abonnement Unibet Coolblue
pi_175201149
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:10 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Een korte blik op de openlijk racistische en anti-links reacties op de frontpage, de zwarte piet draadjes hier, facebook en meerdere artikelen waarin mensen claimen dat de ECHTE reden om zwarte piet zwart te houden is om "de buitenlanders" te leren dat "wij" niet onze hele cultuur voor hen gaan opgeven spreekt dat tegen.
Ik zei tijden geleden al dat ik dacht dat dat het motief wel eens zou kunnen zijn. Het is ook de reden dat het allemaal zo heftig is deze keer nmm. Botsing van culturen.
Maar ik werd daar hartelijk om uitgelachen. Welnee, het was omdat Zwarte Piet helemaal nooit, never, niet een neger is geweest, hij was zwart van de schoorsteen, altijd geweest :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175201156
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan zullen er toch duidelijke juridische criteria voor moeten komen. Ik ben wel benieuwd hoe die eruit zien.

Je kunt mensen niet zomaar het recht om te demonstreren ontnemen. Althans, dat in het algemeen doen is sowieso onwenselijk.
Als de veiligheid in het gedrang komt kan er veel natuurlijk, en dat is zo in deze situatie, als deze 2 groepen in confrontatie komen krijg je vechtpartijen en rellen die je niet wilt tijdens een intocht.
Dan heb je ook niet genoeg aan politie, dan heb je ME nodig, je moet dan denken taferelen rond voetbalwedstrijden.
pi_175201220
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:16 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Als de veiligheid in het gedrang komt kan er veel natuurlijk, en dat is zo in deze situatie, als deze 2 groepen in confrontatie komen krijg je vechtpartijen en rellen die je niet wilt tijdens een intocht.
Dan heb je ook niet genoeg aan politie, dan heb je ME nodig, je moet dan denken taferelen rond voetbalwedstrijden.
Klopt, maar wat je hier zegt heeft in principe niets met de intocht van sinterklaas of KOZP te maken. Dat zijn meer algemene criteria op basis waarvan een burgemeester kan besluiten een vergunning om te demonstreren in te trekken.

Op deze basis kun je niet algemeen zeggen 'geen demonstraties bij intochten van sinterklaas meer'. Dat zal dan nog steeds van geval tot geval bekeken moeten worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175201262
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zal niet voor alle ZP liefhebbers gelden... maar inderdaad, ik heb ook het gevoel dat in elk geval een deel ervan de kwestie gebruikt als uitlaatklep voor racistische sentimenten.
Daar schuilt zeker iets achter, een boel frustratie bij mensen, dat denk ik ook hoor.
Zeker als je sommige reacties leest op Facebook, dan schaam ik me ook kapot hoor, ik ben pro piet maar geen racist
pi_175201288
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt, maar wat je hier zegt heeft in principe niets met de intocht van sinterklaas of KOZP te maken. Dat zijn meer algemene criteria op basis waarvan een burgemeester kan besluiten een vergunning om te demonstreren in te trekken.

Op deze basis kun je niet algemeen zeggen 'geen demonstraties bij intochten van sinterklaas meer'. Dat zal dan nog steeds van geval tot geval bekeken moeten worden.
Heb je gelijk in
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 november 2017 @ 19:22:15 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175201294
quote:
6s.gif Op maandag 20 november 2017 19:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik zei tijden geleden al dat ik dacht dat dat het motief wel eens zou kunnen zijn. Het is ook de reden dat het allemaal zo heftig is deze keer nmm. Botsing van culturen.
Maar ik werd daar hartelijk om uitgelachen. Welnee, het was omdat Zwarte Piet helemaal nooit, never, niet een neger is geweest, hij was zwart van de schoorsteen, altijd geweest :')
Dat laatste is gewoon waar, ongeacht het verdere motief.

En ik geef gewoon toe dat het zo zit. Heel die multiculti wordt ons al door de strot gedrukt, we moeten ons al constant aanpassen aan de nieuwelingen terwijl zij blijven eisen eisen eisen. Als vervolgens de belangrijkste traditie die het land kent het doelwit wordt, gaan de hakken in het zand. En terecht. Als je het niet aan kan, dan vier je het niet en tolereer je dat het nou eenmaal zo gaat. Zo simpel kan het zijn. Maar nee, je moet en zal je zin doordrijven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175201302
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:21 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Daar schuilt zeker iets achter, een boel frustratie bij mensen, dat denk ik ook hoor.
Zeker als je sommige reacties leest op Facebook, dan schaam ik me ook kapot hoor, ik ben pro piet maar geen racist
^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175201429
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat laatste is gewoon waar, ongeacht het verdere motief.

En ik geef gewoon toe dat het zo zit. Heel die multiculti wordt ons al door de strot gedrukt, we moeten ons al constant aanpassen aan de nieuwelingen terwijl zij blijven eisen eisen eisen. Als vervolgens de belangrijkste traditie die het land kent het doelwit wordt, gaan de hakken in het zand. En terecht. Als je het niet aan kan, dan vier je het niet en tolereer je dat het nou eenmaal zo gaat. Zo simpel kan het zijn. Maar nee, je moet en zal je zin doordrijven.
Nee dat is niet waar. Er heeft een neger model gestaan voor het uiterlijk van Zwarte Piet en daarom schminkte men zich zwart. Vroeger had men daar ook totaal geen moeite mee om dat te benoemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 november 2017 @ 19:33:24 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175201583
quote:
6s.gif Op maandag 20 november 2017 19:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee dat is niet waar. Er heeft een neger model gestaan voor het uiterlijk van Zwarte Piet en daarom schminkte men zich zwart. Vroeger had men daar ook totaal geen moeite mee om dat te benoemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vroeger ja, en dat ene stukje wat je met veel pijn en moeite hebt gevonden is ook niet een erg sterk argument.

Nu is er totaal geen sprake van een koppeling, en is Zwarte Piet gewoon Zwarte Piet door de schoorsteen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175201716
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vroeger ja, en dat ene stukje wat je met veel pijn en moeite hebt gevonden is ook niet een erg sterk argument.

Nu is er totaal geen sprake van een koppeling, en is Zwarte Piet gewoon Zwarte Piet door de schoorsteen.
Dat die koppeling er niet meer is, is in verhouding juist pas erg kort, hij was veel langer wel een neger Dat jij er een andere perceptie van hebt is mij wel duidelijk.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175201735
Dus het was ooit een neger, maar nu niet meer. O-)

Again... dit gaat meer over perceptie dan over feiten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175201760
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:38 schreef Molurus het volgende:
Dus het was ooit een neger, maar nu niet meer. O-)

Again... dit gaat meer over perceptie dan over feiten.
Precies! :D

Feit is wel dat de perceptie ooit een neger was en voor sommigen nu nog :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175201779
Once you go black.....
pi_175201796
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

en is Zwarte Piet gewoon Zwarte Piet door de schoorsteen.
Dit vol blijven houden begint echt genant te worden. Doe anders a la mythbusters door een schoorsteen en check je bevindingen.
wooblabalurg
pi_175201817
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:38 schreef Molurus het volgende:
Dus het was ooit een neger, maar nu niet meer. O-)

Again... dit gaat meer over perceptie dan over feiten.
Maar het is een traditie dus het moet hetzelfde blijven!!

Koekoek.
wooblabalurg
pi_175201846
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:40 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit vol blijven houden begint echt genant te worden. Doe anders a la mythbusters door een schoorsteen en check je bevindingen.
Wist je dat de kerstman niet echt door de lucht vliegt door middel van magische rendieren?
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 november 2017 @ 19:43:25 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175201873
quote:
6s.gif Op maandag 20 november 2017 19:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat die koppeling er niet meer is, is in verhouding juist pas erg kort, hij was veel langer wel een neger Dat jij er een andere perceptie van hebt is mij wel duidelijk.
Het gaat om het nu, niet om het 100 jaar geleden. Normale mensen die voorbij huidskleur kunnen kijken zien er helemaal niks in, enkel mensen die daadwerkelijk racistisch zijn zien er ook racisme in.

Als je er dan nog steeds een probleem mee hebt, mag je best vinden dat het niet kan, maar val mensen die gewoon het feest willen vieren niet lastig met zaken waar ze niet om gevraagd hebben. Laat het gewoon aan je voorbij gaan, wees tolerant.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175201879
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 19:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Feit is wel dat de perceptie ooit een neger was en voor sommigen nu nog :P
Bingo.

En de fout die velen hier maken is te denken dat de ene perceptie 'juist' is en de andere 'onjuist'. Er is hier geen juist of onjuist. Sommige mensen zien ZP als een vaag mythisch wezen, andere mensen zien ZP als een smakeloze negerkarikatuur.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175201892
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vroeger ja, en dat ene stukje wat je met veel pijn en moeite hebt gevonden is ook niet een erg sterk argument.

Nu is er totaal geen sprake van een koppeling, en is Zwarte Piet gewoon Zwarte Piet door de schoorsteen.
Van mij hoeft ZP niet te veranderen, maar dat schoorsteen-verhaal is natuurlijk gewoon gelul. Geen idee hoe je rode lippen en kroeshaar krijgt van de schoorsteen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175201924
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het gaat om het nu, niet om het 100 jaar geleden. Normale mensen die voorbij huidskleur kunnen kijken zien er helemaal niks in, enkel mensen die daadwerkelijk racistisch zijn zien er ook racisme in.

Als je er dan nog steeds een probleem mee hebt, mag je best vinden dat het niet kan, maar val mensen die gewoon het feest willen vieren niet lastig met zaken waar ze niet om gevraagd hebben. Laat het gewoon aan je voorbij gaan, wees tolerant.
Hé niet de discussie verleggen he! Je zei dat Zwarte Piet helemaal nooit een neger is geweest. Geef dat eerst maar eens toe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 20 november 2017 @ 19:45:36 #46
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175201946
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Van mij hoeft ZP niet te veranderen, maar dat schoorsteen-verhaal is natuurlijk gewoon gelul. Geen idee hoe je rode lippen en kroeshaar krijgt van de schoorsteen.
Dat zijn dan ook gewoon best dingen die weg kunnen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator maandag 20 november 2017 @ 19:45:43 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175201955
zou het erg zijn als hij ooit een neger was?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175201983
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan zullen er toch duidelijke juridische criteria voor moeten komen. Ik ben wel benieuwd hoe die eruit zien.

Je kunt mensen niet zomaar het recht om te demonstreren ontnemen. Althans, dat in het algemeen doen is sowieso onwenselijk.
Doe maar gewoon van tevoren een percentage peilen wie voor de demonstratie is en dan een grens van 10.000 ofzo. Voor een groepje van 150 man die iets wil moeten we geen feestje verpesten. En die 10.000 grens halen de anti-pieten sowieso landelijk al niet dus kun je het mooi verbieden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 november 2017 @ 19:47:10 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175201997
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 19:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Van mij hoeft ZP niet te veranderen, maar dat schoorsteen-verhaal is natuurlijk gewoon gelul. Geen idee hoe je rode lippen en kroeshaar krijgt van de schoorsteen.
Dan pleit je ervoor dat pieten ook eens met een andere pruik op het toneel verschijnen. Gewoon op een normale manier. Iets wat zelfs al aan het veranderen was, tot de intocht in Gouda verpest werd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175202029
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:10 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Een korte blik op de openlijk racistische en anti-links reacties op de frontpage, de zwarte piet draadjes hier, facebook en meerdere artikelen waarin mensen claimen dat de ECHTE reden om zwarte piet zwart te houden is om "de buitenlanders" te leren dat "wij" niet onze hele cultuur voor hen gaan opgeven spreekt dat tegen.
92% van de Nederlandse bevolking is pro-Zwarte Piet..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')