abonnement Unibet Coolblue
pi_175162266


quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175162297
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

De boete boeide ze niet zoveel...
Als je het mij vraagt moet de rechter zich er nog over uitspreken. Of de straf boeit kan daarna pas blijken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175162304
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kortom, iedereen die ZP wil veranderen is hater en racist. Ja, de toon is wel weer gezet ja.
Jullie eigen munitie vriend. Of mag dat opeens niet nu?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175162315
Met een "t" in de TT.

Ik zeg het er maar even bij, want een taalfout is dodelijk tegenwoordig voor iedere stelling. En geen taalfouten en af en toe een zogenaamd "moeilijk woord" ook trouwens. U zult erop worden gepakt.
I´m back.
pi_175162319
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jullie eigen munitie vriend. Of mag dat opeens niet nu?
:?

Heb ik iemand een hater of racist genoemd?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175162346
Zo, gaat hard ineens, de antipieten boos?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175162364
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

:?

Heb ik iemand een hater of racist genoemd?
Dat is HET argument als je voor ZP bent, volgens de antipieten.
Waar jij uitgesproken medestander van bent in deze discussie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175162370
89 topics :')? Waar maken jullie je toch druk om. Of hij nu paars, geel, wit met rode stippen of zwart is, zolang het maar leuk is voor de kinderen toch. Beide 'kanten', vooral de fanatici, zijn zo ontzettend triest... Al kan ik me de emotie van de anti-kant nog enigszins voorstellen.
pi_175162380
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:38 schreef bedachtzaam het volgende:
Zo, gaat hard ineens, de antipieten boos?
Zuur zijn ze. Vanaf vanmorgen al.

Stuk. Voor. Stuk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175162382
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is HET argument als je voor ZP bent, volgens de antipieten.
Waar jij uitgesproken medestander van bent in deze discussie.
Dus daarmee is dat mijn argument? Volgens mij heb ik dat argument nooit gebruikt.

Het is een schaamteloze stropop.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175162390
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt moet de rechter zich er nog over uitspreken. Of de straf boeit kan daarna pas blijken.
Och, hier werden ook alleen wat boetes uitgedeeld:

quote:
Gasten Marokkaanse bruiloft blokkeren snelweg

De gasten van een Marokkaanse bruiloft in Amsterdam hebben voor een fikse opstopping in het autoverkeer gezorgd. Ze blokkeerden met twee stoeten de snelweg en reden ook te langzaam op de snelweg. De politie moest ter plaatste komen.

Op het eigen Twitteraccount meldt de politie Hoofdwegen dat zij diverse bekeuringen heeft uitgeschreven. Naast het blokkeren van en langzaam rijden op de snelweg, reden sommige gasten ook over het fietspad. Anderen parkeerden op het trottoir en toeterden als er geen gevaar was.
Metro

Ik zie niet in waarom dat nu anders zou moeten zijn.
pi_175162404
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zuur zijn ze. Vanaf vanmorgen al.

Stuk. Voor. Stuk.
Mooi!
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175162411
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:36 schreef Ryan3 het volgende:
Met een "t" in de TT.

Ik zeg het er maar even bij, want een taalfout is dodelijk tegenwoordig voor iedere stelling. En geen taalfouten en af en toe een zogenaamd "moeilijk woord" ook trouwens. U zult erop worden gepakt.
En daar is ie: *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:37 schreef Abed het volgende:
bedreigd :') Leer Nederlands.
En stop verder met deze leugens verspreiden.
pi_175162422
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

En daar is ie: *O*

[..]

Yep. _O- .
I´m back.
pi_175162433
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dat nu anders zou moeten zijn.
Omdat hiermee het recht op vreedzaam demonstreren werd verhinderd, nogal een belangrijk dingetje in een democratie.

Ik kan me voorstellen dat de rechter dat wil meewegen in zijn uitspraak.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175162448
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:40 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Mooi!
Dat :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175162469
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat hiermee het recht op vreedzaam demonstreren werd verhinderd, nogal een belangrijk dingetje in een democratie.

Ik kan me voorstellen dat de rechter dat wil meewegen in zijn uitspraak.
Nee, ze kwamen onderweg helaas in een file...
pi_175162472
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:38 schreef bedachtzaam het volgende:
Zo, gaat hard ineens, de antipieten boos?
Vooral heel veel gehuil, gejankmuil, gesputter en andersoortig pruillipjes-gedoe. Er worden wat bedreigingen geuit en wat mensen die roepen dat er internationaal maar moet worden opgetreden omdat ze hun zin niet krijgen _O-
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175162481
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jullie eigen munitie vriend. Of mag dat opeens niet nu?
Ongelooflijk hoe hypocriet dat volk is. Voorkomen zovaak demonstraties of publieke optredens met geweld en vieren het als een overwinning, huilen hysterisch als ze worden teruggepakt op een vreedzame manier. Beschuldigen anderen van het uitsluiten van mensen, sluiten alles en iedereen uit die maar een iets rechtsere mening heeft. Noemen alles met een andere mening nazi, racist of extremist en staan te schuimbekken als je ze policor of huiler noemt. Draaien door als je mensen over één kam scheert en scheren zelf als geen andere al hun "tegenstanders" over één kam. Pretenderen de dialoog te willen aangaan, wijkt die dialoog af van hun mening dan staat je een scheldkanonnade of geweldsuitbarsting te wachten.

En als kers op de taart vinden ze zichzelf zo slim vergeleken met het rechtse kamp en toch zijn velen te dom om hun eigen hypocrisie in te zien en te beseffen dat zij zelf hetgeen zijn waar ze zeggen tegen te strijden.
pi_175162530
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus daarmee is dat mijn argument? Volgens mij heb ik dat argument nooit gebruikt.

Het is een schaamteloze stropop.
Is de antipieten campagne niet een grote schaamteloze stropop? Met alle argumenten er bij?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175162534
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zuur zijn ze. Vanaf vanmorgen al.

Stuk. Voor. Stuk.
Als je echt wilt lachen moet je het gehuil op Joop lezen. :D
pi_175162540
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat maakt het niet minder strafbaar om de weg te blokkeren.
Dat klopt, ga je nou nog uitleggen hoe dat hen een 'zogenaamde kindervriend' maakt?
pi_175162552
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, ze kwamen onderweg helaas in een file...
Ik denk niet dat men juridisch heel ver komt met dat eufemisme voor de weg blokkeren. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175162572
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is de antipieten campagne niet een grote schaamteloze stropop? Met alle argumenten er bij?
Als je erop staat je te bedienen van stropoppen wel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175162596
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als je echt wilt lachen moet je het gehuil op Joop lezen. :D
Ik denkt dat ik dan mn 'funny fuse' een overdosis geef.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175162600
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat klopt, ga je nou nog uitleggen hoe dat hen een 'zogenaamde kindervriend' maakt?
Ze pretenderen daarmee het kinderfeestje te redden. "Zogenaamd" omdat het plegen van strafbare feiten nooit in het belang van kinderen kan zijn.

Waarom krijg ik het gevoel dat ik mezelf nu herhaal? Wat begrijp je niet aan deze uitleg?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175162627
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat klopt, ga je nou nog uitleggen hoe dat hen een 'zogenaamde kindervriend' maakt?
Het is bovendien een buitengewoon slecht voorbeeld voor kinderen. Of ga jij je kinderen ook leren dat ze de weg mogen blokkeren als er mensen komen demonstreren die een andere mening hebben.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175162632
https://joop.bnnvara.nl/opinies/dokkum-werd-sinterklaas-vermoord
Vervang pro-piet door moslims en islam en je krijgt opeens een stukje waar joop zich normaal heel erg druk over zou maken.
pi_175162644
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als je echt wilt lachen moet je het gehuil op Joop lezen. :D
Ik ben al benieuwd naar de reacties.

quote:
Maar volgens Rutte waren het niet de blokkades opwerpende pro-pieten die normaal moesten doen, maar de anti-zwartepiet-demonstranten, wiens vreedzame protest niet eens door kon gaan om dat de burgemeester hen verbood om nog naar Dokkum te komen:

Jij herinnert je dat ook, dat je als kind vol spanning zit te wachten op de komst van Sinterklaas. Wat je dan niet wilt, is dat kinderen geconfronteerd worden met boze demonstranten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 18 november 2017 @ 22:49:41 #30
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175162658
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als je echt wilt lachen moet je het gehuil op Joop lezen. :D
Je zou denken dat er belangrijkere dingen spelen. Seksueel geweld gepleegd door machtige mannen bijvoorbeeld.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175162661
Wat een tokkie is het ook, die video:
https://twitter.com/vulkaanrots/status/931881140746670080
Make my day!
pi_175162663
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ze pretenderen daarmee het kinderfeestje te redden. "Zogenaamd" omdat het plegen van strafbare feiten nooit in het belang van kinderen kan zijn.

Waarom krijg ik het gevoel dat ik mezelf nu herhaal? Wat begrijp je niet aan deze uitleg?
Het hoeft niet gered, waarvan?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175162668
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat men juridisch heel ver komt met dat eufemisme voor de weg blokkeren. :)
We zullen zien, ik ben bang dat het "verhinderen van een vreedzame demonstratie" juridisch ook niet veel hout gaat snijden aangezien ze nog lang niet op de plaats van bestemming aangekomen waren.

Daarbij hebben antifa en aanverwante clubs een abonnement op het verhinderen van demonstraties welke hun niet aanstaan en daar zie ik ook geen fikse straffen uitgedeeld worden.
pi_175162701
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:49 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het hoeft niet gered, waarvan?
Als er iets gered moet worden dan is het aan de burgemeester en de politie om dat te doen. Niet aan burgers die vinden dat zij mogen bepalen wanneer en waar wel of niet gedemonstreerd mag worden. Zij hebben eenvoudig niet het recht om dat te bepalen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 november 2017 @ 22:52:19 #36
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175162715
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ze pretenderen daarmee het kinderfeestje te redden. "Zogenaamd" omdat het plegen van strafbare feiten nooit in het belang van kinderen kan zijn.

Waarom krijg ik het gevoel dat ik mezelf nu herhaal? Wat begrijp je niet aan deze uitleg?
Welke strafbare feiten zijn vandaag gepleegd dan? Verwijs gerust naar het Wetboek van Strafrecht.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2017-09-01
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175162720
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als er iets gered moet worden dan is het aan de burgemeester en de politie om dat te doen. Niet aan burgers die vinden dat zij mogen bepalen wanneer en waar wel of niet gedemonstreerd mag worden. Zij hebben eenvoudig niet het recht om dat te bepalen.
Maar je houdt het ook niet tegen, dat gebeurt gewoon als de gemoederen verhit raken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175162725
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ongelooflijk hoe hypocriet dat volk is. Voorkomen zovaak demonstraties of publieke optredens met geweld en vieren het als een overwinning, huilen hysterisch als ze worden teruggepakt op een vreedzame manier. Beschuldigen anderen van het uitsluiten van mensen, sluiten alles en iedereen uit die maar een iets rechtsere mening heeft. Noemen alles met een andere mening nazi, racist of extremist en staan te schuimbekken als je ze policor of huiler noemt. Draaien door als je mensen over één kam scheert en scheren zelf als geen andere al hun "tegenstanders" over één kam. Pretenderen de dialoog te willen aangaan, wijkt die dialoog af van hun mening dan staat je een scheldkanonnade of geweldsuitbarsting te wachten.

En als kers op de taart vinden ze zichzelf zo slim vergeleken met het rechtse kamp en toch zijn velen te dom om hun eigen hypocrisie in te zien en te beseffen dat zij zelf hetgeen zijn waar ze zeggen tegen te strijden.
Sterke beschrijving van de linksmens.

Heel sterk en goed verwoord ^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175162726
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

We zullen zien, ik ben bang dat het "verhinderen van een vreedzame demonstratie" juridisch ook niet veel hout gaat snijden aangezien ze nog lang niet op de plaats van bestemming aangekomen waren.
Het lijkt mij vrij duidelijk wat het motief was om de weg te blokkeren. Laten we nou niet doen alsof die mensen daar toevallig waren en er toevallig een file ontstond.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 november 2017 @ 22:55:10 #40
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175162765
"Omdat witte mensen in de geschiedenis zo veel lelijke dingen hebben gedaan tegen zwarte mensen, dat sommigen nog steeds geloven dat dat normaal is."

Afrikanen waren zelf de grootste slavendrijvers.

En kijk een keer naar Opsporing Verzocht om te zien hoe de witmens heden ten dage wordt geknecht door de kleurling.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175162773
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijkt mij vrij duidelijk wat het motief was om de weg te blokkeren. Laten we nou niet doen alsof die mensen daar toevallig waren en er toevallig een file ontstond.
Gezien de D66 rechters zal het wel met 5 tientjes boete afgedaan worden.
pi_175162774
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:49 schreef Morendo het volgende:

[..]

Je zou denken dat er belangrijkere dingen spelen. Seksueel geweld gepleegd door machtige mannen bijvoorbeeld.
Kun je ook voor op Joop terecht. Mooi om te lezen hoe ze eerst in een tiental artikelen iedereen die een beschuldiging naar hun hoofd gegooid krijgen meteen als dader bestempelen en het vooral opnemen voor de vrouwelijke "slachtoffers" om daarna diezelfde schrijvers het op zien te nemen voor hun redacteur die ook opeens beschuldigd wordt. Overal druipt de hypocrisie er vanaf bij dat volk.
pi_175162776
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als je echt wilt lachen moet je het gehuil op Joop lezen. :D
Vanenburg? Wat hij beweert is dat er doden/slachtoffers gaan vallen in de toekomst en dat iedereen er dan genoeg van krijgt en het hele feestje in onbruik raakt... Tja, wat moet je ervan denken? Eerste wat ik denk is dat er gewoon veel te veel opiniemakers zijn in internetland.
I´m back.
pi_175162777
Ze gaan het serieus gooien op het argument dat er file zou zijn?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175162785
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:55 schreef Kijkertje het volgende:
Ze gaan het serieus gooien op het argument dat er file zou zijn?
Neen. Die kwinkslag maakte ik.

Dat snijdt net zoveel hout als het "verhinderen van een vreedzame demonstratie"...
pi_175162801
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Neen. Die kwinkslag maakte ik.

Dat snijdt net zoveel hout als het "verhinderen van een vreedzame demonstratie"...
Ah ok. Kon me al niet voorstellen :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 18 november 2017 @ 22:57:54 #47
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175162807
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vanenburg? Wat hij beweert is dat er doden/slachtoffers gaan vallen in de toekomst en dat iedereen er dan genoeg van krijgt en het hele feestje in onbruik raakt... Tja, wat moet je ervan denken? Eerste wat ik denk is dat er gewoon veel te veel opiniemakers zijn in internetland.
Ik denk dat in bepaalde kringen de geesten inmiddels wel rijp zijn voor bomaanslagen op een Sinterklaasfeest.

'Fight fire with fire' ofzo.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175162820
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kun je ook voor op Joop terecht. Mooi om te lezen hoe ze eerst in een tiental artikelen iedereen die een beschuldiging naar hun hoofd gegooid krijgen meteen als dader bestempelen en het vooral opnemen voor de vrouwelijke "slachtoffers" om daarna diezelfde schrijvers het op zien te nemen voor hun redacteur die ook opeens beschuldigd wordt. Overal druipt de hypocrisie er vanaf bij dat volk.
Hypocriet is echt het enige woord waar Joop aan voldoet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 22:58:40 #50
213457 engine
pi_175162824
Sowieso ben je heel erg kansloos als je dat takke eind naar Dokkum in een bus gaat zitten om boos te doen.
Maar een snelweg gaan blokkeren... Dan neem je het ook iets te serieus.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175162826
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik denk dat in bepaalde kringen de geesten inmiddels wel rijp zijn voor bomaanslagen op een Sinterklaasfeest.

'Fight fire with fire' ofzo.
Zo achterlijk zullen ze toch niet zijn hoor.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175162827
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik denk dat in bepaalde kringen de geesten inmiddels wel rijp zijn voor bomaanslagen op een Sinterklaasfeest.

'Fight fire with fire' ofzo.
Zijn wel mensen aan het doorslaan in ieder geval.
I´m back.
  zaterdag 18 november 2017 @ 22:59:12 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175162834
Het wordt wel een sneue Ajax-Feyenoord bedoening zo.
Pro- en anti-boohooligans.
Very sad.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 18 november 2017 @ 22:59:27 #54
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175162837
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn wel mensen aan het doorslaan in ieder geval.
Godzijdank worden ze dan op tijd gestopt. Op de snelweg.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175162843
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:59 schreef Morendo het volgende:

[..]

Godzijdank worden ze dan op tijd gestopt. Op de snelweg.
Zonder gewonden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175162844
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Neen. Die kwinkslag maakte ik.

Dat snijdt net zoveel hout als het "verhinderen van een vreedzame demonstratie"...
Als dat het motief blijkt te zijn dan kan ik me voorstellen dat de rechter daar waarde aan hecht. Sowieso speelt motivatie wel vaker een rol in het strafrecht. Het kan voor of tegen je werken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175162849
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:59 schreef Morendo het volgende:

[..]

Godzijdank worden ze dan op tijd gestopt. Op de snelweg.
Wat wel linke boel is natuurlijk, maar goed.
I´m back.
pi_175162855
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik denk dat in bepaalde kringen de geesten inmiddels wel rijp zijn voor bomaanslagen op een Sinterklaasfeest.

'Fight fire with fire' ofzo.
Ze zijn nu opgewarmd kan de intocht volgend jaar mooi in Amsterdam gehouden worden en gaan we hier in Fryslan met popcorn op de bank voor de tv zitten. *O*
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 23:00:26 #59
213457 engine
pi_175162857
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sterke beschrijving van de linksmens.

Heel sterk en goed verwoord ^O^
Alsof ik niet eenzelfde stukje zou kunnen schrijven over rechts georiënteerde mensen. Lekker makkelijk.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  zaterdag 18 november 2017 @ 23:00:31 #60
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175162860
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:59 schreef Ringo het volgende:
Het wordt wel een sneue Ajax-Feyenoord bedoening zo.
Pro- en anti-boohooligans.
Very sad.
Die wedstrijden worden ook zonder uitsupporters gespeeld. Slim idee hoor!
Die Lebenslust bringt dich um.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 23:02:10 #61
213457 engine
pi_175162886
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:00 schreef Morendo het volgende:

[..]

Die wedstrijden worden ook zonder uitsupporters gespeeld. Slim idee hoor!
Volgend jaar intocht zonder volwassenen. Top plan.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175162904
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als dat het motief blijkt te zijn dan kan ik me voorstellen dat de rechter daar waarde aan hecht. Sowieso speelt motivatie wel vaker een rol in het strafrecht. Het kan voor of tegen je werken.
We gaan het zien, ik denk dat er hooguit wat boetes volgens de wegenverkeerswet uitgedeeld worden mbt het blokkeren van de snelweg en dat is het dan.
pi_175162921
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

We gaan het zien, ik denk dat er hooguit wat boetes volgens de wegenverkeerswet uitgedeeld worden mbt het blokkeren van de snelweg en dat is het dan.
Kan. En inderdaad, we gaan het zien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 november 2017 @ 23:04:00 #64
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175162924
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:02 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Volgend jaar intocht zonder volwassenen. Top plan.
Laat gewoon de zeurpieten thuis.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 18 november 2017 @ 23:05:46 #65
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175162961
Voor alle juridische fetisjisten: zou het niet een primair grondrecht zijn om zélf te bepalen of je je gezicht al dan niet schminkt?!

Ik snap de spastische kramp niet waar jullie in schieten.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175162973
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:04 schreef Morendo het volgende:

[..]

Laat gewoon de zeurpieten thuis.
Het thuispubliek heeft bij Ajax-Feyenoord en vice versa altijd recht op plek. In dit geval blijven de jankmuilpieten dan gewoon lekker voor altijd thuis. Prima, opgelost, slotje.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 23:12:00 #67
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175163099
Schoonmaakslot
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 19 november 2017 @ 01:05:32 #68
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175164688
Weer open
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175164744
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:47 schreef Molurus het volgende: [..] Ze pretenderen daarmee het kinderfeestje te redden.
Ze hebben er daadwerkelijk voor gezorgd dat het kinderfeest niet verstoord werd door de Anti-Piet demonstranten, dus ze hebben het feest ook gewoon gered.

quote:
"Zogenaamd" omdat het plegen van strafbare feiten nooit in het belang van kinderen kan zijn.
Dat kan het zeker wel, de blokkade actie van vandaag is daar een mooi voorbeeld van. Ze hebben met hun overtreding van de wegenverkeerswet, voorkomen dat het kinderfeest werd verstoord en voorkomen dat kinderen getuigen werden van ongeregeldheden.

quote:
Waarom krijg ik het gevoel dat ik mezelf nu herhaal? Wat begrijp je niet aan deze uitleg?
Omdat je jezelf herhaalt. Je uitleg raakt kant noch wal..
pi_175164764
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:05 schreef Morendo het volgende:
Voor alle juridische fetisjisten: zou het niet een primair grondrecht zijn om zélf te bepalen of je je gezicht al dan niet schminkt?!

Ik snap de spastische kramp niet waar jullie in schieten.
Mwah, als je in die expressie een bepaalde bevolkingsrgoep negatief en op een racsitische manier wegzet (zoals blackface) dan vind ik het not done. Zwarte Piet is echter geen blackface. Blijkbaar snappen die activisten dat niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175164818
Vind het wel een grappige actie, beetje Greenpeace-achtig, voertuigen blokkeren enzo, als links krakerstuig zoiets doet wordt het bejubeld op Joop.nl.
standaarddrinker
pi_175164819
quote:
7s.gif Op zondag 19 november 2017 01:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Weer open
Hoeveel zijn er geband? ;)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 19 november 2017 @ 01:22:11 #73
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175164834
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 01:20 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hoeveel zijn er geband? ;)
Dat doet er niet toe.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175164849
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 01:12 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ze hebben er daadwerkelijk voor gezorgd dat het kinderfeest niet verstoord werd door de Anti-Piet demonstranten, dus ze hebben het feest ook gewoon gered.

[..]

Dat kan het zeker wel, de blokkade actie van vandaag is daar een mooi voorbeeld van. Ze hebben met hun overtreding van de wegenverkeerswet, voorkomen dat het kinderfeest werd verstoord en voorkomen dat kinderen getuigen werden van ongeregeldheden.

[..]

Omdat je jezelf herhaalt. Je uitleg raakt kant noch wal..
Je kunt niet weten of “het kinderfeest werd verstoord en voorkomen werd dat kinderen getuigen werden van ongeregeldheden”.
Heel simpel.

De plek waar ze mochten demonstreren is aangewezen door de gemeente.
Begrijp ook dat ze een vergunning hadden.
Mensen klemrijden op de snelweg, daarbij zijn al eerder doden gevallen. Ook nu zijn er kop-staart-botsingen geweest.

Bezie dit los van emotie, en dan zul je toch ook zien dat er een enorm risico genomen is. Bovendien ontneemt het burgers hun rechten.
Make my day!
  zondag 19 november 2017 @ 01:27:25 #75
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175164885
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 01:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mwah, als je in die expressie een bepaalde bevolkingsrgoep negatief en op een racsitische manier wegzet (zoals blackface) dan vind ik het not done. Zwarte Piet is echter geen blackface. Blijkbaar snappen die activisten dat niet.
Dat iedere religie leert dat niet-aanhangers van die religie de hel in moeten/gaan, vind ik ook getuigen van dubieuze smaak......
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 19 november 2017 @ 01:28:23 #76
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175164890
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 01:20 schreef DrDentz het volgende:
Vind het wel een grappige actie, beetje Greenpeace-achtig, voertuigen blokkeren enzo, als links krakerstuig zoiets doet wordt het bejubeld op Joop.nl.
Precies! Blackpeace

Peace brothers!
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 19 november 2017 @ 01:30:23 #77
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175164913
Boniface Bros :o
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175164916
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 01:23 schreef agter het volgende:

[..]

Je kunt niet weten of “het kinderfeest werd verstoord en voorkomen werd dat kinderen getuigen werden van ongeregeldheden”.
Heel simpel.

De plek waar ze mochten demonstreren is aangewezen door de gemeente.
Begrijp ook dat ze een vergunning hadden.
Mensen klemrijden op de snelweg, daarbij zijn al eerder doden gevallen. Ook nu zijn er kop-staart-botsingen geweest.

Bezie dit los van emotie, en dan zul je toch ook zien dat er een enorm risico genomen is. Bovendien ontneemt het burgers hun rechten.
Ze hebben het belang van de kinderen in ieder geval niet geschaad, het maakt ze dus op geen enkele manier 'zogenaamde kindervrienden'. En dat was hetgeen waar ik op reageerde, dat hun actie hen 'zogenaamde kindervrienden' zou maken.
pi_175164928
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 01:31 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ze hebben het belang van de kinderen in ieder geval niet geschaad, het maakt ze dus op geen enkele manier 'zogenaamde kindervrienden'. En dat was hetgeen waar ik op reageerde, dat hun actie hen 'zogenaamde kindervrienden' zou maken.
Ah. Wist niet dat dat je vraag was.
Ik ga naar bed. Het is laat. :D
Make my day!
pi_175164943
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet, ik vroeg wat er kindonvriendelijk aan was..
Het is mens-onvriendelijk en dus ook kindonvriendelijk om een onnodige blokkade op te werpen op een openbare weg. In noodgevallen zal er ook een ambulance of brandweer door moeten.
Dat kan ongelukken veroorzaken.
Niet dat "links" dit beter doet. Die waren weer bezig met een blokkade op de Erasmusbrug. Verschil kan wel zijn dat een menselijke blokkade van het een op het ander moment aan de kant kan gaan als er loeiende sirenes aankomen. Bij betonblokken is dat moeilijker. Bovendien werd de Erasmusbrug al geblokkeerd vanwege de optocht. Dus die anti-Pieten konden er ook nog wel bij. De betonblok-blokkades kwamen onaangekondigd. Dus dat had gevaar op kunnen leveren bij een noodgeval waar ambulances met sirene vereist zouden zijn.
Vraag is of de tegendemonstratie tegen de Pieten automatisch als kindonvriendelijk moet worden beschouwd. We weten nog helemaal niet hoe men zich zou hebben gedragen. Er zijn wel vaker demonstraties.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 19 november 2017 @ 01:36:59 #81
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175164964
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 01:32 schreef agter het volgende:

[..]

Ah. Wist niet dat dat je vraag was.
Ik ga naar bed. Het is laat. :D
Argumenten zijn op, en dan worden ze opeens slaperig. Dat is precíes die Afro-Caribische cultuur waar we hier tegen ageren.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175164965
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 01:20 schreef DrDentz het volgende:
Vind het wel een grappige actie, beetje Greenpeace-achtig, voertuigen blokkeren enzo, als links krakerstuig zoiets doet wordt het bejubeld op Joop.nl.
O ja, heb jij voorbeelden van zo'n Joop-artikel met een dergelijk gejubel bij blokkade-acties?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 19 november 2017 @ 01:37:26 #83
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175164966
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 01:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is mens-onvriendelijk en dus ook kindonvriendelijk om een onnodige blokkade op te werpen op een openbare weg. In noodgevallen zal er ook een ambulance of brandweer door moeten.
Dat kan ongelukken veroorzaken.
Niet dat "links" dit beter doet. Die waren weer bezig met een blokkade op de Erasmusbrug. Verschil kan wel zijn dat een menselijke blokkade van het een op het ander moment aan de kant kan gaan als er loeiende sirenes aankomen. Bij betonblokken is dat moeilijker. Bovendien werd de Erasmusbrug al geblokkeerd vanwege de optocht. Dus die anti-Pieten konden er ook nog wel bij. De betonblok-blokkades kwamen onaangekondigd. Dus dat had gevaar op kunnen leveren bij een noodgeval waar ambulances met sirene vereist zouden zijn.
Vraag is of de tegendemonstratie tegen de Pieten automatisch als kindonvriendelijk moet worden beschouwd. We weten nog helemaal niet hoe men zich zou hebben gedragen. Er zijn wel vaker demonstraties.
Welnee.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175165110
Joyce Brekelmans
Redacteur Joop.nl

https://joop.bnnvara.nl/o(...)otesten-aan-kinderen
‘Mamma?’

Ja kind.

‘Waarom zijn die mensen boos op Zwarte Piet?’

Omdat Zwarte Piet lijkt op op zwarte mensen, maar op een gemene manier. Zwarte Piet is een verzonnen hulpje van Sinterklaas. Zwarte mensen en kinderen worden vaak gepest met Zwarte Piet, daarom willen ze dat er voor Sinterklaas een ander hulpje wordt verzonnen.

‘Maar waarom worden ze dan gepest met Zwarte Piet?’

Omdat sommige mensen gewoon niet zo aardig zijn. Of het verschil niet weten tussen grappig en gemeen doen. Of omdat ze denken dat ze beter zijn dan zwarte mensen.

‘Waarom denken mensen dat dan mamma?’

Omdat witte mensen in de geschiedenis zo veel lelijke dingen hebben gedaan tegen zwarte mensen, dat sommigen nog steeds geloven dat dat normaal is.

‘Wat voor lelijke dingen dan?’

Nou, zwarte mensen werden ontvoerd, tot slaaf gemaakt en verkocht aan mensen die hen mishandelden. Ze moesten werken zonder dat iemand hen daarvoor betaalde, en zelfs nadat de slavernij werd afgeschaft mochten ze nog niet alle dingen die witte mensen wel mochten.

‘Oh. Maar dat doen we nu niet meer toch mamma?’

Dat zou eigenlijk niet meer moeten mogen nee.

‘Maar waarom is er dan nog geen ander hulpje voor Sinterklaas mamma?’

Omdat mensen niet van verandering houden en denken dat kinderen daar last van zouden hebben.

‘Huh? Maar die zwarte mensen en kinderen hebben er toch last van, dat heb je toch net uitgelegd?’

Ja schat.

‘Nou, dat vind ik dan niet zo aardig.’

Nee schat.

‘Mamma, waarom steekt die man zijn middelvinger op naar die zwarte mevrouw die boos is op Zwarte Piet?’

Omdat hij een eikel is schat. Kom, we gaan pepernoten eten.

[ Bericht 3% gewijzigd door WodanIsGroot op 19-11-2017 02:32:52 ]
  zondag 19 november 2017 @ 02:30:09 #85
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175165297
https://www.google.nl/sea(...)2520KW%2520Amsterdam

Ik geef haar één ster. Het is louter effectbejag.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175165303
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 02:00 schreef WodanIsGroot het volgende:
Joyce Brekelmans
Redacteur Joop.nl

‘Mamma?’

Ja kind.

‘Waarom zijn die mensen boos op Zwarte Piet?’

Omdat Zwarte Piet lijkt op op zwarte mensen, maar op een gemene manier. Zwarte Piet is een verzonnen hulpje van Sinterklaas. Zwarte mensen en kinderen worden vaak gepest met Zwarte Piet, daarom willen ze dat er voor Sinterklaas een ander hulpje wordt verzonnen.

‘Maar waarom worden ze dan gepest met Zwarte Piet?’

Omdat sommige mensen gewoon niet zo aardig zijn. Of het verschil niet weten tussen grappig en gemeen doen. Of omdat ze denken dat ze beter zijn dan zwarte mensen.

‘Waarom denken mensen dat dan mamma?’

Omdat witte mensen in de geschiedenis zo veel lelijke dingen hebben gedaan tegen zwarte mensen, dat sommigen nog steeds geloven dat dat normaal is.

‘Wat voor lelijke dingen dan?’

Nou, zwarte mensen werden ontvoerd, tot slaaf gemaakt en verkocht aan mensen die hen mishandelden. Ze moesten werken zonder dat iemand hen daarvoor betaalde, en zelfs nadat de slavernij werd afgeschaft mochten ze nog niet alle dingen die witte mensen wel mochten.

‘Oh. Maar dat doen we nu niet meer toch mamma?’

Dat zou eigenlijk niet meer moeten mogen nee.

‘Maar waarom is er dan nog geen ander hulpje voor Sinterklaas mamma?’

Omdat mensen niet van verandering houden en denken dat kinderen daar last van zouden hebben.

‘Huh? Maar die zwarte mensen en kinderen hebben er toch last van, dat heb je toch net uitgelegd?’

Ja schat.

‘Nou, dat vind ik dan niet zo aardig.’

Nee schat.

‘Mamma, waarom steekt die man zijn middelvinger op naar die zwarte mevrouw die boos is op Zwarte Piet?’

Omdat hij een eikel is schat. Kom, we gaan pepernoten eten.
Speld?
I´m back.
  zondag 19 november 2017 @ 02:32:11 #87
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175165306
quote:
11s.gif Op zondag 19 november 2017 02:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Speld?
De speld van Van Jole in je, en je mag schrijven voor die site.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175165321
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 01:30 schreef Ringo het volgende:
Boniface Bros :o
Ik snap nu waar die naam Bonifatius op slaat. Mooi gezicht dus? Bonifatius, alhoewel 80 toen hij vermoord werd, nabij Dokkum was dus een knappe man? Beetje als mooie Barend (Biesheuvel)?
I´m back.
pi_175165325
quote:
9s.gif Op zondag 19 november 2017 02:32 schreef Morendo het volgende:

[..]

De speld van Van Jole in je, en je mag schrijven voor die site.
De witte onderbroeken-brigade. :P.
I´m back.
pi_175165437
Ik vind dat je wel een paar maanden mag brommen voor het blokkeren van de snelweg. Levensgevaarlijk.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 19 november 2017 @ 03:11:17 #91
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175165445
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 03:08 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind dat je wel een paar maanden mag brommen voor het blokkeren van de snelweg. Levensgevaarlijk.
Dat wordt toch zo vaak gedaan?!

Bij iedere Marokkaanse/Turkse bruiloft is het tegenwoordig bal.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175165458
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 03:08 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind dat je wel een paar maanden mag brommen voor het blokkeren van de snelweg. Levensgevaarlijk.
Als er doden bij vallen idd.
I´m back.
pi_175165462
quote:
15s.gif Op zondag 19 november 2017 03:11 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat wordt toch zo vaak gedaan?!

Bij iedere Marokkaanse/Turkse bruiloft is het tegenwoordig bal.
Ja, ik mag niet lachen nu.

:D.
I´m back.
pi_175165468
Ik zit me net te bedenken dat Friesland van origine nogal veel linkse kiezers had. Los van Groningen de meest linkse provincie en uitgerekend Friesland kickt de activisten uit hun provincie, hoe cool is dat haha. _O_
pi_175165470
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 03:18 schreef MakkieR het volgende:
Ik zit me net te bedenken dat Friesland van origine nogal veel linkse kiezers had. Los van Groningen de meest linkse provincie en uitgerekend Friesland kickt de activisten uit hun provincie, hoe cool is dat haha. _O_
Ja, we weten niet of Troelstra zich nu omkeert in zijn graf.
I´m back.
  zondag 19 november 2017 @ 03:23:14 #96
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175165474
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 03:18 schreef MakkieR het volgende:
Ik zit me net te bedenken dat Friesland van origine nogal veel linkse kiezers had. Los van Groningen de meest linkse provincie en uitgerekend Friesland kickt de activisten uit hun provincie, hoe cool is dat haha. _O_
Ja, die waren links op sociaal-economische onderwerpen, niet vanwege identity politics.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175165479
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 03:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als er doden bij vallen idd.
In Amsterdam ja, In Friesland nee, daar rijden niet meer dan twee paardenwagens en een trekker op een druilerige zaterdagmiddag. Bovendien in Friesland heerst een dorpsmentaliteit. Oom agent kent bestuurder A en zo niet, als ze Fries met elkaar praten is er al snel binding. De Friese politie heeft een hekel aan activisten, De Friese OM kent de politie en de Friese burgemeesters zullen altijd eerst hun eigen bevolking in bescherming nemen. Niet de raddraaiers vanuit de Randstad.

Geloof mij nou maar, dit wordt gewoon ouderwets met een handje klap lokaal opgelost. Daar komt geen rechter aan te pas.
pi_175165483
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 03:25 schreef MakkieR het volgende:

[..]

In Amsterdam ja, In Friesland nee, daar rijden niet meer dan twee paardenwagens en een trekker op een druilerige zaterdagmiddag. Bovendien in Friesland heerst een dorpsmentaliteit. Oom agent kent bestuurder A en zo niet, als ze Fries met elkaar praten is er al snel binding. De Friese politie heeft een hekel aan activisten, De Friese OM kent de politie en de Friese burgemeesters zullen altijd eerst hun eigen bevolking in bescherming nemen. Niet de raddraaiers vanuit de Randstad.

Geloof mij nou maar, dit wordt gewoon ouderwets met een handje klap lokaal opgelost. Daar komt geen rechter aan te pas.
In "Hoe god verdween uit Jorwerd" van Mak, kun je lezen dat dat ook al weer flink wat jaartjes geleden was dat dat Friesland nog bestond.
I´m back.
pi_175165485
2 x "dat dat"
I´m back.
pi_175165608
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 01:23 schreef agter het volgende:

[..]

Je kunt niet weten of “het kinderfeest werd verstoord en voorkomen werd dat kinderen getuigen werden van ongeregeldheden”.
Heel simpel.

De plek waar ze mochten demonstreren is aangewezen door de gemeente.
Begrijp ook dat ze een vergunning hadden.

Mensen klemrijden op de snelweg, daarbij zijn al eerder doden gevallen. Ook nu zijn er kop-staart-botsingen geweest.

Bezie dit los van emotie, en dan zul je toch ook zien dat er een enorm risico genomen is. Bovendien ontneemt het burgers hun rechten.
Gezien eerdere jaren, denk ik dat men weinig vertrouwen had dat de demonstranten ook echt op de aangewezen plek zouden gaan demonstreren. Demonstreren op een plek waar vrijwel niemand op dat moment aanwezig is, zullen veel demonstranten ook weing zinvol vinden.
  zondag 19 november 2017 @ 05:12:00 #101
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175165646
Overigens is een andere discussie nog in hoeverre je niet gewoon een grondwettelijk recht hebt om te demonstreren, los van vergunningen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175165649
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 05:12 schreef Morendo het volgende:
Overigens is een andere discussie nog in hoeverre je niet gewoon een grondwettelijk recht hebt om te demonstreren, los van vergunningen.
Geen vergunning hebben, wil zover ik weet niet direct zeggen dat de politie (of de burgemeester) de demonstratie dan ook mag doen (of laten) beëindigen. Ik denk dat de burgemeester in de geval geen gelijk gaat krijgen, mocht het ooit aan de rechter worden voorgelegd.
  zondag 19 november 2017 @ 05:35:33 #103
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175165678
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 05:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Geen vergunning hebben, wil zover ik weet niet direct zeggen dat de politie (of de burgemeester) de demonstratie dan ook mag doen (of laten) beëindigen. Ik denk dat de burgemeester in de geval geen gelijk gaat krijgen, mocht het ooit aan de rechter worden voorgelegd.
Dat zal waar zijn. Maar dan is je recht om te mogen demonstreren toch maar mooi vernaggeld.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175165805
Je hoort niks meer van Sylvana.
pi_175165816
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:58 schreef eNGine10 het volgende:
Sowieso ben je heel erg kansloos als je dat takke eind naar Dokkum in een bus gaat zitten om boos te doen.
Maar een snelweg gaan blokkeren... Dan neem je het ook iets te serieus.
Tsja, dat is de perfecte samenvatting van deze discussie.
Pro-Pieten vinden het belangrijk dat zwarte Piet zwart blijft, ook al maakt zijn kleur kinderen geen moer uit. Anti-Pieten vinden Piet racistisch zonder naar enig tegenargument te willen luisteren.

Al 60 jaar lang 2 groepen kleuters tegenover elkaar.
pi_175165820
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:57 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik denk dat in bepaalde kringen de geesten inmiddels wel rijp zijn voor bomaanslagen op een Sinterklaasfeest.

'Fight fire with fire' ofzo.
Die bereidheid was er 20 jaar terug al.
Of in ieder geval de bereidheid er mee te dreigen door de anti-Pieten van Pressie Omhoog. Waargemaakt hebben ze hun bedreigingen echter nooit.
pi_175165836
quote:
15s.gif Op zondag 19 november 2017 03:11 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat wordt toch zo vaak gedaan?!

Bij iedere Marokkaanse/Turkse bruiloft is het tegenwoordig bal.
Zou wat zijn :D al die Turken maanden brommen :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 19 november 2017 @ 08:43:33 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175166155
Het volk trekt een grens: zwarte Piet blijft.

Op het moment dat ik dit schrijf is een bus vol boze kinderfeestverstoorders op weg naar Dokkum om een kinderfeest te verstoren. Of en hoe laat ze daar aan zullen komen is niet duidelijk (update: Mission Failed), omdat de Friezen, naar goed oud gebruik, een invasie uit Holland ter hoogte van de Friese Meren de voet dwars zetten.

Uiteraard, de mensen in die bus zullen voor het overgrote deel nog nooit eerder in Friesland geweest zijn, laat staan helemaal in Dokkum. Die wittemensenprovincie interesseert ze ook niet, wat hebben ze daar te zoeken? Wat de Friezen doen, daar hebben deze randstedelijke beroepsklagers dan ook op geen enkele manier last van.

Een beetje gek dus, als er dan een feest wordt gevierd in Friesland, om naar deze provincie af te reizen om de mensen in deze provincie te vertellen dat ze Moreel Fout zijn en dat ze hun traditionele feesten anders moeten vieren voortaan. Waarna ze weer zullen vertrekken uit de provincie om nooit meer terug te komen en nooit op wat voor manier dan ook gehinderd te worden door welk feest dan ook in Friesland. Wat voor grond tot klagen heb je dan?

Beide kampen zijn niet gelijk
Volgens elitaire linkse intellectuelen in politiek en media is dit volslagen redelijk en begrijpelijk gedrag en moeten we de eisen van deze mensen inwilligen.

Volgens mij is dit eens te meer een aanwijzing dat we elitaire linkse intellectuelen in politiek en media niet al te serieus kunnen nemen. Want de kern van wat de anti-ZwartePieten beweging wil, is dat anderen gaan aanpassen hoe ze hun eigen feesten moeten vieren:

Anti-Pieten: “Jullie mogen je niet meer zwart schminken als jullie een feest vieren en daar valt niet over te praten.”

Pro-Pieten: “Wij bepalen lekker zelf hoe we ons uitdossen op onze eigen feesten en daar valt niet over te praten.”

Volgens sommigen zijn beide kampen hiermee even extreem omdat ze geen van beiden openstaan voor de klachten van de ander. Dit gaat echter voorbij aan het fundamentele verschil tussen de twee kampen: het tegenkamp wil het voorkamp de wet voorschrijven, andersom niet. Daarmee vallen alle zogenaamd “genuanceerde” relativeringen in de trant van “beide kampen zijn extreem” dan ook volledig in het water. Voorbeeldje ter vergelijking:

Wim: “Jij mag geen blauwe sokken meer dragen, Ruud, daar valt niet over te praten.”

Ruud: “Ik bepaal lekker zelf wat voor sokken ik draag, Wim, daar valt niet over te praten.”

Zijn Wim en Ruud hier allebei even extreem, omdat ze allebei niet willen praten? Volgens de logica die links Nederland in het ZwartePiet-debat toepast wel. Maar dit is natuurlijk belachelijk. Wim is hier veel onredelijker omdat het onderwerp van het conflict de wijze is waarop Ruud zich kleedt, iets waar hij zelf over gaat en waar Wim niets over te zeggen heeft. Daarom is in dit voorbeeld Wim overduidelijk onredelijk en Ruud overduidelijk niet. Geen zinnig mens zal roepen dat Ruud meer moet openstaan voor de grieven van Wim aangaande zijn sokken.

Omgaan met gekwetst zijn: het concept “Tolerantie”
Voor de duidelijkheid: je mag tegen Zwarte Piet zijn. Die vrijheid heb je. Vier met vrienden of de buurt of de school je feest met wat voor Pieten je ook wilt. Maar wat de ZwartePietenhaters niet helemaal lijken te snappen, evenmin als hun linkse sympathisanten, is dat ditzelfde recht ook geldt voor mensen die Zwarte Piet juist willen behóuden. Dat is wel vaker een dingetje voor linkse activisten, dat hun tegenstanders dezelfde rechten hebben als zij.

Het punt is, soms zie je wel eens dingen die je irriteren. Die je kwetsend vindt. Soms vieren anderen wel eens een feest op een manier die jij niet leuk vindt. Dat overkomt ons allemaal. Zo zijn PVV’ers bijvoorbeeld gekwetst door de Ramadan, zijn republikeinen gekwetst door Koningsdag, zijn moslims gekwetst door Kerst, zijn GroenLinksers gekwetst door Oudjaarsavond en ga zo maar door. Dit is inherent aan een vrij land. Op het moment dat we al deze dingen zouden verbieden vanwege kwetsgevoelens, zouden we dat vrije land niet meer zijn. We hebben dus een maatschappij waar mensen zich voortdurend storen aan de wijze waarop hun medemensen uitdrukking geven aan hun vrijheid van expressie.

De oplossing voor dit conundrum noemen we “tolerantie,” eveneens een Oud-Hollandse traditie, die we ooit nodig hadden om met katholieken en protestanten in één land samen te kunnen leven en niet, zoals onze ooster– en zuiderburen deden, elkaar de hersens in te slaan tot slechts één groep over is.

Dus in tegenstelling tot wat beroepsslachtoffers en linkse mensen blijkbaar denken, is tolerantie niet eenrichtingsverkeer van autochtone naar allochtone Nederlanders toe, of van rechtse naar linkse mensen. Het is niet iets wat je voor jezelf op kunt eisen zonder dat je bereid bent jezelf net zo tolerant op te stellen. Integendeel, tolerantie moet twee kanten opgaan. Dus net zoals pro-Pieten niet het recht hebben te eisen dat anti-Pieten hun feest mét Zwarte Piet vieren, hebben anti-Pieten niet het recht te eisen dat pro-Pieten hun feest zónder Zwarte Piet vieren.

Racisme als excuus voor intolerantie
De wil om andermans vrijheid van expressie te tolereren is volledig afwezig in het anti-Zwarte Pieten kamp. Niets minder dan totale afschaffing van Zwarte Piet is het doel, in het openbare leven, in reclames van bedrijven en in de feestjes die mensen in eigen kring vieren. Er is geen bereidheid tot een redelijke discussie en het vinden van een consensus, zoals ook blijkt uit het feit dat ze voor hun discussieavonden louter gelijkgestemden uitnodigen (totdat filantroop Erik de Vlieger ingreep natuurlijk en een actie op touw zette om het geheel wat pluriformer te maken). We noemen het de ZwartePieten-“discussie,” maar dat is het doel niet van de activisten, het doel is actievoeren en stampvoeten tot alle eisen zijn ingewilligd. Luisteren naar andere meningen is geen onderdeel van het plan.

In een verstandige maatschappij zou dit soort gedrag al snel in de marge verdwijnen, omdat de eisen onredelijk zijn en er met de eisers geen volwassen gesprek te voeren is. Maar er is een probleem, en dat heeft te maken met het krachtigste woord van de Nederlandse taal:

“Racisme!”

Als iemand zich racistisch bejegend voelt omdat in een Fries dorp een kinderfeestfiguur zijn gezicht zwart schminkt, zal een niet-links persoon misschien de logische, rationele vragen stellen “dat lijkt me nogal vergezocht, klopt deze bewering wel? Ben je misschien niet gewoon een beetje overgevoelig? Op wat voor praktische manier heb jij daar last van?” Maar voor linkse intellectuelen werkt dit anders. Wanneer zij een gekleurde Nederlander “Racisme!” horen roepen krijgt die persoon bij voorbaat gelijk, aangezien de combinatie van een donkere huid en het woord “racisme” een soort codecombinatie lijkt te zijn die in het brein van de linkse intellectueel het rationeel denkvermogen uitschakelt en alle hersenactiviteit inzet om de klager op alle mogelijke wijzen te steunen en te pogen al zijn eisen ingewilligd te krijgen.

En helaas zijn deze mensen oververtegenwoordigd in vrijwel alle relevante elites van Nederland (overheid, politiek, media, onderwijs, universiteiten, rechterlijke macht, cultuur), zodat de stem van de anti-ZwartePieten beweging dusdanig versterkt wordt dat het net lijkt alsof deze mensen een relevant deel van de Nederlandse samenleving vertegenwoordigen (in plaats van de paar procent die ze in werkelijkheid zijn) en dat hun grieven daarom een landelijke discussie verdienen.

Waarom een kinderfeestfiguur belangrijk is
Vroeger vroeg ik me wel eens af waarom ik me boos maak over een kinderfeest waar ik zelf niet eens heel actief aan deelneem. Inmiddels weet ik wat het is.

Drie dagen terug bleek dat 92% van de Nederlandse bevolking Zwarte Piet wil behouden. Dit soort cijfers zien we al jaren (zoals hier bijvoorbeeld uit 2014), dus we kunnen wel stellen dat de pogingen van de elite de laatste jaren om het Nederlandse volk te heropvoeden binnen de bekrompen kaders van de dogmatische linksprogressieve moraal volkomen, maar dan ook volkomen mislukt zijn. En hier raken we aan de kern. Het Nederlandse volk wil Zwarte Piet niet veranderen, maar tegen hun zin dreigt het ze tóch door de strot gedrukt te worden. Daarom mag dat niet gebeuren.

Want het feit dat de linkse randstedelijke elite van Nederland zichzelf blijkbaar zó moreel superieur waant, dat 92% van de Nederlandse bevolking in zou moeten binden in de manier waarop ze een kinderfeest vieren, terwijl in de meeste gevallen noch deze linkse elite, noch de minderheden die ze claimen te vertegenwoordigen überhaupt “last” hebben van dit feest, dat is voor mij een reden waarom Zwarte Piet, in ieder geval op dit moment, niet aangepast moet worden. Niet vanwege dat kinderfeest. Maar vanwege het recht dat gewone Nederlanders hebben om zélf te besluiten hoe ze hun cultuur beleven en hun feesten vieren. Dat zie ik als fundamenteel.

Een linkse domineeselite vs. het Nederlandse volk
Wat hier vooral schrijnend is, is de totale desinteresse van deze elitairlinkse zedenpredikers voor de gevoelens en de grieven van de vóórstanders van Zwarte Piet, in scherp contrast met de compassie en het inlevingsvermogen dat ze aan de dag leggen jegens allochtone klaagmensen uit het gesubsidieerde antiracismecircuit. Zoveel begrip als er vaak is voor bijvoorbeeld moslimterroristen (“ze moorden omdat ze zich gediscrimineerd voelen en geen kansen krijgen, we moeten met ze in gesprek en proberen ze te bereiken en begrijpen.”), zo afwezig is het begrip voor gewone Nederlanders die een feest vieren (“ze verkleden zich als Zwarte Piet omdat het bekrompen provincialen zijn. Je kunt toch gewoon dat feest aanpassen? Zeur niet zo, schik gewoon een beetje in. Doe wat wij bevelen.”)

We zien dat intochten worden aangepast omdat bestuurders op eigen houtje ineens besluiten dat Zwarte Piet “niet meer van deze tijd” is. Wie zijn deze bestuurders, dat zij de morele autoriteit zouden hebben om dit soort besluiten te nemen, waar iedereen zich maar naar te voegen heeft? Waarom mogen de gewone mensen die het feest vieren niet bepalen wat “van deze tijd is?” Het geeft blijk van een misselijkmakende arrogantie die we vaak bij bestuurders zien: totaal lak hebben aan wat de bevolking wil en in plaats daarvan de keuzes maken waarmee je in de eigen sociale omgeving mooie sier kunt maken. “Kijk mij eens Progressief zijn, ik heb geholpen Zwarte Piet af te schaffen.” Waarna de schouderklopjes van de linksprogressieve medenarcisten volgen.

Volkswoede: “Tot hier en niet verder”
Ik vermoed dat de weerzin jegens deze aanstootgevende morele arrogantie, de houding van “jullie deugen niet, laat ons vertellen hoe je je moet gedragen,” één van de meest belangrijke factoren aan het worden is in het elk jaar groeiende verzet tegen aanpassingen. Het gaat niet meer om de traditie zelf, maar om de wijze waarop onze verwaande elite meent de rest van het land haar meningen en opvattingen per decreet meent te mogen opleggen.

Steeds meer gaat deze discussie over de vraag of gewone mensen nog wel iets te zeggen hebben over de wijze waarop ze hun leven leiden. Hoe bizar het ook klinkt, daar begint Zwarte Piet nu een symbool voor te worden, voor een volk dat weigert zich de wet voor te laten schrijven door een elite van zelfingenomen ivorentorenbewoners.

Velen in dit land voelen instinctief een afkeer van volgevreten, arrogante Farizeërskliekjes die zichzelf als de morele avant-garde van de samenleving presenteren, dat zit een beetje in onze volksaard. Als Nederland zijn we in de vorige eeuw namelijk uitgekeken geraakt op zelfbenoemde fatsoensautoriteiten die ons belerend toespreken over wat we zoal wel en niet mogen doen in onze vrije tijd. Of dat nou de dorpspastoor is die je voorschrijft hoe je je geslachtsgemeenschap dient te bedrijven of de VARA-cabaretier die je voorschrijft hoe je je mag verkleden voor een kinderfeest, wij zijn een vrij land en een vrij volk, en wij bepalen zelf wel hoe wij onze feestjes vieren. Daar heeft geen zelfbenoemd geweten van de maatschappij van buitenaf iets over te zeggen.

Van Dokkum de victorie dus.

Saltmines
  zondag 19 november 2017 @ 08:51:12 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175166531
tsssss, grachtengordelvolk wat een beetje interessant loopt te doen met Friese teksten 8)7
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 07:30 schreef Kassamiep het volgende:
Al 60 jaar lang 2 groepen kleuters tegenover elkaar.
Niet overdrijven ;)
60 jaar geleden waren er wel belangrijkere zaken om je druk over te maken, dit is pas van de laatste 10 jaar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:41 schreef Molurus het volgende:
Omdat hiermee het recht op vreedzaam demonstreren werd verhinderd, nogal een belangrijk dingetje in een democratie.
Dat anti-Piet is helemaal niet vreedzaam, nogal een belangrijk dingetje in een democratie
quote:
Ik kan me voorstellen dat de rechter dat wil meewegen in zijn uitspraak.
Ik mag toch hopen dat we daar geen rechter mee lastig vallen ?
Heeft zo,n rechter niet iets belangrijkers te doen ?

[ Bericht 22% gewijzigd door bluemoon23 op 19-11-2017 09:25:51 ]
pi_175166582
quote:
Mooi dat de schrijver eerlijk toegeeft dat het helemaal niet om de kinderen gaat maar puur om een gevoel van controle in een wereld die steeds verder uit zijn handen lijkt te glippen :)


quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 09:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Niet overdrijven ;)
60 jaar geleden waren er wel belangrijkere zaken om je druk over te maken, dit is pas van de laatste 10 jaar.
Nee hoor. Het begon al eind jaren 50; met in 1968 het eerste concrete voorstel dat enige maatschappelijke bijval kreeg - 'het witte pieten plan" van Grunbauer. Nadien volgenden er nog tientallen anderen, van voorstellen om Sinterklaas een keer zwart te maken tot oproepen tot aanslagen als Piet gespot zou worden. En in de jaren 80 ging Gerda Havertong ook nog even los tegen Pino in Sesamstraat omdat hij het had gewaagd te denken dat zij omdat ze zwart was vast ook wel een Piet zou zijn ;)

Dus nee, niet pas 10 jaar.

[ Bericht 24% gewijzigd door Kassamiep op 19-11-2017 09:55:00 ]
  zondag 19 november 2017 @ 10:02:55 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175166907
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 09:24 schreef Kassamiep het volgende:

Mooi dat de schrijver eerlijk toegeeft dat het helemaal niet om de kinderen gaat maar puur om een gevoel van controle in een wereld die steeds verder uit zijn handen lijkt te glippen :)
Yup, en tevens dat die KOZP brigade amper recht van spreken heeft.

quote:
Nee hoor. Het begon al eind jaren 50; met in 1968 het eerste concrete voorstel dat enige maatschappelijke bijval kreeg - 'het witte pieten plan" van Grunbauer. Nadien volgenden er nog tientallen anderen, van voorstellen om Sinterklaas een keer zwart te maken tot oproepen tot aanslagen als Piet gespot zou worden. En in de jaren 80 ging Gerda Havertong ook nog even los tegen Pino in Sesamstraat omdat hij het had gewaagd te denken dat zij omdat ze zwart was vast ook wel een Piet zou zijn ;)

Dus nee, niet pas 10 jaar.
Die paar ingezonden brieven in de krant van '68 en hier en daar wat commentaar is natuurlijk niet vergelijkbaar met wat er nu gebeurt en vooral niet met wat voor podium die AP club zichzelf opeist.
pi_175167013
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup, en tevens dat die KOZP brigade amper recht van spreken heeft.
Nouja, eigenlijk geeft de schrijver van het artikel KOZP gewoon gelijk - maar zegt hij er "deal with it" achteraan.
Dus recht van spreken hebben ze - maar geluisterd worden gaat er niet. En zo hoort het in een vrij land ;)

quote:
Die paar ingezonden brieven in de krant van '68 en hier en daar wat commentaar is natuurlijk niet vergelijkbaar met wat er nu gebeurt en vooral niet met wat voor podium die AP club zichzelf opeist.
Nou, die aflevering van Sesamstraat vond ik oprecht heftig omdat kinderen het onmogelijk konden missen. Wel iets anders dan mensen die in een achterafsteegje bij een intocht staan roepen.

Maar je hebt gelijk - het debat verhardt. Meer en meer, feller en feller. Maar dat is logisch naarmate meer en meer tijd verstrijkt en de partijen steeds grotere oogkleppen opkrijgen en steeds minder bereid zijn de kant van de ander te zien - of zelfs te zien dat er al heel veel concessies gedaan zijn.
pi_175167171
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, ze kwamen onderweg helaas in een file...
Heel gewoon in een land waar dagelijks 500 km aan file staat!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zondag 19 november 2017 @ 10:24:08 #116
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_175167200
ik mis eigenlijk nog een praktische oplossing voor dit probleem:

De KOZP beweging wil af van Zwarte Piet.. het moeten maar witte pieten zijn.. Stel... we gaan daar op den duur in mee.. hoe zien ze het voor zich wie dan pieten gaan spelen? Ome Joop wordt meteen herkent als Piet... en de juffen en meesters op scholen hoeven zich ook niet meer in een kostuum te hijsen... Dan is toch meteen de magie van het feest af??

Hebben we daar ooit wat over gehoord vanuit het KOZP kamp? Of willen ze uberhaubt het hele Sinterklaasfeest de nek om draaien?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  zondag 19 november 2017 @ 10:24:33 #117
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175167206
Je vraagt je af waarom de anti-piet-beweging niet de kant van de Friezen heeft gekozen, die zijn immers ook tegen slavernij: "leaver dea as slaef". Zou toch moeten aanspreken zo'n slogan.

Iets zegt me dat als bij komende intochten KOZP weer wil demonstreren, de plaatselijke boeren daar op een vergelijkbare manier een stokje voor zullen steken. De vraag is dus waar komend jaar de intocht zal plaatsvinden om verdere ellende te voorkomen.
Of misschien gewoon afschaffen, met het Sinterklaasjournaal, want alle kinderen kunnen naar een plaatselijke intocht.
  zondag 19 november 2017 @ 10:25:04 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175167211
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:10 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nouja, eigenlijk geeft de schrijver van het artikel KOZP gewoon gelijk - maar zegt hij er "deal with it" achteraan.
Dus recht van spreken hebben ze - maar geluisterd worden gaat er niet. En zo hoort het in een vrij land ;)
Met de kanttekening dat KOZP onredelijke eisen stelt in vergelijking met de andere kant. Maar goed, ze mogen er best wat van vinden en dat heb ik altijd al prima gevonden, mits ze het een beetje normaal houden maar de behaalde resultaten uit het verleden laten zien dat dat teveel gevraagd is.

quote:
Maar je hebt gelijk - het debat verhardt. Meer en meer, feller en feller. Maar dat is logisch naarmate meer en meer tijd verstrijkt en de partijen steeds grotere oogkleppen opkrijgen en steeds minder bereid zijn de kant van de ander te zien - of zelfs te zien dat er al heel veel concessies gedaan zijn.
Of het logisch is weet ik niet wat ik wel zie is dat het een beetje een trend is geworden dat op het moment je bij een minderheid/ de verliezende partij hoort (en dan heb ik het niet over kleur of ras) er allerlei smoezen, uitvluchten, valse beschuldigingen, rekentrucs en weet ik het worden verzonnen om toch een soort van overwinning te claimen en dat de meerderheid het toch echt verkeerd ziet.
  zondag 19 november 2017 @ 10:26:41 #119
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175167230
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:24 schreef greatgonzo het volgende:
ik mis eigenlijk nog een praktische oplossing voor dit probleem:

De KOZP beweging wil af van Zwarte Piet.. het moeten maar witte pieten zijn.. Stel... we gaan daar op den duur in mee.. hoe zien ze het voor zich wie dan pieten gaan spelen? Ome Joop wordt meteen herkent als Piet... en de juffen en meesters op scholen hoeven zich ook niet meer in een kostuum te hijsen... Dan is toch meteen de magie van het feest af??

Hebben we daar ooit wat over gehoord vanuit het KOZP kamp? Of willen ze uberhaubt het hele Sinterklaasfeest de nek om draaien?
Vooralsnog willen ze helemaal geen pieten, van welke kleur dan ook.
Of ze zo ver gaan als het eisen van het afschaffen van het hele feest is onduidelijk, maar dat ligt eraan wanneer ze hun eisen tot herstelbetalingen neer gaan leggen. Ik neem aan dat wanneer niet op die eisen wordt ingegaan dat ze inderdaad het hele feest weg willen hebben. Gevolgd door Koningsdag en Prinsjesdag.
  zondag 19 november 2017 @ 10:27:20 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175167236
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:00 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Alsof ik niet eenzelfde stukje zou kunnen schrijven over rechts georiënteerde mensen. Lekker makkelijk.
Nee.
Want zoveel intense hypocrisie is alleen op id-poltics links te vinden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175167286
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Vooralsnog willen ze helemaal geen pieten, van welke kleur dan ook.
Of ze zo ver gaan als het eisen van het afschaffen van het hele feest is onduidelijk, maar dat ligt eraan wanneer ze hun eisen tot herstelbetalingen neer gaan leggen. Ik neem aan dat wanneer niet op die eisen wordt ingegaan dat ze inderdaad het hele feest weg willen hebben. Gevolgd door Koningsdag en Prinsjesdag.
Witte mensen mensen hebben geen recht op feesten, gezien hun historie.
standaarddrinker
pi_175167297
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:25 schreef AchJa het volgende:
Of het logisch is weet ik niet wat ik wel zie is dat het een beetje een trend is geworden dat op het moment je bij een minderheid/ de verliezende partij hoort (en dan heb ik het niet over kleur of ras) er allerlei smoezen, uitvluchten, valse beschuldigingen, rekentrucs en weet ik het worden verzonnen om toch een soort van overwinning te claimen en dat de meerderheid het toch echt verkeerd ziet.
Je bedoelt zoals het al duizenden jaren gaat ;) ? Dat is niets nieuws.

Ik ben wel nog aan het dubben of AFA hier nu gewonnen of verloren heeft. Nee, ze hebben niet kunnen demonstreren - maar ze hebben nu wel veel meer mediaaandacht gekregen (en gaan nog meer krijgen in de talkshows). Plus enige sympathie van mensen die vinden dat een snelweg blokkeren slecht is of die het recht op demonstreren hoog achten. Staat weer tegenover dat de meerderheid van Nederland heel erg luid en duidelijk achter de Friezen staat.

Wie denk jij dat dit won ?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 november 2017 @ 10:32:54 #123
862 Arcee
Look closer
pi_175167300
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:38 schreef Zhero het volgende:
89 topics :')?
Nee, minstens 157. :Y)
pi_175167303
Die demonstranten hebben toch een eigen plekje waar de kids ze niet zien?
pi_175167308
Als die helden die deze waanzin gestopt hebben een boete krijgen hoop ik dat ze dit middels crowdfunding oplossen. Ik maak direct geld over.

Eindelijk staat het volk op. Hopelijk volgend jaar weer, en als ze niet willen luisteren met hun linkse geneuzel wordt het misschien tijd om ze de keer daarop massaal in de sloot te gooien zodat ze met een natte broek naar huis moeten. Wie niet horen wil.....
pi_175167338
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:32 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Die demonstranten hebben toch een eigen plekje waar de kids ze niet zien?
Dat was de bedoeling ja. Of ze daar daadwerkelijk gebleven zouden zijn weten we natuurlijk niet;maar het idee was lekker weggestopt en uit het zicht.

Nu echter hadden ze een prominente plek in het 20:00 journaal,op omrop fryslan, de frontpage van meerdere nieuwssites en komen ze ongetwijfeld nog wel hun zielige verhaal doen in talkshows. Er heeft er vast ook wel een een whiplash voor extra sympathy points.

Hmm. Toch een win voor ze.
pi_175167344
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:32 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals het al duizenden jaren gaat ;) ? Dat is niets nieuws.

Ik ben wel nog aan het dubben of AFA hier nu gewonnen of verloren heeft. Nee, ze hebben niet kunnen demonstreren - maar ze hebben nu wel veel meer mediaaandacht gekregen (en gaan nog meer krijgen in de talkshows). Plus enige sympathie van mensen die vinden dat een snelweg blokkeren slecht is of die het recht op demonstreren hoog achten. Staat weer tegenover dat de meerderheid van Nederland heel erg luid en duidelijk achter de Friezen staat.

Wie denk jij dat dit won ?
Welnee. De aandacht die ze hadden is allang weggeëbd sinds gisteren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175167350

Haha moriaantje zo zwart als roet. Racisten
pi_175167387
Op zaterdagochtend heeft Martin tien man met auto's bij elkaar. Ze vatten post en wachten af, maar blijken op de verkeerde plek te staan. "Eigenlijk stonden we bij de Afsluitdijk, maar toen kreeg ik ineens een tip dat ze waren gespot op de A6. We zijn toen met man en macht naar de A7 gereden."

Daar gaat de groep voor de bussen rijden. Ze minderen snelheid totdat alles stilvalt. Volgens de politie gebeuren er daardoor ongelukken. "Alles stond plotseling stil. Een paar mensen hebben dat niet op tijd gezien en er waren verschillende kleine kop-staart-botsingen. Dat is bijna niet te voorkomen", zegt een woordvoerder. Er vielen geen gewonden.

Martin heeft begrepen dat het bij de ongelukken alleen om blikschade ging. "Door onoplettendheid waarschijnlijk."

Ik vind het echt tokkies.. 'door onoplettendheid' :'). Nee, omdat jullie stilstaan op een snelweg.
pi_175167402
Dit hele gedoe en discussie om zwarte piet en sindskort ook in nederland de black achievement month ( :') ) is vanuit amerika naar nederland gekomen

Het gaat puur om subsidie. Kunstmatig racisme debat levend houden brengt geld op
pi_175167428
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 10:36 schreef Szikha2 het volgende:

Haha moriaantje zo zwart als roet. Racisten
Jaja, Piet is een Moor. Een Moslim, die knielt voor de blanke Christen Sint Nicolaas.
Zoals het hoort :P
  zondag 19 november 2017 @ 10:41:26 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175167480
Bij ons kwam Sint zich zoals gewoonlijk elk jaar onder mijn balkon presenteren. Ik zwaai hem dan vriendelijk toe, waarop de oude baas verder rijdt. Veel dappere ouders in het natte gure weer met hun kindjes op pad. De goede Sint werd omzwermd door zwarte Pieten met kleurige pakken aan. Geen rare lippen of oorringen te zien. Zwart en vrolijk. Motorpieten, busjespieten en danspieten. In de haven was er zelfs een waterscooterpiet. Kindjes peuzelden hun pepernoten, keken met grote ogen naar de bergen cadeautjes die de pieten op hun vervoermiddelen meetorsten.
En gelukkig ........... geen discussies, geen demonstraties. Het was gewoon leuk. Ook hier soms oponthoud voor Sint en Pieten door bussen, maar dat zijn dan gewoon de stadsbussen die af en toe midden in de Sinterklaasootocht terechtkomen.
pi_175167500
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 09:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat we daar geen rechter mee lastig vallen ?
Heeft zo,n rechter niet iets belangrijkers te doen ?
Het verkeer platleggen om daar mensen die je niet op je feestje wil hebben mee tegen te houden moet maar kunnen?

:{w

Juist vanwege deze gedachte die kennelijk bij veel mensen bestaat kan de straf wat mij betreft niet hoog genoeg zijn. Maak maar een voorbeeld van ze.

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 19-11-2017 10:51:09 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 november 2017 @ 10:47:22 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175167540
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:32 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals het al duizenden jaren gaat ;) ? Dat is niets nieuws.
Nee, maar vroeger wat het hooguit die iewat vreemde oom die je een keer op een verjaardag zag die volgens de rest van de familie toch niet zo goed bij zijn hoofd was.

Tegenwoordig krijgen ze een breed uitgemeten podium om hun minderheidsreligie te prediken.

quote:
Ik ben wel nog aan het dubben of AFA hier nu gewonnen of verloren heeft. Nee, ze hebben niet kunnen demonstreren - maar ze hebben nu wel veel meer mediaaandacht gekregen (en gaan nog meer krijgen in de talkshows). Plus enige sympathie van mensen die vinden dat een snelweg blokkeren slecht is of die het recht op demonstreren hoog achten. Staat weer tegenover dat de meerderheid van Nederland heel erg luid en duidelijk achter de Friezen staat.

Wie denk jij dat dit won ?
De ruime meerderheid die voor zwarte piet is, maar die hadden per definitie al gewonnen.
pi_175167544
Moet je maar niet gaan protesteren bij een intocht. Dan ben je sws al heel erg triest.

Friezen zijn #ALTIJDREADY
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175167551
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het verkeer platleggen om daar mensen die je niet op je feestje wil hebben mee tegen te houden moet maar kunnen?

:{w

Juist vanwege deze gedachte die kennelijk bij veel mensen bestaat kan de straf wat mij betreft niet hoog genoeg zijn. Maak maar een voorbeeld van ze.
Haha mad
standaarddrinker
  zondag 19 november 2017 @ 10:51:06 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175167604
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:35 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat was de bedoeling ja. Of ze daar daadwerkelijk gebleven zouden zijn weten we natuurlijk niet;maar het idee was lekker weggestopt en uit het zicht.

Nu echter hadden ze een prominente plek in het 20:00 journaal,op omrop fryslan, de frontpage van meerdere nieuwssites en komen ze ongetwijfeld nog wel hun zielige verhaal doen in talkshows. Er heeft er vast ook wel een een whiplash voor extra sympathy points.

Hmm. Toch een win voor ze.
Niet echt lijkt me.
De meerderheid vond het prachtig. Als ze nu bij dwdd of pauw gaan zitten janken, zullen ze daar ook weggehoond worden door het publiek op social media.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 19 november 2017 @ 10:51:46 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175167617
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het verkeer platleggen om daar mensen die je niet op je feestje wil hebben mee tegen te houden moet maar kunnen?

:{w
SvensTweet twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 15:06:22 Grachtengordel-beroepsgekwetsden:“Wij gaan die provinciale kutkindertjes wel even vertellen hoe racistisch ze zijn… https://t.co/YxULMfuQME reageer retweet
  zondag 19 november 2017 @ 10:52:05 #140
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_175167622
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het verkeer platleggen om daar mensen die je niet op je feestje wil hebben mee tegen te houden moet maar kunnen?

:{w

Juist vanwege deze gedachte die kennelijk bij veel mensen bestaat kan de straf wat mij betreft niet hoog genoeg zijn. Maak maar een voorbeeld van ze.
ha een zielepiet gespot.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 19 november 2017 @ 10:52:12 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175167626
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het verkeer platleggen om daar mensen die je niet op je feestje wil hebben mee tegen te houden moet maar kunnen?

:{w

Juist vanwege deze gedachte die kennelijk bij veel mensen bestaat kan de straf wat mij betreft niet hoog genoeg zijn. Maak maar een voorbeeld van ze.
Hoe zit het dan met de antipieten gisteren op de erasmusbrug?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 19 november 2017 @ 10:53:40 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175167663
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

SvensTweet twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 15:06:22 Grachtengordel-beroepsgekwetsden:“Wij gaan die provinciale kutkindertjes wel even vertellen hoe racistisch ze zijn… https://t.co/YxULMfuQME reageer retweet
Koning Sven de 1ste der twitterlandia.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175167668
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ongelooflijk hoe hypocriet dat volk is. Voorkomen zovaak demonstraties of publieke optredens met geweld en vieren het als een overwinning, huilen hysterisch als ze worden teruggepakt op een vreedzame manier. Beschuldigen anderen van het uitsluiten van mensen, sluiten alles en iedereen uit die maar een iets rechtsere mening heeft. Noemen alles met een andere mening nazi, racist of extremist en staan te schuimbekken als je ze policor of huiler noemt. Draaien door als je mensen over één kam scheert en scheren zelf als geen andere al hun "tegenstanders" over één kam. Pretenderen de dialoog te willen aangaan, wijkt die dialoog af van hun mening dan staat je een scheldkanonnade of geweldsuitbarsting te wachten.

En als kers op de taart vinden ze zichzelf zo slim vergeleken met het rechtse kamp en toch zijn velen te dom om hun eigen hypocrisie in te zien en te beseffen dat zij zelf hetgeen zijn waar ze zeggen tegen te strijden.
En van die hele groep kun je 99% karakteriseren als onrendabele nietsnutten die niets bijdragen aan de maatschappij. Profiteurs met een te grote bek.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_175167676
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 10:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met de antipieten gisteren op de erasmusbrug?
Even hard straffen ?
pi_175167700
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 10:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met de antipieten gisteren op de erasmusbrug?
Geen flauw idee. Maar in algemene zin dient iedereen zich aan de wet te houden.

Wie dat niet doet dient vervolgd te worden, en iemand die vindt dat hij het recht heeft om de wet te overtreden helemaal.

Dat er hier mensen zitten die het wel OK vinden dat mensen het verkeer op de snelweg stilleggen vind ik echt te achterlijk voor woorden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 november 2017 @ 10:57:41 #146
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_175167751
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 10:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met de antipieten gisteren op de erasmusbrug?
In de zak naar spanje.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 19 november 2017 @ 10:57:41 #147
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175167752
Gaat het nog steeds over die kleur? Vraag het gewoon de Pieten zelf wat ze er van vinden. Sommigen zullen zwart willen zijn, anders vinden een paar roetvegen ook prima (gemakkelijker schoonmaken)!

Waarom wordt er aan beide kanten van dit 'debat' zo overtrokken en MAD gereageerd :??
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175167794
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 10:57 schreef Falco het volgende:
Gaat het nog steeds over die kleur? Vraag het gewoon de Pieten zelf wat ze er van vinden. Sommigen zullen zwart willen zijn, anders vinden een paar roetvegen ook prima (gemakkelijker schoonmaken)!

Waarom wordt er aan beide kanten van dit 'debat' zo overtrokken en MAD gereageerd :??
Omdat de extremistische elementen dit debat domineren. De racistische zwarte variant van de KKK en veel laaggeletterde tokkies.
pi_175167816


3 licht getinte, 2 negers, en de rest allemaal deugvolk :')

Belachelijk dat zo'n marginale groep zoveel aandacht krijgt en toch al jaren weten het sinterklaas feest in gijzeling te houden met hun gehuil.
  zondag 19 november 2017 @ 11:01:33 #150
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175167835
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Maar in algemene zin dient iedereen zich aan de wet te houden.

Wie dat niet doet dient vervolgd te worden, en iemand die vindt dat hij het recht heeft om de wet te overtreden helemaal.
Zeg je nu.

Andersom waren het helden voor je. Zie de intocht van gouda waar antipieten op social media stonden blij te springen terwijl ze een kinderfeest verneukten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 19 november 2017 @ 11:02:06 #151
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175167841
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:54 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Even hard straffen ?
Lijkt me terecht om gelijkaardige straffen te geven als bij Marokkaanse of Turkse straatbruiloften die de snelweg ook wel eens durven blokkeren. Paar honderd euro boete dus op z’n hoogst :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zondag 19 november 2017 @ 11:02:24 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175167847
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:54 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Even hard straffen ?
Artikel 43 WVW
quote:
2. Het is de bestuurders voorts verboden op de rijbaan van een autosnelweg of autoweg hun voertuig te laten stilstaan.
Boetes
quote:
Stilstaan op de rijbaan ¤ 370.00
Klaar.
  zondag 19 november 2017 @ 11:02:27 #153
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175167849
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[ afbeelding ]

3 licht getinte, 2 negers, en de rest allemaal deugvolk :')

Belachelijk dat zo'n marginale groep zoveel aandacht krijgt en toch al jaren weten het sinterklaas feest in gijzeling te houden met hun gehuil.
Je doet er zelf ook aan mee door die foto hier te posten en genereert dus ook media-aandacht. Ik zie nu wat voor jolige en stinkerige linkshipperige bende dit is :').

SAD
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 19 november 2017 @ 11:02:49 #154
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_175167857
Ik kan de berichtgeving hierover alleen met een grote glimlach lezen. Heerlijk al die geschokte Randstedelingen.

Wat ik het allervreemdste nog vind, is dat Sinterklaas juist de viering is van iemand die tegen slavernij was. Dat daar zo'n haatdragende alternatieve betekenis aan is gegeven en dat de media dat gewoon blindelings overneemt stoort me wel. De media hebben juist de verantwoordelijkheid om dat soort 'fake news' te corrigeren.
Life is what you make it.
pi_175167887
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Artikel 43 WVW

[..]

Boetes

[..]

Klaar.
Het dwingen tot stoppen van een voertuig is gewoon artikel 5 en kan leiden tot invordering van het rijbewijs.
  zondag 19 november 2017 @ 11:04:57 #156
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175167893
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[ afbeelding ]

3 licht getinte, 2 negers, en de rest allemaal deugvolk :')

Belachelijk dat zo'n marginale groep zoveel aandacht krijgt en toch al jaren weten het sinterklaas feest in gijzeling te houden met hun gehuil.
Met zn black panther petje.
Racist.

Zielig weg met ons volk dat.

Denk ook dat de meesten nooit op #metoo zullen staan, maar eerder op #metooplease.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 19 november 2017 @ 11:06:00 #157
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175167910
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[ afbeelding ]

3 licht getinte, 2 negers, en de rest allemaal deugvolk :')

Belachelijk dat zo'n marginale groep zoveel aandacht krijgt en toch al jaren weten het sinterklaas feest in gijzeling te houden met hun gehuil.
Gezien de jolijt net tien minuten onderweg zeker? Is er ook een foto van de reis terug toen ze erachter kwamen dat ze richting afsluitdijk gingen?

  zondag 19 november 2017 @ 11:07:02 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175167926
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Het dwingen tot stoppen van een voertuig is gewoon artikel 5 en kan leiden tot invordering van het rijbewijs.
De wens is weer eens de vader van de gedachte he?
  zondag 19 november 2017 @ 11:07:50 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175167941
quote:
14s.gif Op zondag 19 november 2017 11:02 schreef Schanulleke het volgende:
Ik kan de berichtgeving hierover alleen met een grote glimlach lezen. Heerlijk al die geschokte Randstedelingen.

Wat ik het allervreemdste nog vind, is dat Sinterklaas juist de viering is van iemand die tegen slavernij was. Dat daar zo'n haatdragende alternatieve betekenis aan is gegeven en dat de media dat gewoon blindelings overneemt stoort me wel. De media hebben juist de verantwoordelijkheid om dat soort 'fake news' te corrigeren.
Naar de jankers luisteren uit deugmotief. Dat is wat hilversum doet. Waarom? Omdat de jankmuilen deels hun buren zijn op de grachtengordel.

Die leven in dezelfde bubbel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175167957
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

De wens is weer eens de vader van de gedachte he?
Sja, als jij het verschil niet ziet tussen opzettelijk een gevaarlijke situatie veroorzaken en simpelweg stilstaan op een snelweg zonder gegronde reden dan houdt het op he?
pi_175167977
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Sja, als jij het verschil niet ziet tussen opzettelijk een gevaarlijke situatie veroorzaken en simpelweg stilstaan op een snelweg zonder gegronde reden dan houdt het op he?
:'(
  zondag 19 november 2017 @ 11:11:35 #162
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175168001
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Sja, als jij het verschil niet ziet tussen opzettelijk een gevaarlijke situatie veroorzaken en simpelweg stilstaan op een snelweg zonder gegronde reden dan houdt het op he?
Ze hebben al laten zien wat ze willen in Gouda.
Gegronde reden was er dus, het verstoren van de openbare orde tijdens een kinderfeest.
En de gevaarlijke situatie, geweld tijdens dat feest met kinderen, is vermeden.

Wat wil je?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175168017
Ik hoor nu die activisten klagen dat hun het recht ontnomen is om te protesteren. Maar eigenlijk vind ik het raar dat je als activist niet op tijd bent vertrokken. Als je een beetje betrokken bent bij de zaak, dan ben je al twee dagen voor de intocht begint in Dokkum. Oom agent zegt tegen mij altijd als ik ergens te laat aan kom, dat ik eerder van huis moet vertrekken. Misschien een les voor de volgende keer in plaats van klagen.

protestanten bij een EU-top, hebben zich toch ook al dagen ervoor gemanifesteerd?
pi_175168030
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 11:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Je doet er zelf ook aan mee door die foto hier te posten en genereert dus ook media-aandacht. Ik zie nu wat voor jolige en stinkerige linkshipperige bende dit is :').

SAD
Klopt, ik doe er zelf ook aan mee, en misschien is dat ook wel fout. Alleen doe ik nu mee aan de discussie die al in gang is gezet, dit is begonnen met een aantal verontwaardigde donkere mensen die zich (wellicht zeer terecht) gediscrimineerd voelden. Op dat moment had ik nog begrip voor het standpunt, alhoewel ik zelf in mijn leven nog nooit de link met de slavernij hebt gemaakt. Sinds dat geval wordt het "debat" vooral gekaapt in de linkse kringen, en dat stoort mij zo omdat ik tegenstander ben van de opdringerige tactiek welke in deze kringen veelal gebruikt worden.

Als er op een normale manier aandacht voor was geweest in de media, misschien een handtekeningen actie, en de dialoog met voor en tegenstanders op een normale manier werd gevoerd dan betwijfel ik of het wel was geëscaleerd. Nu gaan bussen boeroepers naar een kinderfeest om de demonstreren en het is te verwachten dat er veel weerstand tegen is door ouders die met hun kinderen naar de inkomst zijn gaan kijken. Er is geen verschil met een Wilders die in Molenbeek wou rondlopen om te provoceren.
pi_175168051
Maar goed, de onrendabelen hebben weer een overwinning behaald, volgens henzelf. Net als na het bestormen van een gemeentehuis en bekogelen van AZC's met vuurwerk. Om zoveel treurigheid kun je enkel lachen.
  zondag 19 november 2017 @ 11:15:24 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175168060
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:12 schreef MakkieR het volgende:
Ik hoor nu die activisten klagen dat hun het recht ontnomen is om te protesteren. Maar eigenlijk vind ik het raar dat je als activist niet op tijd bent vertrokken. Als je een beetje betrokken bent bij de zaak, dan ben je al twee dagen voor de intocht begint in Dokkum. Oom agent zegt tegen mij altijd als ik ergens te laat aan kom, dat ik eerder van huis moet vertrekken. Misschien een les voor de volgende keer in plaats van klagen.
Georganiseerd door Surinamers en Antillianen.
... Die staan er nog al bekend om dat ze met een Zwitsers uurwerk om Japanse tijddiscipline hebben..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175168066
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:44 schreef Molurus het volgende:
Het verkeer platleggen om daar mensen die je niet op je feestje wil hebben mee tegen te houden moet maar kunnen?

:{w
Lijkt mij wel inderdaad, houd die fratsen lekker bij je in de grachtengordel, val daar de rest van het land niet mee lastig.
quote:
Juist vanwege deze gedachte die kennelijk bij veel mensen bestaat kan de straf wat mij betreft niet hoog genoeg zijn. Maak maar een voorbeeld van ze.
Inderdaad, maak maar een voorbeeld van die Kick-out Zwarte Piet figuren.
Nagel dat volk wat een kinderfeest wil vernaggelen maar aan de schandpaal
pi_175168069
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:12 schreef MakkieR het volgende:
Ik hoor nu die activisten klagen dat hun het recht ontnomen is om te protesteren. Maar eigenlijk vind ik het raar dat je als activist niet op tijd bent vertrokken. Als je een beetje betrokken bent bij de zaak, dan ben je al twee dagen voor de intocht begint in Dokkum. Oom agent zegt tegen mij altijd als ik ergens te laat aan kom, dat ik eerder van huis moet vertrekken. Misschien een les voor de volgende keer in plaats van klagen.
Dit is natuurlijk helemaal waar. Uurtje eerder weg en er was geen probleem geweest.

Maar mocht dat wel van de burgemeester ? Ik kan mij zomaar voorstellen dat die "tussen tijdstip Xen Y ben je welkom, daarbuiten niet" heeft gezegd.
pi_175168102
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk helemaal waar. Uurtje eerder weg en er was geen probleem geweest.

Maar mocht dat wel van de burgemeester ? Ik kan mij zomaar voorstellen dat die "tussen tijdstip Xen Y ben je welkom, daarbuiten niet" heeft gezegd.
Ach als je gewoon gedraagt als een vriendelijke toerist zonder spandoeken, zie ik niet in waarom je als toerist het stadje mag bezoeken. Kan de Dokkumer horeca er ook nog wat aan verdienen, wat je een betere naam geeft.
  zondag 19 november 2017 @ 11:19:27 #170
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175168114
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het verkeer platleggen om daar mensen die je niet op je feestje wil hebben mee tegen te houden moet maar kunnen?

:{w

Juist vanwege deze gedachte die kennelijk bij veel mensen bestaat kan de straf wat mij betreft niet hoog genoeg zijn. Maak maar een voorbeeld van ze.


:P
  zondag 19 november 2017 @ 11:19:28 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175168115
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:14 schreef gelly het volgende:
Maar goed, de onrendabelen hebben weer een overwinning behaald, volgens henzelf. Net als na het bestormen van een gemeentehuis en bekogelen van AZC's met vuurwerk. Om zoveel treurigheid kun je enkel lachen.
Sla maar wild om je heen.
85% van NL als onrendabel wegzetten gaat wat ver gezien ons GDP en kijk ook even wie er uitkeringen ontvangen.

Derhalve is deze post van je dus ook van waarde 0.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 19 november 2017 @ 11:20:18 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175168129
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:08 schreef gelly het volgende:

Sja, als jij het verschil niet ziet tussen opzettelijk een gevaarlijke situatie veroorzaken en simpelweg stilstaan op een snelweg zonder gegronde reden dan houdt het op he?
Je was erbij? Je hebt met eigen ogen gezien dat het een gevaarlijke situatie was?
pi_175168131
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:13 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt, ik doe er zelf ook aan mee, en misschien is dat ook wel fout. Alleen doe ik nu mee aan de discussie die al in gang is gezet, dit is begonnen met een aantal verontwaardigde donkere mensen die zich (wellicht zeer terecht) gediscrimineerd voelden. Op dat moment had ik nog begrip voor het standpunt, alhoewel ik zelf in mijn leven nog nooit de link met de slavernij hebt gemaakt. Sinds dat geval wordt het "debat" vooral gekaapt in de linkse kringen, en dat stoort mij zo omdat ik tegenstander ben van de opdringerige tactiek welke in deze kringen veelal gebruikt worden.

Als er op een normale manier aandacht voor was geweest in de media, misschien een handtekeningen actie, en de dialoog met voor en tegenstanders op een normale manier werd gevoerd dan betwijfel ik of het wel was geëscaleerd. Nu gaan bussen boeroepers naar een kinderfeest om de demonstreren en het is te verwachten dat er veel weerstand tegen is door ouders die met hun kinderen naar de inkomst zijn gaan kijken.
Tsja. Zo is de discussie 50 jaar lang gevoerd. En in mijn ogen is daar veel mee bereikt - het "domme negerknechtgehalte" van zwarte piet is sinds de jaren 60 flink verlaagd.

Maar voor sommigen is het allemaal nog niet genoeg...
pi_175168179
Wat mij trouwens ook stoort aan deze discussie is dat ik elk jaar een Sinterklaas in huur voor mijn kinderen, maar de buurvrouw naast mij, een anti-piet sympathisant, wel het lef heeft mij te vragen of de sint ook even bij haar langs kan komen gezien ze kinderen heeft, lekker hypocriet.

Natuurlijk wil je dan die kinderen geen verdriet aan doen.
  zondag 19 november 2017 @ 11:27:03 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175168220
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:14 schreef gelly het volgende:
Maar goed, de onrendabelen hebben weer een overwinning behaald, volgens henzelf. Net als na het bestormen van een gemeentehuis en bekogelen van AZC's met vuurwerk. Om zoveel treurigheid kun je enkel lachen.
Echt Gelly? Ik weet dat wij het niet vaak eens zijn maar dit moet wel een dieptepuntje zijn.
pi_175168224
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 05:35 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat zal waar zijn. Maar dan is je recht om te mogen demonstreren toch maar mooi vernaggeld.
Je recht niet, de mogelijkheid wel. Gebeurt helaas vaker. De rechter zegt dan veel maanden later wel dat je toch had mogen demonstreren, maar daar heb je dan helemaal niets meer aan.
  zondag 19 november 2017 @ 11:28:25 #177
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175168236
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:24 schreef MakkieR het volgende:
Wat mij trouwens ook stoort aan deze discussie is dat ik elk jaar een Sinterklaas in huur voor mijn kinderen, maar de buurvrouw naast mij, een anti-piet sympathisant, wel het lef heeft mij te vragen of de sint ook even bij haar langs kan komen gezien ze kinderen heeft, lekker hypocriet.

Natuurlijk wil je dan die kinderen geen verdriet aan doen.
Het is dat het kinderen betreft, anders zou ik zeggen dat ze kan oprotten in jouw plaats :P
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zondag 19 november 2017 @ 11:30:08 #178
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175168257
quote:
2s.gif Op zondag 19 november 2017 05:35 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat zal waar zijn. Maar dan is je recht om te mogen demonstreren toch maar mooi vernaggeld.
Ach dat gebeurt erg vaak zonder enig gevolg (op rechterlijk vlak). Pro-Pieten werden in het verleden zo vaak verhinderd te demonstreren, tenslotte. Is soort van koekje van eigen deeg.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175168285
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:28 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het is dat het kinderen betreft, anders zou ik zeggen dat ze kan oprotten in jouw plaats :P
Mijn hart zit op de juiste plaats, en kinderen kunnen niks doen aan deze discussie. Na het bezoek stuur ik ze even richting het huis naast mij, zodat mijn geweten schoon blijft.
  zondag 19 november 2017 @ 11:32:42 #180
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175168299
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:31 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Mijn hart zit op de juiste plaats, en kinderen kunnen niks doen aan deze discussie. Na het bezoek stuur ik ze even richting het huis naast mij, zodat mijn geweten schoon blijft.
Mijn inziens ook de juiste keuze ;)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175168330
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:32 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Mijn inziens ook de juiste keuze ;)
Maar het blijft gek, hoe mensen reageren, terwijl ze zelf ook profijt hebben van het feest. Dat wil elke moeder haar kind toch niet ontnemen. Is hetzelfde als mijn kinderen niet mogen genieten van het Suikerfeest bij hun vriendjes omdat wij niet moslim zijn.
  zondag 19 november 2017 @ 11:38:41 #182
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175168368
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[ afbeelding ]

3 licht getinte, 2 negers, en de rest allemaal deugvolk :')

Belachelijk dat zo'n marginale groep zoveel aandacht krijgt en toch al jaren weten het sinterklaas feest in gijzeling te houden met hun gehuil.
De rest durfde niet mee naar dat vreemde verre Friesland en/of is verdwaald bij Volewijk.
  zondag 19 november 2017 @ 11:39:59 #183
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175168388
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:35 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar het blijft gek, hoe mensen reageren, terwijl ze zelf ook profijt hebben van het feest. Dat wil elke moeder haar kind toch niet ontnemen. Is hetzelfde als mijn kinderen niet mogen genieten van het Suikerfeest bij hun vriendjes omdat wij niet moslim zijn.
Dat ze het Sinterklaasfeest hartstikke leuk vindt, maar ook vindt dat zp best aangepast kan worden is onmogelijk?
Als je dus vindt dat zp wel aangepast kan worden mag je geen sinterklaasfeest meer vieren, geen plezier meer aan beleven?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175168421
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat ze het Sinterklaasfeest hartstikke leuk vindt, maar ook vindt dat zp best aangepast kan worden is onmogelijk?
Als je dus vindt dat zp wel aangepast kan worden mag je geen sinterklaasfeest meer vieren, geen plezier meer aan beleven?
Ik vind dat ze niet zo hypocriet moet doen, er zitten ook zwarte pieten bij in klassieke stijl.
pi_175168462
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:35 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar het blijft gek, hoe mensen reageren, terwijl ze zelf ook profijt hebben van het feest. Dat wil elke moeder haar kind toch niet ontnemen. Is hetzelfde als mijn kinderen niet mogen genieten van het Suikerfeest bij hun vriendjes omdat wij niet moslim zijn.
Het is heel simpel. Nederland viert Sinterklaas en geen Suikerfeest. Ga naar Saoedi-Arabië en ga daar maar Sinterklaas vieren. Eens zien hoelang je dat gaat lukken. Wij zijn al veel te tolerant geweest voor ander cultuur inbreng. Dat lukt je bij eerder genoemd nooit.
  zondag 19 november 2017 @ 11:48:38 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175168516
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:44 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Nederland viert Sinterklaas en geen Suikerfeest. Ga naar Saoedi-Arabië en ga daar maar Sinterklaas vieren. Eens zien hoelang je dat gaat lukken. Wij zijn al veel te tolerant geweest voor ander cultuur inbreng. Dat lukt je bij eerder genoemd nooit.
Iedereen mag van mij zijn eigen feestje vieren, geen enkel probleem. Bemoei je alleen niet met andermans feestje en laat ze eea lekker vieren zoals ze dat willen.
pi_175168556
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:44 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Nederland viert Sinterklaas en geen Suikerfeest. Ga naar Saoedi-Arabië en ga daar maar Sinterklaas vieren. Eens zien hoelang je dat gaat lukken. Wij zijn al veel te tolerant geweest voor ander cultuur inbreng. Dat lukt je bij eerder genoemd nooit.
Ik begin bijna te duizelen van verwarring lol :? Hoe komen we nu ineens bij Saoedi-Arabië terecht. wat heeft dat te maken met mijn kinderen. Zij hebben toevallig moslim vriendjes en dat vind ik helemaal prima. dat gezin viert in Nederland Suikerfeest na de Ramadan, mijn kinderen vasten uiteraard niet. De moslimouders vinden het leuk dat mijn kinderen ( zijn boezemvrienden van elkaar) komen, dus ik zie ff het probleem niet.
pi_175168817
Begrip kun je niet afdwingen door een demonstratie te voeren, begrip creëer je door jouw belevingswereld te delen met iemand met een andere. Beide kanten hebben gelijk, het probleem is begrip..

De pro pieten schreeuwen vanuit hun hoekje, en de anti-pieten schreeuwen vanuit het hoekje wat voor hun de waarheid is. Je hebt twee oren gekregen, en 1 mond. Dus je kunt 2 keer zoveel luisteren dan praten. Misschien zouden beide partijen eens kunnen proberen te luisteren naar elkaar.

Er is wel degelijk (onbedoeld) racisme in Nederland, en als je donker bent dan weet je dat. Als je dat niet bent gaat dat compleet langs je heen. En dat geeft niets. Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn. Maar probeer het iig te begrijpen.

Ik denk dat dat veel meer de wortel is van dit probleem. En zwarte piet is nu dan even de stok om mee te slaan. Want ook dat is onbedoeld racisme. Maar in plaats van staan te gillen met je spandoek werkt het echt beter om zoiets rustig uit te leggen. Dan heb je de kans ook dat je gehoord wordt.
  zondag 19 november 2017 @ 12:09:01 #189
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_175168855
Die flauwekul dat er in deze discussie twee kanten zijn die zogenaamd allebei even fel zijn. Er is een groep mensen die vreedzaam willen protesteren tegen racisme. En er is een groep racisten die een racistische traditie in stand willen houden.
pi_175168868
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:09 schreef Heufd het volgende:
Die flauwekul dat er in deze discussie twee kanten zijn die zogenaamd allebei even fel zijn. Er is een groep mensen die vreedzaam willen protesteren tegen racisme. En er is een groep racisten die een racistische traditie in stand willen houden.
Haha.

Hahahaha.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 19 november 2017 @ 12:15:38 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175168954
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:09 schreef Heufd het volgende:
Die flauwekul dat er in deze discussie twee kanten zijn die zogenaamd allebei even fel zijn. Er is een groep mensen die vreedzaam willen protesteren tegen racisme. En er is een groep racisten die een racistische traditie in stand willen houden.
Ook totaal geen waardeoordeel ofzo... :')
  zondag 19 november 2017 @ 12:19:56 #192
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175169015
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:09 schreef Heufd het volgende:
Die flauwekul dat er in deze discussie twee kanten zijn die zogenaamd allebei even fel zijn. Er is een groep mensen die vreedzaam willen protesteren tegen racisme. En er is een groep racisten die een racistische traditie in stand willen houden.
Wat een privilege om zo simplistisch te mogen denken als jou. Helaas kan ik me dat niet permitteren.
pi_175169088
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:09 schreef Heufd het volgende:
Die flauwekul dat er in deze discussie twee kanten zijn die zogenaamd allebei even fel zijn. Er is een groep mensen die vreedzaam willen protesteren tegen racisme. En er is een groep racisten die een racistische traditie in stand willen houden.
Wat een onzin
pi_175169103
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:09 schreef Heufd het volgende:
Die flauwekul dat er in deze discussie twee kanten zijn die zogenaamd allebei even fel zijn. Er is een groep mensen die vreedzaam willen protesteren tegen racisme. En er is een groep racisten die een racistische traditie in stand willen houden.
Het probleem is dat de reputatie van AFA - die nauw betrokken was bij de demonstratie - niet heel goed past bij "geweldloos" of "vreedzaam".
pi_175169135
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 11:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zeg je nu.

Andersom waren het helden voor je. Zie de intocht van gouda waar antipieten op social media stonden blij te springen terwijl ze een kinderfeest verneukten.
Ehh, nee. De regels gelden voor iedereen. Overigens zijn die mensen helemaal geen helden voor me en je zult me ook nooit op zo'n demonstratie zien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169163
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:09 schreef Heufd het volgende:
Die flauwekul dat er in deze discussie twee kanten zijn die zogenaamd allebei even fel zijn. Er is een groep mensen die vreedzaam willen protesteren tegen racisme. En er is een groep racisten die een racistische traditie in stand willen houden.
Het zijn sowieso geen gelijke kampen.

De ene partij moet zijn traditie opgeven, terwijl de mensen uit het andere kamp niets hoeven te doen, die eisen gewoon.
pi_175169172
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Lijkt mij wel inderdaad, houd die fratsen lekker bij je in de grachtengordel, val daar de rest van het land niet mee lastig.
Het recht om te demonstreren bestaat ook in Friesland. Het recht om naar eigen inzicht het verkeer op de snelweg plat te leggen bestaat nergens in Nederland.

Als je het daarmee oneens bent, prima. Ga maar demonstreren voor het aanpassen van die wetgeving.

quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Inderdaad, maak maar een voorbeeld van die Kick-out Zwarte Piet figuren.
Nagel dat volk wat een kinderfeest wil vernaggelen maar aan de schandpaal
Zolang je je maar aan de bestaande wetgeving houdt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 november 2017 @ 12:33:30 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175169220
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:09 schreef Heufd het volgende:
Die flauwekul dat er in deze discussie twee kanten zijn die zogenaamd allebei even fel zijn. Er is een groep mensen die vreedzaam willen protesteren tegen racisme. En er is een groep racisten die een racistische traditie in stand willen houden.
_O-
  zondag 19 november 2017 @ 12:36:00 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 19 november 2017 @ 12:38:42 #200
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_175169279
Hoe Rutte hierop reageert is ook kwaadmakend. De demonstranten melden eerst netjes bij de gemeente dat ze gaan demonstreren. Dan wordt de weg versperd, politie verbiedt ze om nog te demonstreren, want ze zijn ‘te laat’. Hun burgerrechten worden ingeperkt! En hoe reageert Rutte daarop? “Laten we gewoon normaal doen met z’n allen.” Wat een aanfluiting is die man. En dat noemt zich de leider van dit land.
pi_175169302
quote:
Natuurlijk kan de politie het verkeer stilleggen als ze daar een noodzaak toe zien.

Of dat ook in de casus die je linkt het geval is, dat is wel dubieus. Hoe dan ook is dat niet relevant voor de constatering dat burgers niet naar eigen inzicht het verkeer op de snelweg mogen stilleggen. Two wrongs don't make a right.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169340
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:38 schreef Heufd het volgende:
Hoe Rutte hierop reageert is ook kwaadmakend. De demonstranten melden eerst netjes bij de gemeente dat ze gaan demonstreren. Dan wordt de weg versperd, politie verbiedt ze om nog te demonstreren, want ze zijn ‘te laat’. Hun burgerrechten worden ingeperkt! En hoe reageert Rutte daarop? “Laten we gewoon normaal doen met z’n allen.” Wat een aanfluiting is die man. En dat noemt zich de leider van dit land.
Doe toch normaal.
pi_175169354
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen mag van mij zijn eigen feestje vieren, geen enkel probleem. Bemoei je alleen niet met andermans feestje en laat ze eea lekker vieren zoals ze dat willen.
Als het een prive-feestje was zou je een punt hebben. Dat was het echter niet, en dus heb je geen punt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169370
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:38 schreef Heufd het volgende:
Hoe Rutte hierop reageert is ook kwaadmakend. De demonstranten melden eerst netjes bij de gemeente dat ze gaan demonstreren. Dan wordt de weg versperd, politie verbiedt ze om nog te demonstreren, want ze zijn ‘te laat’. Hun burgerrechten worden ingeperkt! En hoe reageert Rutte daarop? “Laten we gewoon normaal doen met z’n allen.” Wat een aanfluiting is die man. En dat noemt zich de leider van dit land.
Kan je alleen maar dom lopen schreeuwen of heb je ook nog iets van argumenten?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 19 november 2017 @ 12:46:28 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175169390
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Natuurlijk kan de politie het verkeer stilleggen als ze daar een noodzaak toe zien.

Of dat ook in de casus die je linkt het geval is, dat is wel dubieus. Hoe dan ook is dat niet relevant voor de constatering dat burgers niet naar eigen inzicht het verkeer op de snelweg mogen stilleggen. Two wrongs don't make a right.
Nee maar blijf lekker selectief verontwaardigd, ik hoor je nu al delen lang mekkeren over hoe gevaarlijk, wet overtreden, snelweg blokkeren en weet ik veel wat voor gejank.
  zondag 19 november 2017 @ 12:47:38 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175169422
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee maar blijf lekker selectief verontwaardigd, ik hoor je nu al delen lang mekkeren over hoe gevaarlijk, wet overtreden, snelweg blokkeren en weet ik veel wat voor gejank.
Hoezo 'selectief'?

De politie die in het kader van een protestactie het verkeer stillegt vind ik ook niet kunnen.

Iedereen mag demonstreren, en iedereen dient zich daarbij aan de wet te houden. Dat is niet afhankelijk van de standpunten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169429
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Deze kan nog wel eens van pas komen...
Succes.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169476
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoezo 'selectief'?

De politie die in het kader van een protestactie het verkeer stillegt vind ik ook niet kunnen.

Iedereen mag demonstreren, en iedereen dient zich daarbij aan de wet te houden. Dat is niet afhankelijk van de standpunten.
Mogen dezelfde nepstraf krijgen als de anti pieten die al jaren de optocht verstoren en het is denk wel nu wel een signaal naar de diverse gemeentelijke politiek en ook de landelijk politiek dat het Nederlandse volk het hier duidelijk niet mee eens is
pi_175169501
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 12:53 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Mogen dezelfde nepstraf krijgen als de anti pieten die al jaren de optocht verstoren
Iedereen die de wet overtreedt dient een straf te krijgen die past bij de overtreding.

Demonstreren tegen ZP is niet strafbaar. Nooit geweest ook.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169528
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Iedereen die de wet overtreedt dient een straf te krijgen die past bij de overtreding.

Demonstreren tegen ZP is niet strafbaar. Nooit geweest ook.
Wel de manier waarop, kinderen uitschelden etc
pi_175169574
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 12:57 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Wel de manier waarop, kinderen uitschelden etc
Ja, ook tijdens het demonstreren moet je de wet respecteren, dat klopt. :P

Of er werkelijk sprake is van kinderen uitschelden (of dat dat alleen een interpretatie van ZP tokkies is), en in welke mate dat dan strafbaar is... span maar een rechtszaak aan en laat de rechter erover oordelen.

Wat absoluut niet kan in dit land zijn burgers die het recht in eigen hand nemen door mensen selectief de toegang tot de openbare weg te ontzeggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169583
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het recht om te demonstreren bestaat ook in Friesland. Het recht om naar eigen inzicht het verkeer op de snelweg plat te leggen bestaat nergens in Nederland.
Toch is men in Friesland van mening dat ze een eigen staat zijn waar mensen van buiten niet zomaar iets niet kunnen flikken. Dat soort afweer heeft namelijk altijd geholpen in de geschiedenis, Romeinse Rijk, Napoleon, Moffen. Het kleineren helpt totaal niet. Waarom staat er bijvoorbeeld geen Friese Vlag in de 2e kamer, waarom wordt het Fries volkslied niet gezongen in de Nederlandse klaslokalen, waarom wordt er buiten Friesland geen Fries geleerd aan de kinderen.
Dan moet je er ook niet raar bij gaan kijken dat als een stel malloten aan een stuk cultuur moeten komen er wel voor gezorgd gaat worden dat daar een stokje voor gestoken wordt.
pi_175169606
Als die beroepsgekwetsten niet naar Dokkum waren afgereisd dan was er niets gebeurt. Verder lijkt dit mij een gevalletje van burgerlijke ongehoorzaamheid.

Deze actie loopt ook al lekker: https://www.doneeractie.n(...)eg-anti-pieten/-4928

Een kleine minderheid heeft haar wil niet op te leggen aan de rest van het land door uitvergroot te worden via de media. Codificeer de vormgeving van Zwarte Piet en de vorm van Sinterklaas-viering als cultureel erfgoed en laat daarin de oorringen en dommig gedrag bij Zwarte Piet weg. Of organiseer er een referendum over, dan is het gezeik ook afgelopen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_175169616
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, ook tijdens het demonstreren moet je de wet respecteren, dat klopt. :P

Of er werkelijk sprake is van kinderen uitschelden (of dat dat alleen een interpretatie van ZP tokkies is), en in welke mate dat dan strafbaar is... span maar een rechtszaak aan en laat de rechter erover oordelen.

Wat absoluut niet kan in dit land zijn burgers die het recht in eigen hand nemen door mensen selectief de toegang tot de openbare weg te ontzeggen.
En de familie Tokkie? Hoe moeten die zich voelen bij jouw interpretatie?
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 13:02:53 #216
213457 engine
pi_175169618
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 12:53 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Mogen dezelfde nepstraf krijgen als de anti pieten die al jaren de optocht verstoren en het is denk wel nu wel een signaal naar de diverse gemeentelijke politiek en ook de landelijk politiek dat het Nederlandse volk het hier duidelijk niet mee eens is
Nederlandse volk? Dus een paar man met een auto zijn de stem van het volk?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  zondag 19 november 2017 @ 13:03:03 #217
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175169627
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 12:38 schreef Heufd het volgende:
Hoe Rutte hierop reageert is ook kwaadmakend. De demonstranten melden eerst netjes bij de gemeente dat ze gaan demonstreren. Dan wordt de weg versperd, politie verbiedt ze om nog te demonstreren, want ze zijn ‘te laat’. Hun burgerrechten worden ingeperkt! En hoe reageert Rutte daarop? “Laten we gewoon normaal doen met z’n allen.” Wat een aanfluiting is die man. En dat noemt zich de leider van dit land.
Je wordt zo een beetje een cartoonkarakter met dit soort postings. Burgerrechten inperken? Het is niet zo dat je boven de wet staat of speciale privileges hebt omdat je gaat demonstreren hoor. Ook dan kan een burgemeester ervoor kiezen om maatregelen te nemen waardoor de openbare orde gehandhaafd blijft. Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van anarchie.
  Beste debater 2022 zondag 19 november 2017 @ 13:03:22 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_175169630
Volgroeide mannen en vrouwen die zich druk maken om zwarte piet _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_175169641
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:02 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Nederlandse volk? Dus een paar man met een auto zijn de stem van het volk?
92 procent
pi_175169642
Veel Hollanders weten trouwens ook niet dat Friesland vele aanvullingen kent van Sinterklaas. Tradities die de Nederlanders niet begrijpen. Geen wonder dat Friesland dan op scherp staat als het gaat om het omverwerpen van dit soort tradities.

Een paar voorbeelden hiervan.

Probeer eens Sinterklaas te vieren in Grou een klein dorpje, dan kom je bedrogen uit.
Wel eens een Sunneklaas feest meegemaakt op de waddeneilanden. ook dat is compleet anders.
pi_175169655
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:02 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Nederlandse volk? Dus een paar man met een auto zijn de stem van het volk?
Dat busje wat gestopt loopt lijkt ook een minderheid waar je niet naar hoort te luisteren.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 13:04:54 #222
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175169660
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:03 schreef MakkieR het volgende:
Veel Hollanders weten trouwens ook niet dat Friesland vele aanvullingen kent van Sinterklaas. Tradities die de Nederlanders niet begrijpen. Geen wonder dat Friesland dan op scherp staat als het gaat om het omverwerpen van dit soort tradities.

Een paar voorbeelden hiervan.

Probeer eens Sinterklaas te vieren in Grou een klein dorpje, dan kom je bedrogen uit.
Wel eens een Sunneklaas feest meegemaakt op de waddeneilanden. ook dat is compleet anders.
Was de rest van Nederland maar net zo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175169674
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:00 schreef Deckard het volgende:

[..]

Toch is men in Friesland van mening dat ze een eigen staat zijn waar mensen van buiten niet zomaar iets niet kunnen flikken. Dat soort afweer heeft namelijk altijd geholpen in de geschiedenis, Romeinse Rijk, Napoleon, Moffen. Het kleineren helpt totaal niet. Waarom staat er bijvoorbeeld geen Friese Vlag in de 2e kamer, waarom wordt het Fries volkslied niet gezongen in de Nederlandse klaslokalen, waarom wordt er buiten Friesland geen Fries geleerd aan de kinderen.
Dan moet je er ook niet raar bij gaan kijken dat als een stel malloten aan een stuk cultuur moeten komen er wel voor gezorgd gaat worden dat daar een stokje voor gestoken wordt.
Begrijpelijk, misschien. Staatsrechtelijk correct, nee. Friesland is op papier nog steeds een volledig onderdeel van Nederland met exact dezelfde wetten en regels.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169680
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:02 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

En de familie Tokkie? Hoe moeten die zich voelen bij jouw interpretatie?
Het zal mij worst zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 13:06:09 #225
213457 engine
pi_175169682
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:04 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dat busje wat gestopt loopt lijkt ook een minderheid waar je niet naar hoort te luisteren.
Want naar minderheden moet je niet luisteren?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175169693
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Begrijpelijk, misschien. Staatsrechtelijk correct, nee. Friesland is op papier nog steeds een volledig onderdeel van Nederland met exact dezelfde wetten en regels.
Theorie en praktijk is een wereld van verschil. Deze actie verbaast mij dan ook niets. Ik had er wellicht nog aan mee gedaan als het beter georganiseerd was.
pi_175169694
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, ook tijdens het demonstreren moet je de wet respecteren, dat klopt. :P

Of er werkelijk sprake is van kinderen uitschelden (of dat dat alleen een interpretatie van ZP tokkies is), en in welke mate dat dan strafbaar is... span maar een rechtszaak aan en laat de rechter erover oordelen.

Wat absoluut niet kan in dit land zijn burgers die het recht in eigen hand nemen door mensen selectief de toegang tot de openbare weg te ontzeggen.
De anti pieten gingen ook vaak op plekken staan waar het niet was toegestaan om te demonstreren
  zondag 19 november 2017 @ 13:08:47 #228
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175169724
Een ding moet ik de KOZP-kleuters wel meegeven: het is ze gelukt om een beweging bijeen te brengen die veel Nederlanders met hele verschillende politieke standpunten uit de meest uiteenlopende delen van het land verenigd. Ook is het een beweging die een overweldigend groot percentage Nederlanders achter zich heeft staan. Vervelend voor KOZP is alleen dat die beweging het tegenovergestelde standpunt heeft dan hen. :')

Veel dank Quincy en Sylvana! ^O^
pi_175169730
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:06 schreef Deckard het volgende:

[..]

Theorie en praktijk is een wereld van verschil. Deze actie verbaast mij dan ook niets. Ik had er wellicht nog aan mee gedaan als het beter georganiseerd was.
Juist omdat men van mening was dat het geoorloofd was kunnen de straffen wat mij betreft niet hoog genoeg zijn.

Anders schep je een erg gevaarlijk precedent.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169739
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:06 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Want naar minderheden moet je niet luisteren?
Minderheden kunnen niet iets doordrukken. Maar jij spreekt van een gesprek terwijl het tot nu toe altijd veel geschreeuw is geweest.
Als er naar minderheden geluisterd werd kon men in heel Nederland het Friese Volkslied uit het hoofd en werden politici in het Fries geïnterviewd.
pi_175169742
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:06 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

De anti pieten gingen ook vaak op plekken staan waar het niet was toegestaan om te demonstreren
En prima als ze daar boetes voor krijgen. ^O^

De wet geldt voor iedereen.

Ik vind het toch opmerkelijk hoe men hier de ene wetsovertreding met willekeurige andere wetsovertredingen probeert te rechtvaardigen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169761
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Juist omdat men van mening was dat het geoorloofd was kunnen de straffen wat mij betreft niet hoog genoeg zijn.

Anders schep je een erg gevaarlijk precedent.
Ja. Opmaat naar meer burger acties.
10 moslims die een bus met Pegida-aanhangers klemrijden op de A12 of zo.
Lijkt me gewoon niet wenselijk.
Make my day!
pi_175169762
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Juist omdat men van mening was dat het geoorloofd was kunnen de straffen wat mij betreft niet hoog genoeg zijn.

Anders schep je een erg gevaarlijk precedent.
Tjsah ik ben van mening dat het geoorloofd is. Die mensen hebben daar niks te zoeken. Ieder andere dag waren ze gastvrij ontvangen.
pi_175169780
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:10 schreef Deckard het volgende:

[..]

Tjsah ik ben van mening dat het geoorloofd is. Die mensen hebben daar niks te zoeken. Ieder andere dag waren ze gastvrij ontvangen.
Huh, ze hadden toch toestemming?
Make my day!
pi_175169783
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:10 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Opmaat naar meer burger acties.
10 moslims die een bus met Pegida-aanhangers klemrijden op de A12 of zo.
Lijkt me gewoon niet wenselijk.
Ja, of ADO die de spelersbus van Feijenoord klemrijdt als die op weg zijn naar een wedstrijd. De mogelijkheden zijn eindeloos. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169797
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:10 schreef Deckard het volgende:

[..]

Tjsah ik ben van mening dat het geoorloofd is. Die mensen hebben daar niks te zoeken. Ieder andere dag waren ze gastvrij ontvangen.
Ze hadden toestemming om te demonstreren. Ze deden niets illegaals, ieg nog niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169799
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:11 schreef agter het volgende:

[..]

Huh, ze hadden toch toestemming?
Volgens de Nederlandse overheid ja.
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 13:13:10 #238
213457 engine
pi_175169812
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:09 schreef Deckard het volgende:

[..]

Minderheden kunnen niet iets doordrukken. Maar jij spreekt van een gesprek terwijl het tot nu toe altijd veel geschreeuw is geweest.
Als er naar minderheden geluisterd werd kon men in heel Nederland het Friese Volkslied uit het hoofd en werden politici in het Fries geïnterviewd.
Van allebei de kanten. Ook naar minderheden mag geluisterd worden en een snelweg blokkeren is ook je eigen mening doordrukken. Heeft ook niks met een gesprek te maken.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175169819
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:12 schreef Deckard het volgende:

[..]

Volgens de Nederlandse overheid ja.
Maar jij erkent de NL overheid niet als gezag of iets?
Make my day!
pi_175169822
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:12 schreef Deckard het volgende:

[..]

Volgens de Nederlandse overheid ja.
En dat is de enige die daar iets over te zeggen heeft. Jij hebt daar dus niets over te zeggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169836
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:13 schreef agter het volgende:

[..]

Maar jij erkent de NL overheid niet als gezag of iets?
En juist daarom vind ik dit zo gevaarlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169849
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:13 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Van allebei de kanten. Ook naar minderheden mag geluisterd worden en een snelweg blokkeren is ook je eigen mening doordrukken. Heeft ook niks met een gesprek te maken.
Dus is het beter dat gesprek eens op een later tijdstip door te zetten.
pi_175169865
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:00 schreef Deckard het volgende:

[..]

Toch is men in Friesland van mening dat ze een eigen staat zijn waar mensen van buiten niet zomaar iets niet kunnen flikken. Dat soort afweer heeft namelijk altijd geholpen in de geschiedenis, Romeinse Rijk, Napoleon, Moffen. Het kleineren helpt totaal niet. Waarom staat er bijvoorbeeld geen Friese Vlag in de 2e kamer, waarom wordt het Fries volkslied niet gezongen in de Nederlandse klaslokalen, waarom wordt er buiten Friesland geen Fries geleerd aan de kinderen.
Dan moet je er ook niet raar bij gaan kijken dat als een stel malloten aan een stuk cultuur moeten komen er wel voor gezorgd gaat worden dat daar een stokje voor gestoken wordt.
Laten we eerst even voorop stellen dat Friesland ouder is dan Nederland, bovendien is het Fries een taal dat wel degelijk over de hele wereld in universiteiten geleerd kan worden, daar heb ik ooit eens een documentaire van gelezen. Fries staat zelfs bij Google translate. En Fries is een mooie taal, een verrijking van de Nederlandse cultuur, mede omdat het een rijkdom heeft aan geschiedenis (soms wel tot ver over de 1000 jaar), plaatsten ( dorrestad ) en personen. Er wordt binnenkort een geweldige film vertoond over koning Radbout/Redbad, koning van Friesland.
pi_175169886
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:13 schreef agter het volgende:

[..]

Maar jij erkent de NL overheid niet als gezag of iets?
Jij kent het gevoel niet, maar ik denk dat het te vergelijken is met de Europese overheid die iets oplegt binnen Nederland waar niemand het mee eens is. Moet je dan zien hoeveel Nederlanders opeens Europa niet erkennen.
  Leukste jonkie 2022 zondag 19 november 2017 @ 13:17:18 #245
213457 engine
pi_175169909
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:14 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dus is het beter dat gesprek eens op een later tijdstip door te zetten.
Helemaal mee eens. Die intocht is ook niet de juiste plek om te demonstreren vind ik maar een gevaarlijke situatie op de snelweg veroorzaken is net zo goed idioot. En strafbaar.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175169926
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 12:53 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Mogen dezelfde nepstraf krijgen als de anti pieten die al jaren de optocht verstoren en het is denk wel nu wel een signaal naar de diverse gemeentelijke politiek en ook de landelijk politiek dat het Nederlandse volk het hier duidelijk niet mee eens is
Tja, als het gebruikt kan worden om de eigen argumenten kracht bij te zetten dan is het ineens 'Het Nederlandse volk vindt', als blijkt dat het Nederlandse volk een wat andere mening heeft, dan is het ineens 'het partijkartel vindt'.

Ik sta overigens neutraal in de Pieten discussie, maar ben wel heel duidelijk tegen mensen die anderen in gevaar brengen door op een snelweg het verkeer tot stoppen te dwingen. Het is gewoon waanzin en belachelijk dat deze actie nog wordt verdedigd ook.

Als het voetbalsupporters waren geweest die hetzelfde hadden gedaan of een transportbedrijf om zijn concurrent te pakken of de politie waardoor een vrouw zich doodrijdt, dan was NL te klein geweest en waren de daders allemaal verguisd.
Maar hee, als het om Zwarte Piet gaat dan mag alles.
pi_175169931
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

En dat is de enige die daar iets over te zeggen heeft. Jij hebt daar dus niets over te zeggen.
Het is een gevalletje de misdaad doen en daar ook van te voren bereid zijn om daarvoor te zitten. Zoiets heet verzet. En buiten Friesland kunnen ze schreeuwen wat ze willen, dat gaat mooi niet door.
pi_175169934
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:15 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Laten we eerst even voorop stellen dat Friesland ouder is dan Nederland, bovendien is het Fries een taal dat wel degelijk over de hele wereld in universiteiten geleerd kan worden, daar heb ik ooit eens een documentaire van gelezen. Fries staat zelfs bij Google translate. En Fries is een mooie taal, een verrijking van de Nederlandse cultuur, mede omdat het een rijkdom heeft aan geschiedenis (soms wel tot ver over de 1000 jaar), plaatsten ( dorrestad ) en personen. Er wordt binnenkort een geweldige film vertoond over koning Radbout/Redbad, koning van Friesland.
Als ik het goed heb begrepen is het de kleinste nog levende taal ter wereld. (Als we obscure taaltjes die door minder dan 20 mensen worden gesproken ff negeren, dat zou ik niet 'levend' noemen.)

Hoe dan ook... Friesland is geen staat en valt gewoon onder exact dezelfde regelgeving als de rest van Nederland.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 november 2017 @ 13:19:45 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175169950
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:09 schreef Molurus het volgende:

Ik vind het toch opmerkelijk hoe men hier de ene wetsovertreding met willekeurige andere wetsovertredingen probeert te rechtvaardigen.
Nou nee, bij de blokkade van de KOZP worden de meest exotische maatregelen uit de hoge hoed getoverd van een artikel 5 t/m een zwaar straffen want gevaarlijk en er konden wel doden vallen en weet ik het wat voor superlatieven er gehanteerd worden.

Bij de andere zaken (vb. politie, marokkaanse bruiloft) is het: "dat vind ik ook niet kunnen"...

En in het geval van die bruiloften zijn ze er ook afgekomen met een boete, klaar dus maar weer.
pi_175169953
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:18 schreef Molurus het volgende:
Hoe dan ook... Friesland is geen staat en valt gewoon onder exact dezelfde regelgeving als de rest van Nederland.
Dat mag je vinden. Als de nood aan de man is gelden er andere regels. En toevallig dat deze afgelopen zaterdag eens lichtelijk naar boven kwamen borrelen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 13:20:12 #251
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175169959
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen is het de kleinste nog levende taal ter wereld. (Als we obscure taaltjes die door minder dan 20 mensen worden gesproken ff negeren, dat zou ik niet 'levend' noemen.)

Hoe dan ook... Friesland is geen staat en valt gewoon onder exact dezelfde regelgeving als de rest van Nederland.
Friesland is dus Nederland... en nu? Moeten ze hun eigen cultuur maar opgeven?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175169963
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:18 schreef Deckard het volgende:

[..]

Het is een gevalletje de misdaad doen en daar ook van te voren bereid zijn om daarvoor te zitten. Zoiets heet verzet. En buiten Friesland kunnen ze schreeuwen wat ze willen, dat gaat mooi niet door.
Als ik een rechter was dan zou deze houding strafverhogend werken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169973
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ik een rechter was dan zou deze houding strafverhogend werken.
Daar wordt niets om gegeven. Mening blijft hetzelfde.
pi_175169980
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:20 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Als de nood aan de man is gelden er andere regels. En toevallig dat deze afgelopen zaterdag eens lichtelijk naar boven kwamen borrelen.
Dat is geen mening, dat zijn de feiten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175169982
quote:
14s.gif Op zondag 19 november 2017 13:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

En juist daarom vind ik dit zo gevaarlijk.
Je hebt zeker een punt dat moet ik eerlijk toegeven, het mag ook niet, het is verboden.

Maar ik ben eerlijk, ik vind het in dit geval wel komisch dat die gasten de kous op de kop krijgen, ik vind ze vreselijk irritant met hun gezeur, zwarte piet is al aardig aangepast in vergelijking met vroeger maar het is nooit genoeg, het moet altijd meer, er is geen compromis te sluiten met die mensen, roetveegpieten zien er gewoon niet uit
pi_175169994
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Friesland is dus Nederland... en nu? Moeten ze hun eigen cultuur maar opgeven?
Ze moeten zich in elk geval gewoon aan de wet houden.

Dat betekent 2 dingen:

1) je mag niet zomaar de snelweg blokkeren
2) mensen hebben het recht om te demonstreren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175170004
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:14 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dus is het beter dat gesprek eens op een later tijdstip door te zetten.
Dus je spreekt de burgermeester er op aan. Lijkt me.
Make my day!
pi_175170028
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Friesland is dus Nederland... en nu? Moeten ze hun eigen cultuur maar opgeven?
Ze staan boven de wet, de Friezen?
Make my day!
pi_175170032
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:21 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Je hebt zeker een punt dat moet ik eerlijk toegeven, het mag ook niet, het is verboden.

Maar ik ben eerlijk, ik vind het in dit geval wel komisch dat die gasten de kous op de kop krijgen, ik vind ze vreselijk irritant met hun gezeur, zwarte piet is al aardig aangepast in vergelijking met vroeger maar het is nooit genoeg, het moet altijd meer, er is geen compromis te sluiten met die mensen, roetveegpieten zien er gewoon niet uit
Je bent natuurlijk vrij om er van een afstandje om te gniffelen. Dat recht heb je. ;)

Maar als je vanuit die gedachte ook wetsovertredingen gaat goedkeuren en/of aanmoedigen, dan wordt het wel een beetje eng. En er zijn er heel wat in dit topic die dat doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 november 2017 @ 13:25:17 #260
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175170052
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:15 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Laten we eerst even voorop stellen dat Friesland ouder is dan Nederland, bovendien is het Fries een taal dat wel degelijk over de hele wereld in universiteiten geleerd kan worden, daar heb ik ooit eens een documentaire van gelezen. Fries staat zelfs bij Google translate. En Fries is een mooie taal, een verrijking van de Nederlandse cultuur, mede omdat het een rijkdom heeft aan geschiedenis (soms wel tot ver over de 1000 jaar), plaatsten ( dorrestad ) en personen. Er wordt binnenkort een geweldige film vertoond over koning Radbout/Redbad, koning van Friesland.
Fries is zelfs een hele belangrijke basis voor het Engels wat we nu kennen. De meest gesproken taal der complete mensheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175170083
“Sporthallen in Friesland bieden aan om 'Overwinningfeesten' te organiseren voor de opwerpers van de blokkades tegen de anti-Piet activisten.”
https://twitter.com/wierdduk/status/932221682625994754

Duidelijk een kinderfeest.
Make my day!
pi_175170090
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is geen mening, dat zijn de feiten.
Kennelijk is mijn voorbeeld van Europa die regels ondermijnt van Nederland niet goed. Want Nederlanders hebben weinig verleden en identiteit. Maar Nederland als staat word alleen erkent omdat Friesland als staat voorop staat.
Voor mij is het ook tijden geweest dat je eerst Friesland had, dan Europa en dan eens Nederland. Want die halve zolen in Den Haag doen ook maar wat. En dan heb je dat halfbakken dorp Amsterdam want heel graag vingertjes wijst.
En die kwamen afgelopen zaterdag in hun busje eens langs om de boel te verstieren. Niet om een gesprek aan te gaan. Waarschijnlijk is er juist een boel narigheid voorkomen dankzij deze mensen.
Je moet eens weten voor dorpen er in de buurt van Dokkum zitten die deze mensen met gemak hadden afgemat.
pi_175170099
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:21 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Je hebt zeker een punt dat moet ik eerlijk toegeven, het mag ook niet, het is verboden.

Maar ik ben eerlijk, ik vind het in dit geval wel komisch dat die gasten de kous op de kop krijgen, ik vind ze vreselijk irritant met hun gezeur, zwarte piet is al aardig aangepast in vergelijking met vroeger maar het is nooit genoeg, het moet altijd meer, er is geen compromis te sluiten met die mensen, roetveegpieten zien er gewoon niet uit
Voor dat soort mensen is het nooit genoeg. Het zijn meestal zelf de grootste racisten.
pi_175170104
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:12 schreef Deckard het volgende:

[..]

Volgens de Nederlandse overheid ja.
Tja, die bepaalt nu eenmaal in een democratie.

Onbegrijpelijk ook hoe een bepaalde groep zichzelf blijft verdedigen terwijl ze geen haar beter zijn dan de demonstranten tegen Zwarte Piet.

En maar schreeuwen dat tradities worden afgenomen, dat die anti-lieden geen respect hebben voor Nederlandse waarden en regels en alleen maar bezig zijn met de eigen onderbuik, om vervolgens op eigen houtje (en nadat het nadrukkelijk was verboden) toch zelf de wet te gaan overtreden om de eigen onderbuik-emotie te stillen.

Misschien moeten de fanatieke voor- en tegenstanders eens een drankje gaan drinken samen, ze hebben meer gemeen met elkaar dan ze denken.
pi_175170120
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:22 schreef agter het volgende:

[..]

Dus je spreekt de burgermeester er op aan. Lijkt me.
Verlengstuk van de Nederlandse staat. Daar doen we niets mee.
pi_175170141
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:28 schreef Deckard het volgende:

[..]

Verlengstuk van de Nederlandse staat. Daar doen we niets mee.
De autoriteit van de staat verwerpen is een weg die je echt niet wilt inslaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 november 2017 @ 13:30:35 #267
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175170149
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:28 schreef FYazz het volgende:

[..]

Tja, die bepaalt nu eenmaal in een democratie.

Onbegrijpelijk ook hoe een bepaalde groep zichzelf blijft verdedigen terwijl ze geen haar beter zijn dan de demonstranten tegen Zwarte Piet.

En maar schreeuwen dat tradities worden afgenomen, dat die anti-lieden geen respect hebben voor Nederlandse waarden en regels en alleen maar bezig zijn met de eigen onderbuik, om vervolgens op eigen houtje (en nadat het nadrukkelijk was verboden) toch zelf de wet te gaan overtreden om de eigen onderbuik-emotie te stillen.

Misschien moeten de fanatieke voor- en tegenstanders eens een drankje gaan drinken samen, ze hebben meer gemeen met elkaar dan ze denken.
Mjah...
Vraag even in Nijmegen hoe dat een paar weken terug is verlopen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 19 november 2017 @ 13:31:02 #268
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175170163
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ze moeten zich in elk geval gewoon aan de wet houden.

Dat betekent 2 dingen:

1) je mag niet zomaar de snelweg blokkeren
2) mensen hebben het recht om te demonstreren.
Aan het recht om te demonstreren is niet getornd: een burgemeester heeft enkel haar recht om de openbare orde te handhaven uitgeoefend. En dat deed ze met reden.

Voor wat betreft het blokkeren van de snelweg zullen individuen daar al dan niet voor beboet worden. Dus ook daar volgt het recht zijn loop.
pi_175170183
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

De autoriteit van de staat verwerpen is een weg die je echt niet wilt inslaan.
Heeft ook altijd gewerkt andere tijden. Zou niet weten waarom dat nu niet zo is.
pi_175170210
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:31 schreef beantherio het volgende:

[..]

Aan het recht om te demonstreren is niet getornd: een burgemeester heeft enkel haar recht om de openbare orde te handhaven uitgeoefend. En dat deed ze met reden.
En die reden waren pro-pieten die op eigen houtje de openbare weg gingen blokkeren. Een recht dat zij helemaal niet hebben.

Ik sta overigens wel achter het besluit van die burgemeester.

quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:31 schreef beantherio het volgende:

Voor wat betreft het blokkeren van de snelweg zullen individuen daar al dan niet voor beboet worden. Dus ook daar volgt het recht zijn loop.
Dat hoop ik. Intussen worden er begrijp ik al feestjes georganiseerd om de overwinning van deze 'helden' te vieren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 november 2017 @ 13:33:45 #271
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175170225
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

En die reden waren pro-pieten die op eigen houtje de openbare weg gingen blokkeren. Een recht dat zij helemaal niet hebben.
Maar we kunnen dus tot de conclusie komen dat er een reden was.
pi_175170226
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:28 schreef FYazz het volgende:
Onbegrijpelijk ook hoe een bepaalde groep zichzelf blijft verdedigen terwijl ze geen haar beter zijn dan de demonstranten tegen Zwarte Piet.
Ik vind dat het een goede voorzorgsmaatregel is geweest om nog meer narigheid te voorkomen. Sowieso mogen dat soort mensen wat mij betreft buiten Friesland blijven.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 13:33:59 #273
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175170229
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:33 schreef Molurus het volgende:
Dat hoop ik. Intussen worden er begrijp ik al feestjes georganiseerd om de overwinning van deze 'helden' te vieren.
Mag dat niet dan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175170242
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:28 schreef Deckard het volgende:

[..]

Verlengstuk van de Nederlandse staat. Daar doen we niets mee.
Nee, tuurlijk niet.

Vooral niet in gesprek gaan, maar achteraf wel roepen dat niemand luistert en dat dan als reden gebruiken om te gerechtvaardigen dat men het heft in eigen handen neemt.
pi_175170249
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mag dat niet dan?
Ik vind dat zelf niet echt een feestje waardig. Maar gewoon logisch dat het gebeurd is.
pi_175170256
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:31 schreef Deckard het volgende:

[..]

Heeft ook altijd gewerkt andere tijden. Zou niet weten waarom dat nu niet zo is.
Het hangt er vanaf wat je verstaat onder 'werken', en of je bereid bent de prijs daarvoor te betalen. De geschiedenis is met name op dat laatste punt helemaal niet zo aantrekkelijk, en dat men zowat een burgeroorlog wil beginnen over het uiterlijk van van ZP kan ik alleen maar ongelofelijk achterlijk noemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175170264
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:33 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik vind dat het een goede voorzorgsmaatregel is geweest om nog meer narigheid te voorkomen. Sowieso mogen dat soort mensen wat mij betreft buiten Friesland blijven.
Van mij ook hoor, maar wat ze deden was natuurlijk wel gevaarlijk
pi_175170272
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mag dat niet dan?
Dat mag. Het vieren van criminelen als helden is dubieus, maar er is geen wet die dat verbiedt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175170273
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:33 schreef beantherio het volgende:

[..]

Maar we kunnen dus tot de conclusie komen dat er een reden was.
Jazeker.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 13:36:27 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175170275
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:34 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik vind dat zelf niet echt een feestje waardig. Maar gewoon logisch dat het gebeurd is.
Volgens mij hadden ze zelf niet eens verwacht dat de afloop zo positief zou zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175170282
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze zelf niet eens verwacht dat de afloop zo positief zou zijn.
Dat moet nog blijken he.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175170284
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf wat je verstaat onder 'werken', en of je bereid bent de prijs daarvoor te betalen. De geschiedenis is met name op dat laatste punt helemaal niet zo aantrekkelijk, en dat men zowat een burgeroorlog wil beginnen over het uiterlijk van van ZP kan ik alleen maar ongelofelijk achterlijk noemen.
Een burgeroorlog zou me niet verbazen maar niet om het uiterlijk van ZP dat zou werkelijk te ver gaan
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 13:37:17 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175170286
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat mag. Het vieren van criminelen als helden is dubieus, maar er is geen wet die dat verbiedt.
Criminelen _O-
Zelden iemand gesproken die zo gigantisch gekleurd is in een discussie, dat is ook wel een complimentje waard.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175170303
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:34 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet.

Vooral niet in gesprek gaan, maar achteraf wel roepen dat niemand luistert en dat dan als reden gebruiken om te gerechtvaardigen dat men het heft in eigen handen neemt.
Er is nooit om een mening gevraagd over ander belangrijke zaken of nooit bij het nemen van besluiten mee genomen. Dan moet je ook niet raar gaan opkijken dat er dan ook maar verder zelf wordt besloten hoe hiermee dit onderwerp om te gaan.

Ik noem het gewoon burgerlijke ongehoorzaamheid wat je vroeger ook had. Heel fijn.
pi_175170305
Ik zie de vervolging van de snelwegblokkeerders wel tegemoet. Ben benieuwd.
Lees ook dat ze racistische teksten geroepen hebben. En ook vrijheidsberoving van de mensen in de bus, wat als gijzeling gezien kan worden.

Ben benieuwd wat er allemaal van waar is. En welke straf ze krijgen, if any.
Make my day!
pi_175170312
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:37 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Een burgeroorlog zou me niet verbazen maar niet om het uiterlijk van ZP dat zou werkelijk te ver gaan
Gelukkig maar. Ik krijg zo nu en dan het gevoel dat mensen een burgeroorlog over het uiterlijk van ZP helemaal niet te ver zouden vinden gaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175170315
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken he.
De bussen hebben Dokkum niet bereikt, dat was het doel
pi_175170325
Overigens is het anti-Zwarte Pieten protest niet uitsluitend een initiatief van de Hollanders. Ook binnen Friesland leeft er nog steeds een aversie tegen Bisschoppen uit het Zuiden. Of ze nu (zoals in 754) uit het Rijk der Franken komen, of uit Spanje maakt niet zo veel uit.
De Sint die in 754 aankwam (Sint Bonifatius) kreeg het ook zwaar te verduren. Dus wat is nu traditioneel Fries. Het verwelkomen van deze Paap met heel zijn hofhouding, of zijn komst met al zijn personeel zo veel mogelijk beletten. Vragen vragen vragen.
Immers:
Menigeen beroept zich graag op de joods-christelijke traditie, in Friesland was echter al een rijke traditie met schrift en cultuur lang voor de eerste christelijke missionaris kwam.

Wat echter ook vaak vergeten wordt, is dat Bonifatius de mensen bekeerde met het zwaard op de keel. Ook in 754 kwam hij met een flink gewapend gezelschap. Op zijn tocht verwoestte hij tempels en beelden. Hij was er niet alleen om de Friezen te bekeren, maar ook om de invloedssfeer van de kerk in Rome uit te breiden. En om de politieke en economische macht van zijn beschermers, de Franken, uit te breiden. In zekere zin was hij een imperialist avant la lettre.

Tsja, zo kun je het ook zien. Dus wie is nu de oprjochte Fries?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_175170328
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Criminelen _O-
Zelden iemand gesproken die zo gigantisch gekleurd is in een discussie, dat is ook wel een complimentje waard.
Hier is 'crimineel' iemand die de wet overtreedt. En het vieren is het vieren van die overtreding.

Dan kan ik dat niet anders uitleggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 13:39:30 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175170329
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:38 schreef agter het volgende:
Ik zie de vervolging van de snelwegblokkeerders wel tegemoet. Ben benieuwd.
Lees ook dat ze racistische teksten geroepen hebben. En ook vrijheidsberoving van de mensen in de bus, wat als gijzeling gezien kan worden.

Ben benieuwd wat er allemaal van waar is. En welke straf ze krijgen, if any.
Ik heb zo m'n twijfels bij de neutraliteit van jouw bron :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175170348
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb zo m'n twijfels bij de neutraliteit van jouw bron :')
Ik weet niet wat bewezen kan worden. Zou een man met een SS teken op zijn hand zijn geweest die die teksten riep.
Make my day!
pi_175170351
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:38 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

De bussen hebben Dokkum niet bereikt, dat was het doel
Dat was niet het einde van het verhaal. De interessante vragen nu zijn:

1) wat zijn de juridische consequenties van die interventie?
2) wat gaat dit betekenen voor nieuwe demonstraties? Die gaan er zeker komen namelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 19 november 2017 @ 13:40:49 #293
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175170354
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hier is 'crimineel' iemand die de wet overtreedt. En het vieren is het vieren van die overtreding.

Dan kan ik dat niet anders uitleggen.
Het begaan van een verkeersovertreding maakt je nog geen crimineel. Anders zou het grootste deel van de Nederlandse weggebruikers 'crimineel' zijn.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 november 2017 @ 13:41:04 #294
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175170358
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:40 schreef agter het volgende:

[..]

Ik weet niet wat bewezen kan worden. Zou een man met een SS teken op zijn hand zijn geweest die die teksten riep.
Deze onzin verzin je ter plekke?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175170365
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:33 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik vind dat het een goede voorzorgsmaatregel is geweest om nog meer narigheid te voorkomen. Sowieso mogen dat soort mensen wat mij betreft buiten Friesland blijven.
Je bedoelt de narigheid die was ontstaan doordat voorstanders een wettelijk besluit naast zich neerleggen en tegen de regels ingaan?

'dat soort mensen - buiten Friesland blijven'

Ja, want van mensen die hun eigen zin doordrukken en de democratie ondermijnen moeten we niks hebben...
pi_175170367
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf wat je verstaat onder 'werken'
Dat we met rust gelaten worden na een tijdje of we helpen daarmee andere mensen.

quote:
, en of je bereid bent de prijs daarvoor te betalen.
Ja dat is juist het hele idee er achter.

quote:
De geschiedenis is met name op dat laatste punt helemaal niet zo aantrekkelijk, en dat men zowat een burgeroorlog wil beginnen over het uiterlijk van van ZP kan ik alleen maar ongelofelijk achterlijk noemen.
Wat een dramaqueen ben je ook he. Een burgeroorlog laat zich kenmerken doordat beide partijen nogal groot in getale zijn. Wat hier gebeurd is, is dat een stel buitenlanders (mensen buiten friesland) gewoon even op hun plaats zijn gezet. En als ze zo graag willen schreeuwen ze dat lekker in Amsterdam of welk dorp dan ook moeten doen.
pi_175170370
Schandelijk en gevaarlijk hoe de antipietendemonstratie werd verhinderd op de snelweg. De goedpraterij voert hier natuurlijk weer de boventoon, terwijl er sprake was van een levensgevaarlijke situatie.
pi_175170372
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat was niet het einde van het verhaal. De interessante vragen nu zijn:

1) wat zijn de juridische consequenties van die interventie?
2) wat gaat dit betekenen voor nieuwe demonstraties? Die gaan er zeker komen namelijk.
Hmm ja dat is ook weer zo
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 13:42:11 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175170375
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Deze onzin verzin je ter plekke?
stapje terug en tot 10 tellen pls
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175170380
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:35 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Van mij ook hoor, maar wat ze deden was natuurlijk wel gevaarlijk
Wat mij betreft had de organisatie daarvan beter moeten zijn, ben ik met je eens.
pi_175170389
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:40 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het begaan van een verkeersovertreding maakt je nog geen crimineel. Anders zou het grootste deel van de Nederlandse weggebruikers 'crimineel' zijn.
Noem mij maar gek, maar net ff iets te hard rijden lijkt mij iets heel anders dan met politieke motieven het verkeer op de snelweg stilleggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 13:43:19 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175170396
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 13:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Noem mij maar gek, maar net ff iets te hard rijden lijkt mij iets heel anders dan met politieke motieven het verkeer op de snelweg stilleggen.
zolang ze niet veroordeeld zijn zijn het ook geen criminelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')