abonnement Unibet Coolblue
pi_175152642


Hallo, Trainer! :W Welkom in het centrale FOK!-Pokémontopic! *O*



Handige links

Officiële websites
Pokémon Nederland
Pokémon Amerika
Pokémon Japan
YouTube (Engels)
YouTube (Japans)
20-jarig jubileum
Nintendo Nederland
Nintendo Amerika
Nintendo Japan

Fansites
Bulbapedia
The Bulba Handbook
Serebii.net
Pokémon Wiki

Friend Codes FOK!kers! *;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pokémongames

Klik hier voor een lijst van alle titels (games, eShop-software, Virtual Console games, spin-offs, patches, smartphone-apps etc.) die ooit zijn uitgekomen. In dit algemene topic worden vooral de kerntitels besproken die speelbaar zijn op de Nintendo 2DS en/of (New) Nintendo 3DS (XL). Voor een lijst van compatible titels voor die handhelds, klik hier.

Pokémon GO

Voor de deeltijd en/of wannabefans ( :6 ) die Pokémon beleven op hun smartphone in plaats van hun Nintendo 2DS en/of (New) Nintendo 3DS (XL), was er op het FOK!forum een speciaal subforum opgezet voor spelers van Pokémon GO. Dat subforum is nu helaas gesloten en vervangen door een algemeen topic. Klik daarvoor hier.

Events

Regelmatig worden er gratis speciale Pokémon uitgedeeld. Deze kan je verkrijgen op verschillende manieren. De meeste Pokémon zijn thuis op je zolderkamer te ontvangen over Wi-Fi via het Nintendo Network. De meer exclusievere Pokémon worden af en toe via een alfanumerieke code weggegeven. Die kunnen op een papieren voucher staan die je kan afhalen bij verschillende speelgoedwinkels of ze worden over Wi-Fi via de Nintendo Zone gedistribueerd die te vinden zijn in de filialen van Game Mania en/of andere gamewinkels (te zijner tijd meer informatie). Je moet er dus met je Nintendo 2DS en/of (New) Nintendo 3DS (XL) heen! Tot slot is gebruik van QR-codes nieuw in Generation VII. Ook via dat mechanisme worden events gehouden, waarvan het Magearna-event het eerste voorbeeld is. De distributie van die QR-codes is vooralsnog verschillend. Bij het Magearna-event genereert de Pokémon TV-app de QR-code, maar het is niet onwaarschijnlijk dat er in de toekomst unieke QR-codes op papieren vouchers worden uitgedeeld via speelgoedwinkels.



Voor meer informatie is hier een lijst van alle events, hier een lijst van de huidige events en hier eenzelfde lijst als de eerste link, maar dan van Bulbapedia (onderaan de pagina is er een overzichtelijke lijst met links gesorteerd op generatie, regio en methode die verwijzen naar gedetailleerdere pagina's dan Serebii.net).

Go catch 'em all! ^O^

Magearna-event

Vanaf dinsdag 6 december 2016 tot en met zondag 5 maart 2017 kan je nadat je het verhaal hebt uitgespeeld een QR-code scannen die je de Mythical Pokémon Magearna geeft. Dit doe je door de app van Pokémon TV te downloaden, waarna die app je die QR-code geeft. Voor het nieuwsartikel, klik hier.

Pokémon Sun & Pokémon Moon zijn nu verkrijgbaar! *O*



Ook bij deze release zijn er speciale bundels verkrijgbaar!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Impressie van de nieuwe spellen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
QR-codes

Nieuw in Pokémon Sun en Pokémon Moon is dat je QR-codes kunt scannen om Pokémon in je Rotom Pokédex te krijgen, waarna je hun habitat kunt opzoeken of punten kunt verzamelen voor een Island Scan. Lijsten van álle QR-codes die er zijn (dus mét de Shiny en geslachtsvarianten!), zijn hier te vinden. Hier zijn twee guides: een van Bulbapedia en een van Serebii.net.

Bijzondere in-game Pokémon

In deze spellen kan je net als in de vorige delen naast Pokémon vangen ze ook krijgen. Sommige krijg je cadeau, andere in ruil voor één van je eigen Pokémon. Verder zijn er nog de bekende Legendaries en de nieuwe Ultra Beasts. Ook hebben oude bekende Pokémon een nieuwe vorm gekregen, de zogenaamde Alola Form. Tot slot heeft natuurlijk elke versie zijn verschillen wat betreft de exclusiviteit van sommige Pokémon en heeft deze generatie vanzelfsprekend ook nieuwe Pokémon geďntroduceerd.

Dus allemaal terug op je zolderkamer en ...



:')14.gif

Regels van het chainen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En om af te sluiten: de mascotte van dit alles! 8-)



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game Train on! ~O>




SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175152846
Sun en Moon overgeslagen, dus misschien voor de kerst Ultra Sun :P

Bij de Intertoys nu voor de fantastische prijs van ¤57,99 :9~

[ Bericht 34% gewijzigd door DKUp op 18-11-2017 15:01:06 ]
SOONY
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 18 november 2017 @ 16:11:23 #3
176766 crew  zoem
zoemt
pi_175154152
Net begonnen met Ultra SuMo en ik heb heb niet echt het gevoel dat dit een compleet nieuw spel is. Ik erger me wel aan de vele praatstukjes in het begin. Ik wil gewoon battle'n en het eiland verkennen. Hopelijk wordt de story verderop in het spel interessanter.
  zaterdag 18 november 2017 @ 16:34:45 #4
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_175154570
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:11 schreef zoem het volgende:
Net begonnen met Ultra SuMo en ik heb heb niet echt het gevoel dat dit een compleet nieuw spel is. Ik erger me wel aan de vele praatstukjes in het begin. Ik wil gewoon battle'n en het eiland verkennen. Hopelijk wordt de story verderop in het spel interessanter.
Dat blijf ik een groot nadeel aan Alola vinden. Alle routes gaan één richting op en geheime, verborgen plekken zijn er nauwelijks of erg makkelijk te vinden. Groot, groot nadeel.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 18 november 2017 @ 17:20:50 #5
176766 crew  zoem
zoemt
pi_175155370
Alola is ook niet echt mijn favo setting. Het is zoals je zegt erg lineair. Doe mij maar een neutrale omgeving met lekker grote stukken land, gescheiden door natuurlijke wateren. Gyms vind ik ook toffer dan de trials. Wie weet komt dat weer terug als pokemon op de switch uitkomt.
pi_175155790
Friend Code: 4511-0563-0916
FOK!-gebruikersnaam: Noretz
Mii-naam: NiPa
Spelersnaam: Niek

Voeg mij maar gerust toe. ;)
I don't have super powers!
But I can kick your ass!
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:26:07 #7
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_175156539
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:20 schreef zoem het volgende:
Alola is ook niet echt mijn favo setting. Het is zoals je zegt erg lineair. Doe mij maar een neutrale omgeving met lekker grote stukken land, gescheiden door natuurlijke wateren. Gyms vind ik ook toffer dan de trials. Wie weet komt dat weer terug als pokemon op de switch uitkomt.
Amen. Het uitstapje was leuk voor een keertje, maar een wereld als Sinnoh, met meerdere routes naar dezelfde plekken en geheimen als New Moon Island etc past veel beter bij Pokemon
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_175156563
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:26 schreef Faux. het volgende:

[..]

Amen. Het uitstapje was leuk voor een keertje, maar een wereld als Sinnoh, met meerdere routes naar dezelfde plekken en geheimen als New Moon Island etc past veel beter bij Pokemon
Sinnoh is een van de beste maps.

_O_
Hopelijk komt er een remake voor de switch.
pi_175156838
Pokémon Switch: Twee regio’s waarvan één Sinnoh :Y)
SOONY
pi_175157230
Wat zijn die geforceerde minigames kut zeg. Verplicht dat Mantine surfen om verder te komen.

Net op het tweede eiland en ik ben er nu eigenlijk ook wel weer klaar mee.

[ Bericht 16% gewijzigd door Syntos op 18-11-2017 19:12:37 ]
  zaterdag 18 november 2017 @ 20:07:57 #11
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_175158604
Bij elke nieuwe release gaan mensen altijd hardop hopen op een dubbele regio bij de volgende delen. _O-
pi_175159045
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 20:07 schreef Gary_Oak het volgende:
Bij elke nieuwe release gaan mensen altijd hardop hopen op een dubbele regio bij de volgende delen. _O-
Ik mis het echt :D _O-
SOONY
  zaterdag 18 november 2017 @ 21:41:58 #13
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_175161070
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 november 2017 20:23 schreef DKUp het volgende:

[..]

Ik mis het echt :D _O-
Ik ook hoor! O+
pi_175161100
Eigenlijk hadden alleen Kanto (je kon na Erika’s gym zelf weten of je eerst de saffron gym of fushia gym uitdaagt), Johto (Na Whitney’s gym zelf weten of je de ghost, fight, steel of ice gym uitdaagt) en Sinnoh (in Diamond/Pearl kan je zelf beslissen of je Maylene of Crasher Wake als derde of vierde gym uitdaagt) de optie om een echt eigen volgorde van je avontuur te kiezen. Hoenn, Unova, Kalos en Alola hebben dat niet (of in mindere mate, net hoe je het bekijkt).

Trials en gym zijn in de basis hetzelfde: 8 sterke figuren verslaan om daarna de elite 4 te verslaan.
  zondag 19 november 2017 @ 13:48:09 #15
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_175170451
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 november 2017 21:43 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
Eigenlijk hadden alleen Kanto (je kon na Erika’s gym zelf weten of je eerst de saffron gym of fushia gym uitdaagt), Johto (Na Whitney’s gym zelf weten of je de ghost, fight, steel of ice gym uitdaagt) en Sinnoh (in Diamond/Pearl kan je zelf beslissen of je Maylene of Crasher Wake als derde of vierde gym uitdaagt) de optie om een echt eigen volgorde van je avontuur te kiezen. Hoenn, Unova, Kalos en Alola hebben dat niet (of in mindere mate, net hoe je het bekijkt).

Trials en gym zijn in de basis hetzelfde: 8 sterke figuren verslaan om daarna de elite 4 te verslaan.
Bij Hoenn kon je de tweede gym voor later bewaren en had je de vrijheid om vanaf Lilycove gelijk naar Ever Grande te gaan (weliswaar tot aan de waterval, maar alsnog, dat voelde als zo'n ontdekking)
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_175171404
quote:
14s.gif Op zondag 19 november 2017 13:48 schreef Faux. het volgende:

[..]

Bij Hoenn kon je de tweede gym voor later bewaren en had je de vrijheid om vanaf Lilycove gelijk naar Ever Grande te gaan (weliswaar tot aan de waterval, maar alsnog, dat voelde als zo'n ontdekking)
Oh oke, Hoenn had het dus wel, al dan noet in mindere mate. Het neemt niet weg dat Alola daar niet een compleet andere richting mee ingeslagen is.
pi_175177926
Mijn Team:
-Magnemite Lvl.18
-Trumbeak Lvl.18
-Zorua Lvl.19
-Rockruff Lvl.19
-Torracat Lvl.20
I don't have super powers!
But I can kick your ass!
  zondag 19 november 2017 @ 19:20:39 #18
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_175178104
mijne

Alakazam l20
Gastly l20
Magnemite l20
Torracat l20
  zondag 19 november 2017 @ 19:30:31 #19
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_175178407
En aangezien ik vlak bij de breeders ben denk ik aan Chespin Turtwig en Spheal.

[ Bericht 12% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 20-11-2017 06:45:24 ]
pi_175179374
Ik ben net bij Lana’s trial gekomen. Mijn team:

Torracat: lvl. 28
Dusk Lycanroc: lvl. 25

Nog maar twee in mijn team. Wel van plan om Golisopod in mijn team te doen :)
  zondag 19 november 2017 @ 22:10:44 #21
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_175183462
quote:
14s.gif Op zondag 19 november 2017 14:38 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Oh oke, Hoenn had het dus wel, al dan noet in mindere mate. Het neemt niet weg dat Alola daar niet een compleet andere richting mee ingeslagen is.
Klopt, en ook een compleet verkeerde richting imo
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  maandag 20 november 2017 @ 14:23:08 #22
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_175194856
Ik ga vals spelen en wat ruilen vanuit Moon. Heb twee toestellen namelijk :') :P
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_175197099
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 14:23 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik ga vals spelen en wat ruilen vanuit Moon. Heb twee toestellen namelijk :') :P
Ik ruil er twee vanuit moon, die breed ik in ultra sun dan gaan ze weer terug naar moon.
pi_175199649
Er is een update voor Pokemon Bank voor Ultra Sun en Ultra Moon-compability
pi_175199684
quote:
10s.gif Op maandag 20 november 2017 14:23 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik ga vals spelen en wat ruilen vanuit Moon. Heb twee toestellen namelijk :') :P
Daar twijfelde ik eerst ook over, maar ik heb besloten om alleen nog Pokemon te gebruiken die ik nooit eerder heb gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')