abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175107906
Hallo iedereen,

Momenteel zit ik een traject waarin ik zit te overwegen om een half jaar te gaan studeren in Japan.
Mijn school heeft helaas geen partnerscholen in Japan zitten, wat betekend dat ik, mocht ik naar Japan willen, alles zelf moet regelen. Dit brengt een aantal voordelen en nadelen met zich mee. Eén groot nadeel is het feit dat ik geen informatie kan achterhalen over een studie in Japan omdat mijn school hier geen informatie over heeft.

Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk informatie te achterhalen uit mijn netwerk, maar helaas blijkt dat Japan niet een populaire keuze is vanwege zowel het geld als de taalbarrière.

Het blijkt dus erg moeilijk voor mij om informatie te achterhalen over een studie in Japan, hierdoor hoop ik dat iemand mij informatie kan geven :)

- Hoe duur is dit traject? ( 6 maanden naar Japan ) ( inschrijvingskosten, vliegtickets etc. )
* Is er een verschil in kosten tussen Kyoto en Tokyo?
- Welke beurzen zijn er aan te vragen? ( Ik ben op de hoogte van het stopzetten van de OV en een uitwonende beurs )
- Welke school is aan te raden voor internationale studenten?

[ Bericht 5% gewijzigd door Snow12 op 16-11-2017 14:01:11 ]
pi_175108157
Zoek je kleuterschool, voortgezet onderwijs, mbo niveau 2, hbo, MSc, postdoc?
pi_175111292
Leuk avontuur, maar communicatie is een ramp. In KAA heb ik er vijf topics over volgeschreven. Van studeren zal er niet veel komen, omdat 99% van de lessen in Japan in het Japans worden gegeven. Desondanks zul je er wel veel van opsteken.

Ja, JSPS heeft hele goede beurzen voor graduale students en postdocs, maar het is dringen geblazen, want iedereen wil wel een tijdje in Japan doorbrengen. Er moet ook wel iets voor undergraduates te vinden zijn.

Een vereiste is een host die voor jou de hete ijzers uit het vuur gaat halen, en dat kan wel eens lastig worden, omdat het gros van de Japanse faculty het niet zo op buitenlandse studenten heeft. Op onze universiteit wordt er altijd gezegd dat er meer buitenlanders moeten worden aangenomen, maar ze verdommen het om iets te veranderen, waardoor het werken en leren lastig blijft.

Enfin, een host dus die het papierwerk gaat doen. Heb je echt een netwerk voor nodig.

Kyoto en Tokyo zijn allebei duur; Kyoto is van de zomer een hel, en Tokyo is niet veel beter. Herfst en lente zijn betere periodes.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_175123377
Heb je naar MEXT-beurzen gekeken?
pi_175125328
JSPS en MEXT zijn zo ver ik weet een paar jaar geleden samen gegaan voor het verstrekken van beurzen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_175129793
Belangrijk is ook wat je wil studeren in Japan.
Japanse taal lessen volgen gaat makkelijk lukken dat doen veel universiteiten. Verkapte taalcursus dus.
Echter weinig universiteiten geven les in Engels voor "normale" vakken. Dus mocht je normale vakken willen volgen heb je N1(test van je japanse skills N1 betekent praktisch vloeiend in lezen en luisteren, spreken word niet op getest) nodig. Dat word dus lastig als je geen Japans kan.
Geen partnerschool? dan is collegegeld duur minstens rekenen op 10.000 euro euro per jaar.

Deze universiteiten zijn sowieso geschikt voor internationale studenten wel alleen taallessen:
Bij Kioto mag je ook gewone lessen volgen als je vloeiend Japans kan.
http://www.tufs.ac.jp/english/
https://www.kufs.ac.jp/en/

Om te wonen is Kioto goedkoper dan Tokio.
Voor het schoolvisum heb je ook een bankgarantie nodig van je bank dat je zoveel geld op je rekening hebt staan(voor een half jaar was het ongeveer 7000-8000 euro)
pi_175139839
Hier kun je ook diverse beursen vinden:
https://www.wilweg.nl/financiering/beursopener

Ik weet wel dat er mensen naar Osaka gaan, blijkbaar worden daar wel veel Engelse programma's gegeven. Zie onder andere: http://www.osaka-u.ac.jp/(...)e_program/eng_course

Hopelijk kun je hier wat mee :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')