abonnement Unibet Coolblue
pi_175112938
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:03 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Heeft totaal niks met angst te maken.
Ik ben niet bang voor God dus.

Maar om op de TT in te gaan.
God heeft de man en de vrouw voor elkaar geschapen, anders komt er geen nageslacht.
Waarom planten we ons dan niet de gehele dag voort. Als je op fok zit ben je ook niet bezig met nageslacht
pi_175113009
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:25 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Op basis waarvan is God liefde volgens christenen dan? En waarom is er zoveel dubbelzinnigheid in de bijbel? Zou je niet verwachten dat degenen die de bijbel hebben geschreven wat meer nuanceringen aangebracht zouden moeten hebben of geheel andere teksten zou gebruiken. Die dubbelzinnigheid alleen al is voor mij reden om aan te nemen dat de bijbel alles behalve goddelijk is.
wat is er allemaal dubbelzinnig dan volgens jou in de bijbel?
en dan is de vraag of mensen het zelf dubbelzinnige maken.
Want dan ligt het probleem eerder bij de mens dan bij God.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_175113787
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:05 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Waarom planten we ons dan niet de gehele dag voort. Als je op fok zit ben je ook niet bezig met nageslacht
omdat er ook gewerkt moet worden dat gebeurd in de bijbel ook wel.
En de voortplanting duurt gemiddeld negen maand bij een vrouw ;)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_175113834
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:05 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Waarom planten we ons dan niet de gehele dag voort. Als je op fok zit ben je ook niet bezig met nageslacht
Omdat je ook moet eten, drinken en onderdak moet zorgen om succesvolle voortplanting te bewerkstelligen.
pi_175115157
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:37 schreef Mr.Maul het volgende:
Ik lees vaak dat homo's gezien worden als onnatuurlijk, ofwel: het is een foutje. Kunnen gelovigen mij vertellen waarom dit precies zo is. Is het omdat homo's zich meestal niet voortplanten? Of omdat het simpelweg tegen de wil van god ingaat?
Er zijn tegenwoordig ook legio hetero's die zich niet voortplanten. Hoe natuurlijk is dat?
En waarom steeds de natuur er bij halen als het over religieuze haken en ogen gaat?
Moord is heel natuurlijk, pedofilie is heel natuurlijk, verkrachten is heel natuurlijk, kindermoord is heel natuurlijk.
Zorgen voor je zieken is heel onnatuurlijk, mensen die eigenlijk zouden sterven zonder de medische voorzieinigen, in leven houden is heel onnatuurlijk, elkaar eeuwige trouw beloven is heel onnatuurlijk.
Want de natuur is keihard. Zowel voor de ouden van dagen, als de pasgeborenen, als de zieken en behoeftigen.
Waarom steeds opnieuw dat gezanik over 'natuurlijk'? Kunnen olifanten vliegen? Nee.
Kunnen haaien bergen beklimmen? Nee.
Kunnen fruitvliegjes auto rijden? Nee.

Hou aub op met dat gezanik of iets natuurlijk of niet is. Geloof is ook niet natuurlijk.
Hoeveel dieren gaan naar de kerk, moskee, of tempel?
Hoeveel dieren begraven hun doden?
Hoeveel dieren geven zich op als orgaandonor?

KAPPEN MET DAT GEZANIK!!!!!!!!
  donderdag 16 november 2017 @ 19:13:06 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175116367
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat boek is niet uit de lucht komen vallen, die verteld enkel wat men wilde horen.
Vertelt*.

En nee, die boeken zijn een verzameling van teksten, voornamelijk opgetekend door machthebbers die hun volk keihard onderdrukten. Met die geboden als ultieme uiting daarvan. De 'beste' manier om een volk in het gareel te houden is complete homogeniteit (hihi). Stel een norm en alles en iedereen die er vanaf wijkt wordt opgeruimd. Vandaar al die bizarre provisies waar men geacht wordt zich aan te houden, naast natuurlijk de ontelbare oproepen tot genocide, verkrachting en ander geweld van 'de anderen'.

Als je wil weten hoe zoiets zich tegenwoordig uit, Noord-Korea is een mooi voorbeeld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 16 november 2017 @ 19:16:19 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175116433
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:12 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Als uw oog u tot verkeerde dingen brengt, ruk het dan uit en gooi het weg. Want het is beter één lichaamsdeel kwijt te raken dan dat uw hele lichaam in de hel wordt gegooid. En als uw hand u tot verkeerde dingen brengt, hak hem dan af en gooi hem weg. Want het is beter één lichaamsdeel kwijt te raken dan dat uw hele lichaam in de hel wordt gegooid. (Matteus 5:29-30)

Het lijkt me niet heel gezond om dat letterlijk te nemen.
Waarom niet? Waar denk je dat dat gevoel vandaan komt dat jou zegt dat je dat niet letterlijk moet nemen?

Waarom zou je al dat geneuzel over de liefdevolle god dan wel letterlijk nemen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 16 november 2017 @ 19:20:29 #58
224960 highender
Travellin' Light
pi_175116503
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:26 schreef matspontius het volgende:
Wat heeft dit met geloven in een God of iets dergelijks te maken? Dit is gewoon natuurlijk (aangeleerd) gedrag. Aan geloven is niets natuurlijks, behalve bij de mens komt dit in de natuur niet voor
Dus het is natuurlijk, er bestaat niet zoiets als 'onnatuurlijk' of 'bovennatuurlijk', het is op zijn best een kunstmatig onderscheid voor iets dat nog niet begrepen wordt.
pi_175116563
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:57 schreef ABombali het volgende:
Dat 2e vooral, maar het zijn niet alleen gelovigen die dat denken.... Het is natuurlijk ook echt een beetje onnatuurlijk.
Zie bonobo's.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175116568
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:37 schreef Mr.Maul het volgende:
Ik lees vaak dat homo's gezien worden als onnatuurlijk, ofwel: het is een foutje. Kunnen gelovigen mij vertellen waarom dit precies zo is. Is het omdat homo's zich meestal niet voortplanten? Of omdat het simpelweg tegen de wil van god ingaat?
Want rare boekjes.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175116588
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 00:40 schreef ToT het volgende:
Homoseksualiteit is onnatuurlijk, behalve in het dierenrijk! :Y

Bij deze hagedissen bestaan er geen mannetjes; ze moeten lesbische seks hebben om zichzelf te kunnen voortplanten. (Het nageslacht is dus een exacte kopie van de moeder aangezien er geen bevruchting plaats vindt.)

Ooievaars zijn overigens ook heel vaak homo. Onderzoekers denken dat ze vaak zelf niet eens weten wat voor geslacht ze zijn, aangezien mannetjes en vrouwtjes zo veel op elkaar lijken.

Maar goed; zondige dieren! :( FOEI! :( Komt vast allemaal door de zondeval van Adam en Eva! :T
Er bestaan zelfs homofiele, necrofiele eenden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175116669
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Sorry, je hebt gelijk; het ging om deze soort: https://en.wikipedia.org/wiki/New_Mexico_whiptail , niet om de bearded dragon.
Mooi bewijs voor evolutie, sommige vissensoorten hebben hetzelfde toch?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175116927
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:33 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Vergelijkingen met het dierenrijk zijn natuurlijk een beetje raar.
Die vergelijkingen zijn alleen maar raar als je redeneert vanuit een absurd antropocentrisch uitgangspunt van volstrekte grootheidswaanzin.
Als er al zoiets bestaat als een almachtige god dan is de kans dat een dergelijk wezen zich druk zou maken over het doen en laten van menselijke individuen volstrekt nihil.
Mensen zijn kale apen niets meer niets minder.
Als koeien een god bedachten had die een koeienachtige geest en waren koeien heeeeel belangrijk.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 16 november 2017 @ 19:48:50 #64
74056 crew  ToT
pi_175117252
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 19:29 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Mooi bewijs voor evolutie, sommige vissensoorten hebben hetzelfde toch?
Dat weet ik weer niet. :)
Maar idd; als God deze beestjes geschapen zou hebben, is-ie niet vies van een beetje lekkere lesbische pr0n! :P
pi_175117428
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:35 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Te kort door de bocht.

Ik vond de Bijbel vroeger maar onzin. Ooit raakte ik in discussie met een vriend van me die christen was (ik toen nog niet), en toen ben ik het evangelie van Lucas gaan lezen. Daarin trof ik een heleboel dingen aan die ik raar en onlogisch vond, dus ben ik een heleboel vragen gaan stellen. Hoewel hij die vragen naar eer en geweten beantwoordde, was ik verre van overtuigd.

Pas nadat ik christen werd ging ik met andere ogen naar de Bijbel kijken en bleken heel veel dingen toch een stuk dieper of anders te liggen dan ik altijd dacht. De Bijbel ondersteunde op veel punten niet het wereldbeeld dat ik had, dus werd ik gedwongen om dingen in twijfel te trekken. In sommige dingen volg ik nu meer de lijn van de Bijbel, maar ik denk dat het wijs is om ook op de Bijbel kritisch te blijven - niet omdat je God niet zou kunnen vertrouwen (want dat moet je nu juist wel doen), maar omdat mensen vergissingen maken in het vertalen van het woord van God. Dat bedoel ik op 2 manieren: het vertalen van de woorden die God tot iemand sprak naar tekst op papier, en het vertalen van het Hebreeuws en Oud-Grieks in een voor ons begrijpelijke taal.

Maar misschien lees ik nog steeds teveel in de Bijbel wat ik erin wil lezen. Dat zou kunnen. Maar ik probeer wel te luisteren naar wat God me wil vertellen, zowel binnen als buiten de Bijbel.
Waarom zou god in woorden spreken, zou wiskunde dan niet logischer zijn?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175117873
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 19:48 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat weet ik weer niet. :)
Maar idd; als God deze beestjes geschapen zou hebben, is-ie niet vies van een beetje lekkere lesbische pr0n! :P
Moet god ondertussen ook niet eens genderneutraal, hij/zij/het moet wel met zijn tijd meegaan natuurlijk.
Oh nee dat mag niet.
Sowieso zou dat kunnen een meer dynamische god ipv van altijd dat statische?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 16 november 2017 @ 23:21:40 #67
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_175123674
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 19:54 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Waarom zou god in woorden spreken, zou wiskunde dan niet logischer zijn?
Het zou best kunnen dat God tegen een gelovige wiskunde kan spreken door middel van een wiskundige formule, als Hij dat waardevol acht. Maar taal is doorgaans wat flexibeler.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 19:38 schreef Tanatos het volgende:
Als koeien een god bedachten had die een koeienachtige geest en waren koeien heeeeel belangrijk.
Als koeien die mate van bewustzijn hadden waren het geen koeien.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 19:38 schreef Tanatos het volgende:
Mensen zijn kale apen niets meer niets minder.
Als je jezelf ziet als niets meer dan een kale aap, dan heb je geen al te hoge pet op van jezelf. Ik zeg je dat God een persoonlijke God is die houdt van alle mensen die Hij geschapen heeft, ook van jou. Het is niet nodig om jezelf zo omlaag te halen.
pi_175123762
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 23:21 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat God tegen een gelovige wiskunde kan spreken door middel van een wiskundige formule, als Hij dat waardevol acht. Maar taal is doorgaans wat flexibeler.

[..]

Als koeien die mate van bewustzijn hadden waren het geen koeien.

[..]

Als je jezelf ziet als niets meer dan een kale aap, dan heb je geen al te hoge pet op van jezelf. Ik zeg je dat God een persoonlijke God is die houdt van alle mensen die Hij geschapen heeft, ook van jou. Het is niet nodig om jezelf zo omlaag te halen.
Antropocentrische nonsense.
De mens is enkel maat tot zichzelf.
Verdiep je eens een half uurtje in astronomie ter bevordering van je pseudo-nederigheid.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175124535
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:35 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Te kort door de bocht.

Ik vond de Bijbel vroeger maar onzin. Ooit raakte ik in discussie met een vriend van me die christen was (ik toen nog niet), en toen ben ik het evangelie van Lucas gaan lezen. Daarin trof ik een heleboel dingen aan die ik raar en onlogisch vond, dus ben ik een heleboel vragen gaan stellen. Hoewel hij die vragen naar eer en geweten beantwoordde, was ik verre van overtuigd.

Pas nadat ik christen werd ging ik met andere ogen naar de Bijbel kijken en bleken heel veel dingen toch een stuk dieper of anders te liggen dan ik altijd dacht. De Bijbel ondersteunde op veel punten niet het wereldbeeld dat ik had, dus werd ik gedwongen om dingen in twijfel te trekken. In sommige dingen volg ik nu meer de lijn van de Bijbel, maar ik denk dat het wijs is om ook op de Bijbel kritisch te blijven - niet omdat je God niet zou kunnen vertrouwen (want dat moet je nu juist wel doen), maar omdat mensen vergissingen maken in het vertalen van het woord van God. Dat bedoel ik op 2 manieren: het vertalen van de woorden die God tot iemand sprak naar tekst op papier, en het vertalen van het Hebreeuws en Oud-Grieks in een voor ons begrijpelijke taal.

Maar misschien lees ik nog steeds teveel in de Bijbel wat ik erin wil lezen. Dat zou kunnen. Maar ik probeer wel te luisteren naar wat God me wil vertellen, zowel binnen als buiten de Bijbel.
In 2017 nog Christen worden. Dan moet er wel een steekje los zitten ergens in de bovenkamer.
  vrijdag 17 november 2017 @ 09:20:43 #70
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_175127054
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 00:08 schreef Stabiel het volgende:

[..]

In 2017 nog Christen worden. Dan moet er wel een steekje los zitten ergens in de bovenkamer.
2016. Maar dank je :)

Een gelovige mag blij zijn als hij ten onrechte een slechte behandeling moet ondergaan, omdat hij voor God een zuiver geweten wil houden. (1 Petrus 2:9)
  vrijdag 17 november 2017 @ 09:45:48 #71
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175127420
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:03 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Heeft totaal niks met angst te maken.
Ik ben niet bang voor God dus.

Maar om op de TT in te gaan.
God heeft de man en de vrouw voor elkaar geschapen, anders komt er geen nageslacht.
Leg me eens uit hoe die God van jou ontstaan is? En is het een man, vrouw, hermafrodiet? En svp niet zo'n dooddoener als die was er altijd al ..................
"Hoka Hey!"
pi_175129665
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 09:45 schreef matspontius het volgende:

[..]

Leg me eens uit hoe die God van jou ontstaan is? En is het een man, vrouw, hermafrodiet?
God was er altijd al en staat juist buiten ruimte en tijd.
Maar of God een man of een vrouw is heb ik geen idee van, gezien hij zich als onder andere Vader manifesteert zou je zeggen dat het een man is.
Maar ik heb geen idee, want als ik zou zeggen dat hij een man is maak ik er gelijk een beeld van.
En dat mag niet volgens de 10 geboden.
en voor je geloof zou het ook niet zoveel moeten uitmaken, want als je al denkt te weten hoe God is dan is God nog onnoemlijk veel groter.

quote:
En svp niet zo'n dooddoener als die was er altijd al ..................
helaast toch moeten gebruiken, want zo is het nu eenmaal.
zoals gezegd staat God dus buiten ruimte en tijd.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 17 november 2017 @ 11:52:48 #73
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175129685
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 11:51 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

God was er altijd al en staat juist buiten ruimte en tijd.
Maar of God een man of een vrouw is heb ik geen idee van, gezien hij zich als onder andere Vader manifesteert zou je zeggen dat het een man is.
Maar ik heb geen idee, want als ik zou zeggen dat hij een man is maak ik er gelijk een beeld van.
En dat mag niet volgens de 10 geboden.
en voor je geloof zou het ook niet zoveel moeten uitmaken, want als je al denkt te weten hoe God is dan is God nog onnoemlijk veel groter.
Ik zei toch dat je niet met de dooddoener "God bestaat altijd al" moest aankomen - toch doen he _O-
"Hoka Hey!"
pi_175129725
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 11:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik zei toch dat je niet met de dooddoener "God bestaat altijd al" moest aankomen - toch doen he _O-
sorry, kan gewoon niet anders.
God is gewoon zoveel groter dan wij mensen kunnen bevatten.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_175129805
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 11:51 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

God was er altijd al en staat juist buiten ruimte en tijd.
Maar of God een man of een vrouw is heb ik geen idee van, gezien hij zich als onder andere Vader manifesteert zou je zeggen dat het een man is.
Maar ik heb geen idee, want als ik zou zeggen dat hij een man is maak ik er gelijk een beeld van.
En dat mag niet volgens de 10 geboden.
en voor je geloof zou het ook niet zoveel moeten uitmaken, want als je al denkt te weten hoe God is dan is God nog onnoemlijk veel groter.

[..]

helaast toch moeten gebruiken, want zo is het nu eenmaal.
zoals gezegd staat God dus buiten ruimte en tijd.

En vind de mensheid buitensporig belangrijk?
Zelfs het individu?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175129939
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 11:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik zei toch dat je niet met de dooddoener "God bestaat altijd al" moest aankomen - toch doen he _O-
Nou, als je niks kan met dat antwoord, dan pech voor jou. Jouw probleem verder.
pi_175129994
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 11:54 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

sorry, kan gewoon niet anders.
God is gewoon zoveel groter dan wij mensen kunnen bevatten.
Waarom kan jij dan überhaupt bevatten dat God bestaat?
  vrijdag 17 november 2017 @ 12:12:24 #78
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_175130043
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 09:45 schreef matspontius het volgende:

[..]

Leg me eens uit hoe die God van jou ontstaan is? En is het een man, vrouw, hermafrodiet? En svp niet zo'n dooddoener als die was er altijd al ..................
Zeg eens, hoeveel is 2+2? En nu niet aankomen met het antwoord '4', dat is zo'n dooddoener.
pi_175130047
Hetero zijn :')
  vrijdag 17 november 2017 @ 13:08:47 #80
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175131095
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 12:12 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Zeg eens, hoeveel is 2+2? En nu niet aankomen met het antwoord '4', dat is zo'n dooddoener.
Inderdaad kan ook 3 of 5 of 1 zijn - dat zijn gewoon afspraken door de mens gemaakt
"Hoka Hey!"
  vrijdag 17 november 2017 @ 13:10:46 #81
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175131132
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 12:06 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Nou, als je niks kan met dat antwoord, dan pech voor jou. Jouw probleem verder.
Ik heb geen probleem daarmee hoor. Ik geloof niet in een fictief figuur die allerlei leefregels opstelt zodat je uiteindelijk tot in den treure bij die figuur kan zijn ~O>
"Hoka Hey!"
pi_175132190
Snap ook niet waarom dat beweerd wordt.

Veel Christenen gaan ervan uit dat de mens van nature zondig is, en homoseksualiteit beschouwen ze als een zonde. Het is dan niet echt logisch om het daarom ook maar meteen onnatuurlijk te noemen.
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:30:02 #83
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175132413
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:15 schreef Lokasenna het volgende:
Snap ook niet waarom dat beweerd wordt.

Veel Christenen gaan ervan uit dat de mens van nature zondig is, en homoseksualiteit beschouwen ze als een zonde. Het is dan niet echt logisch om het daarom ook maar meteen onnatuurlijk te noemen.
Daar in tegen is het geloven in een fictief figuur uiteraard zeer natuurlijk
"Hoka Hey!"
pi_175132479
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:30 schreef matspontius het volgende:

[..]

Daar in tegen is het geloven in een fictief figuur uiteraard zeer natuurlijk
Aangezien er nogal veel mensen ter wereld een religie aanhangen lijkt het me vrij natuurlijk ja, los van of ze het bij het juiste eind hebben of niet.
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:44:51 #85
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175132680
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:33 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Aangezien er nogal veel mensen ter wereld een religie aanhangen lijkt het me vrij natuurlijk ja, los van of ze het bij het juiste eind hebben of niet.
Jaja, omdat veel mensen iets doen is het natuurlijk? Klinkt uiteraard heel logisch. Er zijn trouwens nogal veel mensen die verstandiger zijn en geen religie aanhangen en dat worden er steeds meer - ook natuurlijk?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:45:37 #86
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_175132696
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:15 schreef Lokasenna het volgende:
Snap ook niet waarom dat beweerd wordt.

Veel Christenen gaan ervan uit dat de mens van nature zondig is, en homoseksualiteit beschouwen ze als een zonde. Het is dan niet echt logisch om het daarom ook maar meteen onnatuurlijk te noemen.
Goed punt. In die zin is seksuele onzuiverheid juist heel erg natuurlijk.

Het sluit ook aan op een ander soort discussie: is de mens van nature goed of slecht? Mijn antwoord daarop is altijd: beide. We zijn geschapen in Gods evenbeeld, maar hebben een zondige natuur. De mens is zowel wit als zwart.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:30 schreef matspontius het volgende:

[..]

Daar in tegen is het geloven in een fictief figuur uiteraard zeer natuurlijk
Dat God fictief zou zijn is jouw mening.

Het valt me op dat atheïsten tegenwoordig vaak veel dogmatischer en rechtlijniger zijn dan gelovigen.
pi_175132785
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jaja, omdat veel mensen iets doen is het natuurlijk? Klinkt uiteraard heel logisch. Er zijn trouwens nogal veel mensen die verstandiger zijn en geen religie aanhangen en dat worden er steeds meer - ook natuurlijk?
Veel mensen zijn op zoek naar antwoorden waarom ze hier zijn, hoe ze hier gekomen zijn. Religie geeft dat soort antwoorden, maar nu ook de wetenschap steeds meer van dit soort antwoorden is gaan geven is godsdienst in de westerse wereld op zijn retour. Volgens mij allemaal redelijk natuurlijk, dus.


Persoonlijk vind ik dat je voor de 'hoe' vragen het best bij wetenschap terecht kunt, en voor de 'waarom' vragen het beste bij religie.
  vrijdag 17 november 2017 @ 14:52:24 #88
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175132855
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:49 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Veel mensen zijn op zoek naar antwoorden waarom ze hier zijn, hoe ze hier gekomen zijn. Religie geeft dat soort antwoorden, maar nu ook de wetenschap steeds meer van dit soort antwoorden is gaan geven is godsdienst in de westerse wereld op zijn retour. Volgens mij allemaal redelijk natuurlijk, dus.

Persoonlijk vind ik dat je voor de 'hoe' vragen het best bij wetenschap terecht kunt, en voor de 'waarom' vragen het beste bij religie.
Dat is wel de makkelijkste weg voor het geloof ja, dan hoef je tenminste niets te bewijzen _O-
"Hoka Hey!"
pi_175135205
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:49 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Veel mensen zijn op zoek naar antwoorden waarom ze hier zijn, hoe ze hier gekomen zijn. Religie geeft dat soort antwoorden, maar nu ook de wetenschap steeds meer van dit soort antwoorden is gaan geven is godsdienst in de westerse wereld op zijn retour. Volgens mij allemaal redelijk natuurlijk, dus.

Persoonlijk vind ik dat je voor de 'hoe' vragen het best bij wetenschap terecht kunt, en voor de 'waarom' vragen het beste bij religie.
Dat komt ook omdat ieder mens van nature een god's besef heeft. ;)
Kan wetenschap dan ook het onverklaarbare verklaren?
Waarom mensen bijvoorbeeld geestelijke activiteiten waarnemen?

Als bijvoorbeeld een groep mensen een ouija bord gebruikt of aan glaasje draaien doet en achteraf continu achter volgd wordt door stemmen of andere "spirituele" dingen meemaakt?
kun je die dingen met wetenschap verklaren?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 17 november 2017 @ 17:08:38 #90
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175135315
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:45 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Het sluit ook aan op een ander soort discussie: is de mens van nature goed of slecht? Mijn antwoord daarop is altijd: beide. We zijn geschapen in Gods evenbeeld, maar hebben een zondige natuur. De mens is zowel wit als zwart.
En die god dan, is die ook zo grijs? Net claimde je nog dat god liefde zou zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175136061
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 14:15 schreef Lokasenna het volgende:
Snap ook niet waarom dat beweerd wordt.

Veel Christenen gaan ervan uit dat de mens van nature zondig is, en homoseksualiteit beschouwen ze als een zonde. Het is dan niet echt logisch om het daarom ook maar meteen onnatuurlijk te noemen.
Het is volgens religie onnatuurlijk in de zin dat God de vrouw voor de man heeft geschapen. Twee verschillende geslachten met elkaar gematched. Als je de geslachtsdelen en organen bekijkt is die conclusie ook logisch.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2017 17:54:34 ]
  vrijdag 17 november 2017 @ 18:06:49 #92
224960 highender
Travellin' Light
pi_175136262
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:53 schreef Hexx. het volgende:
Het is volgens religie onnatuurlijk in de zin dat God de vrouw voor de man heeft geschapen. Twee verschillende geslachten met elkaar gematched. Als je de geslachtsdelen en organen bekijkt is die conclusie ook logisch.
Als God liefde is, en man is verliefd op man, of vrouw is verliefd op vrouw, dan is er ook een match. Of is Ole Kirk Christiansen wellicht God?
pi_175136433
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2017 18:06 schreef highender het volgende:

[..]

Als God liefde is, en man is verliefd op man, of vrouw is verliefd op vrouw, dan is er ook een match.
Dat is weer een zijtak verhaal.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2017 18:18:16 ]
pi_175144002
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:53 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Het is volgens religie onnatuurlijk in de zin dat God de vrouw voor de man heeft geschapen. Twee verschillende geslachten met elkaar gematched. Als je de geslachtsdelen en organen bekijkt is die conclusie ook logisch.
Is het dan ook onnatuurlijk dat sommige mensen stelen, of de vrouw van een ander begeren?
Misschien was het in het begin niet zo bedoeld, maar volgens het christendom heeft de mens een gevallen natuur.
  Beste debater 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 00:49:28 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_175145333
niks mis met homo's
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 18 november 2017 @ 08:34:43 #96
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175146942
Mensen die in God geloven geloven uiteraard ook in Sinterklaas .....
"Hoka Hey!"
pi_175146947
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 23:38 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Is het dan ook onnatuurlijk dat sommige mensen stelen, of de vrouw van een ander begeren?
Misschien was het in het begin niet zo bedoeld, maar volgens het christendom heeft de mens een gevallen natuur.
Je haalt geschapen en erfzonde door elkaar. Eva was speciaal geschapen voor Adam, ook bedoeld voor de voortplanting. Zie mijn post ook over geslachtsdelen en organen.
Twee van hetzelfde geslacht is dus niet zo gemaakt, waardoor onnatuurlijk.

Door de erfzonde heeft men de neiging slechte dingen te doen. Dit valt dus onder zonde. Ja, slecht in wiens ogen is ook weer een ander onderwerp, waar dus ook homoseksualiteit onder valt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2017 08:39:31 ]
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:25:53 #98
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_175148884
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 08:35 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Door de erfzonde heeft men de neiging slechte dingen te doen.
En waardoor deden A en E "slechte" dingen? Kan niet door de erfzonde zijn gekomen...
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:32:42 #99
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_175148987
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 17:01 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Kan wetenschap dan ook het onverklaarbare verklaren?
Nee. God ook niet btw. Als hij het wel kan dan is het dus verklaarbaar.
quote:
Als bijvoorbeeld een groep mensen een ouija bord gebruikt of aan glaasje draaien doet en achteraf continu achter volgd wordt door stemmen of andere "spirituele" dingen meemaakt?
kun je die dingen met wetenschap verklaren?
Vrij aardig ja. Ik heb dit trouwens ook wel eens gedaan en ik word niet achtervolgd door wat dan ook. Hoe verklaar je dat?
pi_175149061
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:25 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En waardoor deden A en E "slechte" dingen? Kan niet door de erfzonde zijn gekomen...
Nee, het komt door Molurus ....

:+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')