abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 7 januari 2018 @ 10:45:51 #201
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176341192
registreer om deze reclame te verbergen
Ik wil dus graag een kat adopteren, vaak lees ik kattenaids... Wat moet ik me daar bij voorstellen qua extra verzorging?
  zondag 7 januari 2018 @ 10:47:03 #202
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176341212
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 10:45 schreef mrPanerai het volgende:
Ik wil dus graag een kat adopteren, vaak lees ik kattenaids... Wat moet ik me daar bij voorstellen qua extra verzorging?
Zou zeggen, ga dat ook maar eens Googlen dan.

Maar denk dat dat je laatste zorg is mbt katten en 't wel of niet adopteren.
  zondag 7 januari 2018 @ 10:53:31 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176341266
quote:
Ben je van plan een te adopteren die dat heeft?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 7 januari 2018 @ 11:09:14 #204
6280 k_man
pedante eikel
pi_176341421
quote:
In ieder geval dat je kat nooit meer in aanraking mag komen met andere katten. Dus geen andere kat in huis, niet naar buiten, niet naar het pension als je op vakantie gaat.
I got the style but not the grace - I got the clothes but not the face
  zondag 7 januari 2018 @ 11:23:20 #205
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176341630
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 10:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben je van plan een te adopteren die dat heeft?
Zie dat er in asielen vaak bijstaan... En wil wel weten of ik dat als beginner met katten wel kan.
Ik heb hier een ruime rustige flat op het 16de zonder kids of andere dieren, daar mag best een mooie mand in....waarom dan geen asieldier en als het diertje waar ik goed contact mee maak wil ik dat wel weten.
pi_176341803
quote:
Die katten worden niet geadopteerd maar gaan naar permanente opvang instellingen.
Wat je wel zou kunnen krijgen is een kat met chronische niesziekte. Die snotteren meer, zijn vatbaarder voor infecties maar kunnen wel oud worden.

Als je naar een erkend asiel gaat dan zullen zij altijd eerlijk zijn over de gezondheid van hun bewoners. Hoe het in de toekomst gaat met een kat met een chronische ziekte is nooit te voorspellen, maar ze kunnen je wel een beeld geven.
En soms zijn er ook afspraken over de kosten die zo’n ziekte met zich meebrengt: tegemoetkoming in kosten medicijnen bij voorbeeld, of levenslang gratis consulten bij de asieldierenarts.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 7 januari 2018 @ 11:59:03 #207
6280 k_man
pedante eikel
pi_176342285
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 11:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die katten worden niet geadopteerd maar gaan naar permanente opvang instellingen.
Je ziet bij asiels regelmatig dat er katten worden aangeboden met kattenaids.
I got the style but not the grace - I got the clothes but not the face
  maandag 8 januari 2018 @ 21:51:46 #208
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_176376246
3 weken geleden hebben we een poes van 9 uit het asiel geadopteerd. Nu merken we dat ze snachts nog al veel mauwt. Ik vind dat we dat moeten negeren omdat ze denk ik gewoon aandacht wil, maar mijn vriend wil haar op onze slaapkamer en dan op het voeteneinde van het bed laten slapen. Mij lijkt dat niet echt fris dus tot nu toe gebeurt dat dan ook niet, maar dit leidde al wel tot discussies omdat hij denkt dat het wel kan. Doen jullie dat wel en wat is verstandig?
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 22:00:39 #209
233495 crew  LPFAN
<3 Linkin Park
pi_176376487
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:51 schreef silent_scream1 het volgende:
3 weken geleden hebben we een poes van 9 uit het asiel geadopteerd. Nu merken we dat ze snachts nog al veel mauwt. Ik vind dat we dat moeten negeren omdat ze denk ik gewoon aandacht wil, maar mijn vriend wil haar op onze slaapkamer en dan op het voeteneinde van het bed laten slapen. Mij lijkt dat niet echt fris dus tot nu toe gebeurt dat dan ook niet, maar dit leidde al wel tot discussies omdat hij denkt dat het wel kan. Doen jullie dat wel en wat is verstandig?
Mijn kat mocht altijd wel bij mij op bed, alleen nu niet meer omdat ik geen slaap kreeg doordat ze steeds op mij lag maar vond het altijd erg fijn. Heel soms mag ze daarom ook nog een keer mee O+ Maar ze is nu zo gewend om beneden te slapen dat ze dan heel even naast mij ligt en dan weer naar beneden gaat.
Who cares if one more light goes out?
Well I do..
https://www.youtube.com/watch?v=qXNivYhAHWk&feature=share
pi_176376490
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:51 schreef silent_scream1 het volgende:
Tsja eh wat je zelf wil. Ik begrijp nooit zo goed waarom men een (vlo-vrije) kat op bed vies vindt, het zijn van zichzelf ontzettend schone dieren en i.t.t. mensen zweten ze niet over hun hele lijf (Ik werk in een humaan ZH en in een dierenkliniek, en weet inmiddels wel wie ik minder schoon vind biggrin.gif)

Maar als je het niet prettig vind vindt, kun je de kat een eigen, beschut, plekje geven. Eventueel op je slaapkamer (maar dan heb je natuurlijk kans dat de kat nog wel eens midden in de nacht op bed beland natuurlijk
pi_176376787
Katten wisselen regelmatig van slaapplek. Ze zal er nu gezellig bij willen kruipen omdat alles nog vreemd is en natuurlijk omdat het niet mag.
“Verboden plekjes zijn de beste plekjes”:Omdat kat

Grote kans dat ze na een tijdje een ander plekje zoekt. Ik zou haar dus gewoon erbij laten. Mocht ze geen andere plek zoeken. *O* *O* slapen naast een spinnende kat *O* *O* niets is rustgevender
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
  maandag 8 januari 2018 @ 22:21:04 #212
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176377059
Die van mij mogen dat. Eentje ligt altijd bij mij op de dekens evt zelfs op mij of strak tegen me aan.

Heel soms ligt de ander naast m'n hoofd maar meestal zit die beneden. Terwijl die eerder vaker naast me lag.

Soms wisselt het ene beetje.

Vies vind ik 't niet. Dan zou je ook zeggen dat ze niet op je bank ofzo mogen lijkt me dan.
pi_176377205
Helaas heb ik twee exemplaren die de nacht gebruiken om hun directe omgeving te verkennen. En daarbij hoort een hoop geritsel en gekrabbel, waardoor ik niet kan slapen.
Dat is ook de grootste reden waarom mijn slaapkamer katvrij is, helaas.

Bijkomend voordeel is dat mijn slaapkamer daardoor een veilige haven blijft voor eventuele allergische logees.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 8 januari 2018 @ 22:29:49 #214
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176377270
Moet wel zeggen dat ik ze smorgens wel eens de kamer uit wil doen. Want dan komt de oudste elke 10minuten langs voor aandacht enof eten.
Gelukkig is 't mauwen voor de deur grotendeels afgelopen
pi_176377276
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:12 schreef valentijn101 het volgende:
Katten wisselen regelmatig van slaapplek. Ze zal er nu gezellig bij willen kruipen omdat alles nog vreemd is en natuurlijk omdat het niet mag.

Grote kans dat ze na een tijdje een ander plekje zoekt. Ik zou haar dus gewoon erbij laten. Mocht ze geen andere plek zoeken. *O* *O* slapen naast een spinnende kat *O* *O* niets is rustgevender
Heerlijk, wakker worden met een kat in je armen. O+

Zolang ze niet recht in je gezicht gapen :{w
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 23:45:36 #216
233495 crew  LPFAN
<3 Linkin Park
pi_176379167
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:29 schreef mootie het volgende:

[..]

Heerlijk, wakker worden met een kat in je armen. O+

Zolang ze niet recht in je gezicht gapen :{w
Of als je je ogen open doet je tegen de kont van je kat aankijkt. _O-
Well I do..
  maandag 8 januari 2018 @ 23:48:48 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176379226
Wakker worden van een nat neusje tegen je neus.

Dierbare herinnering. ;(
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 23:50:02 #218
233495 crew  LPFAN
<3 Linkin Park
pi_176379262
quote:
17s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:48 schreef Lienekien het volgende:

Dierbare herinnering. ;(
O+
Well I do..
pi_176379741
quote:
17s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:48 schreef Lienekien het volgende:

Dierbare herinnering. ;(
Aw, had je ook een stempelaar? O+
  dinsdag 9 januari 2018 @ 21:33:10 #220
72712 Renesite
Deze exkutmod is geverifieerd
pi_176398350
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:12 schreef valentijn101 het volgende:

Zo'n exemplaar hebben wij. Of op een poef, of op een badmat, op z'n eigen slaapkamer ( :') ) bank, eettafelstoel etc etc etc.
 | &lt;3 Triquester...
HET IS REN MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
pi_176398527
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:33 schreef Renesite het volgende:

[..]

Zo'n exemplaar hebben wij. Of op een poef, of op een badmat, op z'n eigen slaapkamer ( :') ) bank, eettafelstoel etc etc etc.
Bobje O+ O+ O+ O+
pi_176398671
De onze slaapt ook op bed. Om de paar dagen zuig ik 't dekbed op een lage stand, hoewel het best meevalt met 't haar.

Helaas wordt ze rond 4 of 5 uur wakker en gaat dan rondstruinen. Spinnen en op ons klimmen en lopen.
M'n vriend bonjourt haar sinds deze week dan de woonkamer in, met kattenbak.

Ze wil dan eten :Y)

We hebben al geprobeerd om altijd brokjes te hebben staan, maar toen kwam ze binnen twee weken een kilo aan :') dus dat doen we maar niet meer.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176399000
Ze heeft ook een chronisch halfverstopte neus (Brits korthaar), dus ls ze 's nachts spint is het zo'n nattige reutel, alsof een ouwe auto stationair staat te draaien. En hard oO< uiteraard. Stel dat we 't niet horen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176401724
Die van mij slaapt beneden, maar die gaat altijd lopen klootviolen als hij s'nachts boven is ook, boeken eraf meppen, of het gordijn open schuiven.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  woensdag 10 januari 2018 @ 01:46:29 #225
50442 DaMook
Mac en Tosh (EN MAYBE Lisa)
pi_176404401
Die van mij leven in de woonkamer. Als ik in de woonkamer ben dan krijgen ze de gang erbij. Als ik niet in de woonkamer ben dan is de deur dicht. Wel regelmatig gemauw aan de deur, maar daar stoor ik me niet aan.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')