abonnement Unibet Coolblue
pi_175078861
(Eventjes een kloon aangemaakt, voor referentie: student, 22 jaar, man)

Ik was altijd iemand die vooral van lieve knuffelseks hield, maar vorig jaar kreeg ik een relatie met een enorm leuke meid die mij een beetje introduceerde in de SM-wereld. Niets extreems, denk hierbij vooral aan spanking enzo. Aanvankelijk vond ik het een beetje raar, maar na verloop van tijd begon ik het ook (heel) leuk te vinden. Inmiddels is de relatie beeïndigd (zij woont nu in Amerika..). Echter is deze kink bij mij gebleven, tot op het punt dat ik het essentieel acht dat een nieuwe vriendin dit ook leuk zou vinden. Helaas kan je niet in iemand ogen zien of die persoon een voorkeur voor SM heeft, hetgeen het allemaal ietsje ingewikkelder maakt.

Nu ben ik mij er wel van bewust dat er best wat vrouwen zijn die wegzwijmelen bij de fifty shades of Grey films en ruige seks/SM wint terrein t.o.v. het verleden, toch ben ik heel benieuwd naar hoeveel vrouwen ook zo'n kink hebben. Hebben we het dan over 1% of toch al 20%?

NB. Ik ben mij ervan bewust dat het vrij gemakkelijk is om online in contact te komen met zulke mensen, maar om alleen nog maar online te kunnen daten zou ik vrij jammer vinden.
pi_175079489
schatting: 50%
pi_175079561
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:49 schreef happylife070 het volgende:
schatting: 50%
Meen je dit? Ik zat te denken aan 5% ofzo.
pi_175079707
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:52 schreef VakantieLiefdez het volgende:

[..]

Meen je dit? Ik zat te denken aan 5% ofzo.
Nee, zeker dichter bij 50 dan bij 5
pi_175080029
ALs je sm definieert als ietwat ruwere seks (waar imo de dingen die jij noemt onder vallen) dan kun je er wel van uitgaan dat vrij veel vrouwen wel game zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175080264
Als jij als man de dominante partij bent zal het in ieder geval een stuk makkelijker zijn dan andersom lijkt me.
pi_175083039
Zolang het niet te extreme handelingen zijn, zijn veel vrouwen wel in to sm.

Maar goed, ik kan natuurlijk niet namens alle vrouwen spreken.

Als het richting mishandelen gaat, met klemmetjes etc, vind ik het persoonlijk weer te ver gaan.
pi_175083846
Ik heb er helemaal niks mee. En ik heb ook het idee dat er aanzienlijk minder vrouwen voor in zijn dan wat hier wordt gepresenteerd door sommigen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175084156
Ik ben inderdaad dominant :Y .

Ik denk dat het belangrijk is om een onderscheid te maken tussen ervoor open staan en het ook echt leuk vinden. Ik deel de mening van Kapitein_Scheurbuik dat die percentages veel lager liggen (5-10%). Ik wil echt zeker weten dat de dame in kwestie het ook écht leuk vind, anders voel ik mij daar ook niet prettig bij.
pi_175084298
Ik denk dat vrijwel alle vrouwen het liefste wel 'goed geneukt' willen worden. Ofwel, goed aangepakt. Op billen tikken, op zijn tijd hard neuken en als man het initiatief nemen en haar in posities leggen en ze dominant neuken is denk ik de favoriete seks van ruim het grootste gedeelte van de vrouwen.

Ze willen toch voelen dat ze met een man in bed liggen. Een die van haar houdt en haar respecteert, maar haar zich ook vrouwelijk laat voelen. Vragen zoals 'mag mijn hand hier?' en ' wat wil jij?' zijn dan ook flinke afknappers. Een beetje lafjes zitten stoten heeft ook niemand wat aan.

Pak haar zoals jij het wilt. Als jij je kunt laten gaan, dan kan een vrouw dat ook.

(disclaimer: Ik heb het hier uiteraard alleen over seks waarbij het duidelijk is dat er wederkerige overeenstemming is over dat er seks mag plaatsvinden of seks in relaties. Alles met respect. Maar wel hard, lang, diep en passioneel!)

Groetjes,
Geen MatigeNeukert

[ Bericht 0% gewijzigd door matigeuser op 15-11-2017 11:57:42 ]
  woensdag 15 november 2017 @ 11:40:06 #11
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_175084907
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:49 schreef happylife070 het volgende:
schatting: 50%
Ik sluit mij hier bij aan, als we het hebben over vastgebonden willen worden (niet extreme bondage maar bij de polsen bijvoorbeeld), dat de man de leiding houdt, klappen al dan niet met b.v. een flogger, dan heb ik maar 1 bedpartner gehad die het niet had, en daarmee zou het ruim boven de 50% uitkomen.
pi_175085141
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:09 schreef matigeuser het volgende:
Ik denk dat vrijwel alle vrouwen het liefste wel 'goed geneukt' willen worden. Ofwel, goed aangepakt. Op billen tikken, op zijn tijd hard neuken en als man het initiatief nemen en haar in posities leggen en ze dominant neuken is denk ik de favoriete seks van ruim het grootste gedeelte van de vrouwen.

Ze willen toch voelen dat ze met een man in bed liggen. Een die van haar houdt en haar respecteert, maar haar zich ook vrouwelijk laat voelen. Vragen zoals 'mag mijn hand hier?' en ' wat wil jij?' zijn dan ook flinke afknappers. Een beetje lafjes zitten stoten heeft ook niemand wat aan.

Pak haar zoals jij het wilt. Als jij je kunt laten gaan, dan kan een vrouw dat ook.

(disclaimer: Ik heb het hier uiteraard alleen over seks waarbij het duidelijk is dat er wederkerige overeenstemming is over dat er seks mag plaatsvinden of seks in relaties. Alles met respect. Maar wel hard, lang, diep en passioneel!

Groetjes,
Geen MatigeNeukert
Op zich mee eens, maar niet met de tik tegen de billen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_175085299
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:00 schreef VakantieLiefdez het volgende:
Ik ben inderdaad dominant :Y .

Ik denk dat het belangrijk is om een onderscheid te maken tussen ervoor open staan en het ook echt leuk vinden. Ik deel de mening van Kapitein_Scheurbuik dat die percentages veel lager liggen (5-10%). Ik wil echt zeker weten dat de dame in kwestie het ook écht leuk vind, anders voel ik mij daar ook niet prettig bij.
Het is een kwestie van opbouw denk ik. Ja, ik denk dat hooguit 5% van de vrouwen zin heeft in: stelletje kijkt tv, man zegt EN NU DIE REET DE LUCHT IN ZODAT IK ER EENS LEKKER OP KAN ROSSEN SLET.

Ik denk echter dat de ruime meerderheid van de vrouwen dusdanig geil te krijgen is dat ze hunkeren naar een beetje passievollere seks, mat wat heen en weer gegooi en dominantie van de man.

De vraag is of jij dat ook daadwerkelijk kunt natuurlijk..
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175085335
Ik heb overigens maar 1 vriendin die echt uitsluitend O+ liefdevolle O+ en respectvolle O+ knuffelseks O+ wil. De rest van mijn vriendinnen krijgen "de blik" wanneer het over geile heen-en-weer-gooi-seks gaat :9~
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  FOK!mycroftheld woensdag 15 november 2017 @ 13:06:49 #15
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_175086505
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb er helemaal niks mee. En ik heb ook het idee dat er aanzienlijk minder vrouwen voor in zijn dan wat hier wordt gepresenteerd door sommigen.
Ik denk zelf dat het ongeveer 50/50 zal zijn, misschien nog wel een hoger percentage. Maar goed, mijn beeld kan natuurlijk vertekend zijn gezien ik eigenlijk alleen met meiden afspreek die wat met BDSM hebben. Er zijn in ieder geval genoeg mensen die hier wel voor in zijn en dit zie ik ook terug in apps als OkCupid waar een aantal vragen in zitten welke betrekking hebben op kink.
pi_175086554
quote:
11s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:06 schreef bondage het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat het ongeveer 50/50 zal zijn, misschien nog wel een hoger percentage. Maar goed, mijn beeld kan natuurlijk vertekend zijn gezien ik eigenlijk alleen met meiden afspreek die wat met BDSM hebben. Er zijn in ieder geval genoeg mensen die hier wel voor in zijn en dit zie ik ook terug in apps als OkCupid waar een aantal vragen in zitten welke betrekking hebben op kink.
Ja ik denk dat dat het is, dat jij in dat wereldje zit want ik heb de indruk dat het eerder 1 op 10 is. Veel vrouwen vinden het wel prettig om stevig "genomen" te worden maar leer, spanking, bondage en dergelijke is een niche die echt niet zo groot is als je denkt volgens mij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175086711
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja ik denk dat dat het is, dat jij in dat wereldje zit want ik heb de indruk dat het eerder 1 op 10 is. Veel vrouwen vinden het wel prettig om stevig "genomen" te worden maar leer, spanking, bondage en dergelijke is een niche die echt niet zo groot is als je denkt volgens mij.
Eens.
pi_175086791
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:16 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Eens.
Het is ook niet vreemd he, iedereen zit natuurlijk in zijn eigen bubbel. Als jij jezelf bondage noemt, zul je in een bondagebubbel zitten met gelijkgestemden.

Ik ben Surinaams, heb vrijwel alleen seks met Nederlandse vrouwen. En raadt eens, 80% van die vrouwen willen alleen seks met donkere mannen met het liefst een zo groot mogelijke piemel. Dat gaat natuurlijk ook niet op voor alle vrouwen, maar wel voor de vrouwen in mijn bubbel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175086817
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja ik denk dat dat het is, dat jij in dat wereldje zit want ik heb de indruk dat het eerder 1 op 10 is. Veel vrouwen vinden het wel prettig om stevig "genomen" te worden maar leer, spanking, bondage en dergelijke is een niche die echt niet zo groot is als je denkt volgens mij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:16 schreef VakantieLiefdez het volgende:
(Eventjes een kloon aangemaakt, voor referentie: student, 22 jaar, man)

Niets extreems, denk hierbij vooral aan spanking enzo
Het ligt een beetje aan de definities, maar TS lijkt mij in de OP een beetje spanking als meest extreem te noemen...

Definieer je spanking als een tik tijdens de seks, dan zijn er echt wel veel vrouwen die hier weinig geks in zien hoor.

Als je het hebt over "oeh je hebt een vlek op het tafelkleed gemaakt, nu krijg je 10 klatsjes op je bips" roleplaying, dan zullen er een stuk minder vrouwen geinteresseerd zijn ja.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  FOK!mycroftheld woensdag 15 november 2017 @ 13:22:36 #20
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_175086850
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja ik denk dat dat het is, dat jij in dat wereldje zit want ik heb de indruk dat het eerder 1 op 10 is. Veel vrouwen vinden het wel prettig om stevig "genomen" te worden maar leer, spanking, bondage en dergelijke is een niche die echt niet zo groot is als je denkt volgens mij.
Dit is wat Wikipedia erover zegt: https://en.wikipedia.org/wiki/BDSM

quote:
A non-representative survey on the sexual behaviour of American students published in 1997 and based on questionnaires had a response rate of about 8–9%. Its results showed 15% of homosexual and bisexual males, 21% of lesbian and female bisexual students, 11% of heterosexual males and 9% of female heterosexual students committed to BDSM related fantasies.[83] In all groups the level of practical BDSM experiences were around 6%. Within the group of openly lesbian and bisexual females the quote was significantly higher, at 21%. Independent of their sexual orientation, about 12% of all questioned students, 16% of lesbians and female bisexuals and 8% of heterosexual males articulated an interest in spanking. Experience with this sexual behaviour was indicated by 30% of male heterosexuals, 33% of female bisexuals and lesbians, and 24% of the male gay and bisexual men and female heterosexual women.[83] Even though this study was not considered representative, other surveys indicate similar dimensions in a differing target groups.[84][85][86]

A representative study done from 2001 to 2002 in Australia found that 1.8% of sexually active people (2.2% men, 1.3% women but no significant sex difference) had engaged in BDSM activity in the previous year. Of the entire sample, 1.8% men and 1.3% women had been involved in BDSM. BDSM activity was significantly more likely among bisexuals and homosexuals of both sexes. But among men in general, there was no relationship effect of age, education, language spoken at home, or relationship status. Among women, in this study, activity was most common for those between 16 and 19 years of age and least likely for females over 50 years. Activity was also significantly more likely for women who had a regular partner they did not live with, but was not significantly related with speaking a language other than English or education.[70]

Another representative study, published in 1999 by the German Institut für rationale Psychologie, found that about 2/3 of the interviewed women stated a desire to be at the mercy of their sexual partners from time to time. 69% admitted to fantasies dealing with sexual submissiveness, 42% stated interest in explicit BDSM techniques, 25% in bondage.[87] A 1976 study in the general US population suggests three percent have had positive experiences with Bondage or master-slave roleplaying. Overall 12% of the interviewed females and 18% of the males were willing to try it.[88][89] A 1990 Kinsey Institute report stated that 5% to 10% of Americans occasionally engage in sexual activities related to BDSM. 11% of men and 17% of women reported trying bondage.[90][91] Some elements of BDSM have been popularized through increased media coverage since the middle 1990s. Thus both black leather clothing, sexual jewellery such as chains and dominance roleplay appear increasingly outside of BDSM contexts.
The ring of O as a finger ring.

According to yet another survey of 317,000 people in 41 countries, about 20% of the surveyed have at least used masks, blindfolds or other bondage utilities once, and 5% explicitly connected themselves with BDSM.[92] In 2004, 19% mentioned spanking as one of their practices and 22% confirmed the use of blindfolds or handcuffs.[92]

A 1985 study found 52 out of 182 female respondents (28%) were involved in sadomasochistic activities.[93]

Recent surveys

A 2009 study on two separate samples of male undergraduate students in Canada found that 62 to 65%, depending on the sample, had entertained sadistic fantasies, and 22 to 39% engaged in sadistic behaviors during sex. The figures were 62 and 52% for bondage fantasies, and 14 to 23% for bondage behaviors.[94] A 2014 study involving a mixed sample of Canadian college students and online volunteers, both male and female, reported that 19% of male samples and 10% of female samples rated the sadistic scenarios described in a questionnaire as being at least "slightly arousing" on a scale that ranged from "very repulsive" to "very arousing";[95] the difference was statistically significant.[95] The corresponding figures for the masochistic scenarios were 15% for male students and 17% for female students, a non-significant difference.[95] In a 2011 study on 367 middle-aged and elderly men recruited from the broader community in Berlin, 21.8% of the men self-reported sadistic fantasies and 15.5% sadistic behaviors;[96] 24.8% self-reported any such fantasy and/or behavior.[96] The corresponding figures for self-reported masochism were 15.8% for fantasy, 12.3% for behavior, and 18.5% for fantasy and/or behavior.[96] In a 2008 study on gay men in Puerto Rico, 14.8% of the over 425 community volunteers reported any sadistic fantasy, desire or behavior in their lifetime; the corresponding figure for masochism was 15.7%.[97]
Het is dus zeker niet 50/50 wat ik dacht maar zaken als simpelweg met de polsen aan het bed vastbinden is wel erg in trek lijkt het.
pi_175086927
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is ook niet vreemd he, iedereen zit natuurlijk in zijn eigen bubbel. Als jij jezelf bondage noemt, zul je in een bondagebubbel zitten met gelijkgestemden.

Ik ben Surinaams, heb vrijwel alleen seks met Nederlandse vrouwen. En raadt eens, 80% van die vrouwen willen alleen seks met donkere mannen met het liefst een zo groot mogelijke piemel. Dat gaat natuurlijk ook niet op voor alle vrouwen, maar wel voor de vrouwen in mijn bubbel.
Haha ja precies same here.
pi_175087351
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:21 schreef DancingPhoebe het volgende:

Het ligt een beetje aan de definities, maar TS lijkt mij in de OP een beetje spanking als meest extreem te noemen...

Definieer je spanking als een tik tijdens de seks, dan zijn er echt wel veel vrouwen die hier weinig geks in zien hoor.

Als je het hebt over "oeh je hebt een vlek op het tafelkleed gemaakt, nu krijg je 10 klatsjes op je bips" roleplaying, dan zullen er een stuk minder vrouwen geinteresseerd zijn ja.
Ik heb niets met BDSM, enkel (lichte) SM. Daar kan roleplaying een onderdeel van zijn, maar dat hoeft niet. Ook gewoon als beide het lekker vinden.

Ik wil niet in teveel detail treden, maar laten we het erop houden dat dit verder gaat dan een enkele klap tijdens doggy ofzo. Denk eerder aan een harde "massage" (klapjes, strelen, wrijven, etc) met veel nadruk op de billen met tussendoor wat kusjes, vingeren, etc indien daar behoefte aan is. Punt is dat dit dus toch wel net 1 stapje verder is dan ruige seks.

De problematiek is dan ook dat veel vrouwen hier, volkomen terecht, niet van gediend zijn. Ik zal nooit zulke dingen in bed doen alvorens dit met de dame in kwestie te hebben besproken. Iemand beschreef dat eerder als een turn-off, ik vind dat niet meer dan logisch. Om terug te keren naar wat ik ergerlijk vind, is dat dit niet echt een topic is voor een eerste gesprek/date. Het is iets wat, in vertrouwen en discretie, ter sprake komt naarmate een relatie verder is gevorderd. Als dan uiteindelijk telkens blijkt dat we seksueel niet dezelfde dingen fijn vinden, dan is dat voor mij enorm vervelend en voor haar natuurlijk ook.

Bondage gaf aan voornamelijk af te spreken met mensen met dezelfde voorkeuren, dat zal dan veelal via het internet gaan (FetLife enzo?). Ik denk dat die mensen veel extremer zijn dan ik en dat ze daar niet zitten te wachten op een softie als ik.
  FOK!mycroftheld woensdag 15 november 2017 @ 14:12:57 #23
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_175087917
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:47 schreef VakantieLiefdez het volgende:
Bondage gaf aan voornamelijk af te spreken met mensen met dezelfde voorkeuren, dat zal dan veelal via het internet gaan (FetLife enzo?). Ik denk dat die mensen veel extremer zijn dan ik en dat ze daar niet zitten te wachten op een softie als ik.
Ik heb veel mensen leren kennen tijdens meets/munches en speelfeesten. En waarom zouden ze niet zitten te wachten op een 'softie'? Fetlife is heel breed en op die manier kun je gelijkgestemden leren kennen, ook als je harde SM niets vind, dat is echt geen probleem.
pi_175088500
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2017 14:12 schreef bondage het volgende:

[..]

Ik heb veel mensen leren kennen tijdens meets/munches en speelfeesten. En waarom zouden ze niet zitten te wachten op een 'softie'? Fetlife is heel breed en op die manier kun je gelijkgestemden leren kennen, ook als je harde SM niets vind, dat is echt geen probleem.
Misschien dat mijn conclusie dat FetLife voornamelijk is voor mensen die echt een (vergaande) passie hebben voor (BD)SM voorbarig is. Ik zal dadelijk eens een account aanmaken. Meets/munches/speelfeesten heb ik geen ervaring mee, lijkt mij niet ideaal omdat ik zeer gesteld ben op mijn privacy.
  woensdag 15 november 2017 @ 15:07:08 #25
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_175089268
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 00:54 schreef Cikx het volgende:
Als jij als man de dominante partij bent zal het in ieder geval een stuk makkelijker zijn dan andersom lijkt me.
Ik denk dat het andersom veel gemakkelijker is eerlijk gezegd. Het is zo makkelijk om als vrouw een sub te vinden. Andersom: niet echt.
  woensdag 15 november 2017 @ 15:07:26 #26
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_175089275
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:04 schreef CaVaBien het volgende:
Zolang het niet te extreme handelingen zijn, zijn veel vrouwen wel in to sm.

Maar goed, ik kan natuurlijk niet namens alle vrouwen spreken.

Als het richting mishandelen gaat, met klemmetjes etc, vind ik het persoonlijk weer te ver gaan.
Dus een tepelklem is mishandeling?
  FOK!mycroftheld woensdag 15 november 2017 @ 15:13:41 #27
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_175089404
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 14:35 schreef VakantieLiefdez het volgende:

[..]

Misschien dat mijn conclusie dat FetLife voornamelijk is voor mensen die echt een (vergaande) passie hebben voor (BD)SM voorbarig is. Ik zal dadelijk eens een account aanmaken. Meets/munches/speelfeesten heb ik geen ervaring mee, lijkt mij niet ideaal omdat ik zeer gesteld ben op mijn privacy.
Je kunt altijd een kijkje nemen, bevalt het niet verwijder je het account weer. Tuurlijk komen er op Fet extreme dingen voorbij, ook dingen die mij persoonlijk niet echt trekken, het is echter niet zo dat mensen die van soft houden daar geen plek kunnen vinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:07 schreef Flogging het volgende:

[..]

Dus een tepelklem is mishandeling?
Consensual is imo sowieso geen mishandeling. Er zijn mensen die zich laten bewerken met zwepen, naalden, messen etc... Wat moet dat dan wel niet zijn? Als ik met iemand bezig ben dan heb ik ook niet het gevoel dat ik diegene aan het 'mishandelen' ben, juist het tegenovergestelde, namelijk iets geven wat ze graag wil.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 15 november 2017 @ 15:23:49 #28
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_175089591
quote:
11s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:13 schreef bondage het volgende:

[..]

Je kunt altijd een kijkje nemen, bevalt het niet verwijder je het account weer. Tuurlijk komen er op Fet extreme dingen voorbij, ook dingen die mij persoonlijk niet echt trekken, het is echter niet zo dat mensen die van soft houden daar geen plek kunnen vinden.

[..]

Consensual is imo sowieso geen mishandeling. Er zijn mensen die zich laten bewerken met zwepen, naalden, messen etc... Wat moet dat dan wel niet zijn? Als ik met iemand bezig ben dan heb ik ook niet het gevoel dat ik diegene aan het 'mishandelen' ben, juist het tegenovergestelde, namelijk iets geven wat ze graag wil.
Dit idd :Y
Hoi :*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_175089800
quote:
11s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:13 schreef bondage het volgende:
Je kunt altijd een kijkje nemen, bevalt het niet verwijder je het account weer. Tuurlijk komen er op Fet extreme dingen voorbij, ook dingen die mij persoonlijk niet echt trekken, het is echter niet zo dat mensen die van soft houden daar geen plek kunnen vinden.
Ik heb mij inmiddels al geregistreerd op FetLife. In het eerste opzicht vind ik het een vrij onoverzichtelijke platform. Het is mij tot dusver (30 minuten) niet gelukt om een actieve(!!) groep te vinden voor spanking in Nederland. Daarnaast zou ik vooral contact willen leggen met anderen rond mijn leeftijd, dat zal al helemaal moeilijk gaan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door VakantieLiefdez op 15-11-2017 15:44:17 ]
pi_175090118
Meld je anders aan voor het keldertje?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  FOK!mycroftheld woensdag 15 november 2017 @ 16:01:13 #31
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_175090201
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:36 schreef VakantieLiefdez het volgende:

[..]

Ik heb mij inmiddels al geregistreerd op FetLife. In het eerste opzicht vind ik het een vrij onoverzichtelijke platform. Het is mij tot dusver (30 minuten) niet gelukt om een actieve(!!) groep te vinden voor spanking in Nederland. Daarnaast zou ik vooral contact willen leggen met anderen rond mijn leeftijd, dat zal al helemaal moeilijk gaan worden.
Ik heb je zojuist een DM gestuurd. Maar wel eens dat de site onoverzichtelijk is, de zoekfunctie is ook heel erg beperkt. Je zou kunnen zoeken op locatie en dan kijken of je mensen kunt vinden die rond jouw leeftijd zijn.
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:23 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Dit idd :Y
Hoi :*
O+ :*
pi_175090661
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:07 schreef Flogging het volgende:

[..]

Dus een tepelklem is mishandeling?
Als je er eentje ongevraagd op je tepel gezet krijgt kan dat denk ik best doorgaan als mishandeling. Het lijkt mij best pijnlijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175090997
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:07 schreef Flogging het volgende:

[..]

Ik denk dat het andersom veel gemakkelijker is eerlijk gezegd. Het is zo makkelijk om als vrouw een sub te vinden. Andersom: niet echt.
Wat mijn vriendin dus met het vinden van mij gelukt is. Zij heeft tenslotte ook haar dominante behoeften.
pi_175091709
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 15:07 schreef Flogging het volgende:

[..]

Ik denk dat het andersom veel gemakkelijker is eerlijk gezegd. Het is zo makkelijk om als vrouw een sub te vinden. Andersom: niet echt.
Ik bedoelde dat het lastiger is om als onderdanige man een dominante vrouw tegen te komen in het dagelijks leven, dan als dominante man een onderdanige (op seksueel gebied) vrouw tegen te komen. Dat is toch meer de norm.
pi_175092843
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is ook niet vreemd he, iedereen zit natuurlijk in zijn eigen bubbel. Als jij jezelf bondage noemt, zul je in een bondagebubbel zitten met gelijkgestemden.

Ik ben Surinaams, heb vrijwel alleen seks met Nederlandse vrouwen. En raadt eens, 80% van die vrouwen willen alleen seks met donkere mannen met het liefst een zo groot mogelijke piemel. Dat gaat natuurlijk ook niet op voor alle vrouwen, maar wel voor de vrouwen in mijn bubbel.
Wat is er mis met surinaamse vrouwtjes? Of andere getinte vrouwen?

En lukt dat allemaal om die 80% te bevredigen of heb je maar een klein piemeltje?
  woensdag 15 november 2017 @ 19:43:22 #36
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_175095318
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als je er eentje ongevraagd op je tepel gezet krijgt kan dat denk ik best doorgaan als mishandeling. Het lijkt mij best pijnlijk.
We hebben het hier over bdsm, geen aflevering van Penoza. Alles met vrijwilligheid als we het hebben over bdsm.
  FOK!mycroftheld woensdag 15 november 2017 @ 21:02:32 #37
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_175097428
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 19:43 schreef Flogging het volgende:

[..]

We hebben het hier over bdsm, geen aflevering van Penoza. Alles met vrijwilligheid als we het hebben over bdsm.
En daarnaast heeft de onderdanige bij een doordacht BDSM spel altijd de controle, daar hebben we immers het safeword voor.
pi_175097479
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2017 21:02 schreef bondage het volgende:

[..]

En daarnaast heeft de onderdanige bij een doordacht BDSM spel altijd de controle, daar hebben we immers het safeword voor.
Ook als het niet doordacht is heeft de sub de controle. Anders is het namelijk gewoon aanrandig en/of verkrachting en/of mishandeling.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  FOK!mycroftheld woensdag 15 november 2017 @ 21:22:03 #39
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_175097894
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 21:04 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ook als het niet doordacht is heeft de sub de controle. Anders is het namelijk gewoon aanrandig en/of verkrachting en/of mishandeling.
Eigenlijk kan doordacht wel weggelaten worden inderdaad. Het komt echter nog geregeld voor dat mensen tijdens, wat zij een BDSM spel noemen, dingen doen die niet toelaatbaar zijn.

Voor mij is het belangrijk dat er vooraf zaken besproken worden en grenzen worden aangegeven, ik geef daarbij ook altijd duidelijk aan dat ze het kan laten stoppen wanneer ze dat nodig acht. Bij mij heeft nog nooit iemand het safeword hoeven gebruiken maar mocht dat ooit gebeuren dan is het spel ten einde en zorg ik ervoor dat ze op een veilige manier los komt.
pi_175105529
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:18 schreef KipRijstBroccoli het volgende:

[..]

Wat is er mis met surinaamse vrouwtjes? Of andere getinte vrouwen?
Niets. Maar ik val voornamelijk op blanke vrouwen, marokkaans of chinees of zo. En aangezien we in Nederland wonen zijn van die drie groepen de blanke vrouwen in de meerderheid en maken die dus ook het meerendeel van mijn bedpartners uit.

quote:
En lukt dat allemaal om die 80% te bevredigen of heb je maar een klein piemeltje?
nee ik heb geen klein piemeltje. Geen idee of ik al die vrouwen kan bevredigen. Er zullen er vast wel een aantal tussen hebben gezeten die niet bevredigd waren. Ik heb ook weleens het bed gedeeld met vrouwen die aan al mijn fysieke wensen voldeden en mij toch onbevredigd achterlieten. Dat zal andersom ook weleens gebeurd zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175126749
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:18 schreef KipRijstBroccoli het volgende:

[..]

Wat is er mis met surinaamse vrouwtjes? Of andere getinte vrouwen?

En lukt dat allemaal om die 80% te bevredigen of heb je maar een klein piemeltje?
:') Wat is dit nou weer voor rare vraag haha. Uit ervaring blijkt dat (iets oudere) blanke vrouwen graag een man met een grote willen. Als ze die dan krijgen is de kans op bevrediging redelijk groot hè.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:12:28 #42
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175151142
Zie mijzelf toch wel als iemand met ook ervaring met meerdere niet blanke vrouwen, maar wat TomStall zegt kan ik niet eens volgen.

Maar hoe zit het nou met die bdsm. Bij Marokkaanse. Arabische Aziatische vrouwen? Bondage vind ik overigens wel leuk maar dan niet in combinatie met pijn doen of pijn "ontvangen".
Mijn ervaring is wel dat vrouwen graag wat "harder" aangepakt willen worden, waar ik overigens het woord / begrip passievoller bij vind passen dan "hard".

}:| *O*
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 19 november 2017 @ 19:25:20 #43
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_175178261
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:09 schreef matigeuser het volgende:
Ik denk dat vrijwel alle vrouwen het liefste wel 'goed geneukt' willen worden. Ofwel, goed aangepakt. Op billen tikken, op zijn tijd hard neuken en als man het initiatief nemen en haar in posities leggen en ze dominant neuken is denk ik de favoriete seks van ruim het grootste gedeelte van de vrouwen.

Ze willen toch voelen dat ze met een man in bed liggen. Een die van haar houdt en haar respecteert, maar haar zich ook vrouwelijk laat voelen. Vragen zoals 'mag mijn hand hier?' en ' wat wil jij?' zijn dan ook flinke afknappers. Een beetje lafjes zitten stoten heeft ook niemand wat aan.

Pak haar zoals jij het wilt. Als jij je kunt laten gaan, dan kan een vrouw dat ook.

(disclaimer: Ik heb het hier uiteraard alleen over seks waarbij het duidelijk is dat er wederkerige overeenstemming is over dat er seks mag plaatsvinden of seks in relaties. Alles met respect. Maar wel hard, lang, diep en passioneel!)

Groetjes,
Geen MatigeNeukert


Kijk jij begrijpt !!! ❤😍
Sweet but not that sweet !
pi_175192747
Een tik op de billen zou ik geen SM willen noemen. Haren trekken ook niet.
pi_175192766
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 19:25 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:

[..]

Kijk jij begrijpt !!! ❤😍
Wat vind je lekker en wat wil jij lijken me nogal essentiële vragen voor een bevredigend seksleven anders :') Alles op gevoel doen kom je ook maar zo ver mee.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 20 november 2017 @ 13:09:56 #46
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_175193270
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat vind je lekker en wat wil jij lijken me nogal essentiële vragen voor een bevredigend seksleven anders :') Alles op gevoel doen kom je ook maar zo ver mee.
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_175193312
Laten we het even ontopic houden. Tevens opgeruimd.

[ Bericht 21% gewijzigd door Vinniiee op 20-11-2017 13:30:29 ]
pi_175195974
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 17:24 schreef Cikx het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat het lastiger is om als onderdanige man een dominante vrouw tegen te komen in het dagelijks leven, dan als dominante man een onderdanige (op seksueel gebied) vrouw tegen te komen. Dat is toch meer de norm.
Dat komt enerzijds omdat dominante vrouwen (en met name uitsluitend dominante vrouwen) in de minderheid zijn en ze meestal hun dominantie niet aan de grote klok hangen. Want vaak worden ze bestookt met wanhopige voorstellen van 'onderdanige' zielepoten als ze dat wel doen. De meeste vrouwen die een dominante rol hebben vinden hun sub op dezelfde manier als je een vanilla partner zou vinden: Door op een normale manier mensen te leren kennen.

Het aandeel vrouwen dat nogal eens wil switchen van rol is trouwens groter dan je denkt. En een vrouw die ook af en toe de leiding in de slaapkamer opeist kan hartstikke leuk zijn ;)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_175196285
Als je er niet voor openstaat ben je echt preuts.
pi_175196577
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat komt enerzijds omdat dominante vrouwen (en met name uitsluitend dominante vrouwen) in de minderheid zijn en ze meestal hun dominantie niet aan de grote klok hangen. Want vaak worden ze bestookt met wanhopige voorstellen van 'onderdanige' zielepoten als ze dat wel doen. De meeste vrouwen die een dominante rol hebben vinden hun sub op dezelfde manier als je een vanilla partner zou vinden: Door op een normale manier mensen te leren kennen.

Het aandeel vrouwen dat nogal eens wil switchen van rol is trouwens groter dan je denkt. En een vrouw die ook af en toe de leiding in de slaapkamer opeist kan hartstikke leuk zijn ;)
Wat is een vanilla partner?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175196610
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat is een vanilla partner?
Vanilla = iemand die niet kinky is.

Al is het begrip 'kinky' tegenwoordig toch een beetje erg vaag geworden als je krabben en aan haren trekken al als kinky beschouwt... wat blijft er dan nog over? Knuffelseks onder de dekens met het licht uit en de gordijnen dicht? ;)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_175196695
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:44 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Vanilla = iemand die niet kinky is.

Al is het begrip 'kinky' tegenwoordig toch een beetje erg vaag geworden als je krabben en aan haren trekken al als kinky beschouwt... wat blijft er dan nog over? Knuffelseks onder de dekens met het licht uit en de gordijnen dicht? ;)
Kinky is toch een containerbegrip? Ik heb het idee dat mensen het hier gelijk stelt aan bdsm.

Je kunt toch prima van poepseks houden en niks met zwepen of vastbinden hebben?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 21 november 2017 @ 22:50:48 #53
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_175229558
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 12:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat vind je lekker en wat wil jij lijken me nogal essentiële vragen voor een bevredigend seksleven anders :') Alles op gevoel doen kom je ook maar zo ver mee.
Ik bedoelde dat stukje over hand hier hand daar wat vind jij lekker is niet iets om tijdens de sex te bespreken.

Ik wil een leading man !!
Sweet but not that sweet !
pi_175229958
Het gaat mij er om dat de man de leiding kan nemen, de “baas” is.

En ja bondage (polsen en enkels), blinddoek, leer (ik heb een zwak voor de geur en samenstelling van leer..), tik op de billen, knijpen, stevig vastpakken, zachtjes bijten, in tepels knijpen.. zoete pijn is heerlijk. Maar ik hoef niet mishandeld te worden, ik wil geen blauwe plekken en gedurende lange tijd pijn lijden. Dus kan je het echt SM noemen.. nee. Ik noem het eerder spannende verwennerij in een mentaal machtsspel.. :P
  woensdag 22 november 2017 @ 08:29:49 #55
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_175233593
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:05 schreef TheInnocent het volgende:
Het gaat mij er om dat de man de leiding kan nemen, de “baas” is.

En ja bondage (polsen en enkels), blinddoek, leer (ik heb een zwak voor de geur en samenstelling van leer..), tik op de billen, knijpen, stevig vastpakken, zachtjes bijten, in tepels knijpen.. zoete pijn is heerlijk. Maar ik hoef niet mishandeld te worden, ik wil geen blauwe plekken en gedurende lange tijd pijn lijden. Dus kan je het echt SM noemen.. nee. Ik noem het eerder spannende verwennerij in een mentaal machtsspel.. :P
Voor sommigen is een blauwe plek al opgelopen bij eens stevig vastpakken. Maar tot bloedens toe of iets vind ik ook niet lekker meer om aan te brengen, dan ben je aan het mishandelen.
pi_175234306
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 08:29 schreef oganesson het volgende:

[..]

Voor sommigen is een blauwe plek al opgelopen bij eens stevig vastpakken. Maar tot bloedens toe of iets vind ik ook niet lekker meer om aan te brengen, dan ben je aan het mishandelen.
Ja, kan inderdaad bij stevig vastpakken, en dat is niet met de bedoeling: “ik ga je nu blauwe plekken bezorgen want ik wil je mishandelen”, maar meer “ik pak je stevig vast want je bent van mij” en dat laatste is ontzettend geil.

Ik doelde in mijn tekst op bont en blauw slaan, wil echt niet geslagen worden (op mijn billen na dan..). :P
pi_175234374
quote:
14s.gif Op woensdag 15 november 2017 14:12 schreef bondage het volgende:

[..]

En waarom zouden ze niet zitten te wachten op een 'softie'?
*O*.
pi_175235644
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:29 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ja, kan inderdaad bij stevig vastpakken, en dat is niet met de bedoeling: “ik ga je nu blauwe plekken bezorgen want ik wil je mishandelen”, maar meer “ik pak je stevig vast want je bent van mij” en dat laatste is ontzettend geil.

Ik doelde in mijn tekst op bont en blauw slaan, wil echt niet geslagen worden (op mijn billen na dan..). :P
Maar dat heeft dan toch niks met SM te maken? Of is stevig vastpakken en de leiding nemen tegenwoordig SM?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 10:48:57 #59
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_175235728
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar dat heeft dan toch niks met SM te maken? Of is stevig vastpakken en de leiding nemen tegenwoordig SM?
Sinds 50 shades is dat SM toch? :+
  woensdag 22 november 2017 @ 10:58:09 #60
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175235876
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:05 schreef TheInnocent het volgende:
Het gaat mij er om dat de man de leiding kan nemen, de “baas” is.

En ja bondage (polsen en enkels), blinddoek, leer (ik heb een zwak voor de geur en samenstelling van leer..), tik op de billen, knijpen, stevig vastpakken, zachtjes bijten, in tepels knijpen.. zoete pijn is heerlijk. Maar ik hoef niet mishandeld te worden, ik wil geen blauwe plekken en gedurende lange tijd pijn lijden. Dus kan je het echt SM noemen.. nee. Ik noem het eerder spannende verwennerij in een mentaal machtsspel.. :P
Dat is bdsm. Dat mentale machtsspel is de basis van bdsm.
Dat kan gaan van zeer mild tot zo heftig als je maar wil.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 22 november 2017 @ 11:56:03 #61
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_175236965
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is bdsm. Dat mentale machtsspel is de basis van bdsm.
Dat kan gaan van zeer mild tot zo heftig als je maar wil.
De BD staat toch voor bondage? De SM voor sadomasochisme, een mental machtsspel an sich lijkt mij los van bondage of van sado masochisme. Bondage is meer een fysiek machtsspel (met behulp van hulpmiddelen die de vrijheid ontnemen) en sadomasochisme heft meer met pijn te maken? (al geef ik toe dat ik van dat laatste zeer weinig kennis heb).
pi_175237405
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:48 schreef oganesson het volgende:

[..]

Sinds 50 shades is dat SM toch? :+
Dat vind ik dan een ernstige verwatering van het begrip en niet echt in lijn met de ideeën van Donatien Alphonse François de Sade.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175237562
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:56 schreef oganesson het volgende:

[..]

De BD staat toch voor bondage? De SM voor sadomasochisme, een mental machtsspel an sich lijkt mij los van bondage of van sado masochisme. Bondage is meer een fysiek machtsspel (met behulp van hulpmiddelen die de vrijheid ontnemen) en sadomasochisme heft meer met pijn te maken? (al geef ik toe dat ik van dat laatste zeer weinig kennis heb).
Volgens mij zie je dat helemaal correct. sadomasochisme is de ene partij die er van geniet de ander pijn te doen (sadisme) en de ander geniet ervan om pijn te ondergaan of verdringen (masochisme). Dat is de meest zuivere betekenis. Maar ik heb ook wel het idee dat het ook een beetje een modeverschijnsel is, een beetje kriebelen met een kwastje op iemands borsten of billen staat volgens mij wel erg ver af van het oorspronkelijke idee.

Ik heb enkele boeken van De Sade (Juliette en de 120 dagen van Sodom) gelezen, daar gaat het toch iets harder aan toe.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 13:14:38 #64
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_175238549
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens mij zie je dat helemaal correct. sadomasochisme is de ene partij die er van geniet de ander pijn te doen (sadisme) en de ander geniet ervan om pijn te ondergaan of verdringen (masochisme). Dat is de meest zuivere betekenis. Maar ik heb ook wel het idee dat het ook een beetje een modeverschijnsel is, een beetje kriebelen met een kwastje op iemands borsten of billen staat volgens mij wel erg ver af van het oorspronkelijke idee.

Ik heb enkele boeken van De Sade (Juliette en de 120 dagen van Sodom) gelezen, daar gaat het toch iets harder aan toe.
Ik heb er ooit een film over gezien en daarbij ging het over "met een mes holtes toebrengen waarin je de liefde kon bedrijven". Altans dat citeerde hij vanuit de gevangenis. Toen dacht ik wel, ik vraag me af of mensen dit doen :P

Maar ontopic: ik denk dat echte SM geen mainstream is, maar de speelse 50 shades of grey stroming wel.
  woensdag 22 november 2017 @ 13:40:46 #65
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175239007
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:56 schreef oganesson het volgende:

[..]

De BD staat toch voor bondage? De SM voor sadomasochisme, een mental machtsspel an sich lijkt mij los van bondage of van sado masochisme. Bondage is meer een fysiek machtsspel (met behulp van hulpmiddelen die de vrijheid ontnemen) en sadomasochisme heft meer met pijn te maken? (al geef ik toe dat ik van dat laatste zeer weinig kennis heb).
Ik citeer even van wiki voor het gemak, vooral omdat de afkorting daar uitgelegd staat.

"Bdsm is een seksuele voorkeur en een vorm van seksuele expressie die met wederzijdse toestemming gebruikmaakt van fysiek opgelegde beperkingen, intense zenuwprikkels en het fantaseren over machtsverhoudingen en het spelen van een machtsrollenspel. Het Nederlandse woord (zelfstandig naamwoord en afkorting) is ontleend aan het Engelse acroniem BDSM, dat staat voor Bondage and Discipline (BD), Dominance and Submission (DS) en Sadism and Masochism (S&M or S/M)."

Enkel bij bondage kan het zonder machtsspel, maar in de praktijk is dat vaak toch wel een belangrijke factor van het spel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175239075
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik citeer even van wiki voor het gemak, vooral omdat de afkorting daar uitgelegd staat.

"Bdsm is een seksuele voorkeur en een vorm van seksuele expressie die met wederzijdse toestemming gebruikmaakt van fysiek opgelegde beperkingen, intense zenuwprikkels en het fantaseren over machtsverhoudingen en het spelen van een machtsrollenspel. Het Nederlandse woord (zelfstandig naamwoord en afkorting) is ontleend aan het Engelse acroniem BDSM, dat staat voor Bondage and Discipline (BD), Dominance and Submission (DS) en Sadism and Masochism (S&M or S/M)."

Enkel bij bondage kan het zonder machtsspel, maar in de praktijk is dat vaak toch wel een belangrijke factor van het spel.
Hoe kan dat dan zonder machtsspel?
De ene persoon die de ander vastbindt heeft toch altijd meer macht dan degene die vastgebonden zit?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 13:50:37 #67
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175239157
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens mij zie je dat helemaal correct. sadomasochisme is de ene partij die er van geniet de ander pijn te doen (sadisme) en de ander geniet ervan om pijn te ondergaan of verdringen (masochisme). Dat is de meest zuivere betekenis. Maar ik heb ook wel het idee dat het ook een beetje een modeverschijnsel is, een beetje kriebelen met een kwastje op iemands borsten of billen staat volgens mij wel erg ver af van het oorspronkelijke idee.

Ik heb enkele boeken van De Sade (Juliette en de 120 dagen van Sodom) gelezen, daar gaat het toch iets harder aan toe.
Dat hoeft dus echt helemaal niet, bdsm omvat veel meer dan enkel sadisme (geven en ontvangen). En ook sadomasochisme kan van heel subtiel tot heftig gaan, van geestelijk tot lichamelijk.

Het is meer dat redelijk wat mensen het geen bdsm willen noemen. Beetje vergelijkbaar met de mannen die weleens het bed delen met andere mannen maar bij hoog en laag blijven beweren dat ze echt hetero zijn.

50 Shades of gray is een prutboek en film, een rip off van the sectretary.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 22 november 2017 @ 13:55:25 #68
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175239233
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe kan dat dan zonder machtsspel?
De ene persoon die de ander vastbindt heeft toch altijd meer macht dan degene die vastgebonden zit?
Dan moet je het wel zien als heeft meer macht, dat hoeft niet. Je kan ook op verzoek iemand vastbinden, wie heeft dan de macht? Als je niet bewust speelt daarmee is het geen machtsspel.

Als jij tussen de benen van je bedpartner duikt om te likken terwijl zij achterover gaat liggen om te genieten zit jij ook in wat je een onderdanige positie zou kunnen noemen. Toch zal je dat tijdens gewone seks, zonder machtsspel, niet zo ervaren. Blijf je gewoon gelijkwaardig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175239359
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dan moet je het wel zien als heeft meer macht, dat hoeft niet. Je kan ook op verzoek iemand vastbinden, wie heeft dan de macht? Als je niet bewust speelt daarmee is het geen machtsspel.

Als jij mij verzoekt jou vast te te binden heb ik de macht op het moment dat jij vastgebonden zit. Als jij zegt: "maak me nu maar weer los" en ik heb daar geen zin in blijf jij gewoon vast zitten. De macht is dus zeker niet gelijkwaardig verdeeld en ligt bij de vastbinder.

Het machtsspel is inherent aan dat de ene de andere partij vastbind.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 14:09:50 #70
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_175239420
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik citeer even van wiki voor het gemak, vooral omdat de afkorting daar uitgelegd staat.

"Bdsm is een seksuele voorkeur en een vorm van seksuele expressie die met wederzijdse toestemming gebruikmaakt van fysiek opgelegde beperkingen, intense zenuwprikkels en het fantaseren over machtsverhoudingen en het spelen van een machtsrollenspel. Het Nederlandse woord (zelfstandig naamwoord en afkorting) is ontleend aan het Engelse acroniem BDSM, dat staat voor Bondage and Discipline (BD), Dominance and Submission (DS) en Sadism and Masochism (S&M or S/M)."

Enkel bij bondage kan het zonder machtsspel, maar in de praktijk is dat vaak toch wel een belangrijke factor van het spel.
In dat geval is het in ieder geval echt behoorlijk mainstream geworden. Ik heb in mijn leven veel meer vrouwen seksueel leren kennen die er wel wat mee hadden dan helemaal niets.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als jij mij verzoekt jou vast te te binden heb ik de macht op het moment dat jij vastgebonden zit. Als jij zegt: "maak me nu maar weer los" en ik heb daar geen zin in blijf jij gewoon vast zitten. De macht is dus zeker niet gelijkwaardig verdeeld en ligt bij de vastbinder.

Het machtsspel is inherent aan dat de ene de andere partij vastbind.
Als je een vrouw domineert, vastbind, neemt etc. puur omdat zij wilt worden vastgebonden etc, EN ook wanneer zij het wilt, omdat je het nooit zou doen als ze nee zou zeggen en dan zou je per direct stoppen, tenzij echte verkrachting. Heb je dan wel echt de leiding? Volgensmij doe je dan meer alsof.
pi_175239421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als jij mij verzoekt jou vast te te binden heb ik de macht op het moment dat jij vastgebonden zit. Als jij zegt: "maak me nu maar weer los" en ik heb daar geen zin in blijf jij gewoon vast zitten. De macht is dus zeker niet gelijkwaardig verdeeld en ligt bij de vastbinder.

Het machtsspel is inherent aan dat de ene de andere partij vastbind.
Ja, maar als jij geen grote problemen wilt hebben maak je me beter snel los. Anders beroof je me gewoon van mijn vrijheid en rand je mij aan / verkracht je mij.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175239446
Het spel wordt opwindender door te pretenderen dat het niet valt of staat met consent, maar dat doet er natuurlijk niets aan af dat het zo is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175239489
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:09 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja, maar als jij geen grote problemen wilt hebben maak je me beter snel los. Anders beroof je me gewoon van mijn vrijheid en rand je mij aan / verkracht je mij.
Dat is een andere discussie. De vraag is waar de macht ligt.

Als jij vastgebonden in de touwen hangt heb je geen macht, zo simpel is het.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 14:14:42 #74
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175239506
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als jij mij verzoekt jou vast te te binden heb ik de macht op het moment dat jij vastgebonden zit. Als jij zegt: "maak me nu maar weer los" en ik heb daar geen zin in blijf jij gewoon vast zitten. De macht is dus zeker niet gelijkwaardig verdeeld en ligt bij de vastbinder.

Het machtsspel is inherent aan dat de ene de andere partij vastbind.
Dat heet dan aanranding, vrijheidsberoving of erger... Dat is tegen de wil in en heeft niets met bdsm meer te maken. Dan treed je buiten de afspraken en dat kan idd de machtsverhoudingen veranderen.

Het machtsspel hangt aan de beleving, is een geestelijk iets, zit niet zozeer in de handeling alleen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175239512
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:09 schreef oganesson het volgende:

[..]

In dat geval is het in ieder geval echt behoorlijk mainstream geworden. Ik heb in mijn leven veel meer vrouwen seksueel leren kennen die er wel wat mee hadden dan helemaal niets.

[..]

Als je een vrouw domineert, vastbind, neemt etc. puur omdat zij wilt worden vastgebonden etc, EN ook wanneer zij het wilt, omdat je het nooit zou doen als ze nee zou zeggen en dan zou je per direct stoppen, tenzij echte verkrachting. Heb je dan wel echt de leiding? Volgensmij doe je dan meer alsof.

Dat geldt voor alle vormen van BDSM dus dan kunnen we concluderen dat BDSM niets met macht te maken heeft?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175239525
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat heet dan aanranding, vrijheidsberoving of erger... Dat is tegen de wil in en heeft niets met bdsm meer te maken. Dan treed je buiten de afspraken en dat kan idd de machtsverhoudingen veranderen.

Het machtsspel hangt aan de beleving, is een geestelijk iets, zit niet zozeer in de handeling alleen.
Dat snap ik maar daar gaat het niet om.

Dat was slechts een voorbeeld om aan te tonen dat er wel degelijk een machtsongelijkheid is.

Betrek toch niet altijd alles zo letterlijk op jezelf, leer eens in algemene termen te denken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 14:16:57 #77
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_175239538
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat heet dan aanranding, vrijheidsberoving of erger... Dat is tegen de wil in en heeft niets met bdsm meer te maken. Dan treed je buiten de afspraken en dat kan idd de machtsverhoudingen veranderen.

Het machtsspel hangt aan de beleving, is een geestelijk iets, zit niet zozeer in de handeling alleen.
Grappig is dat wel, het idee om te worden verkracht is een fantasie die ik denk ik bij 80% van de vrouwen waarmee ik seks heb gehad leeft. Terwijl het daadwerkelijke er ongelofelijk ver vanaf staat.

Ik ben bekend met de bungee jump analogie, dat het alleen leuk is als de veiligheids spullen in orde zijn, maar toch blijf ik het bijzonder vinden. Het zo fantaseren en verlangen naar een rollenspel :)
pi_175239542
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie. De vraag is waar de macht ligt.

Als jij vastgebonden in de touwen hangt heb je geen macht, zo simpel is het.
Mwoah, als ik met mn ropemarks naar de politie stap ligt dat ineens heel anders allemaal.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175239554
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat geldt voor alle vormen van BDSM dus dan kunnen we concluderen dat BDSM niets met macht te maken heeft?
Ergens is het een rollenspel met/over macht. Er is niet daadwerkelijk 1 van de "spelers" machtiger dan de ander. Je doet alleen met z'n tweetjes of met meer erg overtuigend alsof.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175239564
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mwoah, als ik met mn ropemarks naar de politie stap ligt dat ineens heel anders allemaal.
Zucht....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175239573
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zucht....
Kun je zuchten poes, doet er niets aan af.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175239580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Kun je zuchten poes, doet er niets aan af.
Ik zucht omdat ik er moedeloos van wordt dat mensen zo ontzettend het punt kunnen missen. We hebben het over andere zaken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 14:19:43 #83
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175239585
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie. De vraag is waar de macht ligt.

Als jij vastgebonden in de touwen hangt heb je geen macht, zo simpel is het.
Tuurlijk kan dat wel in dat spel, degene die vastgebonden wil worden kan nogsteeds de baas spelen zelfs. Opdracht geven dit en dat te doen.

Een dominant die van suspensions houdt kan bv zeggen tegen zijn sub, bind me zo en zo vast, takel me op en pijp me klaar.
Hij is dan degene die het spel leidt, de dominante rol speelt, vastgebonden of niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175239604
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zucht omdat ik er moedeloos van wordt dat mensen zo ontzettend het punt kunnen missen. We hebben het over andere zaken.
Nee, jij wil graag denken dat het over andere zaken gaat. Dat is jouw mening. Mijn mening is dat dat allerminst het geval is. Als je daar niets op wilt horen of niet inhoudelijk over wil praten, moet je lekker uitloggen en teletekst gaan lezen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175239606
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ergens is het een rollenspel met/over macht. Er is niet daadwerkelijk 1 van de "spelers" machtiger dan de ander. Je doet alleen met z'n tweetjes of met meer erg overtuigend alsof.
En als de een de ander vastbind, doe je dan net alsof je gelijkwaardig bent of doe je net alsof de persoon die de ander vastbindt de macht heeft?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 14:21:11 #86
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175239618
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat snap ik maar daar gaat het niet om.

Dat was slechts een voorbeeld om aan te tonen dat er wel degelijk een machtsongelijkheid is.

Betrek toch niet altijd alles zo letterlijk op jezelf, leer eens in algemene termen te denken.
Hoezo betrek ik het op mezelf???? Ik bekijk het in algemene termen,dat is dan wat het is namelijk. Je veranderd dan de machtsverhoudingen tegen de wil van iemand in.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175239631
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nee, jij wil graag denken dat het over andere zaken gaat. Dat is jouw mening. Mijn mening is dat dat allerminst het geval is. Als je daar niets op wilt horen of niet inhoudelijk over wil praten, moet je lekker uitloggen en teletekst gaan lezen.
Als jij het over iets anders hebt dan wat ik bedoel is het volstrekt zinloos. Je snapt niet wat er staat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175239652
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En als de een de ander vastbind, doe je dan net alsof je gelijkwaardig bent of doe je net alsof de persoon die de ander vastbindt de macht heeft?
Nou afgezien van wat Cause_Mayhem zegt, dat het helemaal niet gegarandeerd is dat de sub de lucht in getakeld danwel vastgebonden wordt, is het inderdaad in de basis toch vooral doen alsof de vastbinder de macht heeft over de vastbindee.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175239658
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat wel in dat spel, degene die vastgebonden wil worden kan nogsteeds de baas spelen zelfs. Opdracht geven dit en dat te doen.

Een dominant die van suspensions houdt kan bv zeggen tegen zijn sub, bind me zo en zo vast, takel me op en pijp me klaar.
Hij is dan degene die het spel leidt, de dominante rol speelt, vastgebonden of niet.
Prima, wat jij wilt. Ik heb geleerd niet met jou in ellenlange discussies te verzeilen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175239664
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als jij het over iets anders hebt dan wat ik bedoel is het volstrekt zinloos. Je snapt niet wat er staat.
Ahja, ik deel jouw standpunt niet dus ik snap je niet. Whatever floats your boat babe.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 22 november 2017 @ 14:23:36 #91
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175239667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En als de een de ander vastbind, doe je dan net alsof je gelijkwaardig bent of doe je net alsof de persoon die de ander vastbindt de macht heeft?
Dat hangt dus erg van de personen af, wat willen die, welk spel willen zij spelen?
Daar zit aardig wat variatie in.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175239672
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:22 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nou afgezien van wat Cause_Mayhem zegt, dat het helemaal niet gegarandeerd is dat de sub de lucht in getakeld danwel vastgebonden wordt, is het inderdaad in de basis toch vooral doen alsof de vastbinder de macht heeft over de vastbindee.
Nou, hehehe, het duurt even, maar we zijn er: precies mijn punt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175239678
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat hangt dus erg van de personen af, wat willen die, welk spel willen zij spelen?
Daar zit aardig wat variatie in.
Zoals voor iedere vorm van BDSM?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175239700
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, hehehe, het duurt even, maar we zijn er: precies mijn punt.
Nou nee, want het gaat niet om macht, zoals jij aangeeft, het gaat om het spel. De een heeft de gepretendeerde macht, bij de gratie van de ander die mee pretendeert.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175239739
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nou nee, want het gaat niet om macht, zoals jij aangeeft, het gaat om het spel. De een heeft de gepretendeerde macht, bij de gratie van de ander die mee pretendeert.
Prima. Dan herformuleer ik me. Waar ik zeg macht bedoel ik gepretendeerde macht. Dat lijkt mij volstrekt logisch maar soms vergeet ik dat je op fok alles helemaal tot op 8 decimalen moet uittikken omdat men het anders niet snapt.

Mijn letterlijke woorden waren:

quote:
Het machtsspel is inherent aan dat de ene de andere partij vastbind.
Maar als ik er dan niet expliciet " gepretendeerde" voor schrijf snapt men het niet meer...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175239764
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Prima. Dan herformuleer ik me. Waar ik zeg macht bedoel ik gepretendeerde macht. Dat lijkt mij volstrekt logisch maar soms vergeet ik dat je op fok alles helemaal tot op 8 decimalen moet uittikken omdat men het anders niet snapt.
Ja, haha superdom van je inderdaad.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175239790
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:29 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja, haha superdom van je inderdaad.
Ja inderdaad.

Je zou maar denken dat dit:

" Het machtsspel is inherent aan dat de ene de andere partij vastbind."

Duidelijk genoeg is dat het slechts spel betreft :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 14:33:25 #98
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175239839
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Prima, wat jij wilt. Ik heb geleerd niet met jou in ellenlange discussies te verzeilen.
Waarom doe je zo geïrriteerd?

Ik leg toch netjes uit wat ik bedoel. Hoe het kan zijn dat degene die vastgebonden wordt de macht in het spel heeft zelfs?
Wat is er zo erg aan mijn vb dat je zo opgefokt raakt dat je persoonlijk moet worden nu al voor de 2de keer?

Het gaat hier om een spel, je geeft die macht aan iemand, dat is in de basis mentaal. Het persoon aan wie je die macht geeft kan vanalles (binnen de grenzen van beiden) vragen aan je. Inc zaken waarin diegene met de macht in een ogenschijnlijk kwetsbare positie komt zonder die macht te verliezen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175239841
Prima pop, helemaal gelijk. Haske goed gedaan.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175239900
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom doe je zo geïrriteerd?

Ik leg toch netjes uit wat ik bedoel. Hoe het kan zijn dat degene die vastgebonden wordt de macht in het spel heeft zelfs?
Wat is er zo erg aan mijn vb dat je zo opgefokt raakt dat je persoonlijk moet worden nu al voor de 2de keer?

Het gaat hier om een spel, je geeft die macht aan iemand, dat is in de basis mentaal. Het persoon aan wie je die macht geeft kan vanalles (binnen de grenzen van beiden) vragen aan je. Inc zaken waarin diegene met de macht in een ogenschijnlijk kwetsbare positie komt zonder die macht te verliezen.
Sorry als ik geïrriteerd over kom, dat is niet mijn bedoeling.

Maar ik word er zo moedeloos van. Jij disussieërt op een ander niveau dan ik, dat is prima. Maar ik ga daar niet in mee. Wat ik zeg lijkt mij duidelijk, ik maak uit jouw reacties op dat je het niet begrepen hebt, dat is prima.Ik weet niet of dat aan jou of aan mij ligt, maar dat is nu eenmaal zo, no hard feelings. Maar ik ga niet pagina's langs elkaar zitten discussiëren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 14:38:08 #101
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175239941
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Prima. Dan herformuleer ik me. Waar ik zeg macht bedoel ik gepretendeerde macht. Dat lijkt mij volstrekt logisch maar soms vergeet ik dat je op fok alles helemaal tot op 8 decimalen moet uittikken omdat men het anders niet snapt.

Mijn letterlijke woorden waren:

[..]

Maar als ik er dan niet expliciet " gepretendeerde" voor schrijf snapt men het niet meer...
Schat ik heb allang door dat je het hebt over dat spel. Je ging alleen 1 keer buiten de lijntjes door te zeggen ja maar wat als iemand dan niet naar je luistert als je eenmaal vastgebonden zit. Dat hoort niet bij dat spel, dan draai je de machtsverhoudingen om.

Dat het mogelijk is die machtsverhoudingen om te draaien is nogal een open deur. Maar dat maakt nog niet dat degene die bv vastgebonden wordt altijd de macht uit handen geeft.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175240025
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Schat ik heb allang door dat je het hebt over dat spel. Je ging alleen 1 keer buiten de lijntjes door te zeggen ja maar wat als iemand dan niet naar je luistert als je eenmaal vastgebonden zit. Dat hoort niet bij dat spel, dan draai je de machtsverhoudingen om.

Dat het mogelijk is die machtsverhoudingen om te draaien is nogal een open deur. Maar dat maakt nog niet dat degene die bv vastgebonden wordt altijd de macht uit handen geeft.
Het is jouw spel, doe wat je wilt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 14:44:32 #103
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175240064
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is jouw spel, doe wat je wilt.
Dat zal ik zeker blijven doen ja. En met deze zin heb je de kern eindelijk te pakken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 22 november 2017 @ 14:52:48 #104
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175240200
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:16 schreef oganesson het volgende:

[..]

Grappig is dat wel, het idee om te worden verkracht is een fantasie die ik denk ik bij 80% van de vrouwen waarmee ik seks heb gehad leeft. Terwijl het daadwerkelijke er ongelofelijk ver vanaf staat.

Ik ben bekend met de bungee jump analogie, dat het alleen leuk is als de veiligheids spullen in orde zijn, maar toch blijf ik het bijzonder vinden. Het zo fantaseren en verlangen naar een rollenspel :)
Tja, voor mij is het een soort geaardheid. Is lastig uit te leggen, is als vragen waarom ben je hetero? Dit is iets wat bij me hoort vanaf mijn eerste (bewuste) seksuele ontwikkeling.

Qua kennis weet ik dat pijn en genot, angst en extase vrij dicht bij elkaar liggen. Een vrij grote overlap hebben met elkaar qua lichamelijke reacties en elkaar kunnen complimenteren.
Het is niet zo dat als ik mijn teen stoot ik jummy denk, dan vloek ik net als ieder ander en vind het naar. Maar een juiste dosis spanning of pijn in dat seksuele spel gooit het genot enorm hoog op. Wat de juiste dosis is is afhankelijk van het moment.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175240296
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat zal ik zeker blijven doen ja. En met deze zin heb je de kern eindelijk te pakken.
Betekent dat dan ook dat dit onzin is:

quote:
Enkel bij bondage kan het zonder machtsspel, maar in de praktijk is dat vaak toch wel een belangrijke factor van het spel.
Want als je het spel kunt spelen zoals je wilt kun je dus ook andere vormen van BDSM zonder machtspel spelen.

Want of ik nou zeg:

"Sla me op mijn reet"

Of

quote:
bind me zo en zo vast, takel me op en pijp me klaar.
Is dan toch hetzelfde?

Op "gepretendeerd" machtsniveau spreek ik dan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 15:02:14 #106
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175240410
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Betekent dat dan ook dat dit onzin is:

[..]

Want als je het spel kunt spelen zoals je wilt kun je dus ook andere vormen van BDSM zonder machtspel spelen.

Want of ik nou zeg:

"Sla me op mijn reet"

Of

[..]

Is dan toch hetzelfde?
Ik zeg toch dat het in de praktijk meestal wel gepaard gaat met een machtsspel?
Alleen moet je begrijpen dat de handelingen niet de machtsverhoudingen bepalen. Als Dom kan je idd zeggen sla me op mijn reet, dan ben je niet ineens de onderdanige voor even, maar een Dom die opdracht geeft tot.

Enkel is het bij bondage zo dat het een fetisj is van een heel aantal mensen, die los staat van een eventueel machtsspel.
Voor die mensen gaat het puur om het gevoel van het touw, het gevoel van die beperking van bewegingsruimte. Voor sommigen is dat opwindend, voor anderen troostend/rustgevend. Maar het hoeft verder niet doorgetrokken te worden naar een machtsspel.
Daar zie je soms bv 2 mensen die dat als fetisj hebben, waar eerst de ene ander vastbind en daarna andersom. Al dan niet met seksuele stimulatie erbij.
Daar is helemaal geen machtsspel aan de gang, enkel een je kan jezelf niet zodanig vastbinden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175240541
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat het in de praktijk meestal wel gepaard gaat met een machtsspel?
Meestal, maar niet altijd.En jij zei dat bondage de enige vorm van BDSM is waar een machtsspel niet bij vereist is, dus bij alle andere vormen van BDSM is dat wel vereist volgt uit die woorden. En dan geef je als voorbeeld dat een dom tegen zijn sub zegt: bind me vast en takel me op. Dat is dan jouw onderbouwing voor dat de macht niet per se bij de "rigger" ligt.

Maar als jij zegt dat:

- bij andere vormen van BDSM macht wel een vast onderdeel is.
- je het spel kan spelen zoals je wilt

Dan kan een dom toch ook tegen een sub zeggen: "sla me op mijn reet en pijp me klaar".

Wat is daar dan anders aan dan wanneer je zegt bind me vast? Waaruit blijkt dat als je met zwepen in de weer gaat dat het een machtsspel is (want alleen bondage kan zonder machstsspel) en als je met een touw iemand vastbind dat het dan niet per se een machtsspel is?

Aanvulling: wie de boeken van De Sade leest ziet ook dat het, in ieder geval in zijn beleving, puur om pijn en sadisme gaat. Er is een karakter die alleen tot een orgasme kan komen wanneer zijn achterwerk bewerkt wordt "met den bullepees".

[ Bericht 8% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 22-11-2017 15:30:25 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 15:40:32 #108
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175241236
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Meestal, maar niet altijd.En jij zei dat bondage de enige vorm van BDSM is waar een machtsspel niet bij vereist is, dus bij alle andere vormen van BDSM is dat wel vereist volgt uit die woorden. En dan geef je als voorbeeld dat een dom tegen zijn sub zegt: bind me vast en takel me op. Dat is dan jouw onderbouwing voor dat de macht niet per se bij de "rigger" ligt.

Maar als jij zegt dat:

- bij andere vormen van BDSM macht wel een vast onderdeel is.
- je het spel kan spelen zoals je wilt

Dan kan een dom toch ook tegen een sub zeggen: "sla me op mijn reet en pijp me klaar".

Wat is daar dan anders aan dan wanneer je zegt bind me vast? Waaruit blijkt dat als je met zwepen in de weer gaat dat het een machtsspel is (want alleen bondage kan zonder machstsspel) en als je met een touw iemand vastbind dat het dan niet per se een machtsspel is?
Nogmaals, de handelingen zeggen weinig over wie de macht heeft. Of het een macht spel is hangt af van of iemand bewust de macht uit handen geeft. Wat bij al die andere onderdelen wel altijd gebeurd, maar bij bondage niet altijd.

Bondage is hierin een net wat andere tak van sport. Zo zijn er mensen (meer dan je denkt) die echt enkel en alleen gaan voor dat gevoel van vastgebonden zijn. De suspension is daar een goed vb van. Waarin degene die vastbind en optakelt echt enkel dat doet, vanuit een vriendelijke, gemoedelijke en gelijkwaardige sfeer. Het enkel en alleen gaat om even lekker mogen hangen.

Het kan in combi met een van de andere letters uit de afkorting bdsm, maar dat hoeft niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175241780
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogmaals, de handelingen zeggen weinig over wie de macht heeft. Of het een macht spel is hangt af van of iemand bewust de macht uit handen geeft. Wat bij al die andere onderdelen wel altijd gebeurd, maar bij bondage niet altijd.

Bondage is hierin een net wat andere tak van sport. Zo zijn er mensen (meer dan je denkt) die echt enkel en alleen gaan voor dat gevoel van vastgebonden zijn. De suspension is daar een goed vb van. Waarin degene die vastbind en optakelt echt enkel dat doet, vanuit een vriendelijke, gemoedelijke en gelijkwaardige sfeer. Het enkel en alleen gaat om even lekker mogen hangen.

Het kan in combi met een van de andere letters uit de afkorting bdsm, maar dat hoeft niet.
Je mist mijn punt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 16:06:38 #110
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_175241782
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 14:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Tja, voor mij is het een soort geaardheid. Is lastig uit te leggen, is als vragen waarom ben je hetero? Dit is iets wat bij me hoort vanaf mijn eerste (bewuste) seksuele ontwikkeling.

Qua kennis weet ik dat pijn en genot, angst en extase vrij dicht bij elkaar liggen. Een vrij grote overlap hebben met elkaar qua lichamelijke reacties en elkaar kunnen complimenteren.
Het is niet zo dat als ik mijn teen stoot ik jummy denk, dan vloek ik net als ieder ander en vind het naar. Maar een juiste dosis spanning of pijn in dat seksuele spel gooit het genot enorm hoog op. Wat de juiste dosis is is afhankelijk van het moment.
Is het wel pijn om de pijn (mits goed gedoseerd, je kleine teen breken is dodelijk...) of is het pijn en erotiek?

Naar mijn ervaring hoeft dat laatste immers niet voor iedereen.
  woensdag 22 november 2017 @ 16:22:54 #111
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175242095
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:06 schreef oganesson het volgende:

[..]

Is het wel pijn om de pijn (mits goed gedoseerd, je kleine teen breken is dodelijk...) of is het pijn en erotiek?

Naar mijn ervaring hoeft dat laatste immers niet voor iedereen.
Voor mij heeft het altijd een seksuele lading, maar dat geld idd niet voor iedereen. Er zijn er zat die een sm spel doen zonder seksuele handelingen/stimulatie, voor mij is dat als bijna klaarkomen en dan stoppen.
Ik kan en wil wel spelen zonder seksuele handelingen/stimulatie, maar als daar geen seksuele handelingen/stimulatie op volgt vind ik dat euhm jammer. Laten we het daarop houden ;)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175296776
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 19:25 schreef Sexy_Lexy_83 het volgende:

[..]

Kijk jij begrijpt !!! ❤😍
oelala klinkt sexy lexy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')