dit soort posts te TR'en, maar dit is gewoon kunst. Hoop dat 't opluchtte, kunnen we nu weer ontopic.

Kijk eens, met wat googlen heb ik nog de Nederlandse versie van Vilars boek gevonden ook. En die deel ik dan gewoon met je Chewie, zo ben ik ook wel weer: De Gedresseerde Man.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  dinsdag 21 november 2017 @ 17:34:46 #21
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_175221329
Alle (negatieve) benamingen en classificeringen mogen gewoon wegblijven lieve allemaal
pi_175221434
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Mijn Nederlandse ex waar ik een paar jaar mee heb samengewoond was een stuk onderdaniger en traditioneler dan mijn Chinese vriendin.

Maar je merkt aan alles in dit topic dat het volgens de jochies hier nooit goed kan zijn, alle vrouwen zijn geëmancipeerde golddiggers, Nederlandse vrouwen zijn nijlpaarden met een pittig kort kapsel en daarom kun je maar beter voor een buitenlandse gaan maar heb je als man een Aziatische vriendin dan moet er wel iets goed mis met je zijn want anders kies je wel voor een Nederlandse. Oh en natuurlijk alleen adonissen kunnen echte vrouwen scoren.

Zo ben je ook wel heel erg bezig om je eigen probleem te creëren :')
Je vergeet de racismekaart. Het zou best kunnen dat mensen die kaart in je laatste 10 posts over het hoofd hebben gezien.
Ik ben het overigens wel met je eens hoor. Als je de ouderwetse schrijfwijze van China hanteert (Sjina dus), dan ben je gewoon een gore rascist :r

Dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse mannen die een Chinese vriendin/vrouw hebben, butt fucking ugly zijn, zegt daarentegen natuurlijk helemaal niets (duh!).
Ook dat het juist die mannen zelf zijn die zo hoog opgeven van de meer traditionele/klassieke houding en positie die die vrouwen zelf aannemen, zegt natuurlijk niks. Dat is puur afgunst van die 90% westerse mannen die Chinese vrouwen niet zo mooi vinden (wat weer puur racisme is).

Ook is het natuurlijk een feit dat iemand die ook maar 1 vrouw met 'nijlpaard' omschrijft, stiekem alle vrouwen een nijlpaard vindt. Zo werkt dat gewoon. Dat weet iedereen :)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_175221781
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:58 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Had geloof ik beloofd dit soort posts te TR'en, maar dit is gewoon kunst. Hoop dat 't opluchtte, kunnen we nu weer ontopic.

Kijk eens, met wat googlen heb ik nog de Nederlandse versie van Vilars boek gevonden ook. En die deel ik dan gewoon met je Chewie, zo ben ik ook wel weer: De Gedresseerde Man.
"man's delight in nonfreedom" (Esther Villar)

Ondanks dat het mijns inziens voor de meerderheid van de Nederlandse mannen echt niet (meer) geldt, is het wel nog steeds de spijker op de kop wat betreft sommige mannen. En ja, daar kunnen we een bepaalde fokker hier zeker toe rekenen. Een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_175221819
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 17:39 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Je vergeet de racismekaart. Het zou best kunnen dat mensen die kaart in je laatste 10 posts over het hoofd hebben gezien.
Ik ben het overigens wel met je eens hoor. Als je de ouderwetse schrijfwijze van China hanteert (Sjina dus), dan ben je gewoon een gore rascist :r

Dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse mannen die een Chinese vriendin/vrouw hebben, butt fucking ugly zijn, zegt daarentegen natuurlijk helemaal niets (duh!).
Ook dat het juist die mannen zelf zijn die zo hoog opgeven van de meer traditionele/klassieke houding en positie die die vrouwen zelf aannemen, zegt natuurlijk niks. Dat is puur afgunst van die 90% westerse mannen die Chinese vrouwen niet zo mooi vinden (wat weer puur racisme is).

Ook is het natuurlijk een feit dat iemand die ook maar 1 vrouw met 'nijlpaard' omschrijft, stiekem alle vrouwen een nijlpaard vindt. Zo werkt dat gewoon. Dat weet iedereen :)
Chewies punt is dat bepaalde vrouwgerelateerde problemen eigenlijk vooral mindset gerelateerd zijn. Hij illustreert dat wanneer het ene obstakel verholpen is, men alweer een nieuwe beer op de weg ziet.

Mij is niet helemaal duidelijk of jij zijn punt nu wel/niet erkent, een verkeerde post quote, of gewoon ontzettend erg van de hak op de tak springt, want kan jouw schrijfsel niet echt relateren aan de post die je quote.
pi_175221887
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 17:39 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Je vergeet de racismekaart. Het zou best kunnen dat mensen die kaart in je laatste 10 posts over het hoofd hebben gezien.
Ik ben het overigens wel met je eens hoor. Als je de ouderwetse schrijfwijze van China hanteert (Sjina dus), dan ben je gewoon een gore rascist :r

Dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse mannen die een Chinese vriendin/vrouw hebben, butt fucking ugly zijn, zegt daarentegen natuurlijk helemaal niets (duh!).
Ook dat het juist die mannen zelf zijn die zo hoog opgeven van de meer traditionele/klassieke houding en positie die die vrouwen zelf aannemen, zegt natuurlijk niks. Dat is puur afgunst van die 90% westerse mannen die Chinese vrouwen niet zo mooi vinden (wat weer puur racisme is).

Ook is het natuurlijk een feit dat iemand die ook maar 1 vrouw met 'nijlpaard' omschrijft, stiekem alle vrouwen een nijlpaard vindt. Zo werkt dat gewoon. Dat weet iedereen :)
Wellicht zou je je eerste reactie in deze reeks nog eens door moeten lezen -edit, doe maar niet-:')

Maar goed ik denk niet dat je snapt wat context is, maar voor iedereen met een beetje werkend brein is het wel duidelijk wat de context in je eerste reactie was wat betreft "nijlpaarden" en "Sjineesjes"

De afgunst en frustratie van jullie is wel lachwekkend

En aan alle mannen die hier denken hun eigen weg te gaan maar te bang zijn om een vrouw aan te spreken bedankt voor het onderschrijven van mijn punt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:10 schreef Chewie het volgende:


Maar je merkt aan alles in dit topic dat het volgens de jochies hier nooit goed kan zijn, alle vrouwen zijn geëmancipeerde golddiggers, Nederlandse vrouwen zijn nijlpaarden met een pittig kort kapsel en daarom kun je maar beter voor een buitenlandse gaan maar heb je als man een Aziatische vriendin dan moet er wel iets goed mis met je zijn want anders kies je wel voor een Nederlandse. Oh en natuurlijk alleen adonissen kunnen echte vrouwen scoren.

Zo ben je ook wel heel erg bezig om je eigen probleem te creëren :')


[ Bericht 13% gewijzigd door Lavenderr op 21-11-2017 18:20:18 ]
pi_175222218
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 november 2017 17:57 schreef Chai het volgende:

[..]

Chewies punt is dat bepaalde vrouwgerelateerde problemen eigenlijk vooral mindset gerelateerd zijn. Hij illustreert dat wanneer het ene obstakel verholpen is, men alweer een nieuwe beer op de weg ziet.

Mij is niet helemaal duidelijk of jij zijn punt nu wel/niet erkent, een verkeerde post quote, of gewoon ontzettend erg van de hak op de tak springt, want kan jouw schrijfsel niet echt relateren aan de post die je quote.
Het succes van mannen bij vrouwen is zeer zeker afhankelijk van je zelfvertrouwen & alphaness en dus van je mindset. Echter vrouwen kijken beslist ook naar fysieke aspecten bij een man. Minder dan mannen andersom misschien, maar uiterlijk speelt wel degelijk een grote rol in hoe aantrekkelijk een vrouw jou vindt.

En ik spring helemaal niet van de hak op de tak. Ik refereer aan een hele stroom posts van Chewie. Gehuil over 'racisme' en 'nijlpaarden' nadat ik hem er fijntjes op heb gewezen dat het een beetje raar is om als dikke lelijke aap de mgtow-ers en incels te komen uitlachen. Ook dat ik hem verteld heb dat 90% van de mannen EN vrouwen het een enorm zwaktebod vinden om een vrouw uit China te halen. Doorgaans net zo lelijk al zijzelf.
De officiële benaming 'geelzucht' heb ik trouwens van ons aller Housesoftheholy hier. Vraag haar maar hoe ze tegen deze mannen aankijkt.

Overigens ben ik het wel met de critici hier eens dat mgtow-ers gewoon incels in disguise zijn. Mgtow is puur cognitieve dissonantie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 21-11-2017 18:35:38 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_175222593
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 18:29 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Nah, dan weet je gelijk ook waarom jouw postings hier zo hypocriet zijn ^O^
Nou toon maar eens die hypocrisie aan :')

Tot nu toe blijft wordt mijn eerste reactie in dit topic steeds meer bevestigd door de zogenaamde mgtow'ers.

Ik ben niet degene die aannames doet over "Sjineesjes" "Nijlpaarden" "Adonissen" etc, dat jij niet ziet dat door het gebruik van dit soort termen je nogal overkomt als een gefrustreerde maagd en nu hypocriet probeert een nuance over je gebruik van deze termen aan te brengen.

Maar waar is de nuance in deze reactie

quote:
3s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:16 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dude, loop niet zo stoer te doen. Net alsof een beetje acceptabele vrouw jou ziet staan met jouw looks. Je hebt niet voor niets een Sjineesje gehaald.

Ja, hard en persoonlijk, maar je doet alsof 2thmx en MGTOW spoken zien. Zelfs als ze onderzoeksresultaten aanhalen zijn het huillie-huillie-incels, waar geen enkele vrouw naar om kijkt. En jij dus niet, stel je impliciet.
De waarheid is zeer waarschijnlijk volstrekt het tegenovergestelde. Of je moet in het verleden je heil hebben gezocht tot de absolute bodemcategorie wat betreft vrouwen. Misschien dat je daar je bravoure vandaan haalt. Maar zelfs dat betwijfel ik, want zelfs nijlpaarden en zeekoeien stellen eisen hier in Nederland.


[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 21-11-2017 20:06:40 ]
pi_175225186
Zo, even geveegd en vanaf nu niet meer op de persoonlijke toer.
  dinsdag 21 november 2017 @ 20:47:43 #29
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175225424
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:31 schreef 2thmx het volgende:
Deze nog even ter herinnering voor wie 't boek van Esther Vilar (genoemd in de OP) te lang vindt:

Dit verwart me.

Want aan de ene kant heb jij het over vrouwen die verpest zijn door het feminisme, hebben jij en vele andere mtowers het over de 'moderne vrouw' en kijken weemoedig terug naar de 'juiste natuurlijke orde' van vroeger.
Maar dan ben je gek op dit boekje, wat juist keihard uithaalde naar die vroegere 'juiste natuurlijke orde'.

Als je dit boekje onderstreept zou je toch juist voor de veranderingen die emancipatie heeft gebracht zijn? Waarin er steeds meer van vrouwen wordt verwacht ook hun steentje bij te dragen ipv op de man te leunen en die te laten denken dat ze dat verplicht zijn, het bij wat is een man hoort?

Ik vind het zo tegenstrijdig allemaal...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175229189
Ik heb het vorige topic helemaal gelezen, maar ik snap nog niet hoe de MGTOW-beweging ervoor zorgt dat mannen betere rechten krijgen. Dakloze Piet en zwaar depressieve Henk help hier in ieder geval niet mee.

Daarnaast vraag ik me af of mensen in die MGTOW-beweging echt wel gelukkig zijn. Ik zie vooral veel argumenten waarom ze de MGTOW-beweging volgen. Voornamelijk argumenten waarin aangegeven wordt hoe kut vrouwen wel niet zijn. Dat het namelijk allemaal golddiggers zijn en later je relatie kapot gaan maken.

Mijn vraag is dan, stel je eens voor dat alle vrouwen (geen uitzondering) perfect waren, iedereen een kans geven op de relatiemarkt en voor altijd willen samenleven. Zou de MGTOW-beweging dan nog steeds bestaan. Nu komt het voor mij meer over als vluchten van teleurstellingen. Zeker voor de mensen die alleen maar negatieve ervaringen met vrouwen hebben gehad. Begrijpelijk, want je zou wel een masochist zijn als je jezelf geestelijk alleen nog maar meer pijn gaat doen. En dan heb je ook nog al die sites die je gevoelens bevestigen.

Over die dating sites gesproken, afhankelijk van de site zelf, is het een bepaald volk/doelgroep wat er op afkomt. Net als de plaatselijke disco. Ga maar vanuit dat je introverte Laura, die liever 's avonds Pokémon speelt, daar niet zal aantreffen. En ook niet snel op Tinder. Daar is ze te verlegen voor. En zo zijn er genoeg meisjes/vrouwen als Laura. Alleen deze groep valt gewoon totaal niet op. Zeker als je helemaal niet met de vrouwmens omgaat.

Maar goed, als mensen daadwerkelijk achter de MGTOW-beweging staat, more power to you. We leven in een vrij land en laat je vooral niet gek maken wat van je verwacht wordt. Het zou alleen wel tof zijn als die vrouwenhaat wat minder wordt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_175239155
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:27 schreef Chai het volgende:
Altijd wel bijzonder hoe sociaal-culturele fenomenen als 'natuurlijk' worden beschouwd.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het leuke is juist dat de natuur van de mens heel divers is.
Biologie moet niet misbruikt worden om een bevooroordeeld standpunt over menselijk gedrag te verklaren, maar biologie moet ook niet onder het tapijt geveegd worden.

Bijvoorbeeld, je kunt moeilijk ontkennen dat je je anders gaat gedragen als je een paar maaltijden over hebt geslagen. Waarschijnlijk word je dan moe en prikkelbaar, kun je je slechter concentreren, werk je niet zo hard meer, beweeg je niet zo veel meer en heb je minder gevoel voor humor. Eet je later een berg suiker en drink je een sloot cafeïne, dan voel je je weer helemaal top, tenminste voor even.

Als je dat erkent, dan is het al makkelijker voor te stellen dat allerlei andere stoffen dan suiker en cafeïne die de werking van je lichaam beïnvloeden, zoals testosteron en oestrogeen, ook een merkbare invloed hebben op je gedrag. Het moet daarom vanzelf spreken dat mannen en vrouwen onder invloed van biologie zich anders gedragen en gender identiteit niet alleen maar een sociaal construct is.

Wat de invloed van biologische factoren precies is, moeten we vooral door slimme mensen laten onderzoeken die daar voor geleerd hebben en niet laten propageren door MGTOW, feministen of politici.

Vooral dat laatste is een probleem, omdat wetenschappers politiek gekleurd zijn. Er zijn bijvoorbeeld docenten van universiteiten in Amerika die beweren dat er geen biologische verschillen zijn tussen mannen en vrouwen in relatie tot "links" beleid, zoals genderneutrale wc's, en er zijn docenten die relaties tussen mannen en vrouwen beschrijven als een economie (ruilhandel) of als een match tussen posities in hiërarchieën, in relatie tot "rechts" beleid (zoek het zelf maar uit/zo min mogelijk overheidsbemoeienis/privatiseren).

Het is daarom nog moeilijk te bepalen wat "waarheid" is.
pi_175304526
Veel wijven zijn tegenwoordig ondankbare sletten. Vroeger stond de vrouw nog voor de man klaar. Nu moet je het als man met van die feminazis doen.
pi_175306240
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:40 schreef iedereens-vader het volgende:
Veel wijven zijn tegenwoordig ondankbare sletten. Vroeger stond de vrouw nog voor de man klaar. Nu moet je het als man met van die feminazis doen.
Het valt allemaal niet mee he ;(
pi_175306301
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:40 schreef iedereens-vader het volgende:
Veel wijven zijn tegenwoordig ondankbare sletten. Vroeger stond de vrouw nog voor de man klaar. Nu moet je het als man met van die feminazis doen.
Welke les zou jij je dochter meegeven?
Make my day!
pi_175306507
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:06 schreef agter het volgende:

[..]

Welke les zou jij je dochter meegeven?
Dat ze meer respect voor mannen moet gaan hebben, want dat is ver te zoeken in het westen.
pi_175306533
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het valt allemaal niet mee he ;(
Typische reactie van een verzuurde feminist.
pi_175306545
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:17 schreef iedereens-vader het volgende:

[..]

Typische reactie van een verzuurde feminist.
:D
pi_175306915
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

:D
Lach jij maar vrouwtje. Die man van jou moet een maninga zijn. Hoe houdt een man het anders binnen een modern huwelijk vol.
pi_175307015
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:32 schreef iedereens-vader het volgende:

[..]

Lach jij maar vrouwtje. Die man van jou moet een maninga zijn. Hoe houdt een man het anders binnen een modern huwelijk vol.
Wat is een maninga?
En nee, ik ga niet googlen.
pi_175307161
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is een maninga?
En nee, ik ga niet googlen.
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Mangina
pi_175308084


[ Bericht 100% gewijzigd door ChrisCarter op 25-11-2017 22:46:48 (Effe dimmen jij) ]
  maandag 27 november 2017 @ 08:38:28 #44
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175332576
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:32 schreef iedereens-vader het volgende:
Lach jij maar vrouwtje. Die man van jou moet een maninga zijn. Hoe houdt een man het anders binnen een modern huwelijk vol.
_O- Typische reactie van een verzuurde handgina.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175332622
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:40 schreef Morrigan het volgende:
Ik heb het vorige topic helemaal gelezen, maar ik snap nog niet hoe de MGTOW-beweging ervoor zorgt dat mannen betere rechten krijgen. Dakloze Piet en zwaar depressieve Henk help hier in ieder geval niet mee.

Daarnaast vraag ik me af of mensen in die MGTOW-beweging echt wel gelukkig zijn. Ik zie vooral veel argumenten waarom ze de MGTOW-beweging volgen. Voornamelijk argumenten waarin aangegeven wordt hoe kut vrouwen wel niet zijn. Dat het namelijk allemaal golddiggers zijn en later je relatie kapot gaan maken.

Mijn vraag is dan, stel je eens voor dat alle vrouwen (geen uitzondering) perfect waren, iedereen een kans geven op de relatiemarkt en voor altijd willen samenleven. Zou de MGTOW-beweging dan nog steeds bestaan. Nu komt het voor mij meer over als vluchten van teleurstellingen. Zeker voor de mensen die alleen maar negatieve ervaringen met vrouwen hebben gehad. Begrijpelijk, want je zou wel een masochist zijn als je jezelf geestelijk alleen nog maar meer pijn gaat doen. En dan heb je ook nog al die sites die je gevoelens bevestigen.

Over die dating sites gesproken, afhankelijk van de site zelf, is het een bepaald volk/doelgroep wat er op afkomt. Net als de plaatselijke disco. Ga maar vanuit dat je introverte Laura, die liever 's avonds Pokémon speelt, daar niet zal aantreffen. En ook niet snel op Tinder. Daar is ze te verlegen voor. En zo zijn er genoeg meisjes/vrouwen als Laura. Alleen deze groep valt gewoon totaal niet op. Zeker als je helemaal niet met de vrouwmens omgaat.

Maar goed, als mensen daadwerkelijk achter de MGTOW-beweging staat, more power to you. We leven in een vrij land en laat je vooral niet gek maken wat van je verwacht wordt. Het zou alleen wel tof zijn als die vrouwenhaat wat minder wordt.
Laura is niet premium.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 27 november 2017 @ 08:48:59 #46
206731 Mortaxx
Doomer
pi_175332666
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 08:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Laura is niet premium.
pics van Laura?
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_175332781
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 22:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

je schreef maninga
_O- ^O^
Make my day!
pi_175332844
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 08:59 schreef agter het volgende:

[..]

_O- ^O^
DE man van Annabel Nanninga dacht ik...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175341486
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 08:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

_O- Typische reactie van een verzuurde handgina.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
handgina
*toch maar even googlen gaat :D
  maandag 27 november 2017 @ 16:53:13 #50
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175341515
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:51 schreef Lavenderr het volgende:
handgina
*toch maar even googlen gaat :D
Ik verzon m zelf; maar volgens het Urban Dictionary heb ik nog gelijk en goed toegepast ook _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')