abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 november 2017 @ 10:17:25 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175128001


quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.


[ Bericht 45% gewijzigd door Perrin op 17-11-2017 11:05:19 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175128029
De OP mag best wat objectiever.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 17 november 2017 @ 10:19:52 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175128042
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 10:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
De OP mag best wat objectiever.
Ik sta open voor suggesties.. als iemand me een PM stuurt met een betere OP dan copy/paste ik 'm.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175128108
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 09:51 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Psst. Je hoeft het niet te vieren hè. :Y)
jij ook niet ;)
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 17 november 2017 @ 10:41:57 #5
213457 engine
pi_175128398
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 10:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik sta open voor suggesties.. als iemand me een PM stuurt met een betere OP dan copy/paste ik 'm.
Nou dit artikel bijvoorbeeld:
https://www.scientias.nl/(...)-waarschijnlijk-ook/
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 17 november 2017 @ 10:44:50 #6
213457 engine
pi_175128441
Is mis nog een goede onderbouwing waarom Zwarte Piet racisme IS, want dan kan die ook in de op.

En dat is ook maar een mening. Kan er ook wel uit.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175128696
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 november 2017 10:41 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Nou dit artikel bijvoorbeeld:
https://www.scientias.nl/(...)-waarschijnlijk-ook/
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 november 2017 10:44 schreef eNGine10 het volgende:
Is mis nog een goede onderbouwing waarom Zwarte Piet racisme IS, want dan kan die ook in de op.

En dat is ook maar een mening. Kan er ook wel uit.
Dan zou ik dat artikel als tegenhanger van de docu van Scheer in de OP plaatsen ipv de zin over de onderbouwing.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 17 november 2017 @ 11:03:38 #8
213457 engine
pi_175128758
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 10:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

[..]

Dan zou ik dat artikel als tegenhanger van de docu van Scheer in de OP plaatsen ipv de zin over de onderbouwing.
Bijvoorbeeld ^O^
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  vrijdag 17 november 2017 @ 11:05:35 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175128784
Poging gedaan :)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Redactie Sport vrijdag 17 november 2017 @ 11:09:04 #10
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175128837
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 november 2017 11:05 schreef Perrin het volgende:
Poging gedaan :)
Prima objectieve OP
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 17 november 2017 @ 11:28:21 #11
213457 engine
pi_175129238
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 november 2017 11:05 schreef Perrin het volgende:
Poging gedaan :)
Ja prima inderdaad ^O^
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  vrijdag 17 november 2017 @ 12:13:10 #12
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_175130059
Volwassenen klagen over Sinterklaasjournaal, je hoeft het niet te kijken.
Kinderen die klagen niet, die vinden het spannend
  Redactie Sport vrijdag 17 november 2017 @ 12:18:23 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175130164
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 12:13 schreef KingRadler het volgende:
Volwassenen klagen over Sinterklaasjournaal, je hoeft het niet te kijken.
Kinderen die klagen niet, die vinden het spannend
Bedoel je nu KOZP? Dat zijn duidelijk klagers, ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175130242
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 10:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

jij ook niet ;)
Maar ik mag, en doe, het wel. >:O

Er zijn genoeg feesten die ik niet vier. Sommige daar heb ik ook een mening over.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om tijdens dat feest te gaan protesteren tegen dat feest.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175130686
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 12:13 schreef KingRadler het volgende:
Volwassenen klagen over Sinterklaasjournaal, je hoeft het niet te kijken.
Kinderen die klagen niet, die vinden het spannend
Dit is ook zo'n dooddoener. Op Twitter zie je deze ook voorbij komen steeds.

Mijn kinderen klagen niet, dus alle kinderen klagen niet.

En je hoeft niet te kijken inderdaad, maar vervolgens moeten de kinderen het wel op school kijken. En als je betrokken bent bij een regionale intocht moet je wel kijken, zodat je weet wat kinderen kunnen vragen.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_175131791
Zwarte Piet en Sinterklaas zijn een en dezelfde figuur. Ze stammen inderdaad uit in nevelen gehulde tijden...lees prehistorie. Sinterklaas/kerstman is geïntroduceerd door de kerk om het heidense vruchtbaarheidsfeest een prachtig christelijk religieuze achtergrond te geven.

Zwarte Piet is veeeel ouder. Hij is de herne/pan figuur, god van vruchtbaarheid/natuur, in oude clan-achtige samenlevingen gepersonifieerd door de sjamaan, de duivelachtige figuur die zeden en moraal predikte, natuur, vruchtbaarheid het goed en kwaad uitbeeldde, gehuld in dierenhuiden, geschminkt met houtskool en getooid met hoorns.
Later in de kerkelijke Sinterklaasversie wordt hij gereduceerd tot een mix van ongehoorzaamheid en onderdanigheid met een hint verleiding. De figuur die constant terecht gewezen en gecorrigeerd wordt door Sinterklaas. Lees de heidense duivelse God van de natuur wordt onderworpen door de Christelijke kerk.

Het uitbannen van heidense rituelen ging vaak op deze manier. Het mengen van heidense rituelen met christelijke moraal. Een soort Romeinse aanpak: er wordt niks afgedwongen, maar geleidelijk getransformeerd.

Knecht Ruprecht, verwant aan zwarte Piet, is nog een duidelijke verwijzing naar de oude heidense gebruiken, compleet met hoorns en dierenhuiden.

  vrijdag 17 november 2017 @ 13:51:56 #17
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175131859
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:48 schreef NothingHappened het volgende:
Zwarte Piet en Sinterklaas zijn een en dezelfde figuur. Ze stammen inderdaad uit in nevelen gehulde tijden...lees prehistorie. Sinterklaas/kerstman is geïntroduceerd door de kerk om het heidense vruchtbaarheidsfeest een prachtig christelijk religieuze achtergrond te geven.

Zwarte Piet is veeeel ouder. Hij is de herne/pan figuur, god van vruchtbaarheid/natuur, in oude clan-achtige samenlevingen gepersonifieerd door de sjamaan, de duivelachtige figuur die zeden en moraal predikte, natuur, vruchtbaarheid het goed en kwaad uitbeeldde, gehuld in dierenhuiden, geschminkt met houtskool en getooid met hoorns.
Later in de kerkelijke Sinterklaasversie wordt hij gereduceerd tot een mix van ongehoorzaamheid en onderdanigheid met een hint verleiding. De figuur die constant terecht gewezen en gecorrigeerd wordt door Sinterklaas. Lees de heidense duivelse God van de natuur wordt onderworpen door de Christelijke kerk.

Het uitbannen van heidense rituelen ging vaak op deze manier. Het mengen van heidense rituelen met christelijke moraal. Een soort Romeinse aanpak: er wordt niks afgedwongen, maar geleidelijk getransformeerd.

Knecht Ruprecht, verwant aan zwarte Piet, is nog een duidelijke verwijzing naar de oude heidense gebruiken, compleet met hoorns en dierenhuiden.

[ afbeelding ]
Prachtige oude traditie van mid-winter. Je vindt resten ervan over heel Noord-Europa terug:

http://www.kirchenweb.at/(...)e/knechtruprecht.htm

• Knecht Ruprecht (Duitsland)


• Krampus (Oostenrijk)


• Schmutzli (Zwitserland)


[ Bericht 11% gewijzigd door Perrin op 17-11-2017 14:10:47 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175132067
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Prachtige oude traditie van mid-winter. Je vindt resten ervan over heel Noord-Europa terug.
Dat zeker. Wat mij betreft gaan we terug naar de roots betreft de viering. Het afschaffen van zwarte Piet is het afschaffen van een van de oudste gebruiken/rituelen die de mensheid kent. >:O
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:11:27 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175132144
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:04 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Dat zeker. Wat mij betreft gaan we terug naar de roots betreft de viering. Het afschaffen van zwarte Piet is het afschaffen van een van de oudste gebruiken/rituelen die de mensheid kent. >:O
Vandaar ook de weerstand bij velen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175132622
https://www.ad.nl/den-haa(...)warte-piet~af4008ac/

quote:
Belaagd door buurt na tweet over Zwarte Piet
Marina Meubelman voelt zich niet meer veilig in haar huis in Duindorp, nadat ze een tweet verspreidde over zwarte piet.

Tijdens het interview worden we opgeschrikt door twee flinke dreunen op het raam. Langzaam druipen er klodders eigeel naar beneden. Marina Meubelman kijkt op. De schrik is van haar gezicht af te lezen. ,,Dit gaat nu al de hele dag zo’’, zegt ze teleurgesteld.

Een klein groepje Duindorpers gooit met eieren, zingt beledigende liederen en wenst Meubelman allerlei ziektes toe.
Zwarte Piet= racisme.... is onjuist?
Nou zgn pietfans doen hun best het tegendeel te bewijzen in Duindorp.
Zouden ze ook zo lullig doen als ze blank was ?
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:43:59 #21
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175132658
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:41 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)warte-piet~af4008ac/

[..]

Zwarte Piet= racisme.... is onjuist?
Nou zgn pietfans doen hun best het tegendeel te bewijzen in Duindorp.
Zouden ze ook zo lullig doen als ze blank was ?
Duindorp wil je als blanke niet-Duindorper ook niet gaan wonen.. die staan erom bekend niks van buitenstaanders te moeten hebben.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:45:19 #22
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175132688
Ik meng me eigenlijk al jaren niet meer in deze discussie, maar ik lees iets over het idee 'Grijze Piet'. Wat vinden jullie daar van? Ik vind het eigenlijk wel een aardig compromis.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:47:59 #23
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175132748
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:45 schreef Strani het volgende:
Ik meng me eigenlijk al jaren niet meer in deze discussie, maar ik lees iets over het idee 'Grijze Piet'. Wat vinden jullie daar van? Ik vind het eigenlijk wel een aardig compromis.
In 2014 ook al geopperd:
https://nieuws.nl/algemee(...)-nieuwe-Zwarte-Piet/

Mwah.. beter dan de stroopwafelpiet iig :X
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:50:35 #24
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175132806
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

In 2014 ook al geopperd:
https://nieuws.nl/algemee(...)-nieuwe-Zwarte-Piet/

Mwah.. beter dan de stroopwafelpiet iig :X
Precies. Dat plaatje had ik inderdaad ook gezien en zo ziet het er niet slecht uit. Dat haar kan ook gewoon want ik ken niet veel zwarte mensen die van nature dit soort haar hebben.

En het past natuurlijk uitstekend in het schoorsteenverhaal.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:51:36 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175132831
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:50 schreef Strani het volgende:

[..]

Precies. Dat plaatje had ik inderdaad ook gezien en zo ziet het er niet slecht uit. Dat haar kan ook gewoon want ik ken niet veel zwarte mensen die van nature dit soort haar hebben.

En het past natuurlijk uitstekend in het schoorsteenverhaal.
Die onderste vind ik nog de mooiste, als het een beetje mat en vlekkerig is en niet al te glimmend en metallic.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:56:57 #26
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175132965
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:51 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die onderste vind ik nog de mooiste, als het een beetje mat en vlekkerig is en niet al te glimmend en metallic.
Inderdaad ja, dat heeft ook wel wat.

Uiteindelijk zullen we als volwassen mensen toch een oplossing moeten vinden, want het is duidelijk dat geen van beide kampen opeens zal gaan stoppen met de discussie.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 17 november 2017 @ 14:58:31 #27
213457 engine
pi_175133011
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:56 schreef Strani het volgende:

[..]

Inderdaad ja, dat heeft ook wel wat.

Uiteindelijk zullen we als volwassen mensen toch een oplossing moeten vinden, want het is duidelijk dat geen van beide kampen opeens zal gaan stoppen met de discussie.
Ik vind een grijze piet ook best een prima idee. Geloof alleen niet dat de discussie daar mee afgelopen zou zijn. Ondertussen gaat het ook om het principe "wij hebben al genoeg aangepast".
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  vrijdag 17 november 2017 @ 15:02:26 #28
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175133083
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:58 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ik vind een grijze piet ook best een prima idee. Geloof alleen niet dat de discussie daar mee afgelopen zou zijn. Ondertussen gaat het ook om het principe "wij hebben al genoeg aangepast".
Ik denk dat een verandering als deze moreel gezien genoeg zou moeten zijn. Als men dan 'het is racistisch' blijft roepen heeft men gewoon geen poot om op te staan.

En ik begrijp ook wel dat mensen genoeg hebben van de veranderingen, maar het aanhouden van een discussie als deze is ook niet ideaal. En tja.. de zwarte Nederlandse bevolking is wel heel erg onderdeel van ons eigen verleden dus het is logischer dat we concessies doen richting hen, dan wanneer het zou gaan om bijvoorbeeld immigranten uit Marokko.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_175133261
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:02 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik denk dat een verandering als deze moreel gezien genoeg zou moeten zijn. Als men dan 'het is racistisch' blijft roepen heeft men gewoon geen poot om op te staan.

En ik begrijp ook wel dat mensen genoeg hebben van de veranderingen, maar het aanhouden van een discussie als deze is ook niet ideaal. En tja.. de zwarte Nederlandse bevolking is wel heel erg onderdeel van ons eigen verleden dus het is logischer dat we concessies doen richting hen, dan wanneer het zou gaan om bijvoorbeeld immigranten uit Marokko.
Een marokkaan heeft meer redenen om te klagen over ZP dan een Ghanees. ZP is afgeleid van een Noord-Afrikaan (je weet wel, die lui die hier slaven kwamen halen).
Een Ghanees heeft meer kans om af te stammen van een slavendrijver, aangezien daar de slavenmarkten georganiseerd werden. Die kans is klein omdat slaven van Europeanen richting Amerika zijn getransporteerd en die van de Arabieren kregen geen nageslacht.
Die Jerry Airfryer heeft echt boter op zijn hoofd.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 17 november 2017 @ 15:22:37 #30
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175133419
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:14 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Een marokkaan heeft meer redenen om te klagen over ZP dan een Ghanees. ZP is afgeleid van een Noord-Afrikaan (je weet wel, die lui die hier slaven kwamen halen).
Een Ghanees heeft meer kans om af te stammen van een slavendrijver, aangezien daar de slavenmarkten georganiseerd werden. Die kans is klein omdat slaven van Europeanen richting Amerika zijn getransporteerd en die van de Arabieren kregen geen nageslacht.
Die Jerry Airfryer heeft echt boter op zijn hoofd.
Het zou wel gek zijn als ZP is afgeleid van een noord-Afrikaan als hij ook in het originele verhaal al pikzwart was.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_175133455
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:22 schreef Strani het volgende:

[..]

Het zou wel gek zijn als ZP is afgeleid van een noord-Afrikaan als hij ook in het originele verhaal al pikzwart was.
De kleding op de eerste prenten is Ottomaans.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 17 november 2017 @ 15:26:56 #32
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175133497
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:24 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

De kleding op de eerste prenten is Ottomaans.
Dat wel, maar de figuur zelf is zwart dus kan onmogelijk noord-Afrikaans zijn. Op z'n hoogst iemand die in Noord-Afrika heeft gewoond maar zelf elders vandaan komt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 17 november 2017 @ 16:06:05 #33
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_175134270
vanavond bekendmaking #Roetpiet in het SinterklaasJournaal *O* *O* *O* *O* *O*
Ik kan niet wachten.



Hier alvast de hoofdpiet
pi_175134401
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:06 schreef KingRadler het volgende:
vanavond bekendmaking #Roetpiet in het SinterklaasJournaal *O* *O* *O* *O* *O*
Ik kan niet wachten.

[ afbeelding ]

Hier alvast de hoofdpiet
Dat is geen piet, dat is een paljas.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175134422
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:06 schreef KingRadler het volgende:
vanavond bekendmaking #Roetpiet in het SinterklaasJournaal *O* *O* *O* *O* *O*
Ik kan niet wachten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 12:13 schreef KingRadler het volgende:
Volwassenen klagen over Sinterklaasjournaal, je hoeft het niet te kijken.
Kinderen die klagen niet, die vinden het spannend
Wat is het nu: mogen we ons nu wel of niet interesseren voor het Sinterklaasjournaal?
Of mag het alleen als je je voor het ene Sinterklaasjournaal waar geen zwarte piet meer is interesseert en je daarom ook nog loopt te juichen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175134758
quote:
16s.gif Op vrijdag 17 november 2017 12:22 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Maar ik mag, en doe, het wel. >:O

Er zijn genoeg feesten die ik niet vier. Sommige daar heb ik ook een mening over.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om tijdens dat feest te gaan protesteren tegen dat feest.
nou ja, het is gewoon een discussie. moeten we dat dan in de zomer doen?
en racisme is een ernstige kwestie. kan me best voorstellen dat als je dat zo ziet, dat je dan verzet pleegt. anders veranderd er nooit iets.
pi_175134831
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:06 schreef KingRadler het volgende:
vanavond bekendmaking #Roetpiet in het SinterklaasJournaal *O* *O* *O* *O* *O*
Ik kan niet wachten.

[ afbeelding ]

Hier alvast de hoofdpiet
Gek is even blij, zit het zo diep?

Elke keer dat jij Zwarte Piet ziet doet pijn of zo? :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175134842
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:24 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

De kleding op de eerste prenten is Ottomaans.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 15:26 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat wel, maar de figuur zelf is zwart dus kan onmogelijk noord-Afrikaans zijn. Op z'n hoogst iemand die in Noord-Afrika heeft gewoond maar zelf elders vandaan komt.
ottomaans betekend turks, niet noord afrikaans.

maar die kleding is natuurlijk gewoon iets uit oude tijden. niet per se alleen maar gedragen door huisslaafjes of slaven die als persoonlijke hulp fungeerde. maar zeker ook wel.
pi_175134852
Veel mensen laten hun kinderen kijken naar de regionale omroepen met eigen Sinterklaasprogramma's met nog echte pieten. De NPO schiet z'n doel voorbij, niemand vindt dit leuk.
standaarddrinker
  vrijdag 17 november 2017 @ 16:48:01 #40
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175135029
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:35 schreef DrDentz het volgende:
Veel mensen laten hun kinderen kijken naar de regionale omroepen met eigen Sinterklaasprogramma's met nog echte pieten. De NPO schiet z'n doel voorbij, niemand vindt dit leuk.
Of men kijkt gewoon helemaal niet.. toen ik klein was (vroegah) was er op de intocht na helemaal niks op TV over sinterklaas. Toen was het ook niet nodig.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_175135866
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]


[..]

ottomaans betekend turks, niet noord afrikaans.
Zoek eens een kaart op van het Ottomaanse Rijk in de negentiende eeuw. }:|
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 17 november 2017 @ 18:18:55 #42
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_175136453
Yes een witte piet gezien
pi_175137127
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 18:18 schreef KingRadler het volgende:
Yes een witte piet gezien
Kom je nu spontaan klaar of zo?

Wat een zielig figuur zeg
  vrijdag 17 november 2017 @ 19:25:10 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175137765
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 18:18 schreef KingRadler het volgende:
Yes een witte piet gezien
Racist.
pi_175138226
Een witte én een zwarte Piet zag ik op ad.nl.

Dat zal me toch wat emoties losmaken zeg.
pi_175138337
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:45 schreef Toefjes het volgende:
Een witte én een zwarte Piet zag ik op ad.nl.

Dat zal me toch wat emoties losmaken zeg.
Als er nou nog gezeur over komt weet ik het ook niet meer hoor.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175138377
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Als er nou nog gezeur over komt weet ik het ook niet meer hoor.
Daar is het sinterklaasfeest toch voor?
pi_175138387
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Daar is het sinterklaasfeest toch voor?
Dat zou je bijna denken, ja _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175138469
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat zou je bijna denken, ja _O-
Toen ik nog facebook had was het rond deze tijd wel erg heftig hoor. Collega's afzeiken. Of afgezeken worden door onbekende mensen. Mooi was dat. Hier ook heftige discussies.

Het is een uitlaatklep geworden die Zwarte Piet discussie. Net als schelden op zondag in het stadion. Na een kutwedstrijd toch met het gevoel naar huis gaan : "toch lekker"

Ik snap wel dat de mensen er aan gehecht zijn geraakt.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 17 november 2017 @ 20:07:59 #50
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175138716
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 19:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Toen ik nog facebook had was het rond deze tijd wel erg heftig hoor. Collega's afzeiken. Of afgezeken worden door onbekende mensen. Mooi was dat. Hier ook heftige discussies.

Het is een uitlaatklep geworden die Zwarte Piet discussie. Net als schelden op zondag in het stadion. Na een kutwedstrijd toch met het gevoel naar huis gaan : "toch lekker"

Ik snap wel dat de mensen er aan gehecht zijn geraakt.
Je slaat de spijker wel op z'n kop. Men deelt zichzelf in een kamp in en de tegenpartij is per definitie kut. Dat zie je overal terug, ook in de links rechts discussie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175138975
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:58 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ik vind een grijze piet ook best een prima idee. Geloof alleen niet dat de discussie daar mee afgelopen zou zijn. Ondertussen gaat het ook om het principe "wij hebben al genoeg aangepast".
De beste oplossing is een pikzwarte piet. Geen mens is pikzwart. De zogenaamde "zwarte mensen" zijn eerder bruin tot donker bruin. De oude pieten van eeuwen geleden waren pikzwart van verbrande kurk of roet.
  vrijdag 17 november 2017 @ 20:52:43 #52
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175139766
Witte pieten in het sinterklaas journaal ? Bah alweer buigen voor schijnheilige de racisten die een gewoon kinderfeest willen verzieken. :(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 17 november 2017 @ 20:55:43 #53
356891 Abed
hooggeleid
pi_175139833
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 20:52 schreef deedeetee het volgende:
Witte pieten in het sinterklaas journaal ? Bah alweer buigen voor schijnheilige de racisten die een gewoon kinderfeest willen verzieken. :(
Goede zaak juist die witte pieten.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  vrijdag 17 november 2017 @ 20:57:46 #54
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175139873
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 november 2017 20:55 schreef Abed het volgende:

[..]

Goede zaak juist die witte pieten.
Wel voor racisten die spijkers op laag water zoeken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 17 november 2017 @ 20:58:41 #55
356891 Abed
hooggeleid
pi_175139907
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 20:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wel voor racisten die spijkers op laag water zoeken.
Huh, een zwarte piet is toch juist racisme? :?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175139944
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 20:58 schreef Abed het volgende:

[..]

Huh, een zwarte piet is toch juist racisme? :?
Nee, Zwarte Piet racisme vinden is racisme.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175139949
Witte Pieten, Zwarte Pieten, prima zo toch?

Laat iedereen het thuis vieren zoals hij / zij dat wil.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 17 november 2017 @ 21:01:11 #58
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175139974
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 20:58 schreef Abed het volgende:

[..]

Huh, een zwarte piet is toch juist racisme? :?
Welnee dat is gewoon zwarte piet en die hoort bij een kinderfeest dat wij hier van oudsher al vieren. Dat gezeur over racisme is iets van de laatste tijd en slaat nergens op. Dat is dus de zoveelste racisme kreet van mensen die zelf racisme bedrijven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 17 november 2017 @ 21:01:21 #59
356891 Abed
hooggeleid
pi_175139978
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:00 schreef BoneThugss het volgende:
Witte Pieten, Zwarte Pieten, prima zo toch?

Laat iedereen het thuis vieren zoals hij / zij dat wil.
Eens, de boerendorpen volgen uiteindelijk vanzelf wel, duurt gewoon een paar jaar langer, dat is met veel dingen zo.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  vrijdag 17 november 2017 @ 21:02:35 #60
356891 Abed
hooggeleid
pi_175140009
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Welnee dat is gewoon zwarte piet en die hoort bij een kinderfeest dat wij hier van oudsher al vieren. Dat gezeur over racisme is iets van de laatste tijd en slaat nergens op. Dat is dus de zoveelste racisme kreet van mensen die zelf racisme bedrijven.
Niks mis om een feestje een beetje aan te passen zodat het past bij de huidige tijd. Iets niet mogen veranderen omdat 'het altijd zo is geweest' is natuurlijk geen argument.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175140093
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:01 schreef Abed het volgende:

[..]

Eens, de boerendorpen volgen uiteindelijk vanzelf wel, duurt gewoon een paar jaar langer, dat is met veel dingen zo.
Die boerendorpen zorgen er voor dat de traditie blijft bestaan. >:O
Het is de katholieke en de protestantse kerk niet gelukt om het feest uit te roeien. Waarom denkt de linkse kerk dat het hen wel gaat lukken? _O-
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 17 november 2017 @ 21:06:24 #62
356891 Abed
hooggeleid
pi_175140125
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:05 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Die boerendorpen zorgen er voor dat de traditie blijft bestaan. >:O
Het is de katholieke en de protestantse kerk niet gelukt om het feest uit te roeien. Waarom denkt de linkse kerk dat het hen wel gaat lukken? _O-
De boerendorpjes hebben niks te willen, ze lopen daar nu ook met een mobieltje sinds een paar jaar, zo gaan die dingen.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175141572
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:05 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Die boerendorpen zorgen er voor dat de traditie blijft bestaan. >:O
Het is de katholieke en de protestantse kerk niet gelukt om het feest uit te roeien. Waarom denkt de linkse kerk dat het hen wel gaat lukken? _O-
De linkse kerk is een spookbeeld van kortzichtige lieden.
Die kerk bestaat niet..... en heeft ook niet het doel het sinterklaasfeest af te schaffen.
  vrijdag 17 november 2017 @ 22:01:01 #64
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175141654
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:02 schreef Abed het volgende:

[..]

Niks mis om een feestje een beetje aan te passen zodat het past bij de huidige tijd. Iets niet mogen veranderen omdat 'het altijd zo is geweest' is natuurlijk geen argument.
Ik heb geen problemen met een verandering als mensen dit zelf willen. Maar verandering af willen dwingen van mensen die dit helemaal niet willen en dat over de hoofden van kleuters heen is een kwalijke zaak.
Met de huidige tijd bedoel je vast de ziekelijke manier waarop men blanken tegenwoordig racisme in de schoenen probeert te schuiven ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_175141710
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De linkse kerk is een spookbeeld van kortzichtige lieden.
Die kerk bestaat niet..... en heeft ook niet het doel het sinterklaasfeest af te schaffen.
Ik heb een tijdje rondgelopen in die kringen. Zo dogmatisch als een kerk.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 17 november 2017 @ 22:03:36 #66
356891 Abed
hooggeleid
pi_175141742
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met een verandering als mensen dit zelf willen. Maar verandering af willen dwingen van mensen die dit helemaal niet willen en dat over de hoofden van kleuters heen is een kwalijke zaak.
Met de huidige tijd bedoel je vast de ziekelijke manier waarop men blanken tegenwoordig racisme in de schoenen probeert te schuiven ?
Een beetje vreemd wereldbeeld is dat, alsof er snode plannen en achterliggende beweegredenen achter zouden zitten die verder gaan dan het sinterklaasfeest?
De kinderen hebben er overigens sowieso geen last van volgens mij, dus over hun hoofden heen is me iets teveel drama en overacting.
Er zijn voldoende mensen die de verandering wel willen, ik bijvoorbeeld. En nog velen.

Waarschijnlijk zijn er meer mensen die het allemaal zo willen houden, maar het moet voldoende zijn om een eerlijke en open discussie erover te kunnen houden in plaats van allemaal maar zo aangevallen doen en geen begrip kunnen opbrengen voor een andere gedachte.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175141990
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:38 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Zoek eens een kaart op van het Ottomaanse Rijk in de negentiende eeuw. }:|
oh je bedoelde dat een stukje noord afrika ook bij het ottomaanse rijk hoorde, dat vanuit turkije ontstond? ja okee, dan heb je gelijk dat het ottmaanse rijk noord afrikaans was...

lol
pi_175142099
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:03 schreef Abed het volgende:

[..]

Een beetje vreemd wereldbeeld is dat, alsof er snode plannen en achterliggende beweegredenen achter zouden zitten die verder gaan dan het sinterklaasfeest?
De kinderen hebben er overigens sowieso geen last van volgens mij, dus over hun hoofden heen is me iets teveel drama en overacting.
Er zijn voldoende mensen die de verandering wel willen, ik bijvoorbeeld. En nog velen.

Waarschijnlijk zijn er meer mensen die het allemaal zo willen houden, maar het moet voldoende zijn om een eerlijke en open discussie erover te kunnen houden in plaats van allemaal maar zo aangevallen doen en geen begrip kunnen opbrengen voor een andere gedachte.
Er is al genoeg veranderd, ruim een meerderheid wil dat zwarte piet blijft, een zeer ruime meerderheid zelfs
pi_175142129
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De linkse kerk is een spookbeeld van kortzichtige lieden.
Die kerk bestaat niet..... en heeft ook niet het doel het sinterklaasfeest af te schaffen.
Mwaoh, ben daar wel sceptisch over helaas.
Goed, er bestaat ook een rechtse kerk wrs, maar er bestaat ook echt wel een linkse kerk.

Denk ook dat dit allemaal een Randstad-ding is langzamerhand, ZP blijft in de provincie gewoon ZP, vrees ik.
I´m back.
pi_175142162
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:02 schreef Prutzenberg het volgende:

Zo dogmatisch als een kerk.
klopt.... over die kortzichtige rechtse lieden.
  vrijdag 17 november 2017 @ 22:20:41 #71
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175142194
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:03 schreef Abed het volgende:

[..]

Een beetje vreemd wereldbeeld is dat, alsof er snode plannen en achterliggende beweegredenen achter zouden zitten die verder gaan dan het sinterklaasfeest?
De kinderen hebben er overigens sowieso geen last van volgens mij, dus over hun hoofden heen is me iets teveel drama en overacting.
Er zijn voldoende mensen die de verandering wel willen, ik bijvoorbeeld. En nog velen.

Waarschijnlijk zijn er meer mensen die het allemaal zo willen houden, maar het moet voldoende zijn om een eerlijke en open discussie erover te kunnen houden in plaats van allemaal maar zo aangevallen doen en geen begrip kunnen opbrengen voor een andere gedachte.
Er zijn nog steeds veel, veel meer mensen die dit kinderachtige gedoe over zwarte piet onzin vinden. Eerlijke en open discussie moet kunnen. Maar zo simpel ligt het niet. Men schaamt zich niet om openlijk kabaal te maken tijdens de intochten van sinterklaas en daar hebben de kinderen echt wél last van.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_175142274
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, ben daar wel sceptisch over helaas.
Goed, er bestaat ook een rechtse kerk wrs, maar er bestaat ook echt wel een linkse kerk.
Onzin.
Rechtse kerk bestaat ook niet.
Je kunt wel beweren dat mensen hun denkwijze beter vinden dan die van anderen en daar aan vasthouden. Sommigen doen dat door veel feiten te negeren.
Iedereen houdt zich vast aan denkwijzes, ook dmv feiten te negeren.
Heel normaal ...
En je kunt met name mensen, stromingen aanwijzen, maar niet het hele spectrum van rechts of links. Er zijn veel tinten grijs.
  vrijdag 17 november 2017 @ 22:25:29 #73
3542 Gia
User under construction
pi_175142338
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 17 november 2017 22:03 schreef Abed het volgende:

Waarschijnlijk zijn er meer mensen die het allemaal zo willen houden, maar het moet voldoende zijn om een eerlijke en open discussie erover te kunnen houden in plaats van allemaal maar zo aangevallen doen en geen begrip kunnen opbrengen voor een andere gedachte.
Het is waar dat je nu pas hoort dat er mensen zijn die tegen de verandering zijn, omdat dit eerder niet nodig was.

Waarom moet een heel land buigen voor een handjevol, die zwarte Piet niet leuk vinden, dit terwijl ze toch al niet aan Dintetklaas doen.

Nog 14 uurtjes.
pi_175142349
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:03 schreef Abed het volgende:

[..]

Een beetje vreemd wereldbeeld is dat, alsof er snode plannen en achterliggende beweegredenen achter zouden zitten die verder gaan dan het sinterklaasfeest?
De kinderen hebben er overigens sowieso geen last van volgens mij, dus over hun hoofden heen is me iets teveel drama en overacting.
Er zijn voldoende mensen die de verandering wel willen, ik bijvoorbeeld. En nog velen.

Waarschijnlijk zijn er meer mensen die het allemaal zo willen houden, maar het moet voldoende zijn om een eerlijke en open discussie erover te kunnen houden in plaats van allemaal maar zo aangevallen doen en geen begrip kunnen opbrengen voor een andere gedachte.
Wordt toch al wat jaartjes over gediscussieerd, volgens mij?
Volgens mij gaat alles buiten de Randstad er niet in mee, had laatst nog een kaartje van AD gepost in deze reeks.
Mij maakt het verder niets uit.
Wat je overhoudt is wrs roetveegpieten in de Randstad en ZP-pieten in de provincie.
Wordt de mensheid er beter van?
I´m back.
pi_175142472
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Onzin.
Rechtse kerk bestaat ook niet.
Je kunt wel beweren dat mensen hun denkwijze beter vinden dan die van anderen en daar aan vasthouden. Sommigen doen dat door veel feiten te negeren.
Iedereen houdt zich vast aan denkwijzes, ook dmv feiten te negeren.
Heel normaal ...
En je kunt met name mensen, stromingen aanwijzen, maar niet het hele spectrum van rechts of links. Er zijn veel tinten grijs.
Ja, er bestaat een linkse en rechtse kerk, mensen reageren op bepaalde punten voorspelbaar alsof ze van een religie zijn. Ze maken elkaar het leven zuur (wat tot bannen leidt op FOK! af en toe), ze demoniseren elkaar op FOK! op hun hide-outs. Vrij deprimerend is het feit dat twee groepen steeds verder uit elkaar komen te liggen ook, niet IRL though.
I´m back.
pi_175142622
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is waar dat je nu pas hoort dat er mensen zijn die tegen de verandering zijn, omdat dit eerder niet nodig was.

Waarom moet een heel land buigen voor een handjevol, die zwarte Piet niet leuk vinden, dit terwijl ze toch al niet aan Dintetklaas doen.

Nog 14 uurtjes.
Ja, nog 14 uurtjes? Volgens mij was de laatste keer dat ik naar de intocht keek Piet Römer nog hoofdpiet. :D.
I´m back.
pi_175142701
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, er bestaat een linkse en rechtse kerk, mensen reageren op bepaalde punten voorspelbaar alsof ze van een religie zijn. Ze maken elkaar het leven zuur (wat tot bannen leidt op FOK! af en toe), ze demoniseren elkaar op FOK! op hun hide-outs. Vrij deprimerend is het feit dat twee groepen steeds verder uit elkaar komen te liggen ook, niet IRL though.
De voorspelbaarheid zit m meer in de simpele geest van de betreffende mensen die reageren. Door deze reacties aan een religie toe te schrijven geef je ze te veel eer.

Het leven zuur maken is ook relatief trouwens. Hoe saai zou het zijn als het gehele forum het maar steeds eens is met elkaar. Voor- en tegenstanders, we hebben elkaar nodig. Of dat in goede harmonie gaat, dat doen we allemaal zelf. Kan persoonlijk best overweg met een aantal lieden die aan de andere kant van het politieke spectrum staan.
pi_175142707
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is waar dat je nu pas hoort dat er mensen zijn die tegen de verandering zijn, omdat dit eerder niet nodig was.

Waarom moet een heel land buigen voor een handjevol, die zwarte Piet niet leuk vinden, dit terwijl ze toch al niet aan Dintetklaas doen.

Nog 14 uurtjes.
Vraag ik me al jaren af en nog is het niet genoeg, ze blijven doorzeuren dat zeikvolk
pi_175142712
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:38 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Zoek eens een kaart op van het Ottomaanse Rijk in de negentiende eeuw. }:|
Maghrib landen, maar niet sub-Sahara.
I´m back.
pi_175142758
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, er bestaat een linkse en rechtse kerk, mensen reageren op bepaalde punten voorspelbaar alsof ze van een religie zijn. Ze maken elkaar het leven zuur (wat tot bannen leidt op FOK! af en toe), ze demoniseren elkaar op FOK! op hun hide-outs. Vrij deprimerend is het feit dat twee groepen steeds verder uit elkaar komen te liggen ook, niet IRL though.
De term 'kerk' gebruiken is stigmatiserend en generaliserend.
Ideologische tegenstellingen kunnen jaren duren en het wordt inderdaad voorspelbaar hoe bepaalde mensen reageren in een bepaalde kwesties. Maar dat geldt niet voor iedereen van 'links' of 'rechts'.
In dit topic lees je dit... de linkse kerk wilt sinterklaas afschaffen.
Kennelijk een generalisatie tot 'heel links' .... en dan is het puur gelul.
pi_175142773
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:38 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De voorspelbaarheid zit m meer in de simpele geest van de betreffende mensen die reageren. Door deze reacties aan een religie toe te schrijven geef je ze te veel eer.

Het leven zuur maken is ook relatief trouwens. Hoe saai zou het zijn als het gehele forum het maar steeds eens is met elkaar. Voor- en tegenstanders, we hebben elkaar nodig. Of dat in goede harmonie gaat, dat doen we allemaal zelf. Kan persoonlijk best overweg met een aantal lieden die aan de andere kant van het politieke spectrum staan.
Ik vind het wel deprimerend dat mensen steeds verder uit elkaar komen te staan en dat er geen "common ground" meer lijkt te bestaan om tot een staakt-het-vuren te komen hoor. IRL zie ik dat niet echt, op internet wel. Feiten zijn feiten niet meer. Er is wel een soort crisis aan de gang.
I´m back.
pi_175142851
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De term 'kerk' gebruiken is stigmatiserend en generaliserend.
Ideologische tegenstellingen kunnen jaren duren en het wordt inderdaad voorspelbaar hoe bepaalde mensen reageren in een bepaalde kwesties. Maar dat geldt niet voor iedereen van 'links' of 'rechts'.
In dit topic lees je dit... de linkse kerk wilt sinterklaas afschaffen.
Kennelijk een generalisatie tot 'heel links' .... en dan is het puur gelul.
1 ding eerst Blues: derde persoon enkelvoud van willen is niet "wilt", maar "wil".

Mijn reactie was indachtig de zaak Omtzigt/MH17 vorig weekend.
Gekoppeld aan, de week daarvoor, Van Jole.
Je kon het uit tekenen, ik probeerde me aan feiten te houden. Gaat niet gebeuren je wordt hard aanpakt door adders die je ooit aan je borst had gedrukt, zeg maar. En waarom? Omdat mijn mening niet meer bevalt. Ik loop niet in lijn met de religie. Maar dat heb ik nooit gedaan.
I´m back.
pi_175142925
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vind het wel deprimerend dat mensen steeds verder uit elkaar komen te staan en dat er geen "common ground" meer lijkt te bestaan om tot een staakt-het-vuren te komen hoor. IRL zie ik dat niet echt, op internet wel. Feiten zijn feiten niet meer. Er is wel een soort crisis aan de gang.
Anoniem en schriftelijk reageren is altijd meer uitnodigend tot rellen.
Face-to-face gaan mensen rustiger formuleren of een conflict eerder uit de weg.
Zo kan een cyberruzie uit de hand lopen en men gaat elkaar in cyber en ook in reallife bestoken.
Deal with it..... de cyber is er en zal nog lang blijven.
Een voordeel kan zijn , dat als mensen zich botweg en meer uitspreken dit de meningsvorming bevordert. these-antithese wordt sneller duidelijk en de synthese zal vlotter komen
pi_175143079
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:45 schreef Ryan3 het volgende:

Ik loop niet in lijn met de religie.
Het heeft niks met religie te maken pro of contra Omtzigt..
De kwalificatie die je gebruikt is desinformatief.
Zeg dan ... dogmatisch of zwartwit linksrechts denkend. Ongenuanceerd en simplistisch
Overigens vond ik het verhaal van NRC wel verontrustend, maar ik heb Omtzigt niet verbaal gelyncht.
Simpel omdat ik eerst meer feiten en zijn verhaal wilde horen. En ik dacht ook niet dat hij een stiekeme pro-russische attitude had.
pi_175143097
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Anoniem en schriftelijk reageren is altijd meer uitnodigend tot rellen.
Face-to-face gaan mensen rustiger formuleren of een conflict eerder uit de weg.
Zo kan een cyberruzie uit de hand lopen en men gaat elkaar in cyber en ook in reallife bestoken.
Deal with it..... de cyber is er en zal nog lang blijven.
Een voordeel kan zijn , dat als mensen zich botweg en meer uitspreken dit de meningsvorming bevordert. these-antithese wordt sneller duidelijk en de synthese zal vlotter komen
Ik vind dus niet dat het de meningsvorming stimuleert of dat het wat dan ook stimuleert. In de eerste plaats omdat ik me echt enorm erger aan al die meningen en zogenaamde opiniemakers op internet zo langzamerhand. Elke Hansworst probeert gelijk vroeger wrs de eerste de beste dominee zijn mening als uniek de wereld in te gooien, alleen vaak heeft die mening dan weer de anekdotie in zich van een sik van 2 meter. Soms denk ik wel eens, kap er maar mee, en ga eens werken. In de tweede plaats niet, omdat door die zogenaamde opiniemakers alleen maar een slaafse, bijna religieuze verering ontstaat en als je het niet met deze of gene eens bent dan ben je fout. Dus het leidt tot verlies aan nuancering, zelfs als die opiniemaker het doel heeft genuanceerd over te komen.
IRL zie je dat niet idd. Dan zijn mensen wel genuanceerder.
I´m back.
pi_175143171
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het heeft niks met religie te maken pro of contra Omtzigt..
De kwalificatie die je gebruikt is desinformatief.
Zeg dan ... dogmatisch of zwartwit linksrechts denkend. Ongenuanceerd en simplistisch
Overigens vond ik het verhaal van NRC wel verontrustend, maar ik heb Omtzigt niet verbaal gelyncht.
Simpel omdat ik eerst meer feiten en zijn verhaal wilde horen. En ik dacht ook niet dat hij een stiekeme pro-russische attitude had.
Ik kan het niet geloven dat Omtzigt een Poetinlover c.q. -troll is, dus wrs stak het anders in elkaar dan NRC ons wilde doen geloven... maar dat besefte ik pas toen dat WNL artikel werd geplaatst.

Hoe dan ook, bij gebrek aan een betere term, we hebben wel een soort epistemologische crisis. We weten niet meer wat waar is of niet waar is, we weten niet eens meer hoe we een ware stelling moeten produceren en dat bepaalt die epistemologische crisis.
Komt het alleen door de complotgekkies. Ik denk het niet dus.

[ Bericht 13% gewijzigd door Ryan3 op 17-11-2017 23:04:17 ]
I´m back.
  vrijdag 17 november 2017 @ 23:04:22 #87
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_175143285
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 16:06 schreef KingRadler het volgende:
vanavond bekendmaking #Roetpiet in het SinterklaasJournaal *O* *O* *O* *O* *O*
Ik kan niet wachten.

Hier alvast de hoofdpiet
HAMBURGERS MET KORTING OH OH OH OH OH
  vrijdag 17 november 2017 @ 23:06:09 #88
356891 Abed
hooggeleid
pi_175143328
Roetpietgod _O_
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  vrijdag 17 november 2017 @ 23:06:27 #89
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_175143335
quote:
Friezen willen bussen met anti-Pietdemonstranten achtervolgen vanaf Afsluitdijk
DOKKUM - Friese actievoerders willen anti-Pietdemonstranten zaterdagochtend gaan volgen vanaf de Afsluitdijk, om ze ervan te weerhouden een protest te organiseren bij de Sinterklaasintocht in Dokkum. Dat melden bronnen aan De Telegraaf.

Verschillende groepen boze Friezen willen proberen om de komst van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) naar Friesland te verhinderen. Op Facebook zoeken mensen contact met elkaar. „Mensen, jong en oud, zijn boos”, zegt een bron, die anoniem wil blijven. „Iedereen zoekt verbinding met elkaar op dit moment en ze coördineren alles.”
https://www.telegraaf.nl/(...)en-vanaf-afsluitdijk
Helemaal koekoek die mensen.
  vrijdag 17 november 2017 @ 23:07:34 #90
356891 Abed
hooggeleid
pi_175143367
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:06 schreef YazooW het volgende:

[..]

Helemaal koekoek die mensen.
Frieze tokkies met hooivorken :N
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175143385
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik kan het niet geloven dat Omtzigt een Poetinlover c.q. -troll is, dus wrs stak het anders in elkaar dan NRC ons wilde doen geloven... maar dat besefte ik pas toen dat WNL artikel werd geplaatst.
De NRC kwam met een ondertoon dat Omtzigt bewust een nepgetuige had laten opdraven.
Daar heb ik mijn vraagtekens bij. Maar NRC stelde niet dat hij dit deed omdat hij van mening is wat Oekraine de MH17 neerhaalde. Het kan idd zijn dat Omtzigt niet had gehoord dat de tolk in een voorgesprek de man vertaalde die zei dat zijn vrouw die getuige was ter plekke en dat hij ergens anders was. Maar dan is het nog wat suffig tot slordig van Omtzigt, en hij heeft erkend dat hij te gretig was de man spreektijd te geven .
Wat jij bedoelde was die ongenuanceerde linksrechtsoorlog op FOK en het gevecht ging nu over Omtzigt.
Heeft niks met religie te maken.
pi_175143389
Wat voor kleur piet je ook verzint, de minderheid zal altijd de piet verwijzen naar het slaven verleden. Bij deze groep randdebielen is een compromis nooit genoeg, de minderheid wil altijd meer.
Je moet gewoon niet onderhandelen met deze terroristen.
  vrijdag 17 november 2017 @ 23:08:46 #93
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_175143410
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:08 schreef MakkieR het volgende:
Wat voor kleur piet je ook verzint, de minderheid zal altijd de piet verwijzen naar het slaven verleden. Bij deze groep randdebielen is een compromis nooit genoeg, de minderheid wil altijd meer.
Je moet gewoon niet onderhandelen met deze terroristen.
Wat maakt deze mensen terroristen?
pi_175143505
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De NRC kwam met een ondertoon dat Omtzigt bewust een nepgetuige had laten opdraven.
Daar heb ik mijn vraagtekens bij. Maar NRC stelde niet dat hij dit deed omdat hij van mening is wat Oekraine de MH17 neerhaalde. Het kan idd zijn dat Omtzigt niet had gehoord dat de tolk in een voorgesprek de man vertaalde die zei dat zijn vrouw die getuige was ter plekke en dat hij ergens anders was. Maar dan is het nog wat suffig tot slordig van Omtzigt, en hij heeft erkend dat hij te gretig was de man spreektijd te geven .
Wat jij bedoelde was die ongenuanceerde linksrechtsoorlog op FOK en het gevecht ging nu over Omtzigt.
Heeft niks met religie te maken.
Heeft alles met religie te maken, want bepaalde bekende users vroegen om het hoofd van Omtzigt.
Daar waar hun tegenstanders dus beweerden dat het een geslaagde actie was om luis in de pels Omtzigt kalt zu stellen.
Rondom deze twee polen draaide het debat in feite. Niet helemaal uitgesproken, maar toch wel duidelijk te deduceren.
Links=Omtzigt landverrader, opstappen versus Rechts=Omtzigt foutje gemaakt, maar de enige kritische parlementariër in de TK en luis in de pels, en nu dus iemand die de regering kan maken of breken.
Dat is een beetje het spanningsveld.

Teruggespeeld op ZP zie je eenzelfde soort spanningsveld, alleen niets met de coalitie/politiek te maken uiteraard.
I´m back.
pi_175143763
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heeft alles met religie te maken, want bepaalde bekende users vroegen om het hoofd van Omtzigt.
Daar waar hun tegenstanders dus beweerden dat het een geslaagde actie was om luis in de pels Omtzigt kalt zu stellen.
Rondom deze twee polen draaide het debat in feite. Niet helemaal uitgesproken, maar toch wel duidelijk te deduceren.
Links=Omtzigt landverrader, opstappen versus Rechts=Omtzigt foutje gemaakt, maar de enige kritische parlementariër in de TK en luis in de pels, en nu dus iemand die de regering kan maken of breken.
Dat is een beetje het spanningsveld.

Teruggespeeld op ZP zie je eenzelfde soort spanningsveld, alleen niets met de coalitie/politiek te maken uiteraard.
Ik ben links.... en ik heb de man niet weggezet als landverrader, net zoals vele andere linkse fokkers dat niet deden.
Je hebt het over enkelingen die gewend zijn in de loopgravenoorlog snel te schieten.
En nog eens ..... het heeft niks met religie te maken. Alsof dogmatisme, triggerhappyheid , stammenoorlog exclusief zijn voorbehouden aan religies
Op Fok gebeurt dat meestal niet vanuit religieuze overwegingen . God en de goden hebben er niks mee van doen, meestal.
pi_175143789
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 21:05 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Die boerendorpen zorgen er voor dat de traditie blijft bestaan. >:O
Het is de katholieke en de protestantse kerk niet gelukt om het feest uit te roeien. Waarom denkt de linkse kerk dat het hen wel gaat lukken? _O-
Het is meer de Pieten kerk. Wat er als kind is ingeprent (Piet=zwart) moet met hand en tand verdedigd worden. Dat is nu het dogma. _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175143835
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:08 schreef YazooW het volgende:

[..]

Wat maakt deze mensen terroristen?
Dit stempel wordt gegeven omdat ze het symbool van nationale eenheid, eigenheid en onschuld verwerpen : ZP
pi_175143849
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:06 schreef YazooW het volgende:

[..]

Helemaal koekoek die mensen.
Tja, die Friezen laten zich niet de les lezen door een stel Hollanders. :Y)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 17 november 2017 @ 23:30:49 #99
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_175143864
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit stempel wordt gegeven omdat ze het symbool van nationale eenheid, eigenheid en onschuld verwerpen : ZP
Dat mogen ze toch? Dat maakt ze nog geen terroristen.
pi_175143889
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ben links.... en ik heb de man niet weggezet als landverrader, net zoals vele andere linkse fokkers dat niet deden.
Je hebt het over enkelingen die gewend zijn in de loopgravenoorlog snel te schieten.
En nog eens ..... het heeft niks met religie te maken. Alsof dogmatisme, triggerhappyheid , stammenoorlog exclusief zijn voorbehouden aan religies
Op Fok gebeurt dat meestal niet vanuit religieuze overwegingen . God en de goden hebben er niks mee van doen, meestal.
Ik ben ook links.... eerst dacht ik die man zit goed fout, toen las ik dat het ietsje anders lag wrs... daarop ben ik enorm aangevallen.
Ik denk wel dat er religie aan te pas komt, omdat veel gaat vanuit een geloof of een idee van historicisme. Ja, en dat vind ik dan weer de briljantste bijdrage aan de filosofie van Karl Popper, historicisme is pseudowetenschap. Enfin ik heb niet andere ideeën dan pak weg 13 jaar geleden. Alleen die vorm scepsis bepaalt nu kennelijk dat je een extreemrechtsje of een waailapper bent. Geeft wel aan dat de publieke discussie behoorlijk gepolitiseerd is. En dus imho leidt tot een vorm van religie, die iedere nuchtere common sense input negeert.
I´m back.
pi_175143940
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 22:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Onzin.
Rechtse kerk bestaat ook niet.
Je kunt wel beweren dat mensen hun denkwijze beter vinden dan die van anderen en daar aan vasthouden. Sommigen doen dat door veel feiten te negeren.
Iedereen houdt zich vast aan denkwijzes, ook dmv feiten te negeren.
Heel normaal ...
En je kunt met name mensen, stromingen aanwijzen, maar niet het hele spectrum van rechts of links. Er zijn veel tinten grijs.
Ik noem het een kerk omdat standpunten klakkeloos worden overgenomen door (ok, extreem) linkse figuren. Of het nu gaat over Zwarte Piet, vluchtelingen of gendergeneuzel. Alle neuzen gaan dezelfde kant op en de argumenten worden overgenomen en herhaald alsof het bijbelteksten zijn.

Of zoals een andere user schreef: je hoeft maar naar de progressieven in de VS te kijken om te weten wat de progressieven in NL volgend jaar gaan roepen.

Dat vind ik trouwens erg jammer. Economisch links hoor je amper wat van (meestal alleen de SP) maar Amerikaanse problemen moeten blijkbaar in Nederland opgelost worden.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175143968
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het is meer de Pieten kerk. Wat er als kind is ingeprent (Piet=zwart) moet met hand en tand verdedigd worden. Dat is nu het dogma. _O-
ZWARTE Piet is zwart.. de naam zegt het al hè..
pi_175143996
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:34 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ik noem het een kerk omdat standpunten klakkeloos worden overgenomen door (ok, extreem) linkse figuren. Of het nu gaat over Zwarte Piet, vluchtelingen of gendergeneuzel. Alle neuzen gaan dezelfde kant op en de argumenten worden overgenomen en herhaald alsof het bijbelteksten zijn.

Of zoals een andere user schreef: je hoeft maar naar de progressieven in de VS te kijken om te weten wat de progressieven in NL volgend jaar gaan roepen.
Klopt.
Maar er is ook een rechtse kerk natuurlijk. Zie je hetzelfde bij gebeuren.
I´m back.
pi_175144026
Coming december 2018; De genderneutrale #metoo piet
<hr>
pi_175144033
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:36 schreef madam-april het volgende:

[..]

ZWARTE Piet is zwart.. de naam zegt het al hè..
Ach als je van het bekende liedje maakt: "Sinterklaasje kom maar binnen met je Spaanse edellieden uit de 16de eeuw... etc" kraait er ook geen haan meer naar na een generatie hè.
I´m back.
pi_175144042
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
Coming december 2018; De genderneutale #metoo piet
m/v/x
I´m back.
pi_175144153
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:30 schreef YazooW het volgende:

[..]

Dat mogen ze toch? Dat maakt ze nog geen terroristen.
Mee eens..... maar prop ze in een crimineel hokje, dan is het makkelijk je gelijk te halen cq te schelden. Dat is het mechanisme.
pi_175144174
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt.
Maar er is ook een rechtse kerk natuurlijk. Zie je hetzelfde bij gebeuren.
De rechtse kerk is de economie en economen zijn de dominees. Klopt helemaal. Ik heb me ook nooit thuis gevoeld binnen rechtse kringen.

Ik begin intussen wel afkeer te krijgen van de linkse clubjes want die zijn alleen nog met mini-issues bezig. Afschaffen stufi, dwangarbeid voor uitkeringsgerechtigden of kaalslag in de zorg boeit ze niet maar Zwarte Piet of een toilet voor geslachtstwijfelaars heeft prio 1. Totaal de weg kwijt die lui.
:N
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175144215
Piet heette oorspronkelijk Piet-me-knecht.
Maar in de volksmond maakte men er Zwarte Piet van en de geestelijke vader Schenkman nam dat later over in zijn boekjes.
Dat hele onderscheid zwart en wit is stompzinnig. Noem mensen niet zo. Dat is zwart-wit denken.
pi_175144244
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:48 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

De rechtse kerk is de economie en economen zijn de dominees. Klopt helemaal. Ik heb me ook nooit thuis gevoeld binnen rechtse kringen.

Ik begin intussen wel afkeer te krijgen van de linkse clubjes want die zijn alleen nog met mini-issues bezig. Afschaffen stufi, dwangarbeid voor uitkeringsgerechtigden of kaalslag in de zorg boeit ze niet maar Zwarte Piet of een toilet voor geslachtstwijfelaars heeft prio 1. Totaal de weg kwijt die lui.
:N
Het is eigenlijk allemaal gebeurd toen Kok zijn ideologische veren afgeschud had en er in feite geen verschil meer was tussen links en rechts. Wat de opkomst betekende, aan de overkant van de plas begin dat oiv dezelfde logica, van het neoliberalisme. En alle geloofsartikelen van globalisme e.d. die daar weer bij horen, Ik vind het geheel volgens Popper een vorm van historicisme en historicisme is een pseudowetenschap.
I´m back.
pi_175144318
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:08 schreef YazooW het volgende:

[..]

Wat maakt deze mensen terroristen?
Het gelazer tijdens de intocht van vorig jaar toen Aboutaleb moest ingrijpen. Diezelfde Aboutaleb heeft het organiserend comité fijntjes gewezen op het geweld dat elke intocht weer voorkomt. Met de opdracht er iets aan te doen. Met dreigen met geweld (ongeregeldheden tussen kinderen valt daar onder) krijg je bestuurders blijkbaar overstag. En aangezien terrorisme het bereiken van politieke doelen door middel van dreigen met / gebruik van geweld is, kun je deze lui terroristen noemen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175144343
Op een Anti-Piet pagina op Facebook stond dit jaar een regelrechte oproep om de Sint neer te schieten. Om zo van het feest af te komen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175144368
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:57 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Het gelazer tijdens de intocht van vorig jaar toen Aboutaleb moest ingrijpen. Diezelfde Aboutaleb heeft het organiserend comité fijntjes gewezen op het geweld dat elke intocht weer voorkomt. Met de opdracht er iets aan te doen. Met dreigen met geweld (ongeregeldheden tussen kinderen valt daar onder) krijg je bestuurders blijkbaar overstag. En aangezien terrorisme het bereiken van politieke doelen door middel van dreigen met / gebruik van geweld is, kun je deze lui terroristen noemen.
Precies!
pi_175144451
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:59 schreef Prutzenberg het volgende:
Op een Anti-Piet pagina op Facebook stond dit jaar een regelrechte oproep om de Sint neer te schieten. Om zo van het feest af te komen.
Hij wordt bij Dokkum vermoord? :o
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 18 november 2017 @ 00:26:08 #115
356891 Abed
hooggeleid
pi_175144895
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:59 schreef Prutzenberg het volgende:
Op een Anti-Piet pagina op Facebook stond dit jaar een regelrechte oproep om de Sint neer te schieten. Om zo van het feest af te komen.
Als het op Facebook heeft gestaan dan moet het haast wel waar zijn.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175145003
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:50 schreef Bluesdude het volgende:
Piet heette oorspronkelijk Piet-me-knecht.
Maar in de volksmond maakte men er Zwarte Piet van en de geestelijke vader Schenkman nam dat later over in zijn boekjes.
Dat hele onderscheid zwart en wit is stompzinnig. Noem mensen niet zo. Dat is zwart-wit denken.
Mensen van onze generatie, mensen geboren van 1930 tot 2000 hebben Zwarte Piet gezien als Zwarte Piet, NIET als de zogenaamde 'stereotiepe neger(slaaf)'. Dat is wel wat men hem nu wel wil toeschrijven door aanstichters die 'van origine' niet van autochtone afkomst zijn. Door degenen die het Amerikaanse 'blackface' als doctrine als mantra omarmen, die geen enkel begrip hebben voor de andere vormen van zwarte schmink tradities. Die niet WILLEN begrijpen dat Zwarte Piet niet een neger moet voorstellen, e/o een product is van menig ontstaanstradities.

Het zou hen sieren om zich eerst te verdiepen in de traditie van een andere cultuur voordat zij een mening vormen puur en alleen op hun eigen vooringenomen perceptie.

Dat gezegd kan je het de niet autochtonen minder kwalijk nemen dan de autochtonen die meegaan met deze hetze. Als autochtoon zou je toch op de hoogte moeten zijn met deze traditie. Het is daarom des te spectaculairder dat er autochtonen zijn die meegaan met de perceptie van (van origine) niet autochtonen. Alsof tradities een non-issue zijn en zij zich moreel verheven voelen want er hoeft maar iemand van een niet blanke huid 'racisme' te roepen en dan heeft die persoon per definitie gelijk. "I call bullshit".
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175145275
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:59 schreef Prutzenberg het volgende:
Op een Anti-Piet pagina op Facebook stond dit jaar een regelrechte oproep om de Sint neer te schieten. Om zo van het feest af te komen.
Wow, ik herken dat en in 2016 was dat makkelijk terug te vinden. Nu niet meer!?

Maar niet getreurd, het volgende betreft ene Eric Clare die typte:

"Pieten moeten we in een hinderlaag lokken en neer schieten zonder pardon zo alleen kunnen we dit gedoe stoppen".

O.a (nog) hier te vinden:

http://www.briefjevanjan.nl/aan-ard-brekebeen-van-der-steur/

[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 18-11-2017 00:51:56 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175145346
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is eigenlijk allemaal gebeurd toen Kok zijn ideologische veren afgeschud had en er in feite geen verschil meer was tussen links en rechts. Wat de opkomst betekende, aan de overkant van de plas begin dat oiv dezelfde logica, van het neoliberalisme. En alle geloofsartikelen van globalisme e.d. die daar weer bij horen, Ik vind het geheel volgens Popper een vorm van historicisme en historicisme is een pseudowetenschap.
Ik denk dat dat hele politieke gebeuren best wel invloed heeft gehad, waardoor met name het onbegrip grond heeft kunnen krijgen. Kok dacht dat politiek hetzelfde was als activisme. Wrong!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175145379
quote:
Friezen willen anti-Pietdemonstranten achtervolgen

DOKKUM - Friese actievoerders willen anti-Pietdemonstranten zaterdagochtend gaan volgen vanaf de Afsluitdijk, om ze ervan te weerhouden een protest te organiseren bij de Sinterklaasintocht in Dokkum. Dat melden bronnen aan De Telegraaf.

Verschillende groepen boze Friezen willen proberen om de komst van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) naar Friesland te verhinderen. Op Facebook zoeken mensen contact met elkaar. „Mensen, jong en oud, zijn boos”, zegt een bron, die anoniem wil blijven. „Iedereen zoekt verbinding met elkaar op dit moment en ze coördineren alles.”

Veel Friezen zijn niet blij met de komst van de anti-Pietactievoerders, die in Dokkum een ’Mars voor Beschaving’ willen houden om „een statement te maken voor een inclusief Sinterklaasfeest én een samenleving zonder racisme.” Onderneemster Jenny Douwes (39) uit Drachten startte met anderen een initiatief, Project P, tegen de demonstranten, maar dit werd verboden door de burgemeester van Dongeradeel, waar Dokkum onder valt. De burgemeester noemde de actie ’opruiing’.

„Ik vind het onterecht dat ik word beschuldigd van opruiing, terwijl wij slechts op een ludieke manier willen laten merken dat wij de échte opruiers, namelijk die anti-Pietactivisten, niet tussen onze kinderen in Dokkum willen hebben. De kinderen worden bang van hun geschreeuw”, zei Douwes eerder tegen De Telegraaf. Of zij iets te maken heeft met de aangekondigde acties, is onbekend.

Verschillende Friese actievoerders willen de bussen met anti-Pietdemonstranten vanaf de Afsluitdijk gaan volgen. Andere Friezen zouden zelfs naar Noord-Holland afreizen om de bussen van daaruit te escorteren. In en rond Dokkum circuleert een flyer waarop burgers worden opgeroepen om ’in actie te komen’ en de bussen van KOZP ’niet door te laten’. Ook wordt het verbod van Project P op de flyer gehekeld.
_O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2017 00:52:14 ]
pi_175145420
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 00:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

_O_
Mag niet van de burgemeester
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175145423
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 00:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

_O_
De Friezen stijgen in mijn achting!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175145441
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 00:54 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Mag niet van de burgemeester
Die ene actie niet, maar misschien is er een andere legale actie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175145464
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 00:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik denk dat dat hele politieke gebeuren best wel invloed heeft gehad, waardoor met name het onbegrip grond heeft kunnen krijgen. Kok dacht dat politiek hetzelfde was als activisme. Wrong!
Was voor links gewoon een rationele reactie. Ze zagen dat na de olie-crises in de jaren 70 en 80 het electoraat afsloeg naar rechts (Reagan-Thatcher). Dus hebben ze zich vervolgens gaan richten op de middenklasse ipv de arbeidersklasse (die vervolgens ook zogenaamd verdwenen was ineens) en daar hoorde bij dat de ideologische veren moesten worden afgeschud, die trouwens ook weer herinnerden aan het communisme dat toen door het vallen van de muur ten onder was gegaan, en dus kwam dat mooi uit allemaal.
I´m back.
pi_175145654
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:50 schreef Bluesdude het volgende:
Piet heette oorspronkelijk Piet-me-knecht.
Maar in de volksmond maakte men er Zwarte Piet van en de geestelijke vader Schenkman nam dat later over in zijn boekjes.
Dat hele onderscheid zwart en wit is stompzinnig. Noem mensen niet zo. Dat is zwart-wit denken.
Pieter me knecht komt voor in een beschrijving van één Sinterklaasavond rond 1825. Ik ken verder geen melding van die naam. De naam Zwarte Piet is veel ouder en werd gebruikt voor de duivel maar ook voor zware misdadigers. Misschien ook wel bij een Sinterklaasfeest ergens in het land. De naam paste blijkbaar goed bij de knecht van de Sint.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175145898
... Basille heeft nu een fantatische nummer uitgebracht wat deze discussie wel een bepaalde demenite meegeeft.

`When it feels like the world gone mad´.



[ Bericht 63% gewijzigd door Montagui op 18-11-2017 01:51:26 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 18 november 2017 @ 04:56:21 #126
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175146547
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
Coming december 2018; De genderneutrale #metoo piet
Zwarte Piet is al 100% genderneutraal, mits gitzwart, zoals het hoort.
  zaterdag 18 november 2017 @ 05:03:36 #127
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175146556
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:50 schreef Bluesdude het volgende:
Piet heette oorspronkelijk Piet-me-knecht.
Maar in de volksmond maakte men er Zwarte Piet van en de geestelijke vader Schenkman nam dat later over in zijn boekjes.
Dat hele onderscheid zwart en wit is stompzinnig. Noem mensen niet zo. Dat is zwart-wit denken.
Hij heette oorspronkelijk helemaal niet "Pieter-me-knecht", wat een onzin weer. Oorspronkelijk was het "hij wiens naam niet genoemd mag worden", net als de Duivel en diverse spookverschijnselen, en daar verzinnen mensen dan namen bij, Zwarte Jan, Zwarte Piet, Zwarte Klaas, etc. Namen verschillen per streek. Soms ook zonder "zwart" in de naam. Maar dat het niet in de naam zit wil niet zeggen dat ie niet zwart was.
  zaterdag 18 november 2017 @ 05:20:30 #128
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175146565
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het is meer de Pieten kerk. Wat er als kind is ingeprent (Piet=zwart) moet met hand en tand verdedigd worden. Dat is nu het dogma. _O-
Het is niet zozeer een kerk als wel een geloof. Een diep in de folklore en cultuur geworteld bijgeloof. Het bestaan van het archetype "Zwarte Piet" is een sterk symbolisch sprookje en sluit zelfs aan bij andere sprookjes uit hetzelfde culturele Umfeld als het om symboliek gaat. Zwarte Piet die niet zwart is is even achterlijk als een Sneeuwwitje die niet blank is of een Roodkapje met een groen kapje.

Beter probeer je de Zwarte Steen in Mekka weer wit te maken.
pi_175146600
We moeten stoppen met deze zwarte pieten discussies, het is slechts een heel kleine groep die loopt te schreeuwen en veel te veel aandacht krijgt.
Zwarte Piet is en blijft zwart.
Ik zal ook niet meer op deze topics reageren.
pi_175146630
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 05:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is niet zozeer een kerk als wel een geloof. Een diep in de folklore en cultuur geworteld bijgeloof. Het bestaan van het archetype "Zwarte Piet" is een sterk symbolisch sprookje en sluit zelfs aan bij andere sprookjes uit hetzelfde culturele Umfeld als het om symboliek gaat. Zwarte Piet die niet zwart is is even achterlijk als een Sneeuwwitje die niet blank is of een Roodkapje met een groen kapje.

Beter probeer je de Zwarte Steen in Mekka weer wit te maken.
Die folklore leeft al lang niet meer. Andere tijden breken aan en het 'gewone volk' heeft een kort geheugen. Ze weten nu al niet eens meer (in een paar luttele decennia) dat de knecht van Sinterklaas een neger was, laat staan dat er ooit folklore was met een duivel erin. Het volk viert gewoon Sinterklaas en vraagt zich in meerderheid nooit af wat de oorsprong ervan is. En als er dan een tijd aanbreekt dat men na protesten het hele 'neger'-element steeds minder benoemt krijg je vanzelf een generatie die het niet meer weet.

Nog maar eens een artikeltje uit een krant in 'Ons Indie' (Bandoeng) waar Hollanders natuurlijk ook gewoon ieder jaar Sinterklaas vieren. Een stukje uit het verslag (december 1901):

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 18 november 2017 @ 08:45:15 #131
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_175147007
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 00:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mensen van onze generatie, mensen geboren van 1930 tot 2000 hebben Zwarte Piet gezien als Zwarte Piet, NIET als de zogenaamde 'stereotiepe neger(slaaf)'.
In de jaren 80-90 werd hij vooral afgespiegeld als domme donkere gast met een Surinaams accent. In ieder geval in mijn omgeving (randstad).
Krekker is de bom!
  zaterdag 18 november 2017 @ 08:50:33 #132
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175147038
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 november 2017 06:30 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Die folklore leeft al lang niet meer. Andere tijden breken aan en het 'gewone volk' heeft een kort geheugen. Ze weten nu al niet eens meer (in een paar luttele decennia) dat de knecht van Sinterklaas een neger was, laat staan dat er ooit folklore was met een duivel erin. Het volk viert gewoon Sinterklaas en vraagt zich in meerderheid nooit af wat de oorsprong ervan is. En als er dan een tijd aanbreekt dat men na protesten het hele 'neger'-element steeds minder benoemt krijg je vanzelf een generatie die het niet meer weet.

Nog maar eens een artikeltje uit een krant in 'Ons Indie' (Bandoeng) waar Hollanders natuurlijk ook gewoon ieder jaar Sinterklaas vieren. Een stukje uit het verslag (december 1901):

[ afbeelding ]
Hoe de kaffers in Indonesië het vierden boeit niet.

En er zijn steeds meer mensen bezig met het oprakelen van folklore, nu het eindelijk niet meer besmet is met nazimystiek, daarom komt Sinterklaas op een andere manier terug. Met Piet of hoe het in de eigen omgeving werd gevierd.
pi_175147414
Is het jonge meisje dat de Witte Piet speelt in het Sinterklaasjournaal al met de dood bedreigd door de pro-piet wappies?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175148137
Demonstranten aangehouden bij oudehaske.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 10:22:50 #135
186611 Haags
pi_175148143
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:22 schreef aloa het volgende:
Demonstranten aangehouden bij oudehaske.
Nice
Zonder wrijving geen glans
pi_175148215
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:22 schreef aloa het volgende:
Demonstranten aangehouden bij oudehaske.
Tegengehouden door automobilisten, niet aangehouden volgens mij.

https://www.pscp.tv/w/1OyKAdlOvYLxb

^O^
pi_175148222
RTLnieuws twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 10:30:38 Voorstanders Zwarte Piet stoppen bus met tegenstanders op snelweg A7 https://t.co/uSwR4b1VOF https://t.co/kVOkxSFffc reageer retweet
pi_175148225
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:31 schreef Devz het volgende:

[..]

Tegengehouden door automobilisten, niet aangehouden volgens mij.

https://www.pscp.tv/w/1OyKAdlOvYLxb

^O^
*O*
pi_175148236
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:31 schreef Devz het volgende:

[..]

Tegengehouden door automobilisten, niet aangehouden volgens mij.

https://www.pscp.tv/w/1OyKAdlOvYLxb

^O^
ik lees het . Snelweg geblokkeerd.
  zaterdag 18 november 2017 @ 10:35:56 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175148259
Lekker politiek-maatschappelijke discussies blijven uitvechten over de rug van een kinderfeest. Man man man :N
pi_175148275
polfryslan twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 10:35:09 Op de A7 bij #Joure staat het verkeer nog steeds stil. We zijn met de betrokkenen in gesprek. Ons doel is om het verkeer snel weer op gang te krijgen.; https://t.co/oVmEwemE3J reageer retweet
pi_175148282
Friesland w/
pi_175148286
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:22 schreef aloa het volgende:
Demonstranten aangehouden bij oudehaske.
Alvast aan het oefenen als er een elfstedentocht komt door de provincie op slot te zetten
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175148288
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:38 schreef aloa het volgende:
Friesland w/
Don't fuck with the friezen. :) w/
pi_175148299
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:39 schreef Elzies het volgende:

[..]

Don't fuck with the friezen. :) w/
idd })
pi_175148304
Fryslan boppe
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175148317
Dit is natuurlijk wel de ondergang van Sinterklaas. Wordt steeds minder leuk.
pi_175148325
Jaag dat tuig de bus uit !
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 10:43:15 #149
186611 Haags
pi_175148334
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:31 schreef Houtenbeen het volgende:
RTLnieuws twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 10:30:38 Voorstanders Zwarte Piet stoppen bus met tegenstanders op snelweg A7 https://t.co/uSwR4b1VOF https://t.co/kVOkxSFffc reageer retweet
[ afbeelding ]
:D
Zonder wrijving geen glans
pi_175148342
Ze gaan weer rijden -O-
  zaterdag 18 november 2017 @ 10:45:09 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175148365
Dit gaat nog wel uit de hand lopen straks als die idioten bij de intocht zijn.
pi_175148376
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:43 schreef Houtenbeen het volgende:
Ze gaan weer rijden -O-
Moet ze wel de juiste afslag nemen bij de knooppunt Joure, want is daar veranderd (Liefst weer de a6 richting Emmeloord }) )
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175148380
pi_175148404
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit gaat nog wel uit de hand lopen straks als die idioten bij de intocht zijn.
Mooie reden om de volgende jaren het protest te verbieden.
pi_175148414
De politie kan ook zeggen tegen Anti-zwart Piet groep ga terug naar waar jullie vandaan komen. Problem solved en iedereen blij
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175148430
Eigenlijk moet dat protest nog verboden worden nu. Te veel weerstand tegen die cultuur terroristen.
pi_175148440
Geweldige live stream: https://www.pscp.tv/w/1djGXMwEYvdJZ

Die gaan niet voor 12 uur daar komen :')

update: ah gestopt
pi_175148456
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Geweldige live stream: https://www.pscp.tv/w/1djGXMwEYvdJZ

Die gaan niet voor 12 uur daar komen :')
Ze moeten nog langs Leeuwarden en ik hoop dat ze daar die lui ophouden
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 10:52:59 #159
186611 Haags
pi_175148474
Voor en tegenstanders hebben vandaag helemaal niets te zoeken in Dokkum. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_175148476
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:51 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ze moeten nog langs Leeuwarden en ik hoop dat ze daar die lui ophouden
Dit is humor!
pi_175148495
ME rijdt mee en ze zijn nu van de snelweg af
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175148557
Goed dat bussen worden tegengehouden ! Je hoort niet te gaan demonstreren bij een kinderfeest! De media is mede schuldig aan de hele zwarte pieten discussie, door vanaf het begin aan de kant van die anti zwarte pieten mensjes te gaan staan. En naar de meerderheid van de bevolking wordt gewoon niet geluisterd.
pi_175148573
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:58 schreef forzaudinese het volgende:
Goed dat bussen worden tegengehouden ! Je hoort niet te gaan demonstreren bij een kinderfeest! De media is mede schuldig aan de hele zwarte pieten discussie, door vanaf het begin aan de kant van die anti zwarte pieten mensjes te gaan staan. En naar de meerderheid van de bevolking wordt gewoon niet geluisterd.
dat laatste is zeker waar.
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:01:50 #164
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175148591
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:49 schreef F1gamer het volgende:
De politie kan ook zeggen tegen Anti-zwart Piet groep ga terug naar waar jullie vandaan komen. Problem solved en iedereen blij
Die "demonstratie" moet bij voorbaat gewoon verboden worden. Dit wordt dadelijk toch weer knokken en arrestaties.
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:02:14 #165
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175148594
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Voor en tegenstanders hebben vandaag helemaal niets te zoeken in Dokkum. :)
Inderdaad. Dit wordt echt een non-discussie op deze manier. Vrijwel iedereen is er ook helemaal klaar mee.
pi_175148606
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Inderdaad. Dit wordt echt een non-discussie op deze manier. Vrijwel iedereen is er ook helemaal klaar mee.
Dat je er klaar mee bent wil niet zeggen dat je die anti zwarte pieten mensjes maar gewoon hun zin moet geven.
  Spellchecker zaterdag 18 november 2017 @ 11:04:24 #167
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175148620
Dat je tegen Zwarte Piet bent dat kan. Maar ga niet tussen kinderen staan protesteren. Stelletje zeikpieten.
pi_175148625
Hoe groot is die groep anti pieten?
pi_175148631
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:04 schreef aloa het volgende:
Hoe groot is die groep anti pieten?
3x bussen = max 150-160 man
pi_175148639
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:04 schreef aloa het volgende:
Hoe groot is die groep anti pieten?
Waarschijlijk 1 of 2 busjes!? En die kunnen het hele land op ze kop zetten door een kinderfeest te verpesten.
pi_175148642
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:05 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

3x bussen = max 150-160 man
niet veel dus.
pi_175148649
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:05 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Waarschijlijk 1 of 2 busjes!? En die kunnen het hele land op ze kop zetten door een kinderfeest te verpesten.
te gek voor woorden
pi_175148675
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:08 schreef YazooW het volgende:

[..]

Wat maakt deze mensen terroristen?
Definitie van een terrorist is het angst zaaien van een menigte, Activisten van een anti piet demonstratie zaait angst tijdens een intocht door te gaan rellen met de politie in bijzijn van kinderen. Zij terroriseren dus kinderen.
pi_175148677
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175148681
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:05 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

3x bussen = max 150-160 man
Het zijn de 2 bussen nu, want de mensen van derde bus zitten in de andere 2 bussen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175148689
Extreemlinkse gekkies :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175148698
quote:
Met dat tempo halen ze de intoch niet
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175148700
Zegt al genoeg dat een buschauffeur niet verder wil rijden.
pi_175148732
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:09 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Het zijn de 2 bussen nu, want de mensen van derde bus zitten in de andere 2 bussen
Dat is ook een manier om '3 bussen vol' demonstranten te regelen. :')

Kan de ME ze niet gewoon een rondje door Friesland laten rijden en dan nog een rondje? Alle steden aandoen behalve Dokkum? Net zo lang tot de intocht voorbij is. Lijkt me een elegante oplossing zonder noodzaak aan knuppels en blokkades.
pi_175148754
ZanderLamme twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 11:11:42 Mochten de demonstranten verder rijden, dan wachten hier nog meer anti-anti-zwarte pieten demonstranten. https://t.co/x0m3YPgCJh reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175148764
Ze schijnen nu de binnendoor weggetjes pakken aangezien op meerdere locaties auto's klaarstaan om de weg te blokkeren.

Vanaf joure is dat nogal een aardig stukje
pi_175148771
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:09 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Het zijn de 2 bussen nu, want de mensen van derde bus zitten in de andere 2 bussen
Zet gewoon een paar trekkers voor die bussen en ze komen nooit meer aan.
pi_175148775
Het vak voor de anti-pieten-demonstranten is leeg vanwege de blokkade op de A7.

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175148781
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:15 schreef TwisterNederland het volgende:
Ze schijnen nu de binnendoor weggetjes pakken aangezien op meerdere locaties auto's klaarstaan om de weg te blokkeren.

Vanaf joure is dat nogal een aardig stukje
Dat zijn voornamelijk 60 en 80 km/per uur weggetjes
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:17:02 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175148784
Hoe laat komt de stoomboot aan?
pi_175148785
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:16 schreef StaceySinger het volgende:
Het vak voor de anti-pieten-demonstranten is leeg vanwege de blokkade op de A7.

[ afbeelding ]
Doen die Friezen toch goed :)
Misschien komt dat buter brea en Griine Tjiis hier nog van pas, a la Grutte Pier
pi_175148805
_O_
pi_175148812
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:58 schreef forzaudinese het volgende:
Goed dat bussen worden tegengehouden ! Je hoort niet te gaan demonstreren bij een kinderfeest! De media is mede schuldig aan de hele zwarte pieten discussie, door vanaf het begin aan de kant van die anti zwarte pieten mensjes te gaan staan. En naar de meerderheid van de bevolking wordt gewoon niet geluisterd.
De meerderheid van Nederland is gewoon tegen Zwarte Piet in z’n huidige vorm hoor. Jij komt zeker uit de provincie, dan krijg je al snel een vertekend beeld van de werkelijkheid.
pi_175148814
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:16 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Dat zijn voornamelijk 60 en 80 km/per uur weggetjes
Ben je ruim een uur onderweg, zonder blokkades.
pi_175148819
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:19 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

De meerderheid van Nederland is gewoon tegen Zwarte Piet in z’n huidige vorm hoor. Jij komt zeker uit de provincie, dan krijg je al snel een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Lul toch niet zo slap mens.
pi_175148823
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:19 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

De meerderheid van Nederland is gewoon tegen Zwarte Piet in z’n huidige vorm hoor.
:')

Bron?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175148824
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:19 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

De meerderheid van Nederland is gewoon tegen Zwarte Piet in z’n huidige vorm hoor. Jij komt zeker uit de provincie, dan krijg je al snel een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Het is eerder andersom 8)7
pi_175148828
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:19 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

De meerderheid van Nederland is gewoon tegen Zwarte Piet in z’n huidige vorm hoor. Jij komt zeker uit de provincie, dan krijg je al snel een vertekend beeld van de werkelijkheid.
bron?
pi_175148829
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:19 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

De meerderheid van Nederland is gewoon tegen Zwarte Piet in z’n huidige vorm hoor. Jij komt zeker uit de provincie, dan krijg je al snel een vertekend beeld van de werkelijkheid.
We zitten niet in Nederland, maar in Friesland :)
pi_175148831
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:19 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

De meerderheid van Nederland is gewoon tegen Zwarte Piet in z’n huidige vorm hoor. Jij komt zeker uit de provincie, dan krijg je al snel een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Buiten de grote steden is meer dan 90% gewoon voor behoud van Zwarte Piet, droom lekker verder.
pi_175148840
Goeden troll 7/10
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175148850
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:19 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

De meerderheid van Nederland is gewoon tegen Zwarte Piet in z’n huidige vorm hoor. Jij komt zeker uit de provincie, dan krijg je al snel een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Come again??? :D Ik ken werkelijk niemand, maar dan ook niemand die tegen zwarte piet is behalve die mensen die je in de media voorbij ziet komen.
pi_175148851
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:19 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

De meerderheid van Nederland is gewoon tegen Zwarte Piet in z’n huidige vorm hoor. Jij komt zeker uit de provincie, dan krijg je al snel een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Ik kom uit de randstad en ben voor zwarte Piet en nu? Net zoals de meeste hier overigens...
pi_175148856
Bijzonder, als er een intocht in Amsterdam zou zijn en er op de snelweg een blokkade tegen een aantal pro pieten uit de provincie is dan zou men hier heel wat anders roepen. Oppakken dat tuig etc. etc.
pi_175148866
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:19 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

De meerderheid van Nederland is gewoon tegen Zwarte Piet in z’n huidige vorm hoor. Jij komt zeker uit de provincie, dan krijg je al snel een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Oh er is een referendum geweest? :')

Dit is randstedelijk gejank.
pi_175148885
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:24 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Oh er is een referendum geweest? :')

Dit is randstedelijk gejank.
Ik wou een grapje maken dat robijn het misschien had over de Nederlandse Antillen ofzo maar zelfs daar zijn ze Pro Zwarte Piet. :’)
pi_175148886
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:24 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Oh er is een referendum geweest? :')

Dit is randstedelijk gejank.
idd.
Het stond in de krant dat de meerderheid van Nederland pro zwarte piet is.
pi_175148893
Maandag tuurlijk in al die tv praat programma's krijgen we weer al die anti zwarte pieten figuren aan het woord. We kunnen niet leven in een land waar de grootste kindervriend een zwarte piet is en niet witte piet. bla bla bla
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 november 2017 @ 11:26:46 #205
408813 crew  trein2000
pi_175148898
Niet goed dit. Ik ben ook pro-piet maar de snelweg blokkeren is triest.

Ook debiel van de burgemeester overigens. Imo moet dit gewoon verboden worden. Dit wordt gegarandeerd knokken. En dat met tienduizenden kinderen langs de route,
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175148910
Randstad wil soms wel eens vergeten dat er meer inwoners zijn in de rest van Nederland.
pi_175148911
Ik ben trots op Friesland! Eindelijk een provincie die opstaat tegen de krankzinnigheid van Sultana Simons en haar downies *O*
pi_175148917
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:22 schreef Silven het volgende:

[..]

Ik ken werkelijk niemand, maar dan ook niemand die tegen zwarte piet is behalve die mensen die je in de media voorbij ziet komen.
Maak een wereldreis. Verken het eens.
wooblabalurg
pi_175148920
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:26 schreef trein2000 het volgende:
Niet goed dit. Ik ben ook pro-piet maar de snelweg blokkeren is triest.

Ook debiel van de burgemeester overigens. Imo moet dit gewoon verboden worden. Dit wordt gegarandeerd knokken. En dat met tienduizenden kinderen langs de route,
Als ik in de buurt was geweest had ik zo meegedaan.
pi_175148921
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:19 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

De meerderheid van Nederland is gewoon tegen Zwarte Piet in z’n huidige vorm hoor. Jij komt zeker uit de provincie, dan krijg je al snel een vertekend beeld van de werkelijkheid.
De meerderheid van Nederland komt uit de provincie. En is niet tegen.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_175148925
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:26 schreef trein2000 het volgende:
Niet goed dit. Ik ben ook pro-piet maar de snelweg blokkeren is triest.

Ook debiel van de burgemeester overigens. Imo moet dit gewoon verboden worden. Dit wordt gegarandeerd knokken. En dat met tienduizenden kinderen langs de route,
doe normaal man zouden Rutte en Wilders nu moeten zeggen tegen die anti zwarte pieten figuren, je gaat toch niet demonstreren langs de kant bij een kinderfeest.
pi_175148927
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:27 schreef Coritchando het volgende:
Ik ben trots op Friesland! Eindelijk een provincie die opstaat tegen de krankzinnigheid van Sultana Simons en haar downies *O*
Fryslan boppe, de zeurpieten kin yn a groppe. :P
pi_175148942
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:28 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Als ik in de buurt was geweest had ik zo meegedaan.
Ik ook. Perfect aangepakt. Geweldloos de snelweg blokkeren zodat ze simpelweg te laat zijn. De beste oplossing.
pi_175148943
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:27 schreef MakkieR het volgende:
Randstad wil soms wel eens vergeten dat er meer inwoners zijn in de rest van Nederland.
De randstad bestaat alleen voor mensen buiten de randstad.
wooblabalurg
pi_175148948
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Maak een wereldreis. Verken het eens.
Het boeit mij niet wat een ander land vind van een Nederlandsche traditie. Een wereldreis is dan dus vrij onzinnig. Ik ben overigens al op alle continenten geweest maar ben vergeen te vragen wat ze in Bangkok van Zwarte Piet vinden, sorry.
pi_175148949
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Maak een wereldreis. Verken het eens.
Een wereldreis, waarom een wereldreis? Dit is een Nederlands kinderfeest, daar heeft het buitenland niks mee te maken.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 november 2017 @ 11:30:03 #217
408813 crew  trein2000
pi_175148950
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:28 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

doe normaal man zouden Rutte en Wilders nu moeten zeggen tegen die anti zwarte pieten figuren, je gaat toch niet demonstreren langs de kant bij een kinderfeest.
Mee eens. Maar volgens mij moet die burgemeester nu gewoon een demonstratieverbod afkondigen. Met het oog op de openbare orde en veiligheid. Zeker met die kinderen in de buurt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Beste debater 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 11:31:15 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_175148967
dus voor zwarte piet komen Nederlanders - voor of tegen - nog wel hun nest uit?

Tja, prioriteiten.

_O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 11:31:52 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175148973
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:28 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

De meerderheid van Nederland komt uit de provincie. En is niet tegen.
in de randstad is de meerderheid ook niet tegen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175148974
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
dus voor zwarte piet komen Nederlanders - voor of tegen - nog wel hun nest uit?

Tja, prioriteiten.

_O-
het is inmiddels al half 12
  † In Memoriam † zaterdag 18 november 2017 @ 11:32:50 #221
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_175148991
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:28 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

doe normaal man zouden Rutte en Wilders nu moeten zeggen tegen die anti zwarte pieten figuren, je gaat toch niet demonstreren langs de kant bij een kinderfeest.
Dit ja!
Het is toch gvd een ziek land geworden met al die jankerds die bij een kinderfeestje refereren aan de slavernij 8)7 8)7 :?
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_175148996
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Maak een wereldreis. Verken het eens.
Goed punt, ga bijvoorbeeld eens naar Curaçao. Dan zal je zien dat Zwarte Piet daar absoluut geen issue is.
pi_175149000
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:29 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik ook. Perfect aangepakt. Geweldloos de snelweg blokkeren zodat ze simpelweg te laat zijn. De beste oplossing.
Slim bekeken ook, op zaterdag in Friesland is toch bijna niemand op de weg, dus de enige die balen zijn de protesters :)
pi_175149009
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:30 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Een wereldreis, waarom een wereldreis? Dit is een Nederlands kinderfeest, daar heeft het buitenland niks mee te maken.
Als je niemand kent die Zwarte Piet geen goed idee vind is je wereld aan de kleine kant en zou een wereldreis daarbij kunnen helpen.
wooblabalurg
pi_175149025
SvensTweet twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 11:30:40 Welkom in de provincie, zeurpieten. Hopelijk hebben jullie je zwemspullen meegenomen.#zwartepiet reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175149026
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mee eens. Maar volgens mij moet die burgemeester nu gewoon een demonstratieverbod afkondigen. Met het oog op de openbare orde en veiligheid. Zeker met die kinderen in de buurt.
Weet je wat het trieste is? Dit gaat in de toekomst vaker gebeuren, doordat de media steeds maar aan de kant van die anti zwarte pieten figuren gaan staan en maar blijven roepen dat er iets moet veranderen terwijl de ruime meerderheid in dit land dat niet wil.
pi_175149028
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:33 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als je niemand kent die Zwarte Piet geen goed idee vind is je wereld aan de kleine kant en zou een wereldreis daarbij kunnen helpen.
Lees de reacties op je post anders nog eens terug.
pi_175149035
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:33 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als je niemand kent die Zwarte Piet geen goed idee vind is je wereld aan de kleine kant en zou een wereldreis daarbij kunnen helpen.
ik alleen mensen die in Amsterdam wonen en opeens de waarheid in pacht hebben
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:35:28 #229
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 11:35:31 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175149037
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:33 schreef Devz het volgende:

[..]

Goed punt, ga bijvoorbeeld eens naar Curaçao. Dan zal je zien dat Zwarte Piet daar absoluut geen issue is.
gekleurde piet ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175149044
Ik ben wel voor de verandering van ZP, maar dan zie ik die anti-piet demonstranten en dan denk ik ... het zal wel. Vervolgens zie ik de pro ZP figuren en staat het weer gelijk. Wees toch niet zo bang voor dit soort onbelangrijke veranderingen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175149045
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
dus voor zwarte piet komen Nederlanders - voor of tegen - nog wel hun nest uit?

Tja, prioriteiten.

_O-
Ze worden aan alle kanten genaaid en laten zich opnaaien om elkaar te lopen naaien. Vermakelijk is het in ieder geval wel. En een beetje triest natuurlijk.
wooblabalurg
  Beste debater 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 11:36:17 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_175149049
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:35 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Weet je wat het trieste is? Dit gaat in de toekomst vaker gebeuren, doordat de media steeds maar aan de kant van die anti zwarte pieten figuren gaan staan en maar blijven roepen dat er iets moet veranderen terwijl de ruime meerderheid in dit land dat niet wil.
sowieso achterlijk dat men zich zo obsessief met zwarte piet bezighoudt... zowel de voor- als tegenstanders. Ga wat nuttigs doen met je tijd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_175149051
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:33 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als je niemand kent die Zwarte Piet geen goed idee vind is je wereld aan de kleine kant en zou een wereldreis daarbij kunnen helpen.
De wereld weet niet eens waar Nederland ligt of wat sinterklaas is, die denken meteen aan de kerstman.
pi_175149052
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

gekleurde piet ook niet
Precies. Maakt allemaal niet uit, dus lekker zo houden! :)
pi_175149056
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:35 schreef Silven het volgende:

[..]

Lees de reacties op je post anders nog eens terug.
Ik hoop echt dat je op een dag uit je isolement weet te komen. Mocht je hulp nodig hebben laat maar weten.
wooblabalurg
pi_175149073
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:36 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat je op een dag uit je isolement weet te komen. Mocht je hulp nodig hebben laat maar weten.
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175149077
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:33 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Slim bekeken ook, op zaterdag in Friesland is toch bijna niemand op de weg, dus de enige die balen zijn de protesters :)
Ik zou er met liefde 2 uur voor stil staan op de snelweg als ik daar moest rijden.

Echt genieten dit. Hopelijk volgend jaar nog massaler tegen protest.
pi_175149080
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:36 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat je op een dag uit je isolement weet te komen. Mocht je hulp nodig hebben laat maar weten.
:’) Zure verliezer gespot. Ben op meer plekken geweest dan jij ooit zal komen schat ik zo.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2017 11:38:50 ]
pi_175149081
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De wereld weet niet eens waar Nederland ligt of wat sinterklaas is, die denken meteen aan de kerstman.
Deze reactie geeft aan dat ook jij baat kan hebben bij een wereldreis. Gewoon proberen.
wooblabalurg
pi_175149089
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:36 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat je op een dag uit je isolement weet te komen. Mocht je hulp nodig hebben laat maar weten.
Volgens mij ben jij juist degene die uit zijn isolement moet komen. :')
pi_175149095
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

sowieso achterlijk dat men zich zo obsessief met zwarte piet bezighoudt... zowel de voor- als tegenstanders. Ga wat nuttigs doen met je tijd.
Weet je wat het is? Ze gaan steeds een stapje veder ! Begon met de negerzoen in de winkel daarna zwarte piet en nu hoor je al geluiden dat er geen kerststal in het stadhuis of kerstboom in het stadhuis zou mogen staan.
pi_175149097
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Maak een wereldreis. Verken het eens.
Want iemand in Oezbekistan is beter op de hoogte van sentimenten en tradities in Nederland dan iemand uit Nederland zelf?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175149104
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:38 schreef Silven het volgende:

[..]

:’) Zure verliezer gespot.
Verliezer van wat.
Ik speel niet mee met dit kinderspel.
Probeer alleen maar verwarde mensen te helpen.
Daarmee win ik altijd.
wooblabalurg
pi_175149105
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Deze reactie geeft aan dat ook jij baat kan hebben bij een wereldreis. Gewoon proberen.
volgens mij heb je downsyndroom :P
pi_175149128
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Want iemand in Oezbekistan is beter op de hoogte van sentimenten en tradities in Nederland dan iemand uit Nederland zelf?
Je mist het punt. Dat betekent dat ook jij er baat bij zou hebben. Gewoon doen, ze vinden jou vast ook interessant.
wooblabalurg
pi_175149132
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Verliezer van wat.
Ik speel niet mee met dit kinderspel.
Probeer alleen maar verwarde mensen te helpen.
Daarmee win ik altijd.
Blijf maar lekker in je droomwereld zitten joh.
pi_175149134
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Deze reactie geeft aan dat ook jij baat kan hebben bij een wereldreis. Gewoon proberen.
Deze arrogante houding geeft precies het probleem aan van die opruiende anti-zwarte piet figuren en waarom je ze gewoon het beste kunt negeren. Voelen zichzelf boven de rest verheven, ondertussen lekker met het vingertje zwaaien terwijl bijna niemand hun wereldvreemde ideeën deelt.
pi_175149144
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

volgens mij heb je downsyndroom :P
Dat is niet zo aardig om te zeggen.
Ik hoop dat je dit beseft.
wooblabalurg
pi_175149154
Goed we zijn inmiddels beland bij het maken van wereldreizen vanwege ZP.

:')

Gekkies heb je overal.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175149156
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:40 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je mist het punt. Dat betekent dat ook jij er baat bij zou hebben. Gewoon doen, ze vinden jou vast ook interessant.
Lekker aan het trollen joh? Nog een paar keer zo gek doen en niemand neemt je hier meer serieus. :’)
pi_175149160
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:40 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je mist het punt. Dat betekent dat ook jij er baat bij zou hebben. Gewoon doen, ze vinden jou vast ook interessant.
Nou ja, buiten Australië ben ik eigenlijk al in meerdere landen van ieder continent geweest. Dus welk punt heb ik precies gemist?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175149167
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:41 schreef Devz het volgende:

[..]

Deze arrogante houding geeft precies het probleem aan van die opruiende anti-zwarte piet figuren en waarom je ze gewoon het beste kunt negeren. Voelen zichzelf boven de rest verheven, ondertussen lekker met het vingertje zwaaien terwijl bijna niemand hun wereldvreemde ideeën deelt.
Triggered af.
wooblabalurg
pi_175149168
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:41 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat is niet zo aardig om te zeggen.
Ik hoop dat je dit beseft.
Ik twijfel aan jouw intelligentie, vandaar ;)
pi_175149171
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:40 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je mist het punt. Dat betekent dat ook jij er baat bij zou hebben. Gewoon doen, ze vinden jou vast ook interessant.
:')
ja.
pi_175149184
Ik vind de oplossing voor gekleurde pieten een goede, maar anti zwarte piet bleef maar tegen zijn. Dus heb ik ontzettende tyfus-hekel gekregen aan die anti zwrate pieten club.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175149187
Baconbus heeft zichzelf bij deze mooi gediskwalificeerd in deze discussie. Laten we weer on-topic gaan.
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:44:08 #258
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175149189
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:33 schreef Devz het volgende:

[..]

Goed punt, ga bijvoorbeeld eens naar Curaçao. Dan zal je zien dat Zwarte Piet daar absoluut geen issue is.
Maar kleur piet ook niet...

Een houding die ons erg goed had gedaan als we die hadden aangenomen. Gewoon boeit niet dus. Zwarte piet, kleur piet, roet piet, als de kinderen maar pret hebben.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175149212
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou ja, buiten Australië ben ik eigenlijk al in meerdere landen van ieder continent geweest. Dus welk punt heb ik precies gemist?
Oh in dat geval kun jij net zo goed blijven. Want dan heb je niks gemist.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:45:43 #260
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175149213
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:39 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Weet je wat het is? Ze gaan steeds een stapje veder ! Begon met de negerzoen in de winkel daarna zwarte piet en nu hoor je al geluiden dat er geen kerststal in het stadhuis of kerstboom in het stadhuis zou mogen staan.
Nee, niet weer de negerzoen mythe...
Echt, heb je onder een steen geleefd ofzo dat je die leugen nogsteeds gelooft?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175149217
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:44 schreef Silven het volgende:
Baconbus heeft zichzelf bij deze mooi gediskwalificeerd in deze discussie. Laten we weer on-topic gaan.
Idd.

Zeg, volgens mij treft Dokkum het niet met het weer, het komt hier met bakken uit de hemel.
pi_175149220
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar kleur piet ook niet...

Een houding die ons erg goed had gedaan als we die hadden aangenomen. Gewoon boeit niet dus. Zwarte piet, kleur piet, roet piet, als de kinderen maar pret hebben.
Tja, dat gaat niet ver genoeg voor de anti-zwarte-pieten-club.
pi_175149230
Ik ken heel veel mensen die op zich niet tegen verandering zijn als mensen zich gekwetst voelen, maar die begrijpelijkerwijs gaan steigeren als die drammers alles nu af willen schaffen. Andere mensen die de hele discussie zat zijn en min of meer neutraal zijn. Het probleem is dat je zelf misschien niet geïnteresseerd bent in de discussie, maar de discussie is wel geïnteresseerd in jou. Ze eisen niet alleen dat er rekening wordt gehouden met hun gevoelens, maar dat iedereen zich onderwerpt aan hun agenda. Alle witte mensen moeten zichzelf kastijden vanwege hun institutioneel racisme. Een beetje zoiets als de Culturele Revolutie in China.
pi_175149253
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar kleur piet ook niet...

Een houding die ons erg goed had gedaan als we die hadden aangenomen. Gewoon boeit niet dus. Zwarte piet, kleur piet, roet piet, als de kinderen maar pret hebben.
Probleem is een beetje de fascistische houding van de anti-pieten. Als we geleidelijk aan wat gekleurde of roetveegpieten ertussen gooien dan is het een zeer divers gezelschap en dat zou acceptabel moeten zijn. Maar in plaats daarvan moet alles wat zwart of een beetje zwart is eruit. Alles moet blank of paars zijn. Dit jaar nog. En dan ga je mensen tegen je krijgen want dat slaat nergens op. Maar die mentaliteit is wel een beetje wat je verwacht van die uitkeringstrekkers.
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:49:00 #266
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175149257
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:46 schreef Devz het volgende:

[..]

Tja, dat gaat niet ver genoeg voor de anti-zwarte-pieten-club.
Denk dat dat anders was geweest als er gelijk relaxed over werd gedaan.
Want het feit is dat het idd niet ver genoeg ging/gaat voor een aantal anti zwarte pieters, maar net zo goed te ver ging/gaat voor een aantal pro pieters. En bij beide groepen ging en gaat dat helaas over degene die zich op de voorgrond dringen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175149262
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:44 schreef Silven het volgende:
Baconbus heeft zichzelf bij deze mooi gediskwalificeerd in deze discussie. Laten we weer on-topic gaan.
Silven denkt dat dit een wedstrijd is en er iets te winnen valt in dit topic. Laten we weer ruimdenkend gaan doen en bij problemen vooral denken aan dingen die ons echt raken.
wooblabalurg
pi_175149275
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:16 schreef StaceySinger het volgende:
Het vak voor de anti-pieten-demonstranten is leeg vanwege de blokkade op de A7.

[ afbeelding ]
Worden ze straks in een kooi tentoongesteld in een oude NLse stad?
:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175149280
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175149284
quote:
Kijk nou wat een passie.
Wisten ze maar wat ze ermee moesten.
wooblabalurg
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 november 2017 @ 11:51:02 #271
408813 crew  trein2000
pi_175149291
Dit loopt volkomen uit de hand. Hier gaan doden bij vallen. Is het niet nu dan wel een andere editie. Tijd om op te houden met deze achterlijkheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175149306
quote:
Photoshop gebruiken om je punt te maken als anti zwart piet demonstrant, dan ben je echt zielig _O- :')
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175149307
martijndekker twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 11:42:33 Politie begeleidt ons richting Harlingen. Tot zo ver #dokkum. En tot zo ver de #democratie reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175149308
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Denk dat dat anders was geweest als er gelijk relaxed over werd gedaan.
Want het feit is dat het idd niet ver genoeg ging/gaat voor een aantal anti zwarte pieters, maar net zo goed te ver ging voor een aantal pro pieters. En bij beide groepen ging en gaat dat helaas over degene die zich op de voorgrond dringen.
Als er naast zwarte pieten ook gekleurde pieten waren geweest en het daarbij had gebleven dan had denk ik niemand van de pro-pieten daar moeilijk over gedaan. Punt is dat het nooit genoeg is en stapje voor stapje verder wordt afgebroken en daar passen mensen voor. Je moet ergens een grens trekken om je tradities te beschermen.
  Spellchecker zaterdag 18 november 2017 @ 11:52:20 #275
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175149311
quote:
Nou de tegenstanders protesteren met drones en laserpennen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 november 2017 @ 11:52:50 #276
408813 crew  trein2000
pi_175149317
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:52 schreef StaceySinger het volgende:
martijndekker twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 11:42:33 Politie begeleidt ons richting Harlingen. Tot zo ver #dokkum. En tot zo ver de #democratie reageer retweet
*O*
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175149330
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:52 schreef StaceySinger het volgende:
martijndekker twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 11:42:33 Politie begeleidt ons richting Harlingen. Tot zo ver #dokkum. En tot zo ver de #democratie reageer retweet
:)
pi_175149332
Het begon met de negerzoen moet uit de winkel daarna zwarte piet en nu hoor je al geluiden dat de kerstboom/kerststal niet meer van ze op het stadhuis mag staan. Volgens de media moeten we het allemaal maar laten gebeuren. En gaan leven zoals zij dat willen...
pi_175149334
Demonstratie verboden in Dokkum
Laatste update: 18-11-2017 | 11:46
Dokkum - De Locoburgemeester van Dongeradeel heeft besloten dat de geplande demonstratie in Dokkum bij de intocht van Sinterklaas niet door gaat.

Aanleiding hiervoor zijn de ongeregeldheden op de wegen naar Dokkum en de vrees voor ernstige wanordelijkheden als de demonstratie alsnog door zou gaan. Gezien de situatie die is ontstaan is de veiligheid van de demonstranten en publiek niet te garanderen.

https://www.politie.nl/ni(...)boden-in-dokkum.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175149343
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:52 schreef StaceySinger het volgende:
martijndekker twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 11:42:33 Politie begeleidt ons richting Harlingen. Tot zo ver #dokkum. En tot zo ver de #democratie reageer retweet
Volgens mij weet hij niet waar Dokkum ligt
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 november 2017 @ 11:53:53 #281
408813 crew  trein2000
pi_175149346
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175149348
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:52 schreef StaceySinger het volgende:
martijndekker twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 11:42:33 Politie begeleidt ons richting Harlingen. Tot zo ver #dokkum. En tot zo ver de #democratie reageer retweet
_O_
pi_175149352
polfryslan twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 11:49:54 Locoburgemeester verbiedt nu demonstratie in #Dokkum #SintDokkum https://t.co/D3xLE9xLZH reageer retweet
pi_175149353
Hoe maf ben je ook om te gaan protesteren tijdens intochten.

Dan hedde ge toch een aardige klap van de molen gehad.

Janken omdat iemand zich zwart schminkt op een feestdag "ies raciesmee, ikke niet leuk vinden"!!!!111
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:54:34 #285
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175149354
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:52 schreef StaceySinger het volgende:
martijndekker twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 11:42:33 Politie begeleidt ons richting Harlingen. Tot zo ver #dokkum. En tot zo ver de #democratie reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175149375
Het probleem waar ik mee zit is dat een kleine groep fanatiekelingen tracht ons alles af te pakken.
Het begint nu met het Sinterklaasfeest, maar wat volgt dan, Kerstfeest? ( boze moslims ) Paashaas ( dieren activisten ) Halloween ( pedagogisch onverantwoord ) Suikerfeest ( vereniging van diabeten ) ( valentijnsdag ( alle alleenstaanden ) etc. Je hoeft maar een keer te knipperen met je ogen en alles is weg.

Ik zeg laten we zuinig zijn op onze feesten en tradities, dat deden onze voorouders ook.
pi_175149380
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:53 schreef StaceySinger het volgende:
Demonstratie verboden in Dokkum
Laatste update: 18-11-2017 | 11:46
Dokkum - De Locoburgemeester van Dongeradeel heeft besloten dat de geplande demonstratie in Dokkum bij de intocht van Sinterklaas niet door gaat.

Aanleiding hiervoor zijn de ongeregeldheden op de wegen naar Dokkum en de vrees voor ernstige wanordelijkheden als de demonstratie alsnog door zou gaan. Gezien de situatie die is ontstaan is de veiligheid van de demonstranten en publiek niet te garanderen.

https://www.politie.nl/ni(...)boden-in-dokkum.html
Super, mooie prestatie van Friesland! Protesteren is prima, maar niet (letterlijk) over de ruggen van onschuldige kinderen die een feestje komen vieren.
pi_175149382
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:54 schreef BoneThugss het volgende:
op een feestdag "ies raciesmee, ikke niet leuk vinden"!!!!111
Wat voor imitatie is dit?
wooblabalurg
pi_175149387
Haha.

Hahahaha.

Mooi.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175149398
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:53 schreef StaceySinger het volgende:
Demonstratie verboden in Dokkum
Laatste update: 18-11-2017 | 11:46
Dokkum - De Locoburgemeester van Dongeradeel heeft besloten dat de geplande demonstratie in Dokkum bij de intocht van Sinterklaas niet door gaat.

Aanleiding hiervoor zijn de ongeregeldheden op de wegen naar Dokkum en de vrees voor ernstige wanordelijkheden als de demonstratie alsnog door zou gaan. Gezien de situatie die is ontstaan is de veiligheid van de demonstranten en publiek niet te garanderen.

https://www.politie.nl/ni(...)boden-in-dokkum.html
Hahahahahaha!!!!

Geniaal!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 november 2017 @ 11:56:40 #291
408813 crew  trein2000
pi_175149401
Beste oplossing
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:57:04 #292
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175149408
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:53 schreef StaceySinger het volgende:
Demonstratie verboden in Dokkum
Laatste update: 18-11-2017 | 11:46
Dokkum - De Locoburgemeester van Dongeradeel heeft besloten dat de geplande demonstratie in Dokkum bij de intocht van Sinterklaas niet door gaat.

Aanleiding hiervoor zijn de ongeregeldheden op de wegen naar Dokkum en de vrees voor ernstige wanordelijkheden als de demonstratie alsnog door zou gaan. Gezien de situatie die is ontstaan is de veiligheid van de demonstranten en publiek niet te garanderen.

https://www.politie.nl/ni(...)boden-in-dokkum.html
Het gezond verstand zegeviert uiteindelijk toch nog.
pi_175149410
Opgelost :)

Friesland ^O^
pi_175149414
Wat zullen ze zuuuur zijn :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175149415
En we zingen en we springen en we zijn zo blij
Want er zijn geen stoute kind'ren bij

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:52 schreef StaceySinger het volgende:
martijndekker twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 11:42:33 Politie begeleidt ons richting Harlingen. Tot zo ver #dokkum. En tot zo ver de #democratie reageer retweet
Dit is een universitair docent politieke antropologie (whatever that may be). Best wel zorgwekkend. Denkt dat Nederland een dictatuur is omdat hij geen kinderen mag pesten.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 november 2017 @ 11:57:48 #296
408813 crew  trein2000
pi_175149420
Ib4 woeste mensen bij alle talkshows maandag
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175149428
Harlingen heeft volgens mij industrieterreinen zat waar ze collectief boos kunnen doen.
pi_175149432
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:58:31 #299
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175149437
Friezen zijn baas _O_

Mijn respect hebben ze. Prima opgelost, zonder geweld, zonder gescheld. Kunnen die halfgare anti-Pieten nog wat van leren.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175149439
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:53 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Volgens mij weet hij niet waar Dokkum ligt
Yay misschien een relletje in Harlingen, ik zal vast mijn jas dan maar aandoen gezien ik hier woon ^O^
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:58:59 #301
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175149444
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:53 schreef StaceySinger het volgende:
Demonstratie verboden in Dokkum
Laatste update: 18-11-2017 | 11:46
Dokkum - De Locoburgemeester van Dongeradeel heeft besloten dat de geplande demonstratie in Dokkum bij de intocht van Sinterklaas niet door gaat.

Aanleiding hiervoor zijn de ongeregeldheden op de wegen naar Dokkum en de vrees voor ernstige wanordelijkheden als de demonstratie alsnog door zou gaan. Gezien de situatie die is ontstaan is de veiligheid van de demonstranten en publiek niet te garanderen.

https://www.politie.nl/ni(...)boden-in-dokkum.html
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')