abonnement Unibet Coolblue
pi_175114252
Hi
Van de week is onze tegelvloer gekit en nu ben ik alles aan het afplakken om de muren en plafonds te witten. Maar de tape blijft niet plakken.
Ik heb de tegelplint al schoongemaakt met een sopje. Goed laten drogen, maar wil ik het afplakken, dan komt het meteen weer los. Iemand een idee wat ik moet doen om de tape toch te laten plakken?
Ik heb goede tape met genoeg plakkracht. Zelfs een stukje met goede duct tape geprobeerd. Maar het wil gewoon niet lukken.
pi_175115118
Hm, klinkt hopeloos. Misschien overstappen op zware voorwerpen in alle hoeken van het folie? Dan heb je het grootste gedeelte van je vloer afgedekt.
Somebody that I used to know
pi_175115124
Gekit met siliconen zeker... daar hecht niks op.

Probeer je het op de kit te plakken of elders op?
Laat die handjes wapperen!
pi_175115163
Onze schilder zei dat tape voor hobbyisten is, hobbyisten verven en wij schilderen zei hij.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175115201
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 18:08 schreef halfway het volgende:
Onze schilder zei dat tape voor hobbyisten is, hobbyisten verven en wij schilderen zei hij.
Ja dat ben ik wel met hem eens maar toch plak ik lekker af, kan ik lekker snel werken en kliederen.

Desalniettemin zie ik een pro ook niet met een roller en blokwitter aan de slag zonder afplakken....
Laat die handjes wapperen!
pi_175115716
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 18:08 schreef halfway het volgende:
Onze schilder zei dat tape voor hobbyisten is, hobbyisten verven en wij schilderen zei hij.
Deels eens. Verfspetters worden al grotendeels voorkomen door een professionele verf en goede kwasten en rollers te kopen. Professionele verf is net iets dikker, en daardoor spat en druipt het minder.

En met de nodige oefening en een vaste hand kun je zonder afplakken inderdaad strak langs randjes schilderen.

Dat eerste punt kun je zelf bereiken door je verfmaterialen niet bij de bouwmarkt te kopen, maar bij de speciaalzaak. Kost meer ja.

Dat tweede heb je echter niet meteen onder de knie, als je je hele huis gaat schilderen lukt het waarschijnlijk bij de laatste kozijnen wel om strak langs de randjes te schilderen. Een schilder kan dat dus na zijn eerste grote klus. Een particulier die 1X in de zoveel jaar zijn eigen huis schildert is tegen de tijd dat hij het onder de knie heeft klaar en is het verleerd als hij de volgende schilderklus gaat doen.

Overigens plakken professionele schilders ook de zaken af waar echt geen verf op geknoeid mag worden. Schade herstellen van een verfvlek op een mooie natuurstenen badkamertegel is een dure hobby.

Voor TS: op kit plakt bijna niks. Maar de ene tape plakt beter dan de andere. Huismerken en budgetmerken van de bouwmarkt zijn doorgaans een ramp.
pi_175115996
Vorige keer dat ik hier geverfd heb met latex verf gewoon karton op de grond gelegd tegen de plinten aan. Verven en klaar.. eventuele spetters haal ik van de tegels af met onze stomer.
pi_175116194
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 18:38 schreef Ivo1985 het volgende:
Een particulier die 1X in de zoveel jaar zijn eigen huis schildert is tegen de tijd dat hij het onder de knie heeft klaar en is het verleerd als hij de volgende schilderklus gaat doen.
Tenzij je helpt bij klussen van vrienden, vriendinnen, broers, zussen, ouders en kinderen :P
Somebody that I used to know
pi_175117468
quote:
9s.gif Op donderdag 16 november 2017 17:17 schreef evk het volgende:
Van de week is onze tegelvloer gekit en nu ben ik alles aan het afplakken om de muren en plafonds te witten. Maar de tape blijft niet plakken.
Misschien heb je re iets aan, maar ik heb eens siliconenkitrups van siliconen ontdaan met een speciaal goedje tegen siliconen. Overigens wel uitkijken dat de kit niet aangetast wordt door dat goedje. Verder heb j i.d.d. tape en tape. Ook goede tape verouderd, dus begin met nieuwe en prof. tape.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_175213027
Bedankt voor de reacties! Uiteindelijk hebben we de plinten maar niet afgeplakt en karton tot aan de plint gelegd. Plafonds en muren geverfd en meteen druppels afgeveegd. Met de juiste muurverf en rollers waren er inderdaad weinig spetters/druppels. En dekt het gewoon goed.

Btw. Schilders gebruiken ook gewoon tape wanneer ze met rollers aan de slag gaan. ;-)
pi_175217482
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 18:08 schreef halfway het volgende:
Onze schilder zei dat tape voor hobbyisten is, hobbyisten verven en wij schilderen zei hij.
Mooie gezegde, maar niet bepaald praktisch.. Ik kom uit een schildersfamilie van 4 generaties schilders.. En er wordt naar hartenlust afgeplakt en afgedekt.. Op het eind is afplakken en afdekken sneller, schoner en prijstechnisch goedkoper. Ik zou een schilder die te trots is om af te plakken niet graag op uurloon willen inhuren, vooral niet als het muren schilderen betreft dat aansluit op houtwerk etc. Of als het schoonmaken van elke misser wordt doorgeteld.

Dit is een standaard tool in zowat elk schildersbedrijf..


Maar onze schilders zeggen ook wel eens zulke dingen om zichzelf een pluim in de reet te steken.. Niets mis mee dat hoort bij de ambacht, maar neem het deels met een korreltje zout. Ik ben dan geen schilder geworden maar weet wel dat dit een moeilijker vak is dan dat het lijkt. Waar ik persoonlijk 2 dagen voor moet verven en poetsen, wordt door hun geschilderd in 4 uur inclusief afplakken en afdekken zonder te poetsen.

Zelfde als de gezegde "Waar Purren begint, houd vakmanschap op." En elke bouwvakker gebruikt het toch maar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')