abonnement Unibet Coolblue
pi_175186352



quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.
pi_175186392
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 00:19 schreef agter het volgende:

[..]

Van betreffende jounalist wordt nu zijn adres of familie opgezocht om hem een lesje te leren?

https://twitter.com/gladysdenk/status/932385587398660096
Och jank jank, bij PowNed krijgen ze zo vaak klappen en daar hoor ik geen enkele journalist over. Maar ja nu het om een zwarte gaat ja dat is heel erg natuurlijk

Niet dat ik het goedkeur dat hij bedreigd word en zijn huis opzoeken. Dat is echt verkeerd. Kan zijn vrouw niks aan doen dat hij zo'n lafaard is
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175186415
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:30 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Och jank jank, bij PowNed krijgen ze zo vaak klappen en daar hoor ik geen enkele journalist over. Maar ja nu het om een zwarte gaat ja dat is heel erg natuurlijk

Niet dat ik het goedkeur dat hij bedreigd word en zijn huis opzoeken. Dat is echt verkeerd. Kan zijn vrouw niks aan doen dat hij zo'n lafaard is
Het is inderdaad nogal selectieve verontwaardiging..
pi_175186421
Stemmingsmakerij
pi_175186426
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee hoor, een belabberde opvoeding heet dat
Nee hoor, het associeren van twee grotendeels identieke beelden gebeurt in de hersenen van het kind. Daar hoeft geen opvoeding aan te pas te komen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175186430
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gelukkig gaat Denk er zich tegenaan bemoeien...

F_azarkan twitterde op maandag 20-11-2017 om 00:11:19 Dit kunnen we niet accepteren!! https://t.co/PY8iQMt0VB reageer retweet
Ja ik las het. Gaat helemaal goedkomen. :+
Make my day!
pi_175186436
Je gekwetst voelen is geen reden waarom de rest van het land zich moet aanpassen. Het is zelfs zeer egoïstisch om dat te eisen. Beter dat die mensen eens bij zichzelf ten rade gaan.
pi_175186440
quote:
13s.gif Op maandag 20 november 2017 00:33 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee hoor, het associeren van twee grotendeels identieke beelden gebeurt in de hersenen van het kind. Daar hoeft geen opvoeding aan te pas te komen.
Waarom hebben mijn kinderen die associatie dan nooit gemaakt? Of zagen die zelfs dat dat identieke toch wel ver te zoeken was?
pi_175186442
quote:
13s.gif Op maandag 20 november 2017 00:33 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee hoor, het associeren van twee grotendeels identieke beelden gebeurt in de hersenen van het kind. Daar hoeft geen opvoeding aan te pas te komen.
Ja daar is het bij jou misgegaan inderdaad _O- Je moet je eigen falen niet projecteren op anderen. Vrijwel iedereen zegt, dus ook de tegenstanders van zwarte piet, dat vooral volwassen mensen hier een probleem mee hebben. Dat er een probleem mee is, oke dat kan, maar zoals beide kanten ook aangeven ligt dit probleem niet bij de kinderen.

Hoe sneu moet je zijn om zoiets te verzinnen of nog erger, je kinderen daadwerkelijk te hersenspoelen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 november 2017 @ 00:36:13 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175186448
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 00:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Je gekwetst voelen is geen reden waarom de rest van het land zich moet aanpassen. Het is zelfs zeer egoïstisch om dat te eisen. Beter dat die mensen eens bij zichzelf ten rade gaan.
Simpel: dat rode knopje op de afstandbediening. Opgelost w/
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175186469
Er is eindelijk een manier om Pegida en NVU demonstraties te voorkomen, gewoon de snelweg blokkeren. Krijg je een boete voor, maar de burgemeester zal de demonstratie moeten verbieden ^O^
pi_175186514
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom hebben mijn kinderen die associatie dan nooit gemaakt? Of zagen die zelfs dat dat identieke toch wel ver te zoeken was?
'hoeft' staat er in mijn zin he? Het kan heel goed gebeuren dat er kinderen zijn die die associatie wel maken. Daar 'hoeft' opvoeding niets mee te maken te hebben. Of wil jij beweren dat een kind die associatie nooit kan maken zonder dat het ingeprent is door een ouder?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175186519
En ook hoe tegenstanders met gekwetste gevoelens omgaan verschilt enorm.
De meeste geven gewoon netjes aan dat ze met overdreven kroeshaar, lippen, oorbellen whatever niet heel gelukkig zijn.
Zij wachten vervolgens rustig af hoe dat in de loop der jaren veranderd en gaan niet van alles direct af lopen dwingen.

Daar mogen we best rekening mee houden, ook als je aan al die kenmerken niets racistisch vind.
We gaan ze niet verbieden en een enkele keer zal je misschien toch 1 of enkele kenmerken terugzien. Op den duur verdwijnen die zaken alleen uit de traditie. Prima.

Als je ala Afriyie luidkeels alles en iedereen racistisch noemt, eist dat alles aan zwarte piet direct verdwijnt en ieder jaar met je Black Panther vriendjes intochten komt verpesten dan kan het weleens gebeuren dat je in de file komt te staan.

En dan is de noodzaak om aan je wensen tegemoet te komen net iets minder.

Dit is allemaal geen rocket sciense trouwens. Het lijkt net het normale leven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175186530
quote:
4s.gif Op maandag 20 november 2017 00:43 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

'hoeft' staat er in mijn zin he? Het kan heel goed gebeuren dat er kinderen zijn die die associatie wel maken. Daar 'hoeft' opvoeding niets mee te maken te hebben. Of wil jij beweren dat een kind die associatie nooit kan maken zonder dat het ingeprent is door een ouder?
Ja net zoals sommige kinderen een grote hond soms een pony noemen :') Maar goed, volgens jouw denken is die hond natuurlijk ook stiekem een slap aftreksel van een paard, walgelijk ja
pi_175186532
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:37 schreef ABombali het volgende:
Er is eindelijk een manier om Pegida en NVU demonstraties te voorkomen, gewoon de snelweg blokkeren. Krijg je een boete voor, maar de burgemeester zal de demonstratie moeten verbieden ^O^
Want dat is nog nooit gebeurd?
pi_175186533
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:37 schreef ABombali het volgende:
Er is eindelijk een manier om Pegida en NVU demonstraties te voorkomen, gewoon de snelweg blokkeren. Krijg je een boete voor, maar de burgemeester zal de demonstratie moeten verbieden ^O^
Pegida en NVU demonstraties worden aan de lopende band op ondemocratische manieren tegengehouden door Antifa en consorten..
pi_175186557
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:45 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja net zoals sommige kinderen een grote hond soms een pony noemen :') Maar goed, volgens jouw denken is die hond natuurlijk ook stiekem een slap aftreksel van een paard, walgelijk ja
Ja een kind weet wat honden zijn: harig, 4 poten, staart. Het verschil tussen een golden retriever en een herder moeten ze leren.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175186575
Wat ik zou doen als ik tegen Zwarte Piet zou zijn, zou ergens me aanmelden als Zwarte Piet en dan tijdens de intocht om me heen gaan steken enzo. Dan is het gedaan met het goede imago van de Zwarte Piet en is ieder kind er bang voor!
standaarddrinker
pi_175186582
quote:
6s.gif Op maandag 20 november 2017 00:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja een kind weet wat honden zijn: harig, 4 poten, staart. Het verschil tussen een golden retriever en een herder moeten ze leren.
Dan ken je niet veel kinderen die iets voor het eerst zien. Ja soms moet je ze corrigeren, maar uiteindelijk snappen ze het wel. En ik zeg je eerlijk dat niemand van mijn ongeveer 30 vriendjes,klasgenootjes en familiegenootjes zwarte piet ooit in verband heeft gebracht met negers vroeger. En ook de neefjes en nichtjes enz die ik nu ken heb ik dat nog nooit horen doen. Waarschijnlijk woonde je in een racistische familie/omgeving.
pi_175186604
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:50 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Waarschijnlijk woonde je in een racistische familie/omgeving.
Tuurlijk, dat zal het wezen 8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175186613
quote:
13s.gif Op maandag 20 november 2017 00:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat zal het wezen 8)7
Ja waarschijnlijk wel ja, jij komt met iets waar bijna niemand last van heeft _O- Zelfs de anti-pieten zijn het vaak niet met je eens op deze kwestie
pi_175186621
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:50 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dan ken je niet veel kinderen die iets voor het eerst zien. Ja soms moet je ze corrigeren, maar uiteindelijk snappen ze het wel. En ik zeg je eerlijk dat niemand van mijn ongeveer 30 vriendjes,klasgenootjes en familiegenootjes zwarte piet ooit in verband heeft gebracht met negers vroeger. En ook de neefjes en nichtjes enz die ik nu ken heb ik dat nog nooit horen doen. Waarschijnlijk woonde je in een racistische familie/omgeving.
MIjn kinderen ook niet. Ik zelf ook niet trouwens. En ik kom toch uit een boerengat zonder zwarte kinderen op school/in de buurt. Zwarte piet was zwarte piet en een zwarte is een zwarte
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175186653
Maar als je ruzie had met een neger zeg je natuurlijk wel hou je bek joh zwarte piet. Maarja als je ruzie hebt met een rooie dan zeg je hou je bek joh vuurtoren. Maar moet je dan maar alle vuurtorens blauw verven?
standaarddrinker
pi_175186658
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 00:45 schreef madam-april het volgende:
l de demonstratie moeten verbieden ^O^

Pegida en NVU demonstraties worden aan de lopende band op ondemocratische manieren tegengehouden door Antifa en consorten..
Ja maar nu is het makkelijker en je krijgt geen celstraf...
pi_175186670
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:37 schreef ABombali het volgende:
Er is eindelijk een manier om Pegida en NVU demonstraties te voorkomen, gewoon de snelweg blokkeren. Krijg je een boete voor, maar de burgemeester zal de demonstratie moeten verbieden ^O^
Die demonstraties worden vaak genoeg verboden.
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En ook hoe tegenstanders met gekwetste gevoelens omgaan verschilt enorm.
De meeste geven gewoon netjes aan dat ze met overdreven kroeshaar, lippen, oorbellen whatever niet heel gelukkig zijn.
Zij wachten vervolgens rustig af hoe dat in de loop der jaren veranderd en gaan niet van alles direct af lopen dwingen.

Daar mogen we best rekening mee houden, ook als je aan al die kenmerken niets racistisch vind.
We gaan ze niet verbieden en een enkele keer zal je misschien toch 1 of enkele kenmerken terugzien. Op den duur verdwijnen die zaken alleen uit de traditie. Prima.

Als je ala Afriyie luidkeels alles en iedereen racistisch noemt, eist dat alles aan zwarte piet direct verdwijnt en ieder jaar met je Black Panther vriendjes intochten komt verpesten dan kan het weleens gebeuren dat je in de file komt te staan.

En dan is de noodzaak om aan je wensen tegemoet te komen net iets minder.

Dit is allemaal geen rocket sciense trouwens. Het lijkt net het normale leven.
Ik heb een post gemaakt met dezelfde strekking. De meeste mensen reageren beter op een verzoek met een normale toon ipv JIJ RACIST MOET!!!

De reactie was jamaar in 1960 vroeg al iemand dit.
pi_175186676
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:58 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ja maar nu is het makkelijker en je krijgt geen celstraf...
Bron van een AFA demonstrant die een celstraf kreeg voor iets anders dan de politie aanvallen.
pi_175186692
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:54 schreef maryen65 het volgende:

[..]

MIjn kinderen ook niet. Ik zelf ook niet trouwens. En ik kom toch uit een boerengat zonder zwarte kinderen op school/in de buurt. Zwarte piet was zwarte piet en een zwarte is een zwarte
Bij mij ook niet hoor. Maar als iemands kind (zoals eerder gepost werd) dat wel doet, hoef je dat niet gelijk te wijten aan de opvoeding van de poster. Dat vind ik te kort door de bocht en is alleen maar kwetsend. Maar ja, zo was het ook duidelijk bedoeld dus.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175186730
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2017 01:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Bij mij ook niet hoor. Maar als iemands kind (zoals eerder gepost werd) dat wel doet, hoef je dat niet gelijk te wijten aan de opvoeding van de poster. Dat vind ik te kort door de bocht.
Natuurlijk wel, mijn neefje noemt 2 mannen die een hand vast houden op straat ook geen homos.

Zwarte piet is zwarte piet, klaar. Dat ze daar op 12-jarige leeftijd of eerder/later op terugkomen oke, maar ik ken geen enkel kind dat dat ooit zo gekoppeld heeft.

Edit: Oke ik geef toe dan, het kan gebeuren. Maar dat is misschien een paar keer, max. Dat dat met regelmaat gebeurd ligt wel degelijk aan de opvoeding.
pi_175186735
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2017 01:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Bij mij ook niet hoor. Maar als iemands kind (zoals eerder gepost werd) dat wel doet, hoef je dat niet gelijk te wijten aan de opvoeding van de poster. Dat vind ik te kort door de bocht.
Als het een keer gebeurt niet, als een kind systematisch iedere neger Zwarte Piet noemt dan is ligt het aan de opvoeding..
pi_175186744
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 01:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Bron van een AFA demonstrant die een celstraf kreeg voor iets anders dan de politie aanvallen.
Dat bedoel ik dus...ze hoeven geen geweld meer te gebruiken. Volgens veel mensen zijn die gasten heel agressief en gewelddadig. Nu kunnen ze gewoon de snelweg blokkeren en klaar. Mooi toch?
pi_175186751
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 01:09 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus...ze hoeven geen geweld meer te gebruiken. Volgens veel mensen zijn die gasten heel agressief en gewelddadig. Nu kunnen ze gewoon de snelweg blokkeren en klaar. Mooi toch?
'volgens veel mensen' :') Zullen we maar eens afwachten wat de politie en rechtbank zeggen? Of niet?
pi_175186756
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 01:10 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

'volgens veel mensen' :') Zullen we maar eens afwachten wat de politie en rechtbank zeggen? Of niet?
c_/
pi_175186770
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 01:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als het een keer gebeurt niet, als een kind systematisch iedere neger Zwarte Piet noemt dan is ligt het aan de opvoeding..
Precies. Maar volgens MJtP kan het alleen maar aan de opvoeding liggen want zijn kinderen hebben het nooit gedaan.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175186775
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 01:11 schreef ABombali het volgende:

[..]

c_/
Wacht dan af... Ik zie hier alweer uitspraken langskomen van 'is terrorisme, 5 jaar cel!!1EINZ', terwijl soortgelijke acties niet met terrorisme veroordeelt zijn. Persoonlijk heb ik wel begrip voor die mensen, echter de middelen (een snelweg blokkeren), keur ik af. Was dan al veel eerder naar de burgemeester gegaan, protesteren bij de intocht vind ik achterlijk.
pi_175186782
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2017 01:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Precies. Maar volgens MJtP kan het alleen maar aan de opvoeding liggen want zijn kinderen hebben het nooit gedaan.
quote:
Mijn dochter van 2 zegt tegen alle negers die ze ziet "zwarte piet" bijvoorbeeld.
Oh maar daar ging het toch ook om? Of gaat iemand een punt maken van een incidentele gebeurtenis?
pi_175186821
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 01:15 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

[..]

Oh maar daar ging het toch ook om? Of gaat iemand een punt maken van een incidentele gebeurtenis?
En hier ging ik dus op in:

quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:17 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Jezus, mag hopen dat er nog een andere opvoeder in het spel is, jij faalt hopeloos namelijk. Je kan voor of tegen zwarte piet zijn, maar geen enkel kind (behalve het jouwe dus), trekt deze vergelijking
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175186844
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 01:09 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus...ze hoeven geen geweld meer te gebruiken. Volgens veel mensen zijn die gasten heel agressief en gewelddadig. Nu kunnen ze gewoon de snelweg blokkeren en klaar. Mooi toch?
Er was al geen geweld voor nodig hoor, om demonstraties te voorkomen.
pi_175187593
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 18:38 schreef MakkieR het volgende:
Sunneklaas, En dan zeuren ze over Zwarte Piet haha
Een paar collega`s van mij zijn Amelanders, ik heb daar wel mooie verhalen over gehoord.
Mooi man _O-
  maandag 20 november 2017 @ 08:13:17 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175187683
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:58 schreef DrDentz het volgende:
Maar als je ruzie had met een neger zeg je natuurlijk wel hou je bek joh zwarte piet. Maarja als je ruzie hebt met een rooie dan zeg je hou je bek joh vuurtoren. Maar moet je dan maar alle vuurtorens blauw verven?
Maar zodra je zegt dat Zwarte Piet gelijk is aan een neger kun je iemand er niet mee uitschelden.
Een pony een hond noemen kan kwetsend zijn, maar een pony een pony noemen nooit.
Daarom is een neger uitschelden voor Zwarte Piet het bewijs ervoor dat Zwarte Piet geen neger is.
pi_175187731
Ergens op een plek in het universum maken volwassen organismes zich druk over de presentatie van een kunstmatig gecreëerde volksfiguur, waarbij de ene partij zo ver gaat dat het protesten organiseert in de aanwezigheid van onschuldige kinderen, en de andere partij bestaat uit IQ-loze imbecielen die zwarte piet tot vaandel van hun cultuur en identiteit hebben verheven.

Beide kampen bestaan uit achterlijke idioten die zich druk maken over nietszeggende problematiek.
  maandag 20 november 2017 @ 08:22:07 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175187751
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 08:00 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Een paar collega`s van mij zijn Amelanders, ik heb daar wel mooie verhalen over gehoord.
Mooi man _O-
Is uitgebreid beschreven door Arnold-Jan Scheer, in een artikel in de Panorama ooit. Hij was ook op andere waddeneilanden. Waarschijnlijk staat er ook iets over in zijn boek, of Ameland in de documentaire zit, weet ik niet uit mijn hoofd.
  maandag 20 november 2017 @ 08:23:19 #43
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175187765
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 08:20 schreef Stabiel het volgende:
Ergens op een plek in het universum maken volwassen organismes zich druk over de presentatie van een kunstmatig gecreëerde volksfiguur, waarbij de ene partij zo ver gaat dat het protesten organiseert in de aanwezigheid van onschuldige kinderen, en de andere partij bestaat uit IQ-loze imbecielen die zwarte piet tot vaandel van hun cultuur en identiteit hebben verheven.

Beide kampen bestaan uit achterlijke idioten die zich druk maken over nietszeggende problematiek.
Je vergeet de derde groep: de trollen die beide andere groepen met een beroep op hoger staan moreel besef belachelijk proberen te maken, maar feitelijk geen hart hebben.
pi_175187823
Ik had op de basisschool een jongen in de klas. Was geadopteerd uit een of ander afrikaans land. Op mijn kinderfeestje in die tijd werden we geschminkt en hij zei dat hij geschminkt wilde worden als zwarte piet.

Ik weet niet hoe hij er nu over denkt, maar ik denk dat hij er geen problemen mee heeft.

Mijn schoonmoeder woont sinds 18 jaar in nederland, ze woonde in nepal. Toen ze zwarte piet hier zag voor het eerst vond ze het racisme, maar ze vertelde dat ze er niks van snapte. Nu jaren later ziet ze er niks slechts meer in. Ook omdat ze zag dat iedereen blij was, dus moest het wel goed zijn
pi_175187832
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 08:23 schreef Lunatiek het volgende:
Je vergeet de derde groep: de trollen die beide andere groepen met een beroep op hoger staan moreel besef belachelijk proberen te maken, maar feitelijk geen hart hebben.
Ik doe geen beroep op moraliteit, maar op rationaliteit en intelligentie. Iets dat bij beide kampen ver te zoeken is. Maar goed, dat is nogal moeilijk uit te leggen aan iemand die zijn kostbare tijd verspilt door online te discussiëren over nietszeggende levensproblematiek.
pi_175188490
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:37 schreef ABombali het volgende:
Er is eindelijk een manier om Pegida en NVU demonstraties te voorkomen, gewoon de snelweg blokkeren. Krijg je een boete voor, maar de burgemeester zal de demonstratie moeten verbieden ^O^
Pegida en NVU zijn meestal met 30-60 man (hun ideologie is nog minder geliefd dan anti-Pietactivisme) uit alle delen van het land (en veel uit Duitsland). Die komen eerder discreet met eigen vervoer of in groepjes met het OV dan met drie bussen overdekt met spandoeken en vlaggen waardoor iedereen ze aan ziet komen. Als jij alle aanvoerroutes tegelijk kunt blokkeren dan wens ik je veel succes. Ik zou alleen niet op het spoor gaan zitten.
pi_175188507
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 08:27 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik had op de basisschool een jongen in de klas. Was geadopteerd uit een of ander afrikaans land. Op mijn kinderfeestje in die tijd werden we geschminkt en hij zei dat hij geschminkt wilde worden als zwarte piet.

Ik weet niet hoe hij er nu over denkt, maar ik denk dat hij er geen problemen mee heeft.

Mijn schoonmoeder woont sinds 18 jaar in nederland, ze woonde in nepal. Toen ze zwarte piet hier zag voor het eerst vond ze het racisme, maar ze vertelde dat ze er niks van snapte. Nu jaren later ziet ze er niks slechts meer in. Ook omdat ze zag dat iedereen blij was, dus moest het wel goed zijn
Nou en.
  maandag 20 november 2017 @ 09:21:45 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175188563
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:37 schreef ABombali het volgende:
Er is eindelijk een manier om Pegida en NVU demonstraties te voorkomen, gewoon de snelweg blokkeren. Krijg je een boete voor, maar de burgemeester zal de demonstratie moeten verbieden ^O^
Als je een beetje hebt opgelet, dan weet je dat (extreem) Links al langer demonstraties van anderen verstoort en soms zelfs voorkomt.

Niets nieuws dus.

Omdat ze nu een koekje van eigen deeg krijgen, komt hun gelamenteer nogal hypocriet over.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175188611
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175188628
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:37 schreef ABombali het volgende:
Er is eindelijk een manier om Pegida en NVU demonstraties te voorkomen, gewoon de snelweg blokkeren. Krijg je een boete voor, maar de burgemeester zal de demonstratie moeten verbieden ^O^
Dat is voor links tuig niks nieuws hoor, demonstraties verstoren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175188673
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 08:27 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik had op de basisschool een jongen in de klas. Was geadopteerd uit een of ander afrikaans land. Op mijn kinderfeestje in die tijd werden we geschminkt en hij zei dat hij geschminkt wilde worden als zwarte piet.

Ik weet niet hoe hij er nu over denkt, maar ik denk dat hij er geen problemen mee heeft.

Mijn schoonmoeder woont sinds 18 jaar in nederland, ze woonde in nepal. Toen ze zwarte piet hier zag voor het eerst vond ze het racisme, maar ze vertelde dat ze er niks van snapte. Nu jaren later ziet ze er niks slechts meer in. Ook omdat ze zag dat iedereen blij was, dus moest het wel goed zijn
Genoeg zwarte kinderen en ouders die net zo vrolijk meedoen aan het Sinterklaasfeest met Zwarte Piet zoals hij afgelopen jaren is geweest.
  maandag 20 november 2017 @ 09:28:59 #52
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175188679
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 08:28 schreef Stabiel het volgende:

[..]
Maar goed, dat is nogal moeilijk uit te leggen aan iemand die zijn kostbare tijd verspilt door online te discussiëren over nietszeggende levensproblematiek.
Een beetje ironie op zijn tijd is ook wel leuk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 20 november 2017 @ 09:33:16 #53
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_175188751
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 00:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als je ala Afriyie luidkeels alles en iedereen racistisch noemt, eist dat alles aan zwarte piet direct verdwijnt en ieder jaar met je Black Panther vriendjes intochten komt verpesten dan kan het weleens gebeuren dat je in de file komt te staan.
Meh, en als men het recht in eigen handen gaat nemen en snelwegen gaat blokkeren en mensen gaat lopen bedreigen omdat hun mening ze niet aanstaat verdienen ze geen feestje meer. Laat de splintergroepen aan de uiteinden van de discussie maar lekker optaffen naar Rottumerplaat terwijl de grote mensen in het midden uitvogelen wat de volgende stap in de evolutie van het Sinterklaasfeest is.
Ik ga naar huis.
  maandag 20 november 2017 @ 09:47:51 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_175189088
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 09:33 schreef nietzman het volgende:

[..]

Meh, en als men het recht in eigen handen gaat nemen en snelwegen gaat blokkeren en mensen gaat lopen bedreigen omdat hun mening ze niet aanstaat verdienen ze geen feestje meer. Laat de splintergroepen aan de uiteinden van de discussie maar lekker optaffen naar Rottumerplaat terwijl de grote mensen in het midden uitvogelen wat de volgende stap in de evolutie van het Sinterklaasfeest is.
Dat is inmiddels uitgevogeld. In de nieuwe liedjes gaat het nu over (lieve) Piet, de pieten op straat hebben gewoon hun eigen haarkleur en roetstrepen. Zo lijkt het in alle grote steden ingevoerd te zijn. Dus over een aantal jaar ook in de rest van het land. Zul je over tien jaar nog wel een aantal weigerpieten in de biblebelt hebben, maar de rest van de provincie kan weer claimen hoe ontzettend tolerant zij zijn dat ze een niet racistische versie van piet hebben omarmd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_175189220
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 09:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is inmiddels uitgevogeld. In de nieuwe liedjes gaat het nu over (lieve) Piet, de pieten op straat hebben gewoon hun eigen haarkleur en roetstrepen. Zo lijkt het in alle grote steden ingevoerd te zijn. Dus over een aantal jaar ook in de rest van het land. Zul je over tien jaar nog wel een aantal weigerpieten in de biblebelt hebben, maar de rest van de provincie kan weer claimen hoe ontzettend tolerant zij zijn dat ze een niet racistische versie van piet hebben omarmd.
Dit soort opmerkingen :').
  Redactie Sport maandag 20 november 2017 @ 09:53:56 #57
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175189230
Kunnen we gewoon allemaal normaal.doen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175189305
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 09:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen :').
Inderdaad arrogantie ten top en geen rekening houden met een meerderheid van liefst 92 procent
  maandag 20 november 2017 @ 10:02:25 #59
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175189358
quote:
Wat iedereen lijkt te vergeten, is dat er heel veel verschillende "Zwarte Pieten" zijn, ontzettend veel plaatselijke tradities en familieverhalen. Dertig jaar geleden een neger uit Afrika? Nooit van gehoord, hij komt uit Spanje. Etc etc en zo heeft iedereen zijn eigen waarheid, die klopt altijd voor die plaats en die tijd.
Als anti-pieten vinden dat het een racistisch beeld is van een neger, dan mogen ze hun eigen Zwarte Piet aanpassen wat ze willen, maar laat ze afblijven van die andere pieten.
pi_175189421
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat iedereen lijkt te vergeten, is dat er heel veel verschillende "Zwarte Pieten" zijn, ontzettend veel plaatselijke tradities en familieverhalen. Dertig jaar geleden een neger uit Afrika? Nooit van gehoord, hij komt uit Spanje. Etc etc en zo heeft iedereen zijn eigen waarheid, die klopt altijd voor die plaats en die tijd.
dat is juist die identeitscrisis die ze beschrijven. wie/wat is zwarte piet nou precies? dat hij niet een zwarte man zou zijn is een van die dingen die sommigen "zijn vergeten/niet weten" aldus het artikel.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175189508
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 09:57 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Inderdaad arrogantie ten top en geen rekening houden met een meerderheid van liefst 92 procent
Bijzonder ver van enige realiteit ja.
pi_175189635
Ben benieuwd wanneer die huilie-anti-piet-ouders de Ikea voor de rechter slepen omdat er geen zwarte ballen in de ballenbak liggen :')
  maandag 20 november 2017 @ 10:33:04 #65
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175189846
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat iedereen lijkt te vergeten, is dat er heel veel verschillende "Zwarte Pieten" zijn, ontzettend veel plaatselijke tradities en familieverhalen. Dertig jaar geleden een neger uit Afrika? Nooit van gehoord, hij komt uit Spanje. Etc etc en zo heeft iedereen zijn eigen waarheid, die klopt altijd voor die plaats en die tijd.
Als anti-pieten vinden dat het een racistisch beeld is van een neger, dan mogen ze hun eigen Zwarte Piet aanpassen wat ze willen, maar laat ze afblijven van die andere pieten.
Je komt heel dicht bij de kern, naar mijn mening tenminste.

Hoewel het zowat als een religie wordt behandeld, is het dat niet. In tegenstelling tot een christendom of een islam is er geen "bijbel" van het sinterklaasfeest.

In andere woorden: er zijn geen strenge regels en niets is formeel vastgelegd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175189932
Goed dat de zeurpieten zijn tegengehouden. Het is te gek voor woorden dat een overweldigende meerderheid zich moet aanpassen voor een kleine minderheid. Sinterklaas zonder Zwarte Piet is als een moslim of een Jood die varkensvlees moet eten, een protestant die beelden en schilderijen in zijn kerk moet accepteren of een atheïst die God moet accepteren.
pi_175189952
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ah, weer zo'n (groen)linkser die de redenatie aanhangt dat het de kinderen niets uitmaakt.

Nee, het maakt de kinderen niets uit, dus vanwege de kinderen hoef je de kleur zwart niet aan te passen.

Next.
mensen zijn aapjes, ze doen/denken/vinden wat hun ouders hun influisteren, dat noemen we dan cultuur.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175190063
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 10:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

mensen zijn aapjes, ze doen/denken/vinden wat hun ouders hun influisteren, dat noemen we dan cultuur.
Hebben de aapjes ook ingefluisterd dat Zwarte Piet racistisch is?
pi_175190112
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:33 schreef thedeedster het volgende:

Hoewel het zowat als een religie wordt behandeld, is het dat niet. In tegenstelling tot een christendom of een islam is er geen "bijbel" van het sinterklaasfeest.
je zou kunnen zeggen dat het een volksreligie is, die stopt er dat bij en die haalt dat er iets anders uit, alleen al als je naar zwarte piet gaat kijken, zie je die verandering continu gaande is, wat dat betreft is dat boek van schenkman een grote, succesvolle vorm van "plakwerk", hij kwam met een idee, de gehele nederlandse bevolking pikte het op en sinds 1850 blijft de personage veranderen om zich aan te passen aan de tijdsgeest. niks engs dus :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 20 november 2017 @ 10:45:11 #70
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_175190156
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:30 schreef Montagui het volgende:
Nee, het maakt de kinderen niets uit, dus vanwege de kinderen hoef je de kleur zwart niet aan te passen houden.
Ik ga naar huis.
  maandag 20 november 2017 @ 10:48:02 #71
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175190223
quote:
5s.gif Op maandag 20 november 2017 10:45 schreef nietzman het volgende:

[..]

Inderdaad, dat werkt 2 kanten op.

Dit slaat meteen het hele 'denk aan de kinderen' argument weg.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175190261
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 10:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

je zou kunnen zeggen dat het een volksreligie is, die stopt er dat bij en die haalt dat er iets anders uit, alleen al als je naar zwarte piet gaat kijken, zie je die verandering continu gaande is, wat dat betreft is dat boek van schenkman een grote, succesvolle vorm van "plakwerk", hij kwam met een idee, de gehele nederlandse bevolking pikte het op en sinds 1850 blijft de personage veranderen om zich aan te passen aan de tijdsgeest. niks engs dus :P
Jan Schenkman heeft Zwarte Piet niet bedacht. Er is ook al een andere bron waarin Zwarte Piet eerder beschreven was.

Schenkman heeft er een prentenboekje bij gemaakt en wat elementen aan toegevoegd (de stoomboot) en dat werd populair.
pi_175190284
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Inderdaad, dat werkt 2 kanten op.

Dit slaat meteen het hele 'denk aan de kinderen' argument weg.
dat "denk aan kinderen" argument is dan ook verschuilen achter kinderen omdat je niet in staat bent om je standpunten zelf te verdedigen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 20 november 2017 @ 10:51:17 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_175190304
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 09:57 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Inderdaad arrogantie ten top en geen rekening houden met een meerderheid van liefst 92 procent
Is dat het percentage mensen dat geen homo is?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_175190356
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Inderdaad, dat werkt 2 kanten op.

Dit slaat meteen het hele 'denk aan de kinderen' argument weg.
Het denk aan de kinderen argument is wel toepasselijk om groepen zoals gisteren te blokkeren want die denken totaal niet aan de kinderen
pi_175190379
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Inderdaad, dat werkt 2 kanten op.

Dit slaat meteen het hele 'denk aan de kinderen' argument weg.
Exact.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175190383
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 10:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Is dat het percentage mensen dat geen homo is?
Het percentage dat wil dat zwarte piet zwart blijft slimmerik
pi_175190401
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 10:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Is dat het percentage mensen dat geen homo is?
Ik weet niet of iedereen die tegen Zwarte piet is homo is, maar wel leuke theorie van je.
pi_175190445
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 10:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Is dat het percentage mensen dat geen homo is?
:D scherp!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175190601
quote:
13s.gif Op maandag 20 november 2017 00:33 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee hoor, het associeren van twee grotendeels identieke beelden gebeurt in de hersenen van het kind. Daar hoeft geen opvoeding aan te pas te komen.
Als een kind een zwarte piet associeert met een neger is er waarschijnlijk iets fout gegaan.

Doe nu aub niet alsof dat een standaard associatie is, dat is het namelijk niet.

Jij projecteert je eigen racisme op anderen. Dat blijkt uit al je argumenten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175190638
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 10:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jan Schenkman heeft Zwarte Piet niet bedacht. Er is ook al een andere bron waarin Zwarte Piet eerder beschreven was.

Schenkman heeft er een prentenboekje bij gemaakt en wat elementen aan toegevoegd (de stoomboot) en dat werd populair.
Waarbij opgemerkt dient te worden dat heer Schenkman zelf waarschijnlijk ook nooit een neger heeft gezien en zijn informatie uit andere prentenboeken heeft gehaald.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175190669
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als een kind een zwarte piet associeert met een neger is er waarschijnlijk iets fout gegaan.

Doe nu aub niet alsof dat een standaard associatie is, dat is het namelijk niet.

aangezien zwarte piet vele uiterlijke kenmerken bezit van een zwarte man is de associatie snel gemaakt en niet meer dan natuurlijk 8}
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 20 november 2017 @ 11:05:54 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_175190686
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 10:54 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Het percentage dat wil dat zwarte piet zwart blijft slimmerik
Maar toevallig ook het percentage mensen die zich niet gediscrimineerd voelt door een verbod op het homohuwelijk. Man en vrouw, oer-Hollandse traditie. Geeft te denken toch.

In ieder geval, de grote steden maken ongeveer 18% van de kinderen uit van Nederland, niet 8%.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_175190730
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 11:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

aangezien zwarte piet vele uiterlijke kenmerken bezit van een zwarte man is de associatie snel gemaakt en niet meer dan natuurlijk 8}
Voor racisten als jij is die associatie inderdaad snel gemaakt. Wil je dat alsjeblieft niet ook de rest van de bevolking opdringen en doen alsof dat normaal is?

Normale kinderen zien zwarte piet als zwarte piet. Een fantasiefiguur die de knecht van sinterklaas is. Niet als een neger die de knecht van de Sinterklaas is. Jij maakt die racistische associatie, niet een gemiddeld kind.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175190887
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 11:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar toevallig ook het percentage mensen die zich niet gediscrimineerd voelt door een verbod op het homohuwelijk. Man en vrouw, oer-Hollandse traditie. Geeft te denken toch.

In ieder geval, de grote steden maken ongeveer 18% van de kinderen uit van Nederland, niet 8%.
Wat heeft dit er nu mee te maken, helemaal niets!
pi_175190893
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Voor racisten als jij is die associatie inderdaad snel gemaakt. Wil je dat alsjeblieft niet ook de rest van de bevolking opdringen en doen alsof dat normaal is?

Normale kinderen zien zwarte piet als zwarte piet. Een fantasiefiguur die de knecht van sinterklaas is. Niet als een neger die de knecht van de Sinterklaas is. Jij maakt die racistische associatie, niet een gemiddeld kind.
kennelijk zijn kinderen niet de enige die in sinterklaas geloven :P

om het artikel hierboven weer te quoten


“Veel mensen denken dat Zwarte Piet een onschuldige figuur is,” stelt Rensen. “Zij zijn zich er niet van bewust dat hij nog geen dertig jaar geleden voor iets heel anders stond. Toen was hij dommig en werd er expliciet gemeld dat hij uit Afrika afkomstig was. Daarmee was overduidelijk sprake van een racistische ondertoon. Of misschien zelfs wel boventoon. Maar als je dat niet weet of je bent het vergeten, maar een ander weet het wel, dan spreek je over twee verschillende interpretaties van Zwarte Piet en kan er dus een verhit debat ontstaan.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175191036
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zwarte Piet was dertig jaar geleden dommig en uit Afrika afkomstig?


Niet volgens youtube.
youtube knows best ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175191057
quote:
Ik ben een aardig eind in de richting van 30 en had voor de laatste racisme storm nog niet één keer gehoord dat ZP een neger was. Ook waren de zwarte pieten bij ons op de basisschool best wel bijdehand. De enige dommige piet op tv die ik mij kan herinneren was de wegwijspiet. Volgens mij is de acteur daarvan nu ook ferm in het antipieten kamp.
pi_175191119
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ben een aardig eind in de richting van 30 en had voor de laatste racisme storm nog niet één keer gehoord dat ZP een neger was. Ook waren de zwarte pieten bij ons op de basisschool best wel bijdehand. De enige dommige piet op tv die ik mij kan herinneren was de wegwijspiet. Volgens mij is de acteur daarvan nu ook ferm in het antipieten kamp.
8} 8} 8} 8} 8}
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175191147
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ben een aardig eind in de richting van 30 en had voor de laatste racisme storm nog niet één keer gehoord dat ZP een neger was. Ook waren de zwarte pieten bij ons op de basisschool best wel bijdehand. De enige dommige piet op tv die ik mij kan herinneren was de wegwijspiet. Volgens mij is de acteur daarvan nu ook ferm in het antipieten kamp.
Erik van Muiswinkel is nu tegen Zwarte Piet. Hij was de hoofdpiet.



Michiel Kerbosch was de Wegwijspiet. Naar mijn mening ook een leukere Piet.
pi_175191196
quote:
Maar wij leven toch nu en niet 30 jaar geleden?

En ik ben 36, ook nog nooit gehoord dat hij uit afrika zou komen. Sterker nog, het is nooit een vraag geweest waar ZP vandaan kwam. Hij kwam met Sinterklaas mee uit Spanje. Waarom hij zwart was, accentloos Nederlands sprak en waarom hij uit Spanje kwam was helemaal geen vraag. Hij was er gewoon.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 20-11-2017 11:32:56 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175191252
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 20 november 2017 @ 11:31:41 #96
8369 speknek
Another day another slay
pi_175191289
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 11:14 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Wat heeft dit er nu mee te maken, helemaal niets!
Allessssss

Burgerrechten laat je niet democratisch bepalen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_175191311
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ga al wat langer mee dan 30 jaar en ik heb nog nooit gehoord dat Zwarte Piet uit Afrika komt. Hij komt altijd uit Spanje, samen met Sinterklaas. Wat is dat voor kul dat hij uit Afrika zou komen, wie verzint zoiets?
De zeurpieten dus
  Leukste jonkie 2022 maandag 20 november 2017 @ 11:36:49 #98
213457 engine
pi_175191421
quote:
En dus ga je niet op de A7 met gevaar voor eigen- en andermans leven de bussen tegenhouden met mensen die een goedgekeurde, overlegde demonstratie zouden gaan voeren. Dan kun je denken dat je, met je auto en je vlaggen en je intimiderende teksten, ons Nederlands erfgoed verdedigt, maar je geeft eigenlijk onze Nederlandse normen en waarden een trap in de ballen.
https://www.gelderlander.(...)en-waarden~aade8801/

Nynke de Jong heeft het weer eens bij het rechte eind ^O^
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175191551
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Allessssss

Burgerrechten laat je niet democratisch bepalen.
Het zal wel, maar ik zie nog niet in wat het met deze discussie te maken heeft
  Leukste jonkie 2022 maandag 20 november 2017 @ 11:42:42 #100
213457 engine
pi_175191590
quote:
Als volwassenen niet in staat zijn normaal te doen, niet in staat zijn naar elkaar te luisteren en slechts met de vingers in hun oren heel hard hun eigen gelijk uitschreeuwen, zit er maar één ding op: lokale overheden moeten in het belang van de openbare orde voortaan geen demonstraties meer toestaan bij sinterklaasintochten.
https://www.gelderlander.(...)-toestaan~ac9aeeb06/

Wijze man die Hans van Soest.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175191596
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 11:36 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

https://www.gelderlander.(...)en-waarden~aade8801/

Nynke de Jong heeft het weer eens bij het rechte eind ^O^
Kennis van me heeft met zijn vrouw een uitvaart van een dierbare gemist door de file.
Wat ook niet echt te spreken over deze actie.
Make my day!
pi_175191685
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2017 11:42 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

https://www.gelderlander.(...)-toestaan~ac9aeeb06/

Wijze man die Hans van Soest.
Is elke keer nog gedonder geweest met die demonstraties. Lijkt me inmiddels wel genoeg reden voor de desbetreffende burgemeesters om op basis van 'te verwachten ongeregeldheden' bij voorbaat al geen demonstraties tijdens/bij de intocht toe te staan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175191693
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 11:42 schreef agter het volgende:

[..]

Kennis van me heeft met zijn vrouw een uitvaart van een dierbare gemist door de file.
Wat ook niet echt te spreken over deze actie.
Dat is toch een kleinigheidje als je het vergelijkt met de waanzinnige heldendaad die deze patriotten uit Friesland hebben bekokstoofd en uitgevoerd.

Ik bedoel, wat is een uitvaart nu naast Zwarte Piet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175191728
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Erik van Muiswinkel is nu tegen Zwarte Piet. Hij was de hoofdpiet.

[ afbeelding ]

Michiel Kerbosch was de Wegwijspiet. Naar mijn mening ook een leukere Piet.
[ afbeelding ]
Ook Paul de Leeuw heeft Zwarte Piet gespeeld, terwijl hij nu in het anti-kamp zit.
pi_175191736
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Is elke keer nog gedonder geweest met die demonstraties. Lijkt me inmiddels wel genoeg reden voor de desbetreffende burgemeesters om op basis van 'te verwachten ongeregeldheden' bij voorbaat al geen demonstraties tijdens/bij de intocht toe te staan.
Dat mag je niet opperen want RECHTSTAAT en zulks.

Tenminste, toen ik vorig jaar hier zoiets opperde stonden er tig mensen te huilen hier.
pi_175191743
quote:
Wat een bizar slechte analyse. Mensen die zwarte piet willen behouden kunnen zich prima voorstellen dat anderen er een racistisch stereotype in zien. Vervolgens leggen ze uit dat dat niet de bedoeling is en dat de racistische trekken die zwarte piet ooit wellicht had inmiddels grotendeels als niet volledig verdwenen zijn. Niemand wil met zwarte piet een negerslaafje van sinterklaas uitbeelden. De pieten zijn zijn hulpjes net zoals de kerstman elfjes heeft.

Als deze uitleg vervolgens wordt genegeerd door tegenstanders en alsnog beweerd wordt dat zwarte piet racistisch is en moet veranderen dan worden voorstanders opstandig omdat zij het simpelweg niet eens zijn met de analyse dat zwarte piet racistisch is.

Wat dan extra olie op het vuur gooit is de ongeloofelijke arrogantie van veel tegenstanders die niet inzien dat er een meningsverschil is, maar hun mening als waarheid zien en dat die domme voorstanders van zwarte piet het niet snappen. Zoals ook in het artikel gedaan wordt. Zoals de beroemde scene met Paul de Leeuw die tegen zijn kinderpubliek zegt: "Dus niemand begrijpt dat het aangepast kan moet worden."

En dan nog een kleine hoeveelheid hyperactieve zwarte racisten die alles wat wit is slecht vinden. Die willen we toch zeker niet hun zin geven.

Dus als je wilt dat zwarte piet verandert, geef dan duidelijke goede redenen waarom zwarte piet in zijn huidige vorm een racistische figuur is en wat er dan anders zou moeten, luister naar waarom voorstanders het daar niet mee eens zijn en ga daarover in discussie. Stop met dat belerende toontje en die morele superioriteit en de zielige verhalen en kom met goede argumenten.
pi_175191750
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:48 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Ook Paul de Leeuw heeft Zwarte Piet gespeeld, terwijl hij nu in het anti-kamp zit.
Dit was zó mooi:

pi_175191754
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat mag je niet opperen want RECHTSTAAT en zulks.

Tenminste, toen ik vorig jaar hier zoiets opperde stonden er tig mensen te huilen hier.
Preventief bepaalde demonstraties verbieden lijkt me inderdaad niet de bedoeling.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175191763
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 11:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Preventief demonstraties verbieden lijkt me inderdaad niet de bedoeling.
Mij wel. In dit geval dan.
pi_175191779
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:50 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Mij wel. In dit geval dan.
Ja, dat jij dat vindt begrijp ik, dat zeg je net nog.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175191796
Als een evenement specifiek voor kinderen bedoeld is, lijkt het me prima om demonstraties te verbieden.

Dan demonstreer je maar een straatje verder op.
pi_175191797
quote:
11s.gif Op maandag 20 november 2017 11:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is toch een kleinigheidje als je het vergelijkt met de waanzinnige heldendaad die deze patriotten uit Friesland hebben bekokstoofd en uitgevoerd.

Ik bedoel, wat is een uitvaart nu naast Zwarte Piet.
Wel een beetje het gevoel wat leeft ja.
Ik durfde het ze niet te vertellen: “kleine opoffering voor de grote zaak, joh”.
En als ze het er niet mee eens zijn dan roepen dat ze niet patriottisch genoeg zijn. :+

Wat een land.
Make my day!
  maandag 20 november 2017 @ 11:53:02 #113
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175191818
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Is elke keer nog gedonder geweest met die demonstraties. Lijkt me inmiddels wel genoeg reden voor de desbetreffende burgemeesters om op basis van 'te verwachten ongeregeldheden' bij voorbaat al geen demonstraties tijdens/bij de intocht toe te staan.
Mee eens, laat ze maar praten tot ze een ons wegen. Het is hun goed recht om dat te doen. Maar niet tijdens een intocht lijfelijk gaan protesteren. Dat wekt alleen maar ergernis op en doet hun zaak geen goed.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_175191844
quote:
Types als De Leeuw hebben totaal geen 'feeling' met de meerderheid. Nog iets grappigs. Op Curaçao, waar 85 procent van de bevolking zwart is, bestaat geen Zwarte Pietendiscussie.
pi_175191870
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:52 schreef luxerobots het volgende:
Als een evenement specifiek voor kinderen bedoeld is, lijkt het me prima om demonstraties te verbieden.

Dan demonstreer je maar een straatje verder op.
Niemand zegt dan ook dat ze pal naast de boot moeten demonstreren. Wat mij betreft is de beste optie inderdaad om ze gewoon een blokje verder een eigen plek te geven, zodat de kinderen er geen last van hebben.

Maar gewoon preventief alle anti-Piet demonstraties per definitie verbieden lijkt mij volledig onzinnig.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175191886
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 11:36 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

https://www.gelderlander.(...)en-waarden~aade8801/

Nynke de Jong heeft het weer eens bij het rechte eind ^O^
Ze konden ook prima demonstreren, maar dan lekker ergens weg bij de intocht zelf. Dan was er ook deze weerstand niet geweest, had niemand ze tegen gehouden, en hadden ze lekker hun goddelijke gang kunnen gaan.
pi_175191904
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 11:52 schreef agter het volgende:

[..]

Wel een beetje het gevoel wat leeft ja.
Ik durfde het ze niet te vertellen: “kleine opoffering voor de grote zaak, joh”.
En als ze het er niet mee eens zijn dan roepen dat ze niet patriottisch genoeg zijn. :+

Wat een land.
Sowieso, welke gek laat zich nu begraven tijdens de intocht van _O_ De Sint _O_ . Nederlands volksfeest #1, daar hou je toch gewoon rekening mee.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175191910
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 11:56 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ze konden ook prima demonstreren, maar dan lekker ergens weg bij de intocht zelf. Dan was er ook deze weerstand niet geweest, had niemand ze tegen gehouden, en hadden ze lekker hun goddelijke gang kunnen gaan.
Ze hadden een plek aangewezen gekregen die niet langs de route lag, toch?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175191911
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat mag je niet opperen want RECHTSTAAT en zulks.

Tenminste, toen ik vorig jaar hier zoiets opperde stonden er tig mensen te huilen hier.
Artikel 5 lid 2 sub c van de WOM verwijst naar artikel 2 en daarin staat:
quote:
Artikel 2
De bij of krachtens de bepalingen uit deze paragraaf aan overheidsorganen gegeven bevoegdheden tot beperking van het recht tot het belijden van godsdienst of levensovertuiging en het recht tot vergadering en betoging, kunnen slechts worden aangewend ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Zoals inmiddels wel duidelijk mag zijn, gelet op de afgelopen jaren, én de aankondiging nu van de anti-Piet activisten dat een demonstratie volgend jaar niet meer wordt gevraagd, lijkt me dat men er bij voorbaat al wel vanuit kan gaan van 'te verwachten wanordelijkheden' en derhalve geen demonstraties toestaat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 20 november 2017 @ 11:58:05 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_175191914
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:49 schreef Alfje het volgende:

Wat een bizar slechte analyse. Mensen die zwarte piet willen behouden kunnen zich prima voorstellen dat anderen er een racistisch stereotype in zien. Vervolgens leggen ze uit dat dat niet de bedoeling is en dat de racistische trekken die zwarte piet ooit wellicht had inmiddels grotendeels als niet volledig verdwenen zijn. Niemand wil met zwarte piet een negerslaafje van sinterklaas uitbeelden. De pieten zijn zijn hulpjes net zoals de kerstman elfjes heeft.

Als deze uitleg vervolgens wordt genegeerd door tegenstanders en alsnog beweerd wordt dat zwarte piet racistisch is en moet veranderen dan worden voorstanders opstandig omdat zij het simpelweg niet eens zijn met de analyse dat zwarte piet racistisch is.
Mensen kunnen zich best voorstellen dat ons feest waar we hakenkruizen dragen en met gestrekte armen rondmarcheren als nazistisch opgevat kan worden. Wanneer we ze dan uit leggen dat het wellicht uit de tijd van de Nazi's komt, maar dat het inmiddels een vrolijk feest is geworden waarbij vriendelijke mensen de eeuwigheid in het hakenkruis willen doen symboliseren en enkel naar de hemel wijzen, dan is het duidelijk dat de Joden zich hier niet meer ongerust over hoeven te voelen, want het heeft toch geen fascistische intentie meer.

Ja als dan de CIDI toch gaat klagen, dan worden we natuurlijk opstandig en roepen we Hamas Hamas Joden aan het gas. Maar dat had echt niet gehoeven als ze gewoon onze kant in hadden gezien.


Ja ammehoeeeelaaaaaa
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_175191918
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 11:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niemand zegt dan ook dat ze pal naast de boot moeten demonstreren. Wat mij betreft is de beste optie inderdaad om ze gewoon een blokje verder een eigen plek te geven, zodat de kinderen er geen last van hebben.

Maar gewoon preventief alle anti-Piet demonstraties per definitie verbieden lijkt mij volledig onzinnig.
Helemaal niet, mag best maar niet tijdens de intocht, simpel zat
pi_175191943
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 11:58 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Helemaal niet, mag best maar niet tijdens de intocht, simpel zat
Waarom zouden mensen tijdens de intocht niet mogen demonstreren?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 november 2017 @ 12:00:34 #123
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175191957
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 11:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Mensen kunnen zich best voorstellen dat ons feest waar we hakenkruizen dragen en met gestrekte armen rondmarcheren als nazistisch opgevat kan worden. Wanneer we ze dan uit leggen dat het wellicht uit de tijd van de Nazi's komt, maar dat het inmiddels een vrolijk feest is geworden waarbij vriendelijke mensen de eeuwigheid in het hakenkruis willen doen symboliseren en enkel naar de hemel wijzen, dan is het duidelijk dat de Joden zich hier niet meer ongerust over hoeven te voelen, want het heeft toch geen fascistische intentie meer.

Ja als dan de CIDI toch gaat klagen, dan worden we natuurlijk opstandig en roepen we Hamas Hamas Joden aan het gas. Maar dat had echt niet gehoeven als ze gewoon onze kant in hadden gezien.


Ja ammehoeeeelaaaaaa
Heb je zelf in de gaten hoe krom die vergelijking is?

En zelfs in dat geval valt er wat over te zeggen. In het Boeddhisme is het al eeuwen een veelgebruikt symbool, dat kan ik ook gewoon respecteren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175191958
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 11:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze hadden een plek aangewezen gekregen die niet langs de route lag, toch?
Daarmee bedoel ik een protestplek op een mooi veld ergens. Waar ze sprekers kunnen hebben, etcetera.
Niet in de stad zelf dus waar overal mensen en kinderen gewoon een gezellig feestje willen vieren. Dat stuit op weerstand.
  maandag 20 november 2017 @ 12:01:07 #125
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175191966
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:54 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Types als De Leeuw hebben totaal geen 'feeling' met de meerderheid. Nog iets grappigs. Op Curaçao, waar 85 procent van de bevolking zwart is, bestaat geen Zwarte Pietendiscussie.
Saillant detail; de initiator van al dit gejank komt van Curaçao.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Leukste jonkie 2022 maandag 20 november 2017 @ 12:03:52 #126
213457 engine
pi_175192006
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 11:56 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ze konden ook prima demonstreren, maar dan lekker ergens weg bij de intocht zelf. Dan was er ook deze weerstand niet geweest, had niemand ze tegen gehouden, en hadden ze lekker hun goddelijke gang kunnen gaan.
Nee, dat konden ze niet want de weg was geblokkeerd. Verder wel eens, de intocht is niet de juiste plek om dat te doen. Maar als je een vergunning hebt, heb je dat recht. Dan moet z'n vergunning niet afgegeven worden. Daar kun je dan weer tegen protesteren maar je gaat niet in je autotje eigen rechter spelen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175192012
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:00 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik een protestplek op een mooi veld ergens. Waar ze sprekers kunnen hebben, etcetera.
Niet in de stad zelf dus waar overal mensen en kinderen gewoon een gezellig feestje willen vieren. Dat stuit op weerstand.
Dan kan je net zo goed in Velp gaan demonstreren natuurlijk. Zo'n demonstratie doe je normaal gesproken juist op plekken waar datgene waar je tegen protesteert ook aanwezig is.

Een prima oplossing lijkt mij dan in dit geval om ze een beetje achteraf neer te zetten zodat mensen die gewoon met hun kinderen naar de intocht willen niet hoeven uit te leggen wie Quincy Gario is, terwijl de mensen die demonstreren gewoon van hun grondrecht gebruik kunnen maken. Als je het er niet mee eens bent krijg je de ruimte voor een fijne tegendemonstratie.

Om die plek van de demonstratie zet je dan voldoende politie om ieders veiligheid te waarborgen en voila.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175192029
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 12:03 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Nee, dat konden ze niet want de weg was geblokkeerd. Verder wel eens, de intocht is niet de juiste plek om dat te doen. Maar als je een vergunning hebt, heb je dat recht. Dan moet z'n vergunning niet afgegeven worden. Daar kun je dan weer tegen protesteren maar je gaat niet in je autotje eigen rechter spelen.
Als ze gewoon een mooi veldje hadden toegewezen gekregeren was ook die weg niet geblokkeerd.

Maar wijze les voor een volgende intocht, gewoon een afgelegen locatie toewijzen. Dat is hier niet goedgegaan.
  maandag 20 november 2017 @ 12:06:12 #129
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175192044
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 12:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen tijdens de intocht niet mogen demonstreren?
Ze beperken de vrijheid (van meningsuiting) van andere mensen.

Ze misgunnen andere mensen een ongestoord feest.

Misschien vind jij dat normaal. Dat kan.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175192061
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:06 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ze beperken de vrijheid (van meningsuiting) van andere mensen.

Ze misgunnen andere mensen een ongestoord feest.

Misschien vind jij dat normaal. Dat kan.
Hoe beperkt een demonstratie in hemelsnaam de vrijheid van meningsuiting van een ander?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175192079
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 11:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Mensen kunnen zich best voorstellen dat ons feest waar we hakenkruizen dragen en met gestrekte armen rondmarcheren als nazistisch opgevat kan worden. Wanneer we ze dan uit leggen dat het wellicht uit de tijd van de Nazi's komt, maar dat het inmiddels een vrolijk feest is geworden waarbij vriendelijke mensen de eeuwigheid in het hakenkruis willen doen symboliseren en enkel naar de hemel wijzen, dan is het duidelijk dat de Joden zich hier niet meer ongerust over hoeven te voelen, want het heeft toch geen fascistische intentie meer.

Ja als dan de CIDI toch gaat klagen, dan worden we natuurlijk opstandig en roepen we Hamas Hamas Joden aan het gas. Maar dat had echt niet gehoeven als ze gewoon onze kant in hadden gezien.

Ja ammehoeeeelaaaaaa
Met dit soort argumentatie diskwalificeer je jezelf natuurlijk als discussiepartner :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175192111
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 11:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Mensen kunnen zich best voorstellen dat ons feest waar we hakenkruizen dragen en met gestrekte armen rondmarcheren als nazistisch opgevat kan worden. Wanneer we ze dan uit leggen dat het wellicht uit de tijd van de Nazi's komt, maar dat het inmiddels een vrolijk feest is geworden waarbij vriendelijke mensen de eeuwigheid in het hakenkruis willen doen symboliseren en enkel naar de hemel wijzen, dan is het duidelijk dat de Joden zich hier niet meer ongerust over hoeven te voelen, want het heeft toch geen fascistische intentie meer.

Ja als dan de CIDI toch gaat klagen, dan worden we natuurlijk opstandig en roepen we Hamas Hamas Joden aan het gas. Maar dat had echt niet gehoeven als ze gewoon onze kant in hadden gezien.

Ja ammehoeeeelaaaaaa
Godsallemachtig, wat een domme post dit.
pi_175192115
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 11:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Mensen kunnen zich best voorstellen dat ons feest waar we hakenkruizen dragen en met gestrekte armen rondmarcheren als nazistisch opgevat kan worden. Wanneer we ze dan uit leggen dat het wellicht uit de tijd van de Nazi's komt, maar dat het inmiddels een vrolijk feest is geworden waarbij vriendelijke mensen de eeuwigheid in het hakenkruis willen doen symboliseren en enkel naar de hemel wijzen, dan is het duidelijk dat de Joden zich hier niet meer ongerust over hoeven te voelen, want het heeft toch geen fascistische intentie meer.

Ja als dan de CIDI toch gaat klagen, dan worden we natuurlijk opstandig en roepen we Hamas Hamas Joden aan het gas. Maar dat had echt niet gehoeven als ze gewoon onze kant in hadden gezien.

Ja ammehoeeeelaaaaaa
Kijk, maar dan hebben we een discussie over de symbolen zelf, daar kan je prima een discussie over voeren en dat mag ook met zwarte piet.

De reden waarom we dat niet willen is niet omdat een groepje er iets in ziet dat er niet is, maar de reden is dat de symbolen daadwerkelijk terug verwijzen naar de tweede wereld oorlog. Dat vind ik ook een zinnige discussie en als er nou eens gefocust werd op waarom Piet al dan niet als racistische figuur wordt gezien zouden we misscihen verder komen.

Maar dat als waarheid aannemen en de ander voor dom en racistsich uitmaken omdat hij het niet begrijpt is wat zo ontzettend storend is.
  maandag 20 november 2017 @ 12:13:57 #134
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175192199
quote:
5s.gif Op maandag 20 november 2017 12:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoe beperkt een demonstratie in hemelsnaam de vrijheid van meningsuiting van een ander?
Een intocht bijwonen is een vorm van meningsuiting.

Als je religieuzen lastig gaat vallen in hun kerk, moskee of synagoge, dan tast je hun ruimte aan.

Dit is in principe hetzelfde.

Weet je, eigenlijk misgun ik zo'n KOZP niet hun recht op demonstratie, maar door (extreem) Links is het spelletje vaak vals gespeeld en ik zie dit als een koekje van eigen deeg.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175192235
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Een intocht bijwonen is een vorm van meningsuiting.

Als je religieuzen lastig gaat vallen in hun kerk, moskee of synagoge, dan tast je hun ruimte aan.

Dit is in principe hetzelfde.

Weet je, eigenlijk misgun ik zo'n KOZP niet hun recht op demonstratie, maar door (extreem) Links is het spelletje vaak vals gespeeld en ik zie dit als een koekje van eigen deeg.
Mensen kunnen toch gewoon de intocht nog bijwonen. Er staan een paar straten verder gewoon mensen met een spandoek. Nou, poepoe.

Het is niet zo dat je als je naar Sinterklaas wilt op de snelweg wordt tegengehouden door een paar auto's met anti-Pieten die niet willen dat je ergens heen gaat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 20 november 2017 @ 12:19:33 #136
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175192302
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 12:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Mensen kunnen toch gewoon de intocht nog bijwonen. Er staan een paar straten verder gewoon mensen met een spandoek. Nou, poepoe.

Het is niet zo dat je als je naar Sinterklaas wilt op de snelweg wordt tegengehouden door een paar auto's met anti-Pieten die niet willen dat je ergens heen gaat.
Ik denk dat ons meningsverschil vooral ligt in onze verwachtingen omtrent het gedrag van KOZP.

Jij verwacht dat ze het netjes zouden spelen, ik niet.

Ze zijn - naar mijn mening - uit op relletjes, die ze vervolgens filmen en flink geredigeerd op het internet zetten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175192358
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 11:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Mensen kunnen zich best voorstellen dat ons feest waar we hakenkruizen dragen en met gestrekte armen rondmarcheren als nazistisch opgevat kan worden. Wanneer we ze dan uit leggen dat het wellicht uit de tijd van de Nazi's komt, maar dat het inmiddels een vrolijk feest is geworden waarbij vriendelijke mensen de eeuwigheid in het hakenkruis willen doen symboliseren en enkel naar de hemel wijzen, dan is het duidelijk dat de Joden zich hier niet meer ongerust over hoeven te voelen, want het heeft toch geen fascistische intentie meer.

Ja als dan de CIDI toch gaat klagen, dan worden we natuurlijk opstandig en roepen we Hamas Hamas Joden aan het gas. Maar dat had echt niet gehoeven als ze gewoon onze kant in hadden gezien.

Ja ammehoeeeelaaaaaa
Ah ja als de argumenten op zijn kun je natuurlijk altijd nog nazi roepen. :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175192366
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:19 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik denk dat ons meningsverschil vooral ligt in onze verwachtingen omtrent het gedrag van KOZP.

Jij verwacht dat ze het netjes zouden spelen, ik niet.

Ze zijn - naar mijn mening - uit op relletjes, die ze vervolgens filmen en goed geredigeerd op het internet zetten.
Daarom zou ik er ook genoeg politie bij zetten om te voorkomen dat het uit de hand loopt, en om te zorgen dat ze op de aangewezen plek blijven.

Maar goed, op die manier kan je natuurlijk alle demonstraties wel verbieden. 'Ja, ik verwacht dat ze dit en dit gaan doen en dat is een inperking op de vrijheid van meningsuiting omdat ik daar wil zijn ofzo dus ja'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175192401
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als je religieuzen lastig gaat vallen in hun kerk, moskee of synagoge, dan tast je hun ruimte aan.
In de naam van de Sint, de staf en de heilige Piet.

Pepernoot.
wooblabalurg
  maandag 20 november 2017 @ 12:24:18 #140
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175192409
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 12:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daarom zou ik er ook genoeg politie bij zetten om te voorkomen dat het uit de hand loopt, en om te zorgen dat ze op de aangewezen plek blijven.

Maar goed, op die manier kan je natuurlijk alle demonstraties wel verbieden. 'Ja, ik verwacht dat ze dit en dit gaan doen en dat is een inperking op de vrijheid van meningsuiting omdat ik daar wil zijn ofzo dus ja'.
Het is inderdaad jammer dat het die kant op gaat...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 20 november 2017 @ 12:24:55 #141
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175192416
quote:
17s.gif Op maandag 20 november 2017 12:23 schreef Baconbus het volgende:

[..]

In de naam van de Sint, de staf en de heilige Piet.

Pepernoot.
:D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175192417
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 12:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen tijdens de intocht niet mogen demonstreren?
Omdat dat groepje zich niet kan gedragen
  maandag 20 november 2017 @ 12:26:56 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_175192452
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:10 schreef Alfje het volgende:

[..]

Kijk, maar dan hebben we een discussie over de symbolen zelf, daar kan je prima een discussie over voeren en dat mag ook met zwarte piet.

De reden waarom we dat niet willen is niet omdat een groepje er iets in ziet dat er niet is, maar de reden is dat de symbolen daadwerkelijk terug verwijzen naar de tweede wereld oorlog. Dat vind ik ook een zinnige discussie en als er nou eens gefocust werd op waarom Piet al dan niet als racistische figuur wordt gezien zouden we misscihen verder komen.

Maar dat als waarheid aannemen en de ander voor dom en racistsich uitmaken omdat hij het niet begrijpt is wat zo ontzettend storend is.
Maar dat is nou juist het punt. De semiotische representatie van zwarte piet is racistisch. Niet het feit dat hij snoep aan kinderen geeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_175192464
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:24 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Omdat dat groepje zich niet kan gedragen
Aldus de nazis over de joden.
wooblabalurg
  maandag 20 november 2017 @ 12:28:25 #145
8369 speknek
Another day another slay
pi_175192484
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:00 schreef Nattekat het volgende:

Heb je zelf in de gaten hoe krom die vergelijking is?

Zeg je me ook wat er krom aan die vergelijking is? Misschien snap je hem niet, ik wil het graag verduidelijken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_175192485
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:24 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Omdat dat groepje zich niet kan gedragen
Dan zorg je dat er mensen zijn om dat in goede banen te leiden. Misschien kunnen ze daar een soort van groep voor oprichten die dan met auto's met zwaailichten mag rondrijden en mensen in een soort van ruimte mogen vasthouden als ze zich niet gedragen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175192511
quote:
9s.gif Op maandag 20 november 2017 12:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Aldus de nazis over de joden.
Ga ergens anders trollen joh
pi_175192527
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 12:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze daar een soort van groep voor oprichten die dan met auto's met zwaailichten mag rondrijden en mensen in een soort van ruimte mogen vasthouden als ze zich niet gedragen.
:D
wooblabalurg
pi_175192546
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 12:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan zorg je dat er mensen zijn om dat in goede banen te leiden. Misschien kunnen ze daar een soort van groep voor oprichten die dan met auto's met zwaailichten mag rondrijden en mensen in een soort van ruimte mogen vasthouden als ze zich niet gedragen.
Ja gezellig zeg, lijkt wel een risicowedstrijd in de eredivisie voetbal
pi_175192589
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:32 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Ja gezellig zeg, lijkt wel een risicowedstrijd in de eredivisie voetbal
Goed verhaal.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175192606
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:30 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Ga ergens anders trollen joh
Ga ergens anders zeggen dat groepen zich niet kunnen gedragen. Met je enge logica joh.
wooblabalurg
pi_175192692
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2017 12:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Goed verhaal.
Vind ik ook

Next
  maandag 20 november 2017 @ 12:42:19 #153
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175192757
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 08:28 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Ik doe geen beroep op moraliteit, maar op rationaliteit en intelligentie.
Nee, jij acht jezelf meer waard dan de anderen, omdat je boven de duscussie staat. Je kijkt neer op de mensen die de discussie wel aangaan. Je vindt ze dom en onredelijk. Daarmee draag je niks bij aan de discussie, dus ga elders trollen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 20 november 2017 @ 12:42:23 #154
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175192760
quote:
9s.gif Op maandag 20 november 2017 12:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Aldus de nazis over de joden.
Opzouten met dit soort vergelijkingen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 20 november 2017 @ 12:43:44 #155
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175192784
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 10:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is juist die identeitscrisis die ze beschrijven. wie/wat is zwarte piet nou precies? dat hij niet een zwarte man zou zijn is een van die dingen die sommigen "zijn vergeten/niet weten" aldus het artikel.
Dat is geen crisis. Dat is hetzelfde als dat ik het over mijn oma heb en jij denkt dat het over jou oma gaat. Niks vergeten of niet weten, alleen niet begrijpen dat het om twee verschillende dingen gaat.
pi_175192843
Als het blokkeren is toegestaan vanwege jouw mening: Volgende keer gewoon het kanaal blokkeren zodat die boot er niet door kan
pi_175192844
quote:
4s.gif Op maandag 20 november 2017 12:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Opzouten met dit soort vergelijkingen.
Jij vindt het niet eng als bepaalde kenmerken aan bepaalde groepen toe worden geschreven?
wooblabalurg
pi_175192848
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 12:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan zorg je dat er mensen zijn om dat in goede banen te leiden. Misschien kunnen ze daar een soort van groep voor oprichten die dan met auto's met zwaailichten mag rondrijden en mensen in een soort van ruimte mogen vasthouden als ze zich niet gedragen.
Dat was blijkbaar niet afdoende, althans, niet in het oordeel van de loco-burgemeester.
pi_175192854
quote:
9s.gif Op maandag 20 november 2017 12:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Aldus de nazis over de joden.
Haha.

Hahahaha.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175192888
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Haha.

Hahahaha.
Veelzeggend dat je kan lachen over dergelijke materie.
wooblabalurg
  maandag 20 november 2017 @ 12:49:13 #161
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175192903
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 10:43 schreef Slayage het volgende:
wat dat betreft is dat boek van schenkman een grote, succesvolle vorm van "plakwerk", hij kwam met een idee, de gehele nederlandse bevolking pikte het op en sinds 1850 blijft de personage veranderen om zich aan te passen aan de tijdsgeest. niks engs dus :P
Dat wordt steeds beweerd maar is nooit bewezen. Het is veel aannemelijker dat het in de kringen van Schenkman bekend werd, in Amsterdam bij de progressieven. Vóór de pietendiscussie was er geen hond die van Schenkman had gehoord.
Voor de meeste mensen is Sinterklaas een familiefeest, waarin als het even kan drie generaties aanwezig zijn. Zo worden de (plaatselijke of familie) tradities doorgegeven. En dan kan ik me best voorstellen dat er hier en daar een familie was die het verhaal ont-duivelde en dus maar vertelde dat Zwarte Piet geen demon was, maar een neger. Dat wil niet zeggen dat die ontwikkeling overal zo is gegaan.
  maandag 20 november 2017 @ 12:51:18 #162
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175192943
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 11:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

aangezien zwarte piet vele uiterlijke kenmerken bezit van een zwarte man is de associatie snel gemaakt en niet meer dan natuurlijk 8}
Welke uiterlijke kenmerken zijn dat dan?
Ik zie er niet één die niet ook van toepassing is op andere mensen (twee ogen, oren, vier ledematen, etc).
pi_175192957
quote:
9s.gif Op maandag 20 november 2017 12:48 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Veelzeggend dat je kan lachen over dergelijke materie.
Daar ging m'n koffie. Gelachen weer, bedankt!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175192986
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:46 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat was blijkbaar niet afdoende, althans, niet in het oordeel van de loco-burgemeester.
Nee, de demonstratie is niet doorgegaan omdat ze bang waren dat de demonstranten nog vaker tegengehouden zouden worden door de Friese Verzetshelden, met een beetje pech nog een paar keer op de snelweg, en dat ze opgewacht zouden worden als ze uiteindelijk toch in de stad zouden aankomen.

Dat had verder weinig met de demonstranten te maken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 20 november 2017 @ 12:55:54 #165
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175193021
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 11:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

kennelijk zijn kinderen niet de enige die in sinterklaas geloven :P
Het gaat niet om het geloven, het gaat om het vieren. Volwassenen vieren ook Sinterklaas, op het werk, bij de sportclub. In het bejaardenhuis. Niet omdat daar kinderen zijn (die zijn er meestal niet bij gelukkig, want het kan behoorlijk schunnig zijn), maar omdat ze waarde hechten aan de tradities die samengaan met Sinterklaas. Zoals het plagerige, moralistische Sinterklaasgedicht, het "straffen" van anderen als anonieme "Sint&Piet", het stiekem geven van cadeaus en daarmee een statement maken. Het raden naar wie die gulle gever was, vooral als het cadeau van enige genegenheid getuigde.
  maandag 20 november 2017 @ 12:56:07 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_175193024
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Welke uiterlijke kenmerken zijn dat dan?
Ik zie er niet één die niet ook van toepassing is op andere mensen (twee ogen, oren, vier ledematen, etc).
Welke andere mensen zijn van top tot teen zwart, hebben grote rode lippen, en zwart kroeshaar?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_175193051
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 12:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, de demonstratie is niet doorgegaan omdat ze bang waren dat de demonstranten nog vaker tegengehouden zouden worden door de Friese Verzetshelden, met een beetje pech nog een paar keer op de snelweg, en dat ze opgewacht zouden worden als ze uiteindelijk toch in de stad zouden aankomen.

Dat had verder weinig met de demonstranten te maken.
Exact, dus kan je ze niet zomaar achter een hekje zetten met wat politie erbij, zoals jij voorstelt. Er is teveel frictie.
Dan kan je er of voor kiezen het hele feest af te blazen, of de demonstratie op een minder gevoelige plek te organiseren (lees: buiten de stad). Wijze les voor een volgende keer.
pi_175193076
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 12:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, de demonstratie is niet doorgegaan omdat ze bang waren dat de demonstranten nog vaker tegengehouden zouden worden door de Friese Verzetshelden, met een beetje pech nog een paar keer op de snelweg, en dat ze opgewacht zouden worden als ze uiteindelijk toch in de stad zouden aankomen.

Dat had verder weinig met de demonstranten te maken.
Volgens mij was de reden dat ze te laat waren, dat had de politie agent doorgegeven aan de demonstranten in de bus
pi_175193092
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:58 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Volgens mij was de reden dat ze te laat waren, dat had de politie agent doorgegeven aan de demonstranten in de bus
Dat was niet de uiteindelijke reden.
pi_175193143
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:57 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Exact, dus kan je ze niet zomaar achter een hekje zetten met wat politie erbij, zoals jij voorstelt. Er is teveel frictie.
Dan kan je er of voor kiezen het hele feest af te blazen, of de demonstratie op een minder gevoelige plek te organiseren (lees: buiten de stad). Wijze les voor een volgende keer.
Of je zet gewoon meer politie in.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175193155
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 13:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Of je zet gewoon meer politie in.
Blijkbaar was dat geen optie.
  maandag 20 november 2017 @ 13:03:57 #172
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175193166
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 11:36 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

https://www.gelderlander.(...)en-waarden~aade8801/

Nynke de Jong heeft het weer eens bij het rechte eind ^O^
Ze vergeet gemakshalve dat het bij voorgaande intochten óók allemaal dik in orde was met vergunningen, maar dat de anti-pieten zich toen het zover was niet aan de afspraken wensten te houden. Dat was overigens waarvoor de eerste Friese oproep werd gedaan: zorgen dat dat tuig niet bij de kinderen in de buurt zou komen, want in voorgaande jaren heeft dat de nodige ellende opgeleverd. KOZP zou geen haarbreed in de weg zijn gelegd als ze waren gaan demonstreren op It Reaklif of zo.
pi_175193174
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:03 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Blijkbaar was dat geen optie.
Weekendschema he.
wooblabalurg
pi_175193198
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

zorgen dat dat tuig niet
Ik vind het fascinerend hoe men 'de tegenstander' probeert te onmenselijken.
wooblabalurg
pi_175193206
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

KOZP zou geen haarbreed in de weg zijn gelegd als ze waren gaan demonstreren op It Reaklif of zo.
Exact dit.
  Leukste jonkie 2022 maandag 20 november 2017 @ 13:07:15 #176
213457 engine
pi_175193209
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ze vergeet gemakshalve dat het bij voorgaande intochten óók allemaal dik in orde was met vergunningen, maar dat de anti-pieten zich toen het zover was niet aan de afspraken wensten te houden. Dat was overigens waarvoor de eerste Friese oproep werd gedaan: zorgen dat dat tuig niet bij de kinderen in de buurt zou komen, want in voorgaande jaren heeft dat de nodige ellende opgeleverd. KOZP zou geen haarbreed in de weg zijn gelegd als ze waren gaan demonstreren op It Reaklif of zo.
Dan moet dat anders geregeld worden. Dat betekent niet dat je het zelf gaat bepalen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Leukste jonkie 2022 maandag 20 november 2017 @ 13:07:58 #177
213457 engine
pi_175193223
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:06 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik vind het fascinerend hoe men 'de tegenstander' probeert te onmenselijken.
Alsof je extreem links of rechts moet zijn om hier een mening over te hebben.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175193237
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 13:07 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dan moet dat anders geregeld worden. Dat betekent niet dat je het zelf gaat bepalen.
Interessant om te zien dat men situaties ziet waarin het heft in eigen hand nemen geoorloofd lijkt.
wooblabalurg
pi_175193251
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 13:07 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dan moet dat anders geregeld worden. Dat betekent niet dat je het zelf gaat bepalen.
Als er blijkbaar geen lessen worden getrokken uit het verleden, dan wel. En ze zullen ook vast wel een boete krijgen, maak je geen zorgen.
pi_175193258
quote:
14s.gif Op zondag 19 november 2017 23:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Prima argumenten, kan ik zeer waarderen. ^O^

Een paar opmerkingen. Dat er nu niet meer zo naar Zwarte Piet gekeken wordt zie ik ook en daar is ook helemaal niets mis mee. Het vervelende is alleen dat het huidige beeld altijd gelinkt kan blijven worden aan het oude beeld. Dat een meerderheid het nu als zodanig ziet wil niet zeggen dat er geen mensen zijn die er wel degelijk nog het oude beeld in zien.

Komt nog bij dat door de protesten mensen meer bewust worden van dat oude beeld. Daar ontkom je niet aan als het weer benoemd wordt omdat onwetendheid niet langer een factor is. Mensen linken nu eenmaal beelden aan verhalen die ze erover horen.
Klopt, die mensen zijn er en de afgelopen jaren is gebleken dat een aanzienlijk deel van de bevolking het met die mensen eens zijn geworden of op z'n minst vinden dat ze een punt hebben en bereidt zijn veranderingen te accepteren. Mijn kritiek zit 'm in de manier waarop het geframed wordt vanuit de anti-ZP kant (te beschuldigend en teveel uit een slachtofferrol) en de timing van de het ontstaan van de beweging (juist nadat het Sinterklaasfeest al zo'n positieve verandering heeft doorgemaakt door de afgelopen decennia heen).

quote:
Protesten zijn er echt (af en aan) al heel lang maar hadden maar weinig succes. Dat er nu meer protesten zijn en het heftiger is is niet zo gek. Ten eerste zijn er nu gewoon veel meer mensen met een negroide achtergrond in Nederland. Ten tweede is de huidige generatie met die achtergrond veel mondiger geworden. Het protest komt deze keer ook voor het eerst vanuit hun kant en niet vanuit de autochtone bevolking. Daardoor is de impact groter: het zijn niet langer mensen van je eigen cultuur die er kritiek op hebben, maar mensen met een andere culturele achtergrond. Dat heeft een veel grotere impact.
Die vroegere protesten heb ik gemist blijkbaar maar ik neem het van je aan dat ze er geweest zijn. Tegenwoordig is het in ieder geval heftiger en dat komt denk ik zoals je zegt vanwege de mondigere tijdsgeest en dat het met name mensen met negroïde achtergrond zelf zijn die zich laten horen. Wellicht was/is deze heftigheid nodig om verandering te forceren omdat er voorheen niet voldoende werd geluisterd maar het gaat wel ten koste van flinke spanning in de samenleving. Je kunt je afvragen of het doel de middelen heiligt in deze kwestie. Is het Sinterklaasfeest in huidige vorm nu echt zo kwetsend en fout dat het de spanningen in de samenleving waard is, of slaan de gekwetsten door in hun eisen en de manier waarop?

quote:
En al die retoriek heb ik ook niets mee. Luister gewoon naar elkaar en doe normaal. :D
Goed om te horen ^O^ . Veel beter om gewoon normaal met elkaar om te gaan als gelijkwaardigen en niet doen alsof we nog in het midden van de vorige eeuw leven. Wat niet wegneemt dat er hier en daar nog dingen te verbeteren vallen op gebied van discriminatie/racisme. Maar dat overdrijven, de framing, de retoriek etc. mag wat mij betreft echt achterwegen blijven want het is niet gebaseerd op de realiteit en maakt constructieve discussie en oplossingen onmogelijk.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_175193298
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:06 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik vind het fascinerend hoe men 'de tegenstander' probeert te onmenselijken.
Ik vind het fascinerend hoe je het als volwassenen in je hoofd haalt een optocht te verstoren waar kinderen bij aanwezig zijn en ik vind het ook fascinerend dat mensen die zich daar aan storen dat anderen die volwassenen tuig noemen

[ Bericht 0% gewijzigd door Bottendaal op 20-11-2017 13:21:58 ]
  maandag 20 november 2017 @ 13:22:20 #182
8369 speknek
Another day another slay
pi_175193533
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Zeg je me ook wat er krom aan die vergelijking is? Misschien snap je hem niet, ik wil het graag verduidelijken.
¯\_(ツ)_/¯

Ik ga weer aan het werk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_175193537
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:11 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Ik vind het fascinerend hoe je het als volwassenen in je hoofd haalt een optocht te verstoren waar kinderen bij aanwezig zijn en ik vind het ook fascinerend dat mensen zich daar aan storen dat anderen die volwassenen tuig noemen
Ik denk dat jij denkt dat ze de optocht kwamen verstoren. Zelf denk ik dat ze kwamen demonstreren.
wooblabalurg
pi_175193604
Gewoon protesteren bij intochten in het algemeen verbieden. Kost klauwen met geld en niemand bereikt er wat mee.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 november 2017 @ 13:26:07 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175193616
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:22 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik denk dat jij denkt dat ze de optocht kwamen verstoren. Zelf denk ik dat ze kwamen demonstreren.
Tamelijk naïef.

1. Het protestvak was direct langs de route
2. Die groep heeft al meerdere intochten op rij verpest.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175193675
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 09:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is inmiddels uitgevogeld. In de nieuwe liedjes gaat het nu over (lieve) Piet, de pieten op straat hebben gewoon hun eigen haarkleur en roetstrepen. Zo lijkt het in alle grote steden ingevoerd te zijn. Dus over een aantal jaar ook in de rest van het land. Zul je over tien jaar nog wel een aantal weigerpieten in de biblebelt hebben, maar de rest van de provincie kan weer claimen hoe ontzettend tolerant zij zijn dat ze een niet racistische versie van piet hebben omarmd.
In de randstad huren mensen zwarte pieten in bij hetzelfde bureautje dat de verjaardagsfeestjes van hun kinderen doet. In de rest van Nederland doen mensen dat over het algemeen zelf en is de schmink ook een vermomming voor tante Ali op de hoek.

Verder is de randstad er weliswaar vaak snel bij als er een dwaalspoor gevolgd kan worden, maar is het onzin om te veronderstellen dat elke hype daar navolging zal krijgen. Ik denk niet dat de kleurlingen op het platteland hun eigen black community gaan vormen om zich met Amerikaans slachtofferschap te identificeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175193726
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tamelijk naïef.

1. Het protestvak was direct langs de route
2. Die groep heeft al meerdere intochten op rij verpest.
We zullen het nooit weten.
Dankzij mensen die het heft in eigen hand hebben genomen en daarvoor bejubeld zijn.
wooblabalurg
  maandag 20 november 2017 @ 13:31:14 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_175193746
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In de randstad huren mensen zwarte pieten in bij hetzelfde bureautje dat de verjaardagsfeestjes van hun kinderen doet. In de rest van Nederland doen mensen dat over het algemeen zelf en is de schmink ook een vermomming voor tante Ali op de hoek.

Verder is de randstad er weliswaar vaak snel bij als er een dwaalspoor gevolgd kan worden, maar is het onzin om te veronderstellen dat elke hype daar navolging zal krijgen. Ik denk niet dat de kleurlingen op het platteland hun eigen black community gaan vormen om zich met Amerikaans slachtofferschap te identificeren.
Amerikaans slachtofferschap :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_175193779
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In de rest van Nederland doen mensen dat over het algemeen zelf en is de schmink ook een vermomming voor tante Ali op de hoek.
Vermommingen werken alleen als ze egaal en zwart zijn.
wooblabalurg
  maandag 20 november 2017 @ 13:32:14 #190
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_175193781
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Klopt, die mensen zijn er en de afgelopen jaren is gebleken dat een aanzienlijk deel van de bevolking het met die mensen eens zijn geworden of op z'n minst vinden dat ze een punt hebben en bereidt zijn veranderingen te accepteren. Mijn kritiek zit 'm in de manier waarop het geframed wordt vanuit de anti-ZP kant (te beschuldigend en teveel uit een slachtofferrol) en de timing van de het ontstaan van de beweging (juist nadat het Sinterklaasfeest al zo'n positieve verandering heeft doorgemaakt door de afgelopen decennia heen).

[..]

Die vroegere protesten heb ik gemist blijkbaar maar ik neem het van je aan dat ze er geweest zijn. Tegenwoordig is het in ieder geval heftiger en dat komt denk ik zoals je zegt vanwege de mondigere tijdsgeest en dat het met name mensen met negroïde achtergrond zelf zijn die zich laten horen. Wellicht was/is deze heftigheid nodig om verandering te forceren omdat er voorheen niet voldoende werd geluisterd maar het gaat wel ten koste van flinke spanning in de samenleving. Je kunt je afvragen of het doel de middelen heiligt in deze kwestie. Is het Sinterklaasfeest in huidige vorm nu echt zo kwetsend en fout dat het de spanningen in de samenleving waard is, of slaan de gekwetsten door in hun eisen en de manier waarop?

[..]

Goed om te horen ^O^ . Veel beter om gewoon normaal met elkaar om te gaan als gelijkwaardigen en niet doen alsof we nog in het midden van de vorige eeuw leven. Wat niet wegneemt dat er hier en daar nog dingen te verbeteren vallen op gebied van discriminatie/racisme. Maar dat overdrijven, de framing, de retoriek etc. mag wat mij betreft echt achterwegen blijven want het is niet gebaseerd op de realiteit en maakt constructieve discussie en oplossingen onmogelijk.
Ik zie op dit moment veel grotere problemen in de groep van de pro-piet beweging eerlijk gezegd. Leden van de pro-piet beweging lijken op het punt gekomen dat geweld niet geschuwd wordt.

Wat mij het meest fascineert is wat er gebeurd zodra we onze ZP traditie laten zien aan mensen die er geen weet van hebben. Mensen uit andere landen die ik ken vinden eigenlijk zonder uitzondering Black Pete een behoorlijk racistische karikatuur van zwarte mensen. Dat zou ons op zijn minst aan het denken moeten zetten.

Helaas denk ik dat we op het punt zijn gekomen dat niet uitgesloten kan worden dat er de komende jaren een eerste ZP slachtoffer gaat of meerdere ZP slachtoffers gaan vallen. Aan welke kant is niet te voorspellen, maar het lijkt mij duidelijk dat deze blokkade een reactie gaat opleveren, waarna een verdere escalatie voorspelbaar is.
pi_175193798
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:58 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Volgens mij was de reden dat ze te laat waren, dat had de politie agent doorgegeven aan de demonstranten in de bus
Dat was niet de reden.
De mensen die er al waren en op tijd (op eigen gelegenheid) werd ook verteld door politie dat het niet door ging. Rara hoe kan dat?
Make my day!
pi_175193908
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:32 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik zie op dit moment veel grotere problemen in de groep van de pro-piet beweging eerlijk gezegd. Leden van de pro-piet beweging lijken op het punt gekomen dat geweld niet geschuwd wordt.


Wat mij het meest fascineert is wat er gebeurd zodra we onze ZP traditie laten zien aan mensen die er geen weet van hebben. Mensen uit andere landen die ik ken vinden eigenlijk zonder uitzondering Black Pete een behoorlijk racistische karikatuur van zwarte mensen. Dat zou ons op zijn minst aan het denken moeten zetten.

Helaas denk ik dat we op het punt zijn gekomen dat niet uitgesloten kan worden dat er de komende jaren een eerste ZP slachtoffer gaat of meerdere ZP slachtoffers gaan vallen. Aan welke kant is niet te voorspellen, maar het lijkt mij duidelijk dat deze blokkade een reactie gaat opleveren, waarna een verdere escalatie behoorlijk onvoorspelbaar is.
Over framen gesproken.
Wat buitenlanders er van vinden is niet zo interessant. Leg het eens uit zou ik zeggen. Is trouwens al meerdere keren hier besproken.
pi_175193909
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:32 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Mensen uit andere landen die ik ken vinden eigenlijk zonder uitzondering Black Pete een behoorlijk racistische karikatuur van zwarte mensen. Dat zou ons op zijn minst aan het denken moeten zetten.

Mensen lijken zo krampachtig vast te houden aan ZP als symbool van cultuur dat alle invloeden van buitenaf geen effect lijken te hebben. Wetten, wereldvisies en landgenoten. Alles moet ervoor wijken.
wooblabalurg
pi_175193940
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:03 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Blijkbaar was dat geen optie.
Ik snap ook best dat deze specifieke demonstratie niet door gaat als je op zo'n korte termijn met deze zaken geconfronteerd wordt, dat is het niet. Kan gebeuren door overmacht.

Ik zie wel een probleem dat er nu wordt geroepen dat álle anti-Pietdemonstraties preventief verboden moeten worden, omdat ze wel eens uit de hand zouden kunnen lopen. Dat schept een gevaarlijk precedent, namelijk dat de dreiging van geweld genoeg is om te voorkomen dat jouw tegenstanders gaan demonstreren.

Als er een haatimam naar Nederland komt, en een groepje bezorgde burgers wil daartegen protesteren, dan moeten die dat ook veilig kunnen doen. Ik ben wel benieuwd naar de teneur in zo'n topic als die door een groepje moslims op de snelweg tot stilstand worden gebracht, waarna de demonstratie niet door kan gaan omdat ze vechtpartijen verwachten.

Het gaat mij verder niet om waar X voor demonstreert en Y tegen is. Als X wil demonstreren moet de overheid dat mogelijk maken en zorgen dat dat ook veilig kan, ongeacht de dreiging van Y.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175193958
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:33 schreef agter het volgende:

[..]

Dat was niet de reden.
De mensen die er al waren en op tijd (op eigen gelegenheid) werd ook verteld door politie dat het niet door ging. Rara hoe kan dat?
Geen idee, ik weet dat het gisteren een paar keer is aangehaald hier meer niet
  maandag 20 november 2017 @ 13:39:20 #196
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175193969
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:25 schreef BoneThugss het volgende:
Gewoon protesteren bij intochten in het algemeen verbieden. Kost klauwen met geld en niemand bereikt er wat mee.
Hier ben ik het wel mee eens. Die intochten zijn niet de plaats om dit uit te vechten.
De emoties lopen aan beide kanten te snel te hoog op, dat kan gewoon niet bij de intocht waar zoveel kinderen aanwezig zijn. Dat risico moet je niet willen nemen.

Alhoewel ik de snelweg actie ronduit afkeurt, gevaarlijk vond zelfs, heb ik begrip voor het feit dat de demo afgelast is. Wat mij betreft worden er geen vergunningen of toestemming meer voor gegeven. Ga maar ergens anders protesteren, niet bij een kinderfeestje.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Leukste jonkie 2022 maandag 20 november 2017 @ 13:39:23 #197
213457 engine
pi_175193970
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:32 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik zie op dit moment veel grotere problemen in de groep van de pro-piet beweging eerlijk gezegd. Leden van de pro-piet beweging lijken op het punt gekomen dat geweld niet geschuwd wordt.

Wat mij het meest fascineert is wat er gebeurd zodra we onze ZP traditie laten zien aan mensen die er geen weet van hebben. Mensen uit andere landen die ik ken vinden eigenlijk zonder uitzondering Black Pete een behoorlijk racistische karikatuur van zwarte mensen. Dat zou ons op zijn minst aan het denken moeten zetten.

Helaas denk ik dat we op het punt zijn gekomen dat niet uitgesloten kan worden dat er de komende jaren een eerste ZP slachtoffer gaat of meerdere ZP slachtoffers gaan vallen. Aan welke kant is niet te voorspellen, maar het lijkt mij duidelijk dat deze blokkade een reactie gaat opleveren, waarna een verdere escalatie voorspelbaar is.
Ik heb een tijdje in Azië gewoond en eens geprobeerd zwarte piet te verdedigen. Werd gewoon keihard uitgelachen.

Dat heeft me wel in laten zien dat het best raar is.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175193986
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 13:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat mij verder niet om waar X voor demonstreert en Y tegen is. Als X wil demonstreren moet de overheid dat mogelijk maken en zorgen dat dat ook veilig kan, ongeacht de dreiging van Y.

Klopt. En dat kan door een neutralere lokatie te kiezen.
  Leukste jonkie 2022 maandag 20 november 2017 @ 13:41:37 #199
213457 engine
pi_175194002
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:37 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Over framen gesproken.
Wat buitenlanders er van vinden is niet zo interessant. Leg het eens uit zou ik zeggen. Is trouwens al meerdere keren hier besproken.
Dat krijg je niet uitgelegd. Wij vinden het normaal omdat we zo opgegroeid zijn maar als buitenlander kun je haast niet anders concluderen dan dat een zwarte piet een neger voor moet stellen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175194015
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:40 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Klopt. En dat kan door een neutralere lokatie te kiezen.
Dat is een mogelijkheid, al is het bij veel demonstraties ook wel het doel om in de buurt te zijn van hetgene waartegen je demonstreert natuurlijk. Ze hebben echter een vergunning gekregen om op die plek te demonstreren. Dan moet er vervolgens ook gewoon gezorgd worden dat het daar veilig kan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175194028
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Die intochten zijn niet de plaats om dit uit te vechten.
De emoties lopen aan beide kanten te snel te hoog op, dat kan gewoon niet bij de intocht waar zoveel kinderen aanwezig zijn. Dat risico moet je niet willen nemen.

Alhoewel ik de snelweg actie ronduit afkeurt, gevaarlijk vond zelfs, heb ik begrip voor het feit dat de demo afgelast is. Wat mij betreft worden er geen vergunningen of toestemming meer voor gegeven. Ga maar ergens anders protesteren, niet bij een kinderfeestje.
Volledig mee eens.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 20 november 2017 @ 13:42:57 #202
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175194033
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:33 schreef agter het volgende:

[..]

Dat was niet de reden.
De mensen die er al waren en op tijd (op eigen gelegenheid) werd ook verteld door politie dat het niet door ging. Rara hoe kan dat?
Omdat de tegenreactie erg fel was.
Het ging trouwens om max een handje vol mensen, die netjes in hun vak bleven, maar agressief bejegend werden.

Dat kan niet bij een kinderfeestje, daar wil je welke vorm van agressie dan ook niet hebben.
En bij dit loopt het snel uit in minstens verbale agressie. In dit geval door de pro mensen, maar op andere momenten door de anti mensen. Beide groepen zitten daarin fout.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175194080
In Utrecht zijn alle ‘zwarte’ zwarte pieten extreem rechts: afkomstig van Voorpost en Pegida.

Denk niet dat veel ouders hun kinderen daaraan willen uitleveren. _O-
Make my day!
pi_175194110
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat de tegenreactie erg fel was.
Het ging trouwens om max een handje vol mensen, die netjes in hun vak bleven, maar agressief bejegend werden.

Dat kan niet bij een kinderfeestje, daar wil je welke vorm van agressie dan ook niet hebben.
En bij dit loopt het snel uit in minstens verbale agressie. In dit geval door de pro mensen, maar op andere momenten door de anti mensen. Beide groepen zitten daarin fout.
Dan verplaats je het vak?
Make my day!
pi_175194127
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 13:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is een mogelijkheid, al is het bij veel demonstraties ook wel het doel om in de buurt te zijn van hetgene waartegen je demonstreert natuurlijk.
Ja, als je kinderen wil confronteren met jouw denkwijzen terwijl zij daar gewoon naar Sint en Piet willen kijken wel ja. Verder zie ik er geen reden toe om zo dicht bij de intocht te willen staan. Ik snap dan ook dat veel mensen daarop kotsen.

quote:
Ze hebben echter een vergunning gekregen om op die plek te demonstreren. Dan moet er vervolgens ook gewoon gezorgd worden dat het daar veilig kan.
De uitgifte van die vergunning voor die locatie vind ik dan ook dom.
Zie hier waarom, je kan daar de veiligheid gewoon niet voldoende waarborgen, daar ligt het veel te gevoelig voor.

Nogmaals, wijze les voor volgend jaar, ga gewoon een stuk verder van het feest zitten. Dan kan je gewoon demonstreren, hebben de kinderen er geen last van en is er geen enorme politiemacht nodig.
  maandag 20 november 2017 @ 13:47:01 #206
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_175194135
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:37 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Over framen gesproken.
Wat buitenlanders er van vinden is niet zo interessant. Leg het eens uit zou ik zeggen. Is trouwens al meerdere keren hier besproken.
Waarom framen? Is het in gevaar brengen van het verkeer, inclusief mensen die er niets mee te maken hebben normaal dan?

Waarom zou dat niet interessant zijn? Ik verwonder mij vooral over de emotie bij volwassenen wanneer het gaat over het kleurtje van een toneelspeler. En ja daarbij vind ik de emotie van de voorstanders net nog een stukje wonderlijker dan de emoties van de tegenstanders. Die tegenstanders leggen namelijk wel uit waarom dat zwart niet deugt. Van de voorstanders hoor ik weinig anders dan "tis traditie".
  maandag 20 november 2017 @ 13:47:26 #207
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175194141
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 13:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik snap ook best dat deze specifieke demonstratie niet door gaat als je op zo'n korte termijn met deze zaken geconfronteerd wordt, dat is het niet. Kan gebeuren door overmacht.

Ik zie wel een probleem dat er nu wordt geroepen dat álle anti-Pietdemonstraties preventief verboden moeten worden, omdat ze wel eens uit de hand zouden kunnen lopen. Dat schept een gevaarlijk precedent, namelijk dat de dreiging van geweld genoeg is om te voorkomen dat jouw tegenstanders gaan demonstreren.

Als er een haatimam naar Nederland komt, en een groepje bezorgde burgers wil daartegen protesteren, dan moeten die dat ook veilig kunnen doen. Ik ben wel benieuwd naar de teneur in zo'n topic als die door een groepje moslims op de snelweg tot stilstand worden gebracht, waarna de demonstratie niet door kan gaan omdat ze vechtpartijen verwachten.

Het gaat mij verder niet om waar X voor demonstreert en Y tegen is. Als X wil demonstreren moet de overheid dat mogelijk maken en zorgen dat dat ook veilig kan, ongeacht de dreiging van Y.
Met dat laatste ben ik het niet eens. Voornamelijk omdat er altijd de groep Y is, degene die nergens om gevraagd hebben, maar er wel de lul van zijn als het mis gaat.

Als je weet dat de kans erg groot is dat het mis gaat zou groep Y altijd voorrang moeten hebben.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 20 november 2017 @ 13:49:15 #208
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_175194169
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het niet eens. Voornamelijk omdat er altijd de groep Y is, degene die nergens om gevraagd hebben, maar er wel de lul van zijn als het mis gaat.

Als je weet dat de kans erg groot is dat het mis gaat zou groep Y altijd voorrang moeten hebben.
En daarmee heb je dus de rechtstaat om zeep geholpen. Dreigen met geweld helpt om je zin te krijgen.
  maandag 20 november 2017 @ 13:49:32 #209
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175194174
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:46 schreef agter het volgende:

[..]

Dan verplaats je het vak?
Dan zou het ook gebeurd zijn. Zolang het in de buurt was was dit gebeurd.
Nu waren het de pro mensen die (verbaal) agressief werden, op een ander moment is het de anti groep.

Dit past gewoon niet bij de intocht, de groep Y is te kwetsbaar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175194182
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het niet eens. Voornamelijk omdat er altijd de groep Y is, degene die nergens om gevraagd hebben, maar er wel de lul van zijn als het mis gaat.

Als je weet dat de kans erg groot is dat het mis gaat zou groep Y altijd voorrang moeten hebben.
Oftewel elke demonstratie kan verhindert worden door te schermen met geweld. Je verdient de vrijheid die je hebt niet.
wooblabalurg
pi_175194218
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het niet eens. Voornamelijk omdat er altijd de groep Y is, degene die nergens om gevraagd hebben, maar er wel de lul van zijn als het mis gaat.

Als je weet dat de kans erg groot is dat het mis gaat zou groep Y altijd voorrang moeten hebben.
Het gaat er mij om dat groep Y de dreiging van geweld als middel inzet om X te beletten iets te doen waar zij recht op hebben. Daar moet je nooit voor zwichten als overheid.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175194226
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:49 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oftewel elke demonstratie kan verhindert worden door te schermen met geweld. Je verdient de vrijheid die je hebt niet.
Je denkt te zwart-wit (geen pun intendend).
Er kan prima gedemonstreerd worden, alleen niet daar.
  maandag 20 november 2017 @ 13:52:44 #213
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175194242
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:49 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

En daarmee heb je dus de rechtstaat om zeep geholpen. Dreigen met geweld helpt om je zin te krijgen.
Niet mee eens, andere plek zonder die groep Y kan prima.
Een kinderfeest is gewoonweg geen plek voor zaken die uit kunnen lopen in agressie.

En dat zeg ik, die begrip heeft voor het standpunt van de redelijke anti's.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175194319
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:52 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Je denkt te zwart-wit (geen pun intendend).
Er kan prima gedemonstreerd worden, alleen niet daar.
Het kon daar prima.
Het werd alleen niet toegelaten.
wooblabalurg
  maandag 20 november 2017 @ 13:57:56 #215
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175194330
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 13:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat er mij om dat groep Y de dreiging van geweld als middel inzet om X te beletten iets te doen waar zij recht op hebben. Daar moet je nooit voor zwichten als overheid.
Zij hebben dus recht op het verzieken van een kinderfeest? - want dat is wat er nu al jarenlang gebeurt. Waarom niet gewoon demonstreren bij de 2e kamer, Vredespaleis of wat weet ik waar. Maar laat die kinderen met rust!
"Hoka Hey!"
  maandag 20 november 2017 @ 13:58:25 #216
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175194339
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 13:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat er mij om dat groep Y de dreiging van geweld als middel inzet om X te beletten iets te doen waar zij recht op hebben. Daar moet je nooit voor zwichten als overheid.
Dan praten we langs elkaar heen. Ik zie groep Y als degene die niet pro zijn noch anti, maar er gewoon tussenin zitten.
Die op de plek zijn waar anderen hun 'oorlogje' uit willen vechten.

Zelfde met Molenbeek. Wilders en co VS relmoslims en afa, met gewone bewoners en winkeliers er tussenin die de ellende mogen dragen als dat doorgang zou krijgen.
Voldoende reden om nee te zeggen tegen dat protest (safari). Ga het maar lekker ergens anders uitvechten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175194348
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:57 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het kon daar prima.
Het werd alleen niet toegelaten.
Nee, het kon daar niet prima, omdat het veel te gevoelig ligt en voor wrijving zorgt. De vergunning had nooit afgegeven moeten worden voor die lokatie.
  maandag 20 november 2017 @ 14:01:19 #218
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175194385
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:57 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het kon daar prima.
Het werd alleen niet toegelaten.
Het kon daar niet prima, want het leverde met dat kleine handjevol al geschreeuw, geduw en getrek op.

Dat kan gewoon echt niet bij de intocht waar zoveel kinderen aanwezig zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175194388
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dan zou het ook gebeurd zijn. Zolang het in de buurt was was dit gebeurd.
Nu waren het de pro mensen die (verbaal) agressief werden, op een ander moment is het de anti groep.

Dit past gewoon niet bij de intocht, de groep Y is te kwetsbaar.
Wat zou gebeurd zijn?
Want we weten het niet hè..
Make my day!
pi_175194414
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dan praten we langs elkaar heen. Ik zie groep Y als degene die niet pro zijn noch anti, maar er gewoon tussenin zitten.
Die op de plek zijn waar anderen hun 'oorlogje' uit willen vechten.
Nee, dan lees je gewoon niet goed. Ik zeg in eerste instantie al duidelijk dat de dreiging vanuit Y geen reden mag zijn om X te verbieden om te demonstreren. Dat maakt Y geen burgers die er 'per ongeluk' zijn, Y is de partij die met geweld dreigt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator maandag 20 november 2017 @ 14:05:20 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175194469
tchnisch gezien mag dat dus wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175194473
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 14:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, dan lees je gewoon niet goed. Ik zeg in eerste instantie al duidelijk dat de dreiging vanuit Y geen reden mag zijn om X te verbieden om te demonstreren. Dat maakt Y geen burgers die er 'per ongeluk' zijn, Y is de partij die met geweld dreigt.
Wat niet heel raar is, gezien de ongelukkige keuze van de protestlocatie. Dat stuit op weerstand van mensen die gewoon met hun kinderen een feest willen vieren en geen zin hebben in gezeik.

En nee, niet gelijk weer chargeren en het het einde van de democratie en rechtsstaat noemen, er kan namelijk zonder problemen worden gedemonstreerd op andere locaties.
pi_175194487
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:05 schreef NewHorizon het volgende:
En nee, niet gelijk weer chargeren en het het einde van de democratie en rechtsstaat noemen, er kan namelijk zonder problemen worden gedemonstreerd op andere locaties.
Heb ik dit ergens gedaan dan?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175194552
quote:
5s.gif Op maandag 20 november 2017 14:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Heb ik dit ergens gedaan dan?
Ik heb van anderen overdrijvingen van soortgelijke aard gezien, wilde het even voor zijn. Excuus.
pi_175194579
Demonstreren naast een kinderfeest zou nooit moeten mogen wat mij betreft. Te grote kans dat een kleintje wat overkomt. Ga lekker in een weiland staan met je treurige bordjes .
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 20 november 2017 @ 14:14:47 #226
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175194673
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Welke andere mensen zijn van top tot teen zwart, hebben grote rode lippen, en zwart kroeshaar?
- zo zwart als Zwarte Piet is niemand. Verder is Zwarte Piet niet van top tot teen zwart, alleen in het gezicht.
- ik ken geen mensen die van nature grote rode lippen hebben. Zwarte Pieten hebben die overigens ook niet (meer).
- kroeshaar heeft Zwarte Piet niet, hooguit een Afrokapsel met (kleine) krullen, maar dat was zoals gezegd in de 70's ook populair bij mensen zonder kroeshaar.

Er zullen best mensen zijn die het anders geïnterpreteerd hebben, maar die zaten er net zo naast als de anti-pietfractie.
  maandag 20 november 2017 @ 14:19:58 #227
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175194789
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 13:37 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mensen lijken zo krampachtig vast te houden aan ZP als symbool van cultuur dat alle invloeden van buitenaf geen effect lijken te hebben. Wetten, wereldvisies en landgenoten. Alles moet ervoor wijken.
Dat heb je wel vaker hè? Om maar wat te noemen:
- Wapenwetgeving in de USA
- Stierenvechten in Spanje
- Hond eten in China
- Slavernij in Mauretanië
- Ortolaan eten in Frankrijk
pi_175194795
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

- zo zwart als Zwarte Piet is niemand.
Verken de Aarde en de mensen die er leven.
wooblabalurg
pi_175194808
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zullen best mensen zijn die het anders geïnterpreteerd hebben, maar die zaten er net zo naast als de anti-pietfractie.
Wat is er eigenlijk 'goed' of 'fout' aan een interpretatie?

Als ik zeg: 'ZP komt op mij over als een smakeloze negerkarikatuur', is dat dan goed, fout, of slechts mijn perceptie?

Ik denk vooral dat laatste.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175194839
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat heb je wel vaker hè? Om maar wat te noemen:
- Wapenwetgeving in de USA
- Stierenvechten in Spanje
- Hond eten in China
- Slavernij in Mauretanië
- Ortolaan eten in Frankrijk
En wederom bedient men zichzelf van de inmiddels bekende Trumpiaanse tactiek 'whataboutism'. Hierbij heeft men geen interesse inhoudelijk te reageren maar verlegt men de aandacht om zich hieraan te ontrekken. Deze tactiek ziet men steeds vaker voorkomen.
wooblabalurg
  maandag 20 november 2017 @ 14:28:06 #231
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175194956
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:01 schreef agter het volgende:

[..]

Wat zou gebeurd zijn?
Want we weten het niet hè..
De verbale agressie en het geduw en getrek. Wat nu dus ook is gebeurd bij dat vak waar een handjevol mensen wel waren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 20 november 2017 @ 14:28:27 #232
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175194963
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:20 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Verken de Aarde en de mensen die er leven.
Heel donkerbruin. Dan nog: zwarte piet is niet van top tot teen zwart.
  maandag 20 november 2017 @ 14:30:01 #233
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175194995
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 14:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat is er eigenlijk 'goed' of 'fout' aan een interpretatie?

Als ik zeg: 'ZP komt op mij over als een smakeloze negerkarikatuur', is dat dan goed, fout, of slechts mijn perceptie?

Ik denk vooral dat laatste.
Zoals je het stelt als "komt op mij over als" laat ruimte vrij voor een eigen perceptie.
"Zwarte piet is een smakeloze negerkarikatuur" is iets heel anders. Vooral als daarop onmiddelijk de beschuldiging "racisme" volgt, zonder naar de ander te luisteren.
  maandag 20 november 2017 @ 14:30:05 #234
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175194996
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 14:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, dan lees je gewoon niet goed. Ik zeg in eerste instantie al duidelijk dat de dreiging vanuit Y geen reden mag zijn om X te verbieden om te demonstreren. Dat maakt Y geen burgers die er 'per ongeluk' zijn, Y is de partij die met geweld dreigt.
Ik leg toch uit wat ik bedoel, maak dan van groep Y groep A of welke andere letter dan ook die niet staat voor pro of anti.

Het gaat mij om de mensen die er tussenin zitten, die gaan voor. Zeker in dit geval omdat het om kinderen gaat die je niet bloot wil stellen aan risico situaties.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175195001
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Heel donkerbruin. Dan nog: zwarte piet is niet van top tot teen zwart.
Dat zou hij wel moeten zijn, dan nog moet je hem niet zien als mens of donker persoon.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175195025
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Heel donkerbruin. Dan nog: zwarte piet is niet van top tot teen zwart.
Toenet bestond er 'niemand zoals ZP' en nu gooi je het op 'niet van top tot teen'. Je raakt me kwijt.
wooblabalurg
  maandag 20 november 2017 @ 14:31:14 #237
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175195028
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:22 schreef Baconbus het volgende:

[..]

En wederom bedient men zichzelf van de inmiddels bekende Trumpiaanse tactiek 'whataboutism'. Hierbij heeft men geen interesse inhoudelijk te reageren maar verlegt men de aandacht om zich hieraan te ontrekken. Deze tactiek ziet men steeds vaker voorkomen.
Waarom zou je je iets van het buitenland aantrekken als die mensen er geen drol van begrijpen? Elk huisje heeft zijn kruisje. Het heeft geen zin elkaar te beschuldigen.
pi_175195049
Piet-demonstraties bij intocht niet meer toestaan

Soms lijkt het wel alsof we ons collectief alleen nog maar gekrenkt kunnen voelen. Onze eigen mening is heilig en als iemand het daar niet mee eens is, voelen we ons gediscrimineerd en worden we boos. Nergens worden deze zorgwekkende navelstaarderij en dit gecultiveerd slachtoffergedrag zo manifest als rond de intocht van sinterklaas.

Actievoerders die in het sinterklaasfeest een erfenis zien van ons koloniale verleden, beroepen zich op hun recht om te demonstreren. Ook al is het tussen duizenden kleine kinderen die op de kade van Dokkum alleen maar een liedje willen zingen in de hoop dat zij de komende weken een cadeautje krijgen in hun schoen. En wie vindt dat zij dat beter op een ander moment kunnen doen, is een racist of zou door zijn witte privilege het zicht op de werkelijkheid zijn verloren.

Aan de andere kant staan actievoerders die zich door aanpassingen van de Zwarte Pietfiguur aangetast voelen in hun identiteit. Alsof de sinterklaastraditie in de loop der eeuwen niet altijd aan veranderingen onderhevig is geweest. Ook zij draven door in hun verzet. Het blokkeren van een snelweg kan levensgevaarlijke situaties opleveren voor automobilisten die nietsvermoedend achterop een file knallen.

Ondertussen bezochten tienduizenden ouders en grootouders afgelopen weekeinde met hun kroost de intocht van de sint. Zij moeten tegenwoordig hopen op een gezellige dag zonder gedoe. 99 procent van Nederland wil gewoon een onbezorgde sinterklaastijd voor elk kind. Maar dat is voor sommigen blijkbaar teveel gevraagd.

Als volwassenen niet in staat zijn normaal te doen, niet in staat zijn naar elkaar te luisteren en slechts met de vingers in hun oren heel hard hun eigen gelijk uitschreeuwen, zit er maar één ding op: lokale overheden moeten in het belang van de openbare orde voortaan geen demonstraties meer toestaan bij sinterklaasintochten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-toestaan~ac9aeeb06/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 20 november 2017 @ 14:32:31 #239
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175195060
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 14:30 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat zou hij wel moeten zijn, dan nog moet je hem niet zien als mens of donker persoon.
Zou Zwarte Piet van top tot teen zwart moeten zijn? Onzin. Het gaat alleen om dat maskeren van het gezicht. Daaronder zit gewoon een mens van welke kleur dan ook.
pi_175195061
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik leg toch uit wat ik bedoel, maak dan van groep Y groep A of welke andere letter dan ook die niet staat voor pro of anti.

Het gaat mij om de mensen die er tussenin zitten, die gaan voor. Zeker in dit geval omdat het om kinderen gaat die je niet bloot wil stellen aan risico situaties.
Volgens mij begrijp je niet wat Luda zegt en verschuil je je achter de kinderen.
wooblabalurg
  maandag 20 november 2017 @ 14:32:47 #241
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175195066
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Toenet bestond er 'niemand zoals ZP' en nu gooi je het op 'niet van top tot teen'. Je raakt me kwijt.
Doei!
pi_175195074
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Piet-demonstraties bij intocht niet meer toestaan

Soms lijkt het wel alsof we ons collectief alleen nog maar gekrenkt kunnen voelen. Onze eigen mening is heilig en als iemand het daar niet mee eens is, voelen we ons gediscrimineerd en worden we boos. Nergens worden deze zorgwekkende navelstaarderij en dit gecultiveerd slachtoffergedrag zo manifest als rond de intocht van sinterklaas.

Actievoerders die in het sinterklaasfeest een erfenis zien van ons koloniale verleden, beroepen zich op hun recht om te demonstreren. Ook al is het tussen duizenden kleine kinderen die op de kade van Dokkum alleen maar een liedje willen zingen in de hoop dat zij de komende weken een cadeautje krijgen in hun schoen. En wie vindt dat zij dat beter op een ander moment kunnen doen, is een racist of zou door zijn witte privilege het zicht op de werkelijkheid zijn verloren.

Aan de andere kant staan actievoerders die zich door aanpassingen van de Zwarte Pietfiguur aangetast voelen in hun identiteit. Alsof de sinterklaastraditie in de loop der eeuwen niet altijd aan veranderingen onderhevig is geweest. Ook zij draven door in hun verzet. Het blokkeren van een snelweg kan levensgevaarlijke situaties opleveren voor automobilisten die nietsvermoedend achterop een file knallen.

Ondertussen bezochten tienduizenden ouders en grootouders afgelopen weekeinde met hun kroost de intocht van de sint. Zij moeten tegenwoordig hopen op een gezellige dag zonder gedoe. 99 procent van Nederland wil gewoon een onbezorgde sinterklaastijd voor elk kind. Maar dat is voor sommigen blijkbaar teveel gevraagd.

Als volwassenen niet in staat zijn normaal te doen, niet in staat zijn naar elkaar te luisteren en slechts met de vingers in hun oren heel hard hun eigen gelijk uitschreeuwen, zit er maar één ding op: lokale overheden moeten in het belang van de openbare orde voortaan geen demonstraties meer toestaan bij sinterklaasintochten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-toestaan~ac9aeeb06/
^O^
  maandag 20 november 2017 @ 14:33:04 #243
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175195075
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Heel donkerbruin. Dan nog: zwarte piet is niet van top tot teen zwart.
Die suggestie wordt wel degelijk gewekt, oa door de gekleurde handschoenen. Alles wat aan 'hudskleur' te zien is is zwart of bruin (want men vergeet in deze discussie al snel dat de 'traditionele' piet al jaren bruin is ipv inktzwart). Grote fout naar mijn mening, dat bruin. Een poging tot aanpassing, maar dan de verkeerde kant op.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175195099
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik leg toch uit wat ik bedoel, maak dan van groep Y groep A of welke andere letter dan ook die niet staat voor pro of anti.

Het gaat mij om de mensen die er tussenin zitten, die gaan voor. Zeker in dit geval omdat het om kinderen gaat die je niet bloot wil stellen aan risico situaties.
Ja, maar dan weet ik niet waarom je diezelfde groep, die anders is dan de groep die ik bedoel, ook groep Y noemt. Dat maakte het een beetje verwarrend allemaal.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175195112
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom zou je je iets van het buitenland aantrekken als die mensen er geen drol van begrijpen? Elk huisje heeft zijn kruisje. Het heeft geen zin elkaar te beschuldigen.
Je lijkt geen interesse te hebben in de inhoud. Zolang dit land maar zijn traditie kan houden. De rest lijkt ondergeschikt. Ook het dedain van 'ja dat snappen zij toch niet' is stuitend.
wooblabalurg
pi_175195123
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:32 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zou Zwarte Piet van top tot teen zwart moeten zijn? Onzin. Het gaat alleen om dat maskeren van het gezicht. Daaronder zit gewoon een mens van welke kleur dan ook.
Het hoeft dus niet met schmink maar de kleding moet donker zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 20 november 2017 @ 14:34:51 #247
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175195131
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Piet-demonstraties bij intocht niet meer toestaan

https://www.ad.nl/binnenl(...)-toestaan~ac9aeeb06/
Dat lijkt me wat overdreven. Ik zou eerder pleiten op een algeheel demonstratieverbod als dat in de buurt van jonge kinderen zou moeten plaatsvonden, ongeacht het onderwerp, maar zéker als het tot escalatie kan leiden.
  maandag 20 november 2017 @ 14:35:00 #248
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175195135
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:32 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je niet wat Luda zegt en verschuil je je achter de kinderen.
Volgens mij heb ik enkel verwarring geschopt over groep Y, maar leg ik prima uit wat ik daarmee bedoel.

Ik verschuil me niet achter de kinderen, ik haal een groep aan (ouders met kinderen in deze) die daar ruim aanwezig is en tussen de vechtende groepen in zit.
Die groep, die verdomd groot is, negeren slaat nergens op.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 20 november 2017 @ 14:36:12 #249
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175195161
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 14:34 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het hoeft dus niet met schmink maar de kleding moet donker zijn.
Nee. Alleen het gezicht moet zwart zijn. Meer is het echt niet.
  maandag 20 november 2017 @ 14:36:42 #250
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175195173
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2017 14:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, maar dan weet ik niet waarom je diezelfde groep, die anders is dan de groep die ik bedoel, ook groep Y noemt. Dat maakte het een beetje verwarrend allemaal.
My bad, sorry.

Maar nu je begrijpt wat ik bedoel zou het fijn zijn als je daarop doorgaat.
Ik doelde dus op die 3de groep, de onschuldige omstander/bewoner/winkelier. Waar zijn hun rechten in jouw verhaal?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175195212
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat lijkt me wat overdreven. Ik zou eerder pleiten op een algeheel demonstratieverbod als dat in de buurt van jonge kinderen zou moeten plaatsvonden, ongeacht het onderwerp, maar zéker als het tot escalatie kan leiden.
Een demonstratieverbod tijdens de intocht is per definitie in de buurt van jonge kinderen. Er is nog nooit een demonstratie geweest tijdens een intocht op een achterafveldje. Dat is ooit weleens geprobeerd, maar de anti-pieten zochten ook toen weer het centrum op waar de route van de Sint was.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175195216
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Piet-demonstraties bij intocht niet meer toestaan

Soms lijkt het wel alsof we ons collectief alleen nog maar gekrenkt kunnen voelen. Onze eigen mening is heilig en als iemand het daar niet mee eens is, voelen we ons gediscrimineerd en worden we boos. Nergens worden deze zorgwekkende navelstaarderij en dit gecultiveerd slachtoffergedrag zo manifest als rond de intocht van sinterklaas.

Actievoerders die in het sinterklaasfeest een erfenis zien van ons koloniale verleden, beroepen zich op hun recht om te demonstreren. Ook al is het tussen duizenden kleine kinderen die op de kade van Dokkum alleen maar een liedje willen zingen in de hoop dat zij de komende weken een cadeautje krijgen in hun schoen. En wie vindt dat zij dat beter op een ander moment kunnen doen, is een racist of zou door zijn witte privilege het zicht op de werkelijkheid zijn verloren.

Aan de andere kant staan actievoerders die zich door aanpassingen van de Zwarte Pietfiguur aangetast voelen in hun identiteit. Alsof de sinterklaastraditie in de loop der eeuwen niet altijd aan veranderingen onderhevig is geweest. Ook zij draven door in hun verzet. Het blokkeren van een snelweg kan levensgevaarlijke situaties opleveren voor automobilisten die nietsvermoedend achterop een file knallen.

Ondertussen bezochten tienduizenden ouders en grootouders afgelopen weekeinde met hun kroost de intocht van de sint. Zij moeten tegenwoordig hopen op een gezellige dag zonder gedoe. 99 procent van Nederland wil gewoon een onbezorgde sinterklaastijd voor elk kind. Maar dat is voor sommigen blijkbaar teveel gevraagd.

Als volwassenen niet in staat zijn normaal te doen, niet in staat zijn naar elkaar te luisteren en slechts met de vingers in hun oren heel hard hun eigen gelijk uitschreeuwen, zit er maar één ding op: lokale overheden moeten in het belang van de openbare orde voortaan geen demonstraties meer toestaan bij sinterklaasintochten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-toestaan~ac9aeeb06/
Kijk, dat is een goed plan.
Neemt niet weg dat er nu eindelijk eens normaal gediscussieerd moet worden om misschien wel volgend jaar een leuke zwarte piet naast de sint te hebben waarmee het gezeik eindelijk eens ophoudt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 20 november 2017 @ 14:38:26 #253
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175195218
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee. Alleen het gezicht moet zwart zijn. Meer is het echt niet.
Onwaar, alle zichtbare huid moet donker zijn, zwart of bruin (gangbaar der tegenwoordig).
Waarmee de suggestie van de huid is die kleur wordt gewekt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175195221
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

My bad, sorry.

Maar nu je begrijpt wat ik bedoel zou het fijn zijn als je daarop doorgaat.
Ik doelde dus op die 3de groep, de onschuldige omstander/bewoner/winkelier. Waar zijn hun rechten in jouw verhaal?
Dezelfde rechten als iedereen, die veiligheid moet ook gewoon gewaarborgd worden.

Mijn voorkeur om dat te bereiken is de partij aan te pakken die met geweld dreigt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175195228
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

die daar ruim aanwezig is en tussen de vechtende groepen in zit.
Welke vechtende groepen?

Is dat de groep die niet kon komen demonstreren of de groep die de snelweg blokkeerde?
wooblabalurg
pi_175195240
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee. Alleen het gezicht moet zwart zijn. Meer is het echt niet.
Dat hoeft niet, het kan ook een zwarte baard zijn bijvoorbeeld met wat roet.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175195271
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Piet-demonstraties bij intocht niet meer toestaan

Soms lijkt het wel alsof we ons collectief alleen nog maar gekrenkt kunnen voelen. Onze eigen mening is heilig en als iemand het daar niet mee eens is, voelen we ons gediscrimineerd en worden we boos. Nergens worden deze zorgwekkende navelstaarderij en dit gecultiveerd slachtoffergedrag zo manifest als rond de intocht van sinterklaas.

Actievoerders die in het sinterklaasfeest een erfenis zien van ons koloniale verleden, beroepen zich op hun recht om te demonstreren. Ook al is het tussen duizenden kleine kinderen die op de kade van Dokkum alleen maar een liedje willen zingen in de hoop dat zij de komende weken een cadeautje krijgen in hun schoen. En wie vindt dat zij dat beter op een ander moment kunnen doen, is een racist of zou door zijn witte privilege het zicht op de werkelijkheid zijn verloren.

Aan de andere kant staan actievoerders die zich door aanpassingen van de Zwarte Pietfiguur aangetast voelen in hun identiteit. Alsof de sinterklaastraditie in de loop der eeuwen niet altijd aan veranderingen onderhevig is geweest. Ook zij draven door in hun verzet. Het blokkeren van een snelweg kan levensgevaarlijke situaties opleveren voor automobilisten die nietsvermoedend achterop een file knallen.

Ondertussen bezochten tienduizenden ouders en grootouders afgelopen weekeinde met hun kroost de intocht van de sint. Zij moeten tegenwoordig hopen op een gezellige dag zonder gedoe. 99 procent van Nederland wil gewoon een onbezorgde sinterklaastijd voor elk kind. Maar dat is voor sommigen blijkbaar teveel gevraagd.

Als volwassenen niet in staat zijn normaal te doen, niet in staat zijn naar elkaar te luisteren en slechts met de vingers in hun oren heel hard hun eigen gelijk uitschreeuwen, zit er maar één ding op: lokale overheden moeten in het belang van de openbare orde voortaan geen demonstraties meer toestaan bij sinterklaasintochten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-toestaan~ac9aeeb06/
Eens. De Vereniging van Nederlandse Gemeenten zou zo'n oproep kunnen doen.
pi_175195273
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Welke vechtende groepen?

Is dat de groep die niet kon komen demonstreren of de groep die de snelweg blokkeerde?
Uiteindelijk is actie reactie.
pi_175195274
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:34 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je lijkt geen interesse te hebben in de inhoud. Zolang dit land maar zijn traditie kan houden. De rest lijkt ondergeschikt. Ook het dedain van 'ja dat snappen zij toch niet' is stuitend.
Het gaat hier over het buitenland, van het stierenvechten in Spanje begrijpen wij hier ook niks, denk je dat ze zich daar in Spanje druk om maken
  maandag 20 november 2017 @ 14:41:14 #260
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175195290
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 14:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dezelfde rechten als iedereen, die veiligheid moet ook gewoon gewaarborgd worden.

Mijn voorkeur om dat te bereiken is de partij aan te pakken die met geweld dreigt.
Maar dat zijn beide partijen, zowel de anti's als de pro's.
Dan is zeggen ga maar ergens anders 'oorlogje' spelen toch het enige juiste om te doen?

Wat wil je dan, kinderen die blij dag Sinterklaasje zingen terwijl de ME de knuppel over pro's en anti's laat gaan? Leuk kinderfeestje zeg, ik voel me echt gestimuleerd daar met mijn neefjes heen te gaan!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Leukste jonkie 2022 maandag 20 november 2017 @ 14:41:19 #261
213457 engine
pi_175195294
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat heb je wel vaker hè? Om maar wat te noemen:
- Wapenwetgeving in de USA
- Stierenvechten in Spanje
- Hond eten in China
- Slavernij in Mauretanië
- Ortolaan eten in Frankrijk
De meeste van die dingen die je noemt zijn ook gewoon voer voor discussie in hun eigen land. En daar heb ik ook een mening over. Als iets "cultuur" is maakt het dat nog niet meteen prima.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175195332
Goed om te zien dat iedereen hier tijdens het kinderfeest zelf geen discussies wil.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Leukste jonkie 2022 maandag 20 november 2017 @ 14:43:02 #263
213457 engine
pi_175195335
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:40 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Het gaat hier over het buitenland, van het stierenvechten in Spanje begrijpen wij hier ook niks, denk je dat ze zich daar in Spanje druk om maken
Niet zozeer om onze mening maar wel over het stierenvechten zelf.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175195348
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar dat zijn beide partijen, zowel de anti's als de pro's.
Dan is zeggen ga maar ergens anders 'oorlogje' spelen toch het enige juiste om te doen?

Wat wil je dan, kinderen die blij dag Sinterklaasje zingen terwijl de ME de knuppel over pro's en anti's laat gaan? Leuk kinderfeestje zeg, ik voel me echt gestimuleerd daar met mijn neefjes heen te gaan!
In dit geval kwam de dreiging van geweld maar van een kant.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175195378
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 14:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In dit geval kwam de dreiging van geweld maar van een kant.
En dus is het dan geen probleem tijdens de intocht?
pi_175195407
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:40 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Het gaat hier over het buitenland, van het stierenvechten in Spanje begrijpen wij hier ook niks, denk je dat ze zich daar in Spanje druk om maken
In Spanje is er best veel discussie over stierenvechten, zijn grote groepen die er vanaf willen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175195426
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 14:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In Spanje is er best veel discussie over stierenvechten, zijn grote groepen die er vanaf willen.
Daar is er in tegenstelling tot dit geneuzel ook daadwerkelijk een slachtoffer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 20 november 2017 @ 14:46:54 #268
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175195432
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Welke vechtende groepen?

Is dat de groep die niet kon komen demonstreren of de groep die de snelweg blokkeerde?
Beide.

De emotie loopt al snel op hierbij weten we. Het loopt snel uit in gedoe en erger. De ene keer begint pro, de andere keer anti. Dit keer was het de pro groep, een andere keer is het de anti groep.

Pro zegt A, anti zegt B, de discussie verhit en ergens begint iemand te schreeuwen of erger.

Ik ben trouwens voor een compromis, heb begrip voor de standpunten van de anti groep, mits niet te overdreven (niets is goed, het piet figuur moet geheel weg).
Al vele en vele jaren zie ik de roetpiet (zwart met vegen) als goed compromis, waarbij het symbolische zwart en de onherkenbaarheid behouden blijven, maar het karikatuur verwijderd is.
Heb ook begrip voor de emotie, dat na zoveel jaar het vriendelijk vragen dat wat lastiger is nu. Maar tijdens de intocht, met zo'n grote groep ertussenin, een kwetsbare groep ook met zoveel kinderen, nee, gewoon nee.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175195444
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:44 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

En dus is het dan geen probleem tijdens de intocht?
Klopt, als er maar één partij wil vechten is dat prima tijdens een intocht.

:') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 20 november 2017 @ 14:47:34 #270
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175195452
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar is er in tegenstelling tot dit geneuzel ook daadwerkelijk een slachtoffer.
Meestal de stier, soms ook de dader - daar heb ik dan geen enkele moeite mee :Y
"Hoka Hey!"
pi_175195461
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:40 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Het gaat hier over het buitenland, van het stierenvechten in Spanje begrijpen wij hier ook niks, denk je dat ze zich daar in Spanje druk om maken
Je lijkt je te focussen op het druk maken door buitenaf, terwijl het er juist om gaat dat je zelf reflecteert. Hoe dat tot stand komt is van minder belang.
wooblabalurg
pi_175195464
Goh, langzaam voor de lol een beest dood martelen of een fantasyfiguur in een kinderfeest met een getinte huidskleur. Lijkt allemaal zo op elkaar inderdaad.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175195466
quote:
9s.gif Op maandag 20 november 2017 14:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Klopt, als er maar één partij wil vechten is dat prima tijdens een intocht.

:') .
Inderdaad, dat wil je dus ook niet hebben. Dat is het hele punt waarom daar niet gedemonstreerd moet worden.
  maandag 20 november 2017 @ 14:49:18 #274
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175195485
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:40 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Het gaat hier over het buitenland, van het stierenvechten in Spanje begrijpen wij hier ook niks, denk je dat ze zich daar in Spanje druk om maken
Aangezien ook daar gesproken wordt over een verbod oa door de druk van buitenaf. Regels verscherpt werden door oa druk van buitenaf. Ja.

Soms is die blik van buiten nodig om kritisch te kunnen kijken naar wat als gewoonte, eigen, beschouwd wordt.
Op veel plekken wordt dat als normaal beschouwd, op de meeste plekken zelfs. Enkel bij 'traditie' is het ineens anders.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175195494
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:48 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Inderdaad, dat wil je dus ook niet hebben. Dat is het hele punt waarom daar niet gedemonstreerd moet worden.
Niet mijn punt, maar bedankt dat je nogmaals meedeelt dat je vindt dat ze ergens anders moeten demonstreren. Dat hadden we tot nu toe nog niet van je gehoord.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175195505
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:30 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zoals je het stelt als "komt op mij over als" laat ruimte vrij voor een eigen perceptie.
"Zwarte piet is een smakeloze negerkarikatuur" is iets heel anders. Vooral als daarop onmiddelijk de beschuldiging "racisme" volgt, zonder naar de ander te luisteren.
Is het onderstreepte dan wel een feitelijke claim?

Dat lijkt me net zo goed perceptie.

Althans: ik zie niet hoe iemand objectief de waarheid of onwaarheid van die claim (als het een claim is) zou kunnen bepalen. Het is op z'n best een subjectieve mening.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175195516
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 14:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In Spanje is er best veel discussie over stierenvechten, zijn grote groepen die er vanaf willen.
Hebben ze daar ook een FOK forum ?
;)
  maandag 20 november 2017 @ 14:50:48 #278
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175195525
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 14:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In dit geval kwam de dreiging van geweld maar van een kant.
Zoals het nu is gelopen wel. Wie weet als ze wel in dat vak waren gekomen.
Het is nu eenmaal iets waarover de emotie hoog opgelopen is. Dat betekend dat aan beide kanten een uitglijder zo gemaakt is en dat naar kan aflopen.

Maar zelfs als dat niet zo was is dat gewoon niet wenselijk in die omgeving.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 20 november 2017 @ 14:52:15 #279
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175195557
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 14:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In Spanje is er best veel discussie over stierenvechten, zijn grote groepen die er vanaf willen.
Mede door die blik van buitenaf, die de 'traditie' objectief bekeek.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175195559
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2017 14:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet mijn punt, maar bedankt dat je nogmaals meedeelt dat je vindt dat ze ergens anders moeten demonstreren. Dat hadden we tot nu toe nog niet van je gehoord.
Jij reageerde op iemand die net als ik propageer voor andere demo-locaties, met iets wat er compleet niet toe doet.
Dreiging van een kant is namelijk al genoeg reden om de demonstratie niet bij het feest zelf te laten plaatsvinden.
pi_175195569
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Piet-demonstraties bij intocht niet meer toestaan

https://www.ad.nl/binnenl(...)-toestaan~ac9aeeb06/
Leuk, zo'n opinie-stuk. Maar juridisch kun je er niets mee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175195571
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goh, langzaam voor de lol een beest dood martelen of een fantasyfiguur in een kinderfeest met een getinte huidskleur. Lijkt allemaal zo op elkaar inderdaad.
Openlijk dierenleed en racisme verheerlijken doen het wereldwijd niet zo heel goed. Alhoewel overal een markt voor valt te vinden.
wooblabalurg
pi_175195598
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar zelfs als dat niet zo was is dat gewoon niet wenselijk in die omgeving.
Gevaarlijke uitspraak dit.
wooblabalurg
pi_175195624
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:52 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jij reageerde op iemand die net als ik propageer voor andere demo-locaties, met iets wat er compleet niet toe doet.
Dreiging van een kant is namelijk al genoeg reden om de demonstratie niet bij het feest zelf te laten plaatsvinden.
Dat vind ik niet, maar goed, daar gaan we nooit uitkomen natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175195664
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:53 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Openlijk dierenleed en racisme verheerlijken doen het wereldwijd niet zo heel goed. Alhoewel overal een markt voor valt te vinden.
Dat blijkt, Asha ten Broeke mag ook betaald onzin spuien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 20 november 2017 @ 14:57:53 #286
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_175195671
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Beide.

De emotie loopt al snel op hierbij weten we. Het loopt snel uit in gedoe en erger. De ene keer begint pro, de andere keer anti. Dit keer was het de pro groep, een andere keer is het de anti groep.

Pro zegt A, anti zegt B, de discussie verhit en ergens begint iemand te schreeuwen of erger.

Ik ben trouwens voor een compromis, heb begrip voor de standpunten van de anti groep, mits niet te overdreven (niets is goed, het piet figuur moet geheel weg).
Al vele en vele jaren zie ik de roetpiet (zwart met vegen) als goed compromis, waarbij het symbolische zwart en de onherkenbaarheid behouden blijven, maar het karikatuur verwijderd is.
Heb ook begrip voor de emotie, dat na zoveel jaar het vriendelijk vragen dat wat lastiger is nu. Maar tijdens de intocht, met zo'n grote groep ertussenin, een kwetsbare groep ook met zoveel kinderen, nee, gewoon nee.
Mee eens, de nieuwe bioscooppieten zijn net zwarte pieten door een gezicht vol roet. Niet twee vegen oid maar echt zwart.
Maar ja voor de echte hardcore voor- en tegenstander is geen compromis goed genoeg.

https://goo.gl/images/bUxfc1
:')
pi_175195703
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 14:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat vind ik niet, maar goed, daar gaan we nooit uitkomen natuurlijk.
Waarschijnlijk niet, nee ;)
pi_175195720
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Leuk, zo'n opinie-stuk. Maar juridisch kun je er niets mee.
Juridisch gezien kan je prima een demonstratie verbieden als de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Dat gebeurd regelmatig in Nederland.

Zoals 2 dagen geleden nog. Toen wou een groep demonstranten ergens in Dokkum demonstreren, maar die is afgezegt omdat de veiligheid niet gegarandeerd kon worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 november 2017 @ 15:02:05 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175195736
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Juridisch gezien kan je prima een demonstratie verbieden als de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Dat gebeurd regelmatig in Nederland.

Zoals 2 dagen geleden nog. Toen wou een groep demonstranten ergens in Dokkum demonstreren, maar die is afgezegt omdat de veiligheid niet gegarandeerd kon worden.
Dat gebeurd ;(
Afgezegt ;(

Lijkt wel alsof je het expres doet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175195787
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 15:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat gebeurd ;(
Afgezegt ;(

Lijkt wel alsof je het expres doet.
Ik heb om de 1 of andere reden mijn automatische spellcheck in het engels. Als ik een belangrijke e-mail of brief typ dan controleer ik die altijd. Op fok! heb ik daar geen behoefte aan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175195795
Waarom moet het met demonstraties en dreigend geweld, kunnen de partijen niet bij elkaar gaan zitten met een neutrale partij ertussen en een compromis sluiten die voor iedereen te doen is, dit gerotzooi word elk jaar erger en dat wil niemand lijkt me.
Persoonlijk handhaaf ik het liefst zwarte piet , waar ik zo op tegen ben is dat KOZP mij door de strot wil duwen dat zwarte piet weg moet.
Verzin een compromis, wat weet ik zo snel ook niet, zwarte pieten in combi met roetveegpieten en andere gekleurde pieten, met een beetje creativiteit en welwillendheid moet daar toch uit te komen zijn zonder elk jaar opnieuw dit gedoe
pi_175195889
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Juridisch gezien kan je prima een demonstratie verbieden als de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Dat gebeurd regelmatig in Nederland.
Dat is al zo, maar heeft verder niets te maken met sinterklaas-intochten. Dat moet dan per geval worden bekeken. Je kunt op die basis niet algemeen demonstraties bij sinterklaas-intochten uitsluiten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 20 november 2017 @ 15:12:17 #293
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175195893
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:54 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Gevaarlijke uitspraak dit.
Nee.

Aangezien er al bewijs was dat onlusten zeer waarschijnlijk waren. Vanuit wie maakt minder uit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 20 november 2017 @ 15:16:04 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175195982
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 15:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee.

Aangezien er al bewijs was dat onlusten zeer waarschijnlijk waren. Vanuit wie maakt minder uit.
daarmee legitimeer je natuurlijk wel geweld...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 20 november 2017 @ 15:30:12 #295
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175196304
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2017 15:16 schreef Re het volgende:

[..]

daarmee legitimeer je natuurlijk wel geweld...
Nee, daarmee legimiteer ik dat sommige plaatsen gewoon niet geschikt zijn om te gaan kijven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Leukste jonkie 2022 maandag 20 november 2017 @ 15:30:43 #296
213457 engine
pi_175196316
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:06 schreef Bottendaal het volgende:
Waarom moet het met demonstraties en dreigend geweld, kunnen de partijen niet bij elkaar gaan zitten met een neutrale partij ertussen en een compromis sluiten die voor iedereen te doen is, dit gerotzooi word elk jaar erger en dat wil niemand lijkt me.
Persoonlijk handhaaf ik het liefst zwarte piet , waar ik zo op tegen ben is dat KOZP mij door de strot wil duwen dat zwarte piet weg moet.
Verzin een compromis, wat weet ik zo snel ook niet, zwarte pieten in combi met roetveegpieten en andere gekleurde pieten, met een beetje creativiteit en welwillendheid moet daar toch uit te komen zijn zonder elk jaar opnieuw dit gedoe
Dat zou wenselijk zijn ja. En als de uiterste van beide kanten zich ook wat meer zo op zouden stellen hadden we deze discussie al lang niet meer gehad.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  maandag 20 november 2017 @ 15:31:40 #297
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175196336
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 15:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, daarmee legimiteer ik dat sommige plaatsen gewoon niet geschikt zijn om te kijven.
nou ja, het verbod kwam pas na de schermutselingen van de pro-pieten parade
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 20 november 2017 @ 15:34:12 #298
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175196394
quote:
3s.gif Op maandag 20 november 2017 15:31 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, het verbod kwam pas na de schermutselingen van de pro-pieten parade
Wat mij betreft zou het nooit mogen op zo'n plaats.

En nu was het de pro groep, op andere momenten en plaatsen was het de anti groep die over ging tot (verbaal) geweld. Wie wat begint varieert.
Dat heeft gewoon geen plaats bij de intocht. De emotie loopt te hoog op, de kans op onlusten is te groot.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175196506
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 15:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat mij betreft zou het nooit mogen op zo'n plaats.

En nu was het de pro groep, op andere momenten en plaatsen was het de anti groep die over ging tot (verbaal) geweld. Wie wat begint varieert.
Dat heeft gewoon geen plaats bij de intocht. De emotie loopt te hoog op, de kans op onlusten is te groot.
Geheel mee eens, het is geen plek voor demonstraties, het is een feest met kinderen erbij, beide kampen moeten zich schamen dat dit al jaren aan de gang is
  maandag 20 november 2017 @ 16:58:46 #300
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175198271
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 14:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is het onderstreepte dan wel een feitelijke claim?

Dat lijkt me net zo goed perceptie.

Althans: ik zie niet hoe iemand objectief de waarheid of onwaarheid van die claim (als het een claim is) zou kunnen bepalen. Het is op z'n best een subjectieve mening.
Het is een stelling. Tegen stellingen wordt gevochten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het laat weinig ruimte voor discussie, vooral als er direct op volgt dat het racisme is, wat een beschuldiging is. Het is niet alleen de tekst, het is ook de toon.
  maandag 20 november 2017 @ 17:01:18 #301
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175198323
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 14:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Mee eens, de nieuwe bioscooppieten zijn net zwarte pieten door een gezicht vol roet. Niet twee vegen oid maar echt zwart.
Maar ja voor de echte hardcore voor- en tegenstander is geen compromis goed genoeg.

https://goo.gl/images/bUxfc1
Ik weet het niet hoor. Eerst te lang onder de zonnebank en dat wat vuil op je gezicht smeren? Het ziet er niet uit. Dit is geen "gezicht vol roet". Dat haar is dom en die lipstick slaat ook weer nergens op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')