Competitievervalsing toch? Liberty zou niet blij worden van dit soort verhalen.quote:Op woensdag 22 november 2017 17:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee de leveranciers regelen alles met betrekking tot de motor. Welke software er gedraaid wordt, welke modes er beschikbaar zijn, alles. Uiteraard zal het een en ander overlegt worden maar uiteindelijk zit Renault aan de knoppen. Dit geld bij alle klanten teams. Vandaar ook dat Renault in Interlagos gewoon alle motoren kon knijpen zonder wat te melden. En vandaar ook dat een klanten team nooit meer kampioen zal worden als het fabrieks team ook mee doet voor het WK.
Mooi voorbeeld is het podium van Grosjean in de Lotus op Spa 2015. Toen Mercedes door kreeg dat ze Vettel van het podium konden houden als Grosjean iets meer snelheid zou hebben gaven ze Grosjean een 'geheime' engine mode waardoor die Lotus ineens een stuk sneller kon en hij Vettel voor kon blijven. Naderhand gaf Grosjean bij zijn team aan dat zijn wagen nog nooit zo goed en hard had gereden en het team vroeg uiteraard Mercedes om die mode voor elke race vrij te geven, maar mercedes gaf geen gehoor.
Ik kan me ook nauwelijks herinneren dat een klantenmotor kampioen is geworden als het fabrieksteam meedeed.quote:Op woensdag 22 november 2017 17:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee de leveranciers regelen alles met betrekking tot de motor. Welke software er gedraaid wordt, welke modes er beschikbaar zijn, alles. Uiteraard zal het een en ander overlegt worden maar uiteindelijk zit Renault aan de knoppen. Dit geld bij alle klanten teams. Vandaar ook dat Renault in Interlagos gewoon alle motoren kon knijpen zonder wat te melden. En vandaar ook dat een klanten team nooit meer kampioen zal worden als het fabrieks team ook mee doet voor het WK.
Mooi voorbeeld is het podium van Grosjean in de Lotus op Spa 2015. Toen Mercedes door kreeg dat ze Vettel van het podium konden houden als Grosjean iets meer snelheid zou hebben gaven ze Grosjean een 'geheime' engine mode waardoor die Lotus ineens een stuk sneller kon en hij Vettel voor kon blijven. Naderhand gaf Grosjean bij zijn team aan dat zijn wagen nog nooit zo goed en hard had gereden en het team vroeg uiteraard Mercedes om die mode voor elke race vrij te geven, maar mercedes gaf geen gehoor.
Wat ga je straks doen? Mij in het juiste topic quoten?quote:
2010 vergeten? RBR/Vettel WK. Renault met Kubica en Petrov als fabrieksrijders.quote:Op woensdag 22 november 2017 19:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik kan me ook nauwelijks herinneren dat een klantenmotor kampioen is geworden als het fabrieksteam meedeed.
Misschien Brawn in 2009 als je McLaren als fabrieksteam van Mercedes telt in dat jaar.
Blijkbaar. Ik had het idee dat Red Bull toen al het fabrieksteam wasquote:Op woensdag 22 november 2017 21:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
2010 vergeten? RBR/Vettel WK. Renault met Kubica en Petrov als fabrieksrijders.
En 2011, maar toen was de regeling er al dat Renault verkocht was aan Lotus als ik me niet vergis.....
Ligt aan de definitie....quote:Op woensdag 22 november 2017 22:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was toch gewoon het fabrieksteam?
quote:For 1988 McLaren had secured use of the 1.5L V6 Honda turbo engines which since late in the 1985 season had been the best engine in Formula One. With the engines coming at the expense of Williams (who had won the previous two Constructors' Championships from McLaren), a strong 1988 was possible. Team boss Ron Dennis had previously tried to secure Honda engines for his Formula 2 team and welcomed the Japanese company after four successful years with the TAG engines.
In 94 won Benneton met een slechtere motor (Ford), maar het beste chassis en courreur.quote:Op woensdag 22 november 2017 22:19 schreef Nattekat het volgende:
In de jaren 90 had je Benetton en Williams met Renault. Telt dat ook?
Williams was het fabrieksteam in 1987 en McLaren nam die status over in 1988. Enige verschil was dat Lotus in 87 een jaer oudere Honda had dan Williams en in 88 dezelfde als McLaren.quote:Op woensdag 22 november 2017 22:23 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ligt aan de definitie....
[..]
Mercedes gebruikte die mode zelf ook alleen maar als het om een overwinning ging Voor Lotus stond er toen een podiumplek op het spel. En lijkt me vrij logisch dat ze die info niet vrijgeven anders kan het nog wel eens ploffende motoren opleveren.quote:Op woensdag 22 november 2017 17:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee de leveranciers regelen alles met betrekking tot de motor. Welke software er gedraaid wordt, welke modes er beschikbaar zijn, alles. Uiteraard zal het een en ander overlegt worden maar uiteindelijk zit Renault aan de knoppen. Dit geld bij alle klanten teams. Vandaar ook dat Renault in Interlagos gewoon alle motoren kon knijpen zonder wat te melden. En vandaar ook dat een klanten team nooit meer kampioen zal worden als het fabrieks team ook mee doet voor het WK.
Mooi voorbeeld is het podium van Grosjean in de Lotus op Spa 2015. Toen Mercedes door kreeg dat ze Vettel van het podium konden houden als Grosjean iets meer snelheid zou hebben gaven ze Grosjean een 'geheime' engine mode waardoor die Lotus ineens een stuk sneller kon en hij Vettel voor kon blijven. Naderhand gaf Grosjean bij zijn team aan dat zijn wagen nog nooit zo goed en hard had gereden en het team vroeg uiteraard Mercedes om die mode voor elke race vrij te geven, maar mercedes gaf geen gehoor.
Via Google kom je er ookquote:Op woensdag 22 november 2017 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Max naar de MotoGP? https://www.motorsport.co(...)cing-motogp-981539/j
Edit: excuus, is een prime artikel.
quote:Q: "This is the final chapter of McLaren Honda, but you had positives, what is your best memory of the last 3 years?"
Alonso: "Ermmm, it is difficult to pick out one race as the performance was never there."
quote:Op donderdag 23 november 2017 13:13 schreef Wuwwa het volgende:
VET: "You (Lewis) didn't have to pass many people this year"
HAM: "I passed you a couple of times..."
[ afbeelding ]
Dat bashen was vorig seizoen al niet meer leuk, valt me toch wel tegen van Alonso.quote:
quote:Op donderdag 23 november 2017 13:13 schreef Wuwwa het volgende:
VET: "You (Lewis) didn't have to pass many people this year"
HAM: "I passed you a couple of times..."
[ afbeelding ]
Blauw voor hardquote:Op donderdag 23 november 2017 14:11 schreef Wuwwa het volgende:
[ afbeelding ]
De bandjes voor volgend jaar
Word er superhard van.
Dat dus. Zonder bijtanken verlies je relatief weinig met een pitsstop en ga je dus geen harde banden gebruiken. Waarom ze erbij zitten is mij een raadsel. En die naamgeving is ook al belachelijk. Pak dan gewoon de 3 zachtste soorten en noem ze hard/medium/softquote:Op donderdag 23 november 2017 14:24 schreef Gezicht het volgende:
Superhard, hard en medium worden toch niet gebruikt. Lekker boeiend dus.
Feiten zijn uit.quote:Op donderdag 23 november 2017 13:56 schreef opreis het volgende:
Kan me weinig inhaalacties van Ham op Vettel herinneren eerlijk gezegd
Ik neem aan dat ze de benaming doorgeschoven hebben en dat de onderlinge verschillen iets kleiner zijnquote:Op donderdag 23 november 2017 14:31 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat dus. Zonder bijtanken verlies je relatief weinig met een pitsstop en ga je dus geen harde banden gebruiken. Waarom ze erbij zitten is mij een raadsel. En die naamgeving is ook al belachelijk. Pak dan gewoon de 3 zachtste soorten en noem ze hard/medium/soft
Er zijn nu twee compounds met precies dezelfde kleur blauw.quote:Op donderdag 23 november 2017 14:20 schreef Degodvader het volgende:
Zijn jullie collectief kleurenblind ofzo?
Het enige waar ik aan kan denken.quote:Op donderdag 23 november 2017 14:11 schreef Wuwwa het volgende:
[ afbeelding ]
De bandjes voor volgend jaar
Word er superhard van.
Mexico ging Hamilton ook voorbij aan Vettel. Alleen prikte Vettel toen nog zijn banden lek.quote:
twitter:tgruener twitterde op donderdag 23-11-2017 om 15:23:19 Just watched @ValtteriBottas trying to get out of his Halo fitted car as quickly as possible while Jo Bauer (FIA) w… https://t.co/7iOAYoqnwy reageer retweet
Heb sinds vorige week UltraGrip Performance G1 van Goodyear erop liggen die namen ook altijdquote:Op donderdag 23 november 2017 17:01 schreef Fer het volgende:
Superhard kun je straks bij kwikfit op je Megane RS monteren. Kijk mij eens met ekte F1 banden op mijn waggie. Op circuit hebben ze weinig nut.
Alleen al daarom zouden ze met een beter doordacht plan moeten komenquote:Op donderdag 23 november 2017 16:48 schreef Wuwwa het volgende:twitter:tgruener twitterde op donderdag 23-11-2017 om 15:23:19 Just watched @ValtteriBottas trying to get out of his Halo fitted car as quickly as possible while Jo Bauer (FIA) w… https://t.co/7iOAYoqnwy reageer retweet
Dacht dat dit soort tests wel standaard bij het evaluatie/implementatie-onderzoek zouden zijn gedaan, het niet snel genoeg kunnen uitstappen in geval van nood is gevaar nummer 1 bij de Halo. Maar kennelijk komen ze daar nu pas achter.quote:Op donderdag 23 november 2017 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen al daarom zouden ze met een beter doordacht plan moeten komen
UltraGrip? Wat heb je daar nou weer aan op de openbare wegquote:Op donderdag 23 november 2017 17:02 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Heb sinds vorige week UltraGrip Performance G1 van Goodyear erop liggen die namen ook altijd
Die testen hebben ze al gedaan en het was iets langzamer dan met de huidige wagens, maar niet dramatisch, vandaar dat de FIA de maximumtijd iets verhoogd heeft. Dit zegt meer over Bottas dan de Halo.quote:Op donderdag 23 november 2017 19:26 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Dacht dat dit soort tests wel standaard bij het evaluatie/implementatie-onderzoek zouden zijn gedaan, het niet snel genoeg kunnen uitstappen in geval van nood is gevaar nummer 1 bij de Halo. Maar kennelijk komen ze daar nu pas achter.
Overigens zijn er ook nog altijd klachten dat coureurs lichten langs de baan niet konden zien, bijv. de pitstraatlichten
M'n zomersloffen zijn 235x35x19 ContiSport banden... dat zijn halve slicks met 3 langsgroeven en een paar miniscule zijgroeven voor eventuele regen. Nagenoeg geen grip met dit type weer... dus laatst maar 17" inch set aangeschaft met winterbanden:quote:Op donderdag 23 november 2017 19:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
UltraGrip? Wat heb je daar nou weer aan op de openbare weg
Winterbanden zijn overrated.quote:Op donderdag 23 november 2017 20:06 schreef BadderHaring het volgende:
Opel en dan ook nog grijs .
Ik zou er deze winter gewoon slicks opleggen en all-risk verzekeren.
Ik ga nu m'n derde winter in sinds m'n eerste auto, nooit wintersloffen gehad. Ook nooit gecrasht.quote:Op donderdag 23 november 2017 20:08 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Bij grijze Opels is dat in elk geval zo.
Ja dat dacht ik ook, tot ik vorig jaar 200 meter verder gleed toen ik 35km/u reed, zelfs de ABS had geen invloed.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |