abonnement Unibet Coolblue
pi_175215050
“Er zijn drie situaties wanneer de achterop rijdende automobilist geen schuld heeft aan de aanrijding:

als er sprake is van afsnijden;
als er geremd wordt zonder dat daar een reden toe is;
als er ten onrechte geremd wordt bij een oranje of groen stoplicht.
..”

https://letsel.info/kop-staartbotsing/
Make my day!
pi_175215096
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:01 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Tja, die moet voldoende afstand houden op zijn voorganger.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:04 schreef agter het volgende:
“Er zijn drie situaties wanneer de achterop rijdende automobilist geen schuld heeft aan de aanrijding:

als er sprake is van afsnijden;
als er geremd wordt zonder dat daar een reden toe is;
als er ten onrechte geremd wordt bij een oranje of groen stoplicht.
..”

https://letsel.info/kop-staartbotsing/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 12:08:06 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175215108
ik zie nergens iets over aanrijdingen

het lijkt me ook niet nodig om keihard op de rem te trappen ipv rustig af te remmen naar 0 op zo'n snelweg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175215114
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:00 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Mwah, daar lijkt me in eerste instantie de achteropkomer aansprakelijk
Niet als de situatie opzettelijke veroorzaakt is. Kan me goed voorstellen dat iemand die hierdoor schade heeft en niet all risk verzekerd is goede kans heeft de schade te verhalen.
pi_175215145
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Niet als de situatie opzettelijke veroorzaakt is. Kan me goed voorstellen dat iemand die hierdoor schade heeft en niet all risk verzekerd is goede kans heeft de schade te verhalen.
Dan nog moet je gewoon afstand hebben tot je voorganger. Of de reden van de filevorming nou een ongeval een kilometer verderop is of mensen die stil gaan staan doet daar niks aan af.
pi_175215151
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:08 schreef sp3c het volgende:
ik zie nergens iets over aanrijdingen

het lijkt me ook niet nodig om keihard op de rem te trappen ipv rustig af te remmen naar 0 op zo'n snelweg
Ja. Blikschade heb ik gelezen. Meerdere schades.
Maar ik heb inmiddels zo veel gelezen, zou niet meer weten waar allemaal. Ook dat de bussen echt afgesneden zijn (op die foto zie ook een van die bussen scheef staan).
Make my day!
pi_175215164
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:07 schreef Slayage het volgende:

[..]


[..]

Goeie bron :D.

Daarbij is er ook geen sprake van onnodig remmen van de voorganger van diegene die schade reed. Er was namelijk gewoon filevorming.
pi_175215168
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:10 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dan nog moet je gewoon afstand hebben tot je voorganger. Of de reden van de filevorming nou een ongeval een kilometer verderop is of mensen die stil gaan staan doet daar niks aan af.
Het stond stil net na een bocht, ik vraag me af hoe overzcihtelijk de situatie was dat je zo'n aanname kunt maken.
pi_175215188
Is dit geen blokkade op de snelweg dan van die Groene bus ? :7

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175215192
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Het stond stil net na een bocht, ik vraag me af hoe overzcihtelijk de situatie was dat je zo'n aanname kunt maken.
Je moet nou eenmaal stil kunnen staan binnen de afstand die je kunt overzien. Ongeacht de oorzaak van de file.
pi_175215207
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:04 schreef agter het volgende:
“Er zijn drie situaties wanneer de achterop rijdende automobilist geen schuld heeft aan de aanrijding:

als er sprake is van afsnijden;
als er geremd wordt zonder dat daar een reden toe is;
als er ten onrechte geremd wordt bij een oranje of groen stoplicht.
..”

https://letsel.info/kop-staartbotsing/
Zoals gezegd, de kop staart botsingen waren verderop in de file. Vooraan heb ik weinig schade gezien behalve iemand in de bus die geen riem om had en tegen de voorruit zou zijn geklapt. Dus dan wordt de vraag (over die schade) of iemand op de file is ingereden of niet?
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:14:21 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175215223
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit vind ik trouwens wel bijzonder schijnheilig, gezien je eerdere houding tav het stilleggen van het verkeer op de A7 om daarmee een demonstratie te voorkomen.
Geef de link maar even naar de post waar ik een waardeoordeel geef mbt de blokkade. Het enige waarover ik in discussie ben gegaan is de strafmaat, boete (370 euro) vs art. 5 etc.
pi_175215228
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:12 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je moet nou eenmaal stil kunnen staan binnen de afstand die je kunt overzien. Ongeacht de oorzaak van de file.
Punt is dat die schuldvraag helemaal niet zo duidelijk is als er opzet in het spel is en er dus onnodige risico's zijn veroorzaakt. Daar is genoeg jurisprudentie over.
pi_175215234
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:43 schreef StaceySinger het volgende:
Onnodig op de snelweg stil staan = 280 euro boete.
Met 3 auto's blokkeer je de weg al, dus 3x 280 [ afbeelding ]
Ach, er is al een benefiet georganiseerd voor deze helden. Dat fictieve bedrag is een lachertje.
pi_175215261
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:10 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Blikschade heb ik gelezen. Meerdere schades.
Maar ik heb inmiddels zo veel gelezen, zou niet meer weten waar allemaal. Ook dat de bussen echt afgesneden zijn (op die foto zie ook een van die bussen scheef staan).
Er zijn wel wat beelden hoe die bus door meerdere auto's leek te worden afremd en ook dusdanig dat er niet van baan gewisseld kon worden. Of het een rol speelt weet ik niet maar het was wel georganiseerd. Moet je alleen kunnen aantonen wie daarbij hoorden.

Edit: zie link voor de video.
http://www.lc.nl/frieslan(...)videos-22672525.html

[ Bericht 13% gewijzigd door Mojo.jojo op 21-11-2017 12:31:02 ]
pi_175215311
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Niet als de situatie opzettelijke veroorzaakt is. Kan me goed voorstellen dat iemand die hierdoor schade heeft en niet all risk verzekerd is goede kans heeft de schade te verhalen.
Ik geef ze daar heel weinig kans op.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:18:43 #217
3542 Gia
User under construction
pi_175215313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:15 schreef Elzies het volgende:

Ach, er is al een benefiet georganiseerd voor deze helden. Dat fictieve bedrag is een lachertje.
Die 3 x 280 hoesten de Dokkumers graag samen op.

Ik zal blij zijn als die klaas weer vertrokken is, kunnen we naar de kerst.

Mijn nichtje heeft de boom al staan. Ook flink sinterklaasmoe.
pi_175215321
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach, er is al een benefiet georganiseerd voor deze helden. Dat fictieve bedrag is een lachertje.
van die amerikaanse taferelen net als ent als laatst met die vrouw die ontslagen werd doordat zij haar middelvinger opstak naar trump, waarop ze ton binnen harkte :
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175215331
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Punt is dat die schuldvraag helemaal niet zo duidelijk is als er opzet in het spel is en er dus onnodige risico's zijn veroorzaakt. Daar is genoeg jurisprudentie over.
Schuldvraag is niet eens primair belangrijk, aansprakelijkheidsvraag wel. En ik zie nog niet in hoe dat opeens bij de veroorzaker van een file komt te liggen.
Bij tunneldoseren is het ook niet de aansprakelijkheid van de beheerder als mensen niet op zitten te letten en achterop de file rijden.
pi_175215347
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

van die amerikaanse taferelen net als ent als laatst met die vrouw die ontslagen werd doordat zij haar middelvinger opstak naar trump, waarop ze ton binnen harkte :
Die vrouw loopt natuurlijk niet veilig meer op straat.
pi_175215376
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Die 3 x 280 hoesten de Dokkumers graag samen op.

Ik zal blij zijn als die klaas weer vertrokken is, kunnen we naar de kerst.

Mijn nichtje heeft de boom al staan. Ook flink sinterklaasmoe.
Ja na dit topic kan het wel dicht. :Y
:Y) Gaat helemaal nergens meer over :N
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:30:56 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175215519
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:06 schreef gelly het volgende:

[..]

"Dat is iets anders"
Lul toch niet zo ongelooflijk slap... Jij komt als een dolle stier naar binnen stormen en begint te bleren dat die lui een artikel 5 aan de broek gaan krijgen, hun rijbewijs in kunnen leveren en dat ze als klap op de vuurpijl ook nog een werkstraf toe gaan krijgen... Althans dat is je vurige wens.

Als er dan vanuit verschillende hoeken weerwoord komt dat het zo niet helemaal werkt ga je hier als een stampvoetende kleuter tekeer...

Vervolgens wordt er een opmerking gemaakt dat het een zaak voor de politie is, wat zo'n beetje iedereen hier continu liep te vermelden mbt de blokkade, dan ga je plotseling zaniken...

Echt Gelly, ik ben ruim meer van je gewend.
pi_175215527
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:19 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Schuldvraag is niet eens primair belangrijk, aansprakelijkheidsvraag wel. En ik zie nog niet in hoe dat opeens bij de veroorzaker van een file komt te liggen.
Bij tunneldoseren is het ook niet de aansprakelijkheid van de beheerder als mensen niet op zitten te letten en achterop de file rijden.
Nee, omdat de wegbeheerder alle moeite doet om te signaleren voor mogelijk gevaar. Ik heb trouwens wel een praktijkvoorbeeld waar ik zelf bij betrokken was, iemand nam een afslag maar besloot op het laatste moment toch terug de weg op te gaan en veroorzaakte daardoor een kettingsbotsing. Deze was weldegelijk aansprakelijk voor alle schade.
pi_175215543
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, omdat de wegbeheerder alle moeite doet om te signaleren voor mogelijk gevaar. Ik heb trouwens wel een praktijkvoorbeeld waar ik zelf bij betrokken was, iemand nam een afslag maar besloot op het laatste moment toch terug de weg op te gaan en veroorzaakte daardoor een kettingsbotsing. Deze was weldegelijk aansprakelijk voor alle schade.
Kettingbotsing en kop staat botsing zijn juridisch gezien niet identiek.
pi_175215569
Ondertussen aan de Belgische grens bij Roncq en voor de tunnel van Fréjus
Blijkbaar mag het gewoon



https://www.ad.nl/buitenl(...)it-onvrede~a0c091ea/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175215597
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lul toch niet zo ongelooflijk slap... Jij komt als een dolle stier naar binnen stormen en begint te bleren dat die lui een artikel 5 aan de broek gaan krijgen, hun rijbewijs in kunnen leveren en dat ze als klap op de vuurpijl ook nog een werkstraf toe gaan krijgen... Althans dat is je vurige wens.

Als er dan vanuit verschillende hoeken weerwoord komt dat het zo niet helemaal werkt ga je hier als een stampvoetende kleuter tekeer...

Vervolgens wordt er een opmerking gemaakt dat het een zaak voor de politie is, wat zo'n beetje iedereen hier continu liep te vermelden mbt de blokkade, dan ga je plotseling zaniken...

Echt Gelly, ik ben ruim meer van je gewend.
Weerwoord is niet "ze staan enkel stil op de snelweg, dus 380 Euro boete" . Dat is niet meer dan naief wensdenken. Er zijn talloze voorbeelden waar bestuurders die opzettelijk anderen hinderen/klem reden/in gevaar brachten waar de sancties een stuk hoger waren tot inderdaad inname rijbwijs of taakstraf.Ik denk dat ik een beetje objectiever en minder emotioneel in deze materie sta dan jij.
pi_175215655
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, omdat de wegbeheerder alle moeite doet om te signaleren voor mogelijk gevaar. Ik heb trouwens wel een praktijkvoorbeeld waar ik zelf bij betrokken was, iemand nam een afslag maar besloot op het laatste moment toch terug de weg op te gaan en veroorzaakte daardoor een kettingsbotsing. Deze was weldegelijk aansprakelijk voor alle schade.
Wellicht dat het zo werkt, ik was er niet bij. Ik kan er in ieder geval ook geen jurisprudentie over vinden zo snel, en dan is vooralsnog de achteropkomer in mijn ogen aansprakelijk voor de schade.
pi_175215734
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Weerwoord is niet "ze staan enkel stil op de snelweg, dus 380 Euro boete" . Dat is niet meer dan naief wensdenken. Er zijn talloze voorbeelden waar bestuurders die opzettelijk anderen hinderen/klem reden/in gevaar brachten waar de sancties een stuk hoger waren tot inderdaad inname rijbwijs of taakstraf.Ik denk dat ik een beetje objectiever en minder emotioneel in deze materie sta dan jij.
Welk belang heb jij erbij dat deze jongens voor zo'n kleine ongevaarlijke overtreding een straf krijgen?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:43:21 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175215764
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Weerwoord is niet "ze staan enkel stil op de snelweg, dus 380 Euro boete" . Dat is niet meer dan naief wensdenken. Er zijn talloze voorbeelden waar bestuurders die opzettelijk anderen hinderen/klem reden/in gevaar brachten waar de sancties een stuk hoger waren tot inderdaad inname rijbwijs of taakstraf.Ik denk dat ik een beetje objectiever en minder emotioneel in deze materie sta dan jij.
Naief wensdenken is wat jij doet...

Maar goed, hier ging het helemaal niet om, jij wilde beweren dat ik met twee maten aan het meten was. Ik zie graag de link dat ik een waardeoordeel geef over de blokkade zelf.
pi_175215766
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:41 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Welk belang heb jij erbij dat deze jongens voor zo'n kleine ongevaarlijke overtreding een straf krijgen?
De maatschappij heeft er belang bij dat dit soort idioterie bestraft wordt.
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:43:53 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175215793
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:43 schreef gelly het volgende:

[..]

De maatschappij heeft er belang bij dat dit soort idioterie bestraft wordt.
Wat schiet de maatschappij er mee op?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175215806
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:41 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Welk belang heb jij erbij dat deze jongens voor zo'n kleine ongevaarlijke overtreding een straf krijgen?
dat mensen geen beeld krijgen dat het heel normaal is wat er is gebeurd en dat als jij het wilt doen dat je ermee weg kan komen ook.

lijkt me niet goed voor de veiligheid
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:46:47 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175215833
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Het stond stil net na een bocht, ik vraag me af hoe overzcihtelijk de situatie was dat je zo'n aanname kunt maken.
Je moet je niet zoveel afvragen, het is overzichtelijk (ik ken die bocht prima), het is nb. nu net na wegwerkzaamheden (rotonde Joure) en net na het bord einde 90/ einde werkzaamheden...

Dan heb je echt niet op lopen letten.
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:48:22 #235
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175215866
Toch lijkt het erop dat de A7-blokkeerders meer sympathie krijgen dan de anti-pieten met hun adressenlijst.
pi_175215903
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat mensen geen beeld krijgen dat het heel normaal is wat er is gebeurd en dat als jij het wilt doen dat je ermee weg kan komen ook.

lijkt me niet goed voor de veiligheid
Veel mensen vinden dit vrij normaal.
Ze willen dat anti zwarte pieten tuig niet in de stad .
Dus wen er maar aan
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175215937
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Veel mensen vinden dit vrij normaal.
Ze willen dat anti zwarte pieten tuig niet in de stad .
Dus wen er maar aan
Dan moeten ze geen landelijke intocht gaan organiseren. Want dan krijg ook anders denkende mensen binnen je stad. Die evengoed rechten hebben.
Make my day!
pi_175215946
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:52 schreef agter het volgende:

[..]

Dan moeten ze geen landelijke intocht gaan organiseren. Want dan krijg ook anders denkende mensen binnen je stad. Die evengoed rechten hebben.
Niet als je de snelweg blokkeert
pi_175215982
Ik vraag me af of Jenny ea in bezwaar zijn gegaan toen de vergunning verstrekt werd voor het protest. En toen bekend werd waar dat protest plaats zou vinden.

Iemand?
Make my day!
pi_175215996
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:53 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Niet als je de snelweg blokkeert
Dacht dat dat door de vuurwerksreiging kwam?
Make my day!
pi_175216012
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:55 schreef agter het volgende:

[..]

Dacht dat dat door de vuurwerksreiging kwam?
Ah ja dat werkt ook prima
pi_175216026
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:56 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ah ja dat werkt ook prima
Tot het andersom gebeurt.
Make my day!
  dinsdag 21 november 2017 @ 12:58:04 #243
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175216036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Die vrouw loopt natuurlijk niet veilig meer op straat.
Ligt er vooral aan waar ze loopt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175216060
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:52 schreef agter het volgende:

[..]

Dan moeten ze geen landelijke intocht gaan organiseren. Want dan krijg ook anders denkende mensen binnen je stad. Die evengoed rechten hebben.
Dit was gewoon een (semi landelijke) intocht voor de mensen uit de buurt van Dokkum.
Iedereen is welkom maar geen duistere clubjes die het plezier van de kinderen komen bederven
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175216098
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:48 schreef Lunatiek het volgende:
Toch lijkt het erop dat de A7-blokkeerders meer sympathie krijgen dan de anti-pieten met hun adressenlijst.
Zeker weten....en terecht!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175216102
https://nos.nl/googleamp/(...)cht-sinterklaas.html

“Het Openbaar Ministerie begint een strafrechtelijk opsporingsonderzoek naar aanleiding van de blokkade van de A7, voorafgaand aan de landelijke intocht van Sinterklaas in Dokkum afgelopen weekend. Pro-Zwarte Piet-demonstranten blokkeerden zaterdag in Friesland de snelweg om een anti-Zwarte Piet-betoging tijdens de intocht te voorkomen. Een snelweg blokkeren is strafbaar.

Volgens het OM is bij het blokkeren van de drie bussen van Stichting Nederland wordt Beter en Kick Out Zwarte Piet mogelijk de verkeersveiligheid in gevaar gebracht. De risico's waren volgens het OM dusdanig groot dat een onderzoek op zijn plaats is.
[..]”
Make my day!
pi_175216122
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:52 schreef agter het volgende:

[..]

Dan moeten ze geen landelijke intocht gaan organiseren. Want dan krijg ook anders denkende mensen binnen je stad. Die evengoed rechten hebben.
Het recht om van de intocht te genieten, niet om heibel te schoppen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175216133
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:03 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Het recht om van de intocht te genieten, niet om heibel te schoppen!
Dan moet je de wet veranderen. :)
Make my day!
pi_175216139
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:54 schreef agter het volgende:
Ik vraag me af of Jenny ea in bezwaar zijn gegaan toen de vergunning verstrekt werd voor het protest. En toen bekend werd waar dat protest plaats zou vinden.

Iemand?
Er is bekend dat de vergunning op de allerlaatste dag is aangevraagd, zodat eventuele protesten te laat zouden zijn.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175216149
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 12:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Veel mensen vinden dit vrij normaal.
Ze willen dat anti zwarte pieten tuig niet in de stad .
Dus wen er maar aan
en nu graag even mijn bericht lezen zonder de zwarte piet frame.

ik ga mijn vriendin ten huwelijk vragen en ik wil dat zo dramatisch mogeljk doen dus ik zet een stuk snel weg af.

ik ben boos op mijn huisbaas die mijn WC niet wil fixen dus ik zet een stuk snelweg af.

ik wil aandacht voor de overlast dat een stukje snelweg veroorzaakt dus ik ik zet een stuk snelweg af.

de actie van deze mensen kan een enorme precedent werking veroorzaken, als maatschappij moet je dat niet willen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175216161
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:02 schreef agter het volgende:
https://nos.nl/googleamp/(...)cht-sinterklaas.html

“Het Openbaar Ministerie begint een strafrechtelijk opsporingsonderzoek naar aanleiding van de blokkade van de A7, voorafgaand aan de landelijke intocht van Sinterklaas in Dokkum afgelopen weekend. Pro-Zwarte Piet-demonstranten blokkeerden zaterdag in Friesland de snelweg om een anti-Zwarte Piet-betoging tijdens de intocht te voorkomen. Een snelweg blokkeren is strafbaar.

Volgens het OM is bij het blokkeren van de drie bussen van Stichting Nederland wordt Beter en Kick Out Zwarte Piet mogelijk de verkeersveiligheid in gevaar gebracht. De risico's waren volgens het OM dusdanig groot dat een onderzoek op zijn plaats is.
[..]”
Ach dat doen ze voor de buhne :O

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 21-11-2017 13:22:43 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175216165
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:02 schreef agter het volgende:
https://nos.nl/googleamp/(...)cht-sinterklaas.html

“Het Openbaar Ministerie begint een strafrechtelijk opsporingsonderzoek naar aanleiding van de blokkade van de A7, voorafgaand aan de landelijke intocht van Sinterklaas in Dokkum afgelopen weekend. Pro-Zwarte Piet-demonstranten blokkeerden zaterdag in Friesland de snelweg om een anti-Zwarte Piet-betoging tijdens de intocht te voorkomen. Een snelweg blokkeren is strafbaar.

Volgens het OM is bij het blokkeren van de drie bussen van Stichting Nederland wordt Beter en Kick Out Zwarte Piet mogelijk de verkeersveiligheid in gevaar gebracht. De risico's waren volgens het OM dusdanig groot dat een onderzoek op zijn plaats is.
[..]”
En waar is de aanklacht voor het blokkeren van die brug in Rotterdam? Daar wordt zeker weer weggekeken, want turkjes en marakaantjes.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175216174
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:04 schreef agter het volgende:

[..]

Dan moet je de wet veranderen. :)
Nee hoor 3 auto's zijn genoeg!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175216179
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:04 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Er is bekend dat de vergunning op de allerlaatste dag is aangevraagd, zodat eventuele protesten te laat zouden zijn.
Huh, volgens Jenny bij Pauw was het al maanden bekend. In de zomer waren er al gesprekken tussen de gemeente en de partijen.
Tijd zat dus.
Ook de pro pieten is gevraagd of ze wilden tegendemonstreren.
Make my day!
pi_175216183
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

en nu graag even mijn bericht lezen zonder de zwarte piet frame.

ik ga mijn vriendin ten huwelijk vragen en ik wil dat zo dramatisch mogeljk doen dus ik zet een stuk snel weg af.

ik ben boos op mijn huisbaas die mijn WC niet wil fixen dus ik zet een stuk snelweg af.

ik wil aandacht voor de overlast dat een stukje snelweg veroorzaakt dus ik ik zet een stuk snelweg af.

de actie van deze mensen kan een enorme precedent werking veroorzaken, als maatschappij moet je dat niet willen.
Nou veel succes!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175216199
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:06 schreef agter het volgende:

[..]

Huh, volgens Jenny bij Pauw was het al maanden bekend. In de zomer waren er al gesprekken tussen de gemeente en de partijen.
Tijd zat dus.
Ook de pro pieten is gevraagd of ze wilden tegendemonstreren.
Het is in augustus bekokstoofd, dus ja al reeds bekend, maar de tijd voor protesten was al meteen verstreken.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175216203
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:02 schreef agter het volgende:
https://nos.nl/googleamp/(...)cht-sinterklaas.html

“Het Openbaar Ministerie begint een strafrechtelijk opsporingsonderzoek naar aanleiding van de blokkade van de A7, voorafgaand aan de landelijke intocht van Sinterklaas in Dokkum afgelopen weekend. Pro-Zwarte Piet-demonstranten blokkeerden zaterdag in Friesland de snelweg om een anti-Zwarte Piet-betoging tijdens de intocht te voorkomen. Een snelweg blokkeren is strafbaar.

Volgens het OM is bij het blokkeren van de drie bussen van Stichting Nederland wordt Beter en Kick Out Zwarte Piet mogelijk de verkeersveiligheid in gevaar gebracht. De risico's waren volgens het OM dusdanig groot dat een onderzoek op zijn plaats is.
[..]”
mooi!

of er mensen uiteindelijk worden veroordeeld is secundair, de overheid die verantwoordelijk is voor de veiligheid in het land kan nooit zomaar de andere kant opkijken wanneer iets zo breed aandacht geeft gekregen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175216210
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:06 schreef agter het volgende:

[..]

Huh, volgens Jenny bij Pauw was het al maanden bekend. In de zomer waren er al gesprekken tussen de gemeente en de partijen.
Tijd zat dus.
Ook de pro pieten is gevraagd of ze wilden tegendemonstreren.
De pro pieten zijn dus niet zo kinderachtig om een kinderfeest te willen verstoren. Dat blijkt dan wel weer!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175216220
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175216227
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:08 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

De pro pieten zijn dus niet zo kinderachtig om een kinderfeest te willen verstoren. Dat blijkt dan wel weer!
Nee. Haha! Die nemen vuurwerk mee. _O-
Make my day!
pi_175216233
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

en nu graag even mijn bericht lezen zonder de zwarte piet frame.

ik ga mijn vriendin ten huwelijk vragen en ik wil dat zo dramatisch mogeljk doen dus ik zet een stuk snel weg af.

ik ben boos op mijn huisbaas die mijn WC niet wil fixen dus ik zet een stuk snelweg af.

ik wil aandacht voor de overlast dat een stukje snelweg veroorzaakt dus ik ik zet een stuk snelweg af.

de actie van deze mensen kan een enorme precedent werking veroorzaken, als maatschappij moet je dat niet willen.
Er zijn mensen die bewust de wet overtreden om een bepaald doel te bereiken.
Bekeuring neem je dan op de koop toe, boeit ze niet .
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:12:25 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175216283
quote:
OM start onderzoek naar blokkade A7

LEEUWARDEN - Het Openbaar Ministerie heeft dinsdag besloten een strafrechtelijke opsporingsonderzoek te starten naar aanleiding van de blokkade van de A7 ter hoogte van de afslag Oudehaske, voorafgaand aan de landelijke intocht van Sinterklaas op 18 november in Dokkum.

Het blokkeren van een snelweg is strafbaar. Door de blokkade van de snelweg om de drie bussen van de Stichting Nederland wordt Beter/KOZP tot stoppen te dwingen, is de verkeersveiligheid mogelijk in gevaar gebracht. Het beeld bij het OM is dat de bussen flink hebben moeten remmen, dat er file is ontstaan en uiteindelijk een verkeersonveilige situatie heeft bestaan.

De risico's van een dergelijke actie op een autosnelweg zijn dusdanig dat een strafrechtelijk onderzoek op zijn plaats is. Het onderzoek is bedoeld om in beeld te brengen wie hebben deelgenomen aan de blokkade en op welke wijze de veiligheid van het verkeer in gevaar is gebracht.

Op basis van de uitkomsten van het onderzoek zal het OM bepalen of er een strafrechtelijk vervolg komt.
Waldnet

Of er wat uit gaat komen is een tweede.
pi_175216285

voor iedereen die het nog niet snapt
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:13:02 #264
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175216323
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:09 schreef agter het volgende:

[..]

Nee. Haha! Die nemen vuurwerk mee. _O-
Heb je enig bewijs voor die bewering ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:22:07 #266
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175216449
Na alles in ogenschouw te hebben genomen, wat filmpjes en reacties te hebben bekeken kom ik tot de volgende conclusie.

Dit was ongeveer het domste wat de Friezen hadden kunnen doen. Dit zorgt alleen maar voor verdere escalatie.

Deze (zinloze) discussie was al hevig aan het doodbloeden en door het KOZP te negeren was dit proces verder bevorderd en was de KOZP verder gedegradeerd tot een splintergroepje in de marge. Dit is nu onmogelijk geworden.

De Pro-Pieters hebben deze ellende weer pontificaal op de kaart gezet en daar gaan we nog vele jaren van mogen genieten. Bedankt mensen! :|W
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175216484
Je kunt moeilijk mensen negeren die helemaal vanuit een andere provincie een kinderfeestje komen vergallen.

De actie is not-done, maar het eindresultaat vind ik wel mooi.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175216504
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 11:00 schreef gelly het volgende:
Er stonden ook mensen stil op de snelweg die er niets mee te maken hadden, kregen een ongeluk terwijl ze er niets mee te maken hadden.
Die zaten met hun pik mobiel te spelen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:24:37 #269
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175216507
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:22 schreef DustPuppy het volgende:
Na alles in ogenschouw te hebben genomen, wat filmpjes en reacties te hebben bekeken kom ik tot de volgende conclusie.

Dit was ongeveer het domste wat de Friezen hadden kunnen doen. Dit zorgt alleen maar voor verdere escalatie.

Deze (zinloze) discussie was al hevig aan het doodbloeden en door het KOZP te negeren was dit proces verder bevorderd en was de KOZP verder gedegradeerd tot een splintergroepje in de marge. Dit is nu onmogelijk geworden.

De Pro-Pieters hebben deze ellende weer pontificaal op de kaart gezet en daar gaan we nog vele jaren van mogen genieten. Bedankt mensen! :|W
Beter schenkt de media verder geen aandacht meer aan het hele ZP-verhaal. Maar ja, alles voor de oplages, de kijkcijfers en de clicks he.
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:24:42 #270
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175216508
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:23 schreef BoneThugss het volgende:
Je kunt moeilijk mensen negeren die helemaal vanuit een andere provincie een kinderfeestje komen vergallen.

De actie is not-done, maar het eindresultaat vind ik wel mooi.
De actie was goedgekeurd door de burgemeester. Laat ze lekker hun ding doen en negeer ze verder. Dan is er voor de meesten ook geen lol meer aan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:25:30 #271
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175216516
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Beter schenkt de media verder geen aandacht meer aan het hele ZP-verhaal. Maar ja, alles voor de oplages, de kijkcijfers en de clicks he.
Zolang dit soort confrontaties blijven gebeuren zou de media wel achterlijk zijn om er niet over te berichten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175216552
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De actie was goedgekeurd door de burgemeester. Laat ze lekker hun ding doen en negeer ze verder. Dan is er voor de meesten ook geen lol meer aan.
Ja, gewoon verbieden dat mensen mogen demonstreren tijdens intochten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175216553
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:23 schreef BoneThugss het volgende:
Je kunt moeilijk mensen negeren die helemaal vanuit een andere provincie een kinderfeestje komen vergallen.

De actie is not-done, maar het eindresultaat vind ik wel mooi.
Een fantastisch eindresultaat.

De term: de slag van Dokkum is gewonnen is toch gewoon hilarisch te noemen?

Chapeau!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 november 2017 @ 13:28:08 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175216564
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:22 schreef DustPuppy het volgende:
Na alles in ogenschouw te hebben genomen, wat filmpjes en reacties te hebben bekeken kom ik tot de volgende conclusie.

Dit was ongeveer het domste wat de Friezen hadden kunnen doen. Dit zorgt alleen maar voor verdere escalatie.

Deze (zinloze) discussie was al hevig aan het doodbloeden en door het KOZP te negeren was dit proces verder bevorderd en was de KOZP verder gedegradeerd tot een splintergroepje in de marge. Dit is nu onmogelijk geworden.

De Pro-Pieters hebben deze ellende weer pontificaal op de kaart gezet en daar gaan we nog vele jaren van mogen genieten. Bedankt mensen! :|W
Voor hetzelfde geld was het net zoals het ieder jaar geëscaleerd en had dat het nieuws weer gehaald.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:29:06 #275
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175216582
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld was het net zoals het ieder jaar geëscaleerd en had dat het nieuws weer gehaald.
Zoals elk jaar geëscaleerd? Vertel.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:29:27 #276
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175216588
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld was het net zoals het ieder jaar geëscaleerd en had dat het nieuws weer gehaald.
je bedoelt pro-pieten vuurwerkbommen afsteken in het anti-pietenvakje
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_175216614
Ben benieuwd naar de nationale intocht volgend jaar. :P
Wie gaat het nu nog organiseren? En wie gaat er met zijn kinderen staan?
Make my day!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 november 2017 @ 13:31:07 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175216619
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:29 schreef Re het volgende:

[..]

je bedoelt pro-pieten vuurwerkbommen afsteken in het anti-pietenvakje
Is het al officieel bevestigd dan? Zo ver ik weet is het verhaal dat er mensen waren met vuurwerk. Wie dat waren is niet bekend.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:32:36 #279
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175216648
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:30 schreef agter het volgende:
Ben benieuwd naar de nationale intocht volgend jaar. :P
Wie gaat het nu nog organiseren? En wie gaat er met zijn kinderen staan?
Dat! Precies dat!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:33:41 #280
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175216662
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Is het al officieel bevestigd dan? Zo ver ik weet is het verhaal dat er mensen waren met vuurwerk. Wie dat waren is niet bekend.
laten we er even vanuit gaan dat de anti-pieten gewoon wilde gaan demonstreren (legaal) in het desbetreffende vakje)... zou wel dom zijn van ze om hun eigen feestje te verpesten met geweld (het kan maar lijkt me niet logisch)

Hoorde op het journaal dat vuurwerkbommen de aanleiding was om het alsog te verbieden... daar heeft maar 1 groepje baat bij denk ik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_175216667
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:30 schreef agter het volgende:
Ben benieuwd naar de nationale intocht volgend jaar. :P
Wie gaat het nu nog organiseren? En wie gaat er met zijn kinderen staan?
Gewoon weer in Dokkum of ergens in Noord Groningen w/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 november 2017 @ 13:35:53 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175216697
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:33 schreef Re het volgende:

[..]

laten we er even vanuit gaan dat de anti-pieten gewoon wilde gaan demonstreren (legaal) in het desbetreffende vakje)... zou wel dom zijn van ze om hun eigen feestje te verpesten met geweld (het kan maar lijkt me niet logisch)

Hoorde op het journaal dat vuurwerkbommen de aanleiding was om het alsog te verbieden... daar heeft maar 1 groepje baat bij denk ik
Want het zijn stuk voor stuk heilige boontjes? Je trapt in teksten die door de meest gekleurde media die we kennen geschreven zijn. Laten we het gewoon bij feiten houden, en niet onderbuik.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175216698
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Gewoon weer in Dokkum of ergens in Noord Groningen w/
In ieder geval een plaats met bereikbare snelwegen.
pi_175216701
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:33 schreef Re het volgende:

[..]

laten we er even vanuit gaan dat de anti-pieten gewoon wilde gaan demonstreren (legaal) in het desbetreffende vakje)... zou wel dom zijn van ze om hun eigen feestje te verpesten met geweld (het kan maar lijkt me niet logisch)

Hoorde op het journaal dat vuurwerkbommen de aanleiding was om het alsog te verbieden... daar heeft maar 1 groepje baat bij denk ik
Complete onzin
Vuurwerk gerucht is slechts een praatje dat in omloop is
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:37:31 #285
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175216723
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:36 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Complete onzin
Vuurwerk gerucht is slechts een gerucht
Als het slechts een gerucht was zal de burgemeester het niet verboden hebben. Er zal wel een directe aanleiding zijn geweest. Maar goed, dat mag het OM uitzoeken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175216735
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als het slechts een gerucht was zal de burgemeester het niet verboden hebben. Er zal wel een directe aanleiding zijn geweest. Maar goed, dat mag het OM uitzoeken.
Is er ergens vuurwerk aangetroffen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:38:26 #287
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175216743
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Want het zijn stuk voor stuk heilige boontjes? Je trapt in teksten die door de meest gekleurde media die we kennen geschreven zijn. Laten we het gewoon bij feiten houden, en niet onderbuik.
ik trap nergens in eigenlijk, ik denk alleen dat het erg onwaarschijnlijk is dat men in hun eigen vingers wilde snijden .. ze hadden toestemming en dan met zoiets aankomen als vuurwerk zou het niet echt optimaal maken voor de toekomst.

dat het geen heilige boontjes zijn geloof ik graag, maar dat zijn die pro-pieten hooligans ook
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 november 2017 @ 13:39:32 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:39:53 #289
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175216758
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:38 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Is er ergens vuurwerk aangetroffen ?
Snap je niet wat ik zeg of ben je opzettelijk recalcitrant?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 november 2017 @ 13:41:07 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175216772
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:38 schreef Re het volgende:

[..]

ik trap nergens in eigenlijk, ik denk alleen dat het erg onwaarschijnlijk is dat men in hun eigen vingers wilde snijden .. ze hadden toestemming en dan met zoiets aankomen als vuurwerk zou het niet echt optimaal maken voor de toekomst.

dat het geen heilige boontjes zijn geloof ik graag, maar dat zijn die pro-pieten hooligans ook
https://www.rtlnieuws.nl/(...)l-naar-centrum-gouda
Hier zijn ze ook netjes naar het aangegeven vak gegaan immers.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:41:13 #291
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175216774
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 november 2017 @ 13:43:11 #292
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175216814
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:41 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat noem ik geen escalatie, maar ok.
Nee joh, 60 aanhoudingen na rellen op het plein waar een kinderfeest wordt gevierd is geen escalatie .
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175216828
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:39 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Snap je niet wat ik zeg of ben je opzettelijk recalcitrant?
Je zit hier in nws en dat gaat met linken en bronnen.
Is er ergens vuurwerk aangetroffen of niet ?
zo ja dan graag de bron
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175216838
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:41 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat noem ik geen escalatie, maar ok.
60 aanhoudingen bij iets wat een kinderfeest moet zijn.
Groot gelijk dat ze daar in Dokkum geen zin in hadden en dat dus op afstand hebben gehouden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:44:53 #295
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175216842
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee joh, 60 aanhoudingen na rellen op het plein waar een kinderfeest wordt gevierd is geen escalatie .
ja verleden, garantie etc... feit is dat ze gewoon toestemming hadden en die is ingetrokken, niet na aanleiding van gouda meen ik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:45:55 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175216864
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Je zit hier in nws en dat gaat met linken en bronnen.
Is er ergens vuurwerk aangetroffen of niet ?
zo ja dan graag de bron
boeit het nou of het is aangetroffen of niet, er was een dreiging, dat is genoeg....
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_175216866
Ik stel voor dat we iedere laatste vrijdag van de maand november onze Dokkumse helden gaan herdenken voor deze heroische daad. Friezen, de stugge strijdbare vikingen van de lage landen. _O_
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 november 2017 @ 13:47:47 #298
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175216901
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:44 schreef Re het volgende:

[..]

ja verleden, garantie etc... feit is dat ze gewoon toestemming hadden en die is ingetrokken, niet na aanleiding van gouda meen ik
In Gouda hadden ze ook toestemming. De enige reden dat het in Meppel rustig verliep was dat er vlak daarvoor een aanslag was gepleegd, anders had die intocht - daar ben ik meer dan van overtuigd - ook makkelijk in dat rijtje gepast. Vorig jaar kwamen ze zonder toestemming naar de intocht, dat doet je geloofwaardigheid ook geen goed.

Punt is dat we hier te maken hebben met een groep die meerdere malen heeft laten zien geweld niet te verafschuwen, dan verdien je het voordeel van een twijfel niet eens meer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 21 november 2017 @ 13:51:32 #299
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175216970
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee joh, 60 aanhoudingen na rellen op het plein waar een kinderfeest wordt gevierd is geen escalatie .
Ja, lees de context even. Er zijn mensen opgepakt omdat ze op plekken stonden waar ze niet mochten staan, dat noem ik geen escalatie (dan is dit ook escalatie).

Het kwam pas tot rellen toen de Pro-Pieten de Anti-Pieten te lijf gingen. Die Anti-Pieten die op dat moment op een plek stonden te demonstreren waar het mocht. Dus al met al zijn het toch meestal weer de Pro-Pieten die voor escalatie zorgen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175216998
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:45 schreef habitue het volgende:
Ik stel voor dat we iedere laatste vrijdag van de maand november onze Dokkumse helden gaan herdenken voor deze heroische daad. Friezen, de stugge strijdbare vikingen van de lage landen. _O_
De Slag bij Joure *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')