Dat is waarschijnlijk ataturk airport die is al decennia lang af. Dit is er eentje die nog gebouwd wordt en nog niet toegankelijk is voor vliegverkeer. Check videootjequote:Op vrijdag 17 november 2017 21:43 schreef de_boswachter het volgende:
Toch even een TVP’je.
Ben eens benieuwd als het af is.
Maar eerste wat ik me afvraag; is dat zo’n populair vliegveld dan? Ben er ooit geweest maar kan me niet herinneren dat het immens groot was.
Verwacht men dan zo'n enorme toeloop aan toeristen van/naar Turkije? Of gaat het een hub worden? Of, net als veel wolkenkrabbers, meer "kijk mij eens een grote hebben"?quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:07 schreef _--_ het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk ataturk airport die is al decennia lang af. Dit is er eentje die nog gebouwd wordt en nog niet toegankelijk is voor vliegverkeer. Check videootje
Het is economisch essentieel. De 2 andere luchthavens kunnen niet meer uitgebreid worden omdat ze in een dichtbevolkt gebied zijn. Door ataturk vliegveld te sluiten bij de opening van het nieuwe vliegveld kun je een economisch aantrekkingpunt creeren bij het vliegveld. Er zullen bedrijven gevestigd worden. Hotels en veel meer. Net zoiets als bij Schiphol.quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Verwacht men dan zo'n enorme toeloop aan toeristen van/naar Turkije? Of gaat het een hub worden? Of, net als veel wolkenkrabbers, meer "kijk mij eens een grote hebben"?
Impressie van verkeerstorenquote:Op vrijdag 17 november 2017 22:11 schreef Cobra4 het volgende:
De hal op die foto ziet er trouwens wel mooi uit. Doet me een beetje aan de Basilica Cisterne denken. Of een moskee.
Mooi!quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:15 schreef _--_ het volgende:
[..]
Impressie van verkeerstoren
Moet een tulp voorstellen.
[ afbeelding ]
Turkije denkt als hub te gaan kunnen concurreren met Dubai.quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Verwacht men dan zo'n enorme toeloop aan toeristen van/naar Turkije? Of gaat het een hub worden? Of, net als veel wolkenkrabbers, meer "kijk mij eens een grote hebben"?
Niet dat ik weet. Turken zijn wel echt van cultuur dus ik verwacht dat ze het erin verwerken maar dat kun je pas delen als het vliegveld af is. Alle artikelen over het vliegveld leggen de focus niet op culturele elementen.quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:21 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mooi!
Worden er nog meer culturele dingen verwerkt in de luchthaven?
Als het vliegveld af is is de concurrentie wel groot inderdaad.quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Turkije denkt als hub te gaan kunnen concurreren met Dubai.
Denk niet dat Turkije tegen de oliedollars op kan concurreren.quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:28 schreef _--_ het volgende:
[..]
Als het vliegveld af is is de concurrentie wel groot inderdaad.
Ja dat is relevant als het Turkse vliegveld de grootste ter wereld wordt qua capaciteit.quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Denk niet dat Turkije tegen de oliedollars op kan concurreren.
Ik lees dat de luchthaven waarschijnlijk " Vecihi Hürkuş" gaat heten? Kun je daar wat meer over vertellen?quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:31 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ja dat is relevant als het Turkse vliegveld de grootste ter wereld wordt qua capaciteit.
Je kunt wel de grootste capaciteit hebben, dat betekent niet automatisch dat je het drukste vliegveld hebt.quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:31 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ja dat is relevant als het Turkse vliegveld de grootste ter wereld wordt qua capaciteit.
Eerste vliegtuigontwerper van Turkije. Heeft ook de eerste plaatselijke ontwerp gemaakt voor Turkije.quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:40 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik lees dat de luchthaven waarschijnlijk " Vecihi Hürkuş" gaat heten? Kun je daar wat meer over vertellen?
Wel als Ataturk (bomvol qua capaciteit) sluit en alle vluchten overgaan naar 3e vliegveld.quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je kunt wel de grootste capaciteit hebben, dat betekent niet automatisch dat je het drukste vliegveld hebt.
Wat voor soort vliegtuigen ontwierp hij?quote:
Ataturk staat niet eens boven Schiphol kwam drukte. Wacht maar tot Lelystad af is.quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:46 schreef _--_ het volgende:
[..]
Wel als Ataturk (bomvol qua capaciteit) sluit en alle vluchten overgaan naar 3e vliegveld.
Papieren.quote:Op vrijdag 17 november 2017 22:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat voor soort vliegtuigen ontwierp hij?
Met/op papier ontstaan de beste ontwerpen.quote:
Lelystadquote:Op zaterdag 18 november 2017 07:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ataturk staat niet eens boven Schiphol kwam drukte. Wacht maar tot Lelystad af is.
Dus ze bouwen 71% van de boel in 2,5 jaar, maar de resterende 29% wordt pas tegen 2030 opgeleverd?quote:
1e fase. want na de 1e fase is die al functioneel.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:09 schreef OEM het volgende:
[..]
Dus ze bouwen 71% van de boel in 2,5 jaar, maar de resterende 29% wordt pas tegen 2030 opgeleverd?
Of bedoel je 71% is voltooid van de eerste fase wat verre van het grootste vliegveld ter wereld is?
Onzin. Vergeleken met Al Maktoum in Dubai is Istanboel een sportvliegveldje.quote:Op vrijdag 17 november 2017 21:02 schreef _--_ het volgende:
Wanneer dit vliegveld voltooid is heeft het de grootste capaciteit ter wereld.
quote:Op zaterdag 18 november 2017 19:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Onzin. Vergeleken met Al Maktoum in Dubai is Istanboel een sportvliegveldje.
Als Al Maktoum compleet af is heeft het een capaciteit van 120.000.000/jaar.quote:Het vliegveld zal een totale jaarlijkse vrachtcapaciteit hebben van 12 miljoen ton (meer dan drie maal die van Luchthaven Memphis, nu het grootste vrachtknooppunt) en een passagierscapaciteit die bijna 50% groter is dan Luchthaven Atlanta (momenteel het grootste vliegveld qua passagiersaantallen). Het kan dan jaarlijks 120 miljoen passagiers verwerken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Al_Maktoum_International_Airport
Als het derde vliegveld van Istanbul compleet af is dan kan het jaarlijks 150.000.000 passagiers aan.quote:The tender for construction and plan for up to 17-year contract until 2030 for operation of the facility was held on May 3, 2013.[3] The project is made up of four construction stages. If all stages are completed, the airport could then be the biggest airport of the world with a passenger capacity of 150 million passengers.
https://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_New_Airport
https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Maktoum_International_Airportquote:Op zaterdag 18 november 2017 19:26 schreef _--_ het volgende:
Als het derde vliegveld van Istanbul compleet af is dan kan het jaarlijks 150.000.000 passagiers aan.
Ja, ga je nu de schuld geven aan een Nederlandstalige wiki. Kijk eens naar je eigen referentie zal ik zeggen. Als je het artikel wilt lezen moet je een abonnement aansluiten.quote:Op zaterdag 18 november 2017 19:28 schreef OEM het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Maktoum_International_Airport
The airport has a projected annual capacity of 12 million tonnes (12,000,000 long tons; 13,000,000 short tons) of freight and between 160 million and 260 million passengers
Jeweetwel, de Engelse wiki die tenminste nog bronnen citeert ipv die Nederlandse flutversie van wiki waar jij mee komt aankakken.
Haha, heeft die jongen weer niets om trots op Turkije te kunnen zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2017 19:28 schreef OEM het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Maktoum_International_Airport
The airport has a projected annual capacity of 12 million tonnes (12,000,000 long tons; 13,000,000 short tons) of freight and between 160 million and 260 million passengers
Jeweetwel, de Engelse wiki die tenminste nog bronnen citeert ipv die Nederlandse flutversie van wiki waar jij mee komt aankakken.
Landingsbanen maakt niet uit, je kunt er dan 3 per keer gebruiken met elke baan zo'n 2-3 landingen per 5 minuten.quote:Op zaterdag 18 november 2017 19:35 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ja, ga je nu de schuld geven aan een Nederlandstalige wiki. Kijk eens naar je eigen referentie zal ik zeggen. Als je het artikel wilt lezen moet je een abonnement aansluiten.
Overigens is het zeer onwaarschijnlijk dat het 260.000.000 kan zijn aangezien het vliegveld 6 landingsbanen heeft, hetzelfde aantal als die van Istanbuls derde vliegveld.
Landingsbanen zeggen zeker wel veel over de capaciteit.quote:Op zaterdag 18 november 2017 19:37 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Landingsbanen maakt maken niet uit, je kunt er dan 3 per keer gebruiken met elke baan zo'n 2-3 landingen per 5 minuten.
Als een beetje verder googelt dan alleen die Turkse bedoening, dan weet je dat ~260 miljoen nog altijd in de planning ligt.quote:Op zaterdag 18 november 2017 19:35 schreef _--_ het volgende:
Ja, ga je nu de schuld geven aan een Nederlandstalige wiki. Kijk eens naar je eigen referentie zal ik zeggen. Als je het artikel wilt lezen moet je een abonnement aansluiten.
Heathrow doet 75 miljoen met 2 banen. Met 6 kun je blijkbaar minstens naar de 300 miljoen. En zoals al gezegd: capaciteit wordt niet alleen bepaald door de baancapaciteit.quote:Overigens is het zeer onwaarschijnlijk dat het 260.000.000 kan zijn aangezien het vliegveld 6 landingsbanen heeft, hetzelfde aantal als die van Istanbuls derde vliegveld.
Ja hoorquote:Op zaterdag 18 november 2017 19:39 schreef _--_ het volgende:
[..]
Landingsbanen zeggen zeker wel veel over de capaciteit.
dat is ook geen capaciteit. Het is zelfs zo overvol dat er in 2016 is besloten om een derde landingsbaan aan te makenquote:Op zaterdag 18 november 2017 19:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Als een beetje verder googelt dan alleen die Turkse bedoening, dan weet je dat ~260 miljoen nog altijd in de planning ligt.
[..]
Heathrow doet 75 miljoen met 2 banen. Met 6 kun je blijkbaar minstens naar de 300 miljoen. En zoals al gezegd: capaciteit wordt niet alleen bepaald door de baancapaciteit.
Heathrow is helemaal niet overvol. Een kwart van de dag gebeurt daar bijna niks.quote:Op zaterdag 18 november 2017 19:54 schreef _--_ het volgende:
[..]
dat is ook geen capaciteit. Het is zelfs zo overvol dat er in 2016 is besloten om een derde landingsbaan aan te maken
Ik heb niet het idee dat TS open staat voor een objectieve les over logistiek en regelgeving in vliegtuigland.quote:Op zaterdag 18 november 2017 19:56 schreef Embraer89 het volgende:
Waar denkt TS dat vliegtuigen aan de grond 98% van hun tijd doorbrengen, op de landingsbaan of elders op het vliegveld?
Vertel nu nog eens waarom het aantal landingsbanen belangrijk is.
Door de deuren van ataturk te sluiten.quote:Op vrijdag 24 november 2017 17:01 schreef DeParo het volgende:
Het ziet er werkelijk prachtig uit maar volgens mij heeft Turkije nu al moeite om de passagiersgroei en vrachtgroei door te zetten en ik zie niet in hoe dit binnen 5 jaar gaat veranderen.
Moet toch ruim 100 miljoen mensen per jaar opvangen? Komt Ataturk voorlopig nog niet bij in de buurt.quote:Op vrijdag 24 november 2017 17:38 schreef _--_ het volgende:
[..]
Door de deuren van ataturk te sluiten.
Ataturk was ook geen hub.quote:Op vrijdag 24 november 2017 17:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Moet toch ruim 100 miljoen mensen per jaar opvangen? Komt Ataturk voorlopig nog niet bij in de buurt.
Het is de bedoeling dat het 3e vliegveld een hub wordt.quote:
Maar Ataturk is wel degelijk een hub voor Turkish Airlines op dit moment (en wat kleinere maatschappijen).quote:Op vrijdag 24 november 2017 17:43 schreef _--_ het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat het 3e vliegveld een hub wordt.
quote:Op vrijdag 24 november 2017 17:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar Ataturk is wel degelijk een hub voor Turkish Airlines op dit moment (en wat kleinere maatschappijen).
En dan een overstap voor internationale vluchten.quote:Een hub (Engels voor naaf) is in de wereld van het luchtverkeer een luchthaven waar men overstapt op andere vluchten, zo mogelijk van dezelfde maatschappij. De grootste hub ter wereld is Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport bij Atlanta, met dagelijks circa 950 vluchten.
Ataturk is gewoon een hub op dit moment voor Turkish Airlines en wat kleinere maatschappijen . Je stapt over op Ataturk om vervolgens door te reizen naar je uiteindelijke doel, je kan op dit moment van talloze punten in de wereld naar Istanbul vliegen, om vervolgens over te stappen met dezelfde airlines [of alliantievlucht bvb] naar waar je naar toe wilt reizen en dat is de betekenis van een hub min of meer.quote:Op vrijdag 24 november 2017 17:47 schreef _--_ het volgende:
[..]
[..]
En dan een overstap voor internationale vluchten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |