abonnement Unibet Coolblue
pi_175108321


Mad Cool festival is een Spaans festival gelegen in Madrid, wat nu zijn 3e editie gaat krijgen. Vorig jaar hadden ze al een prima affiche, maar ook dit jaar doen ze het weer erg goed in Spanje. De laatste weken maken ze bijna dagelijks een naam bekend.

Tot nu toe hebben ze de volgende bands bekend gemaakt:


Persoonlijk vind ik dat ze erg goed bezig zijn daar in Spanje.

[ Bericht 8% gewijzigd door indiaantje89 op 18-01-2018 14:36:15 ]
pi_175109226
Ik dacht dat ze ook Foo Fighters hadden, of was dat vorig jaar?
pi_175109331
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:17 schreef Cyanide- het volgende:
Ik dacht dat ze ook Foo Fighters hadden, of was dat vorig jaar?
Dat was vorig jaar inderdaad. Toen hadden ze ook geen onaardig affiche:



De editie daarvoor:
pi_175109374
Ja, doen het erg leuk, en zelfde locatie als Download Madrid zo te zien.
pi_175110995
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:24 schreef Cyanide- het volgende:
Ja, doen het erg leuk, en zelfde locatie als Download Madrid zo te zien.
Die hebben geweldige festivals daar in Spanje. Eind mei/begin juni = Primavera, dan Download Paris, dan Mad Cool.

Dan heb je nog BBK Bilao en die NOS Alive.
pi_175111088
Ja, doen ze leuk :Y

Laatste clue is blijkbaar coordinaten die leiden naar de haven in New Jersey.

Tommy used to work on the docks...? (8>
pi_175113534
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:24 schreef Cyanide- het volgende:
Ja, doen het erg leuk, en zelfde locatie als Download Madrid zo te zien.
Mad Cool verhuist dit jaar naar een grote locatie. Vorig jaar waren er 30.000 (?) mensen aanwezig, naar verluid is er dit jaar plaats voor 80.000 (of iets in die richting)
pi_175113588
Vorig jaar zelf naar Mad Cool geweest. Line-up en muziek was geweldig, voor de rest niet helemaal op en top geregeld, had toen al het gevoel dat het inmens druk was.

Overigens was er net voor Green Day begon iemand overleden wat de sfeer niet helemaal ten goede deed de laatste dag. Vooral als je met Spanjaarden praatte was er toch een beetje boosheid over de manier waarop er gecommuniceerd werd.

Zo te zien gaan ze weer een helle dikke line-up droppen (Groot gerucht is Pearl Jam), maar ik denk dat ik andere festivals pak dit jaar.
pi_175113852
Maar wat heeft Pearl Jam met New Jersey te maken? Of gaan we er vanuit dat QOTSA een dag delen en er nog twee headliners komen?
pi_175113994
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:58 schreef Cyanide- het volgende:
Maar wat heeft Pearl Jam met New Jersey te maken? Of gaan we er vanuit dat QOTSA een dag delen en er nog twee headliners komen?
Pearl Jam was de "Seattle" gerucht.. toen kwamen ze met Fleet Foxes.
pi_175114421
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:58 schreef Cyanide- het volgende:
Maar wat heeft Pearl Jam met New Jersey te maken? Of gaan we er vanuit dat QOTSA een dag delen en er nog twee headliners komen?
Pearl Jam gerucht komt van het Pearl Jam forum, waar onder andere Ziggo Dome, Pinkpop (ja beide), Werchter, Mad Cool en NOS Alive grote geruchten zijn.
pi_175129891
Yo La Tengo was het New Jersey hintje
pi_175130369
Yes:
pi_175131919
Dus geen Pearl Jam?
pi_175131974
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:45 schreef DerJoris het volgende:
Vorig jaar zelf naar Mad Cool geweest. Line-up en muziek was geweldig, voor de rest niet helemaal op en top geregeld, had toen al het gevoel dat het inmens druk was.

Overigens was er net voor Green Day begon iemand overleden wat de sfeer niet helemaal ten goede deed de laatste dag. Vooral als je met Spanjaarden praatte was er toch een beetje boosheid over de manier waarop er gecommuniceerd werd.

Zo te zien gaan ze weer een helle dikke line-up droppen (Groot gerucht is Pearl Jam), maar ik denk dat ik andere festivals pak dit jaar.
Hoe had je destijds de kaarten gekocht? Ik heb hier interesse in.
pi_175134939
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 13:58 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Hoe had je destijds de kaarten gekocht? Ik heb hier interesse in.
Account aangemaakt op de Spaanse ticketmaster en betaald via creditcard.
pi_175134984
Overigens worden er doorgaans ook tickets verkocht door festicket. daar kan je namelijk met IDEAL betalen (aangezien ik zie dat daar bij jou nog wat problemen mee zijn :P )
pi_175191938


Kaboom
pi_175192030
Zou dat de laatste GMM headliner zijn? Er gingen wel verhalen dat ze geen 'hardere' festivals wilden doen maar wat bredere (meer sophisticated werd er geroepen :') ) festivals. Daar past dit natuurlijk wel in.
pi_175192062
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 12:05 schreef Cyanide- het volgende:
Zou dat de laatste GMM headliner zijn? Er gingen wel verhalen dat ze geen 'hardere' festivals wilden doen maar wat bredere (meer sophisticated werd er geroepen :') ) festivals. Daar past dit natuurlijk wel in.
Tsja in Spanje heb je niet echt veel hardere festivals, op die ene na met Kiss (al hebben die vaak maar 1 headliner kwa budget).

Maar damn toen ze toch weer knap hoor. Ze interessante en toch enigszins commerciële line-up hebben ze tot nu toe.

Edit: NIN staat in het rijtje van de subs.

[ Bericht 2% gewijzigd door indiaantje89 op 20-11-2017 12:14:35 ]
pi_175192215
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:07 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Tsja in Spanje heb je niet echt veel hardere festivals, op die ene na met Kiss (al hebben die vaak maar 1 headliner kwa budget).

Maar damn toen ze toch weer knap hoor. Ze interessante en toch enigszins commerciële line-up hebben ze tot nu toe.
Download Madrid ;)
Maar ze hebben een mooi lijstje hier van het wat alternatievere werk gemixt met gewoon paar klinkende namen.
pi_175192324
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 12:15 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Download Madrid ;)
Maar ze hebben een mooi lijstje hier van het wat alternatievere werk gemixt met gewoon paar klinkende namen.
Oja vergeten :), maar die zijn al voorzien (al had ik NIN boven Marilyn Manson beter zien staan).

Maar echt petje af voor dit festival, gaan gewoon voor een 3e jaar een zeer scherpe line-up krijgen. Zoiets zou Pinkpop moeten zijn.
pi_175192465
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:20 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Oja vergeten :), maar die zijn al voorzien (al had ik NIN boven Marilyn Manson beter zien staan).

Maar echt petje af voor dit festival, gaan gewoon voor een 3e jaar een zeer scherpe line-up krijgen. Zoiets zou Pinkpop moeten zijn.
Zeker mooi, alleen de vraag is hoeveel mensen het aanspreekt. Het is dan misschien weer net wat te alternatief om 65k combi's mee te verkopen, en Pinkpop gaat het hier nooit redden vanwege DTRH/BKS, die snoepen die alternatievere acts wel af.
pi_175237694
+Justice, Black Rebel Motorcycle Club



pi_175237704




Justice er ook nog bij...waarom ook niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')