abonnement Unibet Coolblue
pi_176073333
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 14:44 schreef Cargamelk het volgende:
Ik begrijp het wel , de cos is overgenomen door mensen met een sterke mening over bepaalde inwoners en die mening uiten ze zo vaak dat het voor mensen met een andere mening niet leuk meer is om te cossen/lezen.
^O^

Inclusief enorm veel onwaarheden
----------------------------
Indeling Slaapplaatsen (Wie slaapt waar in Utopia)
----------------------------
  donderdag 28 december 2017 @ 14:56:25 #202
433476 Cargamelk
Failure to communicate
pi_176073341
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 14:52 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar je weet wel wie jij bedoelde, neem ik aan. :P
Ik weet wel aan wie ik mij erg ja en dat is ook een reden om niet teveel te posten of bijna niets te posten in de cos.
Duhh !
pi_176073342
Ik zou het nog steeds fijn vinden als ik hier antwoord op mijn vragen zou kunnen krijgen.
pi_176077308
Hai, ben aant werk en pas laat thuis helaas, maar sowieso geef ons de tijd om te reageren.
En zoals laatst al aangegeven is ook dit niet de plek vior onderling gesteggel.

Wat ik meen Carga al zei heftige discussie over inwoners is niks nieuws in de cos, voorheen was het een Isa of Jessie en nu Johan. Helemaal goed discuss away, maar hou het gewoon netjes zonder gekat of gesneer.

Zal mn hele post voor laatst nog een keer quoten, als nog niet gedaan lees hem nog eens door en doe er alsjeblieft iets mee.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:24 schreef Urb het volgende:
Beste allemaal, helaas is de sfeer niet altijd even goed, maar dat hebben we toch echt zelf in de hand.
We (ook de mods) komen hier immmers allemaal voor ons plezier dus laten we het alsjeblieft samen een beetje leuk houden deze (wellicht) laatste 6 maandjes UTO.
Gewoon wat meer verdraagzaamheid is toch niet te veel gevraagd.

Even los van wie er nu precies begint en wie er 'gelijk' heeft (daar kom je toch niet uit): houd gedoe buiten de COS!
En houd het ook vooral bij jezelf, geef geen aanleiding tot gedoe.
Geeft iemand een sneer waarvan je wil dat er een mod naar kijkt: zet een TR maar negeer de sneer (en ga er dus niet in de COS of hier op antwoorden).
Verder is het aan de moderatie om te beslissen wat wel of niet door de beugel kan, dus laat dat dan ook aan ons over.
En geef het ook even de tijd aangezien wij ook niet 24/7 aanwezig kunnen zijn.
Hoewel wellicht niet altijd even zichtbaar krijgen we alles echt wel mee, en bekijken het ook heus objectief.
Ook is dit topic een plek voor vragen aan/over de moderatie en dus geen plek voor onderlinge gedoe.

Fijne dagen, en laten we er de aankomende tijd samen nog wat moois van maken! :)
pi_176077518
Wat Carga zei is dat een paar mensen zo overheersen dat het niet meer is om te lezen en posten.

De eigenlijke vraag ging eigenlijk over de holle frase die in de Cos werd gezet. Waarvan niemand weet wat ie er mee moet, over wie het nou gaat, en wat er nou eigenlijk mis was.

Al die algemeenheden, daar kan niemand iets mee.
pi_176214182
Cos ist wederom kaputt :(
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator maandag 1 januari 2018 @ 14:13:36 #207
249559 crew  Lavenderr
pi_176214218
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:10 schreef pullup het volgende:
Cos ist wederom kaputt :(
Nu niet meer :)
pi_176214225
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:10 schreef pullup het volgende:
Cos ist wederom kaputt :(
Lavenderr heeft het gefixt _O_
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  maandag 1 januari 2018 @ 16:41:52 #209
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_176217310
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 14:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nu niet meer :)
Heb je toevallig nog ergens een puppieschopflter liggen voor Ivan-posts de COS? het wordt zelfs mij te gortig.. ;)
pi_176229142
Is er al overeenstemming bereikt over post 209? Ik zie de ene mod er wel iets mee doen, en de volgende gezellig meedoen.
pi_176233000
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:24 schreef Urb het volgende:
Beste allemaal, helaas is de sfeer niet altijd even goed, maar dat hebben we toch echt zelf in de hand.
We (ook de mods) komen hier immmers allemaal voor ons plezier dus laten we het alsjeblieft samen een beetje leuk houden deze (wellicht) laatste 6 maandjes UTO.
Gewoon wat meer verdraagzaamheid is toch niet te veel gevraagd.

Even los van wie er nu precies begint en wie er 'gelijk' heeft (daar kom je toch niet uit): houd gedoe buiten de COS!
En houd het ook vooral bij jezelf, geef geen aanleiding tot gedoe.
Geeft iemand een sneer waarvan je wil dat er een mod naar kijkt: zet een TR maar negeer de sneer (en ga er dus niet in de COS of hier op antwoorden).
Verder is het aan de moderatie om te beslissen wat wel of niet door de beugel kan, dus laat dat dan ook aan ons over.
En geef het ook even de tijd aangezien wij ook niet 24/7 aanwezig kunnen zijn.
Hoewel wellicht niet altijd even zichtbaar krijgen we alles echt wel mee, en bekijken het ook heus objectief.
Ook is dit topic een plek voor vragen aan/over de moderatie en dus geen plek voor onderlinge gedoe.

Fijne dagen, en laten we er de aankomende tijd samen nog wat moois van maken! :)
Lezen is een vak apart, gezien ook weer de sfeer in COS #17633 en bijna alle andere Cossen die na deze post zijn geweest. Wat een kutsfeer.
pi_176234670
Hebben de mods dit topic uit hun AT gehaald? :@
pi_176248108
Joohoo? Anybody home?
pi_176253095
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 22:09 schreef mootie het volgende:
Joohoo? Anybody home?
Niet, blijkbaar. So far het feedback topic. Feedback niet gewenst. Wel in woorden, maar niet in de praktijk.
pi_176253991
Zit op werk, zal er straks op terugkomen.
pi_176255961
Maar er zijn nog 3 andere mods die ik wel zie posten, maar de fb angstvallig lijken te mijden. Waarom is dat?
pi_176259363
Zoals inderdaad al eerder aangegeven is aan de moderatie om te beslissen wat wel of niet door de beugel kan. Natuurlijk mag men nu en dan best eens bij zichzelf te rade gaan of het mss wat milder kan, maar dit geldt ook voor reageren op elkaar.
Verder zijn wij geen aan elkaar gelinkte supercomputers ofzo, maar ook gewoon mensen. Ook is het niet de bedoeling mensen tegen elkaar uit te spelen.
En iedereen moet (uiteraard binnen bepaalde grenzen) vrijuit kunnen meedoen.
Omdat wij geen supercomputers zijn en vast ook wel eens fouten maken, zou het wel prettig zijn om hier op een comstructieve manier over verder te praten.
We proberen immers allemaal UTO zo leuk mogelijk te maken.
  woensdag 3 januari 2018 @ 14:48:50 #218
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_176259400
Alles is al gezegd, weer een herhaling van zetten :X
  woensdag 3 januari 2018 @ 14:55:34 #219
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_176259568
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 14:47 schreef Urb het volgende:
Zoals inderdaad al eerder aangegeven is aan de moderatie om te beslissen wat wel of niet door de beugel kan. Natuurlijk mag men nu en dan best eens bij zichzelf te rade gaan of het mss wat milder kan, maar dit geldt ook voor reageren op elkaar.
Verder zijn wij geen aan elkaar gelinkte supercomputers ofzo, maar ook gewoon mensen. Ook is het niet de bedoeling mensen tegen elkaar uit te spelen.
En iedereen moet (uiteraard binnen bepaalde grenzen) vrijuit kunnen meedoen.
Omdat wij geen supercomputers zijn en vast ook wel eens fouten maken, zou het wel prettig zijn om hier op een comstructieve manier over verder te praten.
We proberen immers allemaal UTO zo leuk mogelijk te maken.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_176259613
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 14:48 schreef Flow3r het volgende:
Alles is al gezegd, weer een herhaling van zetten :X
Er zijn best veel woorden, maar of er nou werkelijk iets gezegd wordt is een tweede.
pi_176259677
En dat op een constructieve manier verder praten gaat verdomd lastig als de meeste mods de Fb mijden. (8>
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 15:27:27 #222
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_176260449
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 14:59 schreef mootie het volgende:
En dat op een constructieve manier verder praten gaat verdomd lastig als de meeste mods de Fb mijden. (8>
Dat kan allerlei redenen hebben. Bijvoorbeeld omdat ze even willen overleggen over hoe te reageren, of omdat ze nog iets willen navragen bij een ander crewlid, ze het simpelweg nog niet gezien hebben of welke andere reden dan ook :). Hoe dan ook, het is niet iets waar mods naar jou toe verantwoording over verschuldigd zijn.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 15:27:30 #223
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_176260451
Verder zou het in zijn algemeenheid fijn zijn als hier op een normale en constructieve manier wordt omgegaan met crew. Als dat niet gedaan wordt kunnen daar uiteindelijk consequenties aan worden verbonden.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_176260499
Gewoon constructief je bek houden.
pi_176260539
quote:
8s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Gewoon constructief je bek houden.
Dat lijkt me wel de boodschap.
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 15:31:29 #226
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_176260556
quote:
8s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Gewoon constructief je bek houden.
Je mag best je kritiek leveren, maar doe het wel op een normale manier. Dat is precies niet deze, dan weet je ongeveer wat ik bedoel.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_176260583
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:27 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Dat kan allerlei redenen hebben. Bijvoorbeeld omdat ze even willen overleggen over hoe te reageren, of omdat ze nog iets willen navragen bij een ander crewlid, ze het simpelweg nog niet gezien hebben of welke andere reden dan ook :). Hoe dan ook, het is niet iets waar mods naar jou toe verantwoording over verschuldigd zijn.
Maar je begrijpt toch wel dat het heel bijzonder overkomt dat als er nog vragen openstaan in de Fb, en je ziet mods wel overal posten, behalve hier.
Het voelt alsof Urb alles moet afhandelen. Gevoelsmatig niet fair.
pi_176260621
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:31 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Je mag best je kritiek leveren, maar doe het wel op een normale manier. Dat is precies niet deze, dan weet je ongeveer wat ik bedoel.
Er wordt hier toch ook op een normale manier gecommuniceerd. Het frustreert alleen behoorlijk dat er enkel gemeenplaatsen en holle frasen als antwoord komen.
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 15:34:07 #229
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_176260635
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:32 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar je begrijpt toch wel dat het heel bijzonder overkomt dat als er nog vragen openstaan in de Fb, en je ziet mods wel overal posten, behalve hier.
Het voelt alsof Urb alles moet afhandelen. Gevoelsmatig niet fair.
Ik kan voor jou niet bepalen hoe dingen op jouw overkomen, maar wel kan ik je zeggen dat het prima mogelijk is dat mods bijvoorbeeld eens overleggen/navragen/iets over het hoofd zien/enzovoorts, waardoor je nog even moet wachten op je antwoord.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 15:34:35 #230
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_176260650
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:33 schreef mootie het volgende:

[..]

Er wordt hier toch ook op een normale manier gecommuniceerd. Het frustreert alleen behoorlijk dat er enkel gemeenplaatsen en holle frasen als antwoord komen.
Volgens mij ben ik duidelijk over wat ik hier een normale manier vind :) Daar laat ik het verder bij.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_176260747
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:31 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Je mag best je kritiek leveren, maar doe het wel op een normale manier. Dat is precies niet deze, dan weet je ongeveer wat ik bedoel.
Nou ja, dan wacht ik de consequenties maar af. Duurt dat ook heel lang?
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 15:40:13 #232
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_176260802
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:37 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Nou ja, dan wacht ik de consequenties maar af. Duurt dat ook heel lang?
Merk je vanzelf wel :)
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_176261034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:40 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Merk je vanzelf wel :)
Ik vind jouw bijdrage weinig constructief. Je zegt bijna letterlijk dat users hun mond moeten houden omdat moderators de users (of mootie in dit geval) geen verantwoording schuldig zijn en dat als wij ons op ons beurt niet constructief opstellen tegen de moderatie, dat consequenties kan hebben. Dat laatste is, komende van een FA, gewoon een bedreiging.
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 16:01:35 #234
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_176261220
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:51 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik vind jouw bijdrage weinig constructief. Je zegt bijna letterlijk dat users hun mond moeten houden omdat moderators de users (of mootie in dit geval) geen verantwoording schuldig zijn en dat als wij ons op ons beurt niet constructief opstellen tegen de moderatie, dat consequenties kan hebben. Dat laatste is, komende van een FA, gewoon een bedreiging.
Neehoor. Users mogen alle feedback leveren die ze willen zolang dat op een normale manier gaat. Dat gaat het hier in sommige gevallen niet.

Ik wilde je absoluut niet bedreigen, maar wel de duidelijke waarschuwing geven dat dit gedrag consequenties kan hebben. Bij deze ben je in ieder geval gewaarschuwd en daar laat ik het verder bij.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_176261513
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 16:01 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Neehoor. Users mogen alle feedback leveren die ze willen zolang dat op een normale manier gaat. Dat gaat het hier in sommige gevallen niet.

Ik wilde je absoluut niet bedreigen, maar wel de duidelijke waarschuwing geven dat dit gedrag consequenties kan hebben. Bij deze ben je in ieder geval gewaarschuwd en daar laat ik het verder bij.
Maar wat doe ik dan niet normaal.
pi_176261979
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 14:47 schreef Urb het volgende:
Zoals inderdaad al eerder aangegeven is aan de moderatie om te beslissen wat wel of niet door de beugel kan. Natuurlijk mag men nu en dan best eens bij zichzelf te rade gaan of het mss wat milder kan, maar dit geldt ook voor reageren op elkaar.
Verder zijn wij geen aan elkaar gelinkte supercomputers ofzo, maar ook gewoon mensen. Ook is het niet de bedoeling mensen tegen elkaar uit te spelen.
En iedereen moet (uiteraard binnen bepaalde grenzen) vrijuit kunnen meedoen.
Omdat wij geen supercomputers zijn en vast ook wel eens fouten maken, zou het wel prettig zijn om hier op een comstructieve manier over verder te praten.
We proberen immers allemaal UTO zo leuk mogelijk te maken.
Mag ik dit antwoord vaag vinden? Of is dat ook niet de bedoeling. Ik snap werkelijk niet wat je nu echt wilt zeggen en waar dit een antwoord op is.
pi_176262097
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:27 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Dat kan allerlei redenen hebben. Bijvoorbeeld omdat ze even willen overleggen over hoe te reageren, of omdat ze nog iets willen navragen bij een ander crewlid, ze het simpelweg nog niet gezien hebben of welke andere reden dan ook :). Hoe dan ook, het is niet iets waar mods naar jou toe verantwoording over verschuldigd zijn.
Tip: als je over een vraag overlegt, laat dan weten dat je het erover hebt, in plaats van helemaal niets zeggen. Nu staat een vraag van in dit geval Mootie een hele tijd open en ondanks dat ze een paar keer om duidelijkheid vraagt, wordt er niet gereageerd.

Terwijl ik dit typ zie ik nu pas je laatste zin. Laat maar, dan.
  woensdag 3 januari 2018 @ 17:03:51 #238
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_176262717
-niet doen-

[ Bericht 95% gewijzigd door Urb op 03-01-2018 17:22:59 ]
pi_176262905
Waarschuwen dat gedrag consequenties kan hebben is gewoon dreigen met een ban. Dan kun je wel zeggen dat het niet zo is maar je punt wordt niet veel sterker als je het vervolgens direct nog eens doet. Daarbij zijn moderators wel degelijk verantwoording schuldig aan users. De users maken FOK! en de moderators zijn ervoor om het e.e.a. in goede banen te leiden. Als gereedschap daarvoor is er de FB. Als users daar meer dan een dag lang geen antwoord krijgen op gestelde vragen, of dat nou ligt aan overleg achter de schermen of niet, zou ik op z'n minst verwachten dat een moderator door die onduidelijke vertraging zijn of haar post begint met "Sorry <usernaam>, ik had het even druk/we moesten even overleggen ..."

Maar dit zal ook wel weer geen normale manier zijn.
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 17:21:24 #240
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_176263125
quote:
10s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Waarschuwen dat gedrag consequenties kan hebben is gewoon dreigen met een ban. Dan kun je wel zeggen dat het niet zo is maar je punt wordt niet veel sterker als je het vervolgens direct nog eens doet. Daarbij zijn moderators wel degelijk verantwoording schuldig aan users. De users maken FOK! en de moderators zijn ervoor om het e.e.a. in goede banen te leiden. Als gereedschap daarvoor is er de FB. Als users daar meer dan een dag lang geen antwoord krijgen op gestelde vragen, of dat nou ligt aan overleg achter de schermen of niet, zou ik op z'n minst verwachten dat een moderator door die onduidelijke vertraging zijn of haar post begint met "Sorry <usernaam>, ik had het even druk/we moesten even overleggen ..."

Maar dit zal ook wel weer geen normale manier zijn.
Dat zijn ze niet. Dan kun je heel hard roepen van wel en ze alnog op het matje roepen, maar dat maakt nog niet dat mods dat hier allemaal hoeven te doen. Natuurlijk zouden zowel jij als ik en ook de mods willen dat je zo snel mogelijk een antwoord krijgt en soms is dat er, om wat voor reden dan ook, niet direct.

Dat FB er is om een discussie over de moderatie te faciliteren lijkt me duidelijk, maar als dat wat langer duurt dan jij gehoopt had hoeven we daar geen drama van te maken en hebben mods precies niks aan je uit te leggen. Als een mod zich geroepen voelt om die uitleg wel te geven, prima, maar er is geen enkele verplichting om uit te leggen waarom er niet binnen een paar uur een reactie gepost wordt. Die verplichting ga ik ze ook niet opleggen. Daarmee is de discussie omtrent het ter verantwoording roepen van mods omdat ze niet direct reageren wel gesloten.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_176263313
36 uur is gewoon een heel lange periode. Zeker met 5 mods aan het roer.
pi_176263534
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:21 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Dat zijn ze niet. Dan kun je heel hard roepen van wel en ze alnog op het matje roepen, maar dat maakt nog niet dat mods dat hier allemaal hoeven te doen. Natuurlijk zouden zowel jij als ik en ook de mods willen dat je zo snel mogelijk een antwoord krijgt en soms is dat er, om wat voor reden dan ook, niet direct.
Nou 4 van de 5 moderators vindt het kennelijk helemaal niet belangrijk dat users snel een antwoord krjgen. Geen van hen vindt de users kennelijk belangrijk genoeg om uit fatsoen een verklaring te geven voor waarom het zo lang moest duren. Geen van hen vindt het kennelijk nodig om daar sorry voor te zeggen. Nee, er komt een FA even uitleggen dat als we nog meer noten op onze zang hebben, we de consequenties daarvan zullen gaan merken. Nee, op die manier zal een moderator zich inderdaad niet gauw geroepen voelen om de users ten dienst te zijn.
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 17:41:37 #243
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_176263621
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:38 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Nou 4 van de 5 moderators vindt het kennelijk helemaal niet belangrijk dat users snel een antwoord krjgen. Geen van hen vindt de users kennelijk belangrijk genoeg om uit fatsoen een verklaring te geven voor waarom het zo lang moest duren. Geen van hen vindt het kennelijk nodig om daar sorry voor te zeggen. Nee, er komt een FA even uitleggen dat als we nog meer noten op onze zang hebben, we de consequenties daarvan zullen gaan merken. Nee, op die manier zal een moderator zich inderdaad niet gauw geroepen voelen om de users ten dienst te zijn.
Dat is een veronderstelling die je maakt. Een verkeerde ook nog. Dat een mod niet direct reageert wil niet zeggen dat hij niet snel een antwoord wil geven, maar bijvoorbeeld nog even overlegt. En wat je over mij zegt is ook een onjuiste weergave, ik heb slechts iets gezegd over de manier waarop dingen aangekaart worden.

Dus laat dit soort insinuaties lekker achterwege en post weer gezellig verder in de COS of waar dan ook :)
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_176263788
Maar een antwoord is er uiteindelijk nog niet.
pi_176263805
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:41 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Dat is een veronderstelling die je maakt. Een verkeerde ook nog. Dat een mod niet direct reageert wil niet zeggen dat hij niet snel een antwoord wil geven, maar bijvoorbeeld nog even overlegt. En wat je over mij zegt is ook een onjuiste weergave, ik heb slechts iets gezegd over de manier waarop dingen aangekaart worden.

Dus laat dit soort insinuaties lekker achterwege en post weer gezellig verder in de COS of waar dan ook :)
En waarom zegt een moderator dan niet even dat er overlegd moet worden? Wordt dergelijke 'constructiviteit' alleen van de users verlangd? Het antwoord daarop lijkt "ja" te zijn.

Nee, je hebt gewaarschuwd dat er consequenties zijn wanneer de manier waarop dingen aangekaart worden of het gedrag van users je niet aanstaat. Dat is gewoon dreigen met een ban. Of had je nog andere middelen tot je beschikking om ons de consequenties te laten voelen?
pi_176263810
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:51 schreef mootie het volgende:
Maar een antwoord is er uiteindelijk nog niet.
Ze moeten nog even overleggen.
pi_176264122
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:52 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ze moeten nog even overleggen.
Het gaat over de cos. Sinds wanneer ben jij daar
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_176264197
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:07 schreef Soury het volgende:

[..]

Het gaat over de cos. Sinds wanneer ben jij daar
Het gaat om FB.
pi_176264274
quote:
4s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:10 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het gaat om FB.
Ok
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2018 @ 18:16:07 #250
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_176264324
wat is het probleem ?
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
  woensdag 3 januari 2018 @ 18:25:08 #251
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2018 @ 18:35:14 #252
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_176264726
meer cossen minder streamlocks *O*
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_176265127
Zoals eerder aangegeven is dit topic een plek voor vragen aan/over de moderatie dus laten we het daar verder weer voor gebruiken.
Slowchat mag een deurtje verder. :)
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2018 @ 19:03:21 #254
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_176265384
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:50 schreef Urb het volgende:
Zoals eerder aangegeven is dit topic een plek voor vragen aan/over de moderatie dus laten we het daar verder weer voor gebruiken.
Slowchat mag een deurtje verder. :)
reageer daar dan ook op ipv een bericht dat dit geen slowchat is.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:28 schreef mootie het volgende:
36 uur is gewoon een heel lange periode. Zeker met 5 mods aan het roer.
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 19:29:28 #255
249559 crew  Lavenderr
pi_176265918
Ja, het duurde lang. Té lang misschien. Maar het is ook gewoon zo dat het heel moeilijk is om te reageren zodat alle partijen er wat aan hebben. Het is altijd zo dat de ene partij zich tekort gedaan voelt als de andere partij in hun ogen voorgetrokken wordt.
Op dit moment lijkt de COS wel een loopgraaf. Van alle kanten wordt er op elkaar gevuurd en worden er steken uitgedeeld. De COS-sen vliegen voorbij en dan is het zelfs met 5 man niet altijd te doen. Kan alleen maar zeggen dat ik mijn best doe en ook nog probeer wat mee te posten en een beetje plezier heb op de COS. Met iedereen.
pi_176265935
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:50 schreef Urb het volgende:
Zoals eerder aangegeven is dit topic een plek voor vragen aan/over de moderatie dus laten we het daar verder weer voor gebruiken.
Slowchat mag een deurtje verder. :)
Maar antwoorden op vragen komen dus niet. ;(
pi_176265965
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, het duurde lang. Té lang misschien. Maar het is ook gewoon zo dat het heel moeilijk is om te reageren zodat alle partijen er wat aan hebben. Het is altijd zo dat de ene partij zich tekort gedaan voelt als de andere partij in hun ogen voorgetrokken wordt.
Op dit moment lijkt de COS wel een loopgraaf. Van alle kanten wordt er op elkaar gevuurd en worden er steken uitgedeeld. De COS-sen vliegen voorbij en dan is het zelfs met 5 man niet altijd te doen. Kan alleen maar zeggen dat ik mijn best doe en ook nog probeer wat mee te posten en een beetje plezier heb op de COS. Met iedereen.
Niet alle partijen hoeven er toch iets aan te hebben. Als iets te ver gaat, of tegen de policy, dan kan het niet. Klaar.
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 19:34:42 #258
249559 crew  Lavenderr
pi_176266042
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 19:31 schreef mootie het volgende:

[..]

Niet alle partijen hoeven er toch iets aan te hebben. Als iets te ver gaat, of tegen de policy, dan kan het niet. Klaar.
En daar wordt op gemod.
pi_176266313
Het is helaas een beetje gevaarlijk om te zeggen (selffullfilling prophecy?) maar het probleem van deze bewuste term lijkt zichzelf inmiddels al (iig grotendeels) opgelost te hebben.
Daargelaten wat ik er daarstraks en in m'n door bblurker aangehaalde wat langere post van vorige week al over gezegd heb. Hoe wel/niet te reageren, dat de moderatie beslist wat wel/niet door de beugel kan etc.
pi_176266491
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 19:44 schreef Urb het volgende:
Het is helaas een beetje gevaarlijk om te zeggen (selffullfilling prophecy?) maar het probleem van deze bewuste term lijkt zichzelf inmiddels al (iig grotendeels) opgelost te hebben.
Daargelaten wat ik er daarstraks en in m'n door bblurker aangehaalde wat langere post van vorige week al over gezegd heb. Hoe wel/niet te reageren, dat de moderatie beslist wat wel/niet door de beugel kan etc.
Serieus? Gevaarlijk. Het is UTO
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_176283504
Kan een mod de titel van CO #17661 corrigeren? Daar staat Utiopia ipv Utopia.
pi_176283880
Jazeker :)
  donderdag 4 januari 2018 @ 19:31:26 #263
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_176287362
Sorry
pi_176287429
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:31 schreef 5thencounter het volgende:
Sorry
Ja linke soep hier :)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 4 januari 2018 @ 19:37:04 #265
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_176287474
quote:
10s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:34 schreef Soury het volgende:

[..]

Ja linke soep hier :)
Sjah, ik postte verkeerd, moet snel gecorrigeerd vanwege de hot-zone hier, ;)
pi_176287794
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:37 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Sjah, ik postte verkeerd, moet snel gecorrigeerd vanwege de hot-zone hier, ;)
Kan gebeuren en die hot-zone valt wel mee hoor ;)
pi_176318157
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 16:39 schreef Lavenderr het volgende:
Jazeker :)
^O^
pi_176371670
Ik vind het de laatste dagen weer prettig cossen! ^O^
pi_176371746
Inderdaad en dat mag ook gezegd worden ^O^
SOONY
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 19:53:43 #270
249559 crew  Lavenderr
pi_176373182
Fijn!
pi_176382127
Afgelopen nacht was weer als vanouds kiften, wat zeer onprettig is om terug te lezen. Maar er lijkt vooral niets van gezegd te mogen worden.

Ah, er zijn nu een kleine 40 posts verwijderd in COS 17703, zie ik. Dat leest nu iig prettiger terug.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bblurker2 op 09-01-2018 09:06:33 ]
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 15:14:29 #272
388664 crew  Dotteke
pi_176388654
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:51 schreef Raskolnikow het volgende:
Ik vind het de laatste dagen weer prettig cossen! ^O^
Ben ik niet met je eens, als Johan haters is het fijn cossen
Ik COS niet veel meer, iedere keer als je iets over Ivan zegt komen ze met
Ja maar Johan of ja maar Johan dat, of je moet een verklaring afleggen waarom je iets tikt of zegt
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_176388759
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:14 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, als Johan haters is het fijn cossen
Ik COS niet veel meer, iedere keer als je iets over Ivan zegt komen ze met
Ja maar Johan of ja maar Johan dat, of je moet een verklaring afleggen waarom je iets tikt of zegt
Tsja, zo was het voor andere Cossers de laatste weken.
pi_176389266
Die persoonlijke aanvallen en sneren maken voor mij dat de sfeer verpest wordt. En het gaat maar door. Met de door mij genoemde COS van vannacht als triest voorbeeld. De bewuste posts zijn inmiddels verwijderd.
pi_176390567
Ben net wakker en even voedsel zoeken, (men) zal er later op terugkomen.
Verder zoals eerder aangegeven is ook dit topic puur voor communicatie met en de moderatie.
pi_176391079
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:36 schreef Urb het volgende:
Ben net wakker en even voedsel zoeken, (men) zal er later op terugkomen.
Verder zoals eerder aangegeven is ook dit topic puur voor communicatie met en de moderatie.
Joh het is al opgelost ga eten en verder.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_176391300
Zoals al vaak aangegeven is: Als je niet goed met iemand kan opschieten lok diegene dan niet uit en reageer niet op elkaar. Zet een TR als een post te ver gaat, maar ga de discussie niet aan.
pi_176391382
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 17:13 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Zoals al vaak aangegeven is: Als je niet goed met iemand kan opschieten lok diegene dan niet uit en reageer niet op elkaar. Zet een TR als een post te ver gaat, maar ga de discussie niet aan.
Want een discussie is niet op z’n plek op een discussieforum.
pi_176391403
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 17:17 schreef mootie het volgende:

[..]

Want een discussie is niet op z’n plek op een discussieforum.
Dat zeg ik helemaal niet.
Een discussie is prima, maar op een normale manier en toon.
Dus niet op de manier van gisternacht, dik 40 posten zijn er verwijderd die persoonlijk werden.
pi_176391499
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 17:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet.
Een discussie is prima, maar op een normale manier en toon.
Dus niet op de manier van gisternacht, dik 40 posten zijn er verwijderd die persoonlijk werden.
Er was een mod aanwezig. Dat was vreemd. Had meteen in de kiem gesmoord kunnen worden.
pi_176391579
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 17:23 schreef mootie het volgende:

[..]

Er was een mod aanwezig. Dat was vreemd. Had meteen in de kiek gesmoord kunnen worden.
Dat is niet relevant, en klopt overigens niet want die moest er vandoor, ook wij hebben helaas slaap nodig enzo.

Het is niet aan users onderling, wees de wijste simpel zat en laat het verder aan ons over.
pi_176391603
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 17:27 schreef Urb het volgende:

[..]

Dat is niet relevant, en klopt overigens niet want die moest er vandoor, ook wij hebben helaas slaap nodig enzo.

Het is niet aan users onderling, wees de wijste simpel zat en laat het verder aan ons over.
Wel relevant, de mod reageerde zelfs nog op de post waardoor het hele gedoe begon.

En we zaten inderdaad te wachten op een ingreep, van de aanwezige mod, maar die kwam niet.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 19:03:24 #283
249559 crew  Lavenderr
pi_176393411
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 17:29 schreef mootie het volgende:

[..]

Wel relevant, de mod reageerde zelfs nog op de post waardoor het hele gedoe begon.

En we zaten inderdaad te wachten op een ingreep, van de aanwezige mod, maar die kwam niet.

Er zijn posts verwijderd en daarna ben ik gaan slapen. Moet ook af en toe gebeuren :z
pi_176393825
Is de RLS SC echt achter gebleven ;(?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 21:26:14 #285
249559 crew  Lavenderr
pi_176398121
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is de RLS SC echt achter gebleven ;(?
PP! Wat leuk!
De SC is er nog hoor, maar dan van Utopia.
Die andere is gestopt vanzelfsprekend. Dat is geschiedenis.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 20:58:54 #286
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_176483164
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 17:27 schreef Urb het volgende:

[..]

Dat is niet relevant, en klopt overigens niet want die moest er vandoor, ook wij hebben helaas slaap nodig enzo.


Bullshit, bewijs het maar :{w
love & heet
  zaterdag 13 januari 2018 @ 21:03:24 #287
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_176483308
Ik wil ook gelijk, nu ik hier toch ben, aangeven dat het nu goed gaat in de cos! Bravo!!

Dan hoor je niets van moetie :{w Ze zit hier altijd te co-piloten, maar dan opeens godverdomme ff helemaal niets weetjewel. :B

nowlive,eu rules!!
love & heet
  zondag 14 januari 2018 @ 16:12:39 #288
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_176500681
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:03 schreef sly-nl het volgende:
Ik wil ook gelijk, nu ik hier toch ben, aangeven dat het nu goed gaat in de cos! Bravo!!

Dan hoor je niets van moetie :{w Ze zit hier altijd te co-piloten, maar dan opeens godverdomme ff helemaal niets weetjewel. :B

nowlive,eu rules!!
Tering..Ouwe Spemmert, leef je nog? ;)
pi_176526199
de COS en de SC gaan weer vreselijk door elkaar lopen. Of beter gezegd, de COS is weer slowchat geworden,
pi_176528305
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 19:44 schreef Verida het volgende:
de COS en de SC gaan weer vreselijk door elkaar lopen. Of beter gezegd, de COS is weer slowchat geworden,
Van wat we gezien hebben is weg nou.
pi_176529314
Sleep elkaar gerust mee de SC in natuurlijk. :Y
  dinsdag 16 januari 2018 @ 00:43:27 #292
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_176533874
Ja of post zelf eens iets ontopic voor de verandering :') _O_

@ Verida

[ Bericht 4% gewijzigd door Flow3r op 16-01-2018 10:37:57 ]
pi_176561853
Zou de huidige TT kunnen worden veranderd in Waar we wachten op Bils onderbuikgevoel
?

Alvast bedankt :*
SOONY
pi_176562119
quote:
17s.gif Op woensdag 17 januari 2018 10:54 schreef DKUp het volgende:
Zou de huidige TT kunnen worden veranderd in Waar we wachten op Bils onderbuikgevoel
?

Alvast bedankt :*
Ja hoor ;)
pi_176562130
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 11:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja hoor ;)
:B
SOONY
pi_176719124
Omdat Mario terecht geschokt is door de onnauwkeurige TT met een klein copy paste foutje er in kom ik hier toch even vragen of de overbodige l aan het einde van de titel van het door mij met veel moeite aangemaakte Topic even verwijderd kan worden

Alvast super bedankt O+
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_176719294
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 16:39 schreef pullup het volgende:
Omdat Mario terecht geschokt is door de onnauwkeurige TT met een klein copy paste foutje er in kom ik hier toch even vragen of de overbodige l aan het einde van de titel van het door mij met veel moeite aangemaakte Topic even verwijderd kan worden

Alvast super bedankt O+
Done. :)
  Intelligentste user 2022 vrijdag 26 januari 2018 @ 00:07:33 #298
222817 Recce
pi_176750648
Kan iemand de SC hernoemen in: "De BDS mag niet liegen!"? Bij voorbaat dank namens de SC.
pi_176752044
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 00:07 schreef Recce het volgende:
Kan iemand de SC hernoemen in: "De BDS mag niet liegen!"? Bij voorbaat dank namens de SC.
Geen idee of het nog nodig was maar alsnog de "de" ertussengefrot.
  Intelligentste user 2022 vrijdag 26 januari 2018 @ 12:17:24 #300
222817 Recce
pi_176756823
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 05:23 schreef Urb het volgende:

[..]

Geen idee of het nog nodig was maar alsnog de "de" ertussengefrot.
Het was van enorm belang! Onze dank is dan ook onmetelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')