abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 januari 2018 @ 10:45:51 #201
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176341192
Ik wil dus graag een kat adopteren, vaak lees ik kattenaids... Wat moet ik me daar bij voorstellen qua extra verzorging?
  zondag 7 januari 2018 @ 10:47:03 #202
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176341212
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 10:45 schreef mrPanerai het volgende:
Ik wil dus graag een kat adopteren, vaak lees ik kattenaids... Wat moet ik me daar bij voorstellen qua extra verzorging?
Zou zeggen, ga dat ook maar eens Googlen dan.

Maar denk dat dat je laatste zorg is mbt katten en 't wel of niet adopteren.
  zondag 7 januari 2018 @ 10:53:31 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176341266
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 10:45 schreef mrPanerai het volgende:
Ik wil dus graag een kat adopteren, vaak lees ik kattenaids... Wat moet ik me daar bij voorstellen qua extra verzorging?
Ben je van plan een te adopteren die dat heeft?
The love you take is equal to the love you make.
pi_176341421
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 10:45 schreef mrPanerai het volgende:
Ik wil dus graag een kat adopteren, vaak lees ik kattenaids... Wat moet ik me daar bij voorstellen qua extra verzorging?
In ieder geval dat je kat nooit meer in aanraking mag komen met andere katten. Dus geen andere kat in huis, niet naar buiten, niet naar het pension als je op vakantie gaat.
  zondag 7 januari 2018 @ 11:23:20 #205
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176341630
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 10:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben je van plan een te adopteren die dat heeft?
Zie dat er in asielen vaak bijstaan... En wil wel weten of ik dat als beginner met katten wel kan.
Ik heb hier een ruime rustige flat op het 16de zonder kids of andere dieren, daar mag best een mooie mand in....waarom dan geen asieldier en als het diertje waar ik goed contact mee maak wil ik dat wel weten.
pi_176341803
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 10:45 schreef mrPanerai het volgende:
Ik wil dus graag een kat adopteren, vaak lees ik kattenaids... Wat moet ik me daar bij voorstellen qua extra verzorging?
Die katten worden niet geadopteerd maar gaan naar permanente opvang instellingen.
Wat je wel zou kunnen krijgen is een kat met chronische niesziekte. Die snotteren meer, zijn vatbaarder voor infecties maar kunnen wel oud worden.

Als je naar een erkend asiel gaat dan zullen zij altijd eerlijk zijn over de gezondheid van hun bewoners. Hoe het in de toekomst gaat met een kat met een chronische ziekte is nooit te voorspellen, maar ze kunnen je wel een beeld geven.
En soms zijn er ook afspraken over de kosten die zo’n ziekte met zich meebrengt: tegemoetkoming in kosten medicijnen bij voorbeeld, of levenslang gratis consulten bij de asieldierenarts.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176342285
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 11:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die katten worden niet geadopteerd maar gaan naar permanente opvang instellingen.
Je ziet bij asiels regelmatig dat er katten worden aangeboden met kattenaids.
  maandag 8 januari 2018 @ 21:51:46 #208
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_176376246
3 weken geleden hebben we een poes van 9 uit het asiel geadopteerd. Nu merken we dat ze snachts nog al veel mauwt. Ik vind dat we dat moeten negeren omdat ze denk ik gewoon aandacht wil, maar mijn vriend wil haar op onze slaapkamer en dan op het voeteneinde van het bed laten slapen. Mij lijkt dat niet echt fris dus tot nu toe gebeurt dat dan ook niet, maar dit leidde al wel tot discussies omdat hij denkt dat het wel kan. Doen jullie dat wel en wat is verstandig?
  maandag 8 januari 2018 @ 22:00:39 #209
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_176376487
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:51 schreef silent_scream1 het volgende:
3 weken geleden hebben we een poes van 9 uit het asiel geadopteerd. Nu merken we dat ze snachts nog al veel mauwt. Ik vind dat we dat moeten negeren omdat ze denk ik gewoon aandacht wil, maar mijn vriend wil haar op onze slaapkamer en dan op het voeteneinde van het bed laten slapen. Mij lijkt dat niet echt fris dus tot nu toe gebeurt dat dan ook niet, maar dit leidde al wel tot discussies omdat hij denkt dat het wel kan. Doen jullie dat wel en wat is verstandig?
Mijn kat mocht altijd wel bij mij op bed, alleen nu niet meer omdat ik geen slaap kreeg doordat ze steeds op mij lag maar vond het altijd erg fijn. Heel soms mag ze daarom ook nog een keer mee O+ Maar ze is nu zo gewend om beneden te slapen dat ze dan heel even naast mij ligt en dan weer naar beneden gaat.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_176376490
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:51 schreef silent_scream1 het volgende:
3 weken geleden hebben we een poes van 9 uit het asiel geadopteerd. Nu merken we dat ze snachts nog al veel mauwt. Ik vind dat we dat moeten negeren omdat ze denk ik gewoon aandacht wil, maar mijn vriend wil haar op onze slaapkamer en dan op het voeteneinde van het bed laten slapen. Mij lijkt dat niet echt fris dus tot nu toe gebeurt dat dan ook niet, maar dit leidde al wel tot discussies omdat hij denkt dat het wel kan. Doen jullie dat wel en wat is verstandig?
Tsja eh wat je zelf wil. Ik begrijp nooit zo goed waarom men een (vlo-vrije) kat op bed vies vindt, het zijn van zichzelf ontzettend schone dieren en i.t.t. mensen zweten ze niet over hun hele lijf (Ik werk in een humaan ZH en in een dierenkliniek, en weet inmiddels wel wie ik minder schoon vind )

Maar als je het niet prettig vind vindt, kun je de kat een eigen, beschut, plekje geven. Eventueel op je slaapkamer (maar dan heb je natuurlijk kans dat de kat nog wel eens midden in de nacht op bed beland natuurlijk
pi_176376787
Katten wisselen regelmatig van slaapplek. Ze zal er nu gezellig bij willen kruipen omdat alles nog vreemd is en natuurlijk omdat het niet mag.
“Verboden plekjes zijn de beste plekjes”:Omdat kat

Grote kans dat ze na een tijdje een ander plekje zoekt. Ik zou haar dus gewoon erbij laten. Mocht ze geen andere plek zoeken. *O* *O* slapen naast een spinnende kat *O* *O* niets is rustgevender
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 8 januari 2018 @ 22:21:04 #212
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176377059
Die van mij mogen dat. Eentje ligt altijd bij mij op de dekens evt zelfs op mij of strak tegen me aan.

Heel soms ligt de ander naast m'n hoofd maar meestal zit die beneden. Terwijl die eerder vaker naast me lag.

Soms wisselt het ene beetje.

Vies vind ik 't niet. Dan zou je ook zeggen dat ze niet op je bank ofzo mogen lijkt me dan.
pi_176377205
Helaas heb ik twee exemplaren die de nacht gebruiken om hun directe omgeving te verkennen. En daarbij hoort een hoop geritsel en gekrabbel, waardoor ik niet kan slapen.
Dat is ook de grootste reden waarom mijn slaapkamer katvrij is, helaas.

Bijkomend voordeel is dat mijn slaapkamer daardoor een veilige haven blijft voor eventuele allergische logees.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 8 januari 2018 @ 22:29:49 #214
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176377270
Moet wel zeggen dat ik ze smorgens wel eens de kamer uit wil doen. Want dan komt de oudste elke 10minuten langs voor aandacht enof eten.
Gelukkig is 't mauwen voor de deur grotendeels afgelopen
pi_176377276
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:12 schreef valentijn101 het volgende:
Katten wisselen regelmatig van slaapplek. Ze zal er nu gezellig bij willen kruipen omdat alles nog vreemd is en natuurlijk omdat het niet mag.
“Verboden plekjes zijn de beste plekjes”:Omdat kat

Grote kans dat ze na een tijdje een ander plekje zoekt. Ik zou haar dus gewoon erbij laten. Mocht ze geen andere plek zoeken. *O* *O* slapen naast een spinnende kat *O* *O* niets is rustgevender
Heerlijk, wakker worden met een kat in je armen. O+

Zolang ze niet recht in je gezicht gapen :{w
  maandag 8 januari 2018 @ 23:45:36 #216
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_176379167
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:29 schreef mootie het volgende:

[..]

Heerlijk, wakker worden met een kat in je armen. O+

Zolang ze niet recht in je gezicht gapen :{w
Of als je je ogen open doet je tegen de kont van je kat aankijkt. _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 8 januari 2018 @ 23:48:48 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176379226
Wakker worden van een nat neusje tegen je neus.

Dierbare herinnering. ;(
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 8 januari 2018 @ 23:50:02 #218
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_176379262
quote:
17s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:48 schreef Lienekien het volgende:
Wakker worden van een nat neusje tegen je neus.

Dierbare herinnering. ;(
O+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_176379741
quote:
17s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:48 schreef Lienekien het volgende:
Wakker worden van een nat neusje tegen je neus.

Dierbare herinnering. ;(
Aw, had je ook een stempelaar? O+
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 21:33:10 #220
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_176398350
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:12 schreef valentijn101 het volgende:
Katten wisselen regelmatig van slaapplek. Ze zal er nu gezellig bij willen kruipen omdat alles nog vreemd is en natuurlijk omdat het niet mag.
“Verboden plekjes zijn de beste plekjes”:Omdat kat

Grote kans dat ze na een tijdje een ander plekje zoekt. Ik zou haar dus gewoon erbij laten. Mocht ze geen andere plek zoeken. *O* *O* slapen naast een spinnende kat *O* *O* niets is rustgevender
Zo'n exemplaar hebben wij. Of op een poef, of op een badmat, op z'n eigen slaapkamer ( :') ) bank, eettafelstoel etc etc etc.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_176398527
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:33 schreef Renesite het volgende:

[..]

Zo'n exemplaar hebben wij. Of op een poef, of op een badmat, op z'n eigen slaapkamer ( :') ) bank, eettafelstoel etc etc etc.
Bobje O+ O+ O+ O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176398671
De onze slaapt ook op bed. Om de paar dagen zuig ik 't dekbed op een lage stand, hoewel het best meevalt met 't haar.

Helaas wordt ze rond 4 of 5 uur wakker en gaat dan rondstruinen. Spinnen en op ons klimmen en lopen.
M'n vriend bonjourt haar sinds deze week dan de woonkamer in, met kattenbak.

Ze wil dan eten :Y)

We hebben al geprobeerd om altijd brokjes te hebben staan, maar toen kwam ze binnen twee weken een kilo aan :') dus dat doen we maar niet meer.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176399000
Ze heeft ook een chronisch halfverstopte neus (Brits korthaar), dus áls ze 's nachts spint is het zo'n nattige reutel, alsof een ouwe auto stationair staat te draaien. En hard oO< uiteraard. Stel dat we 't niet horen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176401724
Die van mij slaapt beneden, maar die gaat altijd lopen klootviolen als hij s'nachts boven is ook, boeken eraf meppen, of het gordijn open schuiven.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  woensdag 10 januari 2018 @ 01:46:29 #225
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_176404401
Die van mij leven in de woonkamer. Als ik in de woonkamer ben dan krijgen ze de gang erbij. Als ik niet in de woonkamer ben dan is de deur dicht. Wel regelmatig gemauw aan de deur, maar daar stoor ik me niet aan.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 05:54:15 #226
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_176404835
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Bobje O+ O+ O+ O+
nog even en weer bij ons. Nu al dik 2 maand bij mn schoonmoeder ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_176405102
quote:
99s.gif Op woensdag 10 januari 2018 01:46 schreef DaMook het volgende:
Die van mij leven in de woonkamer. Als ik in de woonkamer ben dan krijgen ze de gang erbij. Als ik niet in de woonkamer ben dan is de deur dicht. Wel regelmatig gemauw aan de deur, maar daar stoor ik me niet aan.
de kattenbak en het voer staat ook in de woonkamer?
pi_176405192
quote:
17s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:48 schreef Lienekien het volgende:
Wakker worden van een nat neusje tegen je neus.

Dierbare herinnering. ;(
O+

Hier tikt er een met zijn poot (met nagels! ;( ) op mijn hoofd of gaat aan mijn haar knagen. Huphup. Op naar de woonkamer jullie.
pi_176405210
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 06:36 schreef Crientj het volgende:

[..]

O+

Hier tikt er een met zijn poot (met nagels! ;( ) op mijn hoofd of gaat aan mijn haar knagen. Huphup. Op naar de woonkamer jullie.
mijn laatste ging of met poot op wang tikken (zonder nagels) of aan mijn neus snuffen/likken. Snuffen aan je neus is denk ik instinkt dingetje om te checken of je wel ademt
  woensdag 10 januari 2018 @ 17:18:58 #230
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_176414898
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 06:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

de kattenbak en het voer staat ook in de woonkamer?
Uiteraard! Daar kunnen ze altijd bij. Ik ben een goed baasje ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_176415009
quote:
99s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:18 schreef DaMook het volgende:

[..]

Uiteraard! Daar kunnen ze altijd bij. Ik ben een goed baasje ;) .
Lijkt me toch erg weinig ruimte. Mijn 3 tal zetten het huis op de kop als ze het met slecht weer vertikken om naar buiten te gaan. Dan racen ze echt door het hele huis om hun energie kwijt te raken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176415220
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 06:36 schreef Crientj het volgende:

[..]

O+

Hier tikt er een met zijn poot (met nagels! ;( ) op mijn hoofd of gaat aan mijn haar knagen. Huphup. Op naar de woonkamer jullie.
Hier is het sóms zachtjes tikken (dat doet ze dan zowaar zonder nagels) of zachtjes likken (aan hand, arm, wang, voorhoofd of neus), maar mééstal wordt aan mijn haar geknaagd en als dat dan niks uithaalt, bijt ze vervolgens gewoon keihard in mijn hoofd(huid). :')
Tails tell tales
pi_176415349
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:33 schreef Forbry het volgende:

[..]

Hier is het sóms zachtjes tikken (dat doet ze dan zowaar zonder nagels) of zachtjes likken (aan hand, arm, wang, voorhoofd of neus), maar mééstal wordt aan mijn haar geknaagd en als dat dan niks uithaalt, bijt ze vervolgens gewoon keihard in mijn hoofd(huid). :')
Neus likken, en dan ineens zacht bijten. Wat best hard voelt }:|
pi_176415658
Doen ze dat bij een grote neus alleen? :7
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_176415750
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:39 schreef mootie het volgende:

[..]

Neus likken, en dan ineens zacht bijten. Wat best hard voelt }:|
Ik kan zelf nooit zien hoe ze dat bijten precies doet (want dat doet ze ergens bij mijn kruin), maar mijn vriend zegt dat ze er op die momenten vol voor gaat en dat is ook precies hoe het voelt. Vooraf een kleine waarschuwing, maar al snel worden er dus keiharde maatregelen ingezet om aandacht van mij te krijgen (van mij, want bij mijn vriend doet ze dit nooit :') ). :D Doet serieus best wel pijn, maar goed, kan het op zich hebben en ook geen wond(en) daardoor ofzo, want anders liet ik dat natuurlijk ook niet (meer) toe. ;)
Tails tell tales
  woensdag 10 januari 2018 @ 21:41:45 #236
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_176421187
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:25 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Lijkt me toch erg weinig ruimte. Mijn 3 tal zetten het huis op de kop als ze het met slecht weer vertikken om naar buiten te gaan. Dan racen ze echt door het hele huis om hun energie kwijt te raken.
Ik heb luie katten :') . En of ze weinig ruimte hebben (60m2 woonkamer,eetkamer en keuken en groot deel va de tijd dus de gang) dat weet ik niet, Ze zijn gelukkig en aanhankelijk :) . Ze rennen hier ook regelmatig heel de kamer door achter onzichtbare dingen.

Er ligt er nu ook weer een op mijn arm tussen mij en mijn toetsenbord en een op schoot.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_176421277
quote:
99s.gif Op woensdag 10 januari 2018 17:18 schreef DaMook het volgende:

[..]

Uiteraard! Daar kunnen ze altijd bij. Ik ben een goed baasje ;) .
ik was ook een goed baasje, maar die spullen stonden in de keuken
pi_176446224
Vraagje over kattengrit, misschien weet iemand hier het toevallig?

Mijn poezenman heeft eindelijk kattenbakvulling gevonden waar hij tevreden mee is (en ik dus ook maar :P ): AH klontvormend grit. Nu heb ik geen zin om met die dozen van 6l te slepen op de fiets, dus zat op Zooplus te zoeken naar iets vergelijkbaars. Maar ehh welke dan van de 100 soorten en merken zeg maar :? Catsan Ultra klontvormend? :@

Deze dus:

[ Bericht 11% gewijzigd door _flore op 12-01-2018 02:14:42 (plaatje) ]
pi_176446255
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 02:10 schreef _flore het volgende:
Vraagje over kattengrit, misschien weet iemand hier het toevallig?

Mijn poezenman heeft eindelijk kattenbakvulling gevonden waar hij tevreden mee is (en ik dus ook maar :P ): AH klontvormend grit. Nu heb ik geen zin om met die dozen van 6l te slepen op de fiets, dus zat op Zooplus te zoeken naar iets vergelijkbaars. Maar ehh welke dan van de 100 soorten en merken zeg maar :? Catsan Ultra klontvormend? :@

Deze dus: [ afbeelding ]
Gewoon een keer je boodschappen laten bezorgen.
pi_176446968
Catsan is super, mijn moeder zweert bij die van de Aldi van 1 euro zoveel :D
Maar geef mij maar Catsan
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 08:16:31 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176447142
Zo’n doos past toch makkelijk onder je snelbinders? Is ook onze favoriet, trouwens.
The love you take is equal to the love you make.
pi_176447964
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 08:16 schreef Lienekien het volgende:
Zo’n doos past toch makkelijk onder je snelbinders? Is ook onze favoriet, trouwens.
Ja klopt, en in de fietstas en fietskrat. Maar daar zitten de andere boodschappen dan al en ivm ziekte kan ik helaas niet nog een keer extra naar de appie voor kattengrit.


Top idee om het te laten bezorgen, dan bestel ik gewoon veel in 1x. Helemaal niet aan gedacht, dank! ^O^
pi_176448059
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:37 schreef _flore het volgende:

[..]

Ja klopt, en in de fietstas en fietskrat. Maar daar zitten de andere boodschappen dan al en ivm ziekte kan ik helaas niet nog een keer extra naar de appie voor kattengrit.


Top idee om het te laten bezorgen, dan bestel ik gewoon veel in 1x. Helemaal niet aan gedacht, dank! ^O^
Als je de allerhandebox besteld is bezorgen gratis. https://www.ah.nl/allerhandebox Ik denk dat je hier CUL / Maaltijdboxen: ervaringen #32 vast een kortingscode voor de box kunt vinden. (ze geven regelmatig ¤10,- korting op de eerste box.)


Als je box leeg is dan dicht maken, vullen met snippers of inpakpindas, snoepjes en speeltje er in doen en je katten hebben uren grabbelplezier. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 09:44:06 #244
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176448063
Ik heb die van de aldi voor nood (want dichtbij en makkelijk een zak af en toe mee te nemen)
en die van de jumbo voor normaal.

Het is gewoon lastig om max 1 of 2 zakken per keer mee te nemen, zeker als je ook nog eens vele boodschappen hebt en de fiets hebt.

Laatst 15 zakken thuis laten bezorgen (beetje bijgevuld met normale boodschappen voor het bedraglimiet). En dat ga ik zeker nog eens doen. Want het is harstikke relaxed :)
pi_176448153
Ja precies Cue.

Die allerhande box is cool! Die wil mijn kat ook wel denk ik :D Goeie tips! ^O^
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:13:47 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176449482
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:37 schreef _flore het volgende:

[..]

Ja klopt, en in de fietstas en fietskrat. Maar daar zitten de andere boodschappen dan al en ivm ziekte kan ik helaas niet nog een keer extra naar de appie voor kattengrit.


Top idee om het te laten bezorgen, dan bestel ik gewoon veel in 1x. Helemaal niet aan gedacht, dank! ^O^
Snap ik!
The love you take is equal to the love you make.
pi_176451693
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Snap ik!
:)
  vrijdag 12 januari 2018 @ 19:15:48 #248
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_176458798
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik was ook een goed baasje, maar die spullen stonden in de keuken
Keuken/woonkamer is een in mijn appartement ;) . Heb zeg maar woonkamer/keuken, gang, badkamer en slaapkamer.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 12 januari 2018 @ 19:21:09 #249
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_176458887
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 02:10 schreef _flore het volgende:
Vraagje over kattengrit, misschien weet iemand hier het toevallig?

Mijn poezenman heeft eindelijk kattenbakvulling gevonden waar hij tevreden mee is (en ik dus ook maar :P ): AH klontvormend grit. Nu heb ik geen zin om met die dozen van 6l te slepen op de fiets, dus zat op Zooplus te zoeken naar iets vergelijkbaars. Maar ehh welke dan van de 100 soorten en merken zeg maar :? Catsan Ultra klontvormend? :@

Deze dus: [ afbeelding ]
Ik bestel altijd deze via zooplus http://www.zooplus.nl/sho(...)ne/66054?ref=reorder .

Mijn bezorger heeft trouwens weleens geklaagd over mijn bestelling :') . 40kg kattenbak korrels en 20kg kattenvoer :') . Zij had geen steekwagen in de bus, heb gezegd dat ze dan bij dr baas moest zijn en niet bij mij. Ook nooit meer gezien trouwens, huidige bezorger is wel altijd vriendelijk.

En idd, AH en jumbo bezorgen ook gewoon thuis tegenwoordig, gebruik ik ook vaak tegenwoordig voor zware en lang houdbare dingen. Vers haal ik nog wel zelf.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 13 januari 2018 @ 09:31:16 #250
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_176470690
Ik bestel hetzelfde merk grit bij zooplus. Heb soms medelijden met die bezorger, maar dan bedenk ik me dat hij toch zelf voor die job gekozen heeft. Ze zijn wel altijd vriendelijk en brengen de dozen altijd naar boven.

Ik geloof dat de dozen bij zooplus tegenwoordig nog maar 20 kg mogen wegen. Vroeger kon ik ze altijd per 3 x 10 kg bestellen in 1 doos. Nu maximum 2 per doos.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 17:49:21 #251
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_176478923
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 09:31 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ik bestel hetzelfde merk grit bij zooplus. Heb soms medelijden met die bezorger, maar dan bedenk ik me dat hij toch zelf voor die job gekozen heeft. Ze zijn wel altijd vriendelijk en brengen de dozen altijd naar boven.

Ik geloof dat de dozen bij zooplus tegenwoordig nog maar 20 kg mogen wegen. Vroeger kon ik ze altijd per 3 x 10 kg bestellen in 1 doos. Nu maximum 2 per doos.
Hier ook altijd vriendelijk en hebben altijd steekwagentjes. Alleen die ene keer was het een andere (Poolse) bezorgster zonder steekwagentje. Ik MOEST naar beneden komen, want anders nam ze het weer mee terug. Dus ik zeg "ok neem maar mee terug, dan krijg ik het morgen en heb jij geen werk meer", toen kwam ze toch naar boven en na veel gevloek op me ging ze weer. Uiteraard een klacht ingediend en nooit meer gezien. Nu weer de bezorger die ik ervoor ook had, aardige turkse man met "eigen bedrijfje" dat voor postnl rijd.

Ja volgens mij max 20kg per doos. Is ook (iets minder) dan het max wat je mag tillen voor je werk (25kg geloof ik). Daarna moet je hulpmiddelen gebruiken verstrekt krijgen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_176479208
Vandaag Max d'r nageltjes laten knippen. Ze had al drie keer haar duimnagels in elkaar gehaakt, ze kreeg ze niet meer los en als wij wilden helpen raakte ze in paniek en rukte zich los :{

Wel raar, we horen haar nu niet meer lopen. Teken dat de rest ook te lang was volgens mij. Haar knuffelmuis blijft ook niet meer in haar poot haken.

Nu nog moed verzamelen om het ooit zelf te gaan doen :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 13 januari 2018 @ 18:12:40 #253
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_176479316
Hier laten ze het knippen van de nagels (mokkend) toe, gelukkig. :)
pi_176479632
Het ligt niet aan de poes, wij zijn de schijtluizen die bang zijn dat we haar pijn doen :@ :')

We gaan het tzt maar gewoon proberen. Bij de DA kostte het vandaag 8 euro, daar komen we wel overheen als het ons toch niet lukt.

En mijn schoonbroer is DA. Hij woont niet in de buurt, maar komt geregeld op familiebezoek O-) dus dat is ook nog een optie.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 13 januari 2018 @ 18:36:43 #255
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_176479752
Het stelt niet veel voor, alleen zorgen dat je niet in het roze gedeelte van de nagel knipt. Het werkt bij ons wel het beste als wij het samen doen. Eentje tilt hem gewoon op zoals anders en de andere kan dan knippen. Ze blijven namelijk bij ons dan goed stil zitten. :+
pi_176484332
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:21 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik bestel altijd deze via zooplus http://www.zooplus.nl/sho(...)ne/66054?ref=reorder .

Ah dankje, dat ziet er ook wel goed uit. Kan ik ook wel eens proberen. En hopen dat mijn kat het niet afkeurt :')

De bezorgers hier hebben altijd een steekwagentje en zeiden dat die dozen van mij nog wel meevielen :P Een keer werd het gewoon beneden in het trappenhuis neergezet zonder briefje in de bus of iets, klacht ingediend en sindsdien supervriendelijke mensen.
  zondag 14 januari 2018 @ 09:50:56 #257
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176493388
Nagels knippen vind m'n oudste niet fijn en ik ben te bang om gebeten te worden..
Oplossing, bak lekker eten geven en dan knippen. Dat wil tegenwoordig wel werken.

Zoals ik ooit in een filmpje zag. Al knip je 1 nagel dT is al beter dan geen en de volgende keer doe je de volgende.
pi_176493453
Maar je hoeft toch helemaal niet perse nagels te knippen?

Bij mijn kleintje doe ik het wel, omdat zij vrij speels op mijn vingers/tenen kan springen als ze bewegen onder het dekbed, in mijn slaap. Zonder scherpe nagelpuntjes is dat vooral heel schattig, met scherpe nagelspuntjes voelt het alsof je uit je REMslaap wordt gerukt voor een moordpoging :')

De nieuwste ouwe aanwinst heeft het niet nodig, ik vraag me ook af hoever ik zou komen als ik het zou proberen :D

Mijn strategie met dit soort acties bij katten is ook wel: zorg dat je het de eerste keer gelijk goed doet. Houdgreep en geen geduld met geharrewar :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_176493825
De pootnageltjes hadden mss niet gehoeven, maar de duimnageltjes wel. Als ze met haar pootjes over elkaar lag haakten die in mekaar en kwam ze niet meer los.

Hoewel ze met een nagel van haar poot in de greep van de buffetkast klem zat laatst }:| en dan paniek.

Idem voor de kit van de badrand.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176493839
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 10:19 schreef Syrena het volgende:
De pootnageltjes hadden mss niet gehoeven, maar de duimnageltjes wel. Als ze met haar pootjes over elkaar lag haakten die in mekaar en kwam ze niet meer los.

Hoewel ze met een nagel van haar poot in de greep van de buffetkast klem zat laatst }:| en dan paniek.

Idem voor de kit van de badrand.
O ja sorry, dat las ik notabene gisteren :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_176493941
En ik had vorige week echt een nare droom dat ze met bebloede voorpootjes al mauwend naar me toekwam :@ :')

Ze heeft 't mij inmiddels vergeven, mijn vriend moet haar liefde nog terugwinnen :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176498115
Je kunt altijd bij de DA even vragen of ze het met je willen oefenen :Y . Kan de assistente of DA de kat voor je vasthouden en je aanwijzingen geven, en jij knippen. Of je zwager, dan kan het thuis. Doe dat een paar keer, en het wordt echt wat minder spannend om te doen. :)
Katten hebben vrijwel altijd gemakkelijke nagels om te knippen; de meeste nagels zijn wit/doorzichtig en het leven loopt meestal niet gigantisch ver door. Soms zijn de nagels wat dikker - vaak bij oudere katten zit er dan een 'huls' omheen. Die kun je ook gewoon knippen en evt een beetje los pellen, want dat is ook gewoon enkel nagel.

De meeste uitdaging zit hem vaak in het vasthouden van de kat ;) . En die duimnagels bijhouden is wel belangrijk ja, als ze zo ver doorgroeien. Als ze eenmaal in die voetkussentjes groeien dan wordt het knippen van nagels vaak een wat groter avontuur :+ .
pi_176498133
De mijne heeft een stoel van Leen Bakker als nageltrimmer -O-
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_176498710
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 13:57 schreef Ghostbuster het volgende:
De mijne heeft een stoel van Leen Bakker als nageltrimmer -O-
Ruilen voor mijn trap? ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176498803
Iemand ervaring met kwijlen? Sinds gisteren kwijlt onze kat flink. Het druipte gisterenmiddag eigenlijk constant uit zijn bekje. Savonds was het wel wat minder, met uitzonderingen. Inmiddels is het nog steeds wel overal te zien en waar hij slaapt druipt het met name constant uit zijn bekje, omdat hij dan niet steeds slikt.

Zien er verder weinig aan, hij gedraagt zich nog volledig normaal. Wel zijn zijn hoektanden vreselijk geel, zeker in vergelijking met die van zijn broer. Heb al wel gisteren de dierenarts gebeld, maar die zei dat ik het even moest aankijken. Ik ga morgen dus nog even bellen en kijken of ik kan langskomen, want we weten niet goed wat we er van moeten denken. Ben dus eigenlijk benieuwd of iemand hier dat al eens heeft meegemaakt?
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_176498818
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ruilen voor mijn trap? ;(
:D Nee stoeltje is 60 euro, trap opnieuw bekleden 600? :7
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 14:57:25 #267
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_176499305
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:34 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Iemand ervaring met kwijlen? Sinds gisteren kwijlt onze kat flink. Het druipte gisterenmiddag eigenlijk constant uit zijn bekje. Savonds was het wel wat minder, met uitzonderingen. Inmiddels is het nog steeds wel overal te zien en waar hij slaapt druipt het met name constant uit zijn bekje, omdat hij dan niet steeds slikt.

Zien er verder weinig aan, hij gedraagt zich nog volledig normaal. Wel zijn zijn hoektanden vreselijk geel, zeker in vergelijking met die van zijn broer. Heb al wel gisteren de dierenarts gebeld, maar die zei dat ik het even moest aankijken. Ik ga morgen dus nog even bellen en kijken of ik kan langskomen, want we weten niet goed wat we er van moeten denken. Ben dus eigenlijk benieuwd of iemand hier dat al eens heeft meegemaakt?
Dat klinkt toch niet goed hoor. Eet en drinkt hij wel?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_176499531
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:57 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat klinkt toch niet goed hoor. Eet en drinkt hij wel?
Ja, hij gedraagt zich gewoon normaal. Eet en drinkt, gaat netjes naar de kattenbak. Ik hoop dat het iets dat het met zijn tandjes is en niks anders..
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_176500009
Enige ervaring met kwijlen heb ik gehad bij kat die toch aan antivlooien spul dat ik met pipet in zijn nek had gespoten was gaan likken, maar dat duurde niet zo lang
pi_176500109
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 15:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Enige ervaring met kwijlen heb ik gehad bij kat die toch aan antivlooien spul dat ik met pipet in zijn nek had gespoten was gaan likken, maar dat duurde niet zo lang
Hm.. Die van mij krijgen ook geen antivlooien spul eigenlijk. In mijn omgeving heeft helaas ook niemand er ervaring mee, maar als je het opzoekt op internet zie je altijd allerlei vreselijke dingen.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  zondag 14 januari 2018 @ 16:17:21 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176500738
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:34 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Iemand ervaring met kwijlen? Sinds gisteren kwijlt onze kat flink. Het druipte gisterenmiddag eigenlijk constant uit zijn bekje. Savonds was het wel wat minder, met uitzonderingen. Inmiddels is het nog steeds wel overal te zien en waar hij slaapt druipt het met name constant uit zijn bekje, omdat hij dan niet steeds slikt.

Zien er verder weinig aan, hij gedraagt zich nog volledig normaal. Wel zijn zijn hoektanden vreselijk geel, zeker in vergelijking met die van zijn broer. Heb al wel gisteren de dierenarts gebeld, maar die zei dat ik het even moest aankijken. Ik ga morgen dus nog even bellen en kijken of ik kan langskomen, want we weten niet goed wat we er van moeten denken. Ben dus eigenlijk benieuwd of iemand hier dat al eens heeft meegemaakt?
Ik had een kat die het eigenlijk altijd en beetje deed, dus dat was niet verontrustends. Onze huidige kat had het vrij plotseling en dat vond ik wel reden tot ongerustheid. Maar dat stopte binnen 24 uur.

Ik zou er wel begin van de week naar laten kijken als het niet duidelijk minder wordt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_176501069
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 16:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik had een kat die het eigenlijk altijd en beetje deed, dus dat was niet verontrustends. Onze huidige kat had het vrij plotseling en dat vond ik wel reden tot ongerustheid. Maar dat stopte binnen 24 uur.

Ik zou er wel begin van de week naar laten kijken als het niet duidelijk minder wordt.
Hm, het komt dus wel vaker voor. Hier is het inmiddels al wel langer dan 24 uur, maar morgen kan ik om 14.40 uur terecht in ieder geval. Hopelijk niks ernstigs.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  zondag 14 januari 2018 @ 18:51:06 #273
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_176503714
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:32 schreef _flore het volgende:

[..]

Ah dankje, dat ziet er ook wel goed uit. Kan ik ook wel eens proberen. En hopen dat mijn kat het niet afkeurt :')

De bezorgers hier hebben altijd een steekwagentje en zeiden dat die dozen van mij nog wel meevielen :P Een keer werd het gewoon beneden in het trappenhuis neergezet zonder briefje in de bus of iets, klacht ingediend en sindsdien supervriendelijke mensen.
Dan zou ik idd een klacht indienen dat ik niets bezorgd heb gekregen terwijl op de track&trace staat dat ie bezorgd is.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_176515086
Krijg toch een beetje zenuwen voor de dierenarts nu, toch bang voor slecht nieuws.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_176518257
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 10:36 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Krijg toch een beetje zenuwen voor de dierenarts nu, toch bang voor slecht nieuws.
Zal vast goed komen. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176518476
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 14:34 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Iemand ervaring met kwijlen? Sinds gisteren kwijlt onze kat flink. Het druipte gisterenmiddag eigenlijk constant uit zijn bekje. Savonds was het wel wat minder, met uitzonderingen. Inmiddels is het nog steeds wel overal te zien en waar hij slaapt druipt het met name constant uit zijn bekje, omdat hij dan niet steeds slikt.

Zien er verder weinig aan, hij gedraagt zich nog volledig normaal. Wel zijn zijn hoektanden vreselijk geel, zeker in vergelijking met die van zijn broer. Heb al wel gisteren de dierenarts gebeld, maar die zei dat ik het even moest aankijken. Ik ga morgen dus nog even bellen en kijken of ik kan langskomen, want we weten niet goed wat we er van moeten denken. Ben dus eigenlijk benieuwd of iemand hier dat al eens heeft meegemaakt?
Hoe oud is de kat?
Wij hebben ook een kwijlert. Maar volgens de vorige eigenaars deed hij dat altijd al.
pi_176518750
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 13:45 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hoe oud is de kat?
Wij hebben ook een kwijlert. Maar volgens de vorige eigenaars deed hij dat altijd al.
Mijn kat is 3,5 en heeft dit echt nog nooit eerder gehad eigenlijk, dus het is niet echt een dingetje he just does.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_176518788
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 14:02 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Mijn kat is 3,5 en heeft dit echt nog nooit eerder gehad eigenlijk, dus het is niet echt een dingetje he just does.
Daarom goed dat je het laat nakijken maar er zijn genoeg kleine dingen die dit kunnen veroorzaken. 24 uursgriepje, tandje ontstoken, iets verkeerds gegeten enz enz, en vergeet niet Omdat Kat kan het ook nog zijn. Dan zul je zien dat er straks bij de DA niets meer aan de hand is.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176519841
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 14:02 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Mijn kat is 3,5 en heeft dit echt nog nooit eerder gehad eigenlijk, dus het is niet echt een dingetje he just does.
Dat is idd nog wel jong.
Hopelijk niks ernstigs
pi_176520339
Dankjewel allemaal. Ik ben zojuist langs geweest en het bleek dus inderdaad niets ernstigs te zijn. Althans, de dierenarts zelf merkt er niets aan. Beestje ziet er verder kerngezond uit, dus hij denkt inderdaad iets verkeerds gegeten. Wel moet ik morgen terug (samen met zijn broer) voor vaccinatie kattenziekte en niesziekte.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_176522410
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:35 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Dankjewel allemaal. Ik ben zojuist langs geweest en het bleek dus inderdaad niets ernstigs te zijn. Althans, de dierenarts zelf merkt er niets aan. Beestje ziet er verder kerngezond uit, dus hij denkt inderdaad iets verkeerds gegeten. Wel moet ik morgen terug (samen met zijn broer) voor vaccinatie kattenziekte en niesziekte.
Aha, typisch geval van Omdat Kat ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 15 januari 2018 @ 18:01:31 #282
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_176523642
Mijn kat liet me gister ook schrikken. Niet eten of drinken, wel kotsen, heel sloom.
Vandaag... Niets meer aan de hand.

Niet meer doen kat :(
Effe in de gaten houden komende tijd
pi_176524918
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:05 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Aha, typisch geval van Omdat Kat ^O^
Ja precies :').

quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:01 schreef Cue_ het volgende:
Mijn kat liet me gister ook schrikken. Niet eten of drinken, wel kotsen, heel sloom.
Vandaag... Niets meer aan de hand.

Niet meer doen kat :(
Effe in de gaten houden komende tijd
Ja, vreselijk... En ik ben dan zo iemand die direct de dierenarts belt...
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_176525062
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:54 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Ja precies :').

[..]

Ja, vreselijk... En ik ben dan zo iemand die direct de dierenarts belt...
Beter te snel als te laat ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_176528391
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:54 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Ja precies :').

[..]

Ja, vreselijk... En ik ben dan zo iemand die direct de dierenarts belt...
Wat Valentijn zegt hoor :Y . Er zijn helaas ook zat mensen die pas komen nadat hun kat 4 dagen niet meer heeft gegeten... :{ Ik weet wel wat je beter kunt doen. Fijn dat het mee lijkt te vallen!
pi_176528549
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:01 schreef Cue_ het volgende:
Mijn kat liet me gister ook schrikken. Niet eten of drinken, wel kotsen, heel sloom.
Vandaag... Niets meer aan de hand.

Niet meer doen kat :(
Effe in de gaten houden komende tijd
Kan ook een haarbal in de weg zitten of zo hoor, doet die van mij ook wel is een dag
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_176530149
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat Valentijn zegt hoor :Y . Er zijn helaas ook zat mensen die pas komen nadat hun kat 4 dagen niet meer heeft gegeten... :{ Ik weet wel wat je beter kunt doen. Fijn dat het mee lijkt te vallen!
Ja dat is ook weer zo, ja. Ik zal er niet snel te laat bij zijn, denk ik.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_176530209
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:56 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Ja dat is ook weer zo, ja. Ik zal er niet snel te laat bij zijn, denk ik.
Ik stel mijn DA ook wel eens een vraag via de mail hoor. Eventueel met een foto erbij. ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 15 januari 2018 @ 22:00:16 #289
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_176530294
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 21:07 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Kan ook een haarbal in de weg zitten of zo hoor, doet die van mij ook wel is een dag
Onze langhaar gaat inderdaad soms ook kwijlend/schuimend door ‘t huis. De eerste keer schrokken we ons ook dood.
pi_176530429
quote:
1s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:00 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Onze langhaar gaat inderdaad soms ook kwijlend/schuimend door ‘t huis. De eerste keer schrokken we ons ook dood.
Ja :D ik heb een britse korthaar maar ik geef hem nu pasta kat a lax, heeft er bijna geen last meer van nu
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_176530602
Poes zit al 40 min in de keuken naar een plint te staren.

Ik vermoed dat ze daar muis ruikt/ heeft geroken :? We hebben vorig jaar 1x een muisje onder de koelkast gezien, en dat is dicht bij die plek in de buurt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176534109
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:10 schreef Syrena het volgende:
Poes zit al 40 min in de keuken naar een plint te staren.

Ik vermoed dat ze daar muis ruikt/ heeft geroken :? We hebben vorig jaar 1x een muisje onder de koelkast gezien, en dat is dicht bij die plek in de buurt.
:Y)
pi_176534117
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 22:10 schreef Syrena het volgende:
Poes zit al 40 min in de keuken naar een plint te staren.

Ik vermoed dat ze daar muis ruikt/ heeft geroken :? We hebben vorig jaar 1x een muisje onder de koelkast gezien, en dat is dicht bij die plek in de buurt.
Kun je de onzichtbare muis niet inwisselen voor een snoepje?
Werkt hier altijd goed als we weer een levende cadeau krijgen.
pi_176534168
Mijn kat was veel te dik, dus sinds een aantal maanden krijgt hij afgepast 50 gr brokjes (heb langzaam afgebouwd) en 100 gr natvoer, verdeeld over de dag en hij moet zijn brokjes vangen of zoeken of puzzelen (wat hij superleuk is gaan vinden gelukkig). Hij is nu best wat afgevallen, er komt langzaam iets van een taille en zijn ribben zijn beter te voelen ipv verstopt onder een speklaag. Maar nu? Evenveel blijven geven? Of een beetje meer? (Hij was bijna 7 kg, nu iets meer dan 5 kg, en hij is enorm groot voor een htk-kat.) Iemand die hier ervaring mee heeft toevallig, of moet ik hiervoor bij de dierenarts zijn? Of gewoon meer gaan geven als hij te dun zou worden? Ik ben altijd bang voor leververvetting enzo :@
pi_176534176
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 01:31 schreef mootie het volgende:

[..]

Kun je de onzichtbare muis niet inwisselen voor een snoepje?
Werkt hier altijd goed als we weer een levende cadeau krijgen.
Of even spelen als afleiding? Hoewel, als die van mij een beestje heeft gespot, is er niks anders meer boeiend :s)
  dinsdag 16 januari 2018 @ 06:05:43 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176534949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 01:45 schreef _flore het volgende:
Mijn kat was veel te dik, dus sinds een aantal maanden krijgt hij afgepast 50 gr brokjes (heb langzaam afgebouwd) en 100 gr natvoer, verdeeld over de dag en hij moet zijn brokjes vangen of zoeken of puzzelen (wat hij superleuk is gaan vinden gelukkig). Hij is nu best wat afgevallen, er komt langzaam iets van een taille en zijn ribben zijn beter te voelen ipv verstopt onder een speklaag. Maar nu? Evenveel blijven geven? Of een beetje meer? (Hij was bijna 7 kg, nu iets meer dan 5 kg, en hij is enorm groot voor een htk-kat.) Iemand die hier ervaring mee heeft toevallig, of moet ik hiervoor bij de dierenarts zijn? Of gewoon meer gaan geven als hij te dun zou worden? Ik ben altijd bang voor leververvetting enzo :@
ik vind dat heel normale dagelijkse hoeveelheden. Gewoon mee doorgaan en maak je geen zorgen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_176538026
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 01:45 schreef _flore het volgende:
Mijn kat was veel te dik, dus sinds een aantal maanden krijgt hij afgepast 50 gr brokjes (heb langzaam afgebouwd) en 100 gr natvoer, verdeeld over de dag en hij moet zijn brokjes vangen of zoeken of puzzelen (wat hij superleuk is gaan vinden gelukkig). Hij is nu best wat afgevallen, er komt langzaam iets van een taille en zijn ribben zijn beter te voelen ipv verstopt onder een speklaag. Maar nu? Evenveel blijven geven? Of een beetje meer? (Hij was bijna 7 kg, nu iets meer dan 5 kg, en hij is enorm groot voor een htk-kat.) Iemand die hier ervaring mee heeft toevallig, of moet ik hiervoor bij de dierenarts zijn? Of gewoon meer gaan geven als hij te dun zou worden? Ik ben altijd bang voor leververvetting enzo :@
Zolang je de ribben niet kunt zien (maar wel zonder teveel moeite lichtjes kunt voelen) is het prima hoor :Y . Veel katten waarvan je op het eerste oog denkt dat ze een gezond gewicht hebben, zijn eigenlijk toch echt te dik (of hebben veel vet tussen de organen, in de buik bijvoorbeeld.)

En de hoeveelheden klinken best gemiddeld. Mocht 'ie echt af blijven vallen en te mager worden, kun je altijd iets meer geven. Ik lees niks over een crashdieet, dus niet teveel zorgen maken over leververvetting. :)
pi_176547806
Dankjullie, gaan we gewoon zo door ^O^
Hij heeft inderdaad nog wel zo'n flapperend hangbuikje ;(
  woensdag 17 januari 2018 @ 16:46:14 #299
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_176569271
Na mijn vraagjes van eerder...
Heb vanmiddag Nalou uit het asiel opgehaald

Bengaaltje,(of toch deels)

  woensdag 17 januari 2018 @ 17:30:13 #300
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_176570529
https://www.ad.nl/den-haa(...)n-in-regio~a6a1d512/

Hier worden katten niet standaard tegen gevaccineerd toch ¿


Zal ik maar met mijn kat naar de dierenarts voor een vaccine¿
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_176570806
Je kunt even navragen wanneer je kat voor het laatst tegen kattenziekte is gevaccineerd. Het zit u principe wel in het standaard vaccinatieprogramma (meestal jaarlijks niesziekte en 1x in de twee of drie jaar ook kattenziekte erbij, de zgn cocktail ).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')