abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:07:55 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177481761
Ik weet niet of daar 1 goede manier voor is. Ik haal zelf altijd gewoon een draad op door 1 van die lusjes, maak 1 losse, en ga dan verder met haken van vasten (of welke steek er nodig is). (je kunt daarbij dan nog kiezen of je eerst nog een keer in hetzelfde lusje haakt of meteen doorgaat in de volgende.) Als je de draadjes aan 't eind maar goed en stevig wegwerkt.
in de haak.
pi_177482162
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:58 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Hij heet "Persian Tiles". Ontwerp is van Janie Crow (Jane Crowfoot).
Dank je!
Waar heb je het pakket besteld (mag ook in PM/DM als het hier niet mag)?

Al moet ik serieus stoppen met dingen toevoegen aan mijn to-hook-list-voor-als-ik-ooit-tijd-heb :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 27 februari 2018 @ 14:31:23 #203
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_177482272
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:27 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dank je!
Waar heb je het pakket besteld (mag ook in PM/DM als het hier niet mag)?

Al moet ik serieus stoppen met dingen toevoegen aan mijn to-hook-list-voor-als-ik-ooit-tijd-heb :')
Mag je dat niet hier bespreken? :?
Pakket komt van Echtstudio in ieder geval.

Ik hoop wel echt dat ik me weer meer kan focussen op het haken. Beetje doelloos netflixen is ook zowat -O-
Ik heb nog garen van mijn regenboogdeken liggen, maar nogsteeds geen leuk patron voor gevonden. Het is het allemaal net niet.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_177482505
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:31 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Mag je dat niet hier bespreken? :?
Pakket komt van Echtstudio in ieder geval.
Oh geen idee hoor, weet niet of dat opgevat wordt als reclame maken ofzo, dat bedoelde ik meer.

Maar dank je! ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177483250
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:07 schreef trui het volgende:
Ik weet niet of daar 1 goede manier voor is. Ik haal zelf altijd gewoon een draad op door 1 van die lusjes, maak 1 losse, en ga dan verder met haken van vasten (of welke steek er nodig is). (je kunt daarbij dan nog kiezen of je eerst nog een keer in hetzelfde lusje haakt of meteen doorgaat in de volgende.) Als je de draadjes aan 't eind maar goed en stevig wegwerkt.
Danke.
Ik haal zelf ook altijd een draad er doorheen en leg er dan een klein knoopje is, maar die losse is denk ik beter.
pi_177601185
En Maxima is ook klaar! Eindelijk samen.

Koningspaar by estherqueens, on Flickr

Achteraf bleek de sjerp van WA niet goed, maar heb geen zin om hem er helemaal vanaf te halen...
pi_177604163
Twee walvissen gemaakt (één met geborduurde ogen om zo babyvriendelijk mogelijk te zijn):



I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 maart 2018 @ 22:55:59 #208
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177611744
Ze zijn geweldig, Claudia! :D O+

En Koningin, mooi gemaakt, heel passend bij je username ook! :)
in de haak.
pi_177878810
Zo... ik heb garen gescoord voor mijn omslagdoeken (net te weinig van elke kleur) en even een bolletje om mijn breiskills op te hogen.
Ik ben ook bezig met een gehaakte pronkrol (alle steekjes en patroontjes die je kent achter elkaar haken. Elke steek/patroon zo'n tien cm). Alleen die staat niet op de foto

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178009940
Weet iemand hier misschien of er ergens een FB-groep is waar ik kan vragen om bepaald garen? Ik ben een dekentje aan het haken en kom garen tekort (Made by me Cotton XL van de Action - roze). Ik krijg van veel mensen het advies ernaar te vragen op de diverse facebookgroepen, maar overal waar ik kijk, is het vragen om garen niet toegestaan. Inmiddels ben ik een beetje flauw van het proberen :+ Weet iemand een groep waar je zoiets wel gewoon mag vragen?

Als iemand van hier het heeft liggen zou het natuurlijk ook te gek zijn *)
pi_178010671
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:53 schreef Jentin het volgende:
Weet iemand hier misschien of er ergens een FB-groep is waar ik kan vragen om bepaald garen? Ik ben een dekentje aan het haken en kom garen tekort (Made by me Cotton XL van de Action - roze). Ik krijg van veel mensen het advies ernaar te vragen op de diverse facebookgroepen, maar overal waar ik kijk, is het vragen om garen niet toegestaan. Inmiddels ben ik een beetje flauw van het proberen :+ Weet iemand een groep waar je zoiets wel gewoon mag vragen?

Als iemand van hier het heeft liggen zou het natuurlijk ook te gek zijn *)
Heb je een foto? Misschien heb ik het en anders wil ik wel even voor je kijken of de Action hier het heeft liggen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 22 maart 2018 @ 13:36:30 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178010817
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 12:53 schreef Jentin het volgende:
Weet iemand hier misschien of er ergens een FB-groep is waar ik kan vragen om bepaald garen? Ik ben een dekentje aan het haken en kom garen tekort (Made by me Cotton XL van de Action - roze). Ik krijg van veel mensen het advies ernaar te vragen op de diverse facebookgroepen, maar overal waar ik kijk, is het vragen om garen niet toegestaan. Inmiddels ben ik een beetje flauw van het proberen :+ Weet iemand een groep waar je zoiets wel gewoon mag vragen?

Als iemand van hier het heeft liggen zou het natuurlijk ook te gek zijn *)
Ik hoor wel eens over "bolletje over", misschien is dat wat je zoekt op FB?
KuikenGuppy
pi_178011057
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Heb je een foto? Misschien heb ik het en anders wil ik wel even voor je kijken of de Action hier het heeft liggen

Dit is 't. Roze dus, beetje oud-roze. Ik kan helaas geen kleurcodes of iets vinden op het etiket. Zou geweldig zijn als je het had of vond.

Voor de ontopic een foto van het project tot nu toe:


Niks vergeleken met de briljante creaties hier, maar het is mijn eerste haakproject allertijden, dus go easy on me ;)

En thanks, Burdie. Ik ga 'ns zoeken op die termen.
pi_178011109
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:46 schreef Jentin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit is 't. Roze dus, beetje oud-roze. Ik kan helaas geen kleurcodes of iets vinden op het etiket. Zou geweldig zijn als je het had of vond.

Voor de ontopic een foto van het project tot nu toe:
[ afbeelding ]

Niks vergeleken met de briljante creaties hier, maar het is mijn eerste haakproject allertijden, dus go easy on me ;)

En thanks, Burdie. Ik ga 'ns zoeken op die termen.
Zelf heb ik het niet en ik zal morgen voor je naar de Action (vandaag komt even niet goed uit). Als je me even een DM doet met hoeveel je wil, dan beloof ik morgen voor je te kijken. Welke naaldmaat heeft het?

En niet zo negatief over jezelf! Het wordt een heel mooi. De kleuren ook gaaf :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178011123
Deze heb ik gisteren gemaakt, ik had nogal een haakbui



En deze heb ik afgemaakt:



Er hoort een staart aan, alleen toen ik die eraan spelde bleef het beest niet meer staan, dus ze moet zonder staart door het leven
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178011466
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Zelf heb ik het niet en ik zal morgen voor je naar de Action (vandaag komt even niet goed uit). Als je me even een DM doet met hoeveel je wil, dan beloof ik morgen voor je te kijken. Welke naaldmaat heeft het?

En niet zo negatief over jezelf! Het wordt een heel mooi. De kleuren ook gaaf :*
Echt heel aardig, bedankt! Van naaldmaat heb ik geen idee, maakt dat uit? Ik haak geloof ik met een 4,5 (of een 3,5? Ik kan het niet onthouden :')) En bedankt ook voor het compliment over mijn haaksel ;)

Je cactussen (cacti?) zijn erg cool!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 22 maart 2018 @ 14:41:43 #217
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_178012059
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:46 schreef Jentin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit is 't. Roze dus, beetje oud-roze. Ik kan helaas geen kleurcodes of iets vinden op het etiket. Zou geweldig zijn als je het had of vond.

Voor de ontopic een foto van het project tot nu toe:
[ afbeelding ]

Niks vergeleken met de briljante creaties hier, maar het is mijn eerste haakproject allertijden, dus go easy on me ;)

En thanks, Burdie. Ik ga 'ns zoeken op die termen.
https://www.facebook.com/groups/774794665900663/?ref=ts&fref=ts
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_178012482
Dank je! Die had ik nét gevonden met Burdies zoektip. Nu even duimen dat iemand ergens wat vindt/heeft liggen.

Om zulke dingen voor een volgende keer te voorkomen: hoe bepalen jullie hoeveel garen/wol je nodig hebt voor een project? Ik had nu gewoon alles gekocht wat er was in deze kleur, maar had werkelijk géén idee hoeveel ik nodig zou hebben. Ik zie wel eens op bolletjes staan dat je met één bol zoveel m2 kan haken/breien, maar dat hangt toch ook af van je naald en hoe los of strak je haakt of in welke steek?
/noobvraag
  donderdag 22 maart 2018 @ 15:08:47 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178012695
Heb je nog iets aan deze groep?

https://www.facebook.com/groups/842591642481177/
The love you take is equal to the love you make.
pi_178030569
Wie o wie kan me uitleggen wat ik hier moet doen

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178031989
Dat is de wafelsteek, toch? Misschien als je zoekt op die term dat je duidelijker uitleg vindt? Bijvoorbeeld hier.
pi_178032009
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:45 schreef Jentin het volgende:
Dat is de wafelsteek, toch? Misschien als je zoekt op die term dat je duidelijker uitleg vindt? Bijvoorbeeld hier.
Dank je wel. Geen flauw idee hoe de steek heet, maar ik doe een cursus waarbij je elke maand vijf á zes nieuwe steken mee krijgt en hier kwam ik niet uit
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178060906
En, is het nog gelukt met die steek, CotS?

Ik heb via-via-via-via nog 3 bollen weten te regelen van het gezochte garen. Vergt misschien nog steeds enige aanpassing van de oorspronkelijke plannen, maar het dekentje kan in elk geval afgemaakt worden.

En dan begin ik aan m'n échte project:


Ik wil alleen niet dat harde groen als achtergrondkleur. Ik denk aan iets als zachtroze of lichtgroen (mint-achtig) - want dit dekentje komt op een babykamer met die kleuren. Heeft iemand hier suggesties?
pi_178061401
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:17 schreef Jentin het volgende:
En, is het nog gelukt met die steek, CotS?

Ik heb via-via-via-via nog 3 bollen weten te regelen van het gezochte garen. Vergt misschien nog steeds enige aanpassing van de oorspronkelijke plannen, maar het dekentje kan in elk geval afgemaakt worden.

En dan begin ik aan m'n échte project:
[ afbeelding ]

Ik wil alleen niet dat harde groen als achtergrondkleur. Ik denk aan iets als zachtroze of lichtgroen (mint-achtig) - want dit dekentje komt op een babykamer met die kleuren. Heeft iemand hier suggesties?
Ik maak eerst nog twee andere steken af, zodat dit de laatste steek wordt op mijn pronkrol, dan hoef ik weinig uit te halen als de handwerkjuf zegt dat die niet goed is ;) Maar wat ik zo zie is het iets dat ik wel goed kan. Ik denk wel dat het die steek is, alleen voor de zekerheid
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178061452
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:17 schreef Jentin het volgende:
En, is het nog gelukt met die steek, CotS?

Ik heb via-via-via-via nog 3 bollen weten te regelen van het gezochte garen. Vergt misschien nog steeds enige aanpassing van de oorspronkelijke plannen, maar het dekentje kan in elk geval afgemaakt worden.

En dan begin ik aan m'n échte project:
[ afbeelding ]

Ik wil alleen niet dat harde groen als achtergrondkleur. Ik denk aan iets als zachtroze of lichtgroen (mint-achtig) - want dit dekentje komt op een babykamer met die kleuren. Heeft iemand hier suggesties?
Dat vosje is echt heel schattig. Ga je Tunisch haken of C2C of tapresty (of hoe je het ook schrijft)?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178061680
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat vosje is echt heel schattig. Ga je Tunisch haken of C2C of tapresty (of hoe je het ook schrijft)?
Ik kan eigenlijk alleen maar c2c, dus dat wordt het :+
pi_178061927
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 19:07 schreef Jentin het volgende:

[..]

Ik kan eigenlijk alleen maar c2c, dus dat wordt het :+
Leuk! Ik ben benieuwd hoe hij wordt!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 24 maart 2018 @ 20:01:13 #228
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178062601
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:17 schreef Jentin het volgende:
En, is het nog gelukt met die steek, CotS?

Ik heb via-via-via-via nog 3 bollen weten te regelen van het gezochte garen. Vergt misschien nog steeds enige aanpassing van de oorspronkelijke plannen, maar het dekentje kan in elk geval afgemaakt worden.

En dan begin ik aan m'n échte project:
[ afbeelding ]

Ik wil alleen niet dat harde groen als achtergrondkleur. Ik denk aan iets als zachtroze of lichtgroen (mint-achtig) - want dit dekentje komt op een babykamer met die kleuren. Heeft iemand hier suggesties?
Wat een leuk vosje, Jentin! Hoe groot wordt dat ongeveer met de C2C steek?

En ik zag ook allemaal grappige cactussen en een kip van jou ChildoftheStars. Wat een productie!
in de haak.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 20:06:21 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178062717
Ik heb m'n gaatjes-sjaal af, moet 'm alleen nog even blocken. Ben nu bezig met een muts met kabels die ik al heel lang eens wilde maken.
in de haak.
pi_178062909
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 20:01 schreef trui het volgende:

[..]

Wat een leuk vosje, Jentin! Hoe groot wordt dat ongeveer met de C2C steek?

En ik zag ook allemaal grappige cactussen en een kip van jou ChildoftheStars. Wat een productie!
Dank je wel!
Hahaha een mens moet wat als ze ziek thuis zit toch ;) En dan ben ik ook nog een pronkrol aan het haken en breien ;) gewoon voor de leuk.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178062923
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 20:06 schreef trui het volgende:
Ik heb m'n gaatjes-sjaal af, moet 'm alleen nog even blocken. Ben nu bezig met een muts met kabels die ik al heel lang eens wilde maken.
Die wil ik ook maken! Zo gaaf! Is hij moeilijk?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 24 maart 2018 @ 22:17:45 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178065592
Het is wel even goed opletten steeds, maar na een paar herhalingen van de 6 rijen begin het mij wel makkelijker af te gaan. Je haakt gewoon een rechte lap, en trekt later de bovenkant samen. Zie mijn work-in-progress foto:
in de haak.
pi_178065707
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:17 schreef trui het volgende:
Het is wel even goed opletten steeds, maar na een paar herhalingen van de 6 rijen begin het mij wel makkelijker af te gaan. Je haakt gewoon een rechte lap, en trekt later de bovenkant samen. Zie mijn work-in-progress foto:
[ afbeelding ]
Ooh wat leuk!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 24 maart 2018 @ 23:49:05 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178067660
Dank je! Wat is een pronkrol trouwens?
in de haak.
pi_178072013
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 20:01 schreef trui het volgende:

[..]

Wat een leuk vosje, Jentin! Hoe groot wordt dat ongeveer met de C2C steek?

En ik zag ook allemaal grappige cactussen en een kip van jou ChildoftheStars. Wat een productie!
Hij is 50 blokjes breed, dan kom ik uit zo rond de 75cm. Ik ga er wel iets meer achtergrond omheen haken, want ik wil een ledikantdekentje (100x150) :)

Die muts is heel tof!

En ik vroeg me idd ook af wat een pronkrol is :)

Ik krijg van dit topic enorm zin om meer te gaan doen met haken. ‘Dit is cool, dat wil ik kunnen, oeh, da’s ook mooi!’ :+
  zondag 25 maart 2018 @ 11:40:51 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178073903
ja erg he, je kunt je eigenlijk beter niet teveel verdiepen in wat er allemaal mogelijk is, mijn wensenlijstje groeit ook altijd harder dan wat ik kan afhandelen...

Ik bleek overigens niet genoeg garen te hebben om de muts mee af te maken, en ik vind 'm ook wel erg dik (en wat stijf) worden met dit garen (Caron Simply Soft), dus ik ga 'm denk ik nog eens opnieuw starten met een dunnere draad.
in de haak.
pi_178073983
Een pronkrol is een lang gehaakte lap (of gebreid of geborduurd) waarin je alle steekjes en patroontjes laat zien die je kan. Elk patroontje/steekjes wordt zo'n 10cm lang en dan kun je ermee pronken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 26 maart 2018 @ 13:46:50 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178097786
ah, zo! Is het niet handiger om er dan een sjaal van te maken ofzo, of denk ik nu veel te pragmatisch. :+
in de haak.
pi_178097889
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:46 schreef trui het volgende:
ah, zo! Is het niet handiger om er dan een sjaal van te maken ofzo, of denk ik nu veel te pragmatisch. :+
:P Het is niet is niet nuttig bedoeld, gewoon een opscheplap ;)
Dus ja, je denkt de pragmatisch ;)
Elke maand leer je vijf nieuwe patroontjes die je gewoon oefent op die lap, daarna kan ik altijd nog een sjaal maken ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 26 maart 2018 @ 17:16:09 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178102979
Maar neem je zo'n opscheplap dan mee ergens naar toe? Een sjaal heb je altijd bij je, kun je veel breder mee opscheppen dus. ;)
in de haak.
pi_178150771
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 13:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik hoor wel eens over "bolletje over", misschien is dat wat je zoekt op FB?
Nog bedankt voor deze tip! Iemand van deze groep stuurde me vier bollen op, dus alles komt goed (en ik hou zelfs nog over) :).
pi_178151625
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 17:16 schreef trui het volgende:
Maar neem je zo'n opscheplap dan mee ergens naar toe? Een sjaal heb je altijd bij je, kun je veel breder mee opscheppen dus. ;)
:P Iedereen die op bezoek komt moet mijn opscheplap prijzen natuurlijk ;) Anders krijgen ze geen thee ;) Een sjaal met elke tien cm een andere steek lijkt me toch minder mooi
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:38:36 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178169123
Ach ja, het hoeft ook niet natuurlijk. 't zou mij alleen veel meer motiveren als ik 't ook nog ergens anders voor kon gebruiken.
in de haak.
pi_178170727
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:38 schreef trui het volgende:
Ach ja, het hoeft ook niet natuurlijk. 't zou mij alleen veel meer motiveren als ik 't ook nog ergens anders voor kon gebruiken.
Ik zie het als een soort naslagwerk. Mocht ik een tas/sjaal/whatever willen haken, kan ik dan mooi zien welke steek me het meest aanstaat. En het is maar een halve meter per maand he
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 31 maart 2018 @ 11:12:41 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178209884
De Isabella hat opnieuw gemaakt, nu met grijs en wat dunner garen.

in de haak.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 13:13:40 #246
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178211558
Wachten tot de sjaal droog is... :)

in de haak.
pi_178228219
Beste hakers, ik heb een vraagje.
Ik wil graag de deken “call the Midwife” maken en heb een goede tutorial gevonden op YouTube. Het is van vonnes creaties en daar ga ik wel uitkomen.
Ze haakt op het laatst de rand eromheen. Maar Is het misschien mogelijk om meteen die rand mee te haken zodat je inéén keer klaar bent? Of zeg ik nu iets raars?
pi_178228259
Ik bedoel dus de gatenrand, niet de laatste sierrand.
pi_178230976
Toevallig ben ik zelf ook bezig met een call-the-midwife-deken, ik doe het volgens deze beschrijving. Die gatenrand zit er dan idd meteen al omheen. :Y

(Wat ik overigens wel wat verwarrend vind in die beschrijving is dat ze aan het begin van iedere toer zegt dat je de 1e twee steken overslaat. De 4 lossen aan het eind van de vorige toer zijn gewoon je keerlossen (en dus het 1e stokje van de nieuwe toer) + 1 losse. In mijn logica zou er dan beter kunnen staan dat je in de 3e steek begint met haken)
pi_178232182
Bedankt voor de link. Daar kan ik helaas niet mee uit de voeten. Ik ben nog maar een beginneling en met filmpjes lukt het net. Met een patroon nog niet.
Als ik de gatenrand meteen mee wil haken hoe moet ik dan mijn beginlossen berekenen?
pi_178235825
Oh oké. Ik vind het lastig om dat (goed en duidelijk :+ ) uit te leggen, maar ik ga een poging wagen. :P

Volgens mij moet je dan 6 extra beginlossen haken.
Je 1e toer wordt dan dus zoals de 6e toer in het filmpje.
Na het laatste stokje maak je 4 lossen.
Je keert je werk en haakt dan wat in het filmpje dus de 7e toer is.
En zo verder.

Komt er dus op neer dat je na iedere toer 4 lossen haakt en dat je het 1e stokje van iedere toer in de 3e steek haakt. Dan zie je vanzelf de gaatjesrand ontstaan.

Hopelijk kun je hier iets mee. :)
pi_178236653
Heel duidelijk hoor. Dank je wel.
Met hoeveel lossen moet ik dan starten? 16 lossen per vakje en 6 extra lossen?
pi_178238824
Ah gelukkig. :P
Ja, met een veelvoud van 16 + 6 extra lossen zou je dan idd precies goed moeten uitkomen.
  zondag 1 april 2018 @ 18:53:32 #254
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178241308
Leuk om jou weer eens te zien hier, Eska!

Laten jullie je dekens ook zien als ze klaar zijn?
in de haak.
  zondag 1 april 2018 @ 18:57:52 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178241391
De inmiddels geblockte shawl:

in de haak.
pi_178244271
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 18:53 schreef trui het volgende:
Leuk om jou weer eens te zien hier, Eska!

Laten jullie je dekens ook zien als ze klaar zijn?
Jawel maar dat kan wel even duren hoor! Ik ben nog niet zo goed.
pi_178246097
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 18:53 schreef trui het volgende:
Leuk om jou weer eens te zien hier, Eska![
Dank! Ben hier idd wel heel erg lang niet meer geweest.
Was ook eigenlijk mijn bedoeling om eerst een soort hier-ben-ik-weer-eens-post te doen. Maar vergat dat even toen ik de vraag over de midwife-deken beantwoordde (en dat zo goed mogelijk wilde doen). :+

quote:
Laten jullie je dekens ook zien als ze klaar zijn?
Zeker wel. Kan alleen nog best wel even duren. Is pas een centimeter of 10 nu en gaat een beetje met hollen & stilstaan. En heb al gemerkt dat ik niet voldoende garen heb voor het formaat deken dat ik eigenlijk wilde maken (erg groot :P ). Dus daar moet ik nog even wat op verzinnen.

Je shawl is mooi! O+ Zowel het patroon als de kleuren/tinten vind ik erg leuk. Is het voor jezelf? Of een cadeau?
  maandag 2 april 2018 @ 14:45:34 #258
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178256845
Ik had dit garen gekregen, en tijdens het maken wist ik nog niet zeker of ik 'm weg zou geven of houden, maar inmiddels besloten dat ie gewoon lekker voor mijzelf blijft. :) Gisteren in gebruik genomen.

Succes met je deken, die wordt dus enooorm!

En erg leuk je weer eens te 'zien'! :) O+

Evany (& Eska): Tussendoorfoto's zijn ook altijd welkom he! :)
in de haak.
pi_178259910
Ik kom ook weer eens kijken, het haakvirus begon weer te kriebelen, jaren niet kunnen/mogen haken en nu wilde ik weer graag een nieuwe Grannystripe deken maken, naar het patroon van Lucy van attic24. Het begin was even gedoe en nu haak ik weer rustig maar gestaag verder.
Zo ver ben ik nu (hij is in vieren gevouwen)
pi_178262255
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 18:57 schreef trui het volgende:
De inmiddels geblockte shawl:

[ afbeelding ]
_O_
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 3 april 2018 @ 09:45:33 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178272763
Dank je wel, Claudia! :D

Leuk, Doedezemaar, fijn dat je weer kunt haken, en zo'n granny stripe haakt lekker weg.
in de haak.
pi_178272814
Ik weet niet zeker of ik het al verteld heb: afgelopen zaterdag heb ik een workshop Tapestry haken gedaan. Zo leuk! Je kan er hele stevige stofjes met allerlei patroon van maken (geschikt voor mandjes en tassen en kussens). Als ik mijn eerste mandje af heb zal ik een foto posten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 3 april 2018 @ 10:26:23 #263
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178273260
Leuk, CotS! ik vergeet altijd of tapestry nou hetzelfde is als mochila haken. Succes!
in de haak.
pi_178273481
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 10:26 schreef trui het volgende:
Leuk, CotS! ik vergeet altijd of tapestry nou hetzelfde is als mochila haken. Succes!
Dat is het zelfde. Alleen bij mochilapatronen kom je standaard tassen tegen en als je zoekt op tapestry kom je meer items tegen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 3 april 2018 @ 10:46:22 #265
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178273522
Ik heb net ook even gegoogled en volgens deze bron is mochila in het achterste lusje, en tapestry door beide lusjes.
in de haak.
pi_178273617
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 10:46 schreef trui het volgende:
Ik heb net ook even gegoogled en volgens deze bron is mochila in het achterste lusje, en tapestry door beide lusjes.
Oh! Ik doe alleen de achterste lus, want dan is het patroontje recht ipv met een afwijking van normaal. Dan doe ik Mochila (ik praatte gewoon de juf na ;))
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 3 april 2018 @ 10:58:21 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178273718
ah, klopt inderdaad, dat je dan mooier recht boven elkaar uitkomt. Ik heb er ooit een tas mee gemaakt. Leerde toen van MarSust (die ook mochila workshops gaf) dat je dan soms de draad andersom om moet slaan. Yarn-under afwisselen met Yarn over. (eerste omslag YO, 2e YU). Heb jij dat ook zo geleerd? Ik vond 't in het begin echt een crime, maar het went wel.
in de haak.
pi_178274198
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 10:58 schreef trui het volgende:
ah, klopt inderdaad, dat je dan mooier recht boven elkaar uitkomt. Ik heb er ooit een tas mee gemaakt. Leerde toen van MarSust (die ook mochila workshops gaf) dat je dan soms de draad andersom om moet slaan. Yarn-under afwisselen met Yarn over. (eerste omslag YO, 2e YU). Heb jij dat ook zo geleerd? Ik vond 't in het begin echt een crime, maar het went wel.
Ja! inderdaad, dat heb ik ook geleerd. Zolang ik er niet bij nadenk gaat het goed ;) Ik vind het een erg leuke techniek.

Leuke tas trouwens!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178347215
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 16:46 schreef Eska het volgende:
Ah gelukkig. :P
Ja, met een veelvoud van 16 + 6 extra lossen zou je dan idd precies goed moeten uitkomen.
Nog één vraagje. Met 16+6 heb ik dan genoeg voor de hele gatenrand? Dus onderrand en zijranden? Dat is dus start met een gat iedere toer en eindig met een gat?

Ik begin wat te twijfelen omdat ik nu een ander filmpje zag waarin wéér heel anders geteld werd.

En bij de eerste toer. In welke steek moet ik dan het eerste stokje maken? De 7e?

Als ik eenmaal begonnen ben zal het vast allemaal wel lukken maar dit begin vind ik echt heel lastig. Ik heb vandaag wol gehaald dus wil heel graag starten dit weekend.
  vrijdag 6 april 2018 @ 16:15:55 #270
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178348611
Ik heb voor 't eerst een letter gehaakt! :)

in de haak.
pi_178348750
Leuk geworden!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178351634
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:15 schreef trui het volgende:
Ik heb voor 't eerst een letter gehaakt! :)

[ afbeelding ]
Leuk! Zelf bedacht of van een patroon?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_178352100
Mooi, Trui! Wat voor garen heb je gebruikt?
  zaterdag 7 april 2018 @ 16:21:54 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178366375
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Leuk! Zelf bedacht of van een patroon?
ik heb 'm uit het boekje van Christel Krukkert. (Amigurumi alfabet haken). Maar ik heb de zijkant wel een beetje anders aangepakt dan in 't patroon stond.
in de haak.
  zaterdag 7 april 2018 @ 16:23:00 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178366397
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:48 schreef Bleie het volgende:
Mooi, Trui! Wat voor garen heb je gebruikt?
ik heb een vrij dik katoenen garen gebruikt: Yarn & Colors - Epic. Vergelijkbaar met Drops Paris.
in de haak.
pi_178369051
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 16:23 schreef trui het volgende:

[..]

ik heb een vrij dik katoenen garen gebruikt: Yarn & Colors - Epic. Vergelijkbaar met Drops Paris.
Dank. Ik heb dat boekje ook liggen, thuis, maar er nog niets mee gedaan...
  zondag 8 april 2018 @ 12:29:34 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178383699
Het is heel duidelijk. Alleen best een klus. Je haakt 2x de letter volgens het schema, dat is nog eenvoudig. daarna moet je beide letters omhaken met vasten. Vervolgens moet je volgens het boekje voor de zijkant een aantal lossen haken (precies het aantal steken van de omtrek van de letter), in dit geval 188. Dan maak je die ketting dicht en haak je 7 rijen in ´t rond, daarna haak je de zijkant met halve vasten aan de letters vast.

Ik was bang dat het dan niet mooi uit zou komen, en ik geen mogelijkheid zou hebben om ´m beter passend te maken als hij bijv. te lang of te kort zou zijn. Ik denk nu dat het wel goed zou zijn gekomen, maar toen ik een paar rondes gehaakt had leek de ketting eerst veel te wijd te worden. Ik ben toen 5 vasten heen en weer (dus in de breedte) gaan haken, zodat ik de lengte van die zijkant nog aan kon passen als dat nodig was. En daarna de hele zijkant nog eens omhaakt, voor ik 'm vastzette aan de voor / achterkant. Met dat dikke garen was 1 bolletje van de hoofdkleur niet genoeg. En ik dacht de zijkant wel even van een restje wit garen te maken, maar daar had ik ook niet genoeg aan, dus ik heb nog wat garen bij moeten kopen. Kortom: ik zou je aanraden een iets dunner garen te gebruiken. :)
in de haak.
  zondag 8 april 2018 @ 17:22:51 #278
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_178390216
Mooi, Doedezemaar en Trui!

Ik heb eindelijk weer eens iets af. :) Tijdje niet gehaakt (griep en een slopende vermoeidheid erna).


  zondag 8 april 2018 @ 19:15:00 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178392928
Wat een scheetje!
in de haak.
pi_178397167
Moeilijke start gehad. Maar nu ga ik als een trein! Ik moet gaan slapen, maar kan niet meer stoppen met haken!



[ Bericht 5% gewijzigd door Evany op 08-04-2018 22:42:06 ]
pi_178397412
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 22:34 schreef Evany het volgende:
Moeilijke start gehad. Maar nu ga ik als een trein! Ik moet gaan slapen, maar kan niet meer stoppen met haken!

[ afbeelding ]
Mooi! Leuk steekje onderin
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 8 april 2018 @ 23:17:41 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178397857
Dat wordt mooi, Evany!

Ik maakte vandaag een neushoorn. Nou ja, alleen het hoofd, en dan vast aan een houten ring.



[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 09-04-2018 07:53:11 ]
in de haak.
pi_178402326
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:15 schreef trui het volgende:
Ik heb voor 't eerst een letter gehaakt! :)

[ afbeelding ]
Oh dat staat bij mij ook nog op de verlanglijst.
Moet maar eens naar de bieb voor het boek!
pi_178403477
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 23:17 schreef trui het volgende:
Dat wordt mooi, Evany!

Ik maakte vandaag een neushoorn. Nou ja, alleen het hoofd, en dan vast aan een houten ring.

[ afbeelding ]
Ach heden wat ben je er toch handig in O+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 9 april 2018 @ 12:25:44 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178404704
Dank je! :) Ik heb gewoon een patroontje gebruikt hoor, dus heel moeilijk was 't niet. Alleen heb ik 'm met vrij dik garen gemaakt (restje van de letter), dus hij is wel wat enorm geworden in verhouding tot de ring.
in de haak.
pi_178405790
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:25 schreef trui het volgende:
Dank je! :) Ik heb gewoon een patroontje gebruikt hoor, dus heel moeilijk was 't niet. Alleen heb ik 'm met vrij dik garen gemaakt (restje van de letter), dus hij is wel wat enorm geworden in verhouding tot de ring.
Ach, dat maakt hem nog wel schattig. Ik vind hem niet uit verhouding.
En niet alles hoeft moeilijk te zijn om talent te zien ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178488850
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 11:45 schreef Jentin het volgende:
Dat is de wafelsteek, toch? Misschien als je zoekt op die term dat je duidelijker uitleg vindt? Bijvoorbeeld hier.
Het is trouwens geen wafelsteek, ik ben gewoon letterlijk gaan doen wat er staat. Alleen het lijkt er wel erg op. Als ik klaar ben met de pronkrol voor deze maand zal ik even een foto posten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178494874
Leuk! Ben benieuwd :)

Mijn dekentje is af, dat wil zeggen: de rechthoekige lap is klaar. Maar nu wil ik er nog een randje om. Iemand een tip/idee voor een haakn00b om een makkelijk randje om een c2c-deken te haken?
pi_178495412
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 18:59 schreef Jentin het volgende:
Leuk! Ben benieuwd :)

Mijn dekentje is af, dat wil zeggen: de rechthoekige lap is klaar. Maar nu wil ik er nog een randje om. Iemand een tip/idee voor een haakn00b om een makkelijk randje om een c2c-deken te haken?
Op YouTube en Pinterest is wel veel te vinden, ik weet niet wat je mooi vindt :)

Ja! Ik denk vanavond of morgen wel klaar te zijn voor deze maand
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178576260
Mijn gripfit is binnen! Nu kan ik mijn tapestry tassen afmaken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:53:59 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178576725
*google aanslingert*
in de haak.
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:55:45 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178576776
Helaas, het zegt google ook niks in relatie tot tapestry tassen. Kun je nadere uitleg geven?
in de haak.
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:12:22 #293
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178577221
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:55 schreef trui het volgende:
Helaas, het zegt google ook niks in relatie tot tapestry tassen. Kun je nadere uitleg geven?
Gripfid, bepaalde naald.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:25:17 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178577596
Oooh! Tnx!
in de haak.
pi_178578010
Het is een naald met een kleur erin zodat je gemakkelijk draden erin kan leggen. Die gebruik je bij tapestry tassen om een schouderband te maken.



Ik doe dat met behulp van dit boek (nadat ik een workshop heb gedaan) en volgens dit boek heb je zo'n naald nodig ;) Dus met youtube aan de slag

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 18 april 2018 @ 13:28:11 #296
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_178598352
Ik kijk wel gewoon uit naar het resultaat. :) Succes!
in de haak.
pi_178599333
Dank je!

Hier komt mijn pronkrol, het werk van de eerste maand. Morgen krijg ik weer nieuwe steken/patroontjes om mee aan de slag te gaan. Normaal gesproken krijg je vijf steken op, maar om de één of andere reden zaten er zes steken in mijn pakketje

Nog niet echt om op te rollen ;)


Steek 1:


Steek 2:

Steek 3:


Steek 4:


Steek 5:


En steek 6:
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178605100
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 17:22 schreef NijntjesUk het volgende:
Mooi, Doedezemaar en Trui!

Ik heb eindelijk weer eens iets af. :) Tijdje niet gehaakt (griep en een slopende vermoeidheid erna).


[ afbeelding ]
Wat een leukerd!
pi_178605120
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 23:17 schreef trui het volgende:
Dat wordt mooi, Evany!

Ik maakte vandaag een neushoorn. Nou ja, alleen het hoofd, en dan vast aan een houten ring.

[ afbeelding ]
Leuk geworden.
pi_178605164


Dit is een kleine paaskuiken van mykrissiedolls gratis op haar site. Leuk om te haken. Deze heb ik dus met pasen gehaakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')