abonnement Unibet Coolblue
pi_175115366
Bob zong het al...


Dat spotje dat steeds opnieuw voorbij komt. Dat wij moeten sms'en tegen kindhuwelijken.
Want: elke twee seconden trouwt een meisje, jonger dan 14 jaar. En dat kan natuurlijk niet.
Zal best, maar in diezelfde twee seconden gebeuren er ook een hele hoop andere dingen, die het daglicht niet kunnen verdragen.
Inbraak, moord, verkrachting, wapendeals, spionage, regeringsleiders die met elkaar onder een hoedje spelen, terwijl ze de bevolking tegen elkaar uitspelen.

Mijn vraag is dus: waarom moet het westen steeds opnieuw misstanden elders aanwijzen, terwijl er nog zoveel te doen is op lokaal gebied.
Waarom krijgen we nooit een spotje te zien over onze verpleeg- bejaarden- en kindertehuizen?
Of waarom nooit eens een spotje over onze eigen bio-industrie?
pi_175115385
Never gonna give you up...
<hr>
pi_175115414
Waarom moet het westen altijd de moralist uithangen in landen waar het westen geen zak te maken heeft.
Hoe zouden we het vinden als de bakker op de hoek ons vertelde hoe wij moeten leven?
  donderdag 16 november 2017 @ 18:21:17 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175115422
Het houdt niet op niet vanzelf
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_175115435
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 18:21 schreef Onnoman het volgende:
Het houdt niet op niet vanzelf
Wat bedoel je?
pi_175115465
Gisteren ging ik naar de cinema...
<hr>
pi_175115567
quote:
Op donderdag 16 november 2017 18:23 schreef Dawnbreaker het volgende:
Gisteren ging ik naar de cinema...
U weet wel; met zo'n doek en een projector.
pi_175115590
Ik dacht dat hier niet getrold mocht worden.
pi_175128853
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 18:17 schreef Hiddendoe het volgende:
Bob zong het al...


Dat spotje dat steeds opnieuw voorbij komt. Dat wij moeten sms'en tegen kindhuwelijken.
Want: elke twee seconden trouwt een meisje, jonger dan 14 jaar. En dat kan natuurlijk niet.
Zal best, maar in diezelfde twee seconden gebeuren er ook een hele hoop andere dingen, die het daglicht niet kunnen verdragen.
Inbraak, moord, verkrachting, wapendeals, spionage, regeringsleiders die met elkaar onder een hoedje spelen, terwijl ze de bevolking tegen elkaar uitspelen.

Mijn vraag is dus: waarom moet het westen steeds opnieuw misstanden elders aanwijzen, terwijl er nog zoveel te doen is op lokaal gebied.
Waarom krijgen we nooit een spotje te zien over onze verpleeg- bejaarden- en kindertehuizen?
Of waarom nooit eens een spotje over onze eigen bio-industrie?
Omdat net zoals met de doelen van het format van Serious Request er schijnbaar niet voldoende geld mee kan worden verdiend dus krijg je de aandacht naar andere zaken verschoven zoals hierboven.
pi_175130185
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 november 2017 11:09 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Omdat net zoals met de doelen van het format van Serious Request er schijnbaar niet voldoende geld mee kan worden verdiend dus krijg je de aandacht naar andere zaken verschoven zoals hierboven.
Nou, dat nagellak mannetje kreeg toch heel wat voor elkaar.
En ik geloof dat er heus wel mensen bezig zijn om misstanden hier recht te zetten, maar mijn punt was eigenlijk: waarom moeten de misstanden in andere landen hier onder onze aandacht gebracht worden? Ja, ik weet ook wel dat wij medeverantwoordelijk zijn voor kindermisbruik in den verre als het gaat over kinderarbeid (minderjarigen die minstens 12 uur in een of andere aftandse fabriek voetballen of t-shirts in elkaar sticken tegen een hongerloontje onder belabberde omstandigheden) en dat kan natuurlijk niet. Maar daar zit het westen zelf meestal achter.
Ik bedoelde dat spotje over die kindhuwelijken. Wat hebben wij daar mee te maken? Kijk eens in de USA naar die minimissverkiezingen. Echt, je bek valt open bij zoveel ranzigheid. Meisjes van 3 tot 6 jaar die rondparaderen op een podium met sexy en strakke pakjes. Ze hebben gebleekte melktandjes, zijn opgemaakt op een manier waar de doorsnee hoer nog wat van kan leren, hebben een peperduur permanet kapsel, en moeders (meestal een volvette mislukkeling) staat enthousiast of als een duitse kampleidster aanwijzingen te brullen. 'Ja, nu lachen, nu springen, nu draaien, nu met je kontje wiebelen, nu buigen, kushandjes geven!'


Hier wordt dus een peuter opgeleid (omgemarteld is een beter woord) tot kooidanseres.
Waar zijn die ouders mee bezig?????
pi_175137702
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 18:17 schreef Hiddendoe het volgende:
Bob zong het al...


Dat spotje dat steeds opnieuw voorbij komt. Dat wij moeten sms'en tegen kindhuwelijken.
Want: elke twee seconden trouwt een meisje, jonger dan 14 jaar. En dat kan natuurlijk niet.
Zal best, maar in diezelfde twee seconden gebeuren er ook een hele hoop andere dingen, die het daglicht niet kunnen verdragen.
Inbraak, moord, verkrachting, wapendeals, spionage, regeringsleiders die met elkaar onder een hoedje spelen, terwijl ze de bevolking tegen elkaar uitspelen.

Mijn vraag is dus: waarom moet het westen steeds opnieuw misstanden elders aanwijzen, terwijl er nog zoveel te doen is op lokaal gebied.
Waarom krijgen we nooit een spotje te zien over onze verpleeg- bejaarden- en kindertehuizen?
Of waarom nooit eens een spotje over onze eigen bio-industrie?
Je mag je gerust afvragen in welke zakken die opgehaalde bedragen verdwijnen.
Het zou inderdaad goed zijn als we ons met onszelf bemoeien en niet gaan vingerwijzen omdat het in onze ogen abnormaal is.
De traditie en cultuur in andere landen, daar mogen we best een mening over hebben en op spugen, het is echter hun traditie en cultuur zoals ook wij onze traditie en cultuur hebben waar zij dan weer een mening over hebben en op spugen.
Laten wij in plaats van vingerwijzen maar eens voor onze traditie en cultuur staan en geen kind huwelijken importeren.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')