abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:58:06 #101
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175438145
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:48 schreef Fripsel het volgende:
Ik kreeg deze doorgestuurd vandaag en moest daardoor aan dit topic denken.

Riep bij mezelf ook meteen de vraag op. Hoe vaak mag ik eigenlijk ook gewoon even boos zijn van mezelf? Misschien voor jou ook wel een bekend iets TS? Dat je eigenlijk ook een goede uitlaatklep hebt voor woede en het eigenlijk niet mag voelen van jezelf?
Dat is zeker bij mij bekend.

En dat het voelen iets is wat je voelt en niet zelf bent dat is eigenlijk heel logisch,
alleen in praktijk brengen.....

Heb nu zeker door dat als mensen niet bezig zijn met een stroming of religie of
wat dan ook je ze er niet mee moet gaan bombaderen.

Een hint kan nooit geen kwaad.....
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:02:00 #102
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175438229
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:53 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja dus. :@ Ik ging even een beetje globaal terug lezen. Heb je iemand waarbij je hierover je ei kwijt kan? Want mindfullnes is fijn en leuk, maar dit zijn ook gewoon echte frustraties natuurlijk. En dingen die je best mag voelen. Het mogen voelen en het er naar handelen zijn alleen twee verschillende dingen. En ik denk dat het misschien ook helpt om te leren om begrip te hebben voor die frustratie.
Gelukkig heb ik iemand waar ik eens ik de zoveel tijd erover kan praten en die ook daadwerkelijk begrijpt waar de stroming over gaat en geen oordeel heeft.
pi_175438308
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:58 schreef kingx het volgende:

[..]

Dat is zeker bij mij bekend.

En dat het voelen iets is wat je voelt en niet zelf bent dat is eigenlijk heel logisch,
alleen in praktijk brengen.....

Heb nu zeker door dat als mensen niet bezig zijn met een stroming of religie of
wat dan ook je ze er niet mee moet gaan bombaderen.

Een hint kan nooit geen kwaad.....
Ja het is erg lastig om daar met mensen over te praten die zich daar niet op dat niveau mee bezig houden he? :@
Details in the fabric..
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:08:32 #104
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175438368
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:02 schreef kingx het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik iemand waar ik eens ik de zoveel tijd erover kan praten en die ook daadwerkelijk begrijpt waar de stroming over gaat en geen oordeel heeft.

Als ik 1 ding heb geleerd dan is het dat als je er met iemand over wil en kan praten je
expleciet moet zeggen waar het over gaat. Als iemand niet weet wat je probeert te
bereiken en niks over het onderwerp weet kan je het beter voor je houden.

vrijdag 1 december 2017 @ 23:10:01 #105
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175438401
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:05 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja het is erg lastig om daar met mensen over te praten die zich daar niet op dat niveau mee bezig houden he? :@
Klopt :)
pi_175438443
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:10 schreef kingx het volgende:

[..]

Klopt :)
Fijn dat je dan in ieder geval 1 iemand hebt!

Ik ben echt opgegroeid in zo’n familie die psyche of emotie gewoon zoveel mogelijk negeerde. Brrrr. Ben blij dat ik nu een paar mensen om me heen heb die het wel snappen. Mede dankzij Fok. O+
Details in the fabric..
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:27:18 #107
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175438887
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:11 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Fijn dat je dan in ieder geval 1 iemand hebt!

Ik ben echt opgegroeid in zo’n familie die psyche of emotie gewoon zoveel mogelijk negeerde. Brrrr. Ben blij dat ik nu een paar mensen om me heen heb die het wel snappen. Mede dankzij Fok. O+
:)
pi_175439400
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:27 schreef kingx het volgende:
Dan hebben we het over het Ego wat gezonder word?
Ja. En als je wat meer bedreven raakt kun je ook steeds meer door je ego heen gaan kijken.
pi_175439441
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:44 schreef Tinkepink het volgende:
Grappig dat je “geordend denken” associeert met “gezond denken”.
Als er meer rust in het denken ontstaat, is er minder blinde chaos. Hoewel het hak-op-tak-mechanisme in principe wel gewoon blijft hoor. Denken werkt nu eenmaal associatief.
pi_175439556
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:02 schreef kingx het volgende:
Je kunt ook op facebook lid worden van groepen die daar speciaal over gaan. Je hebt hele community's!
  zaterdag 2 december 2017 @ 18:53:27 #111
461713 Terminuz
El Patron Del Mal
pi_175454027
Vogeltjesdans + DETELEVISIEKIJKER +Handleiding = 1 persoon, laat je niet gek maken.
  dinsdag 5 december 2017 @ 11:54:21 #112
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175505734
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:50 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Je kunt ook op facebook lid worden van groepen die daar speciaal over gaan. Je hebt hele community's!
Oke, dat ga ik doen.

Heb erg veel moeite om 'het' in het normale leven te integreren.

Wil af en toe mezelf uit elkaar rukken van frustratie.

Je kan moeilijk tegen iemand zeggen: ik beoefen dit
en af en toe dan hoor of zie ik je niet of juist wel.

Dat is dan egoistisch en dat kan de bedoeling
ook niet zijn.

Hoe integreren jullie dit gegeven in jullie levens?
pi_175595413
In onze feministische samenleving leren mannen niet om met hun aggressie om te gaan.

Het beoordelen als iets slechts. (stop met dat te doen!)

In plaats van accepteren dat het er is en

Te gebruiken voor iets goeds
Waarheid wordt eerst belachelijk gemaakt, daarna bevochten en uiteindelijk als evident aangenomen
pi_175598939
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:54 schreef kingx het volgende:
Oke, dat ga ik doen.

Heb erg veel moeite om 'het' in het normale leven te integreren.

Wil af en toe mezelf uit elkaar rukken van frustratie.

Je kan moeilijk tegen iemand zeggen: ik beoefen dit
en af en toe dan hoor of zie ik je niet of juist wel.

Dat is dan egoistisch en dat kan de bedoeling
ook niet zijn.

Hoe integreren jullie dit gegeven in jullie levens?
Hoe vaak mediteer je?

Het integreren mindfulness/meditatie in je leven gaat het best als je je hele dag tot een soort meditatie maakt (maar niet overdrijven!). Dat wil zeggen: jezelf er zo vaak mogelijk eraan te herinneren je bewuste aandacht erbij te houden.

Als je alleen maar 2 keer per dag gaat zitten mediteren, gaat het veel langzamer qua heilzame effecten die je ervan gaat merken. Probeer je de hele dag bij al je activiteiten, of momenten dat je effe moet wachten (wachtkamer bijvoorbeeld, in de rij van de kassa), of gewoon ergens zit, je aandacht er bewust bij te houden, dan wordt die oplettendheid op den duur iets dat steeds meer vanzelf gaat. Dan integreer je het.
Dan ga je ook steeds vaker als je in een denkproces of dagdromerij zit, dat in het moment zelf opmerken, en dan stopt het vaak zodra je je bewust wordt.
  zaterdag 9 december 2017 @ 15:16:23 #116
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_175599327
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 08:07 schreef The_Temp het volgende:
Wat daar goed tegen schijnt te helpen is meditatie in de vorm van een half uur tot 3 kwartier loopmeditatie etc
dat verklaart mijn agressieprobleem dus
pi_175601258
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:16 schreef Manke het volgende:
dat verklaart mijn agressieprobleem dus
Ben jij TS dan?
pi_175601293
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:24 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Ben jij TS dan?
Wrs de combinatie van zijn naam en de opmerking over loopmeditatie.. Gebbetje. :P
pi_175629588
Hier een stuk dat relevant is voor de vraag in dit topic:

Over hoe dat zit met meditatie en het losmaken van dingen als boosheid. Interessant interview.
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:21:41 #120
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175666306
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:54 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Hoe vaak mediteer je?

Het integreren mindfulness/meditatie in je leven gaat het best als je je hele dag tot een soort meditatie maakt (maar niet overdrijven!). Dat wil zeggen: jezelf er zo vaak mogelijk eraan te herinneren je bewuste aandacht erbij te houden.

Als je alleen maar 2 keer per dag gaat zitten mediteren, gaat het veel langzamer qua heilzame effecten die je ervan gaat merken. Probeer je de hele dag bij al je activiteiten, of momenten dat je effe moet wachten (wachtkamer bijvoorbeeld, in de rij van de kassa), of gewoon ergens zit, je aandacht er bewust bij te houden, dan wordt die oplettendheid op den duur iets dat steeds meer vanzelf gaat. Dan integreer je het.
Dan ga je ook steeds vaker als je in een denkproces of dagdromerij zit, dat in het moment zelf opmerken, en dan stopt het vaak zodra je je bewust wordt.
Het bewust aandacht geven aan meditatie doe ik in de ochtend gelijk als ik wakker word,
wat geen verkeerd automatische is naar mijn beleving en door de hele dag heen probeer
ik te zijn(wat opzich ook weer een soort van meditatie is).

Zelfherinnering is mooi, ik zie er echter wel een valkuil in.

Dat word ook weer een soort van automatische en als je
dat niet goed hebt ingesteld dan...... ja wat dan?
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:24:57 #121
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175666372
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:55 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Hier een stuk dat relevant is voor de vraag in dit topic:

Over hoe dat zit met meditatie en het losmaken van dingen als boosheid. Interessant interview.
dank ^O^
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')