abonnement Unibet Coolblue
pi_175210675
Ik ben hiermee aan het stoeien, en wel omdat ik laatst iemand hoorde zeggen wij niet zozeer geboren worden met een scheiding van bewustzijnslagen maar dit als het ware een aangeleerde vorm van scheiding van behoeften is?

Wij worden allemaal geboren met instincten en behoeften en leren hier gaandeweg mee om te gaan in ons dagelijks leven, waar elke behoefte niet gelijk bevredigd kan worden omwille van een verscheidenheid aan omstandigheden.

Dus logisch in wezen. De vraag is alleen in hoeverre deze scheidingen aanwezig waren voor wij hebben leren differentiëren omwille van de realiteit.

En in het verlengde hiervan uiteraard de vraag of wij hier beter mee zouden kunnen leren omgaan indien dit waar zou zijn.
pi_175274222
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 07:04 schreef Adept het volgende:
Ik ben hiermee aan het stoeien, en wel omdat ik laatst iemand hoorde zeggen wij niet zozeer geboren worden met een scheiding van bewustzijnslagen maar dit als het ware een aangeleerde vorm van scheiding van behoeften is?

Wij worden allemaal geboren met instincten en behoeften en leren hier gaandeweg mee om te gaan in ons dagelijks leven, waar elke behoefte niet gelijk bevredigd kan worden omwille van een verscheidenheid aan omstandigheden.

Dus logisch in wezen. De vraag is alleen in hoeverre deze scheidingen aanwezig waren voor wij hebben leren differentiëren omwille van de realiteit.

En in het verlengde hiervan uiteraard de vraag of wij hier beter mee zouden kunnen leren omgaan indien dit waar zou zijn.
Openstaande vraag is wat je verstaat onder een scheiding van bewustzijnslagen in correlatie met aangeboren instincten en behoeften.

Een baby in de baarmoeder vertoont al instinctmatig en behoeftig gedrag. Als je echter ouder wordt en je bewust wordt van je eigen instincten en behoeften (bv. reflectie op angst of de drang om te willen eten) dan kun je dit gedrag beter begrijpen en ook gaan kanaliseren.

Al laat onze maatschappij waarin we gebombardeerd worden met verleidingen en informatievoorziening zien dat dit nog niet zo eenvoudig is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')