abonnement Unibet Coolblue
pi_175105693
Wat is een goede verzekering voor als je zwanger bent?
Wie heeft eea goed geregeld t/m eerste periode na geboorte?
pi_175105756
Huh
  donderdag 16 november 2017 @ 10:11:42 #3
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_175105816
Alle verzekeringen lijkt me.
pi_175105966
Om even serieus te reageren (moest wel gniffelen om Yarden :+ )

Ik mocht halverwege het jaar mijn pakket uitbreiden, heb toen gekozen voor de grootste AV.
Hierdoor werd een ziekenhuisbevalling gratis, kreeg ik extra aanvullende kraamzorg en hoefde ik de eigen bijdrage daarvan niet te betalen.
ZKH bevalling werd halverwege de daadwerkelijke bevalling medisch, dus hoefde het dan sowieso niet uit eigen zak te betalen. Extra kraamzorg was ook nodig, geen extraatje.

Al met al was de extra premie een stuk goedkoper dan alle bovenstaande kosten bijelkaar. En omdat het kon heb ik ook maar gebruik gemaakt van de brillenvergoeding :')
  donderdag 16 november 2017 @ 10:23:24 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_175106001
Alle (noodzakelijke) basishulp wordt door elke verzekeraar volledig vergoedt (dus verloskundige, medische ziekenhuisbevallingen en begeleiding, termijnecho en medische echo's).
Het verschil zit 'm in aanvullende pakketten en kun je zo uitgebreid maken als je wil.

Hier kun je veel overwegingen vinden: OUD / Zwanger worden en zorgverzekeringen
disclaimer
pi_175106064
Het ligt er ook aan hoe ver je nu al bent en wat je wilt. Hier uiteindelijk overgestapt naar een verzekering die zwangerschapsyoga en de combinatietest vergoedde, en ook aanvullende kraamzorg en (bekken)fysio.

Kwestie van op een rij zetten wat je belangrijk vindt en wat dat kost/oplevert per verzekeraar
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_175106118
Oh ja, fysio had ik ook nog nodig vanaf week 13. Scheelt ook zo'n ¤30,- per keer, in principe hetzelfde bedrag als 1 maand extra premie.
pi_175110721
Goeie om aan te denken, fysio
pi_175112652
Wij gaan een aanvullende zorgverzekering nemen in 2018. Want vanuit de basisverzekering:

Eigen bijdrage kraamzorg is iets van ¤ 4 per uur. Er van uitgaande dat je voor de standaard 45 uur gaat is dat dus ¤ 180.
Bevalling in ziekenhuis zonder medische noodzaak heeft een maximaal bedrag.
Combinatietest zonder medische noodzaak wordt niet vergoed, of niet volledig.
Eventueel bekken fysiotherapie.
pi_175113465
Hoorde van een vriendin dat CZ een goeie had (vroeger?): Moeder en Kind als aanvullend pakket. Maar ik kan hier niks over vinden.

Of kijk ik nu zo scheel?
pi_175113510
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:37 schreef stropdaz het volgende:
Hoorde van een vriendin dat CZ een goeie had (vroeger?): Moeder en Kind als aanvullend pakket. Maar ik kan hier niks over vinden.

Of kijk ik nu zo scheel?
https://www.zorgwijzer.nl(...)oedt-zorgverzekering
pi_175113551
Ik denk dat als je het meest uitgebreide AV pakket neemt bij je huidige verzekeraar je wel goed zit :) In 2019 kun je hem gewoon weer schrappen.
pi_175121694
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:43 schreef Poes. het volgende:
Ik denk dat als je het meest uitgebreide AV pakket neemt bij je huidige verzekeraar je wel goed zit :) In 2019 kun je hem gewoon weer schrappen.
nou echt niet elk uitgebreide pakket vergoed die specifieke zaken hoor :N

Hier had delta Lloyd de beste prijs/opties verhouding :Y maar dan was wel voor 2016 al dus ik zou zeker even goed kijken :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_175125967
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:07 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nou echt niet elk uitgebreide pakket vergoed die specifieke zaken hoor :N

Hier had delta Lloyd de beste prijs/opties verhouding :Y maar dan was wel voor 2016 al dus ik zou zeker even goed kijken :+
In 2012 heb ik in ieder geval alle bovengenoemde zaken vergoed gehad, bij de Friesland.
pi_175126855
De duurste optie bij mij zou ¤ 46 per maand extra kosten terwijl de verzekering van ¤ 17 extra wat betreft zwangerschap etc ook alles vergoed. Gewoon even zoeken en polisvoorwaarden vergelijken.

FBTO heeft bijvoorbeeld een behoorlijk pittige aanvullende verzekering 'Gezinnen' maar die werken met maximale bedragen. Even goed vergelijken, je hebt nog even. :)
  vrijdag 17 november 2017 @ 09:10:48 #17
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_175126927
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 09:03 schreef exode het volgende:
De duurste optie bij mij zou ¤ 46 per maand extra kosten terwijl de verzekering van ¤ 17 extra wat betreft zwangerschap etc ook alles vergoed. Gewoon even zoeken en polisvoorwaarden vergelijken.

FBTO heeft bijvoorbeeld een behoorlijk pittige aanvullende verzekering 'Gezinnen' maar die werken met maximale bedragen. Even goed vergelijken, je hebt nog even. :)
FBTO kwam er bij mij als goedkoopste uit, ik neem maar 24 uur kraamzorg max. dus dan blijft er nog wat over van zo'n maximaal bedrag (die aanvulling kost ook geen drol 13 euro ofzo)
Ik had ook nog gekeken of het niet goedkoper was helemaal geen aanvulling te nemen, maar 24 uur en kraampakket zit gelijk aan.

Maar volgens een pagina op consumentenbond krijg je vanuit de basis 208 vergoed voor een ziekenhuisbevalling ongeacht medisch of niet. Dit klopt toch niet?
pi_175127076
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 09:10 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

FBTO kwam er bij mij als goedkoopste uit, ik neem maar 24 uur kraamzorg max. dus dan blijft er nog wat over van zo'n maximaal bedrag (die aanvulling kost ook geen drol 13 euro ofzo)
Ik had ook nog gekeken of het niet goedkoper was helemaal geen aanvulling te nemen, maar 24 uur en kraampakket zit gelijk aan.

Maar volgens een pagina op consumentenbond krijg je vanuit de basis 208 vergoed voor een ziekenhuisbevalling ongeacht medisch of niet. Dit klopt toch niet?
Je moet inderdaad naar je eigen wensen kijken. Wij gaan wel op 45 uur kraamzorg komen, het gemiddelde. We willen ook naar het ziekenhuis en de combinatietest doen, dus voor ons is aanvullend verzekeren onderaan de streep de moeite waard.
pi_175127148
Dingen om ook rekening mee te houden: lactatie kundige zorg bij borstvoeding en wat daar onder valt. Sommige verzekeringen vergoeden ook huur van een grote (opstart) kolf, anderen alleen een consult.
Reken ook uit wat je (aan extra premie) betaalt voor geen eigen bijdrage kraamzorg betalen. Hier was het ¤100 vergoeding netto goedkoper dan 100% vergoeding (maar vooral vanwege de verwachting langer in het ziekenhuis te moeten blijven).
En tot slot iets wat ik zelf graag had geweten: sommige verzekeringen geven een geldbedrag als je zwanger bent van een tweeling. Was ¤250 dacht ik, dus wel de moeite waard.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 17 november 2017 @ 09:56:22 #20
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_175127625
Sommige aanvullende verzekeringen dekken ook zwangerschapscursussen, maar dan moet de aanbieder wel een contract met de verzekeraar hebben. Dus als je een cursus gaat uitzoeken, check dan eerst of die gedekt is.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_175128486
Check dan ook meteen of je verzekering een contract heeft het ziekenhuis waar je wilt bevallen en de kraamzorg waar je voorkeur naar uitgaat. Kortom nog best wel wat werk :@

En hoe goed je ook verzekert, leg wat apart voor onvoorzien. Zo moest mijn vrouw bij haar zwangerschap elke maand bloed laten prikken en zijn we uiteindelijk met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. Doei volledig eigen risico. Bloed prikken viel nog in 2013 en de ambulance in 2014.
pi_175130167
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 09:10 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

FBTO kwam er bij mij als goedkoopste uit, ik neem maar 24 uur kraamzorg max. dus dan blijft er nog wat over van zo'n maximaal bedrag (die aanvulling kost ook geen drol 13 euro ofzo)
Ik had ook nog gekeken of het niet goedkoper was helemaal geen aanvulling te nemen, maar 24 uur en kraampakket zit gelijk aan.

Maar volgens een pagina op consumentenbond krijg je vanuit de basis 208 vergoed voor een ziekenhuisbevalling ongeacht medisch of niet. Dit klopt toch niet?
Bij een bevalling in een ziekenhuis of geboortehuis zonder medische indicatie betaal je een eigen bijdrage EN krijg je een maximaal bedrag vergoed.
Je betaalt dus EN die eigen bijdrage (in 2018 ¤ 377,81) en alles boven het maximale bedrag uit de basisverzekering (in 2018 ¤ 211)

Het maximale tarief wat een ziekenhuis/geboortecentrum mag vragen hiervoor is ¤ 607,89.

Alhoewel CZ me ook weer in de war maakt met de tekst:

'Voorbeeld:
Stel, u bevalt in het ziekenhuis of geboortecentrum
zonder medische noodzaak, zonder opname:
Wij vergoeden voor moeder en kind dus 2x
¤ 122,50 per dag. De totale vergoeding is
¤ 245,- voor deze bevalling.
Maar wij trekken daar voor beiden ¤ 17,- aan
wettelijke eigen bijdragen vanaf; dat is ¤ 34,-.
U krijgt dus ¤ 245,- minus ¤ 34,- = ¤ 211,- per
dag van ons.'

[ Bericht 16% gewijzigd door exode op 17-11-2017 12:34:37 ]
pi_175130819
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 10:47 schreef exode het volgende:
Check dan ook meteen of je verzekering een contract heeft het ziekenhuis waar je wilt bevallen en de kraamzorg waar je voorkeur naar uitgaat. Kortom nog best wel wat werk :@

En hoe goed je ook verzekert, leg wat apart voor onvoorzien. Zo moest mijn vrouw bij haar zwangerschap elke maand bloed laten prikken en zijn we uiteindelijk met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. Doei volledig eigen risico. Bloed prikken viel nog in 2013 en de ambulance in 2014.
Ja ik had een heel excelbestand met kolommen voor
- kosten basisverzekering
- kosten extra pakket
- contract met kraamzorg instantie die ik wil?
- contract met verloskundige die ik wil?
- contract met mijn tandarts/huisarts?
- hoeveel kraamzorg vergoed?
- zwangerschapscursus vergoed (en hoeveel)?
- lactatiekundige vergoed (en hoeveel)?
- (bekken)fysio vergoed (en hoeveel)
etc etc
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_175132431
Ah joh CZ heeft het nog ingewikkelder gemaakt zojuist. Zij zeggen nu dat alle dekkingen die ik wens alleen in het aanvullende pakket 'Gezinnen' zit, maar als ik naar

https://www.cz.nl/~/media(...)f6-97b0-55e27613adc7

en

https://www.cz.nl/~/media(...)60-a153-952cd9020c7f

kijk, zie ik de dekking ook bij de goedkopere verzekeringen staan.
pi_176031608
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 10:47 schreef exode het volgende:
Check dan ook meteen of je verzekering een contract heeft het ziekenhuis waar je wilt bevallen en de kraamzorg waar je voorkeur naar uitgaat. Kortom nog best wel wat werk :@

En hoe goed je ook verzekert, leg wat apart voor onvoorzien. Zo moest mijn vrouw bij haar zwangerschap elke maand bloed laten prikken en zijn we uiteindelijk met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. Doei volledig eigen risico. Bloed prikken viel nog in 2013 en de ambulance in 2014.
Ik dacht dat als je een medische indicatie had, dat ambulance er bij inbegrepen zat?

Ben nu maar alvast begonnen met het uitzoeken van de zorgverzekering voor 2018. De afgelopen jaren cancelde ik de verzekering op 31 december en tegen het einde van de maand januari koos ik een nieuwe :)

Dit jaar was ik verzekerd bij Delta Lloyd, maar dus niet alles gebruikt. In mei ben ik uitgerekend en waar ik geïnteresseerd in ben is vergoeding voor lactatiedeskundige, fysio en bevalling in het ziekenhuis. Ik wil erg graag thuis bevallen maar ik kan natuurlijk zomaar van gedachten veranderen. Nu dus even berekenen of een extra pakket zin heeft. En ik lees hier ook dat ik moet nagaan of mijn nieuwe verzekering contract heeft met mijn kraamzorg. Goede tip :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')