abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 21 november 2017 @ 00:16:53 #1
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175208879
Kopstukken

President - Donald Trump
Vice President - Mike Pence

Het kabinet
Secretary of State - Rex Tillerson
Secretary of Treasury - Steven Mnuchin
Secretary of Defense - General Jim 'Mad Dog' Mattis
Attorney General - Jeff Sessions
Secretary of the Interior - Ryan Zinke
Secretary of Agriculture - Sonny Perdue
Secretary of Commerce - Wilbur Ross
Secretary of Labor - Alexander Acosta
Secretary of Health and Human Services - Donny J. Wright
Secretary of Housing & Urban Development - Ben Carson
Secretary of Transportation - Elaine Chao
Secretary of Energy - Rick Perry
Secretary of Education - Betsy DeVos
Secretary of Veterans Affairs - Steve Shulkin
Secretary of Homeland Security - Elaine Duke (Acting)

Cabinet-level officials:
White House Chief of Staff - John F. Kelly
Trade Representative - Robert Lighthizer
Director of National Intelligence - Dan Coats
Ambassador to the UN - Nikki Haley
Director of the Office of Management & Budget - Mick Mulvaney
Director of the Central Intelligence Agency - Mike Pompeo
Administrator of the Environmental Protection Agency - Scott Pruitt
Administrator of the Small Business Administration - Linda McMahon

Andere kopstukken:
Ivanka Trump (Advisor to the President), Jared Kushner (Senior Adviser Strategic Planning), Stephen Miller (Senior Adviser Policy), Herbert McMaster (National Security Adviser), Kellyanne Conway (Counselor), Donald McGahn (White House Counsel), Sarah Huckabee Sanders (Press Secretary), Christopher Wray (Director of the Federal Bureau of Investigation), Robert Mueller (Special Counsel), Rod Rosenstein (United States Deputy Attorney General).

Verdwenen of voormalige kopstukken:
Michael Flynn (National Security Advisor), Sally Yates (Attorney General (Acting)), James Comey (FBI Director), Reince Priebus (Chief of Staff), Mike Dubke (White House Communications Director), Sean Spicer (Press Secretary, White House Communications Director (Acting)), Anthony Scaramucci (White House Communications Director), Preet Bharara (U.S. Attorney), Stephen Bannon (Chief Strategist).Tom Price (Secretary of Health and Human Services)
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_175209234
Whataboutisms maken eigenlijk deze hele reeks kapot. Het maakt niet uit wat je zegt, er komt altijd wel een of andere troll met "ja maar [irrelevant voorbeeld x]". Ik ben inmiddels ook wel overtuigd dat we niet met werkelijke meningen te maken hebben maar al dan niet betaalde propaganda. Daarvoor is het veel te consequent en afleidend.
pi_175209410
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 00:46 schreef Tchock het volgende:
Whataboutisms maken eigenlijk deze hele reeks kapot. Het maakt niet uit wat je zegt, er komt altijd wel een of andere troll met "ja maar [irrelevant voorbeeld x]". Ik ben inmiddels ook wel overtuigd dat we niet met werkelijke meningen te maken hebben maar al dan niet betaalde propaganda. Daarvoor is het veel te consequent en afleidend.
Volgens mij zijn het de Russen :{w
  dinsdag 21 november 2017 @ 01:04:03 #4
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_175209437
SIGARHQ twitterde op zondag 19-11-2017 om 22:32:00 #Afghanistan the largest reconstruction program in US history, exceeding cost of Marshall Plan https://t.co/qsatZQfmQX reageer retweet
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 01:05:19 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175209447
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 01:04 schreef Nibb-it het volgende:
SIGARHQ twitterde op zondag 19-11-2017 om 22:32:00 #Afghanistan the largest reconstruction program in US history, exceeding cost of Marshall Plan https://t.co/qsatZQfmQX reageer retweet
En wat een resultaat...de heroine is nog nooit zo goedkoop geweest!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175209461
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 00:46 schreef Tchock het volgende:
Whataboutisms maken eigenlijk deze hele reeks kapot. Het maakt niet uit wat je zegt, er komt altijd wel een of andere troll met "ja maar [irrelevant voorbeeld x]". Ik ben inmiddels ook wel overtuigd dat we niet met werkelijke meningen te maken hebben maar al dan niet betaalde propaganda. Daarvoor is het veel te consequent en afleidend.
Propaganda is vooral een subjectieve term. Denk je serieus dat dit forum belangrijk genoeg is om betaalde activisten in te zetten? :D. Natuurlijk is het vervelend en afleidend, maar anderzijds geeft het wel goed weer dat feitelijke discussie alleen een zinvolle activiteit is, zowel hier als in de politiek in het algemeen, als deelnemers bereid zijn om hun eigen overtuigingen en meningen daadwerkelijk aan te passen als de discussie daar aanleiding toe geeft. En dat is helaas een redelijk zeldzame eigenschap.
pi_175209516
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 01:06 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Propaganda is vooral een subjectieve term. Denk je serieus dat dit forum belangrijk genoeg is om betaalde activisten in te zetten? :D. Natuurlijk is het vervelend en afleidend, maar anderzijds geeft het wel goed weer dat feitelijke discussie alleen een zinvolle activiteit is, zowel hier als in de politiek in het algemeen, als deelnemers bereid zijn om hun eigen overtuigingen en meningen daadwerkelijk aan te passen als de discussie daar aanleiding toe geeft. En dat is helaas een redelijk zeldzame eigenschap.
Ik heb er geen andere verklaring voor. Sommige users blijven maar elke keer Clinton noemen, ruim een jaar na haar verkiezingsnederlaag. Bij elke gelegenheid die ze krijgen. Er is waarschijnlijk meer gesproken over Hillary dan over alle andere verliezend presidentskandidaten bij elkaar.

Misschien is het een vorm van naïviteit van mijn kant maar ik kan gewoon niet geloven dat mensen echt zó kortzichtig en beperkt zijn. Dat ze een scheldende president van de VS zien, en dan de noodzaak voelen even "deplorables" te noemen, een uitspraak van 9 september vorig jaar. Dit gaat veel verder dan normale politieke meningsverschillen, want die heb ik uiteraard constant met anderen. Dat is ook verder helemaal niet erg en daar kan ik vaak begrip voor opbrengen. Dit niet. Het is het consequent goedpraten of afleiden van al het foute of onjuiste wat Trump doet.
pi_175209532
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 01:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb er geen andere verklaring voor. Sommige users blijven maar elke keer Clinton noemen, ruim een jaar na haar verkiezingsnederlaag. Bij elke gelegenheid die ze krijgen. Er is waarschijnlijk meer gesproken over Hillary dan over alle andere verliezend presidentskandidaten bij elkaar.

Misschien is het een vorm van naïviteit van mijn kant maar ik kan gewoon niet geloven dat mensen echt zó kortzichtig en beperkt zijn. Dat ze een scheldende president van de VS zien, en dan de noodzaak voelen even "deplorables" te noemen, een uitspraak van 9 september vorig jaar. Dit gaat veel verder dan normale politieke meningsverschillen, want die heb ik uiteraard constant met anderen. Dat is ook verder helemaal niet erg en daar kan ik vaak begrip voor opbrengen. Dit niet. Het is het consequent goedpraten of afleiden van al het foute of onjuiste wat Trump doet.
Er zit in dit geval ook de nodige 'Schadenfreude' bij natuurlijk, lekker die 'linksen'/'liberals' op de kast jagen.
pi_175209547
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 01:12 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Er zit in dit geval ook de nodige 'Schadenfreude' bij natuurlijk, lekker die 'linksen'/'liberals' op de kast jagen.
Competentie en corruptie zou geen issue van links/rechts moeten zijn. Zeker niet in Nederland. Het is niet eens onze president. :P
pi_175209980
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 01:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Competentie en corruptie zou geen issue van links/rechts moeten zijn. Zeker niet in Nederland. Het is niet eens onze president. :P
Mensen zijn in het algemeen nu eenmaal niet zo rationeel en objectief.
  dinsdag 21 november 2017 @ 02:42:38 #11
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175210013
Charlie Rose is verder niet relevant hier. Dit is geen #metoo-topic, dus de bijdrages over hem zijn verwijderd.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 21 november 2017 @ 02:46:35 #12
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175210030
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 02:37 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Mensen zijn in het algemeen nu eenmaal niet zo rationeel en objectief.
Maar je zou verwachten dat er wat meer afstand zou zijn bij Nederlanders die de Amerikaanse politiek volgen. Maar die zitten soms net zo hard vast in hun bubbel als de Amerikanen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 21 november 2017 @ 06:36:42 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175210498
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 21 november 2017 @ 06:40:01 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175210506
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2017 02:46 schreef Euribob het volgende:

[..]

Maar je zou verwachten dat er wat meer afstand zou zijn bij Nederlanders die de Amerikaanse politiek volgen. Maar die zitten soms net zo hard vast in hun bubbel als de Amerikanen.
Ik denk eerder dat de Nederlandse politieke loopgravenoorlog van sommigen door hen vertaald wordt naar de politieke situatie in de VS.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 07:10:36 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175210715
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 02:37 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Mensen zijn in het algemeen nu eenmaal niet zo rationeel en objectief.
Bovendien krabbel je niet terug als blijkt dat je Trumpiaanse Revolutie toch niet zo geweldig uitpakt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 21 november 2017 @ 07:48:20 #16
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175210988
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 08:03:46 #17
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175211100
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175211129
quote:
Dat is al een oud verhaal, toch?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:07:46 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175211150
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:09:08 #20
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175211168
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is al een oud verhaal, toch?
Ja, het linkt naar dit artikel, wat is van 6 juni 2017. Wel gek dat in het ABC artikel staat: "Forbes reported Tuesday that the Eric Trump Foundation," en 6 juni was ook op een dinsdag ... terwijl het abc artikel gedateerd is op 20 november ...

Vermoedelijk een oud artikel gekopieerd en daarmee een nieuwe datum erop gezet oid?
pi_175211215
Creepyquote of the day:

"Let me tell you. If Jesus Christ gets down off the cross and told me Trump is with Russia, I would tell Him, ‘Hold on a second, I need to check with the president if it’s true.'" - Florida business owner Mark Lee on CNN's "New Day"

Echt ook weer zo onwijs Christelijk dit. :P

.
...hoewel Meanwhile in Alabama
quote:
An Alabama police chief under fire for alleging that Doug Jones (tegenkandidaat van Roy Mooore - bp) "fondled me on a boy scout camping trip" on Facebook, later told reporters he was "only joking".
:{ :{ :{
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:16:28 #22
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175211244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:14 schreef brokjespoes het volgende:
Creepyquote of the day:

"Let me tell you. If Jesus Christ gets down off the cross and told me Trump is with Russia, I would tell Him, ‘Hold on a second, I need to check with the president if it’s true.'" - Florida business owner Mark Lee on CNN's "New Day"

Echt ook weer zo onwijs Christelijk dit. :P
Ik mag toch hopen dat dit sarcastisch bedoeld was. Horen die mensen zichzelf wel?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175211292
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:16 schreef DustPuppy het volgende:
Ik mag toch hopen dat dit sarcastisch bedoeld was.
Helaas, hij straalde van liefde voor zijn God-Keizer.
quote:
“I believe in him. He’s a good man,” Lee replied. "He’s been winning. I love the guy.”
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:22:37 #24
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175211310
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:21 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Helaas, hij straalde van liefde voor Zijn God-Keizer.

[..]

What the fuck has he been winning? Behalve iedereens walging?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175211336
Ik denk de oorkonde "President met de meeste leugens per dag." :P
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 08:26:33 #26
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175211367
Ik zie hem al zitten in zijn kerk...

"Our Trump who is in the White House
Hallowed be thy name
Your Maga come
Your will be done
In DC and in Mar-A-Lago
Take away our affordable care
And buildeth up the borders
As we have refused the refugees...."
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:29:31 #27
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_175211409
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 01:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb er geen andere verklaring voor. Sommige users blijven maar elke keer Clinton noemen, ruim een jaar na haar verkiezingsnederlaag. Bij elke gelegenheid die ze krijgen. Er is waarschijnlijk meer gesproken over Hillary dan over alle andere verliezend presidentskandidaten bij elkaar.

Misschien is het een vorm van naïviteit van mijn kant maar ik kan gewoon niet geloven dat mensen echt zó kortzichtig en beperkt zijn. Dat ze een scheldende president van de VS zien, en dan de noodzaak voelen even "deplorables" te noemen, een uitspraak van 9 september vorig jaar. Dit gaat veel verder dan normale politieke meningsverschillen, want die heb ik uiteraard constant met anderen. Dat is ook verder helemaal niet erg en daar kan ik vaak begrip voor opbrengen. Dit niet. Het is het consequent goedpraten of afleiden van al het foute of onjuiste wat Trump doet.
Het is geen goedpraten, de mensen willen de "swamp" schoonmaken maar raken verloren in de mist veroorzaakt door het gedrag van Trump, die omdat hij niet in staat is om zich te verdedigen, constant de aanval op zoekt. Je kon dit onlangs zien toen een reporter in de perskamer van het Witte Huis direct aan de president een mening omtrent Roy Moore vroeg. En die vraag was duidelijk genoeg, maar werd straal genegeerd. Wat Trump wél deed was Al Franken aanvallen. Erg dubieus allemaal.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_175211476
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:14 schreef brokjespoes het volgende:
Creepyquote of the day:

"Let me tell you. If Jesus Christ gets down off the cross and told me Trump is with Russia, I would tell Him, ‘Hold on a second, I need to check with the president if it’s true.'" - Florida business owner Mark Lee on CNN's "New Day"

Echt ook weer zo onwijs Christelijk dit. :P

.
...hoewel Meanwhile in Alabama

[..]

:{ :{ :{
Alle bagger van Amerika komt nu wel lekker bovendrijven.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175211485
Sorry, da's mijn ochtendrondje newsfeeds. ;) (Of zoals een ware Brokjespoes zou zeggen: "mewsfeats".)
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:22 schreef DustPuppy het volgende:
What the fuck has he been winning?
Nothing in court, apparently. And for the umpteenth time: :D
quote:
Judge Permanently Blocks Trump’s Executive Order On Sanctuary Cities

U.S. District Judge William Orrick in San Francisco called Trump’s January order "unconstitutional on its face" in his ruling, which made permanent his injunction from April. The White House had threatened to cut federal law enforcement grants from cities that fought Trump’s efforts to combat undocumented immigration and said it would publicly shame localities that failed to comply with attempts to increase deportations.

"The counties have demonstrated that the executive order has caused and will cause them constitutional injuries by violating the separation of powers doctrine and depriving them of their Tenth and Fifth Amendment rights," Orrick wrote.

San Francisco City Attorney Dennis Herrera, who filed two lawsuits against the Trump administration, called the decision "a victory for the American people" and said the case was "a check on the president’s abuse of power."
:P
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:35:32 #30
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_175211498
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:34 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Alle bagger van Amerika komt nu wel lekker bovendrijven.
Dat wilden ze toch? helaas komt het voor sommigen uit andere putten bovenborrelen dan ze vermoeden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:45:25 #31
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175211651
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:35 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat wilden ze toch? helaas komt het voor sommigen uit andere putten bovenborrelen dan ze vermoeden.
Laten we hopen dat het een beetje opruimt dan. Of in ieder geval voor de rest van de wereld duidelijk maakt dat democratie in dat land dood en begraven.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 21 november 2017 @ 08:54:41 #32
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_175211767
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:14 schreef brokjespoes het volgende:
Creepyquote of the day:

"Let me tell you. If Jesus Christ gets down off the cross and told me Trump is with Russia, I would tell Him, ‘Hold on a second, I need to check with the president if it’s true.'" - Florida business owner Mark Lee on CNN's "New Day"

Echt ook weer zo onwijs Christelijk dit. :P

.
...hoewel Meanwhile in Alabama

[..]

:{ :{ :{
Daar grapjes over maken in deze tijden. Dan ben je echt bezig om fake news te verspreiden. Nu weten we tenminste wie dit elke keer flikt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 21 november 2017 @ 09:14:29 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175211991
Deze al voorbij gekomen?

Ivanka’s signature real estate deals were disasters linked to drug cartels and money laundering

Die hele familie lijkt wel zo crimineel als de pest.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175212615
SethAbramson twitterde op maandag 20-11-2017 om 20:04:17 Trump wants:1) NFL to suspend Marshawn Lynch for a year for a peaceful pregame protest;2) China to imprison 3 U… https://t.co/yNR1sHc84Y reageer retweet
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175212903
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 08:54 schreef klappernootopreis het volgende:
Daar grapjes over maken in deze tijden.
Een hoop Trumpdienstigen (en niet alleen mannen!) is er natuurlijk alles aan gelegen om de #metoo-beweging in diskrediet te brengen. Ze voelden zich nét een beetje gelegitimiseerd (je bleek er zelfs president mee te kunnen worden) en hup, daar komen de wijzende vingertjes alweer.

Snel dus maar verzuipen in onzinmeldingen en er "grapjes" (in sensu megalatu*) over maken. :{

* in sensu latu: in brede zin des woords
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 11:42:02 #36
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175214640
https://www.politico.com/(...)-causes-alarm-252571

quote:
The Trump administration is leaning toward naming Thomas Brunell, a Texas professor with no government experience, to the top operational job at the U.S. Census Bureau, according to two people who have been briefed on the Bureau’s plans.

Brunell, a political science professor, has testified more than half a dozen times on behalf of Republican efforts to redraw congressional districts, and is the author of a 2008 book titled “Redistricting and Representation: Why Competitive Elections Are Bad for America.”

The choice would mark the administration’s first major effort to shape the 2020 Census, the nationwide count that determines which states lose and gain electoral votes and seats in the House of Representatives.

The fate of the Census under Trump has been closely watched by voting-rights advocates worried that the administration — which has already made unsupported claims about voter fraud — might nudge it in directions that over- or under-count some Americans. Subtle bureaucratic choices in the wording and administration of the Census can have huge consequences for who is counted, and how it shifts American voting districts.

The pick would break with the long-standing precedent of choosing a nonpolitical government official as deputy director of the U.S. Census Bureau. The job has typically been held by a career civil servant with a background in statistics. It does not require Senate confirmation, so Congress would have no power to block the hire.

"If true, it signals an effort by the administration to politicize the Census," said Terri Ann Lowenthal, former co-director of the Census Project, an organization that tracks the census. "It's very troubling."

[....]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175214823
quote:
Het is te zot voor woorden dat in een (al ondemocratisch) districtenstelsel, het bepalen van de districtsgrenzen niet onafhankelijk geregeld wordt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 november 2017 @ 12:03:44 #38
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175215039
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:52 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het is te zot voor woorden dat in een (al ondemocratisch) districtenstelsel, het bepalen van de districtsgrenzen niet onafhankelijk geregeld wordt.
Het begint op een staatsgreep van de GOP te lijken op deze manier.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:22:50 #39
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175215383
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 09:14 schreef DustPuppy het volgende:
Deze al voorbij gekomen?

Ivanka’s signature real estate deals were disasters linked to drug cartels and money laundering

Die hele familie lijkt wel zo crimineel als de pest.
Denk dat Trump sr. ze heeft meegetrokken het moeras in. Die charity van Eric werd ook pas corrupt nadat alle vriendjes van Eric werden vervangen door die van Donald.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:30:11 #40
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175215499
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:52 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het is te zot voor woorden dat in een (al ondemocratisch) districtenstelsel, het bepalen van de districtsgrenzen niet onafhankelijk geregeld wordt.
Ja ho, maar dat is niet wat hier aan de hand is. Dit is veel kwalijker. Aan de hand van de census die eens in de tien jaar wordt gehouden wordt bepaald hoeveel afgevaardigden een staat naar D.C. mag sturen. Als je daarmee gaat rommelen kan je pas écht de vertegenwoordiging sturen.

Gerrymandering van districtsgrenzen is mijn inziens niet echt een heel groot probleem. Het maakt de districten ook juist kwetsbaar op het moment dat de tegenpartij veel sterker uit de bus komt dan de zittende partij (vanaf +7% volgens mij). Dan slaan al die voordeeltjes voor de zittende partij om in sterke nadelen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:50:41 #41
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_175215904
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2017 02:46 schreef Euribob het volgende:

[..]

Maar je zou verwachten dat er wat meer afstand zou zijn bij Nederlanders die de Amerikaanse politiek volgen. Maar die zitten soms net zo hard vast in hun bubbel als de Amerikanen.
echokamereffect.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:37:42 #42
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_175216727
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_175217737
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:30 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja ho, maar dat is niet wat hier aan de hand is. Dit is veel kwalijker. Aan de hand van de census die eens in de tien jaar wordt gehouden wordt bepaald hoeveel afgevaardigden een staat naar D.C. mag sturen. Als je daarmee gaat rommelen kan je pas écht de vertegenwoordiging sturen.

Gerrymandering van districtsgrenzen is mijn inziens niet echt een heel groot probleem. Het maakt de districten ook juist kwetsbaar op het moment dat de tegenpartij veel sterker uit de bus komt dan de zittende partij (vanaf +7% volgens mij). Dan slaan al die voordeeltjes voor de zittende partij om in sterke nadelen.
Je kunt het effect van districtsgrenzen 'meten' door het aantal zetels in het Huis van een bepaalde staat te vergelijken met de daadwerkelijke stemverhouding. Idealiter zou de discrepantie daartussen zo min mogelijk moeten zijn. De werkelijkheid is echter heel anders. Zie bijvoorbeeld dit artikel: https://www.brookings.edu(...)tation-in-the-house/

Landsbreed geeft dat het volgende beeld. De Republikeinen kregen weliswaar iets meer stemmen dan de Democraten (2,2% meer stemmen), maar dat leverde ze naar verhouding veel meer zetels op (55,4% om 44,6%). Op State level is het beeld soms nog verder vertekend. Het wekrt beide kanten op maar de tendens is duidelijk in Republikeins voordeel:


Op het moment dat de ene partij veel meer stemmen nodig heeft om een zetel te behalen dan de andere partij, is dat niet democratisch. Veel districten zijn hierdoor niet eens competitief, waardoor het effect dat jij beschrijft zelden optreedt.
  dinsdag 21 november 2017 @ 15:27:08 #44
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175218788
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 14:32 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je kunt het effect van districtsgrenzen 'meten' door het aantal zetels in het Huis van een bepaalde staat te vergelijken met de daadwerkelijke stemverhouding. Idealiter zou de discrepantie daartussen zo min mogelijk moeten zijn. De werkelijkheid is echter heel anders. Zie bijvoorbeeld dit artikel: https://www.brookings.edu(...)tation-in-the-house/

Landsbreed geeft dat het volgende beeld. De Republikeinen kregen weliswaar iets meer stemmen dan de Democraten (2,2% meer stemmen), maar dat leverde ze naar verhouding veel meer zetels op (55,4% om 44,6%). Op State level is het beeld soms nog verder vertekend. Het wekrt beide kanten op maar de tendens is duidelijk in Republikeins voordeel:
[ afbeelding ]

Op het moment dat de ene partij veel meer stemmen nodig heeft om een zetel te behalen dan de andere partij, is dat niet democratisch. Veel districten zijn hierdoor niet eens competitief, waardoor het effect dat jij beschrijft zelden optreedt.
Maar het hele idee van een districtenstelsel is niet dat de partijen de vertegenwoordiging krijgen die ze verdienen, maar de inwoners van de districten. Prioriteit ligt bij het feit dat de inwoners van een district zich vertegenwoordigd voelen door hun representant. Dat laatstgenoemde begrijpt wat er in zijn district speelt, wat de belangen zijn etc. De machtsverhoudingen van de partijen onderling komen pas op de tweede plaats. Het is afhankelijk van je visie op de democratie en hoe die moet functioneren of je dit democratisch vindt of niet.

Competitieve districten kunnen daarom best haaks staan op het gedachtegoed van het districtenstelsel, want hoe kleiner het verschil tussen twee kandidaten des te groter is de groep kiezers die zich niet vertegenwoordigd voelt door zijn representant. Ook zie je soms districten van dezelfde partij naast elkaar die desondanks hele rare vormen hebben. Dat komt dan doordat op de tekentafel is besloten dat zowel de latino als de zwarte gemeenschap recht moet hebben op iemand van de eigen groep als afgevaardigde. Kan je anti-democratisch vinden, maar je kan het ook zien als een manier om minderheden een gegarandeerde stem te geven in het Huis.

Terug naar de pogingen van Republikeinen om de verkiezingen in hun voordeel te gerrymanderen. Dat is inderdaad iets dat op grote schaal gebeurt, maar je overschat echt het partijpolitieke voordeel dat hiermee gehaald wordt in mijn ogen. Met gerrymandering neemt een partij ook een risico. Je offert namelijk zekerheid op van je "veilige" districten (zeg dat de Republikeinen hier normaal gesproken +10 halen) voor een grotere zekerheid bij competitieve districten (zeg dat ze hier op +1 stonden) waardoor ze uiteindelijk allemaal een redelijke zekerheid hebben dat een Republikein wint (zeg +5). Dat maakt echter dat wanneer er een grote swing plaats vindt bij de verkiezingen (denk 2006 met 5,5% in het voordeel van de Democraten, en 2010 met 9,1% voor de Republikeinen) er plotseling veel meer districten van de Republikeinen verliezen van de Democraten dan als ze voor de veilige route waren gegaan.

Met de swings die voorbij komen in de special elections (rond de 12% in het voordeel van de Democraten t.o.v. de vorige verkiezingen) denk ik dat we ons in 2018 kunnen opmaken voor de grootste blauwe golf in mensenheugenis. En dat komt dan mede door gerrymandering van de Republikeinen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_175218980
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:27 schreef Euribob het volgende:

[..]

Met de swings die voorbij komen in de special elections (rond de 12% in het voordeel van de Democraten t.o.v. de vorige verkiezingen) denk ik dat we ons in 2018 kunnen opmaken voor de grootste blauwe golf in mensenheugenis. En dat komt dan mede door gerrymandering van de Republikeinen.
Dat wordt dan een avondje met popcorn op de bank. :D

Maar de democraten moeten ook wel erg veel winnen om het huis terug te winnen toch? Voordeel is wel dat daar alles zetels ter beschikking staan. Voor de senaat zou ondanks dat het maar 33 van de 100 zetels zijn makkelijker zijn omdat de meerderheid zo krap is?
  dinsdag 21 november 2017 @ 16:07:16 #46
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175219621
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:37 schreef archito het volgende:

[..]

Dat wordt dan een avondje met popcorn op de bank. :D

Maar de democraten moeten ook wel erg veel winnen om het huis terug te winnen toch? Voordeel is wel dat daar alles zetels ter beschikking staan.
Het staat nu op 241 om 194. Dus 47 in totaal. Dat is best veel inderdaad. Trump is op dit moment echter een verschrikkelijk goede motivator voor Democratische kandidaten om zich verkiesbaar te stellen (nieuwe mensen overtuigen om zich verkiesbaar te stellen is vaak ook wel een puntje waar de oppositiepartij moeite mee heeft, normaal gesproken dan) en voor Democratische kiezers om te gaan stemmen. Het is vrij goed mogelijk dat ze die meerderheid gewoon pakken, zeker als de zaken ervoor blijven staan zoals het nu is.

quote:
Voor de senaat zou ondanks dat het maar 33 van de 100 zetels zijn makkelijker zijn omdat de meerderheid zo krap is?
Dat is helaas niet zo. Zie hier. De Klasse 1 senatoren zijn al in overgrote mate Democratisch. Van de 33 hebben ze er al 23 (dat is de helft van hun totale aantal senaatszetels :X ), en die moeten ze ten eerste allemaal zien te verdedigen. Als dát lukt moeten ze er ook nog 3 winnen van de overige 10. En aangezien zittende senatoren al snel het voordeel van de twijfel krijgen van de kiezer zie ik daar eerlijk gezegd niet heel veel verandering in komen.

Echter stoppen twee Republikeinse senatoren deze verkiezingen. Jeff Flake (Arizona) en Bob Corker (Tennessee) dus daar liggen wel kansen voor de Democraten. Arizona lijkt me met de huidige demografische verschuivingen gecombineerd met Trump wel een mogelijkheid voor een Democratische pick-up, maar Tennessee zie ik niet echt gebeuren. Dat is veel te Republikeins. Dan zie ik meer kans in het paarsere Nevada, waar Dean Heller als enige Republikein moet oppassen. Het is de enige staat waar een Republikein voor herverkiezing van de Senaat gaat die tegelijkertijd door Clinton is gewonnen in 2016. Dat belooft weinig goeds voor Heller.

Zelfs dan heb je er echter maar 2, terwijl je er 3 nodig hebt. Op 12 december is er in Alabama echter nog de mogelijkheid van een verlaat Sinterklaascadeautje. Daar is de Republikeinse kandidaat Roy Moore verwikkeld geraakt in een pedofielenschandaal, en dit kan er zomaar voor zorgen dat het dieprode Alabama voor het eerst sinds de jaren 60 weer een Democratische senator krijgt. Dán zou die meerderheid nog best mogelijk zijn. Maar je begrijpt hopelijk dat ik tot die tijd een beetje sceptisch bent. :P
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 21 november 2017 @ 16:12:25 #47
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175219723
Over Alabama gesproken; hier was in de jaren 60 dus precies aan de gang wat ik in mijn eerste post over districtenstelsels beschreef. Om de zwarte bevolking uit state legislature te houden zijn daar afgevaardigden verkozen op basis van absolute meerderheden, zodat er alleen plaats zou zijn voor blanke vertegenwoordigers.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_175219808
Bedankt Euribob! Met 1 post helder op de hoogte gebracht waar kansen en gevaren liggen voor beide kanten. ^O^

Over 3 weken dus een eerste moment waarop de kansen van de democraten vergroot of verkleind kunnen worden. Ik ben benieuwd hoe Trump daarop zal reageren, waarschijnlijk veroordeeld hij Moore alsnog als hij verliest maar hoe reageert hij als Moore wint?
pi_175220380
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:12 schreef Euribob het volgende:
Over Alabama gesproken; hier was in de jaren 60 dus precies aan de gang wat ik in mijn eerste post over districtenstelsels beschreef. Om de zwarte bevolking uit state legislature te houden zijn daar afgevaardigden verkozen op basis van absolute meerderheden, zodat er alleen plaats zou zijn voor blanke vertegenwoordigers.
^O^ Dank voor je heldere toelichtende posts. Ik begin steeds meer te begrijpen hoe het systeem daar werkt en hoe partijen daar ge(mis-)bruik van maken.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175221822
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 15:27 schreef Euribob het volgende:

[..]

Maar het hele idee van een districtenstelsel is niet dat de partijen de vertegenwoordiging krijgen die ze verdienen, maar de inwoners van de districten. Prioriteit ligt bij het feit dat de inwoners van een district zich vertegenwoordigd voelen door hun representant. Dat laatstgenoemde begrijpt wat er in zijn district speelt, wat de belangen zijn etc. De machtsverhoudingen van de partijen onderling komen pas op de tweede plaats. Het is afhankelijk van je visie op de democratie en hoe die moet functioneren of je dit democratisch vindt of niet.
Ik heb al problemen met het districtenstelsel an sich om de voor iedereen bekende punten. Maargoed, dat is een afweging die men in de V.S. heeft gemaakt. Het probleem zit hem echter in de kunstmatige wijze waarop die districten worden samengesteld in sommige gevallen. Dat is het kwalijke. We zijn allemaal bekend met de bizarre voorbeelden. Neem het 12e district van North Carolina, waar de desbetreffende afgevaardigde ooit over zei "If you drove through my district with both car doors open, you'd kill most of my constituents". Dat heeft niets meer te maken met ervoor zorgen dat de inwoners van een district zich vertegenwoordigd voelen in hun representant.

Alternatief is om afgevaardigden gewoon per staat at-large te kiezen, al is dat er maar een per staat. Daar is precedent voor, en zou bovendien ervoor kunnen zorgen dat er wat meer gematigden gekozen kunnen worden. Dat zou het giftige politieke klimaat goed kunnen gebruiken als je het mij vraagt. Zie ook dit artikel: https://www.theatlantic.c(...)ve-the-house/424848/

[ Bericht 8% gewijzigd door westwoodblvd op 21-11-2017 18:03:23 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')