Ook aan gedacht, maar ik dacht dat het wel te bestellen moest zijn.quote:Op maandag 20 november 2017 18:48 schreef Gutz het volgende:
Edit 2* Kan je niet het bestaande dopje op maat snijden.
Maatje 20mm staalboor kon ik niet vinden in m'n schuur.. daar naast moet je dan ook nog zo'n 10mm diep.quote:Op maandag 20 november 2017 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom heb je die 2 gaten in de schijven niet even opgeboord naar de juiste maat?
Groetjes van Captain Hindsight.
omdat je dan de balancering van de remschijf verneukt misschien?quote:Op maandag 20 november 2017 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom heb je die 2 gaten in de schijven niet even opgeboord naar de juiste maat?
Groetjes van Captain Hindsight beunhaas.
Het leven zit vol onverwachte momenten.quote:Op woensdag 22 november 2017 21:20 schreef aegir_de_viking het volgende:
Heb inmiddels wel wat stopjes besteld, komen dit weekend binnen. Deze zijn van PE, waarschijnlijk LDPE. Dit heeft een smelttemperatuur van 110*C. Ik verwacht niet dat de temperatuur van de remschijf achteren zo dicht bij de goed geleidende ALU velgen zo hoog wordt.
Ga je nou serieus in op die onzin?quote:Op woensdag 22 november 2017 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
omdat je dan de balancering van de remschijf verneukt misschien?
Tot je klauw blijft hangen, dan stookt die ook aardig je velg op.quote:Op woensdag 22 november 2017 21:20 schreef aegir_de_viking het volgende:
Heb inmiddels wel wat stopjes besteld, komen dit weekend binnen. Deze zijn van PE, waarschijnlijk LDPE. Dit heeft een smelttemperatuur van 110*C. Ik verwacht niet dat de temperatuur van de remschijf achteren zo dicht bij de goed geleidende ALU velgen zo hoog wordt.
Remklauwen heb ik bij dezelfde klus schoongemaakt (het vuil rondom de zuiger). Dus vastzitten ben ik voorlopig niet zo bang voor.quote:Op donderdag 23 november 2017 11:59 schreef Zolderkamer het volgende:
Remmen worden bij een beetje sportief rijden tegen roodgloeiend aan.. (in de brand rijden lukt ook als je na zo'n sessie stil gaat staan)
Verder kan je er vanuit gaan dat als de dopjes niet meegeleverd worden, je ze ook niet nodig hebt..
Die zgn geleidende aluvelgen is onzin.. het zijn immers geen racevelgen van magnesium.. en ook dan word het heel wat heter dan 110 graden (als je flink in de remmen moet op de snelweg bijv..)
Ik heb het niet over vastzittende remmen.. een normaal functionerend remsysteem word loeiheet..quote:Op donderdag 23 november 2017 14:18 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Remklauwen heb ik bij dezelfde klus schoongemaakt (het vuil rondom de zuiger). Dus vastzitten ben ik voorlopig niet zo bang voor.
Thermische geleiding is als volgt:
ijzer: 79 W/m2.K
magnesium: 156 W/m2.K
aluminium: 237W/m2.K
Dus aluminium heeft 3x hogere warmtegeleiding dan ijzer. Dus dichter bij de velg zal de remschijf sneller afkoelen.Tussen de naaf en de velg zal de temperatuur wel meevallen. Zowiezo zal de hoogste temperatuur alleen tussen de remblokken meetbaar zijn.
Dan snap ik niet dat bij vele auto's probleemloos een rubber dopje in dit gat geplaatst wordt. Bij mij is het standaard rubber dopje ook na 16 jaar en 240.000km nog niet aangetast door de temperatuur.quote:Op donderdag 23 november 2017 14:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik heb het niet over vastzittende remmen.. een normaal functionerend remsysteem word loeiheet..
Die velgen doen er niets aan af.. Als je een beetje je best doet dan rij je binnen tien minuten spelen vlammen uit de wielkasten..
Vandaar dat er koolstof of keramische remmen op de wat snellere auto's zitten..
Oftewel.. dat doppie raak je of direct kwijt.. of hij smelt wel..
Hij zal hooguit wat harder geworden zijn...quote:Op donderdag 23 november 2017 14:46 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat bij vele auto's probleemloos een rubber dopje in dit gat geplaatst wordt. Bij mij is het standaard rubber dopje ook na 16 jaar en 240.000km nog niet aangetast door de temperatuur.
Smelttemperatuur van de meeste rubbers ligt niet hoger dan LDPE, tenzij je EPDM gebruikt, dat kan tot 140°C.
Hieronder een fototje van een vergelijkbare situatie:
[ afbeelding ]
Zijn LDPE en EPDM dan ook geen kunststoffen?quote:Op donderdag 23 november 2017 14:46 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat bij vele auto's probleemloos een rubber dopje in dit gat geplaatst wordt. Bij mij is het standaard rubber dopje ook na 16 jaar en 240.000km nog niet aangetast door de temperatuur.
Smelttemperatuur van de meeste rubbers ligt niet hoger dan LDPE, tenzij je EPDM gebruikt, dat kan tot 140°C.
Hieronder een fototje van een vergelijkbare situatie:
[ afbeelding ]
nee, joh, je hebt toch gewoon bomen waar dat aan groeit?quote:Op donderdag 23 november 2017 19:20 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Zijn LDPE en EPDM dan ook geen kunststoffen?
Ik snap deze reactie niet zo goed, ik stel toch een doodeenvoudige vraag? Rubber groeit ook niet aan bomen, dit wordt uit het sap/hars gewonnen van de Brazialliaanse Rubberboom. Ik stelde deze vraag omdat zoals eerder gesteld, rubber hard wordt maar plastic smelt. Daarom zou TS dus geen EPDM of iets dergelijks kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 23 november 2017 21:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, joh, je hebt toch gewoon bomen waar dat aan groeit?
Er zjn tig soorten rubber; natuur-, synthetisch- en alle tussenliggende mengsels en variaties..quote:Op vrijdag 24 november 2017 08:06 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Ik snap deze reactie niet zo goed, ik stel toch een doodeenvoudige vraag? Rubber groeit ook niet aan bomen, dit wordt uit het sap/hars gewonnen van de Brazialliaanse Rubberboom. Ik stelde deze vraag omdat zoals eerder gesteld, rubber hard wordt maar plastic smelt. Daarom zou TS dus geen EPDM of iets dergelijks kunnen gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |