abonnement Unibet Coolblue
pi_175149150
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:18 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is nou net het probleem.

Opvang in de regio is hartstikke leuk hoor, maar in de praktijk werkt het niet. Het perfecte voorbeeld wordt nu gegeven in Bangladesh. Zit je met zijn miljoenen in afvallige tentjes te vechten om het eten wat net genoeg is voor een tiende van het aantal mensen wat er zit. Logisch ook. Moet je kijken hoe de gewone man in Bangladesh woont. Hou er dan rekening mee dat een vluchtelingenopvang uiteraard altijd minder is. Dat is zelfs bij ons zo en daar is men nog armer. Erbarmelijke omstandigheden. Google eens rohingya refugee bangladesh.

Bij de Syrische vluchtelingen is het iets minder nijpend, maar Turken en Libanezen hebben ook even vaak niet als wel de middelen om zichzelf te onderhouden, laat staan anderen. En dan kan je wel miljarden naar ome Erdo sturen om die vluchtelingen op te vangen in Turkije, maar ik vertrouw hem niet op zijn mooie blauwe ogen dat dat geld dan ook allemaal daar terecht komt.

Opvang in de regio is mooi in theorie, maar in de praktijk komen mensen dan van de regen in de drup als je je ff verdiept in die 'schuilplaatsen'. Ik denk dat veel Rohingya zo'n 'opvang' absoluut niet beter achten dan in Birma blijven waar je vermoord of verkracht kan worden omdat je moslim bent. En dat wil op zich wel wat zeggen
Opvang in de regio is iets waar je vooraf grootschalig in moet investeren en niet een leuke oneliner voor als het probleem al daar is.
Als je roept opvang in de regio moet je investeren en een organisatie optuigen met ruime middelen om die opvang mogelijk te maken, dat kost veel geld en veel manuren.
Onder internationale "vlag" en met internationale middelen.

Persoonlijk vind ik recht op asiel voor vluchtelingen behoorlijk arbitrair, er zijn gebieden in bv Pakistan waar eigenlijk gewoon een burgeroorlog wordt uitgevochten maar die hebben dan weer geen recht op asiel.

Opvang in de regio kan ook de braindrain beperken die in dergelijke omstandigheden onvermijdelijk optreedt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175149174
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat staat godverdomme op deze pagina.
Ik zei al sorry, voor jou mss niet snel genoeg.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175149229
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarbij je de rentelasten die daarbij komen kijken mocht aftrekken en je huis tot die tijd niet echt is meegeteld is als vermogen.
Maar behandelen ze het dan als vermogen of als fictief rendement?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:51:11 #54
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175149293
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:41 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Opvang in de regio is iets waar je vooraf grootschalig in moet investeren en niet een leuke oneliner voor als het probleem al daar is.
Als je roept opvang in de regio moet je investeren en een organisatie optuigen met ruime middelen om die opvang mogelijk te maken, dat kost veel geld en veel manuren.
Onder internationale "vlag" en met internationale middelen.

Persoonlijk vind ik recht op asiel voor vluchtelingen behoorlijk arbitrair, er zijn gebieden in bv Pakistan waar eigenlijk gewoon een burgeroorlog wordt uitgevochten maar die hebben dan weer geen recht op asiel.

Opvang in de regio kan ook de braindrain beperken die in dergelijke omstandigheden onvermijdelijk optreedt.
Maar bijvoorbeeld die Rohingya als voorbeeld nemend. Waar moet je dat dan doen? Een internationale organisatie die even genoeg van je land overneemt om 1m+ mensen op te vangen, wie vindt dat goed?

Wat zou hier in Nederland gebeuren als de politiek voor zou stellen om maar even heel Gelderland beschikbaar te stellen aan vluchtelingen? Dan zou de burgeroorlog uitbreken denk ik, met de fans in dit topic voorop.

Het klinkt allemaal heel mooi, maar in de praktijk is het minder
Laffe huichelaar
pi_175149301
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:30 schreef Tanatos het volgende:

[..]

De blanke boeren op hun bescheiden landgoedjes die een direct overblijfsel van het kolonialisme en haar rechtspraak zijn en die altijd de bezittende klasse beschermt en bevoordeelt?
(Wat in wetgeving in de westerse wereld nog steeds grotendeels zo is.)
Dus dat geeft anderen maar het recht om ze als beesten op te jagen en te vermoorden? Als dat je denkwijze is dan ben je met recht compleet gestoord.
pi_175149320
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:51 schreef Kaas- het volgende:
Tot Baudet was “we leven in een eindtijd!” iets dat enkel hier en daar in Amerika door dronken bejaarde zwervers met kartonnen bordjes langs de weg werd geschreeuwd, en waar je met gebogen hoofd met een boog omheen loopt.

Om dat geleuter maar even in perspectief te plaatsen.

Het is een bekend mechanisme. :
Een naderende ondergang van de samenleving, levensstijl, welvaart en welzijn schetsen.
Mensen bang en boos maken.... Een zondebok aanwijzen
En dan "de oplossing" aanbieden. Volg ons,stem ons, bereidt u voor ..... of nog erger voor gevorderde demagogen/onheilsprofeten.
pi_175149321
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:51 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dus dat geeft anderen maar het recht om ze als beesten op te jagen en te vermoorden? Als dat je denkwijze is dan ben je met recht compleet gestoord.
Ik zeg helemaal niet dat dat anderen dan automatisch dat recht geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 18-11-2017 11:59:23 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175149336
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:51 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dus dat geeft anderen maar het recht om ze als beesten op te jagen en te vermoorden? Als dat je denkwijze is dan ben je met recht compleet gestoord.
Ja, want dat zegt hij ook echt. Overigens is er geen sprake van een soort van jacht op de Boeren, maar goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175149347
Ik begrijp niet goed waarom er een uitzondering voor blanke Afrikaners gemaakt moet worden in ons asielbeleid.
Kan iemand me dat uitleggen?
Make my day!
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:54:56 #60
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175149362
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:53 schreef agter het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom er een uitzondering voor blanke Afrikaners gemaakt moet worden in ons asielbeleid.
Kan iemand me dat uitleggen?
Waarschijnlijk omdat men denkt dat die dichter bij ons zitten qua cultuur omdat ze er hetzelfde uitzien als wij ofzo.
Laffe huichelaar
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:56:04 #61
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175149389
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:51 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dus dat geeft anderen maar het recht om ze als beesten op te jagen en te vermoorden? Als dat je denkwijze is dan ben je met recht compleet gestoord.
Lekker iemand anders een standpunt aanwrijven wat ie helemaal niet heeft en dat aanvallen is wel opmerkelijk hoor.
Laffe huichelaar
pi_175149419
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Lekker iemand anders een standpunt aanwrijven wat ie helemaal niet heeft en dat aanvallen is wel opmerkelijk hoor.
Geheel ongebruikelijk is dat niet voor hem :P
pi_175149422
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:53 schreef agter het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom er een uitzondering voor blanke Afrikaners gemaakt moet worden in ons asielbeleid.
Kan iemand me dat uitleggen?
Ik denk doordat zuid Afrika van Nederland is geweest. En veel van deze mensen Nederlands bloed hebben. Ook lijkt het Afrikaans erg op Nederlands.
pi_175149424
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar bijvoorbeeld die Rohingya als voorbeeld nemend. Waar moet je dat dan doen? Een internationale organisatie die even genoeg van je land overneemt om 1m+ mensen op te vangen, wie vindt dat goed?

Wat zou hier in Nederland gebeuren als de politiek voor zou stellen om maar even heel Gelderland beschikbaar te stellen aan vluchtelingen? Dan zou de burgeroorlog uitbreken denk ik, met de fans in dit topic voorop.

Het klinkt allemaal heel mooi, maar in de praktijk is het minder
Het probleem met de Rohingya is al daar en de organisatie voor grootschalige opvang in de regio niet goed genoeg geregeld.
Op welk grondgebied is lastig maar Bangladesh zal bv vermoedelijk liever grond beschikbaar stellen dan zelf met het hele probleem opgezadeld te worden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:58:39 #65
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175149440
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geheel ongebruikelijk is dat niet voor hem :P
Zo vaak zie ik Monopoly hier niet. Rare aanvallen en drogredeneringen zie ik hier helaas wel veel. Ook van jou. Dus deze moral highground is ook wel opmerkelijk
Laffe huichelaar
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:59:44 #66
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175149456
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:58 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Het probleem met de Rohingya al daar en de organisatie voor grootschalige opvang in de regio niet goed genoeg geregeld.
Op welk grondgebied is lastig maar Bangladesh zal bv vermoedelijk liever grond beschikbaar stellen dan zelf met het hele probleem opgezadeld te worden.
Ja en dat is dus het nadeel van opvang in de regio. Het is slikken of stikken. Je mag kiezen in welk gat je genaaid wordt, maar daar houdt het wel op.
Laffe huichelaar
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:01:16 #67
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175149485
Dat gaat goed tot het niet meer goed gaat. Op een gegeven moment is zo'n land er klaar mee om genomen te worden. En de vluchtelingen lijden daar dan onder.
Laffe huichelaar
pi_175149522
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja en dat is dus het nadeel van opvang in de regio. Het is slikken of stikken. Je mag kiezen in welk gat je genaaid wordt, maar daar houdt het wel op.
Je kunt voor minder geld veel meer mensen helpen, voor mij voelt dat rechtvaardiger aan dan enkel hen die succesvol vluchten naar het westen daarvoor te belonen (en welke groep is dat, zeker niet de amsten).
Daarnaast kun je de onherroepelijke braindrain mss enigszins beperken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:10:14 #69
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175149673
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, want dat zegt hij ook echt. Overigens is er geen sprake van een soort van jacht op de Boeren, maar goed.
Ehh... Dat heb je even goed mis. Er zijn letterlijk regeringslieden die oproepen tot het doden van 'de boer'. Dus ja er is wel sprake van een soort van jacht op de boeren.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:12:03 #70
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175149700
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:02 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Je kunt voor minder geld veel meer mensen helpen, voor mij voelt dat rechtvaardiger aan dan enkel hen die succesvol vluchten naar het westen daarvoor te belonen (en welke groep is dat, zeker niet de amsten).
Daarnaast kun je de onherroepelijke braindrain mss enigszins beperken.
Ik vrees dat mijn scepsis niet toelaat dat ik geloof dat veel mensen die 'opvang in de regio' willen dat voor hun eigen rechtvaardigheidsgevoel doen of omdat het beter is voor de vluchtelingen. Die willen dat gewoon omdat ze die mensen hier niet willen.
Laffe huichelaar
pi_175149723
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:10 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ehh... Dat heb je even goed mis. Er zijn letterlijk regeringslieden die oproepen tot het doden van 'de boer'. Dus ja er is wel sprake van een soort van jacht op de boeren.
Kom maar op met die bronnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175149727
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:10 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ehh... Dat heb je even goed mis. Er zijn letterlijk regeringslieden die oproepen tot het doden van 'de boer'. Dus ja er is wel sprake van een soort van jacht op de boeren.
Dit heb ik ook wel eens gehoord. Maar was dit niet verzonnen?
pi_175149812
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vrees dat mijn scepsis niet toelaat dat ik geloof dat veel mensen die 'opvang in de regio' willen dat voor hun eigen rechtvaardigheidsgevoel doen of omdat het beter is voor de vluchtelingen. Die willen dat gewoon omdat ze die mensen hier niet willen.
Als ze bereid zijn mee te investeren voor een daadwerkelijke opvang in de regio maakt mij dat niet uit.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:24:56 #74
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175150024
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:53 schreef agter het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom er een uitzondering voor blanke Afrikaners gemaakt moet worden in ons asielbeleid.
Kan iemand me dat uitleggen?
Ik hoop het niet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:26:07 #76
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175150052
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:17 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Als ze bereid zijn mee te investeren voor een daadwerkelijke opvang in de regio maakt mij dat niet uit.
Opvang in de regio is enkel het beste voor mensen die niet in de regio zitten. Tenzij je maanden van te voren de tijd hebt, heb je in de regio nooit de goede faciliteiten en middelen om die lui op te vangen. Nooit. Ik zeg niet dat ze allemaal hiernaartoe moeten komen hoor, maar ze zoals Syrie of Birma maar in het naburige land laten toestromen en daar de boel organiseren slaat ook nergens op. China heeft bijvoorbeeld veel betere faciliteiten al aanwezig dan Bangladesh en is niet gek veel verder.

Maar ja, China krijg je natuurlijk nooit zover dus dan maar 'opvang in de regio' in plaats van in het veel rijkere en beter voorziene land.

Die ideale droomwereld dat we overal een goede opvang kunnen maken bestaat gewoon niet. In Bangadesh zou je praktisch alles in moeten vliegen wat die lui nodig hebben, kun je ze bijna even makkelijk allemaal uitvliegen. Het werkt gewoonweg niet zoals jij het hier voorstelt. In de praktijk zitten lui dan alsnog met zijn 100en in tentjes voor 10 met eten voor 10. En dan weten we alleaal dat de 20 sterksten dat opeten en die hebben dan nog steeds maar nauwelijks genoeg
Laffe huichelaar
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:26:32 #77
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175150067
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vrees dat mijn scepsis niet toelaat dat ik geloof dat veel mensen die 'opvang in de regio' willen dat voor hun eigen rechtvaardigheidsgevoel doen of omdat het beter is voor de vluchtelingen. Die willen dat gewoon omdat ze die mensen hier niet willen.
Voor mij persoonlijk is het beide. Waarbij aangetekend dat 'het hier niet willen' om meerdere redenen is dan alleen eigenbelang.
pi_175150123
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vrees dat mijn scepsis niet toelaat dat ik geloof dat veel mensen die 'opvang in de regio' willen dat voor hun eigen rechtvaardigheidsgevoel doen of omdat het beter is voor de vluchtelingen. Die willen dat gewoon omdat ze die mensen hier niet willen.
Klopt omdat mensen hier opvangen niets oplost we doen dat uit schuld gevoel het echte probleem aanpakken is teveel moeite, we doen braaf zaken met zulke onfrisse regimes en als het dan fout gaat maken we ons er makkelijk vanaf. Je kunt mij niet wijsmaken dat die mensen zo'n hekel aan elkaar hebben dat ze elkaar uitblijven moorden 80% van die mensen zal ook gewoon hun dagelijks leven willen leiden zonder gedoe
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_175150192
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Opvang in de regio is enkel het beste voor mensen die niet in de regio zitten. Tenzij je maanden van te voren de tijd hebt, heb je in de regio nooit de goede faciliteiten en middelen om die lui op te vangen. Nooit. Ik zeg niet dat ze allemaal hiernaartoe moeten komen hoor, maar ze zoals Syrie of Birma maar in het naburige land laten toestromen en daar de boel organiseren slaat ook nergens op. China heeft bijvoorbeeld veel betere faciliteiten al aanwezig dan Bangladesh en is niet gek veel verder.

Maar ja, China krijg je natuurlijk nooit zover dus dan maar 'opvang in de regio' in plaats van in het veel rijkere en beter voorziene land.

Die ideale droomwereld dat we overal een goede opvang kunnen maken bestaat gewoon niet. In Bangadesh zou je praktisch alles in moeten vliegen wat die lui nodig hebben, kun je ze bijna even makkelijk allemaal uitvliegen. Het werkt gewoonweg niet zoals jij het hier voorstelt. In de praktijk zitten lui dan alsnog met zijn 100en in tentjes voor 10 met eten voor 10. En dan weten we alleaal dat de 20 sterksten dat opeten en die hebben dan nog steeds maar nauwelijks genoeg
Zijn landen als Libanon, Bangladesh etc nu beter af dan als de internationele gemeenschap een soort van quick humanitarian taskforce zou realiseren waardoor de opvang beter kan en de locals minder worden weggeconcurreerd worden door straatarme ontheemden, je weet wel zij die niet naar het westen kunnen vluchten.
Volgens mij is een aanzienlijk deel van Bangladesh met bootjes te bereiken, zo niet nu dan wel binnenkort.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175150229
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:35:04 #81
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175150285
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:31 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Zijn landen als Libanon, Bangladesh etc nu beter af dan als de internationele gemeenschap een soort van quick humanitarian taskforce zou realiseren waardoor de opvang beter kan en de locals minder worden weggeconcurreerd worden door straatarme ontheemden, je weet wel zij die niet naar het westen kunnen vluchten.
Volgens mij is een aanzienlijk deel van Bangladesh met bootjes te bereiken, zo niet nu dan wel binnenkort.

Natuurlijk is Bangladesh dan beter af. Dat ontkent toch niemand? Goh, wat zou beter zijn, opgezadeld zitten met een miljoen vluchtelingen die de wereld niet wil of opgezadeld zitten met een miljoen vluchtelingen die de wereld niet wil maar dan met een beetje hulp.

Maakt dat een van de situaties de beste oplossing? Uiteraard ook niet. Dus dat is een ongelooflijk dom argument om te gebruiken dat opvang in de regio het best is.
Laffe huichelaar
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:38:29 #82
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175150378
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je ook gewoon een fatsoenlijk artikel? Ik ga goddomme geen YouTube kijken.
Je zoekt het maar uit dan, beelden spreken. En een beeld zegt meer dan duizend woorden maar jij bent gewoon in denial hier. :/
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175150397
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Natuurlijk is Bangladesh dan beter af. Dat ontkent toch niemand? Goh, wat zou beter zijn, opgezadeld zitten met een miljoen vluchtelingen die de wereld niet wil of opgezadeld zitten met een miljoen vluchtelingen die de wereld niet wil maar dan met een beetje hulp.

Maakt dat een van de situaties de beste oplossing? Uiteraard ook niet. Dus dat is een ongelooflijk dom argument om te gebruiken dat opvang in de regio het best is.
Je bent het met me eens dat het de situatie zou verbeteren maar tegelijkertijd vind je het moreel verwerpelijk?
Ik heb nergens gezegd dat het het probleem van vluchtelingen oplost, enkel dat het een betere aanpak is naar mijn idee.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:43:08 #84
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175150491
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:39 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Je bent het met me eens dat het de situatie zou verbeteren maar tegelijkertijd vind je het moreel verwerpelijk?
Ik heb nergens gezegd dat het het probleem van vluchtelingen oplost, enkel dat het een betere aanpak is naar mijn idee.
De betere aanpak is dat de wereld die miljoen vluchtelingen niet bij één land in de maag splits. Maar als je dat doet, is het niet meer het probleem van die andere landen dus dat is de makkelijkste oplossing
Laffe huichelaar
pi_175150569
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De betere aanpak is dat de wereld die miljoen vluchtelingen niet bij één land in de maag splits. Maar als je dat doet, is het niet meer het probleem van die andere landen dus dat is de makkelijkste oplossing
Vergeleken met de huidige situatie zou het een verbetering kunnen zijn, ik snap je morele verontwaardiging niet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175150594
Weer een extreemlinkse club die erg dol zijn op de de FvD en in het verleden ook wel vrij positief besproken en geretweet door Baudet, hoewel die ondertussen zijn keutel wat intrekt.

quote:
Dit roept de vraag op of de liefde wederzijds is. Op 27 mei zei Baudet in de Volkskrant over de Erkenbrand-studenten: 'Soms vliegen ze uit de bocht, maar het zijn jonge mensen die bezig zijn de wereld te ontdekken.' Inmiddels denkt Baudet daar anders over, zegt zijn woordvoerder. 'Op dat moment dacht hij dat het een conservatieve studieclub was, maar als deze club ­racistisch en antisemitisch gedachtegoed aanhangt, wil hij er absoluut niets mee te maken hebben.'
https://www.volkskrant.nl(...)anke-natie~a4539593/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2017 12:48:01 ]
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:49:59 #87
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175150640
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De betere aanpak is dat de wereld die miljoen vluchtelingen niet bij één land in de maag splits. Maar als je dat doet, is het niet meer het probleem van die andere landen dus dat is de makkelijkste oplossing
De beste oplossing is er voor zorgen dat vluchtelingen niet nodig zijn. Bijvoorbeeld door mensen duidelijk te maken dat ze er voor moeten zorgen dat ze in hun eigen land werken aan een betere toekomst.

Want het merendeel van de 'vluchtelingen' vlucht niet voor oorlog, maar voor economische omstandigheden. Gevolg is dat iedereen met een beetje geld en verstand er tussenuit peert, in plaats van te investeren in hun land. Landverraders die alleen aan zichzelf denken, die je vervolgens hier gaat binnenhalen en je dan afvraagt waarom ze zich niet aan de maatschappij aanpassen. Lol.

Oorlogsvluchtelingen moet je helpen, maar zodra je het onderscheid echt gaat maken tussen oorlogs vluchtelingen en economische vluchtelingen, dan kun je die prima grotendeels in de regio opvangen. Dat kost veel geld, maar veel minder dan ze hier tot hun dood laten wonen.
pi_175150643
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:38 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Je zoekt het maar uit dan, beelden spreken. En een beeld zegt meer dan duizend woorden maar jij bent gewoon in denial hier. :/
Er is geen fatsoenlijk nieuwsmedium dat melding maakt van massamoord?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 12:50:57 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175150660
Soms moet je ook gewoon kunnen accepteren dat je er niks aan kan doen en hopen dat het lokaal opgelost wordt. We moeten niet de politie van de wereld moeten willen spelen, daar krijg je op ten duur alleen maar problemen van. Zie Iran, zie Irak, zie Libië.

Iedere keer mensen invliegen als het ergens niet goed gaat is ook geen oplossing. Je haalt ze allemaal weg uit een land dat nog in ontwikkeling is, om ze hier een heerlijk lui leven te geven. Terugkeren gebeurt niet, dus heb je uiteindelijk een land waar niemand nog iets kan en een land waar het sociale stelsel steeds verder onder druk komt, om nog maar te zwijgen over Zweedse toestanden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:51:15 #90
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175150666
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is geen fatsoenlijk nieuwsmedium dat melding maakt van massamoord?
Is dat er uberhaupt?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175150717
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Is dat er uberhaupt?
Jazeker. Massamoord is behoorlijk nieuwswaardig.

Kom dus maar op met die bronnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175150797
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:58 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ik denk doordat zuid Afrika van Nederland is geweest. En veel van deze mensen Nederlands bloed hebben. Ook lijkt het Afrikaans erg op Nederlands.
Veel Duits bloed toch?
En bij het argument koloniën denk ik aan Indonesië. Grootste moslim land ter wereld.. lijkt me geen goed argument. :D

Maar ik denk dat FvD idd zo denkt.
Make my day!
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:03:02 #93
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175150938
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:49 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De beste oplossing is er voor zorgen dat vluchtelingen niet nodig zijn. Bijvoorbeeld door mensen duidelijk te maken dat ze er voor moeten zorgen dat ze in hun eigen land werken aan een betere toekomst.

Want het merendeel van de 'vluchtelingen' vlucht niet voor oorlog, maar voor economische omstandigheden. Gevolg is dat iedereen met een beetje geld en verstand er tussenuit peert, in plaats van te investeren in hun land. Landverraders die alleen aan zichzelf denken, die je vervolgens hier gaat binnenhalen en je dan afvraagt waarom ze zich niet aan de maatschappij aanpassen. Lol.

Oorlogsvluchtelingen moet je helpen, maar zodra je het onderscheid echt gaat maken tussen oorlogs vluchtelingen en economische vluchtelingen, dan kun je die prima grotendeels in de regio opvangen. Dat kost veel geld, maar veel minder dan ze hier tot hun dood laten wonen.
Gast, weet je uberhaupt wel waar we het over hebben? Lees je eerst eens in in de rohingya voor je dit soort posts maakt
Laffe huichelaar
pi_175151022
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Gast, weet je uberhaupt wel waar we het over hebben? Lees je eerst eens in in de rohingya voor je dit soort posts maakt
Jij haalt de Rohingya aan als voorbeeld, we hadden het niet specifiek over hen maar over opvang van vluchtelingen in de regio.
Overigens zijn ze voor het merendeel volgens mij dermate straatarm dat ze niet zelf naar het westen zullen weten te komen, enkel een braindrain en grote problemen in Bangladesh dus die met opvang in de regio beter op te vangen zou zijn juist ook voor die regio.
Daarom snap ik je morele verontwaardiging ook niet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:06:58 #95
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175151026
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Gast, weet je uberhaupt wel waar we het over hebben? Lees je eerst eens in in de rohingya voor je dit soort posts maakt
Ik had het over vluchtelingen in het algemeen. Rohingya is een specifieke groep die onderdrukt en vervolgd wordt, geloof me, die groep ken ik heel goed en van dichterbij dan jij.

Daar moet je absoluut iets voor regelen, in VN verband moet daar ingegrepen worden. Maar ook dat betekent niet dat opvang hier moet.

Overigens wordt die groep al tientallen jaren vervolgd en uitgemoord voordat jij daar via de media van hoorde en er selectief verontwaardigd over ging doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BadderHaring op 18-11-2017 13:13:33 ]
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:19:56 #96
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175151312
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jazeker. Massamoord is behoorlijk nieuwswaardig.

Kom dus maar op met die bronnen.
Ik gaf je net bronnen met beelden, dat jij selectief enkel iets gelooft wanneer de NOS of CNN erover bericht is jouw zwakte en gebrek aan inzicht. Ik refereerde overigens naar het ''fatsoenlijk nieuwsmedium'' in je post, er is amper nog journalistiek te vinden in de gevestigde diensten dus werk je jezelf behoorlijk tegen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:20:25 #97
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175151321
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:06 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Jij haalt de Rohingya aan als voorbeeld, we hadden het niet specifiek over hen maar over opvang van vluchtelingen in de regio.
Overigens zijn ze voor het merendeel volgens mij dermate straatarm dat ze niet zelf naar het westen zullen weten te komen, enkel een braindrain en grote problemen in Bangladesh dus die met opvang in de regio beter op te vangen zou zijn juist ook voor die regio.
Daarom snap ik je morele verontwaardiging ook niet.

Dit inderdaad. Probleem is wel dat ze in Bangladesh ook niet bepaald veilig zijn en dat land natuurlijk geen middelen heeft om de opvang van zoveel mensen te regelen. Daar moeten ze in ondersteund worden.

Opvang op die manier regelen is vele malen goedkoper dan hier. Je wilt niet weten wat het kost om een vluchteling op te nemen in Nederland. Met het geld om 1 iemand hier op te vangen naar onze maatstaven, kun je heel eenvoudig 20 tot 30 mensen opvangen naar de maatstaven van hun eigen land, volgens normen die zij gewend waren voordat ze voor oorlog en vervolging moesten vluchten.
pi_175151433
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik gaf je net bronnen met beelden, dat jij selectief enkel iets gelooft wanneer de NOS of CNN erover bericht is jouw zwakte en gebrek aan inzicht. Ik refereerde overigens naar het ''fatsoenlijk nieuwsmedium'' in je post, er is amper nog journalistiek te vinden in de gevestigde diensten dus werk je jezelf behoorlijk tegen.
Dus geen enkele krant of nieuwssite schrijft over massamoord?

Kom nou eens met bronnen, vent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175151458
Las dat Baudet de held is van Erkenbrand, een club die keihard nazistisch is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175151462
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:20 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Probleem is wel dat ze in Bangladesh ook niet bepaald veilig zijn en dat land natuurlijk geen middelen heeft om de opvang van zoveel mensen te regelen. Daar moeten ze in ondersteund worden.

Opvang op die manier regelen is vele malen goedkoper dan hier. Je wilt niet weten wat het kost om een vluchteling op te nemen in Nederland. Met het geld om 1 iemand hier op te vangen naar onze maatstaven, kun je heel eenvoudig 20 tot 30 mensen opvangen naar de maatstaven van hun eigen land, volgens normen die zij gewend waren voordat ze voor oorlog en vervolging moesten vluchten.
Bangladesh is sowieso problematisch, als je de opvang daar echt fatsoenlijk regelt zullen vele miljoenen locals graag intern vluchten want hun situatie zou ben ik bang beter zijn dan die van de inwoners van straatarm en overbevolkt Bangladesh, afvoerputje van de textielindustrie wordt je niet zomaar.
De tarieven in de textielindustrie zullen trouwens wel weer omlaag kunnen met deze extra concurrentie op de arbeidsmarkt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')