Fred | dinsdag 14 november 2017 @ 20:25 | |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | ||
Maegrim | dinsdag 14 november 2017 @ 20:50 | |
You had one job | ||
Duvel | dinsdag 14 november 2017 @ 21:01 | |
James1988 | dinsdag 14 november 2017 @ 21:04 | |
Wat zit er eigenlijk in die kast op de benedenverdieping? | ||
Duvel | dinsdag 14 november 2017 @ 21:10 | |
Welke kast? | ||
Duvel | dinsdag 14 november 2017 @ 21:11 | |
Deze luiken? | ||
James1988 | dinsdag 14 november 2017 @ 21:11 | |
In het plaatje in de OP, onderin die kopbak zit in het midden een kast. | ||
Duvel | dinsdag 14 november 2017 @ 21:13 | |
Volgens mij zit daar de statische omzetter, die de laagspanningsvoorziening voor een sleep DDM/DD-AR vormt. | ||
MTL | dinsdag 14 november 2017 @ 22:09 | |
Correct. Dat zijn de statische omzetters voor de rijtuigen. | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 november 2017 @ 22:48 | |
JA perronkaartjes Die heb ik nog zelf live meegemaakt in 1992 vlak voordat ook de Belgen ze afschaften | ||
Dr_Flash | dinsdag 14 november 2017 @ 22:48 | |
Waarom quote ik een topic uit 2014? | ||
b2py | woensdag 15 november 2017 @ 06:17 | |
Hoe vind je dat ook echt? | ||
bork | woensdag 15 november 2017 @ 17:55 | |
Taking a walk down a Crossrail tunnel kort, 60 seconden/ | ||
Dr_Flash | woensdag 15 november 2017 @ 20:22 | |
Ja geen enkel flauw idee | ||
James1988 | woensdag 15 november 2017 @ 20:25 | |
Google, misschien? Ik beland via Google soms in oude delen van het TT, en die ga ik dan weer zitten lezen. | ||
Dr_Flash | woensdag 15 november 2017 @ 20:39 | |
Nee ik was heel erg dronken gisteren. Echt geen idee hoe ik daarop kwam. Misschien was ik wel op zoek naar dat Napoli verhaal of zo. Geen idee gewoon | ||
dennistd | donderdag 16 november 2017 @ 00:06 | |
De spoorbrug net ten zuiden van Leeuwarden kan pas over ruim drie maanden weer open voor de scheepvaart nadat een aannemer een stuk gereedschap vergat: http://www.lc.nl/frieslan(...)tdicht-22663017.html | ||
#ANONIEM | donderdag 16 november 2017 @ 07:46 | |
Seinstoring galore dezen ochtend | ||
b2py | donderdag 16 november 2017 @ 08:12 | |
Kabeltje geraakt te Roffa? | ||
MTL | donderdag 16 november 2017 @ 09:08 | |
Begreep dat alles vanuit de richting Gouda en Schiedam met een aanwijzing STS binnen genomen moest worden op Rotterdam. Dat schiet natuurlijk voor geen ene meter op. | ||
Salatrel | donderdag 16 november 2017 @ 10:46 | |
Daar heb ik geen zin in hoor. Ik blijf thuis | ||
MTL | donderdag 16 november 2017 @ 10:47 | |
Het is alweer voorbij. Je kan weer uit je hok komen | ||
Salatrel | donderdag 16 november 2017 @ 12:46 | |
Ik sla ff een daggie over. Morgen weer een kans | ||
James1988 | donderdag 16 november 2017 @ 14:35 | |
Daar zijn ze lekker snel mee | ||
Laptop. | donderdag 16 november 2017 @ 15:59 | |
Gaat om die andere. Is de spoorbrug voor de treintjes van/naar Sneek en Harlingen | ||
Maegrim | donderdag 16 november 2017 @ 16:08 | |
Daar gaat m'n bonus 💸 | ||
dennistd | donderdag 16 november 2017 @ 16:31 | |
Maar die heeft hetzelfde effect op de scheepvaart toch? | ||
Peterselieman | donderdag 16 november 2017 @ 17:33 | |
niet helemaal. Het containerschip dat tussen Leeuwarden en Rotterdam pendelt heeft er bijvoorbeeld geen last van, omdat deze normaal gesproken al via het PM-kanaal vaart | ||
MTL | donderdag 16 november 2017 @ 18:10 | |
NS is bezig met de overstap van de achterliggende reisplannersoftware te veranderen naar de Hafas Reisplanner ('HARP' for short). Daardoor zouden er betere reisadviezen gegeven moeten worden omdat allerlei extra informatie meegewogen kan worden voor een reisadvies. Waar de huidige NS Reisplanner bijvoorbeeld voor een overstap die op meerdere stations mogelijk is, de overstap met de meeste tijd of de eerste mogelijkheid zal weergeven, kan HARP bijvoorbeeld meewegen dat de overstaptijd weliswaar korter is, maar wel op hetzelfde perron plaats zal vinden, waardoor traplopen niet meer nodig is. De app voor iOS is al geüpdatet en is daarmee een soort van proefkonijn. Android volgt binnen een paar weken, waarbij de feedback vanuit de iOS versie meegenomen wordt. De site van NS moet voor eind dit jaar over zijn gezet | ||
Kansenjongere | donderdag 16 november 2017 @ 18:16 | |
Dat een "reischallenge" enigszins uitdagend moet zijn kan ik me gezien de naam ervan nog wel voorstellen, maar om van mensen met reizen op rekening of vrij reizen te gaan verlangen dat ze enkele reizen op saldo maken is misschien niet heel slim bedacht... | ||
b2py | donderdag 16 november 2017 @ 18:26 | |
Las vorige week dat na vijf jaar ook aankomsttijden verstrekt worden aan ontwikkelaars van 3rd party apps, ben benieuwd wat ze daar voor creatiefs mee gaan doen | ||
ReisT | donderdag 16 november 2017 @ 19:55 | |
NS zou NS niet zijn als ze er geen nieuwe fancy afkorting bij zouden bedenken. Wel mooi dat NS voor binnenlands gebruik ook eindelijk overstapt op het Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System | ||
James1988 | donderdag 16 november 2017 @ 19:57 | |
HARP. Ik vind het een mooie afkorting | ||
Dr_Flash | donderdag 16 november 2017 @ 19:59 | |
Harpadarp | ||
JDude | donderdag 16 november 2017 @ 20:20 | |
HAARP was al bezet natuurlijk. | ||
Peterselieman | donderdag 16 november 2017 @ 20:38 | |
Hrp ook | ||
dennistd | vrijdag 17 november 2017 @ 03:45 | |
Dit najaar organiseerde het Duitse Müller-Touristik een aantal weekend-trips naar Tiel en Egmond aan Zee. De trein voerde de feestvierders aan vanuit Münster en verdere Duitse steden via Venlo naar Geldermalsen en Alkmaar. In Nederland verzorgde de Railexperts 9901 de tractie, maar op het Duitse deel was het leuker. In Venlo staat de bijna zestig jaar oude 110 169-0 te wachten om met de Sonderzug naar Duitsland te vertrekken. De loc is sinds mei van dit jaar in handen van Euro-Express en draagt sinds juli deze kleurstelling. Uit de ramen hangen Duitsers die het hele weekend gefeest hebben en waarvan de meerderheid dan ook niet meer geheel nuchter was. | ||
bork | vrijdag 17 november 2017 @ 07:41 | |
Treinvlogger blogger whatever Zugreiseblog is net opgestapt in Frankfurt met een proefrit naar Milaan -> https://www.facebook.com/(...)JLxL98U70ruTs0QbwMpk live verslag? | ||
bork | vrijdag 17 november 2017 @ 08:09 | |
Tjarco Tiegelaar van ProRail legt in UVandaag uit hoe de nieuwe spoorbrug dit weekend wordt geplaatst. | ||
James1988 | vrijdag 17 november 2017 @ 12:38 | |
ProRail heeft een paar webcams geplaatst, via YouTube kun je het hele weekend meekijken. Ik werk in de buurt van die brug en heb alles daar het afgelopen jaar steeds verder zien groeien, het zal even wennen zijn als er maandag ineens een derde brug ligt. | ||
Goverman | vrijdag 17 november 2017 @ 13:39 | |
Ja, die brug over het Amsterdam-Rijnkanaal... Ik was vanochtend bij de starthandeling (druk op de knop en gaan). Mooi moment voor het project. Het allermooiste uitzicht heb je natuurlijk vanaf de Cinemec, de bioscoop (Berlijnplein, Utrecht). Echt een aanrader om te gaan kijken. Vanochtend was ik er in pak. Morgen ga ik er heen met een paar vrienden en een fototoestel. | ||
Dr_Flash | vrijdag 17 november 2017 @ 14:23 | |
Url van die webcam? | ||
James1988 | vrijdag 17 november 2017 @ 14:49 | |
Alstublieft: | ||
Dr_Flash | vrijdag 17 november 2017 @ 14:51 | |
Danku | ||
b2py | vrijdag 17 november 2017 @ 15:07 | |
Varen ze die andere niet direct uit? | ||
James1988 | vrijdag 17 november 2017 @ 15:11 | |
Nee, want hoe zouden er dan nog treinen kunnen rijden tussen Woerden en Utrecht? Wanneer de nieuwe brug geplaatst is (na dit weekend) gaan ze 'm aansluiten op de sporen. Daarna gaat de huidige brug gereviseerd worden. Eind 2018 moet dat allemaal klaar zijn en is doorgaande viersporigheid Utrecht - Woerden een feit. | ||
b2py | vrijdag 17 november 2017 @ 15:20 | |
Ik dacht dat ze deze brug dit weekend gaan aansluiten, de oude wegvaren en reviseren en dan een lang weekend om de situatie definitief te maken. Maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk | ||
TjjWester | vrijdag 17 november 2017 @ 15:29 | |
Nee de nieuwe wordt er tussenin gevaren en pas eind 2018 opgelevert waarna de oude gerenoveerd kan worden. | ||
Claude_Viole | vrijdag 17 november 2017 @ 16:19 | |
Aansluiten van de sporen is nog best lastig direct na dit weekend, want de onderkant is op wat stalen balken na nog volledig open.. Half april rijdt de eerste trein erover. De oudere spoorbrug die er naast ligt gaat dan dicht voor onderhoud en de inbouw van dempende materialen, om geluid van treinen te dempen. Volgend jaar november er uiteindelijk over vier sporen worden gereden. Leuke wagentjes trouwens | ||
derLudolf | vrijdag 17 november 2017 @ 17:43 | |
Even een doos tissues halen. Prettig weekend vrinden. | ||
Dr_Flash | vrijdag 17 november 2017 @ 19:44 | |
DUURTLANG | ||
James1988 | vrijdag 17 november 2017 @ 19:47 | |
Vanochtend stond hij nog rechts, en nu staat hij al links | ||
derLudolf | vrijdag 17 november 2017 @ 19:59 | |
Binnen een kwartier heb je de camera toch aan de andere kant staan? | ||
James1988 | vrijdag 17 november 2017 @ 20:02 | |
| ||
Jappie_Sea | vrijdag 17 november 2017 @ 20:23 | |
Japans bedrijf zegt sorry voor trein die 20 seconden te vroeg vertrok https://www.ad.nl/buitenl(...)eg-vertrok~a257fd1f/ | ||
Salatrel | zaterdag 18 november 2017 @ 09:36 | |
de wens van Dordrecht is dit weekend hersteld. Met de IC naar Eindhoven zonder overstappen is dit weekend wegens de werkzaamheden weer mogelijk. Het enige compromis is dat deze IC via Schiphol en Utrecht C zal rijden | ||
Duvel | zaterdag 18 november 2017 @ 10:17 | |
Zeer wel mogelijk. Andere vraag, beproef je geluk zou ik zeggen. Op welk station stappen Peppi en Kokki op de trein? N.B. Ik herken het echt niet. | ||
b2py | zaterdag 18 november 2017 @ 10:21 | |
Amsterdam C? | ||
#ANONIEM | zaterdag 18 november 2017 @ 10:25 | |
Hilversum http://www.stationsweb.nl/afbeelding.asp?dir=hilversum&num=96 | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 november 2017 @ 11:21 | |
Stations in Nederlandse TV-programma's van vroegah zijn altijd in Hilversum. Hoe zou dat toch komen? [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 18-11-2017 11:26:43 ] | ||
Duvel | zaterdag 18 november 2017 @ 11:47 | |
Ja had het kunnen weten! Maar ik herkende het niet, en dat klopt want ik geloof niet dat ik ooit op het oude station van Hilversum geweest ben. | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 november 2017 @ 11:55 | |
Gelukkig maar, dan ben je nog niet ZO oud dus Zie ook | ||
derLudolf | zaterdag 18 november 2017 @ 12:05 | |
Hadden ze maar specifieker moeten zijn met hun eisen | ||
#ANONIEM | zaterdag 18 november 2017 @ 12:09 | |
Ik ook niet. Maar ik had net voor het topic van “oude bussen” het station van Hilversum opgezocht | ||
Duvel | zaterdag 18 november 2017 @ 12:36 | |
Klassieker. | ||
b2py | zaterdag 18 november 2017 @ 16:36 | |
Ik kwam net een vrachtwagen met dwarsliggers en spoorstaven tegen op de snelweg 🤔 | ||
greavy | zaterdag 18 november 2017 @ 17:00 | |
Gebeurt vaker. Maandje of 3 geleden heb ik 5 vrachten van elk 35 spoorstaven van 15 meter opgeladen in Utrecht, die verkocht waren aan een Engelse firma. Het bedrijf die die spoorstaven had gedemonteerd, opgeslagen en verkocht had geen eigen spooraansluiting. Dat was toen een bedrijf aan de Isotopenweg in Utrecht, op een klein hoekje bij Pouw. Naam van het bedrijf weet ik zo even niet meer. | ||
derLudolf | zaterdag 18 november 2017 @ 18:44 | |
Dan zat je ook wel aan je gewicht denk ik. | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 november 2017 @ 18:46 | |
35 x 15 = 525 meter. @63 kg/m dus zo'n 33 ton, @80 kg/m zo'n 41 ton. | ||
derLudolf | zaterdag 18 november 2017 @ 18:48 | |
33 ton zal het dan wel wezen. 9 ton leeggewicht kan niet. | ||
Peterselieman | zaterdag 18 november 2017 @ 18:49 | |
Greavy rijdt niet rond met een mautkiller. Zo'n ding zakt bij een beetje gewicht al door zijn hoeven of ligt bij de eerste de beste windvlaag om | ||
b2py | zaterdag 18 november 2017 @ 18:50 | |
Dit waren ‘kant en klare’ uitgesneden stukken van de werkzaamheden Zandvoort - Haarlem, best geinig om te zien | ||
greavy | zaterdag 18 november 2017 @ 18:50 | |
Waren rails van 54E1, oftewel circa 54 kilo per strekkende meter. Elke rails is dan, bij 15 meter, 810 kilo. 28.350 kg lading. Eigen gewicht trekker van ca. 9 ton + trailer 3,9 ton = 12,9 ton = 41.250kg. Je mag er 50 ton in Nederland wegen... Dezen waren tussen Utrecht en Amersfoort verwijderd waar de rails vernieuwd moest worden. | ||
derLudolf | zaterdag 18 november 2017 @ 18:51 | |
Maut Killer? Zijn dat die Poolse lichte wagens die relatief hoog zijn. | ||
Peterselieman | zaterdag 18 november 2017 @ 18:53 | |
ja, die dingen met buitenlands kenteken en twee assen op de bakwagen en een enkel asje op de aanhanger | ||
greavy | zaterdag 18 november 2017 @ 18:53 | |
Mautkillers zijn vrachtwagencombinaties (vaak bakwagen + aanhanger) met van die kleine wieltjes eronder, zijkant+dak+achterkant is dan een zeildoek en dus extra veel laadruimte. Wegen geen tering (minder dan 12 ton, dus dan hoef je geen maut te lappen in Duitsland). Maar met een storm waaien ze met bosjes om, want dat zeil vangt veel wind en weinig gewicht kan het tegenhouden, want het weinige gewicht ligt bijna op het wegdek. | ||
derLudolf | zaterdag 18 november 2017 @ 18:55 | |
Ja precies, die had ik al in gedachten. Vaak zo'n bed boven de cabine. Vind het enge dingen om te zien. | ||
greavy | zaterdag 18 november 2017 @ 18:57 | |
met wind gebeurt dit met enige regelmaat: | ||
b2py | zaterdag 18 november 2017 @ 19:03 | |
Te druk met de Bitcoins | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 november 2017 @ 19:04 | |
Was me al eens eerder opgevallen die dingen ja. Altijd met oostblok kentekens Schooiers. | ||
Peterselieman | zaterdag 18 november 2017 @ 19:17 | |
bij een beetje wind zouden die dingen al aan de kant moeten blijven. Het is niet voor niets dat Nederlandse truckers bij de laatste zware storm hun eigen truck gebruikten om die dingen uit de wind te houden. Anders hadden er gegarandeerd veel omgelegen. | ||
b2py | zaterdag 18 november 2017 @ 19:20 | |
Volgens mij had RWS toen ook opgeroepen blijf aan de kant, wat doen die normale chauffeurs überhaupt op de weg? | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 november 2017 @ 19:21 | |
ja nu weer ontopic ja | ||
Peterselieman | zaterdag 18 november 2017 @ 19:29 | |
ok. De provincies Overijssel, Gelderland en Noord-Brabant willen verbeteringen op de Schrootlijn. Verdubbeling van het spoor tussen Deventer en Olst zodat daar meer treinen kunnen rijden, mogelijke stations Zwolle-Zuid en Deventer-Noord en de aanpak van de knelpunten Ravenstein (tweede brug) en Velperpoort aansluiting (splitsing lijnen richting Zutphen en Zevenaar) https://www.destentor.nl/(...)ijssellijn~a247e6a3/ Onderzoek: http://www.brabant.nl/pol(...)load.aspx?qvi=896783 | ||
Peterselieman | zaterdag 18 november 2017 @ 19:31 | |
Maar goed, het is een knooppuntentrein, dus voordat je aan de slag gaat moet je uiteraard wel weten wat je wilt. Knopen Zwolle en Zutphen zijn wel de belangrijkste om te behouden lijkt me. | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 november 2017 @ 19:39 | |
Den Bosch ook wel | ||
Peterselieman | zaterdag 18 november 2017 @ 19:40 | |
qua IC's is dat met ETMET minder relevant | ||
dennistd | zaterdag 18 november 2017 @ 19:41 | |
Knoop Den Bosch wordt volgende maand al verbroken. | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 november 2017 @ 19:41 | |
Nee die railtractoren van $anderevervoerder zijn lekker relevant | ||
dennistd | zaterdag 18 november 2017 @ 19:44 | |
Met name een vrije kruising op Velperbroek aansluiting (splitsing naar Zevenaar en Zutphen) en een dubbelsporige brug bij Ravenstein lijken mij nuttig. Met Olst en Wijhe overslaan win je niet zoveel, en door de knopen in Zwolle en Zutphen is de tijdswinst ook nog vrijwel onbruikbaar. | ||
Peterselieman | zaterdag 18 november 2017 @ 19:44 | |
Mja, het lijkt me dat de overstaprelaties wel duidelijk zijn. In Zutphen wordt er veel overgestapt van de dieselboemels op de NS en andersom. | ||
James1988 | zaterdag 18 november 2017 @ 19:49 | |
En toen stond hij al daar | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 november 2017 @ 19:51 | |
hij is NOG groter dan die gele | ||
James1988 | zaterdag 18 november 2017 @ 19:54 | |
Het zal wel raar zijn als ik maandag daar langs kom met de trein en er ineens drie bruggen liggen | ||
Peterselieman | zaterdag 18 november 2017 @ 20:00 | |
170 meter lang en 29 meter hoog. Gewicht 3000 ton Die nieuwe enkelsporige van Zuidhorn is 180 meter lang, 23 meter hoog en weegt 1700 ton | ||
b2py | zaterdag 18 november 2017 @ 20:02 | |
De knoop die er nooit had hoeven zijn | ||
James1988 | zaterdag 18 november 2017 @ 20:07 | |
De gele brug voor het wegverkeer (officiële naam: Hogeweidebrug) is 170 meter lang, 26 meter hoog, en weegt 6300 ton. (Bron: Wikipedia) | ||
dennistd | zaterdag 18 november 2017 @ 20:09 | |
Erg licht dan deze brug. | ||
greavy | zaterdag 18 november 2017 @ 20:10 | |
(recente opnames) Over TransRapid in Lathen, wat eigenlijk al afgebroken moest zijn nav een dodelijk incident en andere problemen maar vanwege problemen met de financiën en vergunningen erg lang voortsleept. | ||
James1988 | zaterdag 18 november 2017 @ 20:11 | |
NS heeft een GtbV-claim van mij automatisch geweigerd omdat er onvoldoende vertraging zou zijn geweest. Dit terwijl ik met +30 aankwam in Utrecht. De computer van NS zal wel denken 'je had de stoptrein kunnen pakken', maar de vertraging van mijn IC werd juist door dat kreng veroorzaakt. De treindienstleider liet de stoptrein voor de IC rijden | ||
Peterselieman | zaterdag 18 november 2017 @ 20:13 | |
hoofdstructuur van die brug weeg 2200 ton. Dus ik weet niet hoe de gewichten zich met elkaar laten vergelijken. | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 november 2017 @ 20:13 | |
Neukfouten daar inderdaad | ||
James1988 | zaterdag 18 november 2017 @ 20:13 | |
De gele brug heeft 4 rijstroken (2 bus + 2 auto), een fietspad en een voetpad. De nieuwe spoorbrug heeft ruimte voor 2 sporen en een schouwpad, maar meer dan dat is niet nodig. Dat zal het verschil wel maken. | ||
James1988 | zaterdag 18 november 2017 @ 20:16 | |
Gelukkig staat er in zo'n afwijsmailtje tegenwoordig dat je er gewoon op kunt reageren, dus dat heb ik gedaan. Over twee maanden zal ik daar wel eens wat over horen | ||
Surveillance-Fiets | zaterdag 18 november 2017 @ 20:16 | |
Waar is de webkip met beelden van de werkzaamheden in Assen?!? | ||
b2py | zaterdag 18 november 2017 @ 20:50 | |
vind je? | ||
dennistd | zaterdag 18 november 2017 @ 21:09 | |
Bij 3000 ton tegen 6300 ton vind ik dat wel ja. Zeker omdat hier zware goederentreinen overheen moeten kunnen. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 18 november 2017 @ 21:15 | |
DeaDLocK2K | zaterdag 18 november 2017 @ 21:15 | |
Godver ik fix het morgen wel. | ||
Peterselieman | zaterdag 18 november 2017 @ 21:21 | |
Vermoedelijk zit in die 6300 ton de gehele constructie, inclusief onderbouw | ||
Dr_Flash | zaterdag 18 november 2017 @ 21:33 | |
Ja, dan krijg je weer de systematische middelvinger. Been there done that. Gore tering NS honden | ||
b2py | zaterdag 18 november 2017 @ 21:38 | |
Dat, landhoofden etc | ||
ReisT | zaterdag 18 november 2017 @ 23:23 | |
Speciaal voor jou het beton ook meegeteld | ||
b2py | zaterdag 18 november 2017 @ 23:49 | |
Dr_Flash | zaterdag 18 november 2017 @ 23:59 | |
| ||
b2py | zondag 19 november 2017 @ 09:36 | |
http://www.prorail.nl/nieuws/oversteek-spoorbrug-duurt-langer Brug had al op zijn plek moeten liggen maar moet de oversteek nog maken. | ||
Salatrel | zondag 19 november 2017 @ 10:10 | |
ehhhhh wel beetje opschieten jongens ik moet er morgen weer langs met de trein | ||
TjjWester | zondag 19 november 2017 @ 10:50 | |
De spoorbrug zou inprincipe elk moment weer in gebruik genomen kunnen worden. | ||
Dr_Flash | zondag 19 november 2017 @ 11:06 | |
Ik zei toch | ||
Dr_Flash | zondag 19 november 2017 @ 12:00 | |
iets met de waterstand in het Amsterdam-Rijnkanaal.. Als dat maar goed gaat. Kan me nog een truc met wat kranen in Alphen ad Rijn herinneren. | ||
Peterselieman | zondag 19 november 2017 @ 12:06 | |
dat was iets dat alleen maar fout kon gaan | ||
b2py | zondag 19 november 2017 @ 15:13 | |
Niet te vergelijken | ||
TjjWester | zondag 19 november 2017 @ 15:15 | |
In de loop van de middag gaat het gebeuren volgens prorail. | ||
Dr_Flash | zondag 19 november 2017 @ 16:24 | |
Als jij het zegt | ||
TjjWester | zondag 19 november 2017 @ 16:47 | |
Het kanaal is gevuld. | ||
James1988 | zondag 19 november 2017 @ 16:52 | |
De geit is gemolken | ||
TjjWester | zondag 19 november 2017 @ 16:56 | |
Ik bedoelde they are ready for action. Het beweegt. | ||
Surveillance-Fiets | zondag 19 november 2017 @ 17:56 | |
het konijn zit in de oven. Ik herhaal.... | ||
Dr_Flash | zondag 19 november 2017 @ 21:50 | |
Nou nog van die bruggen over hetzelfde kanaal bij Schalkwijk, de Lek bij Culemborg en de Waal bij Bommel en het begint zowaar echt ergens op te lijken | ||
Salatrel | zondag 19 november 2017 @ 23:33 | |
14 bakken virm en 0 reizigers | ||
Maegrim | zondag 19 november 2017 @ 23:57 | |
2 bakken 700 en 0 reizigers | ||
Peterselieman | maandag 20 november 2017 @ 00:02 | |
18 bakken VIRM en 0 reizigers (is ooit een dergelijke LM Roosendaal - Onnen (!!) geweest) | ||
James1988 | maandag 20 november 2017 @ 00:05 | |
96 bakken en 0 reizigers. Sorry, te makkelijk | ||
Mr_Klaasje | maandag 20 november 2017 @ 08:18 | |
Jij hebt ook zo'n HSL-complex, het kon niet anders. | ||
James1988 | maandag 20 november 2017 @ 08:27 | |
| ||
ACT-F | maandag 20 november 2017 @ 08:29 | |
http://www.rtvoost.nl/nie(...)en-zwolle-en-munster En zijn de onlangs aangeschafte treinen daar wel geschikt voor? | ||
Mr_Klaasje | maandag 20 november 2017 @ 08:38 | |
Nee joh. | ||
dennistd | maandag 20 november 2017 @ 10:39 | |
Zorg liever eerst voor een sneltrein naar Münster. Dat geboemel nu schiet niet op. | ||
Yreal | maandag 20 november 2017 @ 10:52 | |
Rikus heeft weer eens een platform gekregen hoor Dat hijzelf een irritante zeikstraal is weten we wel, maar dat het AD dit allemaal gewoon print zonder even de routeplanner te checken... | ||
Frozen-assassin | maandag 20 november 2017 @ 11:09 | |
Sowieso mag het allemaal wel wat beter met nachtnet. In Amsterdam is het ook behoorlijk vroeg afgelopen met metro en trams. Dan kom je al met pijn en moeite op centraal station. Het is niet meer van deze tijd. | ||
b2py | maandag 20 november 2017 @ 11:59 | |
https://www.nu.nl/binnenl(...)ertraging-spoor.html De wereld wordt steeds mooier eah | ||
Yreal | maandag 20 november 2017 @ 12:07 | |
het klopt niet eens wat er staat. De laatste trein van den haag naar utrecht om 22.53? Wat?? De laatste trein naar rotterdam om 23.23?? De laatste trein naar amsterdam voor 12e? In amsterdam is nachtbus vervoer prima hoor. Vooral vergeleken met den haag een verademing. | ||
Dr_Flash | maandag 20 november 2017 @ 12:41 | |
Als je daar zo op tegen bent had je het net zo goed dood kunnen zwijgen. Dat doe je ook niet. | ||
Yreal | maandag 20 november 2017 @ 12:45 | |
Oh sorry, ik had de memo even gemist | ||
Salatrel | maandag 20 november 2017 @ 12:48 | |
Er is momenteel een pinstoring bij de NS kaartautomaat op station Usquert. Het is bij die automaat momenteel niet mogelijk om te pinnen en je kunt er daarom alleen met muntgeld betalen. Ik dacht ik meld het even... | ||
Yreal | maandag 20 november 2017 @ 12:50 | |
Ligt dat in Nederland? | ||
Goverman | maandag 20 november 2017 @ 13:06 | |
Usquert wordt toch niet door NS bediend? | ||
ReisT | maandag 20 november 2017 @ 14:16 | |
Nee, maar de Arriva-automaat verkoopt geen losse kaartjes. Daarvoor moet je ook in Usquert naar de NS-automaat. | ||
b2py | maandag 20 november 2017 @ 14:19 | |
En hoe was het? | ||
James1988 | maandag 20 november 2017 @ 14:29 | |
Ik ben niet over de brug gereden, maar vanaf kantoor kijk ik erop uit. Het is inderdaad even een vreemd gezicht | ||
Salatrel | maandag 20 november 2017 @ 14:33 | |
Hij heeft niet eens dezelfde hoogte | ||
James1988 | maandag 20 november 2017 @ 14:35 | |
Jouw kantoor > mijn kantoor. | ||
cherrycoke | maandag 20 november 2017 @ 14:37 | |
en alleen maar omdat er een dienstwagen op het "spoor" stond | ||
Fred | maandag 20 november 2017 @ 14:44 | |
Het bestaan van de metro wordt ook vergeten, de laatste mogelijkheid om van Den Haag naar Rotterdam te reizen zonder over te stappen is 00:51. Moet je wel in de buur van Rotterdam Centraal moeten zijn, want als je daar om 1:24 aan komt is er niet bijster veel meer om op over te stappen, de eerst volgende trein vertrekt om 2:00 terug naar Den Haag | ||
TjjWester | maandag 20 november 2017 @ 15:28 | |
Hij staat nog op verhoogde vijzels. | ||
b2py | maandag 20 november 2017 @ 15:34 | |
Leugens! | ||
Dr_Flash | maandag 20 november 2017 @ 17:25 | |
Jah Dus dat met die waterstand was heul niet eens nodig | ||
Fred | maandag 20 november 2017 @ 17:34 | |
Bron: Rijkswaterstaat Volgens mij hebben ze die juist lager moeten houden, anders waren die vijzels niet hoog genoeg | ||
b2py | maandag 20 november 2017 @ 17:35 | |
Je zier die 10 cm stijging en daarna vier daling? Die 10 was voor de oversteek | ||
Fred | maandag 20 november 2017 @ 17:41 | |
De oversteek begon toch pas om 16u? | ||
Dr_Flash | maandag 20 november 2017 @ 18:28 | |
Maarmaar. De sluis bij WbD moest OPEN, dus daar staat het water HOGER. Maar bij Maarssen staat het ONDER zeeniveau. Dus waar moet dat water dan heen? Als het nou van noord naar Zuid zou stromen, zou ik ook raar vinden, maar okee, dan zou de sluis bij WbD juist dicht moeten om het water bij Maarssen omhoog te stuwen. Maar dat is dus niet zo. Het stroomt van zuid naar noord, en het watert af op iets wat VER onder zeeniveau ligt. Dat is raar natuurlijk. | ||
b2py | maandag 20 november 2017 @ 18:32 | |
ARK is niet onder zeeniveau toch? | ||
b2py | maandag 20 november 2017 @ 18:36 | |
Dan is het toch hoog of wat? | ||
Dr_Flash | maandag 20 november 2017 @ 18:36 | |
Je slaat die X-as even over bij dat plaatje van Fred? | ||
dennistd | maandag 20 november 2017 @ 18:45 | |
Staat het IJsselmeer ook niet onder NAP toevallig? Edit: ja dus
| ||
Fred | maandag 20 november 2017 @ 18:54 | |
Dit is de brondata, per uur gesorteerd. Het niveau zie je dus langzaam oplopen. (/50 achter elke meting is een kwaliteitskenmerk).
Vlak daarvoor was het nog ietsje hoger Jep, Noordzeekanaal ook, de grachten van Amsterdam meestal ook. | ||
Gutz | maandag 20 november 2017 @ 19:00 | |
Begin Frustratiemededeling: De National Rail van Engeland is grotere ellende dan de gemiddelde spoorwegmij in een derde wereldland. -einde- | ||
James1988 | maandag 20 november 2017 @ 19:02 | |
Omdat? | ||
MTL | maandag 20 november 2017 @ 19:15 | |
Ik ben toevallig nu in Roemenië, en kan nou niet zeggen dat het in Engeland slechter geregeld was. Of is Roemenië geen derdewereldland? Overigens: alle treinen waarmee ik heb gereisd waren wel op tijd. Dat dan weer wel Edit: en dat is verdorie een betere score qua punctualiteit dan dat ze in landen als Zwitserland en Japan wisten neer te zetten bij mij | ||
Dr_Flash | maandag 20 november 2017 @ 19:26 | |
Alle treinen waar ik in Albanië ooit mee te maken gehad heb, reden ook letterlijk ALLEMAAL op tijd Daardoor miste ik hem | ||
Gutz | maandag 20 november 2017 @ 19:29 | |
Geplande werkzaamheden maar vervangende bussen niet meer laten rijden vanaf de een na laatste reguliere trein ipv de laatste waardoor ik dus een stervensdure taxi mocht pakken in Londen... | ||
James1988 | maandag 20 november 2017 @ 19:40 | |
Da's niet de bedoeling Waren die werkzaamheden aangekondigd, of stond je ineens ergens te wachten op een bus die niet kwam? | ||
Gutz | maandag 20 november 2017 @ 19:46 | |
Werkzaamheden waren bekend, zelfs nog bij infobalie geweest op voorhand omdat de vervangende bus bij een of ander metrostation zou staan. Metro komt aan, ik was netjes op tijd volgens info die aan de balie doorgegeven was, ik volg de bordjes naar "replacement service", zie nog net een bakwagen met dranghekken wegrijden en iemand van de NR die zich aan het omkleden is. "Oh, i am sorry, the last bus just left." Cant help you i am just a loan-in, everyone has left, you can check the website for a refund i guess". Morgen maar eens bellen, dik 100 euro voor die taxi neergelegd. | ||
James1988 | maandag 20 november 2017 @ 19:47 | |
Dat is heel erg slordig. Dat geld krijg je wel terug. Welke vervoerder/route was het? | ||
Gutz | maandag 20 november 2017 @ 19:52 | |
Greater Anglia, Londen Liverpool Street naar Southend Airport. Ik had de vroege vlucht van vanochtend naar Amsterdam en alvast een hotel naast t vliegveld geboekt voor afgelopen nacht, dus op het ongemak na geen verdere consequenties gelukkig. | ||
dennistd | maandag 20 november 2017 @ 21:38 | |
Sik 210 is omgebouwd van geel/grijze uitvoering naar de uitvoering zoals ie in 1942/1943 reed. Compleet met (helaas een dummy) houtgasgenerator: http://www.locomotor.nl/rp210.htm | ||
b2py | maandag 20 november 2017 @ 21:51 | |
https://www.ad.nl/den-haa(...)-vroeg-weg~a71a1e17/ Van Kuyeren heeft geen idee naar de vraag. Om zes uur in de ochtend is het drukker op de weg dan om half 10 in de avond. (doordeweeks iig) | ||
dennistd | maandag 20 november 2017 @ 22:56 | |
Dan rij je op andere wegen dan ik. Pas rond 6.30u begint het een beetje op gang te komen. | ||
Yreal | maandag 20 november 2017 @ 23:04 | |
he die had ik vanmorgen al gepost. Schokkendste blijft dat die laatste trein tijden van ze niet kloppen. | ||
Yreal | dinsdag 21 november 2017 @ 00:36 | |
Wat gebeurd er met een internationaal ticket als je de connectie mist? Zit te loeren naar Bratislava utrecht, maar dat is nogal een eind met flink wat connecties. | ||
b2py | dinsdag 21 november 2017 @ 05:49 | |
De randstad he, echte werkers | ||
GlennQuagmire | dinsdag 21 november 2017 @ 08:15 | |
Dan mag je een volgende trein nemen, zolang het allemaal op een ticket staat. Als je twee losse tickets hebt (Bijv. Bratislava - Munchen en Munchen - Nederland) en je mist dan je aansluiting in Munchen dan ben je gefucked | ||
Sandrvich | dinsdag 21 november 2017 @ 09:02 | |
Werden de Fahrgastrechte daar niet recentelijk op aangepast? Geen idee of dat al is doorgevoerd overigens. | ||
ReisT | dinsdag 21 november 2017 @ 09:09 | |
Je hebt het blijkbaar niet gelezen, de tijden kloppen nu wel. Laatste IC Den Haag-Utrecht 23:53 is voor Randstedelijke begrippen aan de vroege kant, zeker in het weekend, daar heb ik me al vaker over verbaasd. Op de meeste trajecten gaat de laatste ná 0:00. Vanaf Leiden C kan je om 0:22 nog naar Utrecht, vanaf Rotterdam C in het weekend 1:05. | ||
b2py | dinsdag 21 november 2017 @ 09:34 | |
Blijkbaar is er weinig vraag waar dat er wel voor Leiden en Rotterdam is (Meer studenten?) | ||
Yreal | dinsdag 21 november 2017 @ 12:35 | |
Ja maar in het artikel hebben ze het over 22.53 de laatste trein. Dat klopt niet. | ||
TemulMelvin | dinsdag 21 november 2017 @ 12:36 | |
Helaas niet. Er ligt wel een nieuw voorstel maar die laat die nog steeds toe zolang de vervoerders het maar uitleggen. | ||
Yreal | dinsdag 21 november 2017 @ 12:37 | |
Mmmm... Maar als je bratislava - utrecht doet, krijg je Bratislava - Wenen Wenen - Munchen Munchten - Frankfurt (vliegveld) Frankfurt - utrecht Die staan dan allemaal in verbinding met elkaar? Wat dat is misschien wel leuker dan de trein van Bratislava naar praag en daar ryanair naar huis. Op 60 euro een top deal. [ Bericht 1% gewijzigd door Yreal op 21-11-2017 12:42:31 ] | ||
dennistd | dinsdag 21 november 2017 @ 13:01 | |
Nee, in Twente hoeven we niet zo vroeg weg omdat we niet in met z'n allen in de file gaan staan | ||
ReisT | dinsdag 21 november 2017 @ 13:06 | |
Anders klik je ff op de link die b2py heeft gepost. Die klopt wel. | ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 13:22 | |
Is het één boeking of maak je vier losse boekingen? Zolang het allemaal maar in dezelfde boeking zit (zelfde referentienummer) komt het wel goed. Mocht je vertraging hebben, ga dan wel zelf op zoek naar personeel in de trein of bij een loket. Stap niet zomaar op een volgende trein als je te maken hebt met treinbinding. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 november 2017 @ 13:43 | |
Simon Snijbloem: "Ich habe es nicht gewusst!" Jaar cel dreigt. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 november 2017 @ 14:31 | |
Wel lekker lomp om een Arriva-trein in Zutphen te portretteren bij een verhaal over NS, Veolia en Abellio in Limburg | ||
Fred | dinsdag 21 november 2017 @ 15:57 | |
Weer mooi planwerk van NS: IC Utrecht - Rotterdam 15.33 eerst uit laten vallen, iedereen naar de trein van 15.48 dirigeren en die op tijd laten vertrekken. Vervolgens wordt laatst genoemde net buiten Utrecht stil gezet en vertrekt de trein van 15.33 alsnog met +18 Ik heb goedgegokt en zit nu heerlijk rustig in de trein van 15.33 +18 (En volgens mij rijden we ook nog eens zonder conducteur) | ||
Fred | dinsdag 21 november 2017 @ 16:05 | |
Hmmm, pret is snel voorbij: we gaan maar tot Gouda. | ||
Fred | dinsdag 21 november 2017 @ 16:10 | |
Wordt nog interessanter: via de intercom wordt omgeroepen dat we gewoon Doorrijden naar Rotterdam. | ||
Fred | dinsdag 21 november 2017 @ 16:12 | |
En we maken ook nog even een ongeplande stop op Goverwelle. | ||
Fred | dinsdag 21 november 2017 @ 16:12 | |
Ah, Gouda is toch de eindbestemming. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 november 2017 @ 16:19 | |
De competentie spat er weer vanaf | ||
Fred | dinsdag 21 november 2017 @ 16:24 | |
Die van 15.48 is stampvol met +12 van Gouda vertrokken, ik heb nu de trein die 16.03 van Utrecht is vertrokken. Wederom bijna leeg | ||
b2py | dinsdag 21 november 2017 @ 17:38 | |
Als er geen mensen zijn scheelt dat wel ja Drukte in de trein bestaat daar ook niet | ||
dennistd | dinsdag 21 november 2017 @ 17:53 | |
Nou... Rond een uur of acht zitten de treinen toch aardig vol, en ook in de middagspits kan het soms druk zijn. Maar gelukkig geen Randstad-taferelen, tenzij er een stelletje ontbreekt. | ||
Mr_Klaasje | dinsdag 21 november 2017 @ 18:43 | |
Vanaf Deventer wordt het pas druk. | ||
dennistd | dinsdag 21 november 2017 @ 18:55 | |
| ||
b2py | dinsdag 21 november 2017 @ 19:00 | |
Hoe ze dit verzonnen hebben | ||
b2py | dinsdag 21 november 2017 @ 19:01 | |
Foutje bedankt | ||
dennistd | dinsdag 21 november 2017 @ 19:03 | |
Nog wat meer foto's:
| ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 19:05 | |
Het is vandaag 20 jaar geleden dat een benzinetrein in het Duitse Elsterwerda ontspoorde en explodeerde. De trein kon niet afremmen omdat er flinke fouten waren gemaakt tijdens het rangeren, de lading ontspoorde toen er met 90 km/u door een 40-wissel werd gereden. | ||
dennistd | dinsdag 21 november 2017 @ 19:13 | |
Het was gisteren twintig jaar geleden om precies te zijn. Zie ook deze documentaire: Korte samenvatting van de oorzaak: locwissel waarbij vergeten is de remslangen te verbinden, waardoor dus alleen de loc kon remmen en de wagens niet. Normaal gesproken doe je daarom ook een remproef, maar die hebben ze in dit geval overgeslagen... [ Bericht 17% gewijzigd door dennistd op 21-11-2017 19:21:26 ] | ||
b2py | dinsdag 21 november 2017 @ 19:14 | |
dennistd | dinsdag 21 november 2017 @ 19:19 | |
| ||
b2py | dinsdag 21 november 2017 @ 19:22 | |
| ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 19:24 | |
Ohja, het is al de 21e vandaag... | ||
derLudolf | dinsdag 21 november 2017 @ 19:29 | |
Het idee van luchtremmen is toch geen druk is remmen 'vast'? Of werken treinremmen anders | ||
Peterselieman | dinsdag 21 november 2017 @ 19:30 | |
Nieuwe manier van personenvervoer voor mensen die te weinig lappen? | ||
dennistd | dinsdag 21 november 2017 @ 19:38 | |
Het werkt anders, zie bijvoorbeeld http://www.nicospilt.com/pdf/hoofdstukVI.pdf | ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 19:47 | |
De treinvoorbereider (of hoe heet zo iemand?) had de remmen gelost omdat hij dacht dat er te veel druk op de leiding stond. Vervolgens is er iets misgegaan en is er geen remproef meer gedaan. De treinvoorbereider was met drie treinen tegelijk bezig, de machinist dacht misschien dat een bepaald handgebaar ('voorbereiding gereed') voor hem bedoeld was. Dat is nooit duidelijk geworden. | ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 20:04 | |
Er is een overeenkomst tussen 14 vervoerders.
| ||
b2py | dinsdag 21 november 2017 @ 20:12 | |
Typisch welke partijen ontbreken | ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 20:12 | |
SJ en NSB? | ||
b2py | dinsdag 21 november 2017 @ 20:15 | |
Alle private' vervoerders | ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 20:16 | |
Zou me niet verbazen als die niet eens zijn uitgenodigd voor de besprekingen. | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 november 2017 @ 20:22 | |
het is dat het geen eind maart is | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 november 2017 @ 20:23 | |
BLS is toch privaat? Maar de Appenzeller Bahnen en de Thurbo staan er niet bij nee | ||
dennistd | dinsdag 21 november 2017 @ 20:31 | |
Ik mis de PKP ook eigenlijk | ||
b2py | dinsdag 21 november 2017 @ 20:33 | |
Grotendeels in handen van kantons uit de regio waar het bedrijf actief is | ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 20:42 | |
Da's wel een dingetje voor het Nieuwjaarsrondje. edit: of niet, want da's natuurlijk allemaal dezelfde boeking. En dan gelden de CIV-regels toch al. | ||
b2py | dinsdag 21 november 2017 @ 20:47 | |
Wat wordt het nieuwjaarsrondje? | ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 20:47 | |
Op en neer naar Wroclaw. | ||
dennistd | dinsdag 21 november 2017 @ 21:10 | |
Het zijn allemaal losse boekingen. Amersfoort-Görlitz, Görlitz-Wroclaw, Wroclaw-Rzepin, Rzepin-Berlijn en Berlijn-Amersfoort. | ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 21:12 | |
Oh. En PKP is zeker de vervoerder voor Dresden - Berlijn? | ||
b2py | dinsdag 21 november 2017 @ 21:15 | |
Rzepin - Berlijn is PKP IC iig | ||
b2py | dinsdag 21 november 2017 @ 21:23 | |
Wel even opletten dat PKP IC bij iedere overweg toetert, met 160 aanstormend op 200 meter afstand. | ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 21:26 | |
Why Ohja, ik ga over een paar weken een tripje Kopenhagen - Hamburg - Düsseldorf - Breda doen. Met de boot | ||
Peter | dinsdag 21 november 2017 @ 21:28 | |
| ||
RokStarr | dinsdag 21 november 2017 @ 21:29 | |
Had zowaar een omroep vanavond in de trein die wél volledig verstaanbaar was zonder fluit erin. De dame had door dat ze even moest pauzeren als de coupédeur open ging | ||
b2py | dinsdag 21 november 2017 @ 21:29 | |
Geen idee, de machinist was onbereikbaar vanuit de rijtuigen Was ook 22:00 pikdonker dat ze het bleven doen. Snapte er geen reet van | ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 21:30 | |
| ||
Yreal | dinsdag 21 november 2017 @ 22:07 | |
haha ik stond toen op dat perron toen die trein vol pissige mensen binnen kwam | ||
dennistd | dinsdag 21 november 2017 @ 22:07 | |
Dresden-Görlitz: Trilex (=> Die Länderbahn => FS) Görlitz-Wegliniec: Przewozy Regionalne Wegliniec-Wroclaw: Koleje Dolnośląskie Wroclaw-Rzepin: Polskie Koleje Państwowe Rzepin-Berlin: Polskie Koleje Państwowe | ||
Yreal | dinsdag 21 november 2017 @ 22:17 | |
krijg je gewoon allemaal op 1 boeking, in een ice. Ja behalve Bratislava, duhh. Vind het nog best goedkoop. | ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 22:20 | |
Kopenhagen - Breda had ik voor ¤ 39,90, plus ¤ 4,50 voor een zitplaatsreservering. Vond ik niet duur voor een rit van 12 uur en zo'n 950 km (schatting) | ||
Yreal | dinsdag 21 november 2017 @ 22:26 | |
ik zou die nog wel eens willen maken voor die boot oversteek. Hoelang kan dat nog? | ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 22:27 | |
Er is nog geen spade de grond in gegaan, dus voorlopig gaat die bootverbinding nergens heen. Of ehh, juist wel | ||
dennistd | dinsdag 21 november 2017 @ 22:32 | |
Maar het kan niet meer per ICE: de diesel ICE's zijn in oktober aan de kant gegaan. | ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 22:36 | |
Er rijden nu weer Deense Neuzen (IC3's). | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 november 2017 @ 22:39 | |
Privaat genoeg | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 november 2017 @ 22:41 | |
Jeugdzorg, UWV en DUO met gillende sirenes ter plekke alles ditdat. | ||
James1988 | dinsdag 21 november 2017 @ 22:41 | |
| ||
Dr_Flash | dinsdag 21 november 2017 @ 22:50 | |
ff lekker belangrijk doen jeweettogg | ||
Peterselieman | dinsdag 21 november 2017 @ 23:53 | |
Deze week het nodige nieuws over de aanrijding van de vrachtwagen tegen de trein bij Winsum. Tegen de chauffeur is 250 euro boete geëist. https://www.rtvnoord.nl/n(...)-treinongeluk-Winsum Het treinstel is na het ongeval lange tijd opgeslagen geweest bij Mammoet in Zuidbroek, maar is inmiddels voor herstel naar een Stadlerfabriek afgevoerd. https://www.somda.nl/forum/1015/p632225/Ontwikkelingen+Arriva/ | ||
Dr_Flash | dinsdag 21 november 2017 @ 23:55 | |
Ja wat moet Mammoet met 100 meter schroot dan? | ||
Peterselieman | woensdag 22 november 2017 @ 00:06 | |
55 meter. De verzekeringskwestie is kennelijk afgehandeld en herstel zal wel goedkoper zijn dan de aanschaf van een nieuw stel. | ||
ACT-F | woensdag 22 november 2017 @ 00:30 | |
Op de A1 richting het westen is het na 6:00 uur file rijden. | ||
Dr_Flash | woensdag 22 november 2017 @ 00:40 | |
Voor wie het leuk vindt: Ik heb een Travelsnack gemaakt van Rondje Nederland: TRV / Fles' Travelsnacks #3 | ||
dennistd | woensdag 22 november 2017 @ 05:13 | |
Daar kom ik dan ook niet. Alleen provinciale wegen eigenlijk | ||
dennistd | woensdag 22 november 2017 @ 05:14 | |
Het gaat ineens allemaal helemaal geweldig met de ICd: https://www.tubantia.nl/b(...)el-op-tijd~a17db052/ Zolang het duurt.... | ||
Maegrim | woensdag 22 november 2017 @ 06:40 | |
Intern is er ook een hoop veranderd om de punctualiteit omhoog te krijgen, nu moet prorail nog meewerken met het aanpassen van ARI... | ||
b2py | woensdag 22 november 2017 @ 06:52 | |
Wat is er mis met ARI dan? | ||
Mr_Klaasje | woensdag 22 november 2017 @ 06:53 | |
Dat schijnt al sinds 1996 erg lastig te zijn. | ||
Mr_Klaasje | woensdag 22 november 2017 @ 06:53 | |
Een hele hoop. Het is een domme automaat die een lijstje afwerkt. | ||
b2py | woensdag 22 november 2017 @ 07:02 | |
Wat doet ARI niet dan wat het volgens Maegrim wel moet doen? [ Bericht 39% gewijzigd door b2py op 22-11-2017 07:39:23 ] | ||
Sandrvich | woensdag 22 november 2017 @ 08:44 | |
[Dominee Gremdaat-stem]Fjlitsssstrein[/Dominee Gremdaat-stem] | ||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 22 november 2017 @ 09:22 | |
Ligt aan je definitie van geweldig... Eerst de eisen naar beneden bijstellen: Het ministerie eist dat minstens 82,5 procent van de treinen uiterlijk met vijf minuten vertraging op de eindbestemming aankomt Daarna 'trots' beweren dat je dat haalt: Bij punctualiteit zitten we nu op 83 procent Vind ik behoorlijk treurig... | ||
Mr_Klaasje | woensdag 22 november 2017 @ 09:44 | |
Ik vind het in ieder geval goed dat er nu een doorzettende positieve trend is. Dat is stukken beter dan het geweest is. | ||
ReisT | woensdag 22 november 2017 @ 12:57 | |
De Zwitsers hebben weer een nieuw acroniem bedacht, na FLIRT, KISS en SMILE komen ze nu met WINK: “Wandelbarer Innovativer Nahverkehrs-Kurzzug” Arrivatrein is start van nieuwe Stadler-lijn | ||
Yreal | woensdag 22 november 2017 @ 12:59 | |
Achja, dat is allemaal relatief. In Japan zou de directie nu collectieve zelfmoord plegen, in Spanje kregen ze een onderscheiding. | ||
#ANONIEM | woensdag 22 november 2017 @ 13:25 | |
Hoezo? In Spanje is de punctualiteit van de hogesnelheidstreinen 90% volgens de vijfminutennorm. En bijv. de Cercanias van Madrid hebben zelfs een punctualiteit van 99%. https://www.hosteltur.com(...)puntuales-mundo.html [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2017 13:26:05 ] | ||
Yreal | woensdag 22 november 2017 @ 15:17 | |
Ohjoh, ik dacht dat het superkut was daar. Weet ik veel, ik heb ooit een overstap gemist ergens diep in tsjechie omdat de trein 7 minuten vertraagd was. en toen kon ik dus 2 uur op een oostblokstation rondhangen waar niemand een woord engels sprak. Dat relativeert nederland altijd wel weer. | ||
mart_83 | woensdag 22 november 2017 @ 16:14 | |
Is er hier iemand die verstand van de treinen in en om Belgrado? Ik ben benieuwd of er nog leuke dagtrips te doen zijn met de trein daar. | ||
Peterselieman | woensdag 22 november 2017 @ 18:27 | |
Ze hebben iets minder zitplaatsen (straks 135 zitplaatsen en 14 klapzittingen) dan de huidige GTW's (172 voor een drietje nu, exclusief klapzittingen), maar in de twee bakken wel in totaal drie deuren per zijde. Ze krijgen met 1000 kW wel een bak meer vermogen dan de 600 kW die nu in de noordelijke GTW's zit. | ||
PluggieOD | woensdag 22 november 2017 @ 18:30 | |
Roestige bak: Mijn pa is een held, en de Zandvoort R1 sticker zit erop. Wanneer gaan we naar de trein met fok? Naar onze trein? | ||
PluggieOD | woensdag 22 november 2017 @ 18:37 | |
Camber de gexte | ||
b2py | woensdag 22 november 2017 @ 18:42 | |
Renault | ||
James1988 | woensdag 22 november 2017 @ 18:43 | |
Ik had bijna een Captur gekozen als leasebak | ||
Peterselieman | woensdag 22 november 2017 @ 18:43 | |
Kun je beter een trapskelter nemen | ||
b2py | woensdag 22 november 2017 @ 18:46 | |
Heeft mijn oom gedaan want die zit wat hoger dan zijn huidige Megane. Dan snap ik het nog wel maar een Espace:') | ||
James1988 | woensdag 22 november 2017 @ 18:47 | |
Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Opel | ||
b2py | woensdag 22 november 2017 @ 18:50 | |
Lastig om te zeggen 'Duitse degelijkheid' nu het van PSA is.. | ||
James1988 | woensdag 22 november 2017 @ 18:52 | |
Mijn auto is nog een echte Amerikaan, qua ontwerp en technologie. Ook qua brandstofverbruik trouwens | ||
derLudolf | woensdag 22 november 2017 @ 19:10 | |
Niets mis mee. | ||
Peterselieman | woensdag 22 november 2017 @ 19:20 | |
qua vormgeving is het een gedrocht | ||
Fred | woensdag 22 november 2017 @ 19:49 | |
- 1 mens (ik kon er wel om lachen) Moeten we elkaar dus gezien hebben. | ||
b2py | woensdag 22 november 2017 @ 19:56 | |
Fokkers komen niet buiten, leugens! | ||
Fred | woensdag 22 november 2017 @ 21:55 | |
Sommige wel, in mijn geval zijn daar zelfs foto's van op publiek websites. | ||
dennistd | woensdag 22 november 2017 @ 22:08 | |
Iemand die meegaat en even kan bevestigen dat ik het juiste ga kopen morgen? PTA / [PTA TT NYR] PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2018 #3 | ||
BLS | woensdag 22 november 2017 @ 23:04 | |
Ik kwam op een Duits modeltreinenforum een paar leuke photoshops tegen. Op het eerste gezicht lijken het hersenspinsels van een of andere hobbyist, maar DB had na de Wende daadwerkelijk het plan om de Ludmilla's als volgt om te bouwen. Naast de Baureihe 234 voor 140 km/h, die er daadwerkelijk is gekomen, had er ook een Baureihe 236 moeten komen die 160 km/h kon. Een stap verder was de ontwikkeling van varianten met compleet verbouwde cabine: een 234.8 met 'Wittenberger' kop voor regionale treinen en een 236.9 met een InterRegio-kop. Directe link naar het hele verhaal. In werkelijkheid is het dus nooit verder gekomen dan de gewone Baureihe 234, waarvan er eentje in bij de rijtuigen passende mintgroene kleuren heeft gereden: | ||
Bitlord | donderdag 23 november 2017 @ 00:27 | |
BLS | donderdag 23 november 2017 @ 01:06 | |
Dat is dus een hersenspinsel van een hobbyist :-P Wel een leuke trouwens. | ||
bork | vrijdag 24 november 2017 @ 15:47 | |
Black Friday Bahn-Gutschein Einlösezeitraum: nur am Black Friday (24. November 2017) Reisezeitraum: 24. November bis 20. Dezember 2017 Gutscheinwert: 10 Euro Mindestfahrkartenwert: 39 Euro Gutscheincode: CUUXXAU4 Jetzt Black Friday eCoupon einlösen!* Dabei handelt es sich außerdem um einen achtstelligen Black Friday eCoupon. Daher kannst du diesen nur bei der Buchung eines Online- oder Handy-Tickets einlösen | ||
Salatrel | vrijdag 24 november 2017 @ 16:04 | |
Wat een feest. Flirt bevoegdheid ook weer in de pocket. Vanaf A.S. dinsdag ook bij u in de regio | ||
Salatrel | vrijdag 24 november 2017 @ 16:05 | |
vieren we met een herfstbokje | ||
dennistd | vrijdag 24 november 2017 @ 16:42 | |
Als je met Flirt bij mij in de regio komt dan zit je bij het verkeerde bedrijf Hoewel FLIRT in de 7000 (Enschede-Apeldoorn) ook niet verkeerd zou zijn natuurlijk, ipv DDAR | ||
Salatrel | vrijdag 24 november 2017 @ 16:43 | |
Zutphen zal dichtstbijzijnde zijn dan denk ik? | ||
dennistd | vrijdag 24 november 2017 @ 16:54 | |
Klopt ja Is ook het noordelijkste en oostelijkste punt waar NS er mee komt. Maar we krijgen hier straks wel de varianten van Keolis Nederland en Keolis Duitsland. | ||
dennistd | vrijdag 24 november 2017 @ 16:56 | |
Een line-up lijkt me straks wel erg leuk trouwens - NS - RNET - Blauwnet (Keolis) - Keolis Duitsland - Abellio NRW - Arriva Limburg | ||
ReisT | vrijdag 24 november 2017 @ 18:26 | |
Doe dat dan wel in Venlo (dan krijg je er nog een oude generatie Flirt bij), en vergeet Connexxion niet! | ||
dennistd | vrijdag 24 november 2017 @ 18:33 | |
Oh ja, die ook nog. Hebben we wel een aardig emplacement nodig | ||
Peterselieman | vrijdag 24 november 2017 @ 19:01 | |
Arriva Limburg heeft straks zelfs twee varianten, dus nog meer plezier | ||
James1988 | vrijdag 24 november 2017 @ 19:03 | |
Kijfhoek? | ||
b2py | vrijdag 24 november 2017 @ 19:09 | |
Vol |