abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 november 2017 @ 19:47:52 #51
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175224051
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:23 schreef naoomx het volgende:

[..]

Je kunt als je in een later stadium bent wel kijken in hoeverre je mindfulness in je leven wilt hebben. Ieder mens heeft een bepaalde behoefte aan spanning, aan wegdromen etc in zijn leven die verschilt van mens tot mens. En je kunt wel ondanks die behoefte 24/7 (trachten) mindful (te) zijn, maar maar weinig mensen geeft dit eigenlijk voldoening. En jou waarschijnlijk ook niet.

Dat wegdromen is heerlijk alleen net zoals je zelf zegt is het een soort van drug/roes
waarin je leeft en dat vind ikzelf te simpel. Laten we zeggen af en toe mag ;)
  dinsdag 21 november 2017 @ 19:50:12 #52
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175224094
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:23 schreef naoomx het volgende:

[..]

Houd je je trouwens ook bezig met boeddhisme in het algemeen, of alleen de mindfulnesstak daarvan?

Alleen mindfulness omdat ik boeddhisme een te grote stap vind maar wie weet?
  dinsdag 21 november 2017 @ 19:52:00 #53
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175224128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:23 schreef naoomx het volgende:

[..]

Verder ben ik zeker geen expert (wel een beetje ervaringsdeskundige, aangezien ik wel mindfulness doe en daar ooit aan begonnen was om een angststoornis te verhelpen) en nog vrij jong, dus ik durf er niet zoveel meer over te zeggen verder.
Heeft het jou geholpen om 1 angststoornis te verhelpen of/en ook angsten in het algemeen?
pi_175231399
Je kunt proberen om deze agressie, ofwel woede of irritatie, van een afstandje te bekijken zonder er een oordeel over te vellen. Zo van, hoe voelt die irritatie nu precies? Waar voel ik dat? Veranderd het gevoel ook?

Als dat niet lukt dan zou ik even pauze nemen en het later weer eens proberen.

Ik heb zelf de eerste mindfulness cursus die ik deed gestaakt omdat ik te boos werd steeds. Twee jaar later, nadat ik wat andere dingen in mijn leven had veranderd, ging het stukken beter en kon ik het geduld ook opbrengen om de cursus alsnog te doen.
pi_175231557


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2017 07:10:59 ]
pi_175231783
Mijn eerste ervaring met mindfullnes:

Ik moest mijn ogen sluiten en aan een heel fijn plekje denken waar ik wel eens geweest was. Ik eindigde met mijn voetje in een kabbelend beekje in Frankrijk waar wat blaadjes doorheen dreven en de zon mooi op scheen en waar in de vertte wat kinderen door het water spetterde.

So far, so Good. Maar toen begon ze, en nu leg je op ieder blaadje, een van je zorgen weg en laat je ze een voor een van je afdrijven.

BAM mijn ogen open, ik was hier in het nu, en ik was boos. "Sorry, maar ik ga mijn serieuze zorgen niet op blaadjes mee laten drijven. Dat geeft me nou niet een beter gevoel."

Hele discussie gevoerd maar dat was echt de manier. En ik heb het echt geprobeerd hoor. En ik ben best een rustig meisje. Maar dat beekje werd mijn beekje waar ik ieder eigenwijs persoon inschopte in mijn hoofd.

Nou zat ik laatst bij een andere psycholoog. En die vroeg me ook om mijn ogen dicht te doen, een ontspannen houding aan te nemen. En me een heel fijn plekje in te beelden. Ze begon met optie's uit de echte wereld opperen, maar dat werkte maar half/half. En toen begon ze opeens over een fantasiewereld. En toen ging ik helemaal los. Opeens zat ik op een glittereenhoorn met regenbogen en bloemen en beekjes en watervalletjes. En ik ben echt niet goed met die shit.

En toen moest ik mijn ogen open doen, en dat was het. Ze wilde wel weten waar ik was. En dat was heel grappig even natuurlijk. Maar dat gaf me een fijn gevoel. Dus misschien moet je net een andere manier zoeken.
  woensdag 22 november 2017 @ 00:57:34 #57
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_175231931
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 07:55 schreef kingx het volgende:
weten. Bij het wakker worden en voor het slapen.

Er doorheen gaan. Dit heet loslaten :+
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_175232902
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 07:55 schreef kingx het volgende:
Beste Allemaal,

Ben nu een week of 3 bezig met het beoefenen van mindfulness
met alleen de ademhalingsoefening 3x per dag en bewust zijn
van de dingen om me heen.

Meditatie in de vorm van een half uur tot 3 kwartier loopmeditatie
etc doe ik niet want daar word ik behoorlijk geirriteerd door!

Nu komt er een zootje agressie/frustratie bij me uit dat wil je niet
weten. Bij het wakker worden en voor het slapen.

Heb dit dus net 3 weken.

Iemand een idee om er wat aan te doen?

PS: moet wel zeggen dat ik me ook
zwaar irriteer aan het vroege donker
worden terwijl ik daar vroeger geen
last van heb/had.

Groetjes
Ik wil je wel lens slaan.. dan lig je 5 uur te mediteren of je het nu wil of niet. Wil je dat soms hey?

Groetjessss
  woensdag 22 november 2017 @ 10:59:31 #59
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175235901
quote:
18s.gif Op woensdag 22 november 2017 06:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik wil je wel lens slaan.. dan lig je 5 uur te mediteren of je het nu wil of niet. Wil je dat soms hey?

Groetjessss
Haha,

Groetjes terug
  woensdag 22 november 2017 @ 11:05:54 #60
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175236010
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 00:13 schreef Raskolnikow het volgende:
Je kunt proberen om deze agressie, ofwel woede of irritatie, van een afstandje te bekijken zonder er een oordeel over te vellen. Zo van, hoe voelt die irritatie nu precies? Waar voel ik dat? Veranderd het gevoel ook?

Als dat niet lukt dan zou ik even pauze nemen en het later weer eens proberen.

Ik heb zelf de eerste mindfulness cursus die ik deed gestaakt omdat ik te boos werd steeds. Twee jaar later, nadat ik wat andere dingen in mijn leven had veranderd, ging het stukken beter en kon ik het geduld ook opbrengen om de cursus alsnog te doen.
Volgens mij is die pauze niet nodig :)

Zat gister Life of Pi te kijken (niet mijn typische film) en toen had hij het over ´misschien´ moet
ik het gewoon LosLaten en toen liet ik opeens out of the blue los.

Wat weet ik niet het enige wat ik weet is dat ik 11 uur achter elkaar geslapen heb
en relaxed wakker ben geworden sinds ik ben begonnen.

We zullen doorgaan!
  woensdag 22 november 2017 @ 11:12:08 #61
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175236110
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 00:44 schreef Fripsel het volgende:
Mijn eerste ervaring met mindfullnes:

Ik moest mijn ogen sluiten en aan een heel fijn plekje denken waar ik wel eens geweest was. Ik eindigde met mijn voetje in een kabbelend beekje in Frankrijk waar wat blaadjes doorheen dreven en de zon mooi op scheen en waar in de vertte wat kinderen door het water spetterde.

So far, so Good. Maar toen begon ze, en nu leg je op ieder blaadje, een van je zorgen weg en laat je ze een voor een van je afdrijven.

BAM mijn ogen open, ik was hier in het nu, en ik was boos. "Sorry, maar ik ga mijn serieuze zorgen niet op blaadjes mee laten drijven. Dat geeft me nou niet een beter gevoel."

Hele discussie gevoerd maar dat was echt de manier. En ik heb het echt geprobeerd hoor. En ik ben best een rustig meisje. Maar dat beekje werd mijn beekje waar ik ieder eigenwijs persoon inschopte in mijn hoofd.

Nou zat ik laatst bij een andere psycholoog. En die vroeg me ook om mijn ogen dicht te doen, een ontspannen houding aan te nemen. En me een heel fijn plekje in te beelden. Ze begon met optie's uit de echte wereld opperen, maar dat werkte maar half/half. En toen begon ze opeens over een fantasiewereld. En toen ging ik helemaal los. Opeens zat ik op een glittereenhoorn met regenbogen en bloemen en beekjes en watervalletjes. En ik ben echt niet goed met die shit.

En toen moest ik mijn ogen open doen, en dat was het. Ze wilde wel weten waar ik was. En dat was heel grappig even natuurlijk. Maar dat gaf me een fijn gevoel. Dus misschien moet je net een andere manier zoeken.
Is iets moois je fantasie. Heb dit er net voor
gebruikt en dat is ook fijn.

Helemaal gelijk in dat je er net een andere twist aan moet geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door kingx op 22-11-2017 11:20:01 ]
  woensdag 22 november 2017 @ 18:52:38 #62
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175244852
Ik vind het een beetje lachwekkend eigenlijk... heel boos worden tijdens mindfulness. :D
Hoe gebeurt dat dan?
Dat is misschien ook interessant om eens te observeren...
En een markant figuur.
pi_175245098
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:52 schreef Pistolenhenkie het volgende:
Ik vind het een beetje lachwekkend eigenlijk... heel boos worden tijdens mindfulness. :D
Hoe gebeurt dat dan?
Dat is misschien ook interessant om eens te observeren...
Ik denk dat je het dan te zwart/wit bekijkt heel kort door de bocht. Je zorgen loslaten, is wat anders dan er niets mee doen.

En ik denk dat voor mij het ze weg laten drijven op blaadjes heel erg het gevoel op riep van ik duw ze weg, ik mag er niks mee doen.

Terwijl als ik op avontuur ben in mijn fantasiewereld, dan ben ik ook niet bezig met die zorgen. Maar ik ben ze niet bewust aan het wegsturen.

En mijn zorgen zijn terechte zorgen, dus die kun je ook niet weg laten drijven op blaadjes. Als je iemand bent die zich druk maakt om ieder kleinigheidje, dan is het misschien wel weer een techniek die werkt. En mijn psycholoog destijds die kon daar niks mee. Met dat gevoel toen. Van hallo ik heb ECHTE zorgen en nu moet ik ze wegsturen op blaadjes.
pi_175252406
Agressie kan ook komen door slaaptekort en gebrek aan magnesium in voeding.
Maar ik snap eigenlijk niet dat er mensen zijn die niet agressief worden van meditatie enz. Aan die slome stemmen en het overdreven zoetsappige kinderachtige als "fantaseer dat je op jouw favoriete plek op aarde bent waar alles ruuustigggg en vreeedddigg en moooooi is..." Irriteert iedereen zich toch mateloos denk ik dan, blijkbaar dus niet. Je mag alles loslaten, wtf? Ik weet zelf ook wel dat dat mag, niemand kan mij iets verplichten, misschien verplicht ik het mezelf maar dan zullen daar wel goede reden voor zijn en dan moet ik weer iemand ongewild gaan gehoorzamen dit keer iemand die ik niet ken?! Op die manier word ik er al boos van voordat ik ben begonnen maar ik moet er een keer weer openminded in mee gaan. Ik moet het echt weer eens gaan proberen maar ja..
En ik heb niet hele grote zorgen zoals hierboven, dus ook dan werkt het niet altijd.

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 23-11-2017 05:45:34 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 23 november 2017 @ 08:45:25 #65
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175253426
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 05:38 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Agressie kan ook komen door slaaptekort en gebrek aan magnesium in voeding.
Maar ik snap eigenlijk niet dat er mensen zijn die niet agressief worden van meditatie enz. Aan die slome stemmen en het overdreven zoetsappige kinderachtige als "fantaseer dat je op jouw favoriete plek op aarde bent waar alles ruuustigggg en vreeedddigg en moooooi is..." Irriteert iedereen zich toch mateloos denk ik dan, blijkbaar dus niet. Je mag alles loslaten, wtf? Ik weet zelf ook wel dat dat mag, niemand kan mij iets verplichten, misschien verplicht ik het mezelf maar dan zullen daar wel goede reden voor zijn en dan moet ik weer iemand ongewild gaan gehoorzamen dit keer iemand die ik niet ken?! Op die manier word ik er al boos van voordat ik ben begonnen maar ik moet er een keer weer openminded in mee gaan. Ik moet het echt weer eens gaan proberen maar ja..
En ik heb niet hele grote zorgen zoals hierboven, dus ook dan werkt het niet altijd.
Dat is het dus ook weer. Je legt jezelf bloot bij een levensstroom/filosofie
en dat accepteren werd ik dus ook in het begin agressief/zwaar geirriteerd door
wat dus al wat zegt over mijzelf!

Die fucking zelfcontrole die je kwijtraakt denk je dan.

Tis nu dus (voor mij dus) nu juist tegenovergesteld.

Kleine dingen veranderen per dag werken voor mij
nu heel goed en anders zien we het ook wel weer
  donderdag 23 november 2017 @ 08:49:32 #66
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175253468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:52 schreef Pistolenhenkie het volgende:
Ik vind het een beetje lachwekkend eigenlijk... heel boos worden tijdens mindfulness. :D
Hoe gebeurt dat dan?
Dat is misschien ook interessant om eens te observeren...
Iedereen is wat dat betreft gelukkig anders.

Humor erin houden blijft belangrijk natuurlijk!
  donderdag 23 november 2017 @ 09:51:56 #67
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175254533
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 05:38 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Agressie kan ook komen door slaaptekort en gebrek aan magnesium in voeding.
Maar ik snap eigenlijk niet dat er mensen zijn die niet agressief worden van meditatie enz. Aan die slome stemmen en het overdreven zoetsappige kinderachtige als "fantaseer dat je op jouw favoriete plek op aarde bent waar alles ruuustigggg en vreeedddigg en moooooi is..." Irriteert iedereen zich toch mateloos denk ik dan, blijkbaar dus niet. Je mag alles loslaten, wtf? Ik weet zelf ook wel dat dat mag, niemand kan mij iets verplichten, misschien verplicht ik het mezelf maar dan zullen daar wel goede reden voor zijn en dan moet ik weer iemand ongewild gaan gehoorzamen dit keer iemand die ik niet ken?! Op die manier word ik er al boos van voordat ik ben begonnen maar ik moet er een keer weer openminded in mee gaan. Ik moet het echt weer eens gaan proberen maar ja..
En ik heb niet hele grote zorgen zoals hierboven, dus ook dan werkt het niet altijd.
Ja oké, daar kan ik me dan wel weer in vinden. Dat softe gedoe idd.

Ik moest meer lachen om het plaatje erbij in m'n hoofd. Zo'n hele rustige setting en dan iemand die daar helemaal boos in wordt. Ik heb in m'n hoofd ook gewoon altijd van die karikaturale plaatjes van mensen, weinig serieus haha.

Heb zelf in het begin ook wel eens woede ervaren bij meditatie hoor. Als het niet goed lukte of zo. Of gewoon ook wel eens 'ineens'. Maar dat is op zich niet verkeerd. Want het is ook gewoon energie dat gevoeld wil worden en als dat gebeurt bevrijd raakt.
Je onderbewustzijn zit vol weggestopte energie dat zich heeft vastgezet overal in je lijf. Meditatie werkt dat betreft reinigend op energetisch niveau. Dus eigenlijk alleen maar goed. Niet stoppen als dat gebeurt maar het zien als iets goeds: er komt eindelijk eens iets los. Dat is bevrijdend.

Ze zeggen niet voor niets dat door meditatie een proces van mentale, energetische en spirituele zuivering op gang komt. En dat wil je juist.
En een markant figuur.
pi_175273549
Emoties zijn de manier waarop het lichaam zichzelf informatie verstuurd. Loop niet weg voor de boosheid, maar probeer te snappen wat je lichaam je wilt vertellen. Als het als confronterend voelt, probeer jezelf dan te herinneren dat verlichting voelt als doodgaan en je dus eerst door alle pijn en angsten laat gaan die nog vastzitten in je lijf. Waar pijn zit kan namelijk geen liefde wonen.

Daarnaast ben je in verlichte staat enorm kwetsbaar, het is als een psychose zonder de angsten. Je wordt pure waarneming, waardoor je dwars door andere mensen heen kijkt. Maar dit kan je alleen zien als je de pijn in jezelf leert herkennen die andere mensen bij je oproepen, door een spiegel te worden. En om dit te kunnen moet je je Ego loslaten. Dat wat jij jou maakt staat tussen jou en je ware zelf in.

Verlangens, dankbaarheid en opvoeding zullen allemaal moeten verdwijnen. Verlangens zijn namelijk oplossingen in de toekomst voor pijn in het heden, je vertelt jezelf pas gelukkig te kunnen zijn als er een een voorwaarde voldaan is (die tegen die tijd alweer plaats gemaakt heeft voor een nieuw verlangen), dankbaarheid is een mooi woord voor onderdanigheid en staat groei in de weg en je opvoeding zit al in je verankerd voordat je leert praten. Jouw gestel is dus gebouwd op de woorden en emoties van je ouders. Zij hebben labels gehangen aan gevoelens die jij ervaart (je bent nu boos, dit is verdriet..)

Wat je ouders eigenlijk nooit hadden moeten doen, want wie zegt dat jij ervoer wat je ouders dachten dat je ervoer!? Misschien voelde jij wel blijdschap op momenten dat je ouders je vertelden angstig te zijn. Door dit soort dingen zitten er allemaal knopen in je energie. Herinneringen, sensaties en gedachten, ze zijn allemaal verbonden met elkaar. Begin je de knoop te ontwarren en zaken "los te laten", dan komen vanzelf de ellendige gevoelens naar boven, die waren namelijk allemaal afgedekt met positieve emoties.

Want elke keer als iemand je pijn deed vroeger, gaven ze je ook liefde. Hierdoor zit er veel pijn vast aan mooie herinneringen, waardoor je niet bij de pijn komt. Je zal eerst je ouders spreekwoordelijk moeten "vermoorden in jezelf" om vrij te zijn van hun angsten en pijn, en daarmee neem je afscheid van datgene wat jezelf altijd -ik- hebt genoemd in je hoofd. (Ik ben graag alleen, ik ben niet sociaal, ik ben een harde werker..)

Wat er dan overblijft is niets, stilte. Waardoor jij het gevoel krijgt, is dit het nou!? Want als jij niets bent, zijn anderen niets en als verlangens slecht zijn, wat moet je dan nog. Nou, dan heb je totale vrijheid en kan je puur gaan communiceren. Je hoeft je nu niet langer druk te maken over je ego wat beschadigd kan worden, je kan je alleen nog bezighouden met de pijn van anderen. Elke emotie die je namelijk voelt is een spiegel van de gevoelens van anderen. En elke emotie is niet anders dan energie met een lading, een lading die we er zelf aanhangen in onze gedachten. Dus ook zelf kunnen veranderen.

Als je elke emotie ziet als een poging van je lijf om je te tonen wat de ander voelt, dan wordt het een feest om sacherijnige kassamevrouwen te spreken. Dan kan je hun zwartgallige energie namelijk omzetten in wit licht en laat je zo iemand geheeld en vrolijk achter. Blijf volhouden en er over lezen, het is het namelijk zeker waard! Je bent nu (zelf)compassie geworden..

Als je iets meer wilt lezen over de gedachten achter "het niets zijn" en het handelen zonder te handelen, dan zou ik de volgende link even bekijken.
https://verbodengeschrift(...)de-tao-te-ching.html

Stukje doorscrollen en dan even proberen door te bijten. Denk dat het een goed licht schijnt op de hele ervaring en wat er dan overblijft om nog voor te leven.
  vrijdag 24 november 2017 @ 12:39:00 #69
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175277854
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:25 schreef Jopie78 het volgende:
Emoties zijn de manier waarop het lichaam zichzelf informatie verstuurd. Loop niet weg voor de boosheid, maar probeer te snappen wat je lichaam je wilt vertellen. Als het als confronterend voelt, probeer jezelf dan te herinneren dat verlichting voelt als doodgaan en je dus eerst door alle pijn en angsten laat gaan die nog vastzitten in je lijf. Waar pijn zit kan namelijk geen liefde wonen.

Daarnaast ben je in verlichte staat enorm kwetsbaar, het is als een psychose zonder de angsten. Je wordt pure waarneming, waardoor je dwars door andere mensen heen kijkt. Maar dit kan je alleen zien als je de pijn in jezelf leert herkennen die andere mensen bij je oproepen, door een spiegel te worden. En om dit te kunnen moet je je Ego loslaten. Dat wat jij jou maakt staat tussen jou en je ware zelf in.

Verlangens, dankbaarheid en opvoeding zullen allemaal moeten verdwijnen. Verlangens zijn namelijk oplossingen in de toekomst voor pijn in het heden, je vertelt jezelf pas gelukkig te kunnen zijn als er een een voorwaarde voldaan is (die tegen die tijd alweer plaats gemaakt heeft voor een nieuw verlangen), dankbaarheid is een mooi woord voor onderdanigheid en staat groei in de weg en je opvoeding zit al in je verankerd voordat je leert praten. Jouw gestel is dus gebouwd op de woorden en emoties van je ouders. Zij hebben labels gehangen aan gevoelens die jij ervaart (je bent nu boos, dit is verdriet..)

Wat je ouders eigenlijk nooit hadden moeten doen, want wie zegt dat jij ervoer wat je ouders dachten dat je ervoer!? Misschien voelde jij wel blijdschap op momenten dat je ouders je vertelden angstig te zijn. Door dit soort dingen zitten er allemaal knopen in je energie. Herinneringen, sensaties en gedachten, ze zijn allemaal verbonden met elkaar. Begin je de knoop te ontwarren en zaken "los te laten", dan komen vanzelf de ellendige gevoelens naar boven, die waren namelijk allemaal afgedekt met positieve emoties.

Want elke keer als iemand je pijn deed vroeger, gaven ze je ook liefde. Hierdoor zit er veel pijn vast aan mooie herinneringen, waardoor je niet bij de pijn komt. Je zal eerst je ouders spreekwoordelijk moeten "vermoorden in jezelf" om vrij te zijn van hun angsten en pijn, en daarmee neem je afscheid van datgene wat jezelf altijd -ik- hebt genoemd in je hoofd. (Ik ben graag alleen, ik ben niet sociaal, ik ben een harde werker..)

Wat er dan overblijft is niets, stilte. Waardoor jij het gevoel krijgt, is dit het nou!? Want als jij niets bent, zijn anderen niets en als verlangens slecht zijn, wat moet je dan nog. Nou, dan heb je totale vrijheid en kan je puur gaan communiceren. Je hoeft je nu niet langer druk te maken over je ego wat beschadigd kan worden, je kan je alleen nog bezighouden met de pijn van anderen. Elke emotie die je namelijk voelt is een spiegel van de gevoelens van anderen. En elke emotie is niet anders dan energie met een lading, een lading die we er zelf aanhangen in onze gedachten. Dus ook zelf kunnen veranderen.

Als je elke emotie ziet als een poging van je lijf om je te tonen wat de ander voelt, dan wordt het een feest om sacherijnige kassamevrouwen te spreken. Dan kan je hun zwartgallige energie namelijk omzetten in wit licht en laat je zo iemand geheeld en vrolijk achter. Blijf volhouden en er over lezen, het is het namelijk zeker waard! Je bent nu (zelf)compassie geworden..

Als je iets meer wilt lezen over de gedachten achter "het niets zijn" en het handelen zonder te handelen, dan zou ik de volgende link even bekijken.
https://verbodengeschrift(...)de-tao-te-ching.html

Stukje doorscrollen en dan even proberen door te bijten. Denk dat het een goed licht schijnt op de hele ervaring en wat er dan overblijft om nog voor te leven.
Ben het aan het lezen en het is eigenlijk heel logisch, krijg er de kriebels van.
pi_175277900
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:39 schreef kingx het volgende:

Ben het aan het lezen en het is eigenlijk heel logisch, krijg er de kriebels van.
:)
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2017 @ 17:34:46 #71
460494 naoomx
pi_175283146
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 19:37 schreef kingx het volgende:

[..]

Dat klopt gedeeltelijk wel, afleiding van het echte leven zoals dat eigenlijk al voor je
uitgestippeld is. Als klein kind zijnde was je uit jezelf al mindfull eigenlijk nu hoef je alleen nog maar als een braaf hondje te doen wat van je word verwacht. Geleefd worden.
En daar baal ik zo van. Die automatische piloot van mensen. Het lijkt wel of
mensen niet meer voor hunzelf kunnen denken en een normaal gesprek
voeren zonder dat echt naar je geluisterd word i.p.v dat de andere
persoon gewoon zijn beurt afwacht en geeneens weet wat je
5 minuten geleden gezegt hebt.
Ja, ik snap wel wat je bedoelt. Socialisatie enzo he?

Ben je trouwens bang dat je door de mindfulness (aka zelfcontrole loslaten) ook zo wordt als die mensen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 19:47 schreef kingx het volgende:

[..]

Dat wegdromen is heerlijk alleen net zoals je zelf zegt is het een soort van drug/roes
waarin je leeft en dat vind ikzelf te simpel. Laten we zeggen af en toe mag ;)
Dat lijkt me een mooie instelling. ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 19:52 schreef kingx het volgende:

[..]

Heeft het jou geholpen om 1 angststoornis te verhelpen of/en ook angsten in het algemeen?
Ook wel in het algemeen.
pi_175283716
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:39 schreef kingx het volgende:

Ben het aan het lezen en het is eigenlijk heel logisch, krijg er de kriebels van.
Vanwaar eigenijk de kriebels bij iets logisch? Voelt het te gemakkelijk?

Eenvoud, geduld, compassie en spreek nooit met verwachtingen, meer is het eigenlijk niet. :P
  vrijdag 24 november 2017 @ 20:01:56 #73
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175285630
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:25 schreef Jopie78 het volgende:
verhaal
Ik denk dat je je een beetje moet afvragen bij het tikken van zo'n reactie: heb ik het nu nog werkelijk tegen degene die dit topic heeft geopend, probeer ik hem van dienst te zijn? of heb ik het nu vooral tegen mezelf en probeer ik nu even 'lekker' alles eruit te knallen wat ik zelf ervaren heb en over verlichting weet? Want volgens mij is deze TS helemaal niet bezig met zelfrealisatie. Maar ik kan het ook mis hebben. :)
En een markant figuur.
pi_175286916
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:01 schreef Pistolenhenkie het volgende:

Ik denk dat je je een beetje moet afvragen bij het tikken van zo'n reactie: heb ik het nu nog werkelijk tegen degene die dit topic heeft geopend, probeer ik hem van dienst te zijn? of heb ik het nu vooral tegen mezelf en probeer ik nu even 'lekker' alles eruit te knallen wat ik zelf ervaren heb en over verlichting weet? Want volgens mij is deze TS helemaal niet bezig met zelfrealisatie. Maar ik kan het ook mis hebben. :)
Zit niet met TS te PMen. Anderen die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp lezen dit ook.

Wel mooi dat je je dingen afvraagt die ik zou moeten doen voordat ik post, om vervolgens tegen mij te praten, iemand die niet gevraagd heeft om jouw mening of reflectie. Maar dat geheel ter zijde. :)
  vrijdag 24 november 2017 @ 23:44:16 #75
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175290919
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 20:59 schreef Jopie78 het volgende:
Zit niet met TS te PMen. Anderen die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp lezen dit ook.

Wel mooi dat je je dingen afvraagt die ik zou moeten doen voordat ik post, om vervolgens tegen mij te praten, iemand die niet gevraagd heeft om jouw mening of reflectie. Maar dat geheel ter zijde.
Sorry wist niet dat je boos werd.
En een markant figuur.
pi_175291982
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:25 schreef Jopie78 het volgende:
Emoties zijn de manier waarop het lichaam zichzelf informatie verstuurd. Loop niet weg voor de boosheid, maar probeer te snappen wat je lichaam je wilt vertellen. Als het als confronterend voelt, probeer jezelf dan te herinneren dat verlichting voelt als doodgaan en je dus eerst door alle pijn en angsten laat gaan die nog vastzitten in je lijf. Waar pijn zit kan namelijk geen liefde wonen.

Daarnaast ben je in verlichte staat enorm kwetsbaar, het is als een psychose zonder de angsten. Je wordt pure waarneming, waardoor je dwars door andere mensen heen kijkt. Maar dit kan je alleen zien als je de pijn in jezelf leert herkennen die andere mensen bij je oproepen, door een spiegel te worden. En om dit te kunnen moet je je Ego loslaten. Dat wat jij jou maakt staat tussen jou en je ware zelf in.

Verlangens, dankbaarheid en opvoeding zullen allemaal moeten verdwijnen. Verlangens zijn namelijk oplossingen in de toekomst voor pijn in het heden, je vertelt jezelf pas gelukkig te kunnen zijn als er een een voorwaarde voldaan is (die tegen die tijd alweer plaats gemaakt heeft voor een nieuw verlangen), dankbaarheid is een mooi woord voor onderdanigheid en staat groei in de weg en je opvoeding zit al in je verankerd voordat je leert praten. Jouw gestel is dus gebouwd op de woorden en emoties van je ouders. Zij hebben labels gehangen aan gevoelens die jij ervaart (je bent nu boos, dit is verdriet..)

Wat je ouders eigenlijk nooit hadden moeten doen, want wie zegt dat jij ervoer wat je ouders dachten dat je ervoer!? Misschien voelde jij wel blijdschap op momenten dat je ouders je vertelden angstig te zijn. Door dit soort dingen zitten er allemaal knopen in je energie. Herinneringen, sensaties en gedachten, ze zijn allemaal verbonden met elkaar. Begin je de knoop te ontwarren en zaken "los te laten", dan komen vanzelf de ellendige gevoelens naar boven, die waren namelijk allemaal afgedekt met positieve emoties.

Want elke keer als iemand je pijn deed vroeger, gaven ze je ook liefde. Hierdoor zit er veel pijn vast aan mooie herinneringen, waardoor je niet bij de pijn komt. Je zal eerst je ouders spreekwoordelijk moeten "vermoorden in jezelf" om vrij te zijn van hun angsten en pijn, en daarmee neem je afscheid van datgene wat jezelf altijd -ik- hebt genoemd in je hoofd. (Ik ben graag alleen, ik ben niet sociaal, ik ben een harde werker..)

Wat er dan overblijft is niets, stilte. Waardoor jij het gevoel krijgt, is dit het nou!? Want als jij niets bent, zijn anderen niets en als verlangens slecht zijn, wat moet je dan nog. Nou, dan heb je totale vrijheid en kan je puur gaan communiceren. Je hoeft je nu niet langer druk te maken over je ego wat beschadigd kan worden, je kan je alleen nog bezighouden met de pijn van anderen. Elke emotie die je namelijk voelt is een spiegel van de gevoelens van anderen. En elke emotie is niet anders dan energie met een lading, een lading die we er zelf aanhangen in onze gedachten. Dus ook zelf kunnen veranderen.

Als je elke emotie ziet als een poging van je lijf om je te tonen wat de ander voelt, dan wordt het een feest om sacherijnige kassamevrouwen te spreken. Dan kan je hun zwartgallige energie namelijk omzetten in wit licht en laat je zo iemand geheeld en vrolijk achter. Blijf volhouden en er over lezen, het is het namelijk zeker waard! Je bent nu (zelf)compassie geworden..

Als je iets meer wilt lezen over de gedachten achter "het niets zijn" en het handelen zonder te handelen, dan zou ik de volgende link even bekijken.
https://verbodengeschrift(...)de-tao-te-ching.html

Stukje doorscrollen en dan even proberen door te bijten. Denk dat het een goed licht schijnt op de hele ervaring en wat er dan overblijft om nog voor te leven.
Top post dit. Morgen even verder lezen.
  zaterdag 25 november 2017 @ 09:59:37 #77
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175294997
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 18:06 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Vanwaar eigenijk de kriebels bij iets logisch? Voelt het te gemakkelijk?

Eenvoud, geduld, compassie en spreek nooit met verwachtingen, meer is het eigenlijk niet. :P
Alsof het er altijd was maar dat je jezelf of je opvoedende omgeving je alleen maar bagage heeft meegegeven.

Heb liever een lege rugtas om m´n rug
  zaterdag 25 november 2017 @ 10:18:22 #78
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175295230
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 09:59 schreef kingx het volgende:

[..]

Alsof het er altijd was maar dat je jezelf of je opvoedende omgeving je alleen maar bagage heeft meegegeven.

Heb liever een lege rugtas om m´n rug
Ben nog lang niet zover met mindfulness en nu dus ook een stukje verlichting proberen te bereiken maar heb toch een praktische vraag:

Mijn vader heb ik in huis genomen vanwege artiritus, hoge bloedruk, jicht etc.

NU is mijn vader al iets van 3 maanden zwaar geirriteerd door van alles wat
hij niet kan veranderen maar hij blijft maar tegen de stroming op zwemmen.

Nu is hij naar mij toe heel snel aangebrand en haalt vaak het bloed onder
mijn nagels vandaan met kleine details en dat de hele dag door.

Heb vaak de neiging om tegen hem uit te vallen
wat ik eigenlijk niet wil (geconditioneerde handeling) laten we maar zeggen.

Hoe te handelen of niet.
wat is nu wijsheid?
  zaterdag 25 november 2017 @ 10:39:47 #79
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175295583
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:34 schreef naoomx het volgende:

[..]

Ja, ik snap wel wat je bedoelt. Socialisatie enzo he?

Ben je trouwens bang dat je door de mindfulness (aka zelfcontrole loslaten) ook zo wordt als die mensen?

[..]

Dat lijkt me een mooie instelling. ^O^

[..]

Ook wel in het algemeen.
Over je eerste vraag.

Juist niet, ben iemand die graag luisterd en een normaal antwoord terug geeft i.p.v
op m´n telefoon te kijken en te appen met andere mensen en dan hmmmm te zeggen.

De meeste mensen lijken van de wereld i.p.v erin te zitten als in een film.

Dus mindfulness zal dit alleen maar toejuichen dat ik al een ´beetje´ van de
automatische piloot af ben. :)

PS: Zit jezelf nu in een lekkere flow?
pi_175295660
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:18 schreef kingx het volgende:

Ben nog lang niet zover met mindfulness en nu dus ook een stukje verlichting proberen te bereiken maar heb toch een praktische vraag:

Mijn vader heb ik in huis genomen vanwege artiritus, hoge bloedruk, jicht etc.

NU is mijn vader al iets van 3 maanden zwaar geirriteerd door van alles wat
hij niet kan veranderen maar hij blijft maar tegen de stroming op zwemmen.

Nu is hij naar mij toe heel snel aangebrand en haalt vaak het bloed onder
mijn nagels vandaan met kleine details en dat de hele dag door.

Heb vaak de neiging om tegen hem uit te vallen
wat ik eigenlijk niet wil (geconditioneerde handeling) laten we maar zeggen.

Hoe te handelen of niet.
wat is nu wijsheid?
Door niet te handelen. De beste man heeft pijn en angsten, wat hij afreageert op de mensen waarvan hij houdt. Vraag hem gewoon naar wat hij voelt, waar hij bang voor is. Pak hem vast, erken zijn angst/pijn en zeg dat je van hem houdt. Zie hem voor wie hij is en niet voor de emoties die hij bij je losmaakt.

En zorg voor jezelf door af en toe ergens te ontladen. Als je de spanning negeert die er bij je opgeroepen wordt, zal je onherroepelijk een keer klappen. Het moet ook moeilijk zijn om de man die altijd boven je stond, nu te zien als kwetsbaar en sterfelijk. Dat roept angsten en pijn op bij jou, misschien wekt dat ook de woede op. Dat je nu voor hem moet zorgen, hoewel je daar nog niet klaar voor denkt te zijn. Of is hij boos om het omgekeerde.

Het is zoals het is, het komt zoals het komt. Verwijt hem niet tegen de stroom in te zwemmen als je zelf ook nog vecht tegen het onvermijdelijke, probeer samen te accepteren dat wat is.

Sterkte en tandjes dat deze zorg op je hebt genomen! _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 25-11-2017 10:52:15 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:06:35 #81
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175295909
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:44 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Door niet te handelen. De beste man heeft pijn en angsten, wat hij afreageert op de mensen waarvan hij houdt. Vraag hem gewoon naar wat hij voelt, waar hij bang voor is. Pak hem vast, erken zijn angst/pijn en zeg dat je van hem houdt. Zie hem voor wie hij is en niet voor de emoties die hij bij je losmaakt.

En zorg voor jezelf door af en toe ergens te ontladen. Als je de spanning negeert die er bij je opgeroepen wordt, zal je onherroepelijk een keer klappen. Het moet ook moeilijk zijn om de man die altijd boven je stond, nu te zien als kwetsbaar en sterfelijk. Dat roept angsten en pijn op bij jou, misschien wekt dat ook de woede op. Dat je nu voor hem moet zorgen, hoewel je daar nog niet klaar voor denkt te zijn. Of is hij boos om het omgekeerde.

Het is zoals het is, het komt zoals het komt. Verwijt hem niet tegen de stroom in te zwemmen als je zelf ook nog vecht tegen het onvermijdelijke, probeer samen te accepteren dat wat is.

Sterkte en tandjes dat deze zorg op je hebt genomen! _O_
Vraag hem gewoon naar wat hij voelt, waar hij bang voor is. Pak hem vast, erken zijn angst/pijn en zeg dat je van hem houdt

Als ik dat doe dan stoot hij me af en denkt hij dat ik een of andere softie ben.

Voorderest zal ik idd spanning moeten ontladen en dat niet handelen
is dus gewoon de toeschouwer worden?

Wat hebben we onzelf aangedaan in het begin van dat je dacht
dat je een EGO had. pfffff.
pi_175296088
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 11:06 schreef kingx het volgende:
Vraag hem gewoon naar wat hij voelt, waar hij bang voor is. Pak hem vast, erken zijn angst/pijn en zeg dat je van hem houdt

Als ik dat doe dan stoot hij me af en denkt hij dat ik een of andere softie ben.

Voorderest zal ik idd spanning moeten ontladen en dat niet handelen
is dus gewoon de toeschouwer worden?

Wat hebben we onzelf aangedaan in het begin van dat je dacht
dat je een EGO had. pfffff.
Als jij dat nu al denkt, dan is het al waarheid geworden voordat je het geprobeerd hebt. Laat hem je lekker afstoten, dat is van hem, niet van jou. Net als dat hij je een softie zou vinden, dat zegt niets over jou. Het kan best zijn dat hij in zijn oude patronen schiet, maar dat zou jou niet moeten tegenhouden om nieuwe patronen voor jezelf te definiëren. Mocht je bang zijn voor een afwijzing, dan weet je gelijk dat er ook liefde is te halen op die plek, want als de afwijzing voelt als echte pijn, dan zou acceptatie echte liefde opleveren.

Wijs je vader dus niet op voorhand af, maar geef hem echte liefde door hem te accepteren, zelfs als hij je afwijst. Doe het voor jezelf, net als dat hij het voor zichzelf moet doen om jou te omarmen. Plus dat je eigenlijk wel weet dat je vader niet gaat veranderen uit zichzelf, dus moet jij de rimpel in de vijver zijn. Je laat je nu al leiden door de patronen voor ze gebeurd zijn, hiermee leef je dus onbewust bewust. Daar zit ook de reden dat je agressie voelt als je mediteert, je handelt niet naar je natuur. (dit is het spreek niet in verwachtingen, daarmee "voorspel" je een toekomst die je niet kent en maakt je eigen negatieve waarheid)

Idd pure waarnemer (of toeschouwer), zonder oordeel. Wat geweest is, maakt niet meer uit. Zonder je Ego had je nu ook niet geleerd wat de kracht van stilte kan zijn. Het een is, omdat het ander bestaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door _I op 25-11-2017 11:28:23 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 16:33:11 #83
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175301385
Hahaha lol
En een markant figuur.
  zaterdag 25 november 2017 @ 23:13:00 #84
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175308961
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:33 schreef Pistolenhenkie het volgende:
Hahaha lol
Altijd een vrolijke noot...
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2017 @ 23:25:37 #85
460494 naoomx
pi_175309238
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:39 schreef kingx het volgende:

[..]

Over je eerste vraag.

Juist niet, ben iemand die graag luisterd en een normaal antwoord terug geeft i.p.v
op m´n telefoon te kijken en te appen met andere mensen en dan hmmmm te zeggen.

De meeste mensen lijken van de wereld i.p.v erin te zitten als in een film.

Dus mindfulness zal dit alleen maar toejuichen dat ik al een ´beetje´ van de
automatische piloot af ben. :)

PS: Zit jezelf nu in een lekkere flow?
Ah oké. Top. ^O^

Ikzelf wel hoor.
Ik wissel mindfulness erg af met "mijn gedachtenwereld", maar dat is omdat het me bevalt. Plus dat ik "mijn eigen wereld" niet zo serieus neem (slechts een interpretatie).
pi_175312041
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:33 schreef Pistolenhenkie het volgende:
Hahaha lol
Vanwaar de uiting van spanning? Wat doet het met je?
  zondag 26 november 2017 @ 10:53:48 #87
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_175313601
Door dat je mindfulness gaat doen! Betekend dat je je zelf gaat leren in het hier en nu te zijn, maar ook beter bewustwoording! Aggressie enz kan nu naar boven komen omdat je je onbewuste nu bewust gaat maken!

Blijkbaar zit er nog aggressie in je van t verleden die zich nu door je reis naar bewustwoording los komen!

Op t moment dat je je aggressie voelt, gewoon doorgaan met mindfulness.


Ik zou zeggen. Ga op bed liggen met earphones. Zet youtube aan en luister dit.



Adem truuk en goed luisteren en beeld je zelf erin!

Als je dit en meerdere filmpjes van ze elke avond voor dat je gaat slapen luistert dan. Kom je er van zelf.


Ik ervaarde vroeger veel stress met alles. Burnout gehad met angststoornis en paniekstoornis en na onderzoek op internet ben ik hierop gekomen! Ditgedaan elke avond en nog steeds. Ben ik nu denk 80% minder stress al met al!

Succes
God doesn't help stupid!
  maandag 27 november 2017 @ 12:02:07 #88
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175335863
Er staat zoveel op het internet van verschillende ´meesters in beoefening van mindfulness en verlichting´ dat je voor jezelf de juiste eruit moet vissen.

Veel spreken elkaar tegen en er zijn zoveel stromingen

Heb gekozen voor Jan Geurtz en dan kijken wat daar uit komt.

Wat een mooi proces is het.

Succes Allemaal of geen succes, hoe jullie het zien....
  dinsdag 28 november 2017 @ 15:41:22 #89
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175362998
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:53 schreef Terminuz het volgende:
Door dat je mindfulness gaat doen! Betekend dat je je zelf gaat leren in het hier en nu te zijn, maar ook beter bewustwoording! Aggressie enz kan nu naar boven komen omdat je je onbewuste nu bewust gaat maken!

Blijkbaar zit er nog aggressie in je van t verleden die zich nu door je reis naar bewustwoording los komen!

Op t moment dat je je aggressie voelt, gewoon doorgaan met mindfulness.

Ik zou zeggen. Ga op bed liggen met earphones. Zet youtube aan en luister dit.


Adem truuk en goed luisteren en beeld je zelf erin!

Als je dit en meerdere filmpjes van ze elke avond voor dat je gaat slapen luistert dan. Kom je er van zelf.

Ik ervaarde vroeger veel stress met alles. Burnout gehad met angststoornis en paniekstoornis en na onderzoek op internet ben ik hierop gekomen! Ditgedaan elke avond en nog steeds. Ben ik nu denk 80% minder stress al met al!

Succes
Het omzetten van Engels naar Nederlands terwijl je aan het luisteren bent is voor mij een obstakel.

Dank voor je Post.
  donderdag 30 november 2017 @ 09:09:33 #90
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175397687
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 19:30 schreef Pistolenhenkie het volgende:
Niets mis met die boosheid/agressie lijkt me. Blijkbaar zit het in je en moet het gevoeld worden. Als je daar met weerstand op reageert, stop je het weer terug naar je onderbewuste. Laat het lekker naar boven komen. Juist doorvoelen. Bam jonguh, bammmmm!!! Sla anders gewoon ff tegen de muur of zo. Of een kussen.
Wat is de relatie wat jij hebt met mindfulness?

Heb je helemaal gelijk in. Schaduwboksen tot het niet meer hoeft.
  donderdag 30 november 2017 @ 09:15:46 #91
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175397776
quote:
6s.gif Op zondag 19 november 2017 08:16 schreef Adept het volgende:
Agressie en irritatie in de vorm van wat?

Mindful zijn betekent nog niet gelijk dat je de waarde van de kleine dingen gaat zien en beleven, dat is een hele reis namelijk. Vergeet niet dat je een heel scala aan verwachtingen en geloof over hoe het leven zou moeten zijn met je meedraagt, het pad naar verlichting is er een van langzame ontwaking van al die cultureel opgelegde non sense over hoe het leven zou moeten zijn..

Het echte leven staat in schril contrast met wat je geloofd namelijk :)
Dat het echte geloof in schil contrast staat met wat (ik) geloof word
me nu wel pijnlijk duidelijk.

Vanmorgen m´n mediakaart van m´n telefoon naar de knoppen
en het voelt als een opluchting.

Alle meditatie-oefeningen weg :)
  donderdag 30 november 2017 @ 09:31:15 #92
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175397964
quote:
12s.gif Op zondag 19 november 2017 18:35 schreef Adept het volgende:

[..]

Uiteraard is dat mogelijk :)

Je hoeft alleen maar aanwezig te zijn op het moment, met je volle aandacht ergens van bewust te zijn, het te ervaren zonder tussenkomst van analyse, van het zonlicht op je huid tot je ademhaling, je bent dan in het nu zogezegd.

Je gaat bewust worden van het moment, van het aanwezig zijn in het moment, ervaren zonder scheidsrechter, zonder gedachten.

Dat is mindfulness en meditatie is hetzelfde in wezen, het gaat allemaal om leren te zijn, te beleven, te voelen en te ervaren zonder dat de geconditioneerd 'mind' er iets van vindt. that's it.
That´s it inderdaad.

Ben alles rustig aan het teruglezen.

Wil zoveel zeggen op dit moment er valt alleen zo weinig te zeggen
want dan blijf ik maar praten :)
pi_175401516
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:31 schreef kingx het volgende:
That´s it inderdaad.

Ben alles rustig aan het teruglezen.

Wil zoveel zeggen op dit moment er valt alleen zo weinig te zeggen
want dan blijf ik maar praten
Ergens klinkt het allemaal vrij suf en nietszeggend wat mindfulness nu eigenlijk is. En ergens is het dat nog ook. Je zou makkelijk kunnen gaan denken dat je je tijd aan verdoen bent, wat ook zo is eigenlijk.
Toch heeft het hele prettige en nuttige langere-termijn-effecten. Bewuster worden van je denken en voelenmaakt dat je ook steeds vaker in het gewone dagelijks leven gaat zien in het moment wat je doet, denkt en voelt ipv op de blinde automatische piloot. Normaal schiet je van associatie naar associatie en gaat je denken alle kanten uit. Als een ongeleid gestoord projectiel. Dat gaat helderder worden. Er ontstaat meer ruimte. Zo wordt je denken en ervaren langzaam maar zeker gezonder en geordender.
pi_175407028
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 07:55 schreef kingx het volgende:
Beste Allemaal,

Ben nu een week of 3 bezig met het beoefenen van mindfulness
met alleen de ademhalingsoefening 3x per dag en bewust zijn
van de dingen om me heen.

Meditatie in de vorm van een half uur tot 3 kwartier loopmeditatie
etc doe ik niet want daar word ik behoorlijk geirriteerd door!


Nu komt er een zootje agressie/frustratie bij me uit dat wil je niet
weten. Bij het wakker worden en voor het slapen.

Heb dit dus net 3 weken.

Iemand een idee om er wat aan te doen?

PS: moet wel zeggen dat ik me ook
zwaar irriteer aan het vroege donker
worden terwijl ik daar vroeger geen
last van heb/had.

Groetjes
Hoi,

Vetgedrukte kan komen doordat je het jezelf 'oplegt', bijv. door het te "moeten" van jezelf, terwijl je het vanuit je hart wilt doen (dus zonder het te forceren).
Het kan ook komen doordat je er een 'tijd' aan vastbindt (halfuur, 3 kwartier) wat je uit het 'moment' haalt. Door er een tijd aan vast te binden kan het zo zijn dat je (ego/verstand) al uitkijkt naar het 'einde' van dat halfuur of 3 kwartier, waardoor je uit het 'nu' wordt gehaald en iets wilt 'bereiken' (in de toekomst).
Het is soms (vooral in het begin) handig om aan meditatie een bepaalde tijd vast te binden, omdat anders je ego er te vroegtijdig mee kan stoppen, maar het kan je ook uit het 'moment' halen.
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:26:17 #95
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175423859
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:54 schreef _Voorbijganger_ het volgende:

[..]

Hoi,

Vetgedrukte kan komen doordat je het jezelf 'oplegt', bijv. door het te "moeten" van jezelf, terwijl je het vanuit je hart wilt doen (dus zonder het te forceren).
Het kan ook komen doordat je er een 'tijd' aan vastbindt (halfuur, 3 kwartier) wat je uit het 'moment' haalt. Door er een tijd aan vast te binden kan het zo zijn dat je (ego/verstand) al uitkijkt naar het 'einde' van dat halfuur of 3 kwartier, waardoor je uit het 'nu' wordt gehaald en iets wilt 'bereiken' (in de toekomst).
Het is soms (vooral in het begin) handig om aan meditatie een bepaalde tijd vast te binden, omdat anders je ego er te vroegtijdig mee kan stoppen, maar het kan je ook uit het 'moment' halen.
Ga het toch weer ´ṕroberen´ doen..
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:27:47 #96
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175423893
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:42 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Ergens klinkt het allemaal vrij suf en nietszeggend wat mindfulness nu eigenlijk is. En ergens is het dat nog ook. Je zou makkelijk kunnen gaan denken dat je je tijd aan verdoen bent, wat ook zo is eigenlijk.
Toch heeft het hele prettige en nuttige langere-termijn-effecten. Bewuster worden van je denken en voelenmaakt dat je ook steeds vaker in het gewone dagelijks leven gaat zien in het moment wat je doet, denkt en voelt ipv op de blinde automatische piloot. Normaal schiet je van associatie naar associatie en gaat je denken alle kanten uit. Als een ongeleid gestoord projectiel. Dat gaat helderder worden. Er ontstaat meer ruimte. Zo wordt je denken en ervaren langzaam maar zeker gezonder en geordender.
Dan hebben we het over het Ego wat gezonder word?
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:44:11 #97
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175424279
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:42 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Normaal schiet je van associatie naar associatie en gaat je denken alle kanten uit. Als een ongeleid gestoord projectiel. Dat gaat helderder worden. Er ontstaat meer ruimte. Zo wordt je denken en ervaren langzaam maar zeker gezonder en geordender.
Grappig dat je “geordend denken” associeert met “gezond denken”.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:45:55 #98
473250 kingx
Leren leven levenslang
pi_175437903
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Grappig dat je “geordend denken” associeert met “gezond denken”.
Denken is denken en meer niet.

Als je geordend denken associeert met gezond denken is dat zeker Ego zoals je het nu aangeeft.
pi_175437949
Ik kreeg deze doorgestuurd vandaag en moest daardoor aan dit topic denken.


Riep bij mezelf ook meteen de vraag op. Hoe vaak mag ik eigenlijk ook gewoon even boos zijn van mezelf? Misschien voor jou ook wel een bekend iets TS? Dat je eigenlijk ook een goede uitlaatklep hebt voor woede en het eigenlijk niet mag voelen van jezelf?
pi_175438056
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:18 schreef kingx het volgende:

[..]

Ben nog lang niet zover met mindfulness en nu dus ook een stukje verlichting proberen te bereiken maar heb toch een praktische vraag:

Mijn vader heb ik in huis genomen vanwege artiritus, hoge bloedruk, jicht etc.

NU is mijn vader al iets van 3 maanden zwaar geirriteerd door van alles wat
hij niet kan veranderen maar hij blijft maar tegen de stroming op zwemmen.

Nu is hij naar mij toe heel snel aangebrand en haalt vaak het bloed onder
mijn nagels vandaan met kleine details en dat de hele dag door.

Heb vaak de neiging om tegen hem uit te vallen
wat ik eigenlijk niet wil (geconditioneerde handeling) laten we maar zeggen.


Hoe te handelen of niet.
wat is nu wijsheid?
Ja dus. :@ Ik ging even een beetje globaal terug lezen. Heb je iemand waarbij je hierover je ei kwijt kan? Want mindfullnes is fijn en leuk, maar dit zijn ook gewoon echte frustraties natuurlijk. En dingen die je best mag voelen. Het mogen voelen en het er naar handelen zijn alleen twee verschillende dingen. En ik denk dat het misschien ook helpt om te leren om begrip te hebben voor die frustratie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')