abonnement Unibet Coolblue
pi_175105758
In veel soorten lippenbalsem zitten stoffen die mogelijk schadelijk kunnen zijn als je ze inslikt. Die waarschuwing geeft de Belgische consumentenbond. Ook de in Nederland verkochte balsem van Labello en Vaseline krijgt van die bond het predikaat ‘niet kopen’.

In 15 van de 21 geteste lippenbalsems werden mogelijk schadelijke stoffen aangetroffen: MOSH (Mineral Oil Saturated Hydrocarbons) en MOAH (Mineral Oil Aromatic Hydrocarbons). ,,Over deze stoffen weten we het fijne nog niet, maar er zijn sterke vermoedens dat MOAH mogelijk kankerverwekkend zijn en dat MOSH zich opstapelt in de organen en gezwellen kan vormen in lymfeklieren, lever en milt’’, waarschuwt de consumentenorganisatie in diverse Belgische media.

Er zijn wel meer cosmetische artikelen die minerale oliën bevatten. ,,In producten die voor de huid bestemd zijn, kan dat geen kwaad. Anders is het wanneer een deel van het product kan worden ingeslikt, zoals bij lippenbalsem’’, aldus de consumentenbond.

Die schadelijke stoffen worden nergens vermeld: niet op de verpakking en ook niet in de bijsluiter. De Belgische consumentenorganisatie vindt het tijd Europa maatregelen treft en regels en veiligheidsmarges opstelt.

Vorig jaar publiceerde een Noorse consumentenorganisatie een onderzoek waaruit bleek dat 40 van de 50 lippenbalsems schadelijke stoffen bevatten, zoals hormoonontregelaars.
NWS / Pas op voor mogelijk schadelijke lippenbalsem

Idioot dat een bedrijf als Labello dit risico neemt, terwijl het ook zonder gif kan, blijkt uit het onderzoek: Hema, Rituals, Weleda en nog een paar hebben gifvrije lippenbalsem.

Nu zit ik met drie cherrysticks die ik niet meer kan gebruiken.
Van de Bodyshop valt het me helemáál vies tegen.
pi_175105775
Moest je niet eerst een stuk of 10 van die dingen achter elkaar opeten voor het effect had?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_175105782
Boeie
pi_175105785
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Moest je niet eerst een stuk of 10 van die dingen achter elkaar opeten voor het effect had?
Als je je lippen tien keer per dag insmeert zoals ik gewend was te doen, want die cherry geeft meteen een kleurtje, kan het snel gaan.

En op de site van Labello ook helemaal geen nieuws hierover, ze doen net of er niks aan de hand is. Ik ging ervan uit dat Labello pure grondstoffen gebruikte en geen troep toevoegde. Je gaat toch geen gif in lippenbalsem stoppen?
pi_175105835
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]
Ik ging ervan uit dat Labello pure grondstoffen gebruikte en geen troep toevoegde. Je gaat toch geen gif in lippenbalsem stoppen?
:')
  donderdag 16 november 2017 @ 10:16:32 #6
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_175105874
Ik ben al zover dat ik dit soort berichten helemaal niet meer serieus neem.
Fade to Black
pi_175105881
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als je je lippen tien keer per dag insmeert zoals ik gewend was te doen, want die cherry geeft meteen een kleurtje, kan het snel gaan.

En op de site van Labello ook helemaal geen nieuws hierover, ze doen net of er niks aan de hand is. Ik ging ervan uit dat Labello pure grondstoffen gebruikte en geen troep toevoegde. Je gaat toch geen gif in lippenbalsem stoppen?
Sowieso moet je niet iedere dag je lippen insmeren. Dan raken ze eraan gewend en kun je niet meer zonder.

En verder je bent toch niet zo naïef om te geloven dat bedrijven daar gevoelig voor zijn? Kijk is waar ons voedsel mee bespoten wordt.

Dit bericht was toch al tijden terug in het nieuws trouwens.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_175105925
Of heeft Labello soms een dealtje gesloten met artsen die de tumoren moeten verwijderen? Ik ben echt boos hierover.
pi_175105945
Als er gif in zat was je nu toch dood geweest?
Denk dat ze niet voor de lol schadelijke stoffen in zo'n ding stoppen om er mensen ziek van te laten worden hoor.
Erg vervelend dat er stoffen in blijken te zitten die mogelijk slecht zijn. Zo lang dit niet bewezen is zou het net zo goed niet schadelijk kunnen zijn.
Maar ik zou zelf iig niet 10x per dag mijn lippen er mee insmeren
Faka G
  donderdag 16 november 2017 @ 10:27:46 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_175106082
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als je je lippen tien keer per dag insmeert zoals ik gewend was te doen
:') :')

quote:
En op de site van Labello ook helemaal geen nieuws hierover, ze doen net of er niks aan de hand is. Ik ging ervan uit dat Labello pure grondstoffen gebruikte en geen troep toevoegde. Je gaat toch geen gif in lippenbalsem stoppen?
Ja goh, grote verrassing dit :') !

Ga er maar vanuit dat al die smeerseltjes en poeders die je op je gezicht gebruikt niet goed voor je zijn.

Ik snap niet hoe je hierover zo verbaasd kan zijn.
Huilen dan.
pi_175106125
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:19 schreef Loekie1 het volgende:
Of heeft Labello soms een dealtje gesloten met artsen die de tumoren moeten verwijderen? Ik ben echt boos hierover.
|:( :') _O-


Het wekelijkse "Loekie1 zoekt manieren om anderen de schuld van haar kutleven te kunnen geven"-topic.
  donderdag 16 november 2017 @ 10:34:11 #12
194233 Friday12
Originele kloon
pi_175106177
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:19 schreef Loekie1 het volgende:
Of heeft Labello soms een dealtje gesloten met artsen die de tumoren moeten verwijderen? Ik ben echt boos hierover.
:O

Maak je minder druk om dingen dan gaat het leven veel makkelijker.. Mogelijk iets korter met al het gif dat je per dag binnenkrijgt maar wel makkelijker
pi_175106240
Komen ze nu mee :{ Ik vreet iedere dag 5 Labello bij het ontbijt. ;(
  donderdag 16 november 2017 @ 11:37:59 #14
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175107289
Het was ook al weer even geleden sinds er een onderzoek was waaruit bleek dat je kanker kreeg van een bepaald soort voedsel of iets.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175107372
Dit is geen nieuws toch?
Labello = kankerverwekkend hoor ik al sinds de middelbare.
pi_175107501
Sowieso lippenbalsem. :')

Typisch zo'n cosmetisch product dat de eigen 'noodzaak' in stand houdt.
  donderdag 16 november 2017 @ 11:56:51 #17
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_175107611
Elke stof is giftig/schadelijk als je er te veel van inneemt, zelfs water. Waarschijnlijk is de hoeveelheid schadelijke stoffen in die lippenbalsem zo laag dat je er nooit iets van zal merken.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 22 november 2017 @ 19:16:09 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175245362
Tja, men kan zo goed meten dat men in chocolade die verpakt is in karton dat van oud papier gemaakt is resten minerale olie vind die uit de oude kranten komt waar men het karton van maakte.
Angsttrompetters van consumentorganisaties en de Loekies van de wereld gillen dan dat er aardolie in chocolade zit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175289930
Vaseline is ook minerale olie.
Mooie rode lippenstift zit ook lood in is ook gevaarlijk.
Van deodorant kan je ook borstkanker krijgen door de siliconen en parabenen.
Halvarine en margarine zijn ook schadelijker dan roomboter
En van varkensvlees en rood vlees kan je ook doodgaan omdat dat het nieuwe roken is.
Met alles is er wel iets wat er niet deugt.
Zelfs als je van alles zelf zou maken.

Stel je knutselt zelf een lippenbalsem inelkaar met bijenwas en cacaoboter en je stopt het vervolgens in een plastic potje waar enge kankerverwekkende weekmakers zitten wat je op dat moment niet weet...
pi_175296706
Misleidende TT
Debiele TS

Man, man, man wat een armoe weer met dit soort geroeptoeter.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 25 november 2017 @ 12:03:12 #21
74056 crew  ToT
pi_175296812
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:42 schreef LurkJeRot het volgende:
Dit is geen nieuws toch?
Labello = kankerverwekkend hoor ik al sinds de middelbare.
Bij ons op de middelbare school zeiden ze dat Labello van stierensmegma gemaakt was! _O- (Dat was vele jaren voor het fabeltje over stierenpis dat in Red Bull zou zitten. :') )
pi_175296858
Mooi, kan ik gewoon roken en mijn schuldgevoel op Labello afschuiven.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 25 november 2017 @ 12:07:43 #23
74056 crew  ToT
pi_175296888
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:48 schreef AnanYaw het volgende:
Sowieso lippenbalsem. :')

Typisch zo'n cosmetisch product dat de eigen 'noodzaak' in stand houdt.
Dit ja. Maar het staar trendy dat je die troep steeds op je bek smeert. ZÉKER als je het zo vaak doet als TS beweert gedaan te hebben! _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')