abonnement Unibet Coolblue
pi_175200445
Afgelopen weekend de 2 remschijven en blokken achter, van mijn xedos 9 vervangen. Deze schijven hebben een extra gat om de trommelrem voor de handrem af te stellen. Het gat hiervoor in de nieuwe schijven (nipparts) is echter kleiner dan bij de oude schijven, waardoor de oude rubber stopjes niet passen. Nieuwe zaten er niet bij, en nipparts kan ze niet leveren. Weet iemand hoe die stopjes heten en waar je ze kunt kopen?
pi_175200496
Ff via onderdelenzoeker.nl uit zetten bij slopers, laat hen maar zoeken voor je.

Edit* O, wacht gaat om dopjes voor alternatief product, kan je de fabrikant niet benaderen?

Edit 2* O, fabrikant kan ook niet leveren, dacht dat nipparts een winkel was. Kan je niet het bestaande dopje op maat snijden.
pi_175201164
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 18:48 schreef Gutz het volgende:
Edit 2* Kan je niet het bestaande dopje op maat snijden.
Ook aan gedacht, maar ik dacht dat het wel te bestellen moest zijn.
  maandag 20 november 2017 @ 19:25:10 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_175201373
Waarom heb je die 2 gaten in de schijven niet even opgeboord naar de juiste maat?


Groetjes van Captain Hindsight. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_175201849
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom heb je die 2 gaten in de schijven niet even opgeboord naar de juiste maat?


Groetjes van Captain Hindsight. :P
Maatje 20mm staalboor kon ik niet vinden in m'n schuur.. daar naast moet je dan ook nog zo'n 10mm diep.
pi_175202782
Stopje gewoon achterwege laten, kan geen kwaad en waarschijnlijk is het gat afgesloten door de velg.
pi_175239282
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom heb je die 2 gaten in de schijven niet even opgeboord naar de juiste maat?


Groetjes van Captain Hindsight beunhaas. :P
omdat je dan de balancering van de remschijf verneukt misschien?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175248338
Heb inmiddels wel wat stopjes besteld, komen dit weekend binnen. Deze zijn van PE, waarschijnlijk LDPE. Dit heeft een smelttemperatuur van 110*C. Ik verwacht niet dat de temperatuur van de remschijf achteren zo dicht bij de goed geleidende ALU velgen zo hoog wordt.
pi_175248525
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:20 schreef aegir_de_viking het volgende:
Heb inmiddels wel wat stopjes besteld, komen dit weekend binnen. Deze zijn van PE, waarschijnlijk LDPE. Dit heeft een smelttemperatuur van 110*C. Ik verwacht niet dat de temperatuur van de remschijf achteren zo dicht bij de goed geleidende ALU velgen zo hoog wordt.
Het leven zit vol onverwachte momenten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 22 november 2017 @ 21:58:10 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_175249097
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

omdat je dan de balancering van de remschijf verneukt misschien?
Ga je nou serieus in op die onzin? *O*
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 23 november 2017 @ 11:48:06 #11
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175256658
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:20 schreef aegir_de_viking het volgende:
Heb inmiddels wel wat stopjes besteld, komen dit weekend binnen. Deze zijn van PE, waarschijnlijk LDPE. Dit heeft een smelttemperatuur van 110*C. Ik verwacht niet dat de temperatuur van de remschijf achteren zo dicht bij de goed geleidende ALU velgen zo hoog wordt.
Tot je klauw blijft hangen, dan stookt die ook aardig je velg op.

Of als je een noodstopje maakt, 110 graden is niks voor remmen :Y
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 23 november 2017 @ 11:59:14 #12
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175256907
Remmen worden bij een beetje sportief rijden tegen roodgloeiend aan.. (in de brand rijden lukt ook als je na zo'n sessie stil gaat staan)

Verder kan je er vanuit gaan dat als de dopjes niet meegeleverd worden, je ze ook niet nodig hebt..

Die zgn geleidende aluvelgen is onzin.. het zijn immers geen racevelgen van magnesium.. en ook dan word het heel wat heter dan 110 graden (als je flink in de remmen moet op de snelweg bijv..)


[ Bericht 13% gewijzigd door Zolderkamer op 23-11-2017 12:10:20 ]
pi_175259346
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:59 schreef Zolderkamer het volgende:
Remmen worden bij een beetje sportief rijden tegen roodgloeiend aan.. (in de brand rijden lukt ook als je na zo'n sessie stil gaat staan)

Verder kan je er vanuit gaan dat als de dopjes niet meegeleverd worden, je ze ook niet nodig hebt..

Die zgn geleidende aluvelgen is onzin.. het zijn immers geen racevelgen van magnesium.. en ook dan word het heel wat heter dan 110 graden (als je flink in de remmen moet op de snelweg bijv..)

Remklauwen heb ik bij dezelfde klus schoongemaakt (het vuil rondom de zuiger). Dus vastzitten ben ik voorlopig niet zo bang voor.

Thermische geleiding is als volgt:
ijzer: 79 W/m2.K
magnesium: 156 W/m2.K
aluminium: 237W/m2.K

Dus aluminium heeft 3x hogere warmtegeleiding dan ijzer. Dus dichter bij de velg zal de remschijf sneller afkoelen.Tussen de naaf en de velg zal de temperatuur wel meevallen. Zowiezo zal de hoogste temperatuur alleen tussen de remblokken meetbaar zijn.
  donderdag 23 november 2017 @ 14:34:37 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175259727
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:18 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Remklauwen heb ik bij dezelfde klus schoongemaakt (het vuil rondom de zuiger). Dus vastzitten ben ik voorlopig niet zo bang voor.

Thermische geleiding is als volgt:
ijzer: 79 W/m2.K
magnesium: 156 W/m2.K
aluminium: 237W/m2.K

Dus aluminium heeft 3x hogere warmtegeleiding dan ijzer. Dus dichter bij de velg zal de remschijf sneller afkoelen.Tussen de naaf en de velg zal de temperatuur wel meevallen. Zowiezo zal de hoogste temperatuur alleen tussen de remblokken meetbaar zijn.
Ik heb het niet over vastzittende remmen.. een normaal functionerend remsysteem word loeiheet..
Die velgen doen er niets aan af.. Als je een beetje je best doet dan rij je binnen tien minuten spelen vlammen uit de wielkasten..
Vandaar dat er koolstof of keramische remmen op de wat snellere auto's zitten..

Oftewel.. dat doppie raak je of direct kwijt.. of hij smelt wel..
pi_175260007
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik heb het niet over vastzittende remmen.. een normaal functionerend remsysteem word loeiheet..
Die velgen doen er niets aan af.. Als je een beetje je best doet dan rij je binnen tien minuten spelen vlammen uit de wielkasten..
Vandaar dat er koolstof of keramische remmen op de wat snellere auto's zitten..

Oftewel.. dat doppie raak je of direct kwijt.. of hij smelt wel..
Dan snap ik niet dat bij vele auto's probleemloos een rubber dopje in dit gat geplaatst wordt. Bij mij is het standaard rubber dopje ook na 16 jaar en 240.000km nog niet aangetast door de temperatuur.
Smelttemperatuur van de meeste rubbers ligt niet hoger dan LDPE, tenzij je EPDM gebruikt, dat kan tot 140°C.
Hieronder een fototje van een vergelijkbare situatie:
  donderdag 23 november 2017 @ 15:06:45 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175260436
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:46 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Dan snap ik niet dat bij vele auto's probleemloos een rubber dopje in dit gat geplaatst wordt. Bij mij is het standaard rubber dopje ook na 16 jaar en 240.000km nog niet aangetast door de temperatuur.
Smelttemperatuur van de meeste rubbers ligt niet hoger dan LDPE, tenzij je EPDM gebruikt, dat kan tot 140°C.
Hieronder een fototje van een vergelijkbare situatie:
[ afbeelding ]
Hij zal hooguit wat harder geworden zijn...
(natuur)rubber smelt niet.. dat word alleen maar hard..
Verder weet ik niets van rubbers.. maar ik denk dat die originele dopjes van een ander materiaal zijn als ik je over die smelttemperaturen hoor..
Maargoed veel kwaad kan het niet als ze wel smelten..
pi_175264911
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:46 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Dan snap ik niet dat bij vele auto's probleemloos een rubber dopje in dit gat geplaatst wordt. Bij mij is het standaard rubber dopje ook na 16 jaar en 240.000km nog niet aangetast door de temperatuur.
Smelttemperatuur van de meeste rubbers ligt niet hoger dan LDPE, tenzij je EPDM gebruikt, dat kan tot 140°C.
Hieronder een fototje van een vergelijkbare situatie:
[ afbeelding ]
Zijn LDPE en EPDM dan ook geen kunststoffen?
IT'er in hart en nieren
  donderdag 23 november 2017 @ 21:22:09 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175267762
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 19:20 schreef PascalDutch het volgende:

[..]

Zijn LDPE en EPDM dan ook geen kunststoffen?
nee, joh, je hebt toch gewoon bomen waar dat aan groeit?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175273374
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

nee, joh, je hebt toch gewoon bomen waar dat aan groeit?
Ik snap deze reactie niet zo goed, ik stel toch een doodeenvoudige vraag? Rubber groeit ook niet aan bomen, dit wordt uit het sap/hars gewonnen van de Brazialliaanse Rubberboom. Ik stelde deze vraag omdat zoals eerder gesteld, rubber hard wordt maar plastic smelt. Daarom zou TS dus geen EPDM of iets dergelijks kunnen gebruiken.
IT'er in hart en nieren
  vrijdag 24 november 2017 @ 18:24:19 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175284018
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:06 schreef PascalDutch het volgende:

[..]

Ik snap deze reactie niet zo goed, ik stel toch een doodeenvoudige vraag? Rubber groeit ook niet aan bomen, dit wordt uit het sap/hars gewonnen van de Brazialliaanse Rubberboom. Ik stelde deze vraag omdat zoals eerder gesteld, rubber hard wordt maar plastic smelt. Daarom zou TS dus geen EPDM of iets dergelijks kunnen gebruiken.
Er zjn tig soorten rubber; natuur-, synthetisch- en alle tussenliggende mengsels en variaties..

google eens op thermoplast en thermoharder.

En die doppies van TS komen volgens mij gewoon van de de zuidwestpolynesische rubberenremschijfafdichtdoppiesboom.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')