abonnement Unibet Coolblue
pi_179633854
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:31 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Er is inderdaad weinig/geen camping volgens mij. Is allemaal marketing joh, daarom zal het stadsbestuur er ook zo vuistdiep inzitten. De bedoeling is dat je lekker een hotelletje pakt en overdag gaat winkelen, musea bezoekt, terrasje pakt, lekker uit lunchen gaat.
Aha nja, ik had dan nog steeds liever een iets breder schema gehad.. Zoveel toffe namen die gelijk staan.. dan heb je zo'n (mad) cool affiche en dan mis je de helft omdat ze allemaal dubbelen :{
pi_179636989
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 10:30 schreef indiaantje89 het volgende:
Aha nja, ik had dan nog steeds liever een iets breder schema gehad.. Zoveel toffe namen die gelijk staan.. dan heb je zo'n (mad) cool affiche en dan mis je de helft omdat ze allemaal dubbelen
Maar is dat ook niet op een Glastonbury etc.? Tijdens het kopen van het ticket weet je al dat je toch de helft niet gaat zien, maar je doet het toch.
pi_179637312
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 13:53 schreef DerJoris het volgende:

[..]

Maar is dat ook niet op een Glastonbury etc.? Tijdens het kopen van het ticket weet je al dat je toch de helft niet gaat zien, maar je doet het toch.
Klopt :P. Ik probeer gewoon een excuus te zoeken waarom ik hier niet heen ga ;). Had net wat minder stages verwacht eigenlijk.
pi_179637380
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Had net wat minder stages verwacht eigenlijk.
Tja het bezoekersaantal is meer dan verdubbeld sinds vorig jaar en toen hadden ze er al 5 uit m'n hoofd, dus dit is een niet al te rare vooruitgang.
pi_180500867
https://festileaks.com/20(...)goten-mad-cool-2018/

Festivalrapport: droomaffiche en opstartproblemen bij zonovergoten Mad Cool 2018
15/07/2018 Door Robin Photo: Robin Noordhoek / Festileaks

Het Spaanse Mad Cool festival verwelkomde dit weekend maar liefst 240.000 bezoekers, verspreid over drie dagen. Aan de rand van Madrid werd de festivalgangers een fantastische line-up voorgeschoteld, maar het festival kende ook flink wat opstartproblemen.

Festileaks was er bij en vroeg ruim 100 festivalgangers naar hun mening over zes onderdelen van de festivalbeleving. De gemiddelde cijfers presenteren we in het Festivalrapport, dat we de hele zomer opstellen op tientallen festivals door heel Europa. Op de hoogte blijven? Volg Festileaks dan op Facebook.

Dit was Mad Cool 2018 volgens de bezoekers:

Line-up: 9,3
Mad Cool 2018
Photo: Robin Noordhoek / Festileaks



Over de line-up van Mad Cool 2018 kunnen we kort zijn: die was ronduit fantastisch! Het affiche, met daarop onder andere Pearl Jam, Kasabian, Jack White, Arctic Monkeys, Paul Kalkbrenner, Queens of the Stone Age, Depeche Mode en een exclusieve show van Tame Imapala viel goed in de smaak bij de bezoekers. Enige smetje was de last-minute afzegging van Massive Attack.

Naast de grote festivalkanonnen was er ook genoeg kans om kleinere bands en dj’s te ontdekken op één van de 7 podia van het festival. Vanwege de temperaturen in Madrid begon het festival rond een uurtje of 6 en ging het feest tot diep in de nacht door. Met recht een droomaffiche dus.

Randprogrammering: 5,6

De focus van Mad Cool ligt duidelijk op de muziek. De meeste bezoekers, zoals Luís (29) uit Barcelona, hadden daar geen moeite mee. “Ik ben speciaal vanwege de line-up naar Madrid gekomen, de rest maakt me niet zo veel uit”, aldus Luís. Had je toch een gaatje gevonden in je schema, dan kon je je bijvoorbeeld vermaken bij de winkeltjes rond de ingang van het terrein, de gesponsorde bars of bij de modeshows die in een speciale tent plaatsvonden. Daarnaast kon een rondje in het enorme reuzenrad natuurlijk niet ontbreken. Vanuit het reuzenrad had je ook nog eens uitzicht op de twee grootste podia van het festival, handig!

Sfeer: 7,4

De sfeer tijdens het festival was over het algemeen erg ontspannen. Vanwege het heerlijke weer werd Mad Cool drie maal getrakteerd op een prachtige zonsondergang. Het internationale publiek op Mad Cool (naast Spanjaarden vooral veel Engelsen) had de smaak goed te pakken. Er werd fanatiek gezongen, gedanst en gesprongen tijdens veel optredens. Domper op de sfeer was voor sommigen toch wel de logistieke nachtmerrie buiten het festivalterrein van Mad Cool. Met name op de eerste dag kostte het veel mensen uren om binnen te komen, en wanneer de festivalgangers ’s nachts hun bed op wilden zoeken stonden er soms lange rijen bij de bussen en taxi’s om weer thuis te komen.

Locatie: 7,0

Het festivalterrein van Mad Cool was dit jaar verhuisd naar een terrein aan de rand van Madrid, niet ver van het vliegveld. Kortom: niet direct de meest sfeervolle locatie. De organisatie had daarom flink uitgepakt om het festivalterrein op te fleuren. Op het hele terrein was kunstgras neergelegd, waardoor het terrein redelijk schoon bleef en je bovendien geen last van stof had.

Verder had de organisatie van Mad Cool met name rondom mega-tent ‘The Loop’ goed gekeken naar de collega’s van Coachella: de vele palmbomen zorgden voor een zomerse aanblik. Er waren op het nieuwe terrein helaas nog wel wat verbeterpunten op het gebied van ruimte en doorstroming. Kinderziektes, zullen we maar zeggen.

Eten & drinken: 5,9



Photo: Robin Noordhoek / Festileaks
Vorig jaar waren de bezoekers al niet laaiend enthousiast over het aanbod van eten en drinken, dit jaar was dat niet anders. Op de nieuwe locatie van Mad Cool was er ruimte voor een breed aanbod aan eten en drinken, maar er waren wat weinig plekken om eten te halen. Met name rond etenstijd had dat lange rijen tot gevolg. Wist je je eetmomenten slim te plannen dan viel de drukte nog enigszins mee. Voor een ‘mini’ (ironisch genoeg een enorm glas bier van ongeveer 0.9 liter) betaalde je maar liefst ¤10. Bij de ruime keuze aan mixdrankjes kreeg je meer waar voor je geld, iets waar dan ook gretig gebruik van werd gemaakt. Wat ook niet mee hielp voor het rapportcijfer was dat het festival te maken had met een pin-storing, waardoor met cash betalen lange tijd de enige optie was.

Logistiek: 3,6

Het is niet makkelijk om een festival te organiseren voor 80.000 bezoekers per dag op een nieuwe locatie, maar de eerste dag van Mad Cool 2018 was wat logistiek betreft een regelrechte nachtmerrie. Het terrein ging veel later open dan aangekondigd en veel mensen stonden de eerste dag uren in de brandende zon voordat ze naar binnen konden. Ook ’s nachts was het voor sommigen een drama om thuis te komen. De aangekondigde Über-service was nauwelijks beschikbaar door de drukte. Daardoor ontstond er een rij van meer dan 2 uur voordat je een taxi naar huis kon pakken. De vriendengroep van Dave (23) uit Leeds, Engeland doopte het festival daarom toepasselijk om tot ‘Mad Queue festival‘. Als Mad Cool zich wil meten met de Europese Majors, dan zal het zich echt behoorlijk moeten verbeteren op dit vlak.

Photo: Robin Noordhoek / Festileaks



Een ander punt dat tot veel frustratie leidde waren de VIP-vakken bij de grote podia. Deze vakken, alleen toegankelijk met een duur VIP-bandje, waren bij de meeste concerten nagenoeg leeg. Dit leidde tot veel onbegrip bij de andere bezoekers. Ook bandleden van Tame Impala, Franz Ferdinand en Queens of the Stone Age lieten duidelijk hun onvrede blijken. Zij verzochten de organisatie tijdens hun show om alsnog ‘gewone’ bezoekers toe te laten tot de vakken. Met name Josh Homme was geen fan van het beleid van de organisatie. De zanger riep bezoekers op om over de barriers te springen en weigerde verder te spelen totdat de situatie was verbeterd. De bovenstaande foto (gemaakt tijdens het concert van Tame Impala) laat goed zien wat voor absurde taferelen het VIP-beleid soms opleverde.

Mwah dus zo te lezen....
pi_180511495
Haha ja lekker kut geregeld dus. Had dat al eerder gelezen dat het organisatorisch bijster slecht is. Maar die VIP Bandjes dat kan echt niet... dan zou ik als band ook weigeren om te spelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')