abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 november 2017 @ 01:45:03 #1
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_175209774
Etc.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:03:52 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175211103
Dan zou ik echt iets hebben van. Tss.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:37:32 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_175211531
Oké.
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:48:44 #4
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175211704
Kennen jullie de Grote Harry Bannink Podcast al?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175211830
Ja, laatste tijd naar geluisterd. Erg leuk, veel liedjes eigenlijk pas voor het eerst gehoord of 'herontdekt'. Zoals:

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175211938
Die aanhef doet me denken aan de tijd dat ik bij Ben werkte en ik klachtenbrieven in Ben taal moest beantwoorden. "Ben begrijpt dat je boos bent over de rekening. We willen het graag even voor je uitleggen." Toen kreeg ik wel eens mensen aan de telefoon die vertelden dat ze een beetje jeuk kregen van deze manier van communiceren. En dan gaf ik ze natuurlijk gelijk. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 09:09:52 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175211941
Ik kopiëer in aanhef altijd wat ik krijg. Vanaf nu kun je de bank dus aanspreken in berichten met "Hey, bank".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 09:12:52 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175211975
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:09 schreef Franny_G het volgende:
Die aanhef doet me denken aan de tijd dat ik bij Ben werkte en ik klachtenbrieven in Ben taal moest beantwoorden. "Ben begrijpt dat je boos bent over de rekening. We willen het graag even voor je uitleggen." Toen kreeg ik wel eens mensen aan de telefoon die vertelden dat ze een beetje jeuk kregen van deze manier van communiceren. En dan gaf ik ze natuurlijk gelijk. :') .
Zo kreeg mijn vriendin een brief van een bedrijf na een sollicitatie waarin semi verontschuldigend werd uitgelegd dat ze een extra ronde gingen inplannen omdat ze zoveel brieven hadden gehad. En welke datum haar het beste uitkwam en welke vragen ze zouden gaan stellen zodat ze zich daarop voor kon bereiden. Allemaal heel lief en invoelend, maar echt serieus kwam het op mij niet over. Blijkbaar gaat het er in de sociale sector iets anders aan toe dan ik gewend ben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:31:05 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175215522
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zo kreeg mijn vriendin een brief van een bedrijf na een sollicitatie waarin semi verontschuldigend werd uitgelegd dat ze een extra ronde gingen inplannen omdat ze zoveel brieven hadden gehad. En welke datum haar het beste uitkwam en welke vragen ze zouden gaan stellen zodat ze zich daarop voor kon bereiden. Allemaal heel lief en invoelend, maar echt serieus kwam het op mij niet over. Blijkbaar gaat het er in de sociale sector iets anders aan toe dan ik gewend ben.
Ik heb wel eens gehoord dat juist de sociale sector onder de oppervlakte heel hard is.

Ik heb voor het eerst sinds lange tijd buiten de vakantie op een door-de-weekse dag vrij. In bad geweest, eitje gebakken, beetje FOK!en. Kinderen en vrouw niet thuis. Dat is echt lang geleden, misschien wel 3 jaar. Ook heb ik eigenlijk niks van werk liggen verder.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175215791
Had je deze al in je archief IR?
Top tekst.
Aldus.
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 12:45:50 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175215808
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:31 schreef LXIV het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat juist de sociale sector onder de oppervlakte heel hard is.
Juist door al die sociale structuren en verwachtingen van invoelen ja. In de sociale sector wordt aangenomen dat de onderliggende bedoeling wel duidelijk is, ook als die dat niet is. Ik ben blij dat ik met "autistische" beta's werk. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 12:46:55 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175215838
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:44 schreef Z het volgende:
Had je deze al in je archief IR?
Top tekst.
^O^

Fratsen heeft ook een hele goede Eelco Brinkman aanval, helaas staat die niet op youtube :)

quote:
Ik kan er niets aan doen maar altijd als ik Brinkman zie
dat heilige gezinshoofd, het praat maar ik hoor het niet
ik verlies 't gevoel voor tijd en ik weet niet wat ik doe
ik denk alleen zal Brinkman neuken, zo ja met wie en hoe
gewoon recht op-en-neer hij op zijn rug zij bovenop
of met iets meer variatie, een gek hoedje op zijn kop
hangend aan de trap in het midden van de nacht
stoot ie hard en onbeheerst of is ie teder en heel zacht

ik vraag me wel eens af zou hij het voor de kinderen doen
of is het vurig en vol passie, z'n zaad druipt in haar schoen
alleen in huis of ook op weg naar een spreekbeurt in Maasbracht
waar een zaal vol plattelandsvrouwen smachtend op hem wacht
krijgt hij een stijve denkend aan Janneke voor die uitverkochte zaal
hoe ver zal z'n liefde gaan, doet ie het ook wel eens oraal
hij heeft er in ieder geval het mondje voor, de lippen van een held
kickt ie op haar aquarellen of wordt ie pas echt geil van geweld

dat zij hem slaat terwijl ie vastgebonden in de kelder ligt
met een van lust en pijn vertrokken glimlach op 't gezicht
en Janneke met een gloeiend staafje streng en onverveerd
het CDA logo op zijn eikel tatoeëert
of is Eelco heel erg eenzaam, stille rukker in een hoekje
huilend schiet de arme man z'n sperma in een doekje
door God en alleman verlaten zit ie eenzaam thuis
en voelt ie zich als Jezus Christus aan het kruis
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:47:54 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175215858
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Juist door al die sociale structuren en verwachtingen van invoelen ja. In de sociale sector wordt aangenomen dat de onderliggende bedoeling wel duidelijk is, ook als die dat niet is. Ik ben blij dat ik met "autistische" beta's werk. :D
Ik werk met gewone autisten, dat is ook wel prima
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175216367
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:46 schreef Bosbeetle het volgende:
^O^

Fratsen heeft ook een hele goede Eelco Brinkman aanval, helaas staat die niet op youtube :)
Of 'Welterusten Haider' van Aafke Romeijn. Dat gaat eigenlijk best ver. :@

pi_175216802
Dit is ook een goeie (maar Engels).

quote:
Five-foot-one,
Eyes as cold as stone,
Topped off by that hard blackened helmet,
And I'm haunted by the freakish size of Nancy Reagan's head,
(No way that thing came with that body)

Start jij een reeks k_man?
Aldus.
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 16:22:53 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175219939
Het is geen politicus maar ik vind Frank Masmeijer van fratsen ook erg leuk

quote:
Ik ben heel erg vredelievend
Ik zal nooit geweld gebruiken
Als ik ruzie heb loop ik hard weg
Verberg me in de struiken
Kan daar uren liggen wachten
Tot de boosheid is verdwenen
Er is slechts één persoon die ik heel graag
Een trap geef voor z'n schenen
Frank Masmeier

Over het algemeen blijf ik heel rustig
Kijk gelaten om me heen
Onnozelheid dat accepteer ik van
Bijna iedereen
Domme mensen, slechte mensen
Ze zijn me om het even
Maar er is er 1 die ik erg graag
Een doodschop zou willen geven
Frank Masmeier

Er zijn landen waar die Masmeier binnen een half uur
Geblinddoekt zonder advocaat aan een paal geknoopt
Tegen de muur wordt gezet en neergeschoten
Zonder dat er iemand rouwt
Hier houden we hem in leven
Hier is 'ie zelfs getrouwd
Frank Masmeier

Hij draagt altijd van die pakken
Waar zelfs de grootste lachebek
De tranen van in de ogen schieten
Ik vind het dus niet gek
Dat als we op tv die Masmeier voorgeschoteld krijgen
De pogingen tot zelfmoord alarmerend stijgen
Frank Masmeier

Heeft een kandidaat verloren
Roept Masmeier "Gezellig"
Wordt er een kalfje dood geboren
Roept Masmeier "Gezellig"
Drijft er dooie vis in de sloot
Roept Masmeier "Gezellig"
Gaan er in Afrika miljoenen dood
Roept Masmeier "Gezellig"

Het gebit van de heer Masmeier
Is zo verschrikkelijk groot
Dat geen tandarts hem nog helpen wil
Die gaan nog liever dood
En nu hoop ik dus dat Masmeier op een mooie dag
Zijn gezicht in tweeen scheurt in een allerlaatste lach
Gezellig
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175220068
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175220367
En nog een ander leuk liedje. Denk dat het zoiets wordt als ik leerlingen ons volkslied moet gaan leren.

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175223431
Die bank, weet je zeker dat t geen phishing was? Dat zou ik vermoeden bij zo’n aanhef.
  dinsdag 21 november 2017 @ 21:04:09 #20
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_175225874
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:44 schreef Z het volgende:
Had je deze al in je archief IR?
Top tekst.
Nee, maar een welkome aanvulling.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 22 november 2017 @ 02:13:07 #21
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_175232339
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 19:16 schreef Bleie het volgende:
Die bank, weet je zeker dat t geen phishing was? Dat zou ik vermoeden bij zo’n aanhef.
Was het maar zo'n feest. Het is gewoon modern.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_175233703
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:09 schreef Franny_G het volgende:
Die aanhef doet me denken aan de tijd dat ik bij Ben werkte en ik klachtenbrieven in Ben taal moest beantwoorden. "Ben begrijpt dat je boos bent over de rekening. We willen het graag even voor je uitleggen." Toen kreeg ik wel eens mensen aan de telefoon die vertelden dat ze een beetje jeuk kregen van deze manier van communiceren. En dan gaf ik ze natuurlijk gelijk. :') .
Het beantwoorden van klachtenbrieven doet mij weer denken aan een podcast die ik ooit hoorde over een club voor mannen die betaalden om liefdesbrieven van vrouwen ('angels' genoemd) te ontvangen. Dat lijkt me wel een aardig baantje voor mij, zulke brieven schrijven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 november 2017 @ 09:25:48 #23
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_175234249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 08:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het beantwoorden van klachtenbrieven doet mij weer denken aan een podcast die ik ooit hoorde over een club voor mannen die betaalden om liefdesbrieven van vrouwen ('angels' genoemd) te ontvangen. Dat lijkt me wel een aardig baantje voor mij, zulke brieven schrijven.
Denk je niet dat je 't na twee brieven alweer zat bent?
pi_175234582
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 08:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het beantwoorden van klachtenbrieven doet mij weer denken aan een podcast die ik ooit hoorde over een club voor mannen die betaalden om liefdesbrieven van vrouwen ('angels' genoemd) te ontvangen. Dat lijkt me wel een aardig baantje voor mij, zulke brieven schrijven.
Doet me denken aan Her, die film. :)
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 10:17:45 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175235114


:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175236344
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Doet me denken aan Her, die film. :)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_175236412
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:25 schreef Frollo het volgende:

[..]

Denk je niet dat je 't na twee brieven alweer zat bent?
Neu. Het aardige van de podcast is dat die laat zien dat je zelfs niet echt op de ander hoeft te reageren. Dat maakt het waarschijnlijk nog eenvoudiger om het langere tijd vol te houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 november 2017 @ 13:47:39 #28
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_175239120
Zo heeft Reve toch ook tientallen brievenboeken volgekregen?

Begreep dat er nu brieven van Kousbroek aan Reve gebundeld waren waarin die wel klaagde dat Reve niet inging op wat ie zei.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 16:58:31 #29
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175242774
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:43 schreef Franny_G het volgende:
En nog een ander leuk liedje. Denk dat het zoiets wordt als ik leerlingen ons volkslied moet gaan leren.

Dit zou sowieso ons volkslied moeten zijn O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 22 november 2017 @ 21:57:01 #30
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175249064
Ik ben allergisch voor Nederlandse 'liedjes', maar er zijn er wel waarbij ik géén geïrriteerde huid krijg. Zoals:

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175257737
Ik was gisteren naar de voorstelling Terror. Iemand die gezien. Was fascinerend, al weet ik nog niet of ik het nou goed vond. Wel goed geacteerd hoor, maar het verhaal zat eigenlijk niet zo goed in elkaar.

Het verhaal is dat er een vliegtuig met 148 burgers aan boord wordt gekaapt, en dat de kapers dreigen het toestel te laten neerstorten op de ArenA, waar net een interland Nederland-Duitsland wordt gespeeld, met 54.000 toeschouwers. Er worden 2 F16's naartoe gestuurd om het vliegtuig uit koers te brengen, maar dat levert niets op. De minister geeft het bevel om niet te schieten. Een van de piloten schiet doelbewust toch. Vliegtuig ontploft, 148 mensen dood, maar Arena veilig. Het toneelstuk gaat over de rechtszaak van deze piloot, die door het OM wordt aangeklaagd wegens moord op 148 onschuldige burgers. Het publiek moet uiteindelijk stemmen: schuldig of onschuldig.

pi_175258059
't Trolleyprobleem, hè. Interessant dat ie in een rechtszaak geplaatst wordt. Hij is per definitie schuldig aan het negeren van een bevel, met 148 doden als resultaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 13:06:20 ]
pi_175261823
Hij is per definitie onschuldig, omdat niemand verantwoordelijk kan zijn voor zijn daden.

De schuldvraag stellen, de focus op het individu leggen, structuren en sociale oorzaken vergeten, het is allemaal zo primitief.

"The group thinks, feels, and acts quite differently from the way in which its members would were they isolated. If, then, we begin with the individual, we shall be able to understand nothing of what takes place in the group."

Durkheim
pi_175262160
Op basis van dit citaat kun je toch niet concluderen dat niemand verantwoordelijk kan zijn voor zijn daden?

Verder is de vraagstelling van die voorstelling inderdaad niet zo ingewikkeld. Piloot besluit eigenrichting toe te passen.

Dan is die zaak met die agenten die nu volgens OM geen straf hoeven te krijgen een stuk interessanter om een voorstelling van te maken, denk ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175262458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:05 schreef LelijKnap het volgende:
't Trolleyprobleem, hè.
Niet helemaal, want als de kapers hun zin hadden gekregen, waren die 148 onschuldige burgers sowieso doodgegaan.

Ik vind het sowieso nogal ongeloofwaardig dat de minister in zo'n geval het bevel zou hebben gegeven om niet te schieten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 23 november 2017 @ 17:13:10 #36
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_175262668
Je hebt het wel over een minister hé, Claudia. God mag weten wat dat soort lui in hemelsnaam bezielt.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_175262821
Een minister zal in zulke gevallen natuurlijk altijd zeggen dat hij over (vertrouwelijke) informatie beschikte waardoor hij tot deze beslissing kwam. Informatie die de piloot niet had en waardoor hij dus ook niet in staat was een goede afweging te maken, etc etc.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175262850
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet helemaal, want als de kapers hun zin hadden gekregen, waren die 148 onschuldige burgers sowieso doodgegaan.

Ik vind het sowieso nogal ongeloofwaardig dat de minister in zo'n geval het bevel zou hebben gegeven om niet te schieten.
Het is een variant. Een belangrijker verschil is misschien wel de onzekerheidsfactor: het is niet zeker of het neerknallen van het vliegtuig het enige alternatief was en of de terroristen daadwerkelijk van plan waren gevolg te geven aan het dreigement. Waarom zouden ze het mededelen? Ongeloofwaardig verhaal ja.
pi_175262893
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:13 schreef JAM het volgende:
Je hebt het wel over een minister hé, Claudia. God mag weten wat dat soort lui in hemelsnaam bezielt.


:P
pi_175262940
Leuk grafiekje.
Aldus.
  donderdag 23 november 2017 @ 17:32:06 #41
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175262999
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:22 schreef LelijKnap het volgende:

Ongeloofwaardig verhaal ja.
Ja, Ajax - Feyenoord was n betere keuze geweest.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 23 november 2017 @ 17:35:05 #42
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_175263046
Maar ja, het Nederlands elftal, die Mannschaft, een fikse hap uit het Oranjelegioen en het stadium van Ajax naar de verdoemenis: dat is ook wel een offer waard.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_175263076
De conclusie van het toneelstuk laat zich raden. De advocaat van de piloot houdt een doorwrocht verweer waardoor het publiek het handelen van de piloot zal begrijpen (voor zover ze dat niet deden). De juridische aanklacht die zal gaan over het negeren van bevelen zorgt er voor dat de piloot alsnog veroordeeld wordt (regels zijn regels is voor Nederlanders begrijpelijke materie). Het publiek zal daardoor in vertwijfeling de zaal verlaten en op de naborrel zal verwoede discussie volgen.

Het publiek is geactiveerd tot nadenken en voelt zich na deze avond een stukje verlichter alvorens ze weer naar hun werkplek togen. De voorstelling zal goede recensies krijgen in de Volkskrant en de kwestie wordt uitvoerig geanalyseerd bij DWDD door een panel van vier mensen met tegengestelde meningen.
pi_175263131
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:32 schreef EP3 het volgende:

[..]

Ja, Ajax - Feyenoord was n betere keuze geweest.
Ajax - Feyenoord, in De Kuip. Dat zou ook logischer zijn in het verhaal, als 't vliegtuig van Schiphol kwam.
pi_175263241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:37 schreef Mainport het volgende:
De conclusie van het toneelstuk laat zich raden. De advocaat van de piloot houdt een doorwrocht verweer waardoor het publiek het handelen van de piloot zal begrijpen (voor zover ze dat niet deden). De juridische aanklacht die zal gaan over het negeren van bevelen zorgt er voor dat de piloot alsnog veroordeeld wordt (regels zijn regels is voor Nederlanders begrijpelijke materie). Het publiek zal daardoor in vertwijfeling de zaal verlaten en op de naborrel zal verwoede discussie volgen.

Het publiek is geactiveerd tot nadenken en voelt zich na deze avond een stukje verlichter alvorens ze weer naar hun werkplek togen. De voorstelling zal goede recensies krijgen in de Volkskrant en de kwestie wordt uitvoerig geanalyseerd bij DWDD door een panel van vier mensen met tegengestelde meningen.
Onderwijl jij op één van je vier weekenddagen een postmodernistische utopie aan het uittekenen bent natuurlijk. Want hoe zie je dat nou eigenlijk voor je, zo'n maatschappij waarin niemand verantwoordelijk is voor zijn daden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 17:52:34 ]
pi_175263412
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:28 schreef Z het volgende:
Leuk grafiekje.
Vinden ze helemaal leuk op /r/europe.

Vlaggen van de hoofdsteden

pi_175263452
Je kunt in feite niemand als handelingsbekwaam zien indien hij wordt geconfronteerd met bepaalde situaties.

Dat sommigen de situaties kunnen weerstaan en anderen niet, is een zekerheid. Voor iedereen geldt dat er situaties bestaan waarin hij genoopt zal worden tot juridisch of moreel onaanvaardbaar handelen.

"Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen."

Jezus
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 18:56:35 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175264424
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:P
Is een opleiding firefighting een higher education, tof is zo'n soort opleiding er ook in nederland?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175264473
Trolleyprobleem werd aangehaald ja. Negeren van een bevel was amper een issue (juridisch zat t niet erg goed in elkaar). Wel iets over dat sommige landen wetgeving hebben die in zulke gevallen neerschieten toestaan, maar Nederland niet. Beste vraag kwam van de OvJ: waarom werd het stadion niet onmiddellijk ontruimd?
pi_175265209
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 18:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is een opleiding firefighting een higher education, tof is zo'n soort opleiding er ook in nederland?
Zal wel iets mogelijk zijn op hbo-niveau, zoals we hier ook voor het leger en zo hebben.
pi_175265264
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 18:58 schreef Bleie het volgende:
Trolleyprobleem werd aangehaald ja. Negeren van een bevel was amper een issue (juridisch zat t niet erg goed in elkaar). Wel iets over dat sommige landen wetgeving hebben die in zulke gevallen neerschieten toestaan, maar Nederland niet. Beste vraag kwam van de OvJ: waarom werd het stadion niet onmiddellijk ontruimd?
quote:
de onzekerheidsfactor: het is niet zeker of het neerknallen van het vliegtuig het enige alternatief was
Maar goed, als je 'm niet mag neerknallen, en de terroristen krijgen er lucht van dat de Arena leeg is, dan vliegen ze natuurlijk door naar het volgende evenement.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 19:37:22 ]
pi_175265531
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:35 schreef JAM het volgende:
Maar ja, het Nederlands elftal, die Mannschaft, een fikse hap uit het Oranjelegioen en het stadium van Ajax naar de verdoemenis: dat is ook wel een offer waard.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 23 november 2017 @ 19:49:21 #53
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175265551
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 18:58 schreef Bleie het volgende:
... waarom werd het stadion niet onmiddellijk ontruimd?
Ja, was ook mijn eerste gedachte. Maar als we ervan uit mogen gaan dat ze binnen 5 minuten de daad bij het woord kunnen voegen, is dat natuurlijk geen echte optie.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175265658
Ik vind deze kwestie interessanter:

President Richard Nixon once boasted that at any moment he could pick up a telephone and - in 20 minutes - kill 60 million people. Such is the power of the US President over the nation’s nuclear arsenal. But what if you were the military officer on the receiving end of that phone call? Could you refuse the order? In this segment, we profile one Air Force Major who asked that question back in the 1970s and learn how the very act of asking it was so dangerous it derailed his career.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 23 november 2017 @ 20:00:05 #55
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175265798
Ik begrijp het dilemma niet eens. Maar ik ben dan ook ongeschikt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175265905
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:00 schreef EP3 het volgende:
Ik begrijp het dilemma niet eens. Maar ik ben dan ook ongeschikt.
Dilemma: niet luisteren of 60 miljoen mensen doden.
  donderdag 23 november 2017 @ 20:05:57 #58
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175265928
quote:
Precies. Blind n bevel opvolgen is al teveel gevraagd.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175266012
quote:
13s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:05 schreef EP3 het volgende:

[..]

Precies. Blind n bevel opvolgen is al teveel gevraagd.
Russen zijn gelukkig geen Duitsers inderdaad.
  donderdag 23 november 2017 @ 20:13:31 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175266113
quote:
6s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:04 schreef LelijKnap het volgende:
Dilemma: niet luisteren of 60 miljoen mensen doden.
Luisteren of je hele leven kapotgemaakt door De Autoriteiten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 23 november 2017 @ 20:13:42 #61
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175266117
Ben ook al allergisch voor hiërarchie. Daar word ik zelfs onwel van.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175266175
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Luisteren of je hele leven kapotgemaakt door De Autoriteiten.
Luisteren en 60 miljoen mensen doden óf niet luisteren en je hele leven kapotgemaakt door de autoriteiten - die evenals jij mogelijk niet eens meer zullen bestaan als ze alsnog die raketten de lucht insturen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 20:19:24 ]
  donderdag 23 november 2017 @ 20:17:58 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175266209
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 19:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind deze kwestie interessanter:

President Richard Nixon once boasted that at any moment he could pick up a telephone and - in 20 minutes - kill 60 million people. Such is the power of the US President over the nation’s nuclear arsenal. But what if you were the military officer on the receiving end of that phone call? Could you refuse the order? In this segment, we profile one Air Force Major who asked that question back in the 1970s and learn how the very act of asking it was so dangerous it derailed his career.
Er werden regelmatig oefeningen gehouden in nucleaire bunkers, waarbij de mensen die in die bunker de kernraketten moesten activeren niet wisten dat het een oefening was. Zo werd de loyaliteit en gehoorzaamheid getest. Als je bij zo'n oefening dus weigerde werd je ontslagen.

Vraag: stel, je bent een militair in een atoombunker in de jaren 80. Opeens vuurt Rusland zijn gehele arsenaal af op het Westen. Het Westen zal sowieso compleet vernietigd worden. Vuur je dan terug?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175266294
Je komt hoe dan ook met een lekker gevoel thuis na zo een test.
  donderdag 23 november 2017 @ 20:28:34 #65
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175266448
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er werden regelmatig oefeningen gehouden in nucleaire bunkers, waarbij de mensen die in die bunker de kernraketten moesten activeren niet wisten dat het een oefening was. Zo werd de loyaliteit en gehoorzaamheid getest. Als je bij zo'n oefening dus weigerde werd je ontslagen.


Zulke testen kan je toch onmogelijk geheim houden?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175266480
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er werden regelmatig oefeningen gehouden in nucleaire bunkers, waarbij de mensen die in die bunker de kernraketten moesten activeren niet wisten dat het een oefening was. Zo werd de loyaliteit en gehoorzaamheid getest. Als je bij zo'n oefening dus weigerde werd je ontslagen.

Vraag: stel, je bent een militair in een atoombunker in de jaren 80. Opeens vuurt Rusland zijn gehele arsenaal af op het Westen. Het Westen zal sowieso compleet vernietigd worden. Vuur je dan terug?
Nee, dan bel je je vrouw en kinderen om nog een keertje tegen ze te zeggen dat je van ze houdt.
Maar ik zal wel weer een watje zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 23 november 2017 @ 20:31:47 #67
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175266541
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:29 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nee, dan bel je je vrouw en kinderen om nog een keertje tegen ze te zeggen dat je van ze houdt.
Maar ik zal wel weer een watje zijn.
We kunnen nooit genoeg watjes hebben.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 23 november 2017 @ 20:34:18 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175266607
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:29 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nee, dan bel je je vrouw en kinderen om nog een keertje tegen ze te zeggen dat je van ze houdt.
Maar ik zal wel weer een watje zijn.
Ik zou ook niet terugvuren, omdat het irrationeel is. Het bezitten van kernwapens hoeft niet irrationeel te zijn als je ze hebt om de vijand af te schrikken. Maar dan heeft die afschrikking blijkbaar gefaald.
Je hebt dan nog de keuze tussen een 50% vernietigde aarde en een 100% vernietigde aarde, waarbij de voorkeur bij de eerste ligt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175266700
Wel grappig dat je over irrationaliteit begint, want in de Koude Oorlog en bij nucleaire wederzijdse afschrikking komt toch juist veel psychologie en irrationaliteit kijken. Het gaat niet om wat de ander precies aan wapens ter beschikking heeft, maar over wat de ander denkt dat hij heeft en hoe (on)betrouwbaar de vijand omgaat met die wapens en de angst die daar weer uit voorkomt. Zie ook het verhaal rond de Irak-oorlog trouwens.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175266869
En verder heb ik hierbij eigenlijk vooral de associatie met Dr Strangelove. _O- .

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175266916
Het (aangeboren) rechtvaardigheidsgevoel zal te sterk blijken. Mocht men toch de tijd nemen om over de mensheid en de aarde in het abstracte na te denken dan zal het wrs op een compromis uitkomen. Een paar bommen op Moskou en Sint-Petersburg, eventueel icm conventionele middelen.
  donderdag 23 november 2017 @ 20:48:30 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175266951
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:47 schreef LelijKnap het volgende:
Het (aangeboren) rechtvaardigheidsgevoel zal te sterk blijken. Mocht men toch de tijd nemen om over de mensheid en de aarde in het abstracte na te denken dan zal het wrs op een compromis uitkomen. Een paar bommen op Moskou en Sint-Petersburg, eventueel icm conventionele middelen.
Als je op het moment dat het begint nog moet nadenken over wat je gaat doen ben je wel laat. Ik zou dat van te voren al uitgedacht hebben en verzwijgen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 23 november 2017 @ 20:51:56 #73
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175267050
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:45 schreef Franny_G het volgende:
En verder heb ik hierbij eigenlijk vooral de associatie met Dr Strangelove. _O- .

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175267088
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je op het moment dat het begint nog moet nadenken over wat je gaat doen ben je wel laat. Ik zou dat van te voren al uitgedacht hebben en verzwijgen.
Verzwijgen en nergens op papier hebben. Als het lekt ben je de sjaak. Maar kan het dan nog wel beleid zijn?
  donderdag 23 november 2017 @ 20:54:36 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175267119
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Verzwijgen en nergens op papier hebben. Als het lekt ben je de sjaak. Maar kan het dan nog wel beleid zijn?
Het is natuurlijk niet verboden om geen 60 miljoen mensen niet levend te willen verbranden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175267154
Mijn inmiddels gepensioneerde collega (JAM weet wie ik bedoel) had dit in zijn lokaal hangen. Beetje chagrijnige cynische man, maar wel met zo'n poster achter z'n hoofd.

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 23 november 2017 @ 20:58:18 #77
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175267222
quote:
17s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:55 schreef Franny_G het volgende:
Mijn inmiddels gepensioneerde collega (JAM weet wie ik bedoel) had dit in zijn lokaal hangen. Beetje chagrijnige cynische man, maar wel met zo'n poster achter z'n hoofd.

[ afbeelding ]
De utopie waar ik in wil/moet geloven.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 23 november 2017 @ 20:58:29 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175267228
Mijn vrouw had opgegeven dat we 2043m3 water verbruikt hadden afgelopen jaar. Kregen we mail van de waterleiding of er niet ergens een lek zat!
Maar het bleek dat ze de gasstand had doorgegeven. Dat scheelde zo'n 1800m3. Ik was toen niet in Nederland.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 23 november 2017 @ 20:59:00 #79
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175267242
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:58 schreef LXIV het volgende:
Mijn vrouw had opgegeven dat we 2043m3 water verbruikt hadden afgelopen jaar. Kregen we mail van de waterleiding of er niet ergens een lek zat!
Maar het bleek dat ze de gasstand had doorgegeven. Dat scheelde zo'n 1800m3. Ik was toen niet in Nederland.
:D.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  donderdag 23 november 2017 @ 21:00:48 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175267287
Ik beleef iedere dag van mijn leven nog als interessant en uniek. Dat terwijl mijn dagen objectief beschouwd niet zo veel afwijken van de dagen van de gemiddelde Nederlander, waarvan er veel toch sleur ervaren.
Is dat nu een talent van mij? Om het leven zo te beleven?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 23 november 2017 @ 21:08:02 #81
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175267458
Nederlanders gaan door voor 'gelukkig', als ik de verhalen mag geloven. Gemiddeld een 8, ofzo? Ben overigens allergisch voor dat soort enquêtes. Ademhaling slaat op hol.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175267613
Je bent gewoon een gezegend mens, LXIV.

Het echte talent zit denk ik bij de mensen die wel de sleur ervaren maar desondanks opgewekt blijven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175267734
Had wat overhemden gevonden op Zalando, vijftig procent black friday korting. Gemaakt door merken die niet kunnen uitsluiten dat kinderen in de productieketen zitten en Europese wetgeving daaromtrent tegenhouden, nice. Dat is immers overheidsbemoeienis en beperking van de vrije markt.

Stuur ik de linkjes naar de laptop zodat ik daar de bestelling kan doen. Meteen betaald via Ideal. Hebben die oplichters via een of andere tracking gezien dat ik de linkjes eerder aangeklikt had. Kom er na betaling achter dat de vijftig procent korting veranderd is in 10 procent. Kinker

Show me a capitalist and I'll show you a bloodsucker.

Malcolm X
pi_175271094
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet verboden om geen 60 miljoen mensen niet levend te willen verbranden.
Ik bedoel dat je de sjaak bent als dergelijke info terecht komt bij de vijand.
  vrijdag 24 november 2017 @ 00:18:01 #85
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_175271431
Ik loop alweer achter de zaken aan want ik wilde zeggen dat ik het album van Lucky Fonz van vorig jaar erg leuk vond, qua Nederlandstalig.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 24 november 2017 @ 00:44:31 #86
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175271691
Vind je dan van Roosbeef, IR? Kan er zelf helemaal niks mee ( - hartkloppingen, benauwdheid, buikpijn... - ), maar ze doet het geloof ik goed bij mensen met n zwak voor 'Het Nederlandstalige'.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175271711

Op deze muziek sporten _O_

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 00:48:29 ]
  vrijdag 24 november 2017 @ 00:49:55 #88
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175271740
O, vandaar de nieuwe avatar, LK?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175271751
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:49 schreef EP3 het volgende:
O, vandaar de nieuwe avatar, LK?
Nee, die was geïnspireerd door Aleksandr Solzhenitsyn.
  vrijdag 24 november 2017 @ 00:56:39 #90
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175271776
Metal - welke variant dan ook - is ook niet echt aan mij besteed. Maar er zijn uiteraard altijd uitzonderingen. Bijvoorbeeld:


"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175271781
Ik heb trouwens 24 uur (of tot maandag) om een (hoek)bank, fauteuil of luie stoel, bed, badkuip, (computer)bureau, grafische kaart (1060/70), (staande) lamp, portable SDD (500), draadloze oplader (samsung s7) en een winterjas te vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 00:58:20 ]
pi_175271787
Volbeat is toch geen metal? Klik even door tot 0;38.
pi_175271795
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:56 schreef EP3 het volgende:
Metal - welke variant dan ook - is ook niet echt aan mij besteed. Maar er zijn uiteraard altijd uitzonderingen. Bijvoorbeeld:


Aardig maar het schreeuwt wel heel erg ''Ik ben een boze puber die de wereld wil vernietigen.'' Vind een nummer als A Warrior's Call veel opwekkender en meer motiverend.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 01:00:39 ]
pi_175271812
Oh ja, en een dumbbellset en trainingsbankje.
  vrijdag 24 november 2017 @ 01:03:34 #95
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175271819
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:58 schreef LelijKnap het volgende:
Volbeat is toch geen metal? Klik even door tot 0;38.
Oja. Het wordt eigenlijk alleen maar minder interessant.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 24 november 2017 @ 01:05:14 #96
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175271831
Ik puber trouwens al een tijdje niet meer, LK.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175271840
Die metalheads wel, met die ongecoördineerde herrie.
pi_175271860
Zomaar even 50% korting op een bank van 1899 euro. Kan dat wel?
  vrijdag 24 november 2017 @ 01:10:05 #99
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175271866
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:06 schreef LelijKnap het volgende:
Die metalheads wel, met die ongecoördineerde herrie.
Mja... Maar dat nummer heeft wel n lekkere energie.
- Doet n beetje denken aan Rage Against The Machine, waar ik ook n zwak voor heb.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_175271893
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:10 schreef EP3 het volgende:
Rage Against The Machine
Die was ik uit het oog verloren! _O_

  vrijdag 24 november 2017 @ 01:16:50 #101
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_175271905
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Die was ik uit het oog verloren! _O_

Exact. Die energie, dus.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')