abonnement Unibet Coolblue
pi_175151565


quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175151569
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit is dus echt bullshit. Deze discussie is niet begonnen met Sylvana en co.
Deze discussie vindt al plaats sinds de jaren '60.
Ik ken persoonlijk meerdere voorbeelden uit de jaren '80 waarin er heel rustig en redelijk gevraagd werd of er misschien ook wat variatie mocht bestaan, waarop stevig gereageerd werd met nee.

In het nieuws toentertijd ook voorbeelden. Bv in een dorpje waarbij er ook(!) witte pieten (schmink) waren. Die werden door wat mannen uit het dorp voor de ogen van de kinderen 'ludiek' in de zak gestopt en afgevoerd.

Het hele idee dat als mensen gewoon rustig hadden aangegeven dat een aanpassing of zelfs variatie fijn zou zijn daar gewoon op ingegaan zou zijn is ronduit onwaar.
In een land met 17 miljoen mensen vliegt er altijd wel iemand uit de bocht, maar het is volgens mij echt onzin dat de anti reactie zo massaal fel was geweest. Is het je wel eens opgevallen dat mensen over het algemeen minder agressief reageren als je vriendelijk: 'meneer zou u alstublieft ....' vraagt ten opzichte van 'jij bent racistisch en ik wil daarom dat je...' zegt. Sterker nog in mijn ervaring is er niet alleen minder agressie, maar ook een grotere kans op uitvoeren wat je wil.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:34:27 #3
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151571
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:32 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of de mensen in de betreffende verongelukte autos zich ook veel veiliger voelen en de pro-Pieten dankbaar zijn...

Toegegeven: als het antwoord "ja" is is dat een PR droom voor het pro-Pieten kamp ;)
"verongelukt", het gaat over blikschade zonder gewonden hoor. Voorts moet je bij een plotselinge file altijd weten te stoppen, ze reden dus te dicht op hun voorganger.

Neemt niet weg dat dit erg jammer is voor de mensen in kwestie.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151573
Jammer dat die boze Friezen een kinderfeest willen verpesten :(
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175151574
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:27 schreef harrievankempen het volgende:

[..]

Volkshelden zul je bedoelen.
Voor dit soort posts kom ik in dit topic.

Kan niet wachten tot de standbeelden gepresenteerd worden.
wooblabalurg
pi_175151585
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In een land met 17 miljoen mensen vliegt er altijd wel iemand uit de bocht, maar het is volgens mij echt onzin dat de anti reactie zo massaal fel was geweest. Is het je wel eens opgevallen dat mensen over het algemeen minder agressief reageren als je vriendelijk: 'meneer zou u alstublieft ....' vraagt ten opzichte van 'jij bent racistisch en ik wil daarom dat je...' zegt. Sterker nog in mijn ervaring is er niet alleen minder agressie, maar ook een grotere kans op uitvoeren wat je wil.
Ho ho, ze zeiden niet dat mensen racistisch waren hè. Ze zeiden dat ouders en hun kinderen vieze racistische nazi’s waren. En toen vonden ze het gek dat er geen dialoog meer mogelijk was. En dat vinden Abed en Bacon in dit topic dus ook :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:35:52 #7
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151591
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:32 schreef Heufd het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
Misschien moet je maar even de geschiedenisboeken induiken, om te leren wat blackface is, en waarvoor het gebruikt werd. Dan snap je het verschil wel met het fenomeen Zwarte Piet.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151593
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:34 schreef Abed het volgende:
Jammer dat die boze Friezen een kinderfeest willen verpesten :(
Jammer dat zo veel mensen erop staan om een racistische karikatuur te gebruiken in een kinderfeest.

Zo hebben we allemaal wat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175151596
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:34 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Voor dit soort posts kom ik in dit topic.

Kan niet wachten tot de standbeelden gepresenteerd worden.
Jezelf omhoog trekken aan de vermeende domheid van een ander is toch wel de meest zielige vorm van eigenwaarde die je maar kan hebben hoor.
pi_175151597
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:35 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ze zeiden dat ouders en hun kinderen vieze racistische nazi’s waren.
:D
wooblabalurg
pi_175151598
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:34 schreef Abed het volgende:
Jammer dat die boze Friezen een kinderfeest willen verpesten :(
Het feest is dankzij de Friezen juist niet verpest en iedereen is juist blij.

Bijna iedereen dan
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175151604
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:30 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Doet eigenlijk niet ter zake. Wie ooit tekeer is gegaan in Congo ligt allang onder de zoden. Verantwoordelijkheid is niet overdraagbaar van generatie op generatie, zodoende, net zoals de slavernij vroeger, of de Duitse bezetting, of de Spaanse overheersing, allemaal irrelevant voor de ZP-discussie.
Nou ja, dat weet ik niet helemaal hoor. Het gaat niet sec om "verantwoordelijkheid", maar meer om "erkenning van..." en ja de tering zeg wat de Belgen deden in de Congo. Joseph Conrad liet de novelle Heart of Darkness in de Congo afspelen. Op dit boek baseerde Ford Coppela, getransformeerd naar de Vietnam-oorlog, weer de film Apocalypse Now. Dus ja...
I´m back.
pi_175151612
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:30 schreef Heufd het volgende:

[..]

Google anders eens op ‘blackface’.
Waarom zou ik? Zwarte Piet is geen blackface.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175151614
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jammer dat zo veel mensen erop staan om een racistische karikatuur te gebruiken in een kinderfeest.

Zo hebben we allemaal wat.
Precies, en niemand die zeikt. Behalve de huilnegers en misplaatste SJW’s die al jankend en tierend hun gelijk proberen te halen maar nu eens flink afgedroogd zijn door die stugge Friezen die niks moeten hebben van dat gejankmuil _O_ wat een helden _O_ iedereen met een kutje van onder en een tik in de bol is nu mad op Twitter en in dit topic en janken als kleine kinderen :D genot
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:38:02 #15
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_175151615
Blackface is het zwart schminken van de huid om zo een zwart persoon voor te stellen. Net als Zwarte Piet. Het brengt kwetsende stereotiepe karikaturen met zich mee. Racisme.
pi_175151620
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Zwarte Piet is geen blackface.
De interessante vraag is: is dit een mening of een feit of feitelijke claim?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:38:15 #17
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151622
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, dat weet ik niet helemaal hoor. Het gaat niet sec om "verantwoordelijkheid", maar meer om "erkenning van..." en ja de tering zeg wat de Belgen deden in de Congo. Joseph Conrad liet de novelle Heart of Darkness in de Congo afspelen. Op dit boek baseerde Ford Coppela, getransformeerd naar de Vietnam-oorlog, weer de film Apocalypse Now. Dus ja...
Ik erken dat de Belgische koning lelijk heeft huisgehouden in Congo.

En nu?

Ik ben geboren in 1996, dus heb er niks mee te maken. Net als iedereen niks meer te maken heeft gehad met Congo, geboren na 1960. En wie ooit handjes heeft afgehakt - wat overigens gruwelijk is, vergis je niet - is al heel wat decennia dood. Zodoende hoef ik dat gezeur daarover niet te slikken.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151625
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jezelf omhoog trekken aan de vermeende domheid van een ander is toch wel de meest zielige vorm van eigenwaarde die je maar kan hebben hoor.
Waarom zou je niet genieten van al het moois en interessants dat de wereld te bieden heeft. Doe er je voordeel mee.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:38:50 #19
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151630
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

De interessante vraag is: is dit een mening of een feit of feitelijke claim?
Wordt Zwarte Piet gebruikt om zwarte mensen belachelijk te maken? Nee? Nee.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151633
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jammer dat zo veel mensen erop staan om een racistische karikatuur te gebruiken in een kinderfeest.

Zo hebben we allemaal wat.
Frame..
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175151642
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Precies, en niemand die zeikt. Behalve de huilnegers en misplaatste SJW’s die al jankend en tierend hun gelijk proberen
In welke van deze twee categorieen vallen jij en de vele pro-pieters die hier al 87 topicdelen over aan het zeiken zijn?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175151643
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit is dus echt bullshit. Deze discussie is niet begonnen met Sylvana en co.
Deze discussie vindt al plaats sinds de jaren '60.
Ik ken persoonlijk meerdere voorbeelden uit de jaren '80 waarin er heel rustig en redelijk gevraagd werd of er misschien ook wat variatie mocht bestaan, waarop stevig gereageerd werd met nee.

In het nieuws toentertijd ook voorbeelden. Bv in een dorpje waarbij er ook(!) witte pieten (schmink) waren. Die werden door wat mannen uit het dorp voor de ogen van de kinderen 'ludiek' in de zak gestopt en afgevoerd.

Het hele idee dat als mensen gewoon rustig hadden aangegeven dat een aanpassing of zelfs variatie fijn zou zijn daar gewoon op ingegaan zou zijn is ronduit onwaar.
Ben iets te jong om dat te hebben meegemaakt. Ik kan me nog wel vaag herinneren, het moet zijn geweest eind jaren '90, dat er ineens paarse pieten waren, ook met het racisme-argument. Ik weet niet meer in welke context verder maar ons werd verteld dat Zwarte Piet racistisch was. Er zal ongetwijfeld een tegenreactie zijn geweest want met de paarse pieten was het snel weer gedaan. Je kunt redelijk of onredelijk zijn, beleefd of onbeleefd, maar als je dingen gaat doorvoeren die mensen gewoon niet blieven, dan krijg je weerstand. Stel dat op je werk in de kantine ineens al het eten veganistisch wordt.

Nog een jeugdherinnering: ik zal altijd het racisme van ZP ontkennen, maar in de tijd dat we net te oud waren om in Sinterklaas te geloven, ontstond bij ons op het schoolplein wel het volgende liedje:

Zie de maan schijnt door de tralies
Zwarte Piet is illegaal
Hij is verraden door de Nazi's,
Vrienden van ons allemaal


Daarna is het nooit meer goedgekomen zoals nu wel blijkt. Hebben de huilies toch een punt?
pi_175151648
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:38 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wordt Zwarte Piet gebruikt om zwarte mensen belachelijk te maken? Nee? Nee.
Nee, dat doen die Black Panthers zelf wel :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175151652
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:38 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik erken dat de Belgische koning lelijk heeft huisgehouden in Congo.

En nu?

Ik ben geboren in 1996, dus heb er niks mee te maken. Net als iedereen niks meer te maken heeft gehad met Congo, geboren na 1960. En wie ooit handjes heeft afgehakt - wat overigens gruwelijk is, vergis je niet - is al heel wat decennia dood. Zodoende hoef ik dat gezeur daarover niet te slikken.
Opmerkelijk is het in ieder geval dat een dergelijke discussie niet bestaat in België. Zal wrs ook wel te maken hebben met de meer Calvinistische, op boetedoening gerichte, volksaard van een ieder in NL.
I´m back.
pi_175151657
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Frame..
En is dit dan een mening of een feit?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175151664
En geen Verene Shepard die zich woedend tegen Belgie uitspreekt
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175151671
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:38 schreef Heufd het volgende:
Blackface is het zwart schminken van de huid om zo een zwart persoon voor te stellen. Net als Zwarte Piet. Het brengt kwetsende stereotiepe karikaturen met zich mee. Racisme.
Je snapt nog steeds de definitie van racisme niet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:42:06 #28
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151677
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Opmerkelijk is het in ieder geval dat een dergelijke discussie niet bestaat in België. Zal wrs ook wel te maken hebben met de meer Calvinistische, op boetedoening gerichte, volksaard van een ieder in NL.
Ja, die ziekelijke impuls om aan zelfkastijding te willen doen vind ik echt heel erg raar :N
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151678
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, dat doen die Black Panthers zelf wel :P
Welke rol spelen de Black Panthers in dit verhaal?
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:42:22 #30
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151680
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En geen Verene Shepard die zich woedend tegen Belgie uitspreekt
Of Iran, of Spanje.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151691
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:42 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja, die ziekelijke impuls om aan zelfkastijding te willen doen vind ik echt heel erg raar :N
Ja, rk-cultuur is wel anders, zie je ook in de meer katholieke delen van ons land tot uiting komen. Hoewel iedereen wel een beetje geïmpregneerd lijkt te zijn met het Calvinisme in NL, dus ook de rk'ers een beetje.
I´m back.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:43:16 #32
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175151692
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:38 schreef Heufd het volgende:
Blackface is het zwart schminken van de huid om zo een zwart persoon voor te stellen. Net als Zwarte Piet. Het brengt kwetsende stereotiepe karikaturen met zich mee. Racisme.
Ik vraag me af of hier wel echt een persoon achter zit of dat dit soort postings (vol met nageprate slogans en clichematige termen) door een bot gemaakt worden. Is Russia speaking here?
pi_175151693
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:42 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Of Iran, of Spanje.
#Whataboutism
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:43:50 #34
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175151699
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In een land met 17 miljoen mensen vliegt er altijd wel iemand uit de bocht, maar het is volgens mij echt onzin dat de anti reactie zo massaal fel was geweest. Is het je wel eens opgevallen dat mensen over het algemeen minder agressief reageren als je vriendelijk: 'meneer zou u alstublieft ....' vraagt ten opzichte van 'jij bent racistisch en ik wil daarom dat je...' zegt. Sterker nog in mijn ervaring is er niet alleen minder agressie, maar ook een grotere kans op uitvoeren wat je wil.
Toch is het echt zo, anders werd gewoon niet geaccepteerd. Met stevige reacties dus.
Je kan het zelfs in nieuwsberichten uit die tijd terug vinden, waarvan ik een vb heb beschreven.

Dat om iets dat echt compleet onbelangrijk is.

Hier nog een vb, had maar zo nu geschreven kunnen zijn, maar komt uit 1963:

‘Hoewel volwassenen in het algemeen zelden in de zak gaan, meen ik toch dat we hier geen keus meer hebben. Ras moet in de zak. Dat zal in Wanroij wel even een gezagscrisis geven, maar dat vind ik beter dan dat alle ouders over heel Nederland hun naaste familie gaan verraden. Het Sinterklaasgeheim is een van de best bewaarde geheimen in ons koninkrijk en wanneer we ergens een lek zien, dan moeten we dat stoppen. Ras is zo’n lek. Daarom stoppen we hem, en wel in de zak.’

Het verwijt van racisme wierp Bomans verre van zich: ‘Ach heer, ook dat nog. De Afrikaanse bevolking vindt het niet prettig, zo meent hij, om in Nederland voor boeman te spelen. Ik geloof dat Ras de kennis in Oeganda en Tanganjika van Nederlandse gebruiken te hoog aanslaat. Zeker, ze houden ons daar nauwlettend in het oog, daar kun je donder op zeggen, maar dat ze van Zwarte Piet weten en daar ernstig onder gebukt gaan lijkt mij een overschatting van een algemene ontwikkeling.’

Dit stukje dus als reactie op een schoolhoofd die op zijn school liever geen zwarte piet had...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175151700
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:38 schreef Heufd het volgende:
Blackface is het zwart schminken van de huid om zo een zwart persoon voor te stellen. Net als Zwarte Piet. Het brengt kwetsende stereotiepe karikaturen met zich mee. Racisme.
Zwarte piet is zwarte piet.

Dit

Is dus geen

pi_175151708
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:38 schreef Heufd het volgende:
Blackface is het zwart schminken van de huid om zo een zwart persoon voor te stellen. Net als Zwarte Piet. Het brengt kwetsende stereotiepe karikaturen met zich mee. Racisme.
Nee, blackface is het zwart schminken van de huid om een neger voor te stellen, terwijl jezelf zwart schminken als Zwarte Piet (of een andere aanverwante Europese zwart schmink traditie) je niet een neger moet voorstellen. Probeer dat eens te bevatten. Gewoon probeer het eens....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:44:58 #38
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151715
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:43 schreef Baconbus het volgende:

[..]

#Whataboutism
Het gaat niet zozeer over het aanspreken van 1 land en het andere niet, maar de totaal tegenovergestelde houding tov een gelijkaardig feest in Iran. Daar wordt het feest beschermd door diezelfde VN, terwijl het méér nog dan ZP gelinkt is aan slavernij van zwarte mensen. Dat daar iets niet klopt kan jij zelfs niet ontkennen denk ik zo.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:45:57 #39
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151725
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, rk-cultuur is wel anders, zie je ook in de meer katholieke delen van ons land tot uiting komen. Hoewel iedereen wel een beetje geïmpregneerd lijkt te zijn met het Calvinisme in NL, dus ook de rk'ers een beetje.
Wellicht dat ik het daarom beter kan vinden met NL'ers "van onder de rivieren" ;)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151727
De pro-zwarte pieten vs anti-zwarte pieten tijd van het jaar is weer aangebroken. Hopelijk komt er een vreedzame oplossing waar iedereen vrede mee heeft.
pi_175151734
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

En is dit dan een mening of een feit?
Oninteressant, jij claimt, jij bewijst.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175151736
Hopelijk dat Nederland nog een keer door internationaal op de vingers getikt wordt, we hadden deze vorm van 'racisme' al jaren geleden in de kiem moeten smoren.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175151737
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Oninteressant, jij claimt, jij bewijst.
Ik claim helemaal niks, ik geef je mijn mening.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175151745
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Toch is het echt zo, anders werd gewoon niet geaccepteerd. Met stevige reacties dus.
Je kan het zelfs in nieuwsberichten uit die tijd terug vinden, waarvan ik een vb heb beschreven.

Dat om iets dat echt compleet onbelangrijk is.

Hier nog een vb, had maar zo nu geschreven kunnen zijn, maar kom uit 1963:

‘Hoewel volwassenen in het algemeen zelden in de zak gaan, meen ik toch dat we hier geen keus meer hebben. Ras moet in de zak. Dat zal in Wanroij wel even een gezagscrisis geven, maar dat vind ik beter dan dat alle ouders over heel Nederland hun naaste familie gaan verraden. Het Sinterklaasgeheim is een van de best bewaarde geheimen in ons koninkrijk en wanneer we ergens een lek zien, dan moeten we dat stoppen. Ras is zo’n lek. Daarom stoppen we hem, en wel in de zak.’

Het verwijt van racisme wierp Bomans verre van zich: ‘Ach heer, ook dat nog. De Afrikaanse bevolking vindt het niet prettig, zo meent hij, om in Nederland voor boeman te spelen. Ik geloof dat Ras de kennis in Oeganda en Tanganjika van Nederlandse gebruiken te hoog aanslaat. Zeker, ze houden ons daar nauwlettend in het oog, daar kun je donder op zeggen, maar dat ze van Zwarte Piet weten en daar ernstig onder gebukt gaan lijkt mij een overschatting van een algemene ontwikkeling.’

Dit stukje dus als reactie op een schoolhoofd die op zijn school liever geen zwarte piet had...
Dus de reactie in 63 was in 2013 reden om het niet normaal te proberen? Ik geloof daar niet zo in.
pi_175151747
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:38 schreef Heufd het volgende:
Blackface is het zwart schminken van de huid om zo een zwart persoon voor te stellen. Net als Zwarte Piet. Het brengt kwetsende stereotiepe karikaturen met zich mee. Racisme.
Kan het wat minder racistisch? :{ Je suggereert namelijk dat zwarten zich moeten schamen voor hun huidskleur.
pi_175151755
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:44 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer over het aanspreken van 1 land en het andere niet, maar de totaal tegenovergestelde houding tov een gelijkaardig feest in Iran. Daar wordt het feest beschermd door diezelfde VN, terwijl het méér nog dan ZP gelinkt is aan slavernij van zwarte mensen. Dat daar iets niet klopt kan jij zelfs niet ontkennen denk ik zo.
Wederom mooi voorbeeld van #whataboutism.

Zolang men niet op de inhoud in hoeft te gaan werkt het prima.
wooblabalurg
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 13:47:58 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175151756
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:46 schreef polderturk het volgende:
De pro-zwarte pieten vs anti-zwarte pieten tijd van het jaar is weer aangebroken. Hopelijk komt er een vreedzame oplossing waar iedereen vrede mee heeft.
Gewoon de racisten lekker laten roepen en als vanouds genieten van het feest met Sinterklaas en Zwarte Piet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175151758
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik claim helemaal niks, ik geef je mijn mening.
Nee, je framed.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175151762
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

In welke van deze twee categorieen vallen jij en de vele pro-pieters die hier al 87 topicdelen over aan het zeiken zijn?
De nuchtere Nederlander met gezond verstand die piet niet ziet als een neger en moe wordt van dat geframe van mensen met het ongelijk aan hun zijde. Die kant.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175151763
Overigens zie ik op Ketnet ook alleen maar roetpieten.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:49:06 #51
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151772
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:47 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wederom mooi voorbeeld van #whataboutism.

Zolang men niet op de inhoud in hoeft te gaan werkt het prima.
Precies, jij bent de enige die niet ingaat op de inhoud, dat klopt.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:49:14 #52
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_175151773
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:44 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, blackface is het zwart schminken van de huid om een neger voor te stellen, terwijl jezelf zwart schminken als Zwarte Piet (of een andere aanverwante Europese zwart schmink traditie) je niet een neger moet voorstellen. Probeer dat eens te bevatten. Gewoon probeer het eens....
Een zwarte huid, rode lippen, krulhaar. Als dat geen zwart persoon moet voorstellen, wat stelt het dan wel voor?
pi_175151776
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:47 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wederom mooi voorbeeld van #whataboutism.

Zolang men niet op de inhoud in hoeft te gaan werkt het prima.
Zoals jij nu ook niet doet en het punt ontwijkt ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175151780
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, je framed.
Nee, ik geef je mijn mening.

Naar mijn mening is ZP een smakeloze racistische karikatuur. Dat is geen feitelijke claim, noch een frame. Dat is gewoon hoe ik er tegenaan kijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175151785
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gewoon de racisten lekker laten roepen en als vanouds genieten van het feest met Sinterklaas en Zwarte Piet.
Ook dit is een interessante tactiek. De tegenstander beschuldigen van dat wat boven het eigen hoofd hangt. Op die manier creeert men verwarring.
wooblabalurg
pi_175151786
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

De nuchtere Nederlander met gezond verstand die piet niet ziet als een neger en moe wordt van dat geframe van mensen met het ongelijk aan hun zijde. Die kant.
Ah, een zeikerd dus.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175151791
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:49 schreef Heufd het volgende:

[..]

Een zwarte huid, rode lippen, krulhaar. Als dat geen zwart persoon moet voorstellen, wat stelt het dan wel voor?
Alle zwarte mensen hebben rode lippen en krulhaar ? Weet je het heel zeker ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175151793
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175151797
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:49 schreef Heufd het volgende:

[..]

Een zwarte huid, rode lippen, krulhaar. Als dat geen zwart persoon moet voorstellen, wat stelt het dan wel voor?
Dit is topic #87. Lees je in.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175151798
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:42 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Welke rol spelen de Black Panthers in dit verhaal?
Ieder jaar gaan er van die baretten naar de demonstraties.
Black Panthers vinden ze blijkbaar geen racisme maar een volksbeweging oid
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:51:22 #61
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175151816
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus de reactie in 63 was in 2013 reden om het niet normaal te proberen? Ik geloof daar niet zo in.
Er zit nog het een en ander tussen 1963 en 2013...

Ik laat hiermee enkel zien dat de discussie dus vele malen ouder is dan vanaf 2013 en zeer zeker niet begonnen is met de hardliners die het in 2013 op hebben gepakt.
Ik laat zien dat fatsoenlijke manieren om op persoonlijk vlak (een school in dit vb, die niets vroeg van anderen) te veranderen niet geaccepteerd werden. Tot in de landelijke media afgekeurd werd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175151818
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, een zeikerd dus.
Je klinkt mad. Waarom ben je zo boos over een andere mening? Het lijkt je echt persoonlijk wat te doen dat mensen je moraalriddergedrag niet willen accepteren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175151820
quote:
De donkere vlakken zijn de achtergestelde gebieden?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175151828
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jammer dat zo veel mensen erop staan om een racistische karikatuur te gebruiken in een kinderfeest.

Zo hebben we allemaal wat.
Wat maakt het een racistisch karikatuur?
pi_175151835
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:49 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zoals jij nu ook niet doet en het punt ontwijkt ?
Ik observeer enkel de spelers.

Inhoudelijk valt hier weinig over te zeggen, ook al doet de reeks anders vermoeden.
wooblabalurg
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 13:52:15 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175151838
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:49 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ook dit is een interessante tactiek. De tegenstander beschuldigen van dat wat boven het eigen hoofd hangt. Op die manier creeert men verwarring.
Ik heb net precies uitgelegd waarom dat zo is. Dat jij weigert om de waarheid onder de ogen te zien is toch echt jouw probleem.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175151841
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, ik geef je mijn mening.

Naar mijn mening is ZP een smakeloze racistische karikatuur. Dat is geen feitelijke claim, noch een frame. Dat is gewoon hoe ik er tegenaan kijk.
Ik heb er geen probleem mee als een chinees, een eskimo of een afrikaan zich wit verft. Ben ik nou een excuusblanke? Verraad ik nou mijn eigen ras? :{
pi_175151848
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:38 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik erken dat de Belgische koning lelijk heeft huisgehouden in Congo.

En nu?

Ik ben geboren in 1996, dus heb er niks mee te maken. Net als iedereen niks meer te maken heeft gehad met Congo, geboren na 1960. En wie ooit handjes heeft afgehakt - wat overigens gruwelijk is, vergis je niet - is al heel wat decennia dood. Zodoende hoef ik dat gezeur daarover niet te slikken.
Maar er lopen hier lieden rond, geloof het of niet, die jou dat toch voor je voeten willen blijven werpen, het liefst tot in de oneindigheid. Als je favoriete voetbalploeg scoort hoor je ook niet te uitbundig te juichen juist vanwege dat verleden. Echt, ze zijn er dit soort harken. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175151856
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar er lopen hier lieden rond, geloof het of niet, die jou dat toch voor je voeten willen blijven werpen, het liefst tot in de oneindigheid. Als je favoriete voetbalploeg scoort hoor je ook niet te uitbundig te juichen juist vanwege dat verleden. Echt, ze zijn er dit soort harken. :')
Bizar idd.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175151867
Het is wel jammer dat de pro zwarte piet mensen het zogenaamd niet willen inzien en eeecht niet begrijpen, bitch please :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 13:54:01 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175151868
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, ik geef je mijn mening.

Naar mijn mening is ZP een smakeloze racistische karikatuur. Dat is geen feitelijke claim, noch een frame. Dat is gewoon hoe ik er tegenaan kijk.
En zo lang je dat niet als feit gaat brengen en het bij anderen die dat niet vinden door de strot ramt, mag dat best.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:54:02 #73
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_175151869
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dit is topic #87. Lees je in.
Je zou toch makkelijk in één zin in een antwoord moeten kunnen geven op die vraag?
pi_175151870
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ieder jaar gaan er van die baretten naar de demonstraties.
Black Panthers vinden ze blijkbaar geen racisme maar een volksbeweging oid
Oke interessant.
Voor welke kant kiezen zij dan of verschilt dat per lid?
wooblabalurg
pi_175151874
polfryslan twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 13:51:34 Sint en zijn pieten zijn weer in het land. Veel politiecollega’s waren vandaag in touw om van de intocht in #Dokkumhttps://t.co/jHrOveRu3p reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175151876
quote:
Meppel in het rood is wel heel random. Waarom halen ze zich dit op de hals?

'Roetpieten' zijn trouwens ook een erg gebrekkige oplossing voor het probleem. Ze zien er allemaal uit alsof ze ziek zijn of iets dergelijks. Zo'n witte man met een paar van die vegen, dat is toch geen gezicht.
pi_175151880
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:46 schreef Abed het volgende:
Hopelijk dat Nederland nog een keer door internationaal op de vingers getikt wordt, we hadden deze vorm van 'racisme' al jaren geleden in de kiem moeten smoren.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175151895
Doorbraakeu twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 13:33:03 13.30 We wilden naar Weesp voor de anti-zp-demo daar, maar werden tegengehouden door ME- bussen die de uitrit blokkeerden!#kozp #dokkum reageer retweet
Ook in Weesp niet welkom!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175151897
Haha Abed is mad jongens :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175151898
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, dat betekent dat de meerderheid niet op jullie ongein zit te wachten.
Dat komt vanzelf wel, de gehuchten protesteren wel vaker tegen verandering, nu loop jij toch ook met een mobieltje?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175151900
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:46 schreef Abed het volgende:
Hopelijk dat Nederland nog een keer door internationaal op de vingers getikt wordt, we hadden deze vorm van 'racisme' al jaren geleden in de kiem moeten smoren.
:') :') :') :') :'( :') :') :') w/
pi_175151903
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:51 schreef Abed het volgende:

[..]

De donkere vlakken zijn de achtergestelde gebieden?
Eerder waar de nuchteren wonen die best in discussie willen maar van wie de hakken in het zand gaan als ze meteen voor racist uitgemaakt worden.
pi_175151906
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:55 schreef Montagui het volgende:
Doorbraakeu twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 13:33:03 13.30 We wilden naar Weesp voor de anti-zp-demo daar, maar werden tegengehouden door ME- bussen die de uitrit blokkeerden!#kozp #dokkum reageer retweet
Ook in Weesp niet welkom!
Hoe vaak moet de meerderheid nog aangeven iets niet te willen?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175151909
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, dat betekent dat de meerderheid niet op jullie ongein zit te wachten.
Als gemeente hou je natuurlijk alles het liefst bij hetzelfde.
wooblabalurg
pi_175151928
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:54 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oke interessant.
Voor welke kant kiezen zij dan of verschilt dat per lid?
Doe eens een wilde gok aan welke kant de Black Panthers ieder jaar meelopen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175151930
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hoe vaak moet de meerderheid nog aangeven iets niet te willen?
De mening van de meerderheid en het eenvoudige gepeupel als waarheid zien, dan zou het een mooie janboel worden allemaal.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175151933
Ik zou ook geen randstedelijke tsjappies willen hebben die komen demonstreren, maakt niet uit wat het onderwerp is. Dus het is goed dat ze tegen zijn gehouden.
pi_175151938
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:55 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Eerder waar de nuchteren wonen die best in discussie willen maar van wie de hakken in het zand gaan als ze meteen voor racist uitgemaakt worden.
Dat hakken in het zand fenomeen heeft mij altijd al gefascineerd. Ik hoop dat ze daar meer studies over doen omdat ik denk dat daar veel voordelen uit gehaald kunnen worden.
wooblabalurg
pi_175151946
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Haha Abed is mad jongens :D
Moet 'ie gewoon een extra blowtje opsteken. Wordt je rustig van is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175151952
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:51 schreef Deckard het volgende:

[..]

Wat maakt het een racistisch karikatuur?
Nogmaals, dat is geen feitelijke claim... dat is mijn mening, hoe het op mij overkomt. Niets meer, niets minder.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:59:10 #93
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175151958
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:54 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Meppel in het rood is wel heel random. Waarom halen ze zich dit op de hals?

'Roetpieten' zijn trouwens ook een erg gebrekkige oplossing voor het probleem. Ze zien er allemaal uit alsof ze ziek zijn of iets dergelijks. Zo'n witte man met een paar van die vegen, dat is toch geen gezicht.
Nogmaals, kan ook andersom he? Dus zwart met wat vegen erin.

Er is heel prima een goed werkende roetpiet te maken. Snap de weerstand daarvoor gewoonweg niet. Het zwart blijft dan behouden, onherkenbaarheid blijft behouden, past perfect bij het al jarenlang gebruikte verhaaltje dat het zwart door de schoorsteen komt. En het haalt het zwart is een huidskleur weg.
Klaar, probleem opgelost zou je denken. Maar nee, het is niet goed (aan beide kanten).

Wat mij betreft zou er helemaal niet moeilijk gedaan worden, niet over zwarte Piet, niet over variaties. Echt, waar hebben we het over????
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175151961
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En zo lang je dat niet als feit gaat brengen en het bij anderen die dat niet vinden door de strot ramt, mag dat best.
Fijn dat dat mag, da's een stap in de goede richting.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175151965
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:57 schreef Deckard het volgende:
Ik zou ook geen randstedelijke tsjappies willen hebben die komen demonstreren, maakt niet uit wat het onderwerp is. Dus het is goed dat ze tegen zijn gehouden.
Als ik een moord pleeg zou ik ook niet willen dat ik aangehouden word. Dus het is goed dat de dader nog op vrije voeten is.
wooblabalurg
pi_175151974
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is geen feitelijke claim... dat is mijn mening, hoe het op mij overkomt. Niets meer, niets minder.
Ok, maar waarom heb je het idee dat dat zo is?
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:00:21 #98
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151979
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is geen feitelijke claim... dat is mijn mening, hoe het op mij overkomt. Niets meer, niets minder.
Maar waarom moet die mening, die slecht beperkt gedeeld wordt, door iedereens strot geramd worden? Want dat is het doel van de anti-ZP demonstraties. Ik zeg niet dat jij dat als doelt hebt, maar misschien kun je ons een kijkje gunnen in de vertroebelde geesten van deze demonstranten.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151982
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hoe vaak moet de meerderheid nog aangeven iets niet te willen?
Democratie =/= de meerderheid krijgt altijd z'n zin.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175151984
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is geen feitelijke claim... dat is mijn mening, hoe het op mij overkomt. Niets meer, niets minder.
Hoe noem jij Surinamers die voor zwarte piet zijn? (schijnt een vrij groot gedeelte te zijn) Noem jij die verraders van hun eigen ras? Tomboys? :{ Moet wel want zoiets kan jij nooit goedkeuren.
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:00:56 #101
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175151987
Wat een gezellige tijd is dit toch iedere keer weer. Lekker op de warme zolderkamer onder het genot van een warme chocolademelk elkaar op Fok! virtueel de hersens inslaan over Zwarte Piet. O+ c_/
pi_175151991
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:59 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als ik een moord pleeg zou ik ook niet willen dat ik aangehouden word. Dus het is goed dat de dader nog op vrije voeten is.
Frappant dat je een misdaad vergelijkt met demonstreren.
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:01:15 #103
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151993
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:59 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als ik een moord pleeg zou ik ook niet willen dat ik aangehouden word. Dus het is goed dat de dader nog op vrije voeten is.
_O- _O-
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151994
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe noem jij Surinamers die voor zwarte piet zijn? (schijnt een vrij groot gedeelte te zijn) Noem jij die verraders van hun eigen ras? Tomboys? :{ Moet wel want zoiets kan jij nooit goedkeuren.
Uncle Tom's.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:01:32 #105
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175152001
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Democratie =/= de meerderheid krijgt altijd z'n zin.
Maar ook niet de zeer beperkte minderheid :Y
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:01:32 #106
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175152002
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:00 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Maar waarom moet die mening, die slecht beperkt gedeeld wordt, door iedereens strot geramd worden? Want dat is het doel van de anti-ZP demonstraties. Ik zeg niet dat jij dat als doelt hebt, maar misschien kun je ons een kijkje gunnen in de vertroebelde geesten van deze demonstranten.
Aangezien al vanaf de jaren '60 deze discussie speelt zou je je ook kunnen afvragen waarom zwarte piet moet door de strot wordt gedrukt...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175152005
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hoe vaak moet de meerderheid nog aangeven iets niet te willen?
Precies, enniewee, ik heb genoten! Zelfs de verkeerde kant op gestuurd door de politie! Heerlijk, heerlijk!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175152006
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:00 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ok, maar waarom heb je het idee dat dat zo is?
Lol, waarom blijven mensen mijn mening uitleggen als een feitelijke claim?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152008
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Uncle Tom's.
Oh ja, dat bedoelde ik.
pi_175152013
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Fijn dat dat mag, da's een stap in de goede richting.
Ik vind het best tof van Nattekat dat jij je eigen mening mag hebben.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:02:16 #111
356891 Abed
hooggeleid
pi_175152016
Zijn er eigenlijk mensen salty dat roetveegpiet eindelijk de nieuwe norm is?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175152019
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:00 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Maar waarom moet die mening, die slecht beperkt gedeeld wordt, door iedereens strot geramd worden? Want dat is het doel van de anti-ZP demonstraties. Ik zeg niet dat jij dat als doelt hebt, maar misschien kun je ons een kijkje gunnen in de vertroebelde geesten van deze demonstranten.
Je kunt deze vraag net zo goed stellen aan voorstanders van ZP.

Ik zit er ieg niet op te wachten om ZP door mijn strot geduwd te krijgen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152020
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:54 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oke interessant.
Voor welke kant kiezen zij dan of verschilt dat per lid?
Dit is 2 jaar geleden. Gezellig clubje die Black Panthers:
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175152021
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:57 schreef Abed het volgende:

[..]

De mening van de meerderheid en het eenvoudige gepeupel als waarheid zien, dan zou het een mooie janboel worden allemaal.
Een andere versie van de Deplorables, zie de Trump verkiezing als je wilt weten hoe dit afliep!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175152024
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Aangezien al vanaf de jaren '60 deze discussie speelt zou je je ook kunnen afvragen waarom zwarte piet moet door de strot wordt gedrukt...
Hoeft niet hoor, dan vier je toch gewoon geen sinterklaas, het is geen verplichting.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175152026
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Lol, waarom blijven mensen mijn mening uitleggen als een feitelijke claim?
Nee ik vraag waarom je dat denkt.
pi_175152030
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Aangezien al vanaf de jaren '60 deze discussie speelt zou je je ook kunnen afvragen waarom zwarte piet moet door de strot wordt gedrukt...
Hoe oud de discussie is doet weinig terzake.
pi_175152031
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:02 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik vind het best tof van Nattekat dat jij je eigen mening mag hebben.
Ja, straks krijgen we nog een vrije samenleving. Het moet niet gekker worden. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152035
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup. Proef die tranen... _O-
Ik pies bijna in mijn broek van het lachen....
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:03:10 #120
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_175152036
Het is echt droevigmakend en beschamend dat het in Nederland mensen onmogelijk wordt gemaakt om te demonstreren tegen racisme.
pi_175152037
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:02 schreef Abed het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen salty dat roetveegpiet eindelijk de nieuwe norm is?
Wie is Salty? Youtube hype?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 14:03:17 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175152038
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:57 schreef Abed het volgende:

[..]

De mening van de meerderheid en het eenvoudige gepeupel als waarheid zien, dan zou het een mooie janboel worden allemaal.
1. Een stel mafkezen als Simons heeft niet het cognitieve vermogen om mensen niet in te delen op basis van ras.
2. Een ontzettend oude traditie maakt gebruik van het karikatuur Zwarte Piet wat een vrolijke kindervriend is.
3. Dat stel mafkezen vindt dat racistisch omdat huiskleur.
4. De overgrote meerderheid van de Nederlanders dat geen enkele vorm van racisme ziet in ZP moet zich maar aanpassen aan dat groepje schreeuwerts.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175152039
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:01 schreef Deckard het volgende:

[..]

Frappant dat je een misdaad vergelijkt met demonstreren.
Je bent afgeleid door mijn extreme voorbeeld. Is niet erg.

Jij wil iets niet. Dus is het goed dat het niet gebeurd.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:03:31 #124
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175152042
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor, dan vier je toch gewoon geen sinterklaas, het is geen verplichting.
Gewoon wel willen vieren met een andere piet (erbij) is geen mogelijkheid? Dat mag niet, zelfs niet op persoonlijk vlak?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:03:35 #125
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175152043
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Aangezien al vanaf de jaren '60 deze discussie speelt zou je je ook kunnen afvragen waarom zwarte piet moet door de strot wordt gedrukt...
Niemand verplicht hen om voor ZP te zijn, noch aanwezig te zijn op de intocht. Als ze willen worden ze er helemaal niet mee geconfronteerd. Daarnaast mogen ze hun mening uiten. Maar waarom zou AL DE REST zich moeten aanpassen omdat een klein groepje zich op de tenen getrapt voelt? Waarom per se op de tenen trappen van zoveel meer mensen? Wat is de logica daarachter?

Meer nog, dat extreme gedrag van anti-ZP demonstranten sterkt me juist in m'n mening dat ZP goed is zoals ie is. Ze bereiken enkel het tegenovergestelde van wat ze beogen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175152044
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:02 schreef Abed het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen salty dat roetveegpiet eindelijk de nieuwe norm is?
Dat is niet de nieuwe norm, alleen in een paar gemeenten, op de meeste plaatsen is piet nog gewoon zwart.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175152051
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt deze vraag net zo goed stellen aan voorstanders van ZP.

Ik zit er ieg niet op te wachten om ZP door mijn strot geduwd te krijgen.
Wat geeft jou het recht als blanke om surinamers die Piet zwart willen houden, Uncle Tom's te noemen? Vind je dat niet een beetje onbeschoft? :{
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:04:01 #128
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175152052
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt deze vraag net zo goed stellen aan voorstanders van ZP.

Ik zit er ieg niet op te wachten om ZP door mijn strot geduwd te krijgen.
Die krijg je ook niet door je strot geramd. Niet meedoen aan Sinterklaas volstaat.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175152054
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogmaals, kan ook andersom he? Dus zwart met wat vegen erin.

Er is heel prima een goed werkende roetpiet te maken. Snap de weerstand daarvoor gewoonweg niet. Het zwart blijft dan behouden, onherkenbaarheid blijft behouden, past perfect bij het al jarenlang gebruikte verhaaltje dat het zwart door de schoorsteen komt. En het haalt het zwart is een huidskleur weg.
Klaar, probleem opgelost zou je denken. Maar nee, het is niet goed (aan beide kanten).

Wat mij betreft zou er helemaal niet moeilijk gedaan worden, niet over zwarte Piet, niet over variaties. Echt, waar hebben we het over????
Idd waar hebben we het over als de onderdrukking van moslim vrouwen nog gewoon doorgaat!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175152057
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:02 schreef Deckard het volgende:

[..]

Nee ik vraag waarom je dat denkt.
Wat wil je nou eigenlijk horen?

Een bronverwijzing? Geschiedkundige achtergrond?

Dat is gewoon hoe het op mij overkomt, meer is er niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152065
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, straks krijgen we nog een vrije samenleving. Het moet niet gekker worden. :D
Ik kijk best wel uit naar hetgeen mensen een samenleving noemen. Moet ontzettend verbroederen als ik er zo aan denk. Kan niet wachten tot we samen gaan leven.
wooblabalurg
pi_175152066
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat geeft jou het recht als blanke om surinamers die Piet zwart willen houden, Uncle Tom's te noemen? Vind je dat niet een beetje onbeschoft? :{
Doe ik dat dan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:05:19 #133
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175152069
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Gewoon wel willen vieren met een andere piet (erbij) is geen mogelijkheid? Dat mag niet, zelfs niet op persoonlijk vlak?
Jawel, maar eisen dat elke intocht zich aanpast aan die eisen is ridicuul.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:05:29 #134
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175152075
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe oud de discussie is doet weinig terzake.
Zeker wel, want daar ligt een deel van de verklaring waarom de tegenstand harder wordt.
En ik haal het vooral aan omdat er hier velen zijn die roepen dat dit iets is van 2013 af, wat dus onwaar is. Die mensen roepen dat daarom er zo'n aversie is tegen verandering van zwarte Piet,terwijl die aversie er al lang en breed was.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175152078
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogmaals, kan ook andersom he? Dus zwart met wat vegen erin.

Er is heel prima een goed werkende roetpiet te maken. Snap de weerstand daarvoor gewoonweg niet. Het zwart blijft dan behouden, onherkenbaarheid blijft behouden, past perfect bij het al jarenlang gebruikte verhaaltje dat het zwart door de schoorsteen komt. En het haalt het zwart is een huidskleur weg.
Klaar, probleem opgelost zou je denken. Maar nee, het is niet goed (aan beide kanten).

Wat mij betreft zou er helemaal niet moeilijk gedaan worden, niet over zwarte Piet, niet over variaties. Echt, waar hebben we het over????
Daar zou niet zoveel mis mee zijn inderdaad. Moet zeggen dat ik niet erg veel vergelijkend warenonderzoek heb kunnen doen maar die van vandaag vond ik niet zo mooi. Maar dat is puur esthetisch. Als politiek compromis zal het inderdaad wel de kant opgaan van Pieten met verschillende gradaties van zwartheid, in ieder geval in stedelijke gemeenten waar de kans op protest is, en bij de landelijke intocht. Helaas heb je dan nog wel het volgende probleem:

quote:
Rotterdam heeft al afgesproken de komende jaren zo goed als afscheid te nemen van Zwarte Piet. Uiteindelijk is nog maar 10 procent van de pieten zwart. Maar dat vinden de demonstranten niet genoeg.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)musbrug-in-rotterdam

oO/ oO/
pi_175152079
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:04 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Die krijg je ook niet door je strot geramd. Niet meedoen aan Sinterklaas volstaat.
Mag ik ook wel meedoen aan sinterklaas, maar dan zonder smakeloze negerkarikaturen?

Het is tenslotte een vrije samenleving.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152082
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat wil je nou eigenlijk horen?

Een bronverwijzing? Geschiedkundige achtergrond?

Dat is gewoon hoe het op mij overkomt, meer is er niet.
Best wel simpel van je. Ben ik niet gewend van je.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175152086
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:04 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik kijk best wel uit naar hetgeen mensen een samenleving noemen. Moet ontzettend verbroederen als ik er zo aan denk. Kan niet wachten tot we samen gaan leven.
Probeer eens mee te doen...
pi_175152090
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mag ik ook wel meedoen aan sinterklaas, maar dan zonder smakeloze negerkarikaturen?

Het is tenslotte een vrije samenleving.
Ja hoor, je mag gewoon langs de kant van de weg gaan staan. Niemand die je tegenhoudt.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:06:35 #140
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175152091
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mag ik ook wel meedoen aan sinterklaas, maar dan zonder smakeloze negerkarikaturen?

Het is tenslotte een vrije samenleving.
Jij kan niet stoppen met framen, he? De enige die zich smakeloos gedraagt ben jij.

En ja, dat mag je. Maar je mag niet eisen dat iedereen zich aanpast aan jouw gekke denkbeelden gedeeld door gekkie Simons en co.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175152099
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:03 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je bent afgeleid door mijn extreme voorbeeld. Is niet erg.

Jij wil iets niet. Dus is het goed dat het niet gebeurd.
Nee gewoon wonderbaarlijk dat je direct met dat voorbeeld aan komt zetten. Mijn mening dat ik iets niet wil heeft eerder te maken met dat mensen misbruik ergens van gaan maken. Normaal zie je ze nooit naar Dokkum toe gaan om te demonstreren. Heeft weinig met sinterklaas te maken maar eerder met de houding van randstedelijken die vooral in hun eigen dorpje blijven en nooit eens echt interesse tonen.
pi_175152100
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mag ik ook wel meedoen aan sinterklaas, maar dan zonder smakeloze negerkarikaturen?

Het is tenslotte een vrije samenleving.
Jahoor, dan ga jij toch als groene piet.
pi_175152101
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Best wel simpel van je. Ben ik niet gewend van je.
Sja, de wereld bestaat uit meningen en uit feiten. Dat blijven fundamenteel verschillende dingen.

Normaalgesproken vind ik een onderzoek naar feiten interessanter, maar deze discussie gaat vooral over meningen. En ja, ik heb ook meningen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152103
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:04 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik kijk best wel uit naar hetgeen mensen een samenleving noemen. Moet ontzettend verbroederen als ik er zo aan denk. Kan niet wachten tot we samen gaan leven.
Lekker passief afwachten tot de rest wat doet, zo kennen we je weer.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:07:26 #145
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_175152111
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:54 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Meppel in het rood is wel heel random. Waarom halen ze zich dit op de hals?
Dat klopte ook niet.
quote:
In het AD verscheen maandag een artikel dat Meppel, net als Amsterdam en Den Haag uitsluitend kiest voor roetveegpieten. ‘Dat is niet zo’, zegt Heukeroth. ‘Ik weet ook niet hoe het AD daar bij komt. Er is voor ieder wat wils, roetveegpieten -behoorlijk donker omdat ze al vaak door de schoorsteen zijn geklommen - en zwarte Pieten. Dat is acceptabel voor iedereen.'
https://www.meppelercoura(...)terklaasintocht.html
pi_175152116
Goede actie van de Friezen, de kinders eens geen last van die anti piet gekkies
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175152122
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:06 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

En ja, dat mag je. Maar je mag niet eisen dat iedereen zich aanpast aan jouw gekke denkbeelden gedeeld door gekkie Simons en co.
Dat eis ik dan ook helemaal niet.

Als er een juridisch probleem is met ZP dan mag de rechter zich daarover uitspreken, dat is niet aan mij. Maar buiten dat eis ik helemaal niks.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152127
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Gewoon wel willen vieren met een andere piet (erbij) is geen mogelijkheid? Dat mag niet, zelfs niet op persoonlijk vlak?
Als jij je sinterklaasfeest wil vieren met een andere kleur pieten dan kan dat toch? Net zo goed als dat er mensen zijn die wel zwarte pieten willen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175152128
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Doe ik dat dan?
Nee maar dat is hoe hij communiceert. Hij schrijft jou iets toe waarvan hij denkt dat je het niet leuk vindt en dan mag jij gaan uitleggen waarom dat niet zo is. Op die manier vertroebelt men het gesprek en kom je eigenlijk nooit tot de kern.
wooblabalurg
pi_175152131
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogmaals, kan ook andersom he? Dus zwart met wat vegen erin.

Er is heel prima een goed werkende roetpiet te maken. Snap de weerstand daarvoor gewoonweg niet. Het zwart blijft dan behouden, onherkenbaarheid blijft behouden, past perfect bij het al jarenlang gebruikte verhaaltje dat het zwart door de schoorsteen komt. En het haalt het zwart is een huidskleur weg.
Klaar, probleem opgelost zou je denken. Maar nee, het is niet goed (aan beide kanten).

Wat mij betreft zou er helemaal niet moeilijk gedaan worden, niet over zwarte Piet, niet over variaties. Echt, waar hebben we het over????
Dit is hoe de tegenstanders over roetveegpieten denken en waarom een oplossing zoeken geen enkele zin heeft:
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175152132
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat wil je nou eigenlijk horen?

Een bronverwijzing? Geschiedkundige achtergrond?

Dat is gewoon hoe het op mij overkomt, meer is er niet.
Nee, gewoon waar je dan die associatie vandaan haalt met racistisch. Er is toch iets waardoor jij denkt 'oh maar dit klopt totaal niet. Dit lijkt eerder op een intocht voor het minachten van zwarte mensen'.
pi_175152147
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Nee maar dat is hoe hij communiceert. Hij schrijft jou iets toe waarvan hij denkt dat je het niet leuk vindt en dan mag jij gaan uitleggen waarom dat niet zo is. Op die manier vertroebelt men het gesprek en kom je eigenlijk nooit tot de kern.
Ja, het is weel een lekker simplistische stropop-tactiek. Maar goed, we zijn niet anders gewend op FOK.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152151
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogmaals, kan ook andersom he? Dus zwart met wat vegen erin.

Er is heel prima een goed werkende roetpiet te maken. Snap de weerstand daarvoor gewoonweg niet. Het zwart blijft dan behouden, onherkenbaarheid blijft behouden, past perfect bij het al jarenlang gebruikte verhaaltje dat het zwart door de schoorsteen komt. En het haalt het zwart is een huidskleur weg.
Klaar, probleem opgelost zou je denken. Maar nee, het is niet goed (aan beide kanten).

Wat mij betreft zou er helemaal niet moeilijk gedaan worden, niet over zwarte Piet, niet over variaties. Echt, waar hebben we het over????
Dat is niet wat men wil. Piet moet deaud, en daarna moet Nederland betalen. Want daar gaat het over.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175152153
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:57 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat hakken in het zand fenomeen heeft mij altijd al gefascineerd. Ik hoop dat ze daar meer studies over doen omdat ik denk dat daar veel voordelen uit gehaald kunnen worden.
Ik denk niet dat je daar een studie voor nodig hebt. Eerder het besef bij sommigen die een verandering willen dat ze er meer garen bij spinnen door anderen niet meteen voor racist uit te maken.
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:10:07 #155
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175152159
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat eis ik dan ook helemaal niet.

Als er een juridisch probleem is met ZP dan mag de rechter zich daarover uitspreken, dat is niet aan mij. Maar buiten dat eis ik helemaal niks.
De hele anti-ZP beweging eist dat wel, let je wel eens op? :')
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175152168
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Doe ik dat dan?
Er blijven weinig alternatieven over. Als jij ervan overtuigd bent dat zwarte piet racistisch is dan heeft dat ook gevolgen voor degenen die pro-piet zijn. Oftewel zie vanuit je blanke superioriteit Surinaamse mensen die pro-piet zijn als domme mensen of als Uncle Tom's. :{
pi_175152181
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:06 schreef Deckard het volgende:

[..]

Nee gewoon wonderbaarlijk dat je direct met dat voorbeeld aan komt zetten. Mijn mening dat ik iets niet wil heeft eerder te maken met dat mensen misbruik ergens van gaan maken. Normaal zie je ze nooit naar Dokkum toe gaan om te demonstreren. Heeft weinig met sinterklaas te maken maar eerder met de houding van randstedelijken die vooral in hun eigen dorpje blijven en nooit eens echt interesse tonen.
Ach gottegot, breng me een teiltje!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175152184
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:07 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Lekker passief afwachten tot de rest wat doet, zo kennen we je weer.
Ik kom samen met jullie in dit topic. Waar heeft u het over.
wooblabalurg
pi_175152187
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:07 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat klopte ook niet.

[..]

Dat zijn gevaarlijke kaartjes dan, als dat niet klopt. Dan kun je je afvragen of de kaart verder wel klopt. Very fake news!
pi_175152188
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:04 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Die krijg je ook niet door je strot geramd. Niet meedoen aan Sinterklaas volstaat.
Het is wel enigszins prominent aanwezig op tv, in de winkels, op de meeste kantoren...
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:11:58 #161
356891 Abed
hooggeleid
pi_175152203
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Voor wat? Het feit dat de Friezen een overwinning hebben behaald op de SJW's en huilpietjes van deze wereld? Ik trek nog een flesje open _O_
Roetveegpieten op nationale tv _O_ Winst. Proost.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175152214
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er blijven weinig alternatieven over. Als jij ervan overtuigd bent dat zwarte piet racistisch is
Vindt. Niet is, vindt.

Men blijft hier maar proberen om mijn mening uit te leggen als een feitelijke claim, het begint een beetje vervelend te worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152215
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:11 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ach gottegot, breng me een teiltje!
Het is echt misbruik maken van een recht. Wat dat betreft ben ik wel blij met die blokkering.
pi_175152218
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:11 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Het is wel enigszins prominent aanwezig op tv, in de winkels, op de meeste kantoren...
Valt ook allemaal wel mee, en je tv kan je uitzetten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175152238
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:09 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je daar een studie voor nodig hebt. Eerder het besef bij sommigen die een verandering willen dat ze er meer garen bij spinnen door anderen niet meteen voor racist uit te maken.
Dat is niet het fenomeen. Dat is omgaan met het fenomeen hakken in het zand. Je lijkt het punt dat ik maak te missen.
wooblabalurg
pi_175152255
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:13 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat is niet het fenomeen. Dat is omgaan met het fenomeen hakken in het zand. Je lijkt het punt dat ik maak te missen.
Het één volgt uit het ander. Zo moeilijk is het niet.
pi_175152260
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:10 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

De hele anti-ZP beweging eist dat wel, let je wel eens op? :')
Waarom zou ik me daardoor aangesproken moeten voelen?

Niet iedereen die ZP een smakeloze negerkarikatuur vindt eist vanalles.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152269
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:14 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het één volgt uit het ander. Zo moeilijk is het niet.
Ik besef dat je mijn punt niet begrijpt.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:15:53 #169
356891 Abed
hooggeleid
pi_175152274
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom zou ik me daardoor aangesproken moeten voelen?

Niet iedereen die ZP een smakeloze negerkarikatuur vindt eist vanalles.
Dit dus.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:16:30 #170
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175152282
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:11 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Het is wel enigszins prominent aanwezig op tv, in de winkels, op de meeste kantoren...
Ja dat is het Suikerfeest, Kerstmis en Pasen ook. Iedereen vindt wel iets niet leuk. Da’s oke. Maar ga niet over alles jammeren en klagen. Even slikken en weer klaar :)

Echt mensen moeten kortere tenen kweken.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175152291
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom zou ik me daardoor aangesproken moeten voelen?

Niet iedereen die ZP een smakeloze negerkarikatuur vindt eist vanalles.
Ze lijken te willen dat iedereen bij dezelfde groep hoort zodat het makkelijker is om hun vijand te identificeren. Anders moet je naar personen zelf gaan kijken en dat ervaart men doorgaans als lastig.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:17:57 #172
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175152297
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom zou ik me daardoor aangesproken moeten voelen?

Niet iedereen die ZP een smakeloze negerkarikatuur vindt eist vanalles.
Je schaart jezelf aan de kant van de demonstranten, en je hebt dezelfde mening. Wat jij zegt is als zeggen “ik heb een stronthekel aan Marokkanen en ze moeten het land uit, maar met de PVV heb ik helemaal niks hoor” :’)

Dat klinkt ridicuul, sorry.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175152303
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik besef dat je mijn punt niet begrijpt.
Ik besef dat je er voor kiest om iets wat voor de hand ligt niet te begrijpen. Dat kan, het is een keuze.
pi_175152312
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:17 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ze lijken te willen dat iedereen bij dezelfde groep hoort zodat het makkelijker is om hun vijand te identificeren. Anders moet je naar personen zelf gaan kijken en dat ervaart men doorgaans als lastig.
Ja... zoek de slechtste vertegenwoordiger van het standpunt dat je probeert te bestrijden, doe alsof iedereen die dat standpunt inneemt het op die manier verdedigt, en ga er dan op schieten.

Het is een nogal sneue debating-strategie, maar helaas komt het nogal veel voor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152317
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja dat is het Suikerfeest, Kerstmis en Pasen ook.
Ah. Welke racistische karikaturen komen hierbij voor?
pi_175152329
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:17 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Je schaart jezelf aan de kant van de demonstranten,
Nee, dat doen de pro-pieters hier om het schieten makkelijker te maken. Een goedkope stropop-strategie, waar ik niet in meega.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152338
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:17 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wat jij zegt is als zeggen “ik heb een stronthekel aan Marokkanen en ze moeten het land uit, maar met de PVV heb ik helemaal niks hoor” :’)

Dat klinkt ridicuul, sorry.
Dit klinkt trouwens wel erg als de gemiddelde FvD aanhanger, maar dat terzijde.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152347
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:17 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Je schaart jezelf aan de kant van de demonstranten, en je hebt dezelfde mening. Wat jij zegt is als zeggen “ik heb een stronthekel aan Marokkanen en ze moeten het land uit, maar met de PVV heb ik helemaal niks hoor” :’)

Dat klinkt ridicuul, sorry.
De nazi's hebben een hekel aan de PVV vanwege de nauwe banden met Israël. Het kan dus wel hoor.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 14:27:50 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175152407
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, dat doen de pro-pieters hier om het schieten makkelijker te maken. Een goedkope stropop-strategie, waar ik niet in meega.
Zo lang je hier niets meer doet dan je mening als feit geven, ben je geen haar beter. Het gaat niet om mensen overtuigen dat het afgeschaft moet worden omdat het racistisch is, het gaat om mensen ervan overtuigen dat het racistisch is.

En racistisch is het niet, dus blijft het vooral bij dat eerste.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175152417
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit klinkt trouwens wel erg als de gemiddelde FvD aanhanger, maar dat terzijde.
Jij klinkt ook wel erg als de gemiddelde GL aanhanger, maar dat terzijde.
pi_175152427
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit klinkt trouwens wel erg als de gemiddelde FvD aanhanger, maar dat terzijde.
Is dat nu ook 'een ding'

FvD aanhanger, please :')

Is dat soms een PVV light/ iets minder racistisch ofzo? Ik weet niet wat jij verstaat onder het type "FvD aanhanger" #confused
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_175152440
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo lang je hier niets meer doet dan je mening als feit geven, ben je geen haar beter.
Je beschrijft nu het tegenovergestelde van wat Molurus in de posts laat zien waarbij telkens erbij vermeldt staat dat het een mening is die niet als feit gepresenteerd zal worden. Je lijkt een beetje in de war.
wooblabalurg
pi_175152442
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo lang je hier niets meer doet dan je mening als feit geven, ben je geen haar beter.
_O-

Man, hoe vaak moet ik nou nog herhalen dat het mijn mening is, en geen feitelijke claim?

Hebben de pro-pieters nou echt zulke stropoppen nodig?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152448
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Jij klinkt ook wel erg als de gemiddelde GL aanhanger, maar dat terzijde.
Da's mooi, dan heb ik op de juiste partij gestemd. ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175152456
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Da's mooi, dan heb ik op de juiste partij gestemd. ^O^
Dit verklaart wel een hoop natuurlijk :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 14:31:09 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175152458
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:29 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Is dat nu ook 'een ding'

FvD aanhanger, please :')

Is dat soms een PVV light/ iets minder racistisch ofzo? Ik weet niet wat jij verstaat onder het type "FvD aanhanger" #confused
Er lopen mensen rond die het FvD associëren met nazi's, racisten, de PVV en meer van dat soort dingen. Met andere woorden: met tokkies. Doorgaans zijn die niet voor rede vatbaar en kan je beter gewoon knikken en weglopen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175152459
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:29 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Is dat nu ook 'een ding'

FvD aanhanger, please :')

Is dat soms een PVV light/ iets minder racistisch ofzo? Ik weet niet wat jij verstaat onder het type "FvD aanhanger" #confused
Zelf vond ik het, vooral door de context, vrij duidelijk wat er onder verstaan werd in de post.
wooblabalurg
pi_175152462
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:29 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Is dat nu ook 'een ding'

FvD aanhanger, please :')

Is dat soms een PVV light/ iets minder racistisch ofzo? Ik weet niet wat jij verstaat onder het type "FvD aanhanger" #confused
De FvD aanhangers die ik ken lijken allemaal te denken dat de FvD een intellectuele(re) PVV light is ja. Verder off topic wel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 14:33:01 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175152487
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

_O-

Man, hoe vaak moet ik nou nog herhalen dat het mijn mening is, en geen feitelijke claim?

Hebben de pro-pieters nou echt zulke stropoppen nodig?
Hou het daar dan ook bij. Want nu zit je weer te roepen dat het afgeschaft moet worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:33:05 #190
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175152488
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:19 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

Ah. Welke racistische karikaturen komen hierbij voor?
Christelijke feesten zijn uiteraard gelinkt aan het christendom, zodoende dus ook aan de kruistochten en andere gruwelijkheden gepleegd in naam van God. Snel afschaffen dus!

Da’s eenzelfde soort link als tussen ZP en slavernij. Enkel als je lange tenen hebt heb je er last van. Er is hier geen slavernij meer, dus het is allemaal niet meer relevant. Net zoals dat wij de Spanjaarden of Duitsers niks meer kwalijk nemen; je wilt niet weten hoeveel mensen die de hoek om geholpen hebben.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175152579
Anti-Pietbetogers spreken schande van verbod

De demonstranten van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet zijn zeer verbolgen dat ze niet hebben mogen demonstreren bij de sinterklaasintocht in Dokkum. Nadat twee bussen op de snelweg A7 waren tegengehouden door voorstanders van Zwarte Piet, besloot de locoburgemeester van Dongeradeel, waar Dokkum onder valt, de demonstratie om veiligheidsredenen te verbieden.

„Het is een schande. Relschoppers hebben het met behulp van het systeem voor elkaar gekregen dat het recht om te demonstreren in dit land de nek wordt omgedraaid”, zei woordvoerder Jerry Afriyie. „Het witte geweld loont.”

Na de blokkade kregen de bussen politiebegeleiding. Volgens Afriyie is er toen opzettelijk te langzaam gereden. „Toen bleek het ineens te gevaarlijk om ons nog naar de demonstratieplek te brengen. Er was absoluut opzet in het spel. We willen vreedzaam demonstreren, maar voor de zesde keer zijn we nu tegengehouden. Maar we zullen zeker niet stoppen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)n-schande-van-verbod
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175152595
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Anti-Pietbetogers spreken schande van verbod

De demonstranten van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet zijn zeer verbolgen dat ze niet hebben mogen demonstreren bij de sinterklaasintocht in Dokkum. Nadat twee bussen op de snelweg A7 waren tegengehouden door voorstanders van Zwarte Piet, besloot de locoburgemeester van Dongeradeel, waar Dokkum onder valt, de demonstratie om veiligheidsredenen te verbieden.

„Het is een schande. Relschoppers hebben het met behulp van het systeem voor elkaar gekregen dat het recht om te demonstreren in dit land de nek wordt omgedraaid”, zei woordvoerder Jerry Afriyie. „Het witte geweld loont.”

Na de blokkade kregen de bussen politiebegeleiding. Volgens Afriyie is er toen opzettelijk te langzaam gereden. „Toen bleek het ineens te gevaarlijk om ons nog naar de demonstratieplek te brengen. Er was absoluut opzet in het spel. We willen vreedzaam demonstreren, maar voor de zesde keer zijn we nu tegengehouden. Maar we zullen zeker niet stoppen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)n-schande-van-verbod
Jankerds _O-
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175152604
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zelf vond ik het, vooral door de context, vrij duidelijk wat er onder verstaan werd in de post.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

De FvD aanhangers die ik ken lijken allemaal te denken dat de FvD een intellectuele(re) PVV light is ja. Verder off topic wel.
Dat is mij inmiddels ook een stuk duidelijker; Rechts is sowieso racistisch, alleen in bepaalde trappen van licht racistisch tot heul eruggg racistisch.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:40:54 #194
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175152605


check al deze graftoeristen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:43:15 #195
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175152643
"Witte geweld" :')

Wat een racist die Jefry
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175152662
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:43 schreef Lothiriel het volgende:
"Witte geweld" :')

Wat een racist die Jefry
Wilde ik ook net zeggen ja. Telkens maar de huidskleur erbij halen.
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:44:38 #197
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_175152669
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Precies, en niemand die zeikt. Behalve de huilnegers en misplaatste SJW’s die al jankend en tierend hun gelijk proberen te halen maar nu eens flink afgedroogd zijn door die stugge Friezen die niks moeten hebben van dat gejankmuil _O_ wat een helden _O_ iedereen met een kutje van onder en een tik in de bol is nu mad op Twitter en in dit topic en janken als kleine kinderen :D genot
:D
Amen.
Slotje.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_175152709
De komende 5 jaar zullen de landelijke intochten wel weer gehouden worden in de Randstad om taferelen met stugge Friezen en ander onwenselijk volk te voorkomen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175152713
Als we morgen overgaan op alleen witte pieten zegt me iets dat die zwarte mensen nog steeds ontevreden zijn. Het zit enorm diep, dat minderwaardigheidscomplex van hen.
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:52:37 #200
356891 Abed
hooggeleid
pi_175152825
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:46 schreef Joppiez het volgende:
Als we morgen overgaan op alleen witte pieten zegt me iets dat die zwarte mensen nog steeds ontevreden zijn. Het zit enorm diep, dat minderwaardigheidscomplex van hen.
Denken dat alleen donkere mensen ontevreden zijn? Er zijn ook voldoende weldenkende blanke mensen die het oneens zijn met het proletengedrag van het gewone volk.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175152833
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:46 schreef Joppiez het volgende:
Als we morgen overgaan op alleen witte pieten zegt me iets dat die zwarte mensen nog steeds ontevreden zijn. Het zit enorm diep, dat minderwaardigheidscomplex van hen.
Tsja. Nogmaals: gewoon de oude Sint laten trouwen met de atletische neger. Lost alle problemen op - en ben je meteen van dat ongemakkelijke gevoel af dat je toch besluipt als je een Katholiek Bisschop met kleine kindjes op schoot ziet.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_175152844
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:43 schreef Lothiriel het volgende:
"Witte geweld" :')

Wat een racist die Jefry
Benieuwd wat Bacon en Abed hiervan vinden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 14:53:56 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175152852
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:52 schreef Abed het volgende:

[..]

Denken dat alleen donkere mensen ontevreden zijn? Er zijn ook voldoende weldenkende blanke mensen die het oneens zijn met het proletengedrag van het gewone volk.
dat je het aanduid als 'het gewone volk' is de reden waarom mensen hier nooit uitgaan komen

mazzeltje voor zwarte piet ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2017 @ 14:56:39 #204
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_175152881
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:43 schreef Lothiriel het volgende:
"Witte geweld" :')

Wat een racist die Jefry
Die uitspraak is nogal "over the top", dat mag toch wel duidelijk zijn.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_175152888
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:46 schreef Joppiez het volgende:
Als we morgen overgaan op alleen witte pieten zegt me iets dat die zwarte mensen nog steeds ontevreden zijn. Het zit enorm diep, dat minderwaardigheidscomplex van hen.
Weet je wat ik zo leuk en apart vind? De Moslimgemeenschap (en zeg eerlijk, die laten zich ook graag horen als ze ergens niet mee eens zijn) hebben echt totaal geen mening over deze hele discussie. Alsof ze het geen reet interesseren waar die Suri boys en Nederlanders zich zo druk over maken?

Of zie ik het verkeerd?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_175152928
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Anti-Pietbetogers spreken schande van verbod

De demonstranten van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet zijn zeer verbolgen dat ze niet hebben mogen demonstreren bij de sinterklaasintocht in Dokkum. Nadat twee bussen op de snelweg A7 waren tegengehouden door voorstanders van Zwarte Piet, besloot de locoburgemeester van Dongeradeel, waar Dokkum onder valt, de demonstratie om veiligheidsredenen te verbieden.

„Het is een schande. Relschoppers hebben het met behulp van het systeem voor elkaar gekregen dat het recht om te demonstreren in dit land de nek wordt omgedraaid”, zei woordvoerder Jerry Afriyie. „Het witte geweld loont.”

Na de blokkade kregen de bussen politiebegeleiding. Volgens Afriyie is er toen opzettelijk te langzaam gereden. „Toen bleek het ineens te gevaarlijk om ons nog naar de demonstratieplek te brengen. Er was absoluut opzet in het spel. We willen vreedzaam demonstreren, maar voor de zesde keer zijn we nu tegengehouden. Maar we zullen zeker niet stoppen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)n-schande-van-verbod
pi_175152932
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:52 schreef Abed het volgende:

[..]

Denken dat alleen donkere mensen ontevreden zijn? Er zijn ook voldoende weldenkende blanke mensen die het oneens zijn met het proletengedrag van het gewone volk.
En andersom ook. Er zijn genoeg zwarten die het niet boeit welke kleur ZW heeft
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:00:49 #208
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_175152940


Boven Dokkum vandaag.
Prachtig!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_175152958
Wees er maar trots op. Bussen met demonstranten tegenhouden omdat een andere mening je niet aanstaat. Te triest voor woorden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:03:43 #210
356891 Abed
hooggeleid
pi_175152980
Het ooit zo liberale Nederland, andere meningen dan die van de meerderheid worden weggehoond.
Gelukkig staan ze vanaf deze intocht net zo buitenspel als hun weggegooide Wilders stem.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 15:04:36 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175152992
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:57 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Weet je wat ik zo leuk en apart vind? De Moslimgemeenschap (en zeg eerlijk, die laten zich ook graag horen als ze ergens niet mee eens zijn) hebben echt totaal geen mening over deze hele discussie. Alsof ze het geen reet interesseren waar die Suri boys en Nederlanders zich zo druk over maken?

Of zie ik het verkeerd?
waarom zou het ze wat moeten kunnen schelen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175152994
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:02 schreef Kijkertje het volgende:
Wees er maar trots op. Bussen met demonstranten tegenhouden omdat een andere mening je niet aanstaat. Te triest voor woorden.
Huilen :D je had eens zo verontwaardigd moeten doen toen kleine kinderen voor racisten werden uitgemaakt, maar toen hield je je mond dicht.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175152998
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:00 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]

Boven Dokkum vandaag.
Prachtig!
Vliegtuigje gehuurd omdat dit momenteel het belangrijkste issue is in je leven. Ik vind het fascinerend.
wooblabalurg
pi_175153001
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:03 schreef Abed het volgende:
Het ooit zo liberale Nederland, andere meningen dan die van de meerderheid worden weggehoond.
Gelukkig staan ze vanaf deze intocht net zo buitenspel als hun weggegooide Wilders stem.
Mad :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:05:00 #215
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175153003
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:56 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Die uitspraak is nogal "over the top", dat mag toch wel duidelijk zijn.
Verklaar je nader?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175153004
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:02 schreef Kijkertje het volgende:
Wees er maar trots op. Bussen met demonstranten tegenhouden omdat een andere mening je niet aanstaat. Te triest voor woorden.
Wees er maar trots op. Black Panthers die tijdens een kinderfeest woedend om zich heen schreeuwen en de kinderen intimideren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175153011
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:03 schreef Abed het volgende:
Het ooit zo liberale Nederland, andere meningen dan die van de meerderheid worden weggehoond.
Gelukkig staan ze vanaf deze intocht net zo buitenspel als hun weggegooide Wilders stem.
_O-
pi_175153017
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom zou het ze wat moeten kunnen schelen?
Kazer dan Sinterklaas krijg je haast niet in Nederland.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_175153019
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wees er maar trots op. Black Panthers die tijdens een kinderfeest woedend om zich heen schreeuwen en de kinderen intimideren.
Dit ja. Triester kan bijna niet.
pi_175153023
Overigens mag Jeffrey blij zijn dat hij zijn hoofd nog heeft. Die Friezen hebben voor minder koppensneller gespeeld in de laatste eeuwen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175153024
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wees er maar trots op. Black Panthers die tijdens een kinderfeest woedend om zich heen schreeuwen en de kinderen intimideren.
#whataboutism
wooblabalurg
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 15:06:55 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175153036
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:05 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Kazer dan Sinterklaas krijg je haast niet in Nederland.
boeit de moslims toch niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175153038
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:40 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Dat is mij inmiddels ook een stuk duidelijker; Rechts is sowieso racistisch, alleen in bepaalde trappen van licht racistisch tot heul eruggg racistisch.
Mwah, daar zou je gelijk in kunnen hebben maar zo generaliserend zou ik het niet willen stellen. Wel denk ik dat er a) een vrij groot taboe bestaat op openlijk racistisch zijn, niet in de laatste plaats onder racisten zelf, en b) dat links en rechts en racistisch en niet-racistisch een beetje door elkaar worden gehaald. Er zijn als je het mij vraagt heel wat mensen die rechts stemmen omdat ze die twee door elkaar halen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:07:04 #224
356891 Abed
hooggeleid
pi_175153040
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:05 schreef Infection het volgende:

[..]

Dit ja. Triester kan bijna niet.
Mensen klemrijden op snelwegen, het kan blijkbaar toch.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175153046
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:03 schreef Abed het volgende:
Het ooit zo liberale Nederland, andere meningen dan die van de meerderheid worden weggehoond.
Gelukkig staan ze vanaf deze intocht net zo buitenspel als hun weggegooide Wilders stem.
Welke meerderheid?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175153050
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:07 schreef Abed het volgende:

[..]

Mensen klemrijden op snelwegen, het kan blijkbaar toch.
Het verdedigen van de cultuur van je land heet dat. Deze gasten verdienen een medaille.
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:07:42 #227
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_175153053
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:04 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Vliegtuigje gehuurd omdat dit momenteel het belangrijkste issue is in je leven. Ik vind het fascinerend.
Nee, een bus huren om te protesteren tegen zwarte Piet :D
Gtfo
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 15:08:08 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175153059
kap ff met die irritante plaatjes man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175153060
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:02 schreef Kijkertje het volgende:
Wees er maar trots op. Bussen met demonstranten tegenhouden omdat een andere mening je niet aanstaat. Te triest voor woorden.
Het is inderdaad diep treurig dat met geweld het recht om te demonstreren de nek wordt omgedraaid. Zeer dubieuze gang van zaken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175153061
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Overigens mag Jeffrey blij zijn dat hij zijn hoofd nog heeft.
:D
wooblabalurg
pi_175153063
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:57 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Weet je wat ik zo leuk en apart vind? De Moslimgemeenschap (en zeg eerlijk, die laten zich ook graag horen als ze ergens niet mee eens zijn) hebben echt totaal geen mening over deze hele discussie. Alsof ze het geen reet interesseren waar die Suri boys en Nederlanders zich zo druk over maken?

Of zie ik het verkeerd?
ik snap niet waarom jij dat apart vind. Die hebben toch niks met Sinterklaas traditie en vieren dat ook niet . St Nicolaas is van oorsprong een katholiek figuur
pi_175153070
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:07 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nee, een bus huren om te protesteren tegen zwarte Piet :D
Gtfo
#whataboutism
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:09:19 #233
356891 Abed
hooggeleid
pi_175153077
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:07 schreef Infection het volgende:

[..]

Het verdedigen van de cultuur van je land heet dat. Deze gasten verdienen een medaille.
In welke tijd leef je :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:09:52 #234
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_175153084
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

#whataboutism
Woordje geleerd?
Knap hoor, vraag je mama maar een koekje.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_175153091
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:02 schreef Kijkertje het volgende:
Wees er maar trots op. Bussen met demonstranten tegenhouden omdat een andere mening je niet aanstaat. Te triest voor woorden.
Demonstreren doe je maar op een andere plek dan een kinderfeest. Ik snap niet dat je de busjesmensen wil verdedigen. Er zijn zoveel plekken in het land waar ze ook aandacht hadden kunnen krijgen, maar niet honderden kinderen in de vuurlinie stonden.
pi_175153092
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:04 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Vliegtuigje gehuurd omdat dit momenteel het belangrijkste issue is in je leven. Ik vind het fascinerend.
Het is allemaal voor de kinderen!!!!

Yeah... right.... :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:10:26 #237
356891 Abed
hooggeleid
pi_175153095
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:09 schreef matthijst het volgende:

[..]

Woordje geleerd?
Knap hoor, vraag je mama maar een koekje.
mad.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:10:29 #238
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175153097
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:09 schreef Abed het volgende:

[..]

In welke tijd leef je :')
Kun je beter aan de tegendemonstranten vragen. Die denken dat ze nog in de tijd van de slavernij leven.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175153099
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik snap niet waarom jij dat apart vind. Die hebben toch niks met Sinterklaas traditie en vieren dat ook niet . St Nicolaas is van oorsprong een katholiek figuur
Sommige mensen lijken zo geobsedeerd door 6% van onze bevolking dat ze bij elk onderwerp er met de haren bijgesleept moeten worden. Ik gun die mensen de hulp die ze verdienen.
wooblabalurg
pi_175153101
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:09 schreef Abed het volgende:

[..]

In welke tijd leef je :')
In 2017, waar er nog steeds mensen waarden hechten aan cultuur, wat overigens vrij normaal is en normaal hoort te zijn. Dat jij geen cultuur kent en geen ruggengraat hebt om deze te verdedigen is toch echt aan jou. Jou enige doel is het verdedigen van cultuur-slopers en doen alsof je je nog in de slavernij-tijd bevindt, dat is pas ouderwets.
pi_175153102
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is inderdaad diep treurig dat met geweld het recht om te demonstreren de nek wordt omgedraaid. Zeer dubieuze gang van zaken.
Ja ooit stond Nederland juist bekend om zijn tolerantie. Hoorde bij onze identiteit.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175153107
Haha, Abed die zegt dat hij niet mad is maar wel mij begint te DMen met doodsbedreigingen _O-
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 15:11:31 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175153111
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Haha, Abed die zegt dat hij niet mad is maar wel mij begint te DMen met doodsbedreigingen _O-
mail ff met de FA's

dit is hier niet de plek voor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175153112
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:06 schreef Baconbus het volgende:

[..]

#whataboutism
Volgens mij snap je whataboutism niet helemaal.
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:11:45 #245
356891 Abed
hooggeleid
pi_175153117
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:10 schreef Infection het volgende:
wat overigens vrij normaal is en normaal hoort te zijn. Dat jij geen cultuur kent en geen ruggengraat hebt om deze te verdedigen is toch echt aan jo
Sinds wanneer zijn hagelslag, een boterham met kaas en stamppot met worst cultuur :')
Ga toch eens mee met de tijd en pas die racistische onzin een beetje aan ipv je zo angstvallig vast te houden aan vroeger en in je broekje te poepen voor verandering.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175153122
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:10 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Kun je beter aan de tegendemonstranten vragen. Die denken dat ze nog in de tijd van de slavernij leven.
Shots fired. _O_
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175153137
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja ooit stond Nederland juist bekend om zijn tolerantie. Hoorde bij onze identiteit.
Precies, iedereen moet tolerant zijn tegen mensen die kinderen uitmaken voor racisten en nazi’s. Toch? Jij bent daar het lichtend voorbeeld van.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175153138
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:11 schreef Abed het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn hagelslag, een boterham met kaas en stamppot met worst cultuur :')
Ga toch eens mee met de tijd en pas die racistische onzin een beetje aan ipv je zo angstvallig vast te houden aan vroeger en in je broekje te poepen voor verandering.
Waarom is dat geen cultuur? Overigens hebben we het hier over het sinterklaasfeest en niet over hagelslag, een boterham met kaas en stamppot met worst. En het sinterklaasfeest is toch echt een stukje Nederlandse cultuur, hoe je het ook went of keert.
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 15:13:01 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175153139
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:11 schreef Abed het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn hagelslag, een boterham met kaas en stamppot met worst cultuur :')
Ga toch eens mee met de tijd en pas die racistische onzin een beetje aan ipv je zo angstvallig vast te houden aan vroeger en in je broekje te poepen voor verandering.
veranderen om het veranderen werkt niet natuurlijk

leg eerst maar eens op een fatsoenlijke manier uit waarom het racistisch is, dan krijg je een stuk meer medestanders dan op deze manier gok ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175153141
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:10 schreef Infection het volgende:

[..]

In 2017, waar er nog steeds mensen waarden hechten aan cultuur, wat overigens vrij normaal is en normaal hoort te zijn. Dat jij geen cultuur kent en geen ruggengraat hebt om deze te verdedigen is toch echt aan jou.
Als het toppunt van je cultuur de huidskleur van de sidekick van je superheld is lijkt me dat vrij problematisch.
wooblabalurg
pi_175153143
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja ooit stond Nederland juist bekend om zijn tolerantie. Hoorde bij onze identiteit.
Tolerantie voor beroepsdemonstranten mag van mij met het grof vuil mee.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 15:13:54 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175153149
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ben je aan het inbellen ofzo?
het is niet lachen als je je er als mod mobiel doorheen moet worstelen :{w
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175153151
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:13 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als het toppunt van je cultuur de huidskleur van de sidekick van je superheld is lijkt me dat vrij problematisch.
Waar zeg ik dat het het toppunt is? Begrijpend lezen is ook een kunst blijkbaar.
pi_175153152
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:11 schreef Abed het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn hagelslag, een boterham met kaas en stamppot met worst cultuur :')
Ga toch eens mee met de tijd en pas die racistische onzin een beetje aan ipv je zo angstvallig vast te houden aan vroeger en in je broekje te poepen voor verandering.
http://www.foxnews.com/fo(...)tealing-recipes.html
Je bent een racist blijkt maar weer.
pi_175153156
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:09 schreef matthijst het volgende:

[..]

Woordje geleerd?
Knap hoor, vraag je mama maar een koekje.
Ik benoem wat mensen doen omdat ze het vaak zelf niet door hebben. Nu heb je de kans om dit in te zien. Doe er je voordeel mee.
wooblabalurg
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2017 @ 15:14:43 #259
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_175153158
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:11 schreef Abed het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn hagelslag, een boterham met kaas en stamppot met worst cultuur :')
Ga toch eens mee met de tijd en pas die racistische onzin een beetje aan ipv je zo angstvallig vast te houden aan vroeger en in je broekje te poepen voor verandering.
Sinds wanneer bepaal jij wat autochtonen als hun eigen cultuur mogen zien?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_175153167
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:14 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaal jij wat autochtonen als hun eigen cultuur mogen zien?
Sinds hij geen cultuur kent. Hij is zo iemand die vast zit tussen het land van z'n voorouders en het land waar hij nu in woont. Iemand die zich nergens aan kan passen laten we maar zeggen.
pi_175153172
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:14 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaal jij wat autochtonen als hun eigen cultuur mogen zien?
Sterker nog, door die post zet Abed zichzelf weg als racist _O- de ironie
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:16:48 #262
356891 Abed
hooggeleid
pi_175153181
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

veranderen om het veranderen werkt niet natuurlijk

leg eerst maar eens op een fatsoenlijke manier uit waarom het racistisch is, dan krijg je een stuk meer medestanders dan op deze manier gok ik
Racistisch en racisme als termen gebruiken is nogal een lege huls aan het worden. Ik vind het wel smakeloos en het schept een beeld over de gekleurde medemens waarbij ik me kan indenken dat het als kwetsend kan worden opgevat. Rode dikke lippen, gouden oorbellen, kroeshaar.
Waarschijnlijk zit hier niets negatiefs en doelbewusts achter maar dat neemt niet weg dat het verkeerd kan overkomen en iets is waar mensen aanstoot aan kunnen nemen.
Daarom vind ik er weinig mis mee om het een heeel klein beetje aan te passen zodat iedereen weer blij is.

Maar dat mag je niet vinden want dan ben je ook ineens een Sylvana en alles moet blijkbaar hetzelfde blijven en de rijen worden gesloten. Dat er niet een heel klein beetje begrip voor deze opvattingen is dat is me echt een raadsel. Meteen de kont en de krib, vingers in de oren en met fakkels en hooivorken de straat op...
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175153187
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:14 schreef Infection het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het het toppunt is? Begrijpend lezen is ook een kunst blijkbaar.
Oke misschien niet het toppunt, maar wel dermate belangrijk dat men er fysiek voor wordt en bereid lijkt ervoor te willen strijden.

Dat is enorm veelzeggend. Zeker gezien bijvoorbeeld de staat van het onderwijs en de zorg. Nee dit is echt belangrijk want de huidskleur van Piet is onze cultuur. Hiervoor gaat men ver.
wooblabalurg
pi_175153195
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:14 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaal jij wat autochtonen als hun eigen cultuur mogen zien?
Ik zie eerlijk gezegd niet waarom dat nou per se een uitspraak over autochtonen zou zijn?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:17:48 #265
356891 Abed
hooggeleid
pi_175153197
Wel weer mooi dat mensen aannames doen over mijn achtergrond en op de man spelen, sad.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 15:18:09 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175153203
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:16 schreef Abed het volgende:

[..]

Racistisch en racisme als termen gebruiken is nogal een lege huls aan het worden. Ik vind het wel smakeloos en het schept een beeld over de gekleurde medemens waarbij ik me kan indenken dat het als kwetsend kan worden opgevat. Rode dikke lippen, gouden oorbellen, kroeshaar.
Waarschijnlijk zit hier niets negatiefs en doelbewusts achter maar dat neemt niet weg dat het verkeerd kan overkomen en iets is waar mensen aanstoot aan kunnen nemen.
Daarom vind ik er weinig mis mee om het een heeel klein beetje aan te passen zodat iedereen weer blij is.

Maar dat mag je niet vinden want dan ben je ook ineens een Sylvana en alles moet blijkbaar hetzelfde blijven en de rijen worden gesloten. Dat er niet een heel klein beetje begrip voor deze opvattingen is dat is me echt een raadsel. Meteen de kont en de krib, vingers in de oren en met fakkels en hooivorken de straat op...
kijk dat is al een stuk genuanceerder dan wat je tot nu toe hebt geroepen ... als je daarmee was begonnen dan was de kont niet tegen de krib gegaan

al zijn die kenmerken die je noemt er al bijna overal af, zelfs in de provincie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:18:29 #267
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_175153209
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:16 schreef Abed het volgende:
Daarom vind ik er weinig mis mee om het een heeel klein beetje aan te passen zodat iedereen weer blij is.


Dat is het probleem ook niet, maar aanpassen is niet genoeg.
Piet moet weg.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_175153210
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mwah, daar zou je gelijk in kunnen hebben maar zo generaliserend zou ik het niet willen stellen. Wel denk ik dat er a) een vrij groot taboe bestaat op openlijk racistisch zijn, niet in de laatste plaats onder racisten zelf, en b) dat links en rechts en racistische en niet-racistisch een beetje door elkaar worden gehaald. Er zijn als je het mij vraagt heel wat mensen die rechts stemmen omdat ze die twee door elkaar halen.
Ik vraag mij überhaupt af waarom een karikatuur zoals Zwarte Piet afgeschilderd word als een slaaf van Sinterklaas. Althans, ik heb Zwarte Piet nog nooit aan een ketting zien hangen of iets dergelijks. Ik snap sowieso die hele associaties niet. Wat heeft Sinterklaas de Pieten ooit aangedaan om als slaaf gezien te worden?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2017 @ 15:18:55 #269
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_175153218
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:16 schreef Abed het volgende:

[..]

Racistisch en racisme als termen gebruiken is nogal een lege huls aan het worden. Ik vind het wel smakeloos en het schept een beeld over de gekleurde medemens waarbij ik me kan indenken dat het als kwetsend kan worden opgevat. Rode dikke lippen, gouden oorbellen, kroeshaar.
Waarschijnlijk zit hier niets negatiefs en doelbewusts achter maar dat neemt niet weg dat het verkeerd kan overkomen en iets is waar mensen aanstoot aan kunnen nemen.
Daarom vind ik er weinig mis mee om het een heeel klein beetje aan te passen zodat iedereen weer blij is.

Maar dat mag je niet vinden want dan ben je ook ineens een Sylvana en alles moet blijkbaar hetzelfde blijven en de rijen worden gesloten. Dat er niet een heel klein beetje begrip voor deze opvattingen is dat is me echt een raadsel. Meteen de kont en de krib, vingers in de oren en met fakkels en hooivorken de straat op...
Toch blijf ik dit een vreemde eis vinden.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_175153219
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:16 schreef Abed het volgende:

Daarom vind ik er weinig mis mee om het een heeel klein beetje aan te passen zodat iedereen weer blij is.
Dat is de afgelopen jaren geprobeerd echter ging het van vinger naar hand naar arm... de AP brigade is nooit tevreden en dan houdt het een keer op ja.
pi_175153220
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:21 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dus je bent ook voorstander van Wilders zijn islamsafari ?
Ik ben tegenstander van het verbieden daarvan in ieder geval.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je hebt wel toestemming nodig om te demonstreren.
Nee, je hebt hooguit een verplichting een geplande manifestatie aan te melden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:26 schreef beantherio het volgende:

[..]

Een burgemeester mag gewoon maatregelen nemen om de openbare orde te bewaken hoor. Staat ook in de wet: de gemeentewet om precies te zijn (specifiek artikelen 172 en 174). Anarchie kan bijv. niet gelegaliseerd worden onder het mom van "vrijheid van meningsuiting".
Kennelijk snap je niet wat de openbare orde is, wat anarchie is, wat legaliseren is, wat een mom is en wat vrijheid van meningsuiting is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De pietenhaters slepen iedere winkelketen voor de rechter als ze een zwart pietje in hun winkels hebben hangen. Als wat de burgemeester heeft gedaan zo tegen de wet is, dan zal 'ie direct door
de haters voor de rechter gesleept worden.

Zo'n burgemeester weet dat en zal wel oppassen. Oftewel: het is gewoon toegestaan om deze tegendemonstratie te verbieden.
Wat bazel jij nou weer?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175153227
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:16 schreef Abed het volgende:

[..]

Racistisch en racisme als termen gebruiken is nogal een lege huls aan het worden. Ik vind het wel smakeloos en het schept een beeld over de gekleurde medemens waarbij ik me kan indenken dat het als kwetsend kan worden opgevat. Rode dikke lippen, gouden oorbellen, kroeshaar.
Waarschijnlijk zit hier niets negatiefs en doelbewusts achter maar dat neemt niet weg dat het verkeerd kan overkomen en iets is waar mensen aanstoot aan kunnen nemen.
Daarom vind ik er weinig mis mee om het een heeel klein beetje aan te passen zodat iedereen weer blij is.

Maar dat mag je niet vinden want dan ben je ook ineens een Sylvana en alles moet blijkbaar hetzelfde blijven en de rijen worden gesloten. Dat er niet een heel klein beetje begrip voor deze opvattingen is dat is me echt een raadsel. Meteen de kont en de krib, vingers in de oren en met fakkels en hooivorken de straat op...
Scherpe observatie.
wooblabalurg
pi_175153228
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:16 schreef Abed het volgende:

[..]

Racistisch en racisme als termen gebruiken is nogal een lege huls aan het worden. Ik vind het wel smakeloos en het schept een beeld over de gekleurde medemens waarbij ik me kan indenken dat het als kwetsend kan worden opgevat. Rode dikke lippen, gouden oorbellen, kroeshaar.
Waarschijnlijk zit hier niets negatiefs en doelbewusts achter maar dat neemt niet weg dat het verkeerd kan overkomen en iets is waar mensen aanstoot aan kunnen nemen.
Daarom vind ik er weinig mis mee om het een heeel klein beetje aan te passen zodat iedereen weer blij is.

Maar dat mag je niet vinden want dan ben je ook ineens een Sylvana en alles moet blijkbaar hetzelfde blijven en de rijen worden gesloten. Dat er niet een heel klein beetje begrip voor deze opvattingen is dat is me echt een raadsel. Meteen de kont en de krib, vingers in de oren en met fakkels en hooivorken de straat op...
^O^
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175153232
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:17 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oke misschien niet het toppunt, maar wel dermate belangrijk dat men er fysiek voor wordt en bereid lijkt ervoor te willen strijden.

Dat is enorm veelzeggend. Zeker gezien bijvoorbeeld de staat van het onderwijs en de zorg. Nee dit is echt belangrijk want de huidskleur van Piet is onze cultuur. Hiervoor gaat men ver.
Eng hè, als iemand de cultuur van zijn land verdedigt? :')
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2017 @ 15:20:54 #275
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_175153253
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:19 schreef Infection het volgende:

[..]

Eng hè, als iemand de cultuur van zijn land verdedigt? :')
Dat is ook typisch iets van de autochtone Nederlanders, dat zie je elders nergens.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_175153256
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:17 schreef Abed het volgende:
Wel weer mooi dat mensen aannames doen over mijn achtergrond en op de man spelen, sad.
Je kan ook gewoon je dubbele standaard uitleggen ipv slachtoffertje spelen. Het valt mij wel vaker op dat de sjw types op fok van die grootse claims maken die tegenstanders vaak wegzetten als seksistisch of racistisch, maar dan vervolgens nooit willen ingaan op kritiek want ''op de man''. Ik vind dat laf.
pi_175153262
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:19 schreef Infection het volgende:

[..]

Eng hè, als iemand de cultuur van zijn land verdedigt? :')
Ja dat is best eng als het om een cultuur gaat waarin gebruik wordt gemaakt van racistisch stereotype van een neger.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:21:39 #278
356891 Abed
hooggeleid
pi_175153264
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon je dubbele standaard uitleggen ipv slachtoffertje spelen. Het valt mij wel vaker op dat de sjw types op fok van die grootse claims maken die tegenstanders vaak wegzetten als seksistisch of racistisch, maar dan vervolgens nooit willen ingaan op kritiek want ''op de man''. Ik vind dat laf.
Lees even terug.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175153265
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:17 schreef Abed het volgende:
Wel weer mooi dat mensen aannames doen over mijn achtergrond en op de man spelen, sad.
Welkom in onze samenleving waar we heel erg fijn samenleven achter onze dichte voordeuren, afkeurende blikken en gemaskeerde IP-adressen.
wooblabalurg
pi_175153272
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja dat is best eng als het om een cultuur gaat waarin gebruik wordt gemaakt van racistisch stereotype van een neger.
De enige racist hier ben jij, voor het niet respecteren van de Nederlandse cultuur.
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:22:38 #282
356891 Abed
hooggeleid
pi_175153279
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:22 schreef Infection het volgende:

[..]

De enige racist hier ben jij, voor het niet respecteren van de Nederlandse cultuur.
Obvious troll hier.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175153283
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:22 schreef Infection het volgende:

[..]

De enige racist hier ben jij, voor het niet respecteren van de Nederlandse cultuur.
:')
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175153284
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:22 schreef Infection het volgende:

[..]

De enige racist hier ben jij, voor het niet respecteren van de Nederlandse cultuur.
Ik ben een racist?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175153285
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nu er een slag verloren is in 1 keer op de genuanceerde toer gaan... :')
Ik heb geen hond in dit gevecht.

Zelf kom je strijdbaar over.
Ik wens je alle succes op het veld.
wooblabalurg
pi_175153286
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:16 schreef Abed het volgende:

[..]

Racistisch en racisme als termen gebruiken is nogal een lege huls aan het worden. Ik vind het wel smakeloos en het schept een beeld over de gekleurde medemens waarbij ik me kan indenken dat het als kwetsend kan worden opgevat. Rode dikke lippen, gouden oorbellen, kroeshaar.
Waarschijnlijk zit hier niets negatiefs en doelbewusts achter maar dat neemt niet weg dat het verkeerd kan overkomen en iets is waar mensen aanstoot aan kunnen nemen.
Daarom vind ik er weinig mis mee om het een heeel klein beetje aan te passen zodat iedereen weer blij is.

Maar dat mag je niet vinden want dan ben je ook ineens een Sylvana en alles moet blijkbaar hetzelfde blijven en de rijen worden gesloten. Dat er niet een heel klein beetje begrip voor deze opvattingen is dat is me echt een raadsel. Meteen de kont en de krib, vingers in de oren en met fakkels en hooivorken de straat op...
Maar dit is een herhaling van zetten, hier ware we 3/4 jaar geleden al maar bleek aanpassen zinloos omdat het hen om de kleur gaat.
Juist de zwarte kleur is wat bij zwarte piet hoort.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175153287
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:22 schreef Abed het volgende:

[..]

Obvious troll hier.
Nee hoor, ik ben serieus.
pi_175153292
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nu er een slag verloren is in 1 keer op de genuanceerde toer gaan... :')
Genuanceerd?
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 15:23:14 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175153294
als we nu eens ophielden met elkaar zonder reden voor racist uit te maken :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175153297
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:20 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat is ook typisch iets van de autochtone Nederlanders, dat zie je elders nergens.
HALAL SLACHTEN AFSCHAFFEN GRRRRRRR. Het zal wel weer een #whataboutism zijn maar de dubbele standaard voor welke cultuur je wel en niet mag verdedigen van de regressieve 'progressieven' schuurt bij mij nogal.
pi_175153301
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:43 schreef Baconbus het volgende:

[..]

#Whataboutism
Hypocrisie.

Ga echte slaven bevrijden als je er zo mee begaan bent. In libië ofso.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175153305
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:23 schreef sp3c het volgende:
als we nu eens ophielden met elkaar zonder reden voor racist uit te maken :')
O dat is tegenwoordig een geuzennaam
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 15:24:16 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175153316
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:23 schreef maryen65 het volgende:

[..]

O dat is tegenwoordig een geuzennaam
als je dat een geuzennaam vind ben je wel heel erg van het pad af hoor _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:24:53 #294
356891 Abed
hooggeleid
pi_175153328
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:22 schreef Infection het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben serieus.
Als je dit echt serieus bedoelt...ben je dan ook zo iemand die met een houten geweer op een winterse dag in een sloot in de buurt de horizon aftuurt om te kijken of de jappen binnenvallen? Dan weet ik met wie we te maken hebben en hoef ik er niet meer op in te gaan.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175153329
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:20 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat is ook typisch iets van de autochtone Nederlanders, dat zie je elders nergens.
Nee inderdaad, dat zie je Turken bv noooooit doen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175153332
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:23 schreef maryen65 het volgende:

[..]

O dat is tegenwoordig een geuzennaam
Omg... _O-

Nou ja, als racisten daar open en eerlijk over waren zou dat de wereld wel een heel stuk makkelijker maken. Misschien zouden we dan zelfs geen krampachtige discussies over ZP hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175153337
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:24 schreef Abed het volgende:

[..]

Als je dit echt serieus bedoelt...ben je dan ook zo iemand die met een houten geweer op een winterse dag in een sloot in de buurt de horizon aftuurt om te kijken of de jappen binnenvallen?
:?
pi_175153339
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:23 schreef Infection het volgende:

[..]

Genuanceerd?
Ik vond die post van Abed best genuanceerd ja...

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:16 schreef Abed het volgende:

[..]

Racistisch en racisme als termen gebruiken is nogal een lege huls aan het worden. Ik vind het wel smakeloos en het schept een beeld over de gekleurde medemens waarbij ik me kan indenken dat het als kwetsend kan worden opgevat. Rode dikke lippen, gouden oorbellen, kroeshaar.
Waarschijnlijk zit hier niets negatiefs en doelbewusts achter maar dat neemt niet weg dat het verkeerd kan overkomen en iets is waar mensen aanstoot aan kunnen nemen.
Daarom vind ik er weinig mis mee om het een heeel klein beetje aan te passen zodat iedereen weer blij is.

Maar dat mag je niet vinden want dan ben je ook ineens een Sylvana en alles moet blijkbaar hetzelfde blijven en de rijen worden gesloten. Dat er niet een heel klein beetje begrip voor deze opvattingen is dat is me echt een raadsel. Meteen de kont en de krib, vingers in de oren en met fakkels en hooivorken de straat op...
Maar ja het strookt natuurlijk totaal niet met de praktijk.
  zaterdag 18 november 2017 @ 15:25:29 #299
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_175153340
Blijft bijzonder dat autochtonen zich moeten aanpassen aan allochtonen.

Allochtonen die hun eigen cultuur willen behouden, moeten daar wel alle ruimte voor krijgen natuurlijk.
pi_175153345
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hypocrisie.

Ga echte slaven bevrijden als je er zo mee begaan bent. In libië ofso.
Mooi hoe je op mijn post reageert met whataboutism.
wooblabalurg
pi_175153361
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 15:16 schreef Abed het volgende:

[..]

Racistisch en racisme als termen gebruiken is nogal een lege huls aan het worden. Ik vind het wel smakeloos en het schept een beeld over de gekleurde medemens waarbij ik me kan indenken dat het als kwetsend kan worden opgevat. Rode dikke lippen, gouden oorbellen, kroeshaar.
Waarschijnlijk zit hier niets negatiefs en doelbewusts achter maar dat neemt niet weg dat het verkeerd kan overkomen en iets is waar mensen aanstoot aan kunnen nemen.
Daarom vind ik er weinig mis mee om het een heeel klein beetje aan te passen zodat iedereen weer blij is.

Maar dat mag je niet vinden want dan ben je ook ineens een Sylvana en alles moet blijkbaar hetzelfde blijven en de rijen worden gesloten. Dat er niet een heel klein beetje begrip voor deze opvattingen is dat is me echt een raadsel. Meteen de kont en de krib, vingers in de oren en met fakkels en hooivorken de straat op...
Dat klein beetje aanpassen is allang gedaan dus zijn we klaar begrijp ik?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 15:27:45 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175153377
opgelost?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')