abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:01:02 #226
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_176312187
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:02 schreef bloempjuh het volgende:
2300 netto? Jezus, dan heb ik echt kutbanen gehad. Mijn laatste onderwijsbaan (fulltime, met mentortaken e.d.) leverde me krap 1900 netto op. En daarvan moest ik zelf mijn reiskosten betalen.

Niet eerlijk. :N
ik zou maghrebijnse niet zomaar op haar woord geloven hoor.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_176312258
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:36 schreef Mishu het volgende:

[..]

Volgens mij komen ze binnenkort met een vast contract. Dan ga ik dit bespreekbaar maken en dan zien we wel. Ondertussen doe ik wat sollicitaties de deur uit.
Ja, zou gewoon zoeken en mocht je wat beters vinden dan weggaan.

Madelieff, boeit me eerlijk gezegd niet wat je denkt en vindt. Zolang ik maar weet dat het zo is. Ik heb gewoon geluk gehad.
pi_176312292
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:12 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik ga ook voorlopig gewoon mijn best doen (uiteraard). Maar als iemand meer biedt voor een leuke baan ben ik weg. Eigen schuld, dikke bult.
Verwacht je dan echt zoveel meer te krijgen?
Een hogere opleiding betekent zeker niet altijd meer salaris. Is vooral een kwestie van vraag en aanbod.

In mijn branche is het startsalaris dat Maghrebijnse noemt overigens best normaal. Dus het zou kunnen, maar ik heb geen idee van de salarissen in haar branche.
pi_176312515
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Verwacht je dan echt zoveel meer te krijgen?
Een hogere opleiding betekent zeker niet altijd meer salaris. Is vooral een kwestie van vraag en aanbod.

In mijn branche is het startsalaris dat Maghrebijnse noemt overigens best normaal. Dus het zou kunnen, maar ik heb geen idee van de salarissen in haar branche.
Verschilt ook per bedrijf. Het bedrijf waar ik nu ga werken is commercieel, technisch en dus ook een veel betere loon dan toen ik in de culturele sector zat ondanks dat het wel zelfde branche is.

In welke branche zit jij?
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:14:26 #230
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176312551
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Verwacht je dan echt zoveel meer te krijgen?
Een hogere opleiding betekent zeker niet altijd meer salaris. Is vooral een kwestie van vraag en aanbod.

In mijn branche is het startsalaris dat Maghrebijnse noemt overigens best normaal. Dus het zou kunnen, maar ik heb geen idee van de salarissen in haar branche.
Het gaat om het punt dat gelijk werk niet gelijk beloond wordt. Ook ik heb werkervaring naast mijn studie binnen de overheid en dat meisje is duidelijk minder slim/goed dan mij. Dan denk ik bij mezelf: zwaai zwaai baai baai.
pi_176312651
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:14 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het gaat om het punt dat gelijk werk niet gelijk beloond wordt. Ook ik heb werkervaring naast mijn studie binnen de overheid en dat meisje is duidelijk minder slim/goed dan mij. Dan denk ik bij mezelf: zwaai zwaai baai baai.
*dan ik.

De situatie is niet gelijk. Ze heeft meer ervaring (ruim tien jaar!) en krijgt dus meer betaald. Logisch ook. Wat snap je daar precies niet aan?
pi_176312661
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:13 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Verschilt ook per bedrijf. Het bedrijf waar ik nu ga werken is commercieel, technisch en dus ook een veel betere loon dan toen ik in de culturele sector zat ondanks dat het wel zelfde branche is.

In welke branche zit jij?
Financiėle dienstverlening/consultancy.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:21:53 #233
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176312728
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:14 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het gaat om het punt dat gelijk werk niet gelijk beloond wordt. Ook ik heb werkervaring naast mijn studie binnen de overheid en dat meisje is duidelijk minder slim/goed dan mij. Dan denk ik bij mezelf: zwaai zwaai baai baai.
Ok ga dan, jeetje :')
With the stars as her umbrella
pi_176312906
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:14 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het gaat om het punt dat gelijk werk niet gelijk beloond wordt. Ook ik heb werkervaring naast mijn studie binnen de overheid en dat meisje is duidelijk minder slim/goed dan mij. Dan denk ik bij mezelf: zwaai zwaai baai baai.
Ze is 2 dagen in dienst en jij weet haar salaris en competenties al precies?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176313097
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:14 schreef Mishu het volgende:
Het gaat om het punt dat gelijk werk niet gelijk beloond wordt. Ook ik heb werkervaring naast mijn studie binnen de overheid en dat meisje is duidelijk minder slim/goed dan mij ik. Dan denk ik bij mezelf: zwaai zwaai baai baai.
Wat mankeer jij toch dat je doorlopend zo bezig bent met beter willen zijn dan de mensen om je heen? Of ben je gewoon een troll?
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:37:55 #236
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176313172
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:19 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

*dan ik.

De situatie is niet gelijk. Ze heeft meer ervaring (ruim tien jaar!) en krijgt dus meer betaald. Logisch ook. Wat snap je daar precies niet aan?
Aan alles wat ik gezien heb is ze absoluut niet beter / intelligenter dan mij. Leuk dat je ooit een hoge functie hebt gehad maar als jij dezelfde leeftijd bent en dezelfde functie hebt dan moet je hetzelfde verdienen.

Daarbij zat ik sowieso al te spelen met het idee om verder te zoeken. Het voelt scheef dat ik inmiddels 2 fte doe voor nop.
pi_176313199
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:37 schreef Mishu het volgende:
Aan alles wat ik gezien heb is ze absoluut niet beter / intelligenter dan mij. Leuk dat je ooit een hoge functie hebt gehad maar als jij dezelfde leeftijd bent en dezelfde functie hebt dan moet je hetzelfde verdienen.
Ik denk dat je gewoon gelijk hebt! Ik zou haar bellen en aankomende maandag samen even naar HR stappen. Dat zal ze leren ^O^
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:39:55 #238
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176313221
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:37 schreef Mishu het volgende:

[..]

Aan alles wat ik gezien heb is ze absoluut niet beter / intelligenter dan mij. Leuk dat je ooit een hoge functie hebt gehad maar als jij dezelfde leeftijd bent en dezelfde functie hebt dan moet je hetzelfde verdienen.

Daarbij zat ik sowieso al te spelen met het idee om verder te zoeken. Het voelt scheef dat ik inmiddels 2 fte doe voor nop.
Wees een held en lever je inslagbrief in. Heb je ook meteen een echte goede reden om hier te klagen als werkloze.
With the stars as her umbrella
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:39:58 #239
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176313222
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:38 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik denk dat je gewoon gelijk hebt! Ik zou haar bellen en aankomende maandag samen even naar HR stappen. Dat zal ze leren ^O^
Nee, ik zoek een andere baan en dan leg ik heel vriendelijk uit dat ik heel veel geleerd heb maar weer verder ga ^O^
pi_176313256
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:38 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik denk dat je gewoon gelijk hebt! Ik zou haar bellen en aankomende maandag samen even naar HR stappen. Dat zal ze leren ^O^
Nee, topic op FOK! openen, wekenlang om de hete brij heendraaien en vervolgens via een collega informeren of er misschien een mogelijkheid is dat de situatie zo oneerlijk is als ze denkt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_176313266
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:39 schreef Mishu het volgende:
Nee, ik zoek een andere baan en dan leg ik heel vriendelijk uit dat ik heel veel geleerd heb maar weer verder ga ^O^
Ja joh, dat heb je als hooggekwalificeerde mensch op de arbeidsmarkt. Ze zijn gewoon allemaal te dom om in te zien hoe briljant jij bent. Ik zou ZZP'er worden. Ga iets met taal doen ^O^
pi_176313291
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:37 schreef Mishu het volgende:

[..]

Aan alles wat ik gezien heb is ze absoluut niet beter / intelligenter dan mij. Leuk dat je ooit een hoge functie hebt gehad maar als jij dezelfde leeftijd bent en dezelfde functie hebt dan moet je hetzelfde verdienen.

Daarbij zat ik sowieso al te spelen met het idee om verder te zoeken. Het voelt scheef dat ik inmiddels 2 fte doe voor nop.
Word eigen baas. ^O^

Kun jij bepalen welk salaris je aan je werknemers wil geven. Tot die tijd zul je het moeten doen met wat je met je baas hebt uitonderhandeld en accoord mee bent gegaan. Crisis, wat kun jij zeuren. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:42:04 #243
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176313297
Een trol, het kan niet anders _O-
With the stars as her umbrella
pi_176313346
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:41 schreef Queller het volgende:
Ga iets met taal doen ^O^
Ik bedoelde overigens iets van een cursus of zo :')
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:44:53 #245
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176313372
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Word eigen baas. ^O^

Kun jij bepalen welk salaris je aan je werknemers wil geven. Tot die tijd zul je het moeten doen met wat je met je baas hebt uitonderhandeld en accoord mee bent gegaan. Crisis, wat kun jij zeuren. :')
Ja, en hopelijk is dat binnenkort bij de volgende baas weer beter. Eerst kijken wat er gebeurt.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:45:18 #246
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_176313384
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:43 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik bedoelde overigens iets van een cursus of zo :')
Het was heel duidelijk :+
With the stars as her umbrella
pi_176313558
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:44 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja, en hopelijk is dat binnenkort bij de volgende baas weer beter. Eerst kijken wat er gebeurt.
Ja, stel je voor dat je zelf actie zou moeten ondernemen om deze vermeende misstand duidelijk te krijgen. :o
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:53:38 #248
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_176313595
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:37 schreef Mishu het volgende:

[..]

Aan alles wat ik gezien heb is ze absoluut niet beter / intelligenter dan mij. Leuk dat je ooit een hoge functie hebt gehad maar als jij dezelfde leeftijd bent en dezelfde functie hebt dan moet je hetzelfde verdienen.

Daarbij zat ik sowieso al te spelen met het idee om verder te zoeken. Het voelt scheef dat ik inmiddels 2 fte doe voor nop.
waarom met dezelfde leeftijd hetzelfde salaris dan? Wat voegt leeftijd toe? In mijn ogen alleen maar dat een ouder iemamd meer werkervaring zou kunnen hebben dan een jonger iemand . Maar in deze situatie heeft zij juist meer ervaring.

En bij andere bedrijven krijg je dan toch hetzelfde? Ik neem aan dat niet alleen dit bedrijf op die manier lonen vaststelt
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:55:42 #249
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176313639
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:53 schreef madeliefff het volgende:

[..]

waarom met dezelfde leeftijd hetzelfde salaris dan? Wat voegt leeftijd toe? In mijn ogen alleen maar dat een ouder iemamd meer werkervaring zou kunnen hebben dan een jonger iemand . Maar in deze situatie heeft zij juist meer ervaring.

En bij andere bedrijven krijg je dan toch hetzelfde? Ik neem aan dat niet alleen dit bedrijf op die manier lonen vaststelt
Haar verhaal was dat haar oude loon dit was en dat ze dus niet mocht dalen vanwege de regels. Bij andere bedrijven krijg ik sowieso meer denk ik. Ik denk dat ik zeker ¤500 erbij kan krijgen.
pi_176313891
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:55 schreef Mishu het volgende:

[..]

Haar verhaal was dat haar oude loon dit was en dat ze dus niet mocht dalen vanwege de regels. Bij andere bedrijven krijg ik sowieso meer denk ik. Ik denk dat ik zeker ¤500 erbij kan krijgen.
Als je weet / vindt dat je minimaal 500 meer waard bent, waarom heb je dat dan er niet bij onderhandeld?
Of als je target X haalt dat dan je loon omhoog gaat.
En wat is je startsalaris eigenlijk? Als het ergens rond 2500 - 2700 bruto ligt is dat voor startende WO best prima. Na 2 jaar kun je echt wel een flinke stap maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')